Brązowy, czerwony i zielony pasek
Powinien być za dmuchawą w tunelu wentylacji.
Niebiesko/żółty kabel w wiązce przewodów wychodzących z drzwi kierowcy. Zamykanie - masa Otwieranie - masa przez rezystor 180 Ω.
Nie czytasz co się do ciebie pisze. Napisałem ci że to przekaźnik drugi od lewej dolny rząd tak? Nie trudno się domyślić że to nr. 18. Jak on jest załączony to ma być prąd na bezpieczniku F68 . A załącza go stacyjka. Także albo przekaźnik,stacyjka,przewody. Szukaj.
jak sprawdziles rezystor? Przeciez tam jest uklad sterujacy wiatrakiem a nie rezystor?
Nie mam możliwości sprawdzenia. Czyli wrzucić większy rezystor? Więcej ohmów?
Prawdopodobną przyczyną spalenia się rezystora było jego przeciążenie prądowe. Być może, że przyczyna jest w zdemontowanym alternatorze. Można to sprawdzić. Przy minimalnych zdolnościach manualnych, można samemu wymienić uszkodzony rezystor. W tych licznikach montowany był rezystor drutowy UR002 3W 1Kohm 5%.
A jak piszczało to dmuchawa się przycierała na tulejach ślizgowych. Dodatkowo, może dojść rezystor, gdyż poprzez DUŻE obciążenie mógł się spalić.
Oba elementy to rezystory.
Golf 4 nie ma rezystora.
Autorze wyjaśnij do czego ci potrzebna ta wiedza parametrów rezystora?
Żółto-niebieski z wiązki drzwi, z rezystorem.
Diody zenera mają takie same oznaczenia jak oporniki lub jak kto woli rezystory.
Orientuje się ktoś czy mógłbym wykorzystać kable z tej kostki aby nie przepuszczać nowych? moduł auto alarmu stopił się i w celu uniknięcia dalszych problemów jakiś elektryk poprzedniego właściciela wywalił go odcinając kable Jeżeli jesteś 100% pewny, że odcięte kable są sprawne, nie uległy uszkodzeniu po "stopieniu" centralki - to używaj ich dalej....
możesz wytłumaczyć o co chodzi z sterowaniem rezystorem? http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21...
Możliwe że albo padł rezystor dmuchawy lub bezpiecznik jakis
Sprawdź połączenia/kostki czy niema grzejacych się styków. A rezystor wymień.
Przewód żółto/niebieski słupek po stronie kierowcy. Na otwórz poprzez rezystor 180 ohm. Dodano po 34 Który rok?
W późniejszych Skodach serii 100/1000/105/120 był dodatkowy rezystor żeby zapobiec spaleniu cewki. Generalnie unikaj bo nie wiesz w czy styk aparacie jest zwarty ( a jest duże prawdopodobieństwo bo krzywka jest o przekroju kwadratu). Jak chcesz sprawdzać światła to odłącz przewód z aparatu zapłonowego na ten czas.
Wsadz rezystor ~ 150 ohm i zobacz czy ruszy -trzeba zawsze wyłączyć i włączyć zapłon. Jak ruszy to kup nowy czujnik.
rozebrałem lampkę oryginalną w środku żarówka 5W zmierzyłem miernikiem to pokazało 11.04 (nie wiem czy dobrze zmierzyłem) Dodano po 1 Czyli jaki opornik bądź rezystor zastosowac?
Temat ogarnięty połowicznie żaden z czujników, były podmieniane.Zrobiony rezystor do obniżania temperatury silnika.
wstaw w obwod czujnika temp rezystor 100 omow,pali na dotyk:)
Kiedyś do Tytana dawali rezystor z notką do Fabii i Polo, podaj na to wejście +12V przez rezystor 1k.
Witam. Spalił mi się opornik w liczniku-zielony,dosyć sporych rozmiarów.Jest on na środku licznika obok czarnej wtyczki.Jeżeli ktoś wie jaką ma on resystancje,prośiłbym o odpowiedz.Najlepiej na smoko44(at)wp.pl. Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam
równolegle rezystor 6-8Ohm 50W
Witam ! przerabiałem temat liczników i wystarczy przelutowac 3 rezystorki i wszystko działa :D
Podpinasz pod zamek kierowcy z rezystorem
Podlaczenie realizuje w drzwiach. Sprawdź bezpośrednio na "kablu" w drzwiach - podłącz na chwilkę masę i masę przez rezystor. I auto z pilota tylko się otwiera Oczywiście drzwi (zamek) zamknięte podczas testów ?
Witam Posiadam taką deskę dodatkową właśnie sprawdziłem ten rezystor to 82ohm
Robię to dla poprawienia jasności w bagażniku. Jutro kupię rezystor i sprawdzę.
Dioda LED zazwyczaj jest na ok 2V... sprawdzaj diodą połączoną szeregowo z rezystorem ~1kOhm.
Idź po wiązce od wentylatora albo od przełącznika aż znajdziesz płytkę z rezystorami. Jest ona wkręcona w tunel którym wentylator tłoczy powietrze (jest chłodzona powietrzem z wentylatora). Jeżeli rezystory są sprawne to sprawdź bezpiecznik termiczny. Powinien mieć przejście. Jeżeli będziesz zakładał nowy uważaj aby go zbytnio nie podgrzać bo znów będzie...
Sprawdziłeś bezpieczniki? Sa dwa 30-40A i 5A. Zasil wentylator z akumulatora. Wentylator ma w sobie rezystor dla wolniejszych obrotow. Proponuję forum www.fabiaclub.pl
Wystarczy na 16V. Sprawdź polaryzację. Plus do plusa minus do minusa. Jeśli podłączysz odwrotnie prawdopodobnie wybuchnie. Napięcie z cewki nic mu nie zrobi. Jeśli wepniesz ten rezystor to kondensator będzie potrzebował chwili żeby się naładować. Można dać powiedzmy z 5-10ohm 1W i zobaczyć jaka wyjdzie stała czasowa.
Nie będzie to zadowalająca pewnie odpowiedź, ale chińskie LEDy tak mają. I w sumie nie wiele da się z tym zrobić. Wykonane są, jak są. Słabo zabezpieczone przed wilgocią, słabo chłodzone itp. Rezystory mają się grzać, taki urok tego oszukaństwa by kontrolka nie świeciła. Te 5 czy 10W trzeba gdzieś wytracić, zamieniając to w ciepło ;)
Może być kilka wersji kolorystycznych przewodów: Zamknij - żółto/biały Otwórz - czarno/żółty ------------------------ Zamknij - biało/błękitny Otwórz - czarno/niebieski ------------------------ Zamknij - żółto/biały Otwórz - żółto/czarny ------------------------ Zamknij - niebiesko/żółty Otwórz - niebiesko/żółty przez rezystor 180Ω ------------------------
Przed taśmą daj rezystor i zobacz czy zniknie.
Zapytam tylko gdzie podpinałeś przewody do kierunkowskazów ? Chodzi mi dokładniej w aucie. Gdzie je znalazłeś ? Ja podpinałem się pod moduł komfortu na piny 7 i 13 .. sterowanie masą z czego na otwieranie trzeba podłączyć masę przez rezystor 180 Ohm .
do z.c. dokładanego nie potrzeba rezystora
Podświetlenie w tym radiu można zrobić na kilka sposobów,najprościej to: -przeciąć dwie ścieżki łączące piny 22 i 24 procesora z rezystorami 22k. -połączyć pin 8 gniazda {BU 1202} łączącego panel sterujący i płytę główną z rezystorami od strony przeciętych ścieżek. Cała idea sprowadza się do podania stanu wysokiego {5V} na te rezystory.
przelutować stabilizator oraz rezystorki mocy
Robiłem coś takiego w Ibizie i była to usterka w samym zamku jeśli nie można podnieść rygla ręcznie, podawanie prądu 'na krótko" nic nie pomoże . Odkręciłem te śrubki które było można tak by rozpołowić obudowę zamka resztę musiałem wyłamać dopiero otworzyłem drzwi. Bez dewastacji tego raczej nie otworzysz drzwi. Przynajmniej w seacie nie da się odkręcić...
Dziękuję bardzo. Podczas próby pomiaru tego rezystora miałem kilka odczytów z wartością 180 Ohm. Wydaje mi się, że przełącznik jest ok. Wlutuję nowy rezystor. Ale problemu to nie rozwiąże, bo już podmienaiałem taki rezystor na " krótko". Jurek
Witaj tak jak kolega powiedział,sprawdź czy nie dostały się inne obiekty,które mogłyby uszkodzić wiatrak wentylatora. u mnie w audi na 4biegu mocno szumi i buczy ale to wiem ze to przez to ze był on klejony już i nie jest on wyważony. Wystarczy że jedna łopatka pęknie,odwżnik spadnie z łopatki,to siła odśrodkowa sprawi że nie będziesz w stanie usiedzieć...
Z modułu zapłonu nie wychodzą impulsy na cewkę. Co może być uszkodzone w zapłonie? Jaka powinna być rezystancja rezystora drutowego i cewki?
Witam! To manualny nawiew czy klimatronic? Bezpiecznik potem rezystor i silnik wentylatora. Rezystor i silnik za schowkiem od dolu.
Zazwyczaj jest on w pobliżu rezystora- rezystorów, zamieszczonych obok silnika dmuchawy.
Mechanik znalazł spalony rezystor i silnik wentylatora tez sie w końcu spalił. Wiec wymiana rezystora wraz z wentylatorem i śmiga teraz super
Przede wszystkim obejrzyj opornik dmuchawy czy rezystor dmuchawy bo to jedno i to samo, zobacz jak wyglądają jego styki, przejrzyj też styki silnika dmuchawy i czy wentylator lekko się obraca.
Rezystor miałeś wtedy założony? Zostaje w takim razie przewód od rezystora do wiatraka. Modułu tam żadnego nie ma.
Przypuszczalnie uszkodzenie jest we wtyczce rezystora lub we wtyczce regulatora na panelu. To najczęściej pojawiające się uszkodzenia. Pozdrawiam
"dodatkowy sterownik" To Twój Centralka Bloker 57 którą próbuję podłączyć Co do innego miejsca wpięcia Podłączasz do panelu z przyciskiem zamknij/otwórz w drzwiach kierowcy lub moduł komfortu na piny 7 i 13 Zamykanie masą. Na otwieranie trzeba podłączyć masę przez rezystor 180 Ohm .
Pewnie uszkodzony tzw rezystor dmuchawy, kiedyś to był fizycznie rezystor z odczepami teraz robi za niego moduł elektroniczny. Pozdr.J
Najprościej odpiąć poduszkę w kierownicy, rezystor 2.2 Om, skasować bląd i kręcić kierownicą.
też jestem za sprawdzeniem dmuchawy na krótko, ale i kostki od rezystora - lubią się utleniać i przy słabym styku spala się bezpiecznik i rezystor. Miałem podobny problem w scenicu 2 pozdro
W aparacie zapłonowym pod kopułką znajduje się bakielitowy rozdzielacz, który wiruje. W nim jest rezystor, który czasami wysiada. To może być przyczyną.
Oj nie ładnie sprzedawać rezystor w tak wysokiej cenie...
Jeżeli masz fabryczny centralny zamek (siłownik w zamku) to: Pin 1 i 2 to zasilanie siłownika zamka centralnego (w zależności od opcji zmknij/otwórz na jednym +12V na drugim masa) Pin 7 doprowadza masę do zamka Pin 8 wyjście sygnału otwartych drzwi (pojawia się masa lub nie) Pin 4 sterowanie zamkiem centralnym ( pojawia sie masa dla zamknięcia, masa...
do wymiany rezystor znajdziesz go w silniku pozdrawiam:)
ludziom nie wiadomo skąd w głowach zostało że 100 to jakaś nieprzekraczalna granica. Dobre, he he. Myślą że to czajnik. A gdzie jest jakiś włącznik od klimatyzacji, który załącza wentylatory? Nie mogę nigdzie go znaleźć. Będę wdzięczny za odp. Nie obraź się, ale bawisz się niczym szympans z nabitym pistoletem. Nie masz niczego do tej zabawy, a przede...
Witam własnie przed chwila naprawiałem taki przypadek - okazało się ze przelotka płytki pcb dochodząca do tego środkowego rezystora pokazanego na foto z forum octavi w pierwszym poście była przepalona. Warto też na to zwrócić uwagę. pozdrawiam
Dasz radę, nie przejmuj się. Idea jest dobra PS. Nie spal diody, mogą okazać się oki. Acha zapomniałem: Spróbuj przeczytać rezystory na odwrót :D
Skoda stream mp3 SKZ7Z3G 1Z0035161C VISTEON MC9S12DP512 Bardzo proszę o podanie wartości rezystorów R1944 R1946 -pin30 proc.MCS12DP512 oraz R1913 -pin 15 proc.MCS12DP512 po prostu przy wylutowywaniu procesora nieuwaga i odfrunęły.
Pin 24 T34A/24 wake up To jest sygnał wzbudzenia alternatora U ciebie ładowanie następuje na skutek szczątkowego magnetyzmu wirnika. W zegarach odpowiada za wzbudzenie rezystor, o ile dobrze pamiętam 10 ohm/2W
Trzeba przelutować 3 rezystory które podgrzewane się poprzez stabilizator umieszczony z drugiej strony płytki drukowanej.
Po kolei: Tak, srebrny, aluminiowy to moduł wzmacniaczy iskry, czarne pod nim to dwie podwójne (z dwoma wyjściami wysokiego napięcia) cewki. Nie można ich kupić/ wymienić oddzielnie, jest to jeden podzespół. Czy vag zarejestruje błąd modułu/ cewki ?, nie wiem, przekonaj się, ściągnij z niego wtyczkę (z modułu) i próbuj odpalić. Co do diody led, tak...
Witam. Miałem ten sam problem przez 5 miesięcy ale zmobilizowałem się i go naprawiłem wystarczy umieć trzymać lutownice i po drugiej stronie stabilizatora przy rezystorze pęknięta ścieżka i tyle żadne stabilizatory.
Nawet prosty tester diagnostyczny wykaże ich obecność i co jeszcze ważniejsze - sprawność. Żaden tester tego nie potrafi. Oporność dobierasz rezystorem . Czasem kombinacja rezystora i kondensatora. A sprawność tylko zniszczeniowo można zbadać.
Dzieki wielkie , rozumie jedno jako masa , a drugie masa przez rezystor 180om (jedno otwieranie , drugie zamykanie lub na odwrot)
Coś źle główkujesz, zostaw te cewki, rezystory, sumator z dwóch diod i na wysterowanie cewek, które teraz masz.
Nie potrzebna rzeźba. Trzeba było wymienić moduł komfortu na taki, który obsługuje piloty centralnego zamka i dokupić oryginalny pilot. Byłoby to znacznie prostsze i mniej awaryjne rozwiązanie. W obecnej sytuacji tak, potrzebujesz takiego rezystora jak piszesz. Jeśli nie znajdziesz w sklepie, jedź do jakiegoś warsztatu i poproś o wygrzebanie ze śmieci...
Poziom napięć zasilających procesor jet dobry (tzn mieści się w normie). Skoda że uszkodziłeś tę drabinkę rezystorów (ale to nic, trzeba kupić nową), bo nie bardzo jest ją chyba teraz jak sprawdzić. Wymieniałeś już tego pierwotnego ULN-a ? (bo miał "przebicie"). Proponuje wlutuj nową drabinkę (RN1) i sprawdź wtedy układ. Jak to nie pomoże wymień też...
Także problem kolego,ponieważ zamykanie to czysta masa a otwieranie to masa przez rezystor (sterowanie jednoprzewodowe) Musiał byś jakiś układ sobie zbudowac co by sterował przekażnikami
rezystor ma mieć 180ohm i żeby domykało szyby dodatkowo trzeba wydłużyć czas na zamykanie.
No problem raczej sam nie ustąpi po montażu, sterownik wykonuje to samo elektrycznie co Ty byś musiał robić ręcznie kluczykiem. Więc nie jest to remedium na problem, tylko wygodniejsze operowanie. druga sprawa czy mam się wpiąć do sterownika jakoś czy w drzwiach kierowcy do przełącznika w rącze od zamykania i otwierania Sterowanie zamkiem jest tam na...
Wygląda no na brak poprawnego kontaktu z licznikiem. Brak jego zasilania oznacza brak komunikacji z immobilizerem w nim zawartym, dlatego auto gaśnie po chwili. Prawdopodobnie winne temu są tzw. zimne luty na pinach złącza licznika. Mogą też występować one na innych komponentach PCB licznika, np. rezystorach czy kondensatorach smd. Inną prozaiczną przyczyną,...
Witam dokładnie tak sie dzieje z tą rezerwą, jak odłącze to się po czasie zaswieci, mierzyłem te piny z rezystora i nie ma pomiędzy nimi żadnego przejścia... Musze go wymontować jeszcze raz i zoaczyć...
Jeżeli na każdym stopniu nadmuchu jest tak samo to pewnie wentylator. Możesz się jeszcze przyjrzeć połączeniom od panelu do rezystora dmuchawy. Przerabiałem to ostatnio w Ibizie, przewód od rezystora był słabo wpięty, ruszał się, iskrzył aż przestał działać nadmuch.
Witam gdzie znajduje się rezystor od regulatora nadmuchu powietrza pozostały tylko wysokie obroty. Pozdrawiam :D
Twoją Skodę zaprojektowano do zasilania benzyną i tylko przy eksploatacji na E95 można diagnozować. Gaz to jest oddzielny temat. Proponuję okresową diagnostykę układu zapłonowego. Swiece po 30000km wymienić. Jeśli nie spełniają powyższego warunku to i tak wykręcić i oczyścić. Sprawdzić rezystor omomierzem, przerwę szczelinomierzem, przewody omomierzem...
Nie sądzę, żeby nikt nie chciał się podjąć, takich aut naprawia się minimum 2 w miesiącu. Ale wracając do tematu, wentylatory działają w trybie awaryjnym, to jest sprawne. W parametrach co widać? po za symulowaniu czujnika rezystorem, parametry zmieniają się? Oczywiście podpiąć rezystor bezpośrednio do kości sterownika.
Nie rozwinie bo nie ma czegoś takiego w tym modelu. Sprawdź czy na wtyczce impulsatora masz napięcie po włączeniu zapłonu. Podłącz tam żarówkę 5W. Poruszaj wiązką przewodów i zobacz czy żarówka nie zgaśnie. Do sprawdzenia przewód sygnałowy wychodzący z impulsatora i idący do skrzynki na podszybiu. Można też sprawdzić impulsator podpinając do niego diodę...
Witam, Mam Fabie Combi 2003r, 1.9 TDI ATD, mam zapytanie w sprawie układu ogrzewania i klimatyzacji. Czy ilość czynnika w układzie klimatyzacji ma wpływ na działanie i wydajność ogrzewania? Pytam ponieważ nie widzę żadnych przewodów z cieczą chłodzącą idących przez ścianę grodziową do wnętrza, w zamian za gumowe przewody są owszem ale metalowe/aluminiowe...
Zobacz masa przez rezystor jak w Skodzie
zacięty, lub stoi w położeniu maksymalnym. Może być uszkodzony sterownik (tranzystor). Z tym się nie zgodzę, silnik wkręcał by się od razu na obroty maksymalne. Albo samochód miał jakiś "tuning" (box, rezystor), albo ktoś demontował nastawnik do czyszczenia i źle załozył
A więc opisując wszystko od początku . Amplituner działał lecz w dzwięk był trzeszczący . 1. Wymieniłem tranzystor Q912 Oraz wymieniłem kondensatory C920 , C 919 Do tego momentu działał on bez zmian. Więc zmieniłem Q912 z powrotem na oryginał 2. Po dłuższej chwili zauważyłem nadpalający się powoli rezystor R915 jest to rezystor łączący kolektory tranzystorów...
Robiłem Fabie 1,4i comfort ,i elegant w obu przypadkach należało zastosować rezystor 180Ω do otwierania a zamykanie bez rezystora (przewód żółtoniebieski 0,35mm²) na sterowniku zamka centralnego -pod kierownicą z prawej strony .
Jest dwie wersje tego (podobnie jak sterowania szyb) ale obydwie mają podłączenie masa, +12V po stacyjce i sterowanie. Jak się nie mylę to predlift i polift albo coś w tym stylu. Jeśli chodzi o konkretny protokół sterowania, to nie zajmowałem się tym, bo zakupiłem przejściówkę do sterowania chińską nawigacją na Androidzie i jakoś to działało (jakoś,...
power boxa Dobry kawał. Miałeś rezystor sterowany z kontrolki ładowania. Poszukaj kostki nad rozrusznikiem, z niebieskim przewodem i prześledz jego ciągłość.
Witam, nie działają szyby w samochodzie Skoda Octavia 1 z 2001 roku, wersja 4x4 z silnikiem 2.0. Szyby działały raz, nie działały raz. Naprawiłem centralny, bo nie działał. Rozebrałem sterownik szyby w drzwiach kierowcy, odpadł mały element SMD, wstawiłem tam rezystor i od tej pory szyby przestały działać. Po przeszukaniu internetu nie znalazłem zdjęcia...
tez tak myslałem. a co sadzisz o tym zebym dodał na czujniku temepartury ten przekaźnik przełaczajacy z rezystorem ktory by zanizał temperature i wtedy by sie zapłon wyprzedzał na lpg
Witam i dziekuję Koledze nikusert za reakcję na mój problem, ale w dalszym ciągu nie wiem jak mają wyglądać styki bimetalów pod rezystorami. Wg. mnie oba powinny być rozwarte i dopiero przy przegrzaniu się któregoś z rezystorów powinny go zwierać, ale mogę sie mylić. Pozdrawiam. P.S. Jak najłatwiej i najprościej dobrać się do przełącznika obrotów dmuchawy?
Mały manual do montażu silniczków w Felicji: [url=http://skoda.autokacik.pl/pages/zro... Dodatkowo parę uwag: oryginalnie w Fabii w szereg z potencjometrem od strony zasilania i masy są włączone rezystory , które zapobiegają blokowaniu się serwomechanizmów w skrajnych pozycjach, ja dałem po 100 omów przy potencjometrze 1k....
Żarówka lampki ładowania nie ma nic do rzeczy. Może jej nie być a układ będzie działał. Nie jest to prawdą w tych Oplach i Fiatach (i jak dobrze pamiętam tak samo w Audi i Skoda), w których czasami grzebałem. Osoby zmieniające tą żarówke na LED muszą dokładać rezystor wymuszający przepływ prądu wzbudzenia - piszę o znanych mi przypadkach, a nie jako...
Nie znam kompletnie tego auta, ale jakieś tam zabytki wyższej klasy robiłem, i tam wskaźniki były skonstruowane też na 2 cewkach, tak że jedna robiła po prostu za "sprężynę" i wychylała wskazówkę na max a druga, podłączona do pływaka ściągała w dół. -czarny oznacza masę -u mnie jest to plus karoserii mam tam +12V. -żółty to zasilanie . -niebieski to...
Witam Najprawdopodobniej uszkodzona jest noga procesora sterującego pracą stabilizatora. Ze względu na koszty podłączyłem sterowanie stabilizatora przez rezystor do napięcia 5V, po takim zabiegu CD Działa bez problemu. Pozdrawiam
Wybudzenie magistrali CAN np w grupie VW było wykonane przez podanie masy na przewód linii komfort to wejście steruje zamkami centralnymi domykaniem szyb itd. Podanie czystej masy na ten przewód (biało-zielony drzwi kierowcy SKODA) zamyka zamki, podanie masy przez rezystor 180 OHM otwiera a dłuższe podanie masy domyka szyby tak też w grupie VW AUDII,...
Mam dokładnie ten sam problem, czy ktoś próbował wymiany termistora i wie na jaki? muszę pilnie uruchomić klimatyzację bo wyjeżdżam, dlatego chce spróbować nawet dać rezystor żeby oszukać układ tylko chodzi o wartość rezystancji.
Ja bym to urzeźbił w ten sposób. Otworzył "komputerek" znalazł zasilanie na rezystory przepływomierza i zamontował na nich przekaźnik sterowany z elektrozaworu benzyny. Jak praca na benzynie to włączony jak na gazie to wyłączony.
rezystor skoda skoda rezystor dmuchawa rezystor dmuchawa skoda
zasilacz monitor gateway wgranie języka polskiego uszkodzony czujnik obrotów wirnika
białoruśka rozrusznik ładowarka dynamo
Czarny ekran głównego wyświetlacza po uruchomieniu silnika Citroën C4 Picasso - Czarny główny wyświetlacz i sygnał dźwiękowy