Do takiego prostego wentylatora to żaden schemat nie potrzebny. Masz 4 przewody 2 grube to stałe zasilanie, 1 cienki pljus po kluczyku, drugi cienki sygnał PWM ze sterownika silnika. Jak pojawi się + po kluczyku a nie będzie PWM zakresie 20-80% wypełnienia to wentylator ruszy w trybie awaryjnym na maksymalnych obrotach. Także albo ECU go z jakiegoś...
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... https://cardiagn.com/skoda-superb-ii-b6-...
Witam, stałem się posiadaczem Fabii 1,4 16V BBY i od razu problemy, dlatego proszę o informację i pomoc. Po włączeniu klimatyzacji wentylatory się nie włączają, choć klima działa. Po osiągnięciu temperatury pracy wentylatory też się nie włączają. Po dłuższej chwili włącza się jedynie mały wentylator. Wygląda tak jakby ten duży w ogóle się nie załączał....
Czujnik masz na chlodnicy po drugiej stronie od wentylatora.
Możesz śmiało założyć, nic nie popsujesz. Jedyny problem, to że jak zapomnisz wyłączyć wiatrak, to rozładuje akumulator do zera
Sprawdzić miernikiem na oporność sam ten mały element. To zabezpieczenie termiczne!
Nr.6 jest od wentylatora
Tak odpowiadam konkretnie, spuściłeś czynnik z układu klimatyzacji :) Wentylator nie będzie pasował .
Odkręcasz kluczem 29. Uszczelka powinna być miedziana. Na silikon nie możesz dać ze względu na ciśnienie. Jak się rozgrzeje na w korku to wywali cały płyn.
A jakie są temperatury zewnętrzne?
No to zostaje w takim razie czujnik ciśnienia na stronie wysokiego ciśnienia ( to na podstawie jego wartości sterownik załącza wentylatory ,moduł wentulatorów oraz same wentylatory.
Sprawdzić ręką czy silnik wentylatora swobodnie się porusza, oczywiście przy wyłączonej stacyjce. Uruchomić samochód na postoju i poczekać kilkanaście minut, powinien włączyć się wentylator chłodnicy. Jeżeli to nie nastąpi to podłączyć żarówkę zamiast wentylatora i sprawdzić czy jest zasilanie wentylatora.
Demontaż deski łącznie z airbagiem pasażera.
Poniżej schematy z Golfa VII ale powinno to pomóc. Zobacz czy sterownik wentylatora ma zasilanie. Reszta działa - klapy itd? https://obrazki.elektroda.pl/4510641700_... https://obrazki.elektroda.pl/6158431500_... https://obrazki.elektroda.pl/5894396900_... https://obrazki.elektroda.pl/3919394600_...
1J0906234
sprawdź bezpieczniki na aku
Czujnik temperatury zaznaczony jest numerem 7 na zalaczonym schemacie. http://obrazki.elektroda.net/13_11625931...
Dopasuj klucz i nabij albo wciśnij. To nie jest skomplikowane.
Witam. Fabia na pompowtryskach ma chyba tylko ten jeden silnik ATD o moccy 74 KW. Co do wentylatora chłodnicy to potrzebujesz mechanika.
Sterownik wentylatora chłodnicy jest uszkodzony (znajduje się bezpośrednio przy wentylatorze)
Witam, mam pytanie, gdzie znajduje się sterownik wentylatorów chłodnicy Skoda Octavia 2 1.9 TDI kod silnika BXE. Czy jest możliwość, że jest w wentylatorze dużym, bo tak mi powiedział jeden mechanik. Ale im więcej o tym czytam, tym bardziej w to wątpię.
Sprawdż czy dochodzi + podczas pracy ogrzewania do IPCU jesli nie to masz przekaźnik po drodze i bezpiecznik F3. A jesli dochodzi + i jest - a nie działa to zostaje IPCU.
Witam. Skoda fabia 1.9 sdi. Wskaźnik temperatury nie działa. Nie uruchamia się także wentylator.
Jak masz możliwość podmień czujnik, jeśli dalej będą problemy to trzeba w kierunku wiązki iść.
Problem został rozwiązany. Przyczyną dziwnego zachowania się wentylatora była usterka obwodu pierwszego/wolnego biegu silnika. Koszt naprawy niestety nie był mały. Orientacyjne ceny wiatraka 6Q0959455AE w sieci ASO oscylują w granicach 950 zł (sama część, bez kosztów wymiany), do tego jest duży problem z dostępnością (okres oczekiwania na część: ~14...
Czujnik wymieniony. Zakupiony został oryginał 1K0 959 126E, który można montować zamiennie z fabrycznie montowanym 1J0 959 126. Klimatyzacja działa. Wymiana jest bezproblemowa. Zajmuje 2 minuty pod blokiem. W przyłączu czujnika jest zawór, wyglądem przypominający ten co jest w wentylu od koła. Niemniej proponuję zakupić dodatkowo uszczelniacz czujnika...
Do klapki można dostać się odkręcając schowek i dmuchawe z obudowy. Po wyciągnięciu wentylatora widać klapke, tylko nie będzie tak prosto przestawić tej klapki nie psując niczego, lepiej poszukać usterki. Po ściągnięciu samego schowka da sie ręką dostać do tej klapki, ona jest na dole z tyłu za wentylatorem.
Tylko na wyłączonym nawiewie. Może być gorący.
Diagnostyka komputerowa(podejrzewam uszkodzony wentylator).
To sprawdź kable o których pisałem wcześniej, to zasilanie modułu sterującego(pod akumulatorem) wentylatorami i klimą.
Nic Ci nie ma do powiedzenia bo układ klimatyzacji manualnej nie jest diagnozowalny. Zobacz czy masz na 4 pinowej wtyczce plusa na pinie 1 i 3. Zobacz czy jest plus na 14 pinowej wtyczce na pinie 4 i plus po zapłonie na pinie 9. Masa to 6 pin. Zasilanie i masę sprawdź żarówką min 21W. Dziwi mnie Twoje stwierdzenie - zamiennik o takim samym numerze oraz...
Jeden pin do masy na czujniku drugi do zegara , czy jesteś pewien że to czujnik temp. a nie włącznik wentylatora,bo skoda stosowała czujniki jednopinowe z masą na obudowie a to na zdjęciu wygląda na włącznik a nie na termistor.
http://obrazki.elektroda.pl/5887376700_1... Dodano po 1 http://obrazki.elektroda.pl/8208413800_1... Dodano po 12 http://obrazki.elektroda.pl/3879079000_1...
uwalonu czujnik temp zewnetrznej tez powoduje załaczanie wentylatorów lub patrz wyzej i sprawdz modół wentylatorów
Niestety nie rozwiązałem problemu jeszcze. Na dole chłodnicy po prawej stronie znalazłem czujnik dwupinowy wpinany na zawleczke (nie moge go nigdzie w sklepach internetowych znalezc , są wkrecane) .Po wyjęciu z niego wtyczki wentylator pracuje dalej. Szukam sam ponieważ jestem w Anglii i mam utrudniony dostęp do dobrego mechanika. Pozostał jeszcze ten...
https://obrazki.elektroda.pl/6017234000_... Jak nabijesz klimę to i wentylator ruszy. Masz 3.8bar powinno być ok 5-6bar.
Zostaw tylko zasilanie na moduł wentylatorów i zobacz czy dalej będą pracować.
90 stopni na zegarach, ciepło w kabinie i zimna chłodnica w SDI to jest w porządku. Ja osobiście zawsze trzymam na obrotach po wymianie termostatu aż do momentu załączenia się wentylatora.
Podmień moduł wentylatorów.
za włączenie wentylatora chłodnicy odpowiada jedynie termowłącznik zamontowany w dolnej części chłodnicy , załącza on wentylator gdy płyn osiągnie temperaturę 94-99st,C a wyłączy wentylator przy 88st.C czujnik umieszczony w obudowie termostatu to dwa w jednym jeden termistor daje sygnał do komputera silnika drugi podaje sygnał do wskaźnika termostat...
Skoda felicja i wentylator. Czy ktoś z was ma może rysunki jak sie dobrać do wentylatora, zaczyna mi coś szwankować. Gdzieś na elektrodzie była strona fanów Skody, tam widziałem rysunki ale nie mogę znaleźć tej strony.
Wentylator powinien działać cały czas przy włączonej klimie. Sprawdź sterownik wentylatorów. Pozdrawiam.
Tak, dwa wentylatory.
czy wie ktoś które bezpieczniki i kable są odpowiedzialne za działanie wentylatora w skodzie felicia. chodzi mi o wentylator w środku samochodu na tapicerce. wentylator nie działa
Tak to prawda.W vag wskaźnik jest taki orientacyjny nie dokładny.Co do tego problemu to albo czujnik na chłodnicy,brak zasilania czujnika ,albo uszkodzony wentylator.
Autor pyta o sterownik klimatyzacji a nie o sterowanie wentylatorami.
(at)andrzej20001 Ok a czy wentylator zaraz po uruchomieniu ma działać na drugim biegu. Posiadam jeden wentylator
Powodem było nie włączanie się wentylatora.
Witam może być uszkodzony również moduł wentylatorów,posprawdzaj zasilania przy module i wentylatorach
Stawiałbym na uszkodzenie czujnika włączającego wentylator. Skrzynka z bezpiecznikami tak szybko nie wysycha.
Popatrz, poczytaj może tu znajdziesz odpowiedź https://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/...
Moze to byc wina tej skrzynki jak rowniez wilgoci,która dostaje sie do złączki wentylatorów.
Już tak omijam ten czujnik. Zobaczę za nowym kiedyś. Narazie zostawię podłaczony na krótko wentylator.
Która to Octavia - I czy II? W I oba działają jednocześnie i są podłączone razem ze sobą - równolegle. W II duży steruje małym i problem może być w tym dużym wentylatorze.
Skoda Octavia po chwili pracy na wolnych obrotach załącza się wentylator na pierwszym biegu. Temperatura płyny nie przekracza nawet 30 stopni. W sterowniku błąd: 17699 - Coolant Temp Sensor at Radiator Outlet (G83): Signal too Large właściciel twierdzi że wszystkie czujniki już podmieniane. Ktoś ma jakieś sugestie
Wentylator ma chyba ciężko,wyjmij zobacz.
Na samym początku to sprawdziłbym czy wentylator nie chodzi zbyt ciężko i czy o nic nic nie obciera.
Bardzo dziękuje za pomoc. Mam pytanie czy jest możliwość samodzielnego wyjęcia i np. osuszenia tego sterownika czy należy zaholować auto do elektryka w celu wymiany? Wszystko zależy czy masz dwie lewe ręce. :D
Wymien korek zbiorniczka- mozliwe, ze nie trzyma cisnienia i stad gotowanie oraz pozne wlaczanie wentylatora.
zacznij od poczatku sprawdź ilosc gazu, jego ciśnienie, prace wentylatorów
Może to głupstwo ale sprawdź bezpiecznik wentylatora . W brew pozorom on trochę prądu ciągnie . Zakręć nim ręką może stoi ?? :|
Tam wentylatory mają swój sterownik.
Skoro kontrolka klimatyzacji gaśnie na innych biegach wentylatora to masz uszkodzony panel lub opornicę. Czy wentylator w kabinie kręci się na każdym biegu z inną prędkością? Czy po uruchomieniu klimatyzacji załączają się wentylatory na chłodnicy? Jaki jest czujnik ciśnienia czynnika w układzie klimatyzacji - 3 czy 4 pionowy? Czujnik powinien być przy...
Jeżeli po zwarciu styków włącznika termicznego w chłodnicy wentylator działa, to albo walnięty włącznik termiczny, albo termostat sie rozleciał i auto w aktualnych warunkach nie jest w stanie dojść do temperatury 95 stopni. Czujnik temperatury ten na górze na krućcu nie ma nic wspólnego z załączaniem wentylatora.
Witam-- nurtuje mnie drugie zdanie że -- temperatura po kilku minutach rośnie do ponad 110 --tylko czy od zapalenia zimnego silnika jeżeli tak to może być : wirnik na pompie wody obluzowany(kierunek łopatek na wirniku zgodny do tego typu silnika),,węże pozamieniane miejscami (i wtedy do czujnika temperatury lub wentylatora dochodzi zaniżona temperatura...
Hej Skoda fabia 1. Wentylator nie działą na 1 biegu, sprawdziłem na krótko - wina wentylatora. Jak podaję napięcie na masę i drugi zewnętrzny pin, to działa, a masa ze środkowym nie. Dobrze rozumiem, że działa tylko drugi bieg? Czy da się to jakoś zmostkować, żeby drugi bieg też się włączał w momencie, gdy moduł włącza pierwszy? Nie zaszkodzi to modułowi?
Przelutowany przekaźnik na podłużnicy i jest ok.
Odepnij wentylatory chlodnicy ( na próbę oczywiście).
Witam. Czujnik temperatury silnika jest na wyjściu z głowicy. Na wyjściu z chłodnicy jest włącznik wentylatora.
Dziękuję za poradę. Wystarczy taki najprostszy odb2?
W temacie masz odpowiedź.Ew.świeca żarowa,trzeba sprawdzic w opisie od czego ten bezpiecznik. Tu podpowiedź : http://skoda.auto.com.pl/forum/viewtopic...
Wentylator wymieniony, chłodzenie wróciło do normy.
Bezpieczniki, przekaźniki, wiązka, wentylatory.
nawet na serwisie próbowali i to samo ciśnienie idzie na 30 a wentylatory ani rusz
Jak wyglądają przewody wodne za termostatem (miękkie, twarde, ciepłe, gorące, itp.)? Płyn w normie? Wentylator załącza się po przekroczeniu temperatury zadanej przez czujnik na chłodnicy?
Zwykła manualna dodam jeszcze, że na kostce od czujnika do przekaźnika jest przejście, ale nie daje napięcia, wentylatory też nie działają
Przede wszystkim obejrzyj opornik dmuchawy czy rezystor dmuchawy bo to jedno i to samo, zobacz jak wyglądają jego styki, przejrzyj też styki silnika dmuchawy i czy wentylator lekko się obraca.
Witam w aucie okazało się ze musiałem wymienić panel sterownika klimatyzacji. Po wymianie usterka ustala wentylatory prawidłowo się załączam i klima działa
Diesla ciężko zagrzać żeby wentylator się włączył, nawet latem.. Jak na klimie chodzą oba to jest ok. Możesz ściągnąć wtyczkę z termowłacznika na chłodnicy i zewrzeć piny - w ten sposób wymusisz 1 lub 2 bieg wentylatorów.
W Skodzie jest specjalny moduł ktory steruje pracą wentylatorow czy ta awaria występuje jeżeli wcześniej używałeś klimatyzacji?
Masz schemat połączenia z instalacją na obudowie
Sprawdź bezpiecznik wentylatora chłodnicy.
Zderzak do zdjęcia ,pod nim są mocowania. Uważaj przy mocowaniu wentylatora jest mocowany bezpośrednio na płacie
znajdz w tym nowym wentylatorze szybki bieg i podlacz wtyczke do tych dwoch stykow to wszystko
Tak, dokładnie.
Nie. Wystarczy jak mocno pociągniesz do siebie pokrętło regulacji prędkości wentylatora. W głębi znajduje się żarówka, którą najlepiej wyjąć jakimiś wąskimi szczypcami.
Wgraj to . Przy wgrywaniu podłącz prostownik i odepnij wentylatory chłodnicy
I co powiedziała kontrolka check?
Przekaźnik Elmot typ 541, 561 O, taki: http://www.inprodus.pl/sklep/index.php?p...
13 wysokie 4 niskie czy jeden odczyt 13.4?Wentylatory startują?
Wentylator do wymiany.
Czy włącza się wentylator chłodnicy i przy jakiej temperaturze cieczy chłodzącej? Czy otwiera się termostat?
wymien chłodnicę to napewno pomoże?po środku zimna a po bokach gorąca i napewno nie wlancza się wentylator,
W niektórych instalacjach rezerwa jast ustawiana no wielozawoze, ale w Landi jest tak jak opisywano wyzej. Co do regulacji jeśli się nie zmasz to cię nie bierz. Temperature silnika może być wiele przyczyn termostat za pużno się otwiera, czujnik temperatury złe wskazania, czujnik wentylatora zapuzno włancza się
Zadam proste pytanie ile kosztuje podniesienie maski załączenie klimatyzacji i zobaczenie czy oba wentylatory ruszyły ?
Jaki jest kod błędu?
zasilanie sprzęgła jak i wentylatorów realizowane jest przez przekaźnik,może nie byc dojścia napięcia do styków .
Tak , wentylator załącza się podczas postoju
Przywróć mapy benzyny poprzez odłączenie klemy.( 1h-2h) Następnie uruchom silnik i na wolnych obrotach doprowadź do załączenia wentylatorów chłodnicy.
Dziś badałem tą skodę i zasilania wszystkie są, can też jest. Zimna zapaliła od razu, ale w miarę odpalania coraz częściej brak komunikacji. Jest to możliwe że sterownik silnika padł? gdy auto nie odpali to kontrolka świec się nie zapali i po chwili włączają się wentylatory.
wentylator skoda skoda wentylator fabia sterownik wentylator skoda
miernik sonel uszkodzenia koszt roboczogodziny samsung niestabilne połączenie
Peugeot 407 2.0 HDi 100kW 2005 – moment dokręcania panewek korbowodowych i głównych wału Bosch 3002/13, SGI 3002/13, SGS 3002/13 – czy zmywarka ma presostat, typ i lokalizacja