D+ -D+ DF -M D- -masa B+ -zasilanie z akumulatora
A nie lepiej zastosować regulator Boscha - czarny kapelusik, i nie stosuj żadnych radiatorów skoro w oryginale brak.
Sprawdź jeszcze na wyłączonym zapłonie jaki masz pobór prądu z akumulatora, bez miernika się nie obejdzie.
Na zegary jak najbardziej a wspomaganiem to po prostu komputer wyłącza maglownicę. Sprawdź regulator ;)
Witam Stawiam na mostek prostowniczy ,lub luźny pasek,przypalony.
ja bym podłączył ten regulator tak: 15/54 -> plus po stacyjce (na schemacie też plus po stacyjce masz tak opisany) M - magneto -> do prądnicy (jak na schemacie) R -> najprawdopodobniej do kontrolki ładowania (w liczniku) ale nie lepiej tam założyć alternator ze 105/120/Favoritki/Felicji ??? prądnica to straszne beznadziejstwo, to ledwo co ładuje,...
Wszystko masz tutaj:[url=http://www.elektroda.pl/rtvfo...
do zacisków Ri M podłącza sie regulator napięcia. Na przedstawionej fotografii widzimy alternator od samochodu Skoda 105-120 Zacisk R to zacisk wysciowy diod wzbudzenia i podłączamy do niego jeden koniec lampki kontrolnej i zacisk R regulatora (regulator od skody) albo zacisk 15 (jeżeli stosujemy regulator od poloneza) Zacisk M to zacisk jednej ze scztotek...
Kolego T_E_D_I jak możesz to napisz czy do wymiany wiązki używałeś przewodów typowo samochodowych czy innych (jakich) i gdzie kupiłeś. Co do samej wiązki to sprawdził bym jednak jeszcze raz same przewody i ich połączenia, w końcu nawet najlepszy elektryk zawsze może się pomylić. Potem jak kolega Miand napisał bezpieczniki. Przecież odłączenie komputera...
Faktycznie, macie macie racje, te akurat filtry są z regulatorem.
Alternator do przeglądu, prawdopodobnie regulator uszkodzony... (nie ma znaczenia że nowy)
Sprawdziłeś masę i plus alternatora? Lampka ładowania sprawna zapala się i gaśnie? Zmierz napięcie na D+ względem - akumulatora przed i po rozruchu. Zmierz napięcia miedzy + akumulatora a gruby przewód alt ,tak samo -akum. a obudowa alt.
skoda favorit regulator założony był od skody która była na chodzie i tam w niej wszystko chodziło i ładowało
Tyle ile pokazuje miernik. Elektrykiem nie jestem. Ok ale w takim razie byś chociaż przepisał prawidłowo. 2 razy napisałeś 0.038 a na mierniku jak byk 0,37 (nie czepiam się 8 i 7) - napisałeś 10-krotnie niższa wartość! A do tego nie trzeba być elektrykiem.
Jedź tam, gdzie ci to robili i niech sprawdzają. Wygląda na to, że ten regulator pracuje wadliwie.
choćbyś zastosował super regulator extra funkiel nie śmigany to nic to nie da. Przyczyna leży w drganiach karoserii.
Regulator napięcia steruje tylko i wyłącznie prądem twornika (wzbudzenia), nie tak jak w prądnicy że odłączał ja w przypadku generowania napięcia nizszego niż znamionowe od akumulatora. Regulatory napięcia identyczne jak w "Jawach" można dostać tanio na złomowiskach - "Skoda", "Awia", ciągniki "Zetor". Zacisk 67 podłączasz w miejsce DF starego regulatora,...
Na bębnach powstają ranty w trakcie ich zużywania , więc trzeba odpuścić szczęki do cylinderka . Właśnie zwolnić samo regulator . A niekiedy i ręczny w tunelu jak jest kupe rdzy .
Dziwi mnie natomiast iskrzenie podczas podpinania "grubego" przewodu od alternatora do skrzynki bezpieczników na akumulatorze. Powinno iskrzyć? Nie. I nigdy nie powinno. Alternator kup używany, sprawdź go czy ładuje i ewentualnie wrzuć nowy regulator.
Ja bym zmienił regulator i skrzynkę na akumulatorze
No to jeżeli regulator działa dobrze, to wychodzi na to że pech? Są jeszcze jakieś inne możliwości oprócz regulatora?
zacznij od regulatora (prosta robota)
Schemat instalacji elektrycznej skoda 120
Witam To że szczotki szybciej ulegają zużyciu , to zależy z jakiego materiału są wykonane,oraz stanu pierścieni ślizgowych wirnika. Kondensator widoczny na zdjęciu,jest kondensatorem przeciwzakłóceniowym często montowanym na alternatorach .Jeżeli wsuwka oczkowa nowego regulatora ma oczko(Φ6mm),to zapewne należy podłączyć ją do zacisku B+ alternatora,wsuwka...
Jak nie ma ładowania, to do roboty. Trzeba usunąć usterkę. Palcem na odległość nikt miejsca nie wskaże. Do sprawdzenia alternator, regulator napięcia.
Odłącz wtyczkę z regulatora napięcia na próbę, sprawdź przelotki klapy bagażnika, światła osłon przeciwsłonecznych.
no ale regulator gdzie są szczotki został wymieniony
Witam. Problemem jest poduszka powietrzna kierowcy. Po przekręceniu stacyjki poduszka uzbraja się, kontrolka gaśnie na sekundę i zapala się znowu na stałe. Chce się dowiedzieć czy można usunąć tę usterkę samemu i w jaki sposób, czy raczej czeka mnie wizyta w ASO. Problem zaczął się od uszkodzenia regulatora napięcia (wysokie napięcie).
Regulator tak nie sygnalizuje usterki tylko mostek prostowniczy przeważnie pada jedna główna dioda.P
Diody sprawdzałem teraz przez żarówkę i są dobre a jak sprawdzić regulator?
Witam Poszukuje schematu do regulatora napięcia od skody 120, 105 coś takiego [url=http://allegro.pl/nowy-regulator-na... Z góry dziękuje za odpowiedź.
Szczotki są dobre, bo sprawdzalem i mialy ok 8mm. A może wiecie jakie powinny być napięcia między regulatorem a lampką kontrolną?
Witam U mnie pomogla wymiana pompki paliwa w baku za 100zl a mordowalem sie z tym 5 lat, od razu wymiana filtra paliwa bo jest z regulatorem cisnienia. Pzdr
Pewnie ciśnienie paliwa już siadło. Pompa, filtr, regulator....
Bezpiecznik ten samo co do podświetlenia tablicy rejestracyjnej, jak to działa to zostaje regulator.
Przyczyn może być dużo.Napewno to nie wina stojana . -diody ( zwarta jedna plusowa,częste) -regulator
Rozbierz alternator i sprawdź mostek pod obciążeniem. Tydzień temu przerabiałem taki przypadek w Passacie b5 1.9 TDI w nim akurat problem tkwił w regulatorze napięcia.
A tam jak się okazało na wolnych obrotach mam napięcie 16-17 V. Regulator napięcia.
czy nagrzewa się obudowa regulatora ssania automatycznego
Co oznacza że napięcie na sondzie poprawne? Sonda 5 czy 4 przewodowa? Jaki czas wtrysku, jakie adaptacje paliwa? Rozrząd na znakach? Nie ma czasem tam filtra paliwa z regulatorem na 4 bary? Nie wszystkie go miały. Możesz coś więcej powiedzieć o tym wypadaniu zapłonów? Jest cały czas czy tylko jak się depnie, jest na biegu jałowym?
(at)andrzej20001 Sprawdziłem oba biegi działają dzisiaj wieczorem albo jutro wymieniem regulator i dam znac
przekaźniki raczej mało prawdopodobne może masa ma gdzieś zwarcie, a jak sie zachowuje po zapaleniu? jak właczysz światła i np: kierunki to co sie dzieje ? a ma ładowanie ? może alternator nie ładuje albo padł regulator
Niedopuszczalne,regulator do wymiany.
jak by była padnięta dioda to by sie żarzyła kontrolka od ładowania może to być regulator pozdrawiam
Witam Ładowanie niskie,gzie go sprawdzałeś,jeżeli na akumulatorze ,zrób pomiar na alternatorze ,czy jest takie samo napięcie.Jeżeli na alternatorze jest więcej ,to problem z instalacją(spadki napięcia).Gdy bez zmian to problem jest w alternatorze(w najlepszym wypadku regulator).
Chyba chodzi Ci o regulator a nie komutator. Jeżeli już to pierścienie ślizgowe ;).
Niewiem co to jest kolego, ale nie wygląda to na regulator napięcia, a nawet jeśli jest to regulator to napewno nie od skody. Link poniżej pokazuje regulator od skody felicji. http://obrazki.elektroda.net/49_12820496...
viper 555 ELEKTRONICZNY REGULATOR NAPIĘCIA ALTERNATORA ER 01-14V ZETOR JAWA SKODA AWIA NR:59115782 NR:0086.350.902
Tak sie sklada ze te opisane przez ciebie zabiegi najprawodopobniej okaza sie zupelnie zbedne, bo te alternatory (+regulator) tak maja nawet gdy sa nowiusienkie (temat wielokrotnie walkowany na forum Skody na Autokaciku... lacznie z rozwiazniem jak tenu w pelni zaradzic).
Sa linki na schematy elektryczne ale nie widze na regulator (regler).
Zamówiłem dziś nowy Zardzewiały masz regulator ciśnienia bo tak jak wyżej napisałem jest przełożony stary , stary od początku żywotności auta. Kup nowy filtr , droższy , ze zintegrowanym regulatorem ciśnienia.
może byc regulator biegu jałowego oraz przerwa w czujniku położenia przepustnicy. pewność będzie gdy podłączysz kompa chodź to tez nigdy nie daje 100% pewności
Nie - pierścienie to początek i koniec tego samego uzwojenia. Może warto rozebrać alternator i sprawdzić te pierścienie. Albo kupić nowy regulator napięcia.
Witam. Problemem jest poduszka powietrzna kierowcy. Po przekręceniu stacyjki poduszka uzbraja się, kontrolka gaśnie na sekunde i zapala się znowu na stałe. Chce się dowiedzieć czy można usunąć tę usterke samemu i w jaki sposób, czy raczej czeka mnie wizyta w ASO. Problem zaczął się od uszkodzenia regulatora napięcia (wysokie napięcie).
Wymieniłem regulator napięcia
Uszkodzeniem alternatora, regulatora i może akumulatora...
Witam. Regulator napięcia przy alternatorze do wymiany.
A regulator zmiennych faz ok?
regulator napiecia w alternatorze
Ok sprawdzę kable alternator - akumulator a jak to w porządku to regeneracja alternatora? Dodano po 4 tj. wymiana regulatora napięcia?
A co tam będzie drogiego? Na oko widze, że stojan (koronka) jest to samo co w Valeo rodziny A13N, diody standard 1\2 cala (to samo co fiat, łada, skoda).
Zalóż nowy regulator i ciut mniejsze koło pasowe
Przykład: skoda-favorit-alternator na aledrogo. Z regulatorem i z kółkiem na pasek klinowy. Link usunąłem, żeby nie podpaść modowi.
Prawda ale można by się rozpisywać lub po kolei wymieniać. Ja miałem dawno temu taki problem i po kolei wyminiałem aż podłączyłem kompa i się okazało że czujnik ciśnienia paliwa. To golf III 1,4 Proszę pokazać czujnik ciśnienia paliwa w gofl 3 1.4. Anuluję wtedy ostrzeżenie. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają...
Wymieniłem czynniki temp nie pomogło...regulator napięcia nie pomogło.. pomogła wymiana sprzęgła na alternatorze...
A nie można dać wzbudzenia na krótko przez diodę z ominięciem elektroniki zespołu wskaźników? Zrobiłem tak kiedyś w audi. Elektronika była popalona, przeciąłem ścieżkę na płytce i przylutowałem przewód od wzbudzenia. I działa. Można, ale nie będzie wtedy stabilizacji napięcia, lepiej dać regulator.
A może lepiej cały szczotkotrzymacz ? To nie tylko szczotkotrzymacz, ale i regulator napięcia. Wymieniaj cały.
Udało mi się odczytać nr z regulatora: VV13452 14V lub YY13452 14V 08-006 Czy ktoś rozszyfruje co to za regulator?
Może masz żle wyregulowany regulator napięcia ładowania.Sprawdzałeś go?
Skoda Fabia 1.4 MPI 2003r. AZE Dodano po 15 To jest ten stary silnik skody tylko że dołożyli hydro regulatory... Dodano po 49 8V z laskami popychaczy.
Hej, nie wiem czym to mierzysz ale jak na głównym przewodzie z alter B+ nie masz ładownia to wina jest w nim lub regulatorze, sprawdż szczotki
Nierówna praca moze być spowodowana zbyt wysokim poziomem oleju, szczególnie w silnikach z regulatorami olejowymi luzu zaworowego.
Kupiłem taki tak ze czekam na przesyłke i podłaczam. http://allegro.pl/regulator-napiecia-nt-...
Dostęp jest dobry tylko regulator 100zł kosztuje i nie chcę utopić kasy.
Tam są hydrauliczne regulatory mimo że ma śruby do regulacji.
Jak przystało na staruszka padnięty regulator alternatora. Ale światła są jasne- chyba ktoś przy tym gmerał.
Najprawdopodobniej w pokrętle (za nim)regulatora obrotów.
Witam. Też jestem posiadaczem Felicji. Dwa miesiące temu miałem podobny problem jaki opisujesz. Napięcie na akumulatorze wynosiło raz 12,5 o czasami dochodziło do 14,9V. Wymieniłem regulator (w sklepie skody 12zł) ale problem pojawiał się dalej. Rozkręciłem alternator i okazało się że dioda plusowa była tego przyczyną. Wymieniłem ( 7 zł Boscha) i wszystko...
Po co takie komentarze że to już staroć: pytałem się was czy są jakieś grubsze przeciwskazania do założenia wył. masy , a tutaj co??? Proszę o sensowne pytania na zadane pytanie, mam problem i chciałbym go w jakiś prosty i nie kosztowny sposób rozwiązać. Dodano po 2 a ajeszcze jedno aku nowe , dwa miechy, alterntor też i regulator
jest to regulator LM2940T 8,0 (1A 8V TO220)
Moje pierwsze auto to była Favorita, silnik z grubsza ten sam tylko że jeszcze z gaźnikiem. I pamiętam, że jak łańcuch zaczął hałasować, to nie dało się tego przegapić, jakbyś grzechotką potrząsał przy wolnych obrotach. Po wymianie błoga cisza. Obecnie posiadam pełnoletnią Felicję jako dupowóz do jeżdzenia po mieście, na liczniku 220 kkm a łańcuch jak...
Przypuszczalnie uszkodzenie jest we wtyczce rezystora lub we wtyczce regulatora na panelu. To najczęściej pojawiające się uszkodzenia. Pozdrawiam
Załóż pierwszy lepszy to nie ma żadnego znaczenia.P
dzękuje za pomoc, faktycznie podał regulator.
Witam. Prostownik może być od Uno, kontrolkę odpowiednio można podłączyć bez przekaźnika. Czemu zależy Ci na układzie 9-cio diodowym. Regulator można by dać z Malucha pod warunkiem odizolowania jednej szczotki. Jeżeli się nie da, to regulator elektroniczny Polonez, lub Skoda. Nie możesz jej podłączyć do wzbudzenia.
Problem na chwilę obecną wydaje się być rozwiązany. Po założeniu nowego akumulatora auto pali, wspomaganie działa i nie świecą się żadne kontrolki, oczywiście poza rezerwą paliwa. Pewne wątpliwości budzi we mnie jednak napięcie ładowania. Na wolnych obrotach z wyłączonymi odbiornikami wynosi ono 15V. Po włączeniu świateł mijania i drogowych, dmuchawy...
Witam, Nie wiem czy owy mostek i regulator napiecia to to samo, ale znajomy w tym samym samochodzie mial to samo na niskich obrotach male ladowanie a jak dodal gazu to lampka gasla. U niego byl t regulator napiecia. Pozdrawiam.
Mało prawdopodobne ,żeby była to wina regulatora napięcia.Popraw sobie masę przy silniku.
Dane mam z serwisu Skody więc wszystko jest ok, a w tym silniku jest układ 4 bary regulator w filtrze ma też 4 bary. Najważniejsze, że wymiana pompy pomogła.
Masz założony zły filtr paliwa. Z silnika 16v, chociaż i tam były różne. W 1.4 czeskim silniku powinien być z regulatorem na 3 bary, np. wk69/1 z mann-a
Diagnostyka była robiona miesiąc temu, ponieważ wyświetlał się błąd silnika. Po zmianie czujnika wałka diagnostyka nic nie wykazała. Misiu, diagnostyka to nie tylko odczyt błędów. Trzeba sprawdzić między innymi obroty podczas kręcenia rozrusznikiem oraz synchronizację. Do tego potrzebny jest ktoś znający temat. Ciśnienie paliwa najlepiej sprawdzić...
Witam. Skoda Felicia 1.3 MPi z 1999r Objaw taki że początkowo zmienił się dźwięk pracy silnika, a potem zaczęła żarzyć kontrolka ładowania na wolnych obrotach. Po dodaniu gazu kontrolka gaśnie. Myślałem że pasek klinowy się ślizga. Wpierw naciągnąłem, a gdy nie pomogło - wymieniłem na nowy. Przez dzień dwa (jakieś 100 km) było ok, a potem znowu to samo....
Najpierw pokasuj spadki napięcia. Mierząc na obudowie alternatora i B+ powinno być prawie tyle co na akumulatorze , niezależnie od obciążenia światłami czy dmuchawą. Dokręć porządnie nakrętkę POD oczkiem przewodu prądowego. Jak widać zieloną korozję między oczkiem a przewodem to wyczyść i zalutuj albo daj nowe oczko i polutuj. Zmierz spadek napięcia...
Witam, widzę że zostałem po raz kolejny przeniesiony :( Problem z alternatorem rozwiązany. Alternator jest sprawny, problem tkwił w zbyt luźnym pasku. W felicii 1.9D jeden pasek napędza sporo urządzeń: pompę wody, wspomaganie i alternator. Pasek nie był markowy (Super Star - Korea) założyłem Contitecha na razie działa (pasek ze 3X grubszy od tego Koreańskiego)....
To znaczy że i tak mostek muszę dokupić..Trudno..A jeszcze jedno pytanie..Jest go ciężko odlutować i przylutować z powrotem.Jest tam w miarę dość miejsca? Aha.Zainteresował mnie też ten regulator boscha..Skąd go wziąć?
Nie neguję rozwiązania Kolegi ,jestem jak najbardziej za tym rozwiązaniem. Myślę że podobnie rozwiązany jest problem w alternatorach ,a raczej regulatorach napięcia czeskich alternatorów stosowanych w ZETOR,SKODA firmy Magneton.Co prawda alternator jest 12V ,9-cio diodowy,to jednak bez znaczenia.Regulator posiada dwa zaciski zasilające 54, D+. Pod zacisk...
Wymień regulator ale najpierw sprawdz stan bezpiecznika w skrzynce na akumulatorze.
mawi, nikt nie potrafił pomóc więc usiadłem ostatnio z miernikiem, próbnikiem itd.. i wszystko mi działa bez modułu komfort. Szczerze się przyznam, że to nawet nie jest trudne :-) jak nadal posiadasz elektryczne podgrzewane lusterka oraz regulator lusterek "joistik" odezwij się :-) pozdrowionka
moze zamieniles klemy:Dzartuje zmierz ladowanie,np. regulator napiecia,badz zwarcie w instalacji elektrycznej?
Witam. Ja właśnie odnośnie tego bezpiecznika 200 A. Ostatnio po 4 dniach na postoju padł mi nowo kupiony akumulator. Więc pomyślałem, aby zmierzyć pobór prądu na postoju. Wychodzi na to, że jest za duży, ponieważ jest to 0.2 A, dokładnie 00.260 mA. Postanowiłem znaleźć powód. I gdy odpiąłem właśnie ten bezpiecznik, prąd spadł do 00.057 mA. Stąd moje...
regulator skoda skoda regulator dioda regulator magneton skoda
manuał seria wyświetlacz brother podłączyć remote radiu
Podłączenie uziemienia w tunerze Marantz 2050 Czerwone kropki na czarnym tle w telewizorze - przyczyny