Przed zalaniem płynu musisz wymontować czujnik temperatury płynu (ten w obudowie termostatu - w tylnej części głowicy). Podczas nalewania płynu do zbiornika wyrównawczego zobaczysz jak w jego gnieździe pojawi się płyn, wtedy go montujesz z powrotem. Uzupełniasz płyn w zbiorniczku do właściwego poziomu.
Jeżeli słyszysz gwizdy świsty pod maską to do sprawdzenia dolot, odma, podciśnienie. Jak masz kompresor w domu to możesz zatkać mu rurę dolotu i napompować do max 2 bar i usłyszysz wszystkie dziury.
Wiązkę sprawdziłem pobieżnie I to jest błąd. Od okolicy akumulatora do ścianki grodziowej. I wypruj ją z tej otuliny, tam jest siedlisko wilgoci.
Użyj opcji szukaj. Na temat wspomagania jest 90% postów o Skodzie Fabi, można o tym niezły doktorat napisać.
Jeżeli robiłeś z hamulcami, to zawsze należy odpowietrzyć cały układ.
Układ jest samoodpowietrzający.
Pamiętam (ale to już były czasy Favoritki) była akcja serwisowa - na skutek jakiegoś źle dobranego fabrycznie płynu chłodniczego robiły się wżery pod uszczelką głowicy.
Ja tą rozpiske znam na pamięć, nic niech nie kombinuje, tylko powiedz mu że konsultowałeś to z autoryzowanym serwisem staga i ma podłączyć czerwonoczarny kabel do plusa po stacyjce (o ile mnie pamięć nie myli to jest to czarno niebieski, lub czarno fioletowy kabel) i odhaczyć ptaszka przy okienku sygnał stacyjki podłączony
Na pewno nie tam gdzie go nie ma. Zmień wodę na płyn chłodniczy i nie rozszczelniaj gorącego układu.
Starszy typ pompy, pluje się o czujnik, którego Fabia II nie ma.
Ten elastyczny fragment to tłumik drgań, możesz go owinąć ale wymiana to 30 min roboty. Czemu obawiasz się rozłączania akumulatora - po wszystkim wystarczy wpisać kod radia, ustawić zegarek i przyuczyć automat szyb (otworzyć i zamknąć każdą szybę).
Witam na podnosnik i do gory sprawdzisz czy nie ma wyciekow z zasilania paliwem .Pozdrawiam
To całkiem niezależne układy.
Ten półksiężyc nie występuje jako część zamienna. Jest w komplecie z osią przepustnicy (połączenie nitowane). Radził bym szukać gdzieś niedrogiego gażnika na szrocie jeżeli rzeczywiście ta część jest uszkodzona.
To wina zaworu zwrotnego, paliwo cofa się jak jest przód wyżej.
Na pewno mała ,sprawdz plasteliną
Wymieniłem klocki hamulcowe przód skoda octavia kombi 1 świeci pomarańczowa kontrolka od układu hamulcowego. Co jest przyczyną?
jeśli tak jest... to nie jest to usterka... a normalna praca układu...
17978 - sterownik silnika zablokowany przez immobilizer. Licznik nie rozpoznaje klucza bądź brak jest komunikacji ECU z licznikiem. Przy aktywnym błędzie silnik odpali na sekundę i zgaśnie. 16502 - sterownik silnika widzi zbyt wysokie napięcie z czujnika temperatury. Możliwe zwarcie w instalacji czujnika lub uszkodzony czujnik. 16555 - uboga mieszanka....
2 piny - zawór wydajnościowy 3 piny - czujnik ciśnienia. Czujnik można zmienić bez opróżniania układu, do zmiany zaworu układ trzeba opróżnić.
Jeśli dobrze ustawisz, to też musi ładnie odpalać. Zostawiając jak jest ryzykujesz zdrowiem układu korbowo-tłokowego.
Czynnik w układzie jest?
Co może generować ciśnienie w układzie? Nic nie generuje ciśnienia w układzie, tylko spada podciśnienie w serwie
nie czyściłem , oprócz tego pali się żółta kontrolka EPC
No trzeba by to sprawdzić na samym początku. Także tester w rękę i sprawdzenie co się dzieje z parametrami. Układ wydechowy drożny?
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Wstaw swoje zgrane do pliku z układu.
Jeśli nie przybędzie oleju, przez przecieki on do układu smarowania to kilka lat nawet.
nie płaćcie mu za podłączenie pod komputer jeśli nie usunie uszkodzenia Podłączenie komputera i kasowanie błędów a diagnostyka i usunięcie to dwie różne usługi. Cenowo także. A swoją drogą gratuluję usunięcia usterki :)
Skoda ma elektryczny układ wspomagania, więc wymiana płynu itd. nie wchodzi w grę. Czy czeka mnie wymiana całej pompy? To w końcu elektryczne czy elektrohydraulicze?
Witam przekaźnik możesz użyć dowolny, rozumiem że masę tego układu chcesz rozłączać, czy tak ? Jeśli tak to przekaźnik samochodowy na 12V cewkę wspinasz tam gdzie napięcie pojawia się po zapłonie i masę a stykami NC przekaźnika przerywasz obwód masy. Gdy napięcie zapłonu zginie przekaźnik znów podłączy masę do układu. Pozdrawiam....
Sprawdzić ustawienie rozrządu, sprawdzić dokręcenie koła rozrządu na wale korbowym i statyczne ustawienie momentu wtrysku i musi palić. Oczywiście układ paliwowy sprawdzony.
Kontrast do układu i pojeździć kilka dni, jak parownik to w skroplinach wyjdzie
Witam. Dzisiaj dopadło mnie na to aby uporać się w końcu z problemem zanikającego klaksonu w mojej Skodzie. Problem był prozaiczny. Po odkręceniu koła kierownicy mamy na widoku trzpień drążka kierownicy z wieloklinem. Za niewielkim zgrubieniem w plastikowej wnęce jest blaszka a z tejże blaszki wystają trzy styki które teoretycznie powinny zwierać się...
No dobra, a czy po tej naprawie był płukany układ?
To jak działa długie ''na błysk'' ?? Pomyśl chwilę. Obwód świateł jest ok, problem układzie sterowania .
Dolej NoSmoke Treatment firmy STP i jak kontrolka się nie pojawiprzez najbliższe kilkaset km to znaczy że ktoś cofnął licznik o kilkaset tysięcy km w tym aucie i silnik szrot. To zawieszanie obrotów to za sprawą instalacji LPG i nie ma nic wspólnego z ciśnieniem oleju w układzie smarowania.
Skoda favorit.
Powinien to łyknąć bez problemu. Jeśli chcesz mieć spokojną głowę to dolej znów ropy na maxa tak żeby jeździł na jak najmniejszej mieszance . Lub wymiana filtra i spuszczenie wszystkiego z układu .
Czy benzyna ekstrakcyjna da radę pytam ponieważ tak na szybko to powiedzieli mi 2000zł za czyszczenie jakąś specjalną maszyną. Jeśli będzie olej koloru ołówkowego, nic innego nie zostaje jak płukanie w wyspecjalizowanym warsztacie. Inna opcja nie przejdzie, chyba że chcesz zmieniać compresor za kompresorem. Skraplacz też do wymiany, w nim jest osuszacz.
Odpowietrzony układ ?
Jakby ten czujnik był uszkodzony, klima w ogóle by nie startowała.Odczyt pamięci usterek po pierwsze, po drugie załączając klimatyzację wentylator musi wystartować, co by ci detonacja w układzie nie nastąpiła :D
Jak łączy się z 19 to dalej kodowanie 07 i wpisujesz 12 (do tego wypasażenia powinnien być ten kod) potwierdzasz i powinien się przekodować.
Tak odpowiadam konkretnie, spuściłeś czynnik z układu klimatyzacji :) Wentylator nie będzie pasował .
Czyli co mam zrobić żeby było dobrze?? Bo w sobotę chciałem się tym zająć..
Zobacz to - http://www.uniserwis.pl/index.php?p=poka... jest wart uwagi.
OK. Ale czytałem gdzieś na forum że z ABS-em odpowietrzanie należy rozpocząć od przodu.
https://obrazki.elektroda.pl/1966452300_... Odnośnie Twojego pytania, tłumik środkowy ma hak służący do podwieszenia układu wydechowego pod nadwoziem
jeżeli komputer wywala błąd sensora wspomagania prawdopodobnie sensor jest przyczyną niedomagania układu wspomagania
Nikt nie miał problemu, bo nikt nie szukał. Te auto nie posiada oleju do wspomagania układu kierowniczego. Układ elektryczny jest..
Zgadza się, mi bardziej chodziło o sprawdzenie układu pod kątem otwarcia termostatu i załączenia wentylatora we właściwym momencie.
Zamiast ciąć przewody, możesz na próbę włączyć reduktor w szereg z nagrzewnicą, ale jako pierwszy - to tylko w przypadku gdy w obwodzie nagrzewnicy nie ma zaworu odcinająco-regulacyjnego. Gdyby to rozwiązanie nie było satysfakcjonujące, to można przejść na układ równoległy.
ja zawsze wymieniam z obudową. A czujnik nie koniecznie bo koszta, a nie powiedziane że uszkodzony. Choć z drugiej strony opróżniasz układ chłodzenia i można za jednym zamachem.
W jakim celu chcesz plukac uklad ? Powrot idzie przez filtr o ile dobrze pamietam.
Pompka jest do wymuszenia obiegu przez chłodnice spalin. Zimnych spalin do silnika można podać więcej . jej działanie jest niezbędne do prawidłowej pracy układu recyrkulacji spalin stąd ograniczenie do 2.5.
Witam, jak wymieniałem filtr u siebie to wyjście z filtra dawałem do butelki, następnie kilka razy przekręcenie kluczykiem aż paliwo przeleje się z filtra, poskładanie wszystkiego i jeszcze ze dwa, trzy razy przekręcenie kluczykiem beż uruchamiania silnika. Następnie uruchomienie, zawsze odpala od razu i z trzy minuty na wolnych obrotach-powinno wystarczyć....
witam mam pytanie czy po wymianie filtra paliwa trzeba odpowietrzyć układ paliwowy skoda Octavia 1.9 TDI
Pierwsze co należy zrobić to dokonać próby odzysku czynnika. Jego ilość w układzie jednoznacznie powie czy trzeba robić próbę szczelności czy szukać usterek gdzie indziej.
A czy jak mam mały przeciek Chłodnicy może to mieć coś z tym wspólnego tzn jest plama pod samochodem od płynu chłodniczego i prawdopodobnie od chłodnicy Może to świadczyć o tym że wzrosło ciśnienie czynnika chłodzącego w układzie chłodzenia silnika, co w następstwie może spowodować trwałe rozszczelnienie/pęknięcie jednego z elementów układu chłodzenia.
To jest bulbulator przepływu mocy. A tak normalnie jest to zawór EVAP i jest częścią układu odpowietrzania EVAP, tzn. oczyszczania zbiornika z oparów benzyny.
Raz że taka pompa kosztuje naprawdę niewiele. Raczej wątpliwej jakości. Nawet jeśli to i tak jest nowa i do trzech stów kupisz.A jak nie chce chińczyka to do stówki ma używaną więc w czym problem?A z tym komputerowym odpowietrzaniem abs to szkoda gadać.
Otworek odpowietrzający korka musi być całkowicie drożny. Tych układów w zasadzie się nie odpowietrza. Robi się to samoczynnie w czasie eksploatacji auta. Po 2-3 dniach jeżdżenie jest całkowicie odpowietrzony układ.
a jakie ciśnienie powinna wytwarzać dobra pompa? a jakby wlał gęstszy olej do układu ?
Tak zaciąg powietrza do filtra ale ciepłego z obudowy kolektora dolotowego drugi zimny dolot jest z boku.
ale wczoraj okazuje się, że gdy włączam klimatyzację normalnie, to wentylator się też nie włącza, jedynie słychać włączenie klimatyzatora i syczenie w układzie w aucie, w układzie jest czynnik chłodzący.
2001 1,8t 4x4 150km
Witam:) chcę wymienić przewody hamulcowe te gumowe które są mocowane do zacisków,mam jednak nie sprawne serwo,prawdopodobnie dziurawa membrana,serwo kupię wkrótce ale przewody muszę wymienić już ponieważ guma sparciała,serwo ma jednak jeszcze jakieś wspomaganie pomimo uszkodzenia czy możliwe jest odpowietrzenie układu po wymianie przewodów? z góry dzięki...
Zobacz czy w tym aucie występuje przerywacz czy coś w tym stylu w układzie elektrycznym
Czujnik skrętu do wymiany.
Opiłki w układzie paliwa. Przygody z benzyna zamiast diesla przy tankowaniu? Auto mam niecały rok, u mnie nie było takiej przygody, ale u poprzedniego właściciela nie wiem. Czyli pompa paliwa cr może być uszkodzona i rzuca opiłkami w układ ?
To wychodzi na to ze pompowtryski zapowietrzają pompe na powrocie. Ja zmieniłem pompę na inną też używaną ale nie boscha i chodzi jeszcze gorzej. Na starej Boschoskiej chodził lepiej . No nic trzeba robić wtryski , i tez chyba oddam do serwisu bo nie wiem czy mam tyle skila. a to powietrze ustało?
Witam. Daj spokój z octem. Sprawdź czy oba węże idące do nagrzewnicy są gorące, jeżeli tak, to nagrzewnica do wymiany.Prawdopodobnie uszkodzona przegroda kolektora nagrzewnicy.
Tak chodzi między innymi o silniczek V70 ale on wydaje się sprawny. Bardziej zależy mi na tym jak napisałem, jak się do niego dobrać bez demontażu połowy deski rozdzielczej.
Sanden też ma swoje wady i to wcale nie małe ale uszkadza się w taki sposób, że po prostu przestaje sprężać. Nie tzreba płukać układu
A w jaki sposób odpowietrzasz układ ?
Ogarnij sprawę tego czujnika, warto by było też profilaktycznie odpowietrzyć układ - popuść wtryski lekko i pokreć silnikiem żeby przelało go trochę.
z czego pochodz zdjęcie? 32K x 8 256Kb Asynchronous SRAM
W czym to siedzi i jak czytasz w układzie Dodano po 10 W czym to siedzi i jak czytasz w układzie i pozatym tak jak kolega napisał to jest E9
Orientuje się ktoś, czy istnieją urządzenia do wyłączania immobilizera w autach renault? Do grupy vw,audi,skoda takie układy są, więc pomyślałem że do renault takie coś może być. Pozdrawiam.
Na zgaszonym silniku możesz wpuścić dym z papierosa przez filtr powietrza - unoszący się dym pokaze nieszczelnośc. A najlepiej dokonać tego przez tłumik.
To normalne, w czasie rozruchu kontrolka jezt inicjowana odpowiednim obwodem stacyjki, ma to na celu pokazanie kierowcy że kontrolka jest sprawna. Układ ma swój rodowód już od skody 105 i pochodnych. Tradycja zobowiązuje :P
Wilgoć w układzie zapłonowym.
Możliwe że pompa wody się skończyła i nie ma obiegu.Nie wykluczone też że chłodnica jest zamulona co powoduje przegrzanie układu chlodzenia właśnie w rejonie tego węża.Układ chłodzenia sam sie odpowietrza więc to odpada.
Słabo z moim zrozumieniem. To jak tak to elektryczne na kolumnie z fiata albo clio- ale to napewno trochę rzeźbienia. Lub złom i przekładka maglownicy razem z hydropompą
Teraz jasne. Trzeba sprawdzić, ewentualnie wymienić termostat w układzie chłodzenia.
Jak nie ma błędów to obstawiam problem z układem zasilania paliwem.
Sprawdź czy dochodzi napięcie na elektromagnes sprężarki, jeśli nie to trzeba sprawdzić sterowanie jego I czy czynnik jest w układzie.
TAK, powinien działać. Tylko podłącz tę diodę, żeby odwrotne napięcie nie uszkodziło ggeneratora. Możesz układ podłączyć za bezpiecznikami jeśli Ci tak wygodniej. I sprawdź wszystko miernikiem - czy są napięcia, czy są w odpowiednią stronę.
Pierwsze słyszę o takiej usterce, po drugie generowałaby inne objawy kiedy doładowania brak.
Miałeś robiony test na co2 w układzie chłodzenia ?
Faktycznie jest tam termostat sterowany przez ECU. W grupie VAG te równe 90 na zegarze to ściema dla lepszego samopoczucia kierowcy - nawet przy spotych odchyłkach stoi równo na środku. Podejrzyj temperaturę z poziomu komputera. Te wynalazki z tymi termostatami potrafią pracować nawet na temperaturze bliskiej 110 st C. Dopiero jak zaczniesz dawać ostro...
eee, nie, ABS będzie dałał dalej. Zapalenie się lampki =wyłaczenie układu.
Problem znany. Trzeba sprawdzić wiązkę na lewej podłużnicy. Zgniła od wody.
Jak programuje się automatyczne opuszczanie i podnoszenie szyb przednich w Skodzie Fabii. Po wymianie silnika podnoszenia szyby rozprogramował się układ i trzeba go zaprogramować na nowo, ale jak ??
a jak mogę sam sprawdzić ten układ grzewczy, wymontować sondę?
skoda favorit?
Po włączeniu klimy wentylatory też powinny ruszyć na 1 biegu więc dalej jest coś nie tak. Może nie być czynnika w układzie.
Witaj. Tutaj spokojnie można by zastosować arduino. Sygnał obrotów pobrać z czujnika Halla, jako element wykonawczy dać serwomechanizm o udźwigu 1 kg spokojnie wystarczy. Wystarczy zrobić zasilanie do serwomechanizmu z 12V na 5V, Na arduino są gotowe biblioteki, można wykorzystać Bibliotekę PID. Pomysł do zrealizowania w jedno popołudnie. Koszt nie...
Nie warto kupować takich interfejsów. Z większością centrali LPG, w tym i tą, idzie się połączyć zwykł interfejs USB na TTL (najlepiej na chipsecie FT232). Nie wiem czy zaglądałeś w link wrzucony przez autora, ale interfejs z aukcji bazuje na układzie FTDI. Po co kombinować z adapterem TTL jak taki interfejs ma gotową wtyczkę. "kkla134" Nie baw się...
Silnik krokowy :) Przepustnica to po pierwsze, przy okazji spr szczelność układu ssącego.
Jak są trzy przewody to 4 nie jest N. W układzie sieci TT czwarty jest N.
układ hamulcowy skoda układ wydechowy skoda układ paliwa skoda
twg870 antena parametr maszynowy skracania muzyki
Jak podłączyć obrotomierz w Simson S51? Mercedes Sprinter 651.955 2.2 316CDI - Brak doładowania, schemat sterowania turbiną