zmień regulator napięcia powinno pomóc
Witam, czy poradziłeś sobie z tym ładowaniem z x5?
Zauważyłem inne objawy - silnik pracuje; włączam krótkie, przełączam na długie - na parę sekund spada strzałka poziomu paliwa w zbiorniku. Wypadałoby sprawdzić połączenia masy akumulatora i alternatora z nadwoziem. Może chwilowe zaniki i skoki napięcia są powodem łapania błędów i ciągłego świecenia kontrolki Check Engine? Przejrzałbym też i przeczyścił...
Jeżeli silnik inaczej chodzi,to znaczy że na wale alternatora nastpił wzrost zapotrzebowania na moment obrotowy,więc obroty silnika spadły.Może to też byc powodem że obroty silnika spadły,więc i spadła prędkość wirnika,a tym samym napięcie.
A to nie powinno być stałe 14,4?
Ponieważ nie mam miejsca na akmulatora czy może jednak zastosować pradnice a światła dać ledowe. Prądnica przy obciążeniu tylko ledowym nie będzie pracować prawidłowo z względu na zbyt małe obciążenie a co za tym idzie mogą (choć nie muszą) występować skoki napięcia które ci te ledy szybko uszkodzą. Prądnica podobniej jak i alternator potrzebują obciążenia...
Za wyrównanie napięcia alternatora odpowiedzialny jest regulator napięcia. Gdy ten jest wadliwy, występują skoki napięcia powodujące między innymi częste przepalanie żarówek w pojeździe. Wymień regulator napięcia alternatora. Skoki napięcia to są przy różnicy jednego czy nawet kilku V a nie 0.2V. Wymiana tutaj regulatora nic nie da bo napięcie nigdy...
Przy wieku pojazdu 26 lat alternatora bym nie wykluczał bez sprawdzenia. Choć zaczął bym kostki stacyjki ,przekaźników , bezpieczników (czy któryś nie jest nadtopiony) ,wiązki głównej prądowej (masa i zasilanie) a na końcu podmienił zregenerował alternator jak poprzednich krokach nie znajdzie się usterka.
Witam serdecznie wszystkich. Możliwe, że odgrzewam kotleta, ale pragnę podzielić się zdobytą we własnym zakresie wiedzą o problemach ze skokami napięcia w Focusie Mk2 i C-Max podczas kręcenia kierownicą, co wiąże się z dużym poborem prądu przez elektryczną pompę wspomagania. Jeżeli ktoś miał problem z mocno mrugającymi światłami przy kręceniu kierownicą,...
Wyjaśniła się jakoś sprawa ? Bo Też mam problem z ładowanie Scania r420 2005 bez wylacznika adr. Sprawdzony alternator, pasek , napinacz , wzbudzenie podaje , prądu na wyjściu z alternatora nie ma. Podczas jazdy czasami jakieś lądowanie się pojawia, ale strasznie skacze , od 24 do 27. A czasami wyskoczy błąd usterka silnika, zaświeci się błąd akumulatora...
https://obrazki.elektroda.pl/9994021700_... https://obrazki.elektroda.pl/9572231900_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Z dotychczasowych danych i zamieszczonych zrzutów ekranu wynika, że mimo wymiany przepływomierza na oryginalny Bosch i przeprowadzenia resetów/adaptacji w sterowniku, nadal pojawiają się...
Zasilanie układów elektroniki samochodowej może być trudne ze względu na wymagania dotyczące wysokiej niezawodności przy stosunkowo niestabilnym napięciu akumulatora. Różnorodność systemów elektrycznych i mechanicznych współpracujących z akumulatorem pojazdu i może powodować gwałtowne skoki napięcia w nominalnym zasilaniu 12 V. W rzeczywistości napięcie...
Dla właściwego pomiaru przydało by się wstawić w tor alternatora amperomierz i wszystko było by jasne...
Jakie napięcie miałby ten generator z magnesami trwałymi? Dla 3KW potrzebne byłoby co najmniej 24V. Zakładam również, że użyłbyś alternatora zamiast generatora (z odpowiednimi prostownikami?) Bezpośrednie podłączenie byłoby bardzo złym pomysłem, nawet gdyby się udało. Ten silnik/generator będzie działał częściowo jako źródło prądu, a ponieważ jest urządzeniem...
Użyj EcuTweaker i zmień sobie parametr C_B_UbattManu_req w UPC z manual na auto (albo odwrotnie - nie pamiętam). Ładowanie wtedy stoi jak wryte na 14,3V niezależnie od czegokolwiek czyli można stosować normalne akumulatory. Grzebanie z regulatorem napięcia nic nie da, bo on jest sterowany przez UPC i tak na prawdę nie decyduje o napięciu. Jak odłączysz...
Wlasnie przed chwila znalazlem usterke.Byl to uszkodzony przewod miedzy bezpiecznikiem a pinem A alternatora (napiecie z akumulatora).Przewod jest koloru pomaranczowego i byl uszkodzony kolo kolektora dolotowego na skutek przetarcia i korozij.Samochod znowu jezdzi jak powinien...Dziekuje koledzy
https://obrazki.elektroda.pl/2830987100_... Pytanie: Jakimi aktywnymi układami elektronicznymi mogę zastąpić diody transil i bezpieczniki? Odpowiedź: Zabezpieczeniami przeciwprzetężeniowymi. Producenci we wszystkich branżach nieustannie dążą do osiągnięcia najnowocześniejszych systemów, próbując jednocześnie zrównoważyć takie innowacje...
Ładowanie za duże wymień regulator napięcia w alternatorze i powinno być ok
Poza dużym prawdopodobieństwem zniszczenia alternatora spodziewaj się uszkodzonych modułów. Skoki napięcia w instalacji elektrycznej samochodu są bardzo szkodliwe. Praktycznie każdą nową usterkę elektroniki możesz pod to podciągnąć. Zapowiada się drogo... ps. Usterki mogą dopiero przyjść. Odpowiadając na pytanie o alternatorze: alternator nie potrzebuje...
Załóżmy że ten twój elektryk wie co robi ,to problem masz w aucie.Sprawdź dokładnie ten gruby kabel od alternatora do akumulatora.Wszystkie masy i grube połączenia prądowe.
Niestety błąd C1001 w GP jest małomówiący bo powoduje go zarówno sterownik jak i czujnik skrętu. Większa szansa że ten drugi - zwłaszcza jak słyszysz warczenie podczas pracy. Jednak tam czasami padają też sterowniki - pewnie dostają baty z alternatora - skoki napięcia powyżej 16V.
Jeżeli w aucie jest stary akumulator to bym go na początek wymienił w ciemno. Skoki napięcia jako takie nie są problemem a raczej efektem - w aucie jest smart charge, które potrafi regulować napięcie w zakresie 13-15V (albo i nawet poza zakres) - zależnie od stanu naładowania akumulatora, jego temperatury, obciążenia innymi układami itp. Odpięcie kabelka...
Jeśli wymienione to, co opisane - zjąłbym się połączeniami alternatora z masą, rozrusznikiem; rozrusznika z akumulatorem. I nie poprzestał na próbie dokręcenia nakrętek na końcówkach przewodów a sprawdził trzymanie sie przewodu w klemie, w koncówce oczkowej. To wygląda jakby alternator pracował bez obciążania akumulatorem... regulator mam 6 diodowy...
między fazami mam 70, 90 i 90, więc chyba przybogato Nie koniecznie , dziwnie ,że jedna faza ma mniej. Gdyby padały cewki w fazach to by było mniej napięcia a nie więcej, to samo z magnesami .. Może zbyt chiński regulator , a może iskrzenie ,grzanie na złączu( skoki napięcia) go uszkodziły
Witam, przekleję swój post z forum hondy, tam niestety jedyną odpowiedzią było poszukanie okolicznego elektryka samochodowego... "Witam, od dłuższego już czasu mam problem z hanką żony ej9 1.4. Po odpaleniu rano, może nie od razu bo po dodaniu gazu zaczyna falować natężenie prądu skutkujące miganiem świateł obrotów itp, oraz nie działa prędkościomierz....
Rozumiem, że to napięcie z alternatora wchodzi tam, gdzie jest ten czerwony prostokąt? Jeśli są w nim szybkie skoki napięcia (nawet o małej amplitudzie), to pojemności pasożytnicze mogą powodować przewodzenie tranzystora PNP. Kondensator baza-emiter mógłby to poprawić.
Witaj! Kabel o którym pisałem to ten AKUmulator.-ALternator. Zazwyczaj przy utlenieniu się przewodu z klemą zjawisko jest odwrotne.Napięcie zazwyczaj jest zaniżone a efekt taki,że akumulator jest nie doładowany.Napięcie utrzymuje się w granicach 13v. Zjawisko jakie występuje w Twoim przypadku to wygląda tak jak by w momencie wystąpienia napięcia powyżej...
Witam pacjent to r420 2005r. Od poniedziałku walczę z ładowaniem. Zaczęło się od mrugania błędu ładowania na desce , po sprawdzeniu okazało się, że dziwne skoki napięcia są. Podmienialem trzy regulatory, dwa alternatory, wymieniłem pasek , wymieniłem napinacz paska,a ładowania nadal nie ma. Wczoraj gdy zjezdzalem nią do warsztatu pokazywało się ładowanie...
Uważaj , żebyś tylko nie wpadł na pomysł wykorzystania liczników od passata B4 :-( Wprawdzie pasują do B3 (wystarczy tylko włożyć halotron w miejsce linki obrotomierza), ale będziesz wówczas częstym bywalcem przeróżnistych serwisów, próbujących "uratować" baaardzo marudny i czuły na skoki napięcia z alternatora chip Motoroli, który bardzo chętnie się...
Witam! Jeśli problem nie rozwiązany, to może coś pomogę. Ten alternator, w tym układzie ładowania powinien ładować bez problemu bez lampki kontrolnej ładowania. Lampka jest tylko dla informacji kierującego, czy ładowanie jest - pod warunkiem, że sam układ lampki działa poprawnie. aby to wyjaśnić dokładniej dodaję schematy: http://obrazki.elektroda.pl/2421570600_1...
Tylko na odpalonym silniku. Alternator został wyjęty z auta bo nikt nie dowierzał, że może być sprawny. Auto na nowiutkiej centrze futurze zostało odpalone bez alternatora i skoki napięcia były nadal. 406 2.0 1998 rok - bez BSI. Wszystko dzieje się na lekko już ciepłym motorze. Jak jest zimny to jest ok...
Sprubój zmniejszyć przerwe na świecach czasem pomaga a co do ładowania sprawdz masy, alternatora ,silnika i akumulatora
chyba jakaś przetwornica z 12 na 17V byłaby potrzebna... Tak. bo z alternatora masz "gotowe" do ładowania napięcie. Ten układ z obrazka wprowadzi dodatkowy spadek napięcia na diodach prostownika i na elemencie wykonawczym. Dlatego piszą o napięciu zasilającym 17 woltów. Poza tym pokazany zasilacz to układ typowo stacjonarny, niezbyt dostosowany do...
już wiem który to bezpiecznik,zaraz idę sprawdzić. Dodano po 2 bardzo,bardzo dziękuję za pomoc,wyjąłem bezpiecznik i wyglądał jak bezpiecznik,ale wydawało mi się że trochę za luźno siedział w swoich zaciskach,dogiąłem je,teraz siedzi ciasno,ale mruganie i skoki napięcia zniknęły!!!!! :) teraz mam ładowanie stabilne ,cały czas bez względu na obciążenie,14,60V....
Proponuję po prostu zabrać sie za naprawę alternatora bez szukania jakiejś niepotrzebnej i nieistniejącej usterki.... Akumulator jak kolega zauwarzył nowy ... ładowanie kiepskie tak i więc nie jest doładowany ... W pierwszej kolejności zajmij sie alternatorem a co za tym idzie ładowaniem a potem jak dalej bedzie nie tak szukaj dalej bo według mnie jedyna...
Witam ponownie, lecz tym razem z rozwiązaniem kolejnego problemu w postaci wskaźnika temperatury skaczącego na czerwone pole, a po wyłączeniu silnika i jego natychmiastowym włączeniu temperatura już jest w porządku. W międzyczasie pojawił się problem z ładowaniem i tu znalazłem rozwiązanie nie włączania się wentylatorów tak jak powinny i wspomnianego...
Jak ogólnie wiadomo napięcie w aucie podczas pracy silnika podwyższa z 12,8 V do 14,4 v tylko alternator. Jeżeli regulator napięcia alternatora jest uszkodzony to może wysterować tak alternator ,że napięcia będą rzędu 15, 16, 17V. Dlatego ja obstawiałbym regulator napięcia . Nie wiem jak jest w tigrze ale zazwyczaj regulator jest przykręcony do alternatora...
Wiecie co! Jak to sie czyta, to aż ręce opadają! Jeden się dopomina o podanie typu alternatora, autor to olewa, bo to w końcu mało istotna informacja, reszta wali rady na dowolny temat, będąc przy tym precyzyjna, jak jasna cholera! Niby jak można zmierzyć oporność zwartego uzwojenia bez mostka pomiarowego, skoro jego oporność mieści się w zakresie...
Niedawno zrobiłem sobie przetwornicę na układach 7818 (2 równoległe) i za nimi 2 równoległe 7812 oczywiście wstawiłem kondensatorki, żeby wyrównać ewentualne nierówności w pracy. Przy zapotrzebowaniu na większą moc można użuć większej ilości stabilizatorów równolegle. Oczywiście wskazane jest zastosowanie radiatorów. Układ pracuje u mnie bez przerwy...
Nasze rozważania podsunęły mi pewien pomysł. Jeśli chcę być pewien że wina stoi po stronie alternatora to porostu go odłączę na próbę i spróbuję odpalić silnik. P.S. Rozmawiałem dziś ze znajomym który mnie uświadomił iż fakt że kupiłem przewody wysokiego napięcia (dedykowane do tego modelu) to nie jest nic pewnego. Jemu takie przewody zaczęły przebijać...
Witam mam dość spory problem z moim autem a jest to BMW E38 z silnikiem 2.8L z 1998roku i alternatorem firmy Bosch. Problem objawia się iż po uruchomieniu silnika i rozpoczęciu ładowania akumulatora radio zaczyna słabo odbierać stacje oraz pojawia się pisk w głośnikach który zmienia częstotliwość wraz z wzrostem obrotów silnika. Miernik unit ut71d na...
Witam powiem dokładnie co zrobiłem: Tak jak mówię 3 podgrzewacze to samo Dwa Alternatory to samo (jeden po regeneracji) Nowy Akumulator Przeczyszczone wszystkie styki od podgrzewacza do alternatora i do rozrusznika.Każdy jeden pod maską + przy akumulatorze Jeśli nie uruchomi się podgrzewacz,nie ma żadnych skoków napięcia trzyma napiecię 14.2 14.3 podczas...
Witam Renaut Laguna II 1.9 dci kombi - w sumie piękne autko, wygodne i komfortowe ale niestety z komputerem... Problem polega na tym, że od pewnego czasu zaczął sie pojawiać komunikat o słabym ładowaniu alternatora, do tego sensor defekt - sensor wycieraczek i wawria czujnika ciśnienia w przednim lewym kole. Po dyskotece kontrolek jak padł regulator...
Witam, w samochodzie jest następujący problem: Samochód był u mechanika i tam mechanik naciągnął dwa paski, które piszczały (od alternatora i pompy) oraz wymienił przy kole z przodu tę część która trzyma klocki hamulcowe (bo samochód piszczał przy skręcaniu). I teraz nie jestem pewien, ale chyba po paru kilometrach (być może się już paliła od wyjechania...
Witam. Problem polega na tym iż kiedy mam podpiętą kostkę 2 pin do alternatora silnik nie pali. Wymieniłem już regulator napięcia bo w starym szczotki się skończyły. Kiedy kostka jest wpięta silnik pali niezbyt równo (po chwili pracy chodzi równo) i alternator wzbudza się w okolicach 2000 obr. Obr jałowe 950. Wypiąłem kostkę, po czym odpaliłem i na...
Na wolnych obrotach obecne napięcie masz 14.1V do 14.3V bez żadnego obciążenia - są to za duże skoki napięc ponieważ nie ma obciążenia a spadki występują. Napięcie ma byc stabilne czyli np jeśli u kogoś jest 13,9V to pod obciążeniem wszystkich odbiorników nie może spaśc niżej niż o 0.5V. Jeśli ktoś ma 14,2V również ma byc ono stabilne a pod obciążeniem...
Mam vectre B 97r!!! mialem ostatnio problemy z alternatorem i po tej sytuacji nie działa mi radio. Miałem skoki napięcia az w koncu akumulator sie rozladował. Po usunięciu usterki u elektromechanika mojego radia nie da sie zalączyć tzn nie wysyła informacji na wyswietlacz znajdujacy sie obok zegarow. Wyswietlacz sprawdzilem w salonie opla po podpieciu...
Tak wygląda wirnik od alternatora w fazie testów klejenia magnesów na wprost . Uzyskane za skoki są mniejsze jak przy klejeniu po skosie . Pierwsze próby wykazały przyrost napięcia i mocy na korzyść prostego klejenia w stosunku do skośnego . Przy wykorzystaniu tak małych magnesów wyniki są obiecujące . Przy 400 obr/min i 15 V bez obciążenia , po obciążeniu...
Skłaniałbym się raczej do szukania usterki w regulatorze alternatora niż szukać przyczyny w żarówkach.Problem może pojawiać się przy włączeniu obciążenia 230W-ok18Amper(dwie żarówki 60+60+55+55W).Następuje spadek napięcia i regulator zaczyna reagować podnosząc wzbudzenie alternatora.Przy jakimkolwiek niepewnym styku szczotek z pierścieniami na wirniku...
Cześć wszystkim Pracuję nad projektem, który w znacznej mierze opiera się na skutecznym przetwarzaniu zasilania samochodowego na swoje potrzeby. Utworzyłem kilka schematów na podstawie informacji znalezionych w internecie i literaturze, ale nie wszystkie aspekty działania zostały tam dostatecznie szczegółowo wytłumaczone. Bardzo proszę o pomoc w interpretacji...
Zamierzam przerobić lampy w samochodzie z żarówkowych na LED. Czytalem już teorię dobierania rezystorów odpowiedniej wartości rezystancji i mocy i wszystko rozumiem jednak kolega przestrzegl mnie iż kiedy sam dokonywal podobnej przeróbki w swoim aucie po czasie zaczęly przepalac się kolejne diody. Powiedzmy jedna na tydzień lub dwa... Przypuszczal iz...
Nie ma skoków napięcia? Lampa sztywna w srodku? Alternator i drżenie lampy najczęściej przyczynia się do awarii. Często pomaga montaż żarówek typowo do motocykli.
Odpinanie obciążenia (akumulatora) od alternatora przy pracującym silniku grozi uszkodzeniem alternatora, więc po odpaleniu silnika na 18 woltach pozwól mu pochodzić trochę, zgaś i dopiero wtedy kombinuj z akumulatorami. Lepszym rozwiązaniem jest zamiana rozrusznika na inny - polecam czeski, sowieckie oryginały nigdy nie grzeszyły nadmiarem mocy. A...
Normalnie zachowania. Psa od 2011r ma takie sterowania alternatora. Bez obciążenia na wolnych obrotach i podczas przyspieszania/obciążenia odcina oporny alternator.
wymień regulator napięcia na alternatorze. Groszowe sprawy a pewnie on jest winny.
Na próbę odłącz regulator a podaj napięcie wzbudzenia za pomocą zwykłej żarówki roflektorowej i będziesz obserwował czy napięcie rośnie równo czy skokami. Będziesz wie3dział czy wina jest alternatora czy regulatora- pozdrawiam
Witam. Jakiś czas temu w mojej Madzi posypał się alternator i został wymieniony na regenerowany. Po pewnym czasie po odpaleniu autka zaczynało skakać napięcie w instalacji nawet do 17 V. Gdy napięcie skakało w tym momencie obroty silnika spadały a w czasie jazdy był opór przy dodawaniu gazu (dodam że przed awarią po odpaleniu silnika przez kilka minut...
Witam! A czy dobrym pomysłem było by, zamiast diody prostowniczej, dać na zabezpieczenie diodę zenera na 5V? Jak dobrze mi się wydaje wtedy też cewka przekaźnika była by zabezpieczona przed skokiem napięcia w instalacji np. po uruchomieniu alternatora. Nie, bo w przypadku wzrostu napięcia na alternatorze co najmniej jedna z diod (diody Zenera) na pewno...
Opisywał, że sprzęgło miało luz i głupiał alternator ( wahania, skoki V napięcia) oraz sprawdzić sam alternator jak ładuje. Sprawdzę., dam znać. Myślę że powinny być efekty dźwiękowe na alternatorze przy takich skokach napięcia, ale sprawdź nie zaszkodzi
Pierwszy błąd sugeruje skoki napięcia, uszkodzone wiązki, brak komunikacji CAN, a drugi jest związany typowo z zasilaniem (aku, alternator, kabelki). Razem może być uszkodzony aku lub alternator i zbyt niskie napięcie na ECU. Sprawdziłbym to łącznie z oceną kabelków przy alternatorze i ECU.
Regulator napięcia w alternatorze?
Ładuje po czasie ,by alternator nie obciążał silnika w czasie rozruchu i zaraz ponim.To normalne. Ten regulator,sprawdza napięcie na akumulatorze przez zacisk S i nie tylko.Problemy z brakiem przejścia na wtyczce i zaciskach mogą powodować takie skoki. Odłącz wtyczkę od alternatora, powinien regulować tylko przez D+ w trybie awaryjnym. Będziesz wiedział...
Kontrola stanu instalacji elektrycznej, stanu połączeń. Sprawdź, co się dzieje z obwodem alternatora. Masa silnika, masa pojazdu... Pomiary...
Przed chwilą mierzyłem napięcie, bez odpalania i po odpaleniu, samochód stał od południa dzisiaj nie odpalany. Wskazanie na wyłączonym aucie 12,8V (stałe), po odpaleniu auta skoki napięcia 2V, 6V, 14,5V i tak w kółko. Podłączyłem drugi akumulator z drugiego swojego samochodu (tego passata B4). Wskazania akumulatora z Passata, który podłączyłem do Matiza,...
Prawdopodobnie przebicie na uzwojeniu wirnika lub komutatora do "masy". Zimny lut między regulatorem a alternatorem. Po wymianie Lamery, wiecie o czym piszecie, tak sobie gryzmolicie aby sobie popisać? W żadnym alternatorze nie ma komutatora, to do pierwszego lamerka. Do drugiego lamerka- tam jest alternator Denso, nie ma tam ani jednego lutu. Serio!...
Witam walczyłem ostatnio z tym tematem w moim przypadku przyczyna leżała w skrzynce bezpieczników w komorze silnika a konkretnie brak przejścia na bezpieczniku mimo iż był dobry, bezpiecznik oznaczony jako podgrzewacz paliwa 20A po włożeniu nowego brak mrugania i skoków napięcia , wcześniej oczywiście alternator był demontowany jak się okazało niepotrzebnie...
Nie znam tego modelu więc szarpnij nieco szczegółów na temat wejść wyjść - ile i jakie? Ogólna zasada: - Obudowa do masy (czasem również dodatkowy przewód jest zerem) - Jeden z przewodów służy do próbkowania napięcia. Należy mu zapodać regulowane w granicach 10-18Vnapięcie - Inny przewód służy jako wyjście regulujące prądem płynącym przez układ wzbudzania...
Regulator napięcia w alternatorze działa na zasadzie włącz/wyłącz napięcie na wirniku, nie jest to płynna regulacja. jak pozbawisz go obciążenia w postaci akumulatora, to nastąpi nagły skok napięcia i przebicie diod w mostku prostowniczym
Jeżeli masz skoki napięcia to nawala regulator w alternatorze
No właśnie z takim , że zapalała się kontrolka braku ładowania na desce i resetował sie zegarek . Pomyślałem , że regulator zapewne , a akurat miałem ,to go podstawiłem na szybkiego . Po pół godziny jazdy , kontrolka znowu zaświeciła . Zamontowałem poprzedni stary regulator i nowy wirnik - kilka m-cy już pomyka . Co do zegarka , to widocznie duże skoki...
Zapewne przy odpaleniu napięcie najpierw siadło (do jakichś 8-10 V) potem po odpaleniu alternator podbił zasilanie do 14V. Taki nagły skok to nic dobrego i widocznie przetwornica czy przetwornice w wzmacniaczu nie wyrobiły się z korektą napięć. Napięcie w linii zasilania tranzystorów mocy przekroczyło punt przebicia tranzystora/rów dostały zwarcia i...
Masz skok napięcia w instalacji. Miałem kiedyś taki przypadek v Volvo V70. Notorycznie paliło żarówki świateł mijania. Podłączyłem oscyloskop i po uruchomieniu silnika i wzbudzeniu się alternatora napięcie wzrosło pięknie na 14,3V ,no i po kilkunastu sekundach zonk, skok na 18V trwający kilka sekund ,potem spadek na 14,3. Dodano po 2 Światła zapalały...
Jak przed 97 to Abimex, jak po 97 to Bosch. Ale oba nie miały przepływomierza. Sprawdź, czy nie ma skoków napięcia. Może alternator robi sabotaż. He, he
Sprawdź napięcie na alternatorze
Brak obciążeń typu światła, nawiew itd.: 1. Peak prądu po dwukrotnym przekręceniu zapłonu: ok 65A na przewodzie świec 2. Spadek na Alternatorze w tym czasie 11,43V 3. Skok na kablu do świec podczas rozruchu 40-48A (skoki) 4. Spadek na alternatorze przy rozruchu silnika 9,16V Średnio na świecach prąd, który do nich dochodził podczas pracy silnika na...
Szczotki na alternatorze albo przewód od alternatora przegnił na końcówkach.
Dzień dobry. Sprawdź napięcia na alternatorach. DMUXy siadają najczęściej pod wpływem usterek ze skokami napięcia powyżej 29V. Najczęściej zapis o za wysokim napięciu pojawia się w sterowniku silnika i MTSach. Już pojedyncze sporadyczne usterki mogą być przyczyną uszkodzeń.
- Napędzać chcę go siłą wody. - Akurat kupiłem falownik do 12 kW, tyle że do wzbudzenia potrzebuję minimum 180 V DC i zamiast paneli chcę podłączyć prąd z alternatora (z dwóch w sumie). - Falownik 3-fazowy. - Myślałem o prądnicy, tyle że alternatory taniej wychodzą, a falownik załatwi resztę problemów ze skokami napięć (przy panelach cały czas to występuje).
Gó... prawda .Ja dziśiaj robiłem C-Maxa Denso (mostek zjarany) standard.Nic innego nie pada w tych altkach. Po robocie piknie ładuje 14,3V ale grzeje jak kolektor wydechowy. Nie pierwszy raz tak mam i jak na razie żadny mi sie nie wrócił. Po prostu ako wydojone po awarii i bije w niego ostro! Z tąd te grzanie. Tyle że nie miałem aż takich skoków 12-14,5V...
Wymieniłem regulator, bo wszystkie objawy wskazywały, że w nim jest problem (skoki napięcia). Myliłem się. Stary był dobry. Załóż z powrotem , co zmieni tutaj wymiana alternatora.? Masz już dwa oryginalne regulatory i po co ci trzeci w komplecie z alternatorem ? co jakiś czas pojawia się przeraźliwy sygnał i STOP Czy cos jeszcze poza tym komunikatem...
gdy alternator jest odłączony od instalacji, nie można odpalić silnika i zmierzyć napiecia na alternatorze zupenie bez obciążenia? Pytam, bo nie wiem, ale chetnie się dowiem. Jak wspomniałem, zupełnie poza tematem. Alternatory 9 diodowe wzbudzane za pomocą napięcia (a właściwie prądu )na zacisku D+, jak uruchomisz bez obciążenia akumulatorem zacisku...
Zacznij od naprawy alternatora, takie skoki napięcia potrafią zawieszać sterownik silnika.
Ogólnie ujmując to masz poluzowane lub niepewne połączenia. A gdzie to już należy znaleźć. A więc kostki połączeniowe, bezpieczniki oraz masy. Jesli te skoki są wywoąłnew przez alternator to też w wyniku marnych połączeń. Jest jeszcze mozliwość, że kończą się szczotki, ale jeśli temu szybko nie zaradzisz to regulator napewno do wymiany.
gdy w moim samochdzie ciężarowym dodaje gazu to wyłacza mi się radio. Ktoś powiedział mi że sa to skoki napięcia spowodowane ładowaniem alternatorów. Czy zastosowanie stabilizatora LM 317 i obniżenie napięcia rozwiaże sprawę???
Nie radzę odłączać pracującego alternatora to może sie skończyć skokiem napięcia a co ta tym idzie wyrządzić szkody pojeździe!
Kontroluj napięcie podczas jazdy np w gnieździe zapalniczki, możliwe, że alternator ma chwilowe skoki napięcia. (oczywiście w górę).
Chodzi o to, że kondensator jest w stanie dostarczyć szybszej dawki mocy. Ma(przynajmniej powinien mieć) szybszą reakcję niż akumulator. I tak przy uderzeniu basu gasną nam światła na desce jak i z reflektorów, przygasa oświetlenie wszelakiej maści.... Wg mnie kondensator właśnie ma niwelować te skoki napięcia w sieci odciążając akumulator. Dalej proszę...
Sprawdź napięcie na świecach i na śrubie prądowej alternatora.
Moim zdaniem pomoże tylko dodatkowe obciążenie załączane przekroczeniem napięcia. Jeszcze muszę zaobserwować dokładnie z miernikiem, czy chodzi o przekroczenie, czy o skok napięcia. Jak w ciągniku miałem tę przetwornicę, a miałem alternator, który na wolnych obrotach nie ładował i się wzbudzał później, to też resetowało przetwornicę, a tam nie zauważyłem,...
Ja bym sprawdził czy nie ma zwarć na kablach do głosników - może coś się zwarło? Może radio było wadliwe? Możliwe też że masz problemy z regulatorem napięcia w alternatorze i wystapił skok napięcia (choć wątpię w to)
(at)tetkot Rozumiem pomysł. Układ jest "niewidoczny" w czasie normalnej pracy alternatora i ładowania akumulatora. W momencie, gdy BMS odłączy akumulator, nastąpi skok napięcia i wówczas "ujawni" się Twój układ i nie dopuści do dalszego niebezpiecznego wzrostu napięcia, obciążając alternator. Dobrze wnioskuję? (at)kkknc Wolę zabezpieczyć. Co będzie,...
Witam również FR 4345 - sygnał prędkości ma przerwę, lub zwarcie z masą lub zwarcie z biegunem dodatnim BS 0263 - sygnał CAN przyczepy ma przerwę MR 5427 - pompa jednosekcyjna dla cylindra 5: usterka zasterowania. MR 5327 - j/w ale dla cylindra 4 Jeżeli chodzi o skoki napięcia to prawie na pewno rozsypało się małe łożysko w alternatorze. Pierścień kontaktowy...
Witam. Po kolei : 1) Mamy tu klasyczny przykład tąpnięcia napięcia czyli w piku pobór prądu przez instalację samochodu ze wzmacniaczem jest wyższy niż produkcja prądu przez alternator -> to powoduje spadki z powyżej 13 V do okolic 12 V ; 2) Niezależnie jaki kabel do wzmacniacza weźmiemy i tak zaobserwujemy takie skoki. Na kablu według twoich pomiarów...
Cześć! Super, że podałeś tyle szczegółów – to bardzo pomaga! Rozbiję to na części, bo masz kilka problemów do ogarnięcia. A. Elektryka (P1676, alternator, migotanie) Błąd P1676 to problem z komunikacją alternatora (LIN/BSS), często związany z regulatorem lub okablowaniem (,). Twój stary alternator (Mitsubishi 9660055080) i zamiennik (REC-2.3761) mogą...
Witam! Problem banalnie prosty. Okazało się że Regulator napięcia padł, duże skoki napięcia powodowały że komputer głupiał. Również Alternator okazał się do wymiany. Nowy Alternator i problem jak ręką odjął
Myślę żeby jescze po owinięciu posypać je audiofilskim piaskiem, wtedy brzmienie będzie mniej metaliczne, za to ujawnią się szczegóły zgrzytów gitary :). Co do tych przewodó ze sputnika to jestem ciekaw jakie skoki napięcia daje alternator łady :). Z tego rodzaju audiofilii nie mogę się śmiać bo mi boki się pourywają jak zacznę.... Aha i ciekawe czy...
Stawiam na dwie sprawy słaby akumulator . Problem a alternatorem. Sprężarka klimatyzacji podczas załączenia może pobierać spory prąd (włącza się przy pomocy elektromagnesu) . Ewentualnie do sprawdzenia masa pomiędzy- alternatorem, silnikiem, akumulatorem.
Diodę dawałem w kierunku zaporowym czemu 10A? A to temu że w takich maszynach rolniczych gdzie uszkodzenia mechaniczne zdarzają się często to praktycznie natychmiast uległ by uszkodzeniu taki przekaźnik po odwrotnym połączeniu a nie trudno sobie wyobrazić uszkodzoną instalacje w traktorze Przekaźnika nie miałem zamiaru reklamować Warunki pracy tego...
Wymień regulator napięcia
Witam! od dawna sie juz nad tym zastanawialem . posiadam Rometa Ogara 200 z czeskim silnikiem Jawki 50 i odwieczny problem tychmotorkow to palące się żarówki. skoki napięć są rzędu kulkuset volt. To chyba z lekka przesada, bo w tym obwodzie to nie jest możliwe, niestety. Powodem przepalania się żarówek, jest zwyczajnie źle dobrany magnes trwały zamocowany...
skoki napięcia żarówki agregat skoki napięcia skoki napięcia akumulatora
google weryfikacja bariery bezpieczeństwa płytę indukcyjna siemens
aktualizacja oprogramowania samsung aktualizacja oprogramowania samsung
Dobór kabla do pilota wyciągarki budowlanej LG 43LJ500V-ZB firmware v05.80.60 USB update, bootloop, eMMC repair