Czujnik temperatury silnika, czujnik położenia wału
Od licznika są dwa. W dolnym rzędzie małych bezpieczników obok siebie . Na ulotce narysowany jest licznik.
Ta sonda lambda to jest ta co wchodzi od góry do katalizatora czy ta od dołu? Sonda przed katalizatorem . Dziwne te mechaniki,niby jedno zrobione a drugie co też ważne olane. Dodano po 4 Może silnik krokowy albo czujnik położenia wału/wałka? Jeden napisał głupotę drugi dał lajka. 😂 Gdzie wyście tam widzieli obaj silnik krokowy?
Nie piszesz jaka to jest instalacja. Przy takim wieku i przebiegu reduktor ma chyba prawo domagać się jakichś pieszczot. Skontrolowałbym reduktor, prawdopodobnie trzeba będzie wyczyścić środek i wymienić membrany, a przy okazji jak to wyżej nadmieniono sprawdzić szczelność układu ssącego łącznie z instalacją miedzy reduktorem a silnikiem.
Sprawdź co ginie masa , czy plus.
Cześć! Jestem ciekaw jak wariuje ten obrotomierz. Czy obroty bardzo rosną czy latają raczej w niskich zakresach. Jeśli to drugie to sprawdź sobie układ zasilania pompy paliwa, może tam leży problem nadinie że w Felicjach pompy paliwa to często spotykany problem i tłumaczyłoby niekontrolowane zatrzymanie pracy silnika::?:
Niektóre z tych Favoritek miały już gaźnik sterowany elektronicznie. Taki okrojony gaźnik z Golfa o kodzie silnika RP. Okrojony,bo ma potencjometr,ma nastawnik przesłony wstępnej,a nie ma nastawnika przepustnicy.Sam się temu przyglądałem. Ten model można poznać po tym że lampka TEST jak silnik stoi się swieci,jak pracuje powinna gasnąć.
ARL nie ma znaków tylko blokady i kółko rozrządu jest pływające. Dodano po 13 Wiazka silnika w ARL I BXE się różni. BXE ma np wspólną skrzynkę do sterowania podcieniem ARL ma osobne zawory. W BXE sterowanie zaworem gaszenia jest poplątane na pinach sterownika z zaworem egr. ARL ma też inne pompowtryski niż bxe czy asz. Sterownik jest z ARL i wiązka...
Bardziej gaśnięcie silnika. Poprostu spadają obroty, brak mocy nawet jak pedał gazu w podłodze i gaśnie silnik.
Może to być problem z kostką stacyjki. Jeśli jest uszkodzona, może powodować takie objawy - deska rozdzielcza gaśnie, mimo że reszta samochodu działa poprawnie. Warto to sprawdzić, bo może właśnie to jest przyczyną problemu.
Zobacz co się dzieje w skrzynce bezpieczników pod maską.. Tylko rozbierz całą kompletnie.. Nie raz w octavi 2 stamtąd robiły się przeróżne komedie..
Wygląda na to, że silnik dławi się powietrzem, ale nie koniecznie. Na początek spróbuj ustawić wlot powietrza do filtra tak, aby podczas jazdy powietrze było zasysane przez silnik a nie "wpychane" pędem samochodu. Jeśli to nie pomoże to sprawdź ustawienia paramertu "CUT - OFF" w sterowniku gazowym jeśli jest ustawiony zbyt nisko, to przy wymuszonym...
Trzeba zrobić synchro immo - sterownik
Tak samo może to być czujnik temp. silnika. Zajedź na diagnostykę komp i niech popatrzą na parametry czujnika temp. silnika. Pompa może, ale dlaczego na ciepłym silniku odpala??
Który rok Skody? Jakie ma oznaczenie silnika?
W kluczyku oprócz baterii i żarówki powinna być jeszcze mała "cegiełka" - jest to chip immobilisera - może spadł ci kluczyk na ziemie i chip się zgubił(tylko wtedy gdy kluczyk się "otworzył"
Ok - w końcu się udało...potrzeba było na to kilka godzin, ale w końcu rzeczywiście blokada 'puściła' i dokonano prawidłowego zakodowania sterownika. Dzięki za podpowiedzi i wyjaśnienia!
A co w parametrach?
Czy podczas nieudanych prób uruchomienia silnika zapala się i gaśnie na moment kontrolka świec żarowych ?
Czyżby immobilizer umarł ? I ciekawe czy gniazdo zapalniczki było orginalnie podpięte w fabryczną instalację przewidzianą do zapalniczki. Że aż 4 kolejne bezpieczniki poleciały co za tym idzie może i sterownik silnika.
Przepustnica po oczyszczeniu do adaptacji ,egr wysterować przez spr. elementów wykonawczych (ma klikać) ,potem nastawy egr grupa 74.Wartość z czujnika grupa 3 pozycja 3,na jałowym 320-400 mbar w miarę stabilna wartość
Jeśli silnik gaśnie dopiero po rozgrzaniu, warto zwrócić uwagę na czujnik położenia wału oraz czujnik walka rozrządu. Oba elementy często odmawiają współpracy dopiero wtedy, gdy silnik uzyska wyższą temperaturę.
Na zagrzanym silniku wartośći musze sie zmieniać co sekunde . Jaki jest dokładnie bład EGR , jak przepływu spalin to sciąg przepustnice i zobacz czy rura która idzie do EGR nie jest zatkana .
Wymien przekaznik silnika i sprawdz czujnik walu.
wygląda na to że problem z immobiliserem. Typowy objaw-silnik zapala na 2 sekundy i gaśnie.
Brak ciśnienia paliwa ,odpowiedniego oczywiście
Osłonę silnika zdejmij.
W jakim stanie jest odma silnika?
A czego brakuje? Iskry, paliwa czy kompresji ? Od tego należy zacząć, Ale ostatnio widzę na forum dziwny trend olewania porad ludzi z większą ilością czerwonych punktów pod nickiem
Zrób diagnostykę komputerową (parametry silnika,błędy ).
Kontrolka nie odzwierciedla długości działania świec żarowych, o tym decyduje cz. temperatury silnika(m.inn) Sprawdź kondycję świec
Nie jestem pewien ale chyba masz za niskie napięcie na cewce zapłonowej.Ale u mnie gdy miałem zamoczony (przypadkiem) czujnik smarowania turbiny i czujnik od dolotu z intercoolera w vw vento 1.9 TDI silnik wchodził na obroty jakie tylko chciał bo miałem pompę sterowaną elektronicznie
Witam posiadam fabie 1 1.4MPi gdy włączę silnik chodzi na wolnych obrotach ale gdy wczącze nawiew to obroty silnika zaczynaja falowac I po 30 sekundach gaśnie silnik.
Stopiony katalizator norma w tych silnikach
w mojej skodzie silnik gaśnie gdy się zagrzeje pózniej trudno go zapalić gdy ostygnie wszystko jest ok czy to może być czujnik halla może ktoś zrobi zdjęcie gdzie on się znajduje ja gowymienić ile kosztuje
Ja w Fabii 1.4 MPI miałem podobnie zimą pomogło naładowanie akumulatora... Dodano po 1 U mnie gaśnie dopiero jak odpale silnik U mnie też gaśnie jak odpalę silnik.
Czyli zwyczajnie mówiąc po normalnej jeździe i ciepłym już silniku nie ma możliwości odpalenia auta rozrusznikiem. Zgadza się?
Pewnie immobilizer blokuje prace silnika jeśli masz drugi kluczy to spróbuj nim odpalić
Skoro wyświetlił się błąd (kontrolka żarowych) komputer silnika zapisał błąd z ramką danych. Odczytał go ktoś? Jaki kod błedu? Ramka danych do niego?
witam! mam skode fabie 2000 rok,rok temu założyłem instalacje lpg i wszystko było w porządku do tej zimy.Usterka jest następująca, gdy rano wsiadam i zapalam na bp i przełączam na gaz to auto gaśnie.Muszę przejechać 2km i w tedy mogę przeł. na gaz i jest oki cały dzień.Proszę o porade
Wpiąłem się w piny szary i czarny na dobrze rozgrzanym silniku. Wyskakiwał taki pomiar na biegu jałowym zawsze się zmieniała tylko druga cyfra po po przecinku np. 0,09,8,7,6 potem np. skoczyło na 0 chwilka nic po czym 2,3,4 czasami nie były w kolejności np. 9.8.7.5. Coś takiego jak na filmiku tylko w tym momencie gdzie jest wyświetlana 35 - 40 sekunda...
Immobilajzer.P
Tak temperatura ok
musisz posiadać nanometr to sprawdzenia ciśnień czy jak auto odpali to musisz pompować pedałem gazy???by nie zgaslo
Zrobić diagnozę komputerową (VCDS) i napisać jakie błędy wyskoczyły.
Od kiedy to w starej felicji jest kontrolka usterki silnika? ale pod komputer jak najbardziej
Nieprawidłowo zmostkowłeś zasilanie świateł stop . Przy pedale hamulca masz podwójny przełącznik,jeden dla stopu drugi dla sterownika silnika i modułu ABS.
Chyba przepustnica,sprawdzi komp. pozdrawiam.
To już napisz co to za sprężynka i od czego!
Witam mam problem z Octavia 1.6 75 km 98r. benz+gaz gaśnie mi silnik na biegu jałowym czyli na skrzyżowaniu zaczynają obroty skakać jeśli nie przytrzymam gazu to potrafi zgasnąć ostatnio zaczął dusić się podczas jazdy zero reakcji na wciskany gaz silnik gaśnie już nie raz mi zgasł wjeżdzając na rondo czy skrzyżowanie wymieniłem niedawno świece kable...
po rozgrzaniu silnika i po przełączeniu na gaz gwałtownie spadają obroty silnika a nawet gaśnie nie zawsze tak jest ale prawie po każdym ponownym odpaleniu silnika i przełączeniu na gaz pomocy
Witam. Skoda SuperB automat - dostał się płyn chłodniczy do skrzyni biegów. Po czyszczeniu oraz zalaniu nowego oleju, po wrzuceniu z P na R lub D następuje szarpnięcie, oraz silnik gaśnie.
109-tka do przelutowania. Czyli ???
Nie ma komunikacji z czym -silnikiem?
Kolego, jak się rozgrzeje to po prostu gaśnie czy zaczyna się dławić i dopiero gaśnie? Sprawdzałeś czy masz "iskrę" gdy silnik zgaśnie po rozgrzaniu?
Witam zaglądnąłem dziś znów do swojej Skody i okazało się że po rozebraniu cewki dwa styki nie miały kontaktu ze sobą. Krótki opis jak to zrobiłem: Należy roznitować cewkę z dwóch nitów i delikatnie wyciągać zwrócić szczególną uwagę na trzy styki od strony wtyczki...u mnie właśnie nie łączyły kiedy auto się nagrzało. Fabrycznie powinny być zgrzane,...
Jaki kod silnika tej skody?
Podaj oznaczenie silnika.
Rozwiązaniem problemu było wyczyszczenie przepustnicy . Osiado za dużo smogu przepustnica się zacinala co powodowało ogarnięcie silnika
Przepustnicę wyczyścisz,ale nie zrobisz adaptacji,i pojawią się heca
Pedal gazu podmieniony - dalej to samo.
Po czyszceniu czy była robiona adaptacja przepustnicy? Czy jest LPG?
Silnik 8V czy 16V. Najlepiej podaj kod silnika. Czy adaptacja przeszłą poprawnie? Jakie widać wychylenie przepustnicy na wolnych obrotach?
Zacina się bimetaliczny włącznik ssania. Rozbierz i oczyść gaźnik.
Diagnoza interfejsem i analiza błędów. Silnik odczyta byle gówienko za kilkanaście/kilkadziesiąt zł.
Witam Do sprawdzenia: Czujnik ciśnienia MAP. Czujnik położenia wału Zawór EGR- może się zacinać i dławić silnik.
Witam, Skoda Octavia II FL 1.9 TDI BXE, podczas jazdy auto gaśnie, jak się wyłączy radio to jest ok, jeden kod usterki w radio (antena), w silniku błąd świecy żarowej. Uszkodzone radio ?
adaptacja tylko pewnie nie wypali trzeba cos jeszcze zrobic jak nie to wymiana
czyszczenie komina+nastawy podstawowe
Problem była stacyjka. Po wymianie problem zniknął. Dzięki za pomoc i pozdrawiam!
Witam problem polega na tym, że po rozgrzaniu auto gaśnie na wolnych obrotach.
Sprawdź przekaźnik 109, 458
Ta instalacja ma 7 lat
Immobiliser blokuje
Dokladnie, jezdzenie na ubogiej jest pseudooszczedzaniem i szkodliwe dla silnika oczywiscie
Witam, Czy przyczyną usterki mogą być przetarte przewody z posta?? http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.ph...
Kolejny przypadek na forum, w którym szukacie miodu. Wyczyść wtryskiwacze i będzie spokój 100%. Możesz oddać gościowi z Warszawy co czysci bardzo skutecznie i będą znowu klekotać jak potrzeba. Nie kombinuj na forach bo będziesz pół silnika rozbierał zaraz do czyszczenia.
Hmm nie wiem jak to połączyli, ale na fakturze mam bingo-M. Dokładnie tak na benzynie super chodzi. Gwarancja raczej jest, bo jeszcze nie minął rok. Chyba najlepszym wyborem będzie skontaktowanie się z gazownikiem, może tym razem pomoże. Może zostawię mu na dłużej, żeby mógł zobaczyć co się dzieje przy zimnym silniku.
Witam, potrzebna mi wskazówka. Pacjent: Skoda Fabia 1. Mianowicie problem tkwi w tym, że wskaźnik temp. po odpaleniu wskazuje poziom zerowy. Dopiero gdy silnik pracuje około 30 minut, temperatura wskazuje poziom połowy. Następnie, gdy włącza się ogrzewanie, silnik zaczyna tracić moc i zaczyna szarpać. Na wolnych obrotach gaśnie, brak przyspieszenia....
Sprawdź immobilizer czy jest sprawny bo tak robi IMO. jak złe czyta kluczyk Co Ty Kolego piszesz? Immo albo działa, albo nie. po odpaleniu nie ma prawa zgasić Tobie silnika.
W takiej fabii, jeśli nie widać logiki w zarejestrowanych błędach, to szuka się w sławetnych, gnijących wiązkach. O tej przy lewej podłużnicy z reguły wszyscy pamiętają. A że lubi zgnić ta w podszybiu - to niekoniecznie. Zajrzałbym tam. Sterownik gdy dostaje przypadkowe, nielogiczne sygnały z czujników reaguje równie nielogicznie. Niekiedy objawy są...
Mógłbyś napisać z czego odczytane są te błędy. Patrząc na ten log to pewnie z modułu centralnej elektryki. Ten moduł w tym aucie robi za bramkę CAN - to przez niego idzie cała komunikacja. Tutaj wystarczy że jeden sterownik jest uszkodzony i reszta nie będzie miała komunikacji. Skoro auto zapala i gaśnie to raczej zasilanie sterownika silnika jest a...
W zestawie wskaźników jest immo, jak nie ma z nim komunikacji (brak zasilania lub uszkodzenie) to silnik odpali na sekundę i zgaśnie. W sterowniku silnika powinien być zapisany stosowny błąd
świece były sprawdzane i są wporządku.
Jeżeli sonda miałaby zakłócać pracę silnika to ją odepnij na chwilę i poobserwuj. Sterownik przyjmie sobie wtedy wartości zastępcze. To już zresztą mądrzejsi muszą się wypowiedzieć. U mnie to było powtarzalne. Sonda podłączania i silnik gaśnie. Wtyczka odłączona - przestaje.
tak samo dzieje się tylko na benzynie bo na gazie na zimnym silniku nie bardzo chce palić
Z tego co wiem to niestety dolot szczelny ale sprawdzę dla pewności i dam znać. Tak samo na LPG i PB. Co do instalacji gazowej to powiem szczerze, że nie wiem jaka to instalacja też dam znać ale zakładana była w zeszłym roku i podobnież jakaś dobra.
Witam . Od niedawna jestem posiadaczem samochodu skoda octavia 1,9tdi z 99r i zastanawiam się nad tym czy ktoś nie kombinował wcześniej coś w instalacji elektrycznej ponieważ kontrolka od ciśnienia oleju gaśnie już przed uruchomieniem silnika. Czy w skodach to normalne?
Sprawdź podciśnienie w kolektorze i ciśnienie sprężania w cylindrach...
JA bym stawial na pompe paliwa sprawdz cisnienie.
Mam problem z odpaleniem silnika podczas delikatnie minusowych temperatur. Problem ten zaczął się po wymianie panewek i uszczelniacza skrzyni biegów. Zalany olej 10W40. Silnik kręci dosyć długo, jeśli uda się już odpalić, to jest kwestia 20 sekund później gaśnie po nierównej pracy silnika. Przy próbie ponownego odpalenia piszczy i zapala się kontrolka...
Mogę się mylić ale bramka CAN siedzi tam chyba w liczniku i w nim może być kłopot. W liczniku lub w CAN GATEWAY będzie widać w blokach pomiarowych z czym dokładnie jest problem - gdzie nie ma komunikacji (coś ok kanału 25 lub 125 w zależności czy patrzymy w liczniku czy w CAN GATEWAY). Przydało by się podstawić inny licznik i to sprawdzić, chociażby...
Jeżeli w tym silniku masz jeszcze gaźnik, to sprawdź pod kątem zanieczyszczeń i poziomu paliwa w komorze pływakowej. Jeżeli jest to wtrysk - to może być zatkany filtr paliwa, padająca pompa paliwowa, zanieczyszczenia w zbiorniku paliwa.
Witam, zastanawiam się nad przyczyną dziwnych zachowań mojego auta i prosiłbym o pomoc w zdiagnozowaniu przyczyny. Zaczeło się niewinnie od: - spadków mocy, zwłaszcza na większych biegach ( na autostradzie auto nie ma mocy jechać pod górki i zwalnia liniowo) - komputer pokazywał błąd "overboost" - hamulce czasami wydaja sie być czasami zapowietrzone...
Dzisiaj rano odpalił bez problemów. Zero błędów. Sąsiadka twierdzi, że zdarza jej się to nie codziennie lecz wybiórczo ale zawsze na zimnym silniku.
Jak sugeruje kolega Leonov- diagnostyka do przeprowadzenia. W jakiej kondycji masz akumulator oraz rozrusznik. Może masz nieszczelność w układzie paliwowym lub uszkodzony czujnik temperatury silnika.
Mam problem z Felicją 1.3 , gaśnie mi silnik przy przechodzeniu z wysokich obrotów na wolne ( usterka występuje co pewien czas ) !
Dodatkowo podczas pracy silnika jak odkręcę korek olejowy silnik zaczyna się dławić i gaśnie.
Od niedawna mam dziwne problemy ze Skodziną. Objawia się to w dwojaki sposób. 1. Po odpaleniu (gdy jest zimna), ta po kilku sekundach/minutach gaśnie. Gdy zgaśnie to raz da się ją normalnie odpalić, a innym razem jest tak, że trzeba poczekać kilka minut, aby znowu mogła odpalić. 2. Przykład z dziś, gdy jechałem do sklepu (jakieś 1,5km, więc nie zdążyła...
Witam wszystkich w NOWYM ROKU- Zycze wszystkiego dobrego!!! Mam problem z obrotami na gazie. Otoz chodzi oto ze kiedy pojazd jest juz w rucu i ma juz cieply silnik(ale nawet i zimny) obroty na biegu jalowym spadaja i gasnie. Dojezdzam do skrzyzowania i musze przezucic na benzyne aby dalej chodzil,a czasami jest tak ze nie gasnie i jest ok-ale to rzadkosc....
skoda fabia gaśnie silnik skoda octavia gaśnie silnik skoda felicja gaśnie silnik
volvo silnika amortyzatory pralki whirlpool wymiana deskorolka elektryczny silnik
zamykam temat kompresor śrubowy
Projekt obudowy bass-reflex do B&C 15PS100-4 Lokalizacja kabla minusowego kierunkowskazów w skuterze 4T