zmień regulator napięcia powinno pomóc
Ładowanie za duże wymień regulator napięcia w alternatorze i powinno być ok
Zakładając "alternator" regulator mimo wszystko będzie nadwyżkę "energii" zwierał do masy. Tak zostało to zaprojektowane. W przypadku oryginalnej instalacji rezystor służy do obciążania cewki/regulatora, aby nie było skoków napięć.
Jeżeli silnik inaczej chodzi,to znaczy że na wale alternatora nastpił wzrost zapotrzebowania na moment obrotowy,więc obroty silnika spadły.Może to też byc powodem że obroty silnika spadły,więc i spadła prędkość wirnika,a tym samym napięcie.
Nie ma skoków napięcia? Lampa sztywna w srodku? Alternator i drżenie lampy najczęściej przyczynia się do awarii. Często pomaga montaż żarówek typowo do motocykli.
Na pierwszy rzut proponuję wymianę regulatora napięcia w alternatorze.
Witam , mam maly problem z autem , wydaje mi sie ze to wina regulatora napieciowego alternatora , nierozumie dlaczego mi skacze tak napiecie , chodzi silnik na wolnych obrotach , wlacze swiatla , halogeny , i dmuchawe i napiecie spada no bo to normalne , ale spada az do 13,70 ... a jak dodam gazu do 2-3 tys obrotow .. to ono skacze .. i max do 14,04...
Za wyrównanie napięcia alternatora odpowiedzialny jest regulator napięcia. Gdy ten jest wadliwy, występują skoki napięcia powodujące między innymi częste przepalanie żarówek w pojeździe. Wymień regulator napięcia alternatora. Skoki napięcia to są przy różnicy jednego czy nawet kilku V a nie 0.2V. Wymiana tutaj regulatora nic nie da bo napięcie nigdy...
A to nie powinno być stałe 14,4?
Witam, czy poradziłeś sobie z tym ładowaniem z x5?
Odpinanie obciążenia (akumulatora) od alternatora przy pracującym silniku grozi uszkodzeniem alternatora, więc po odpaleniu silnika na 18 woltach pozwól mu pochodzić trochę, zgaś i dopiero wtedy kombinuj z akumulatorami. Lepszym rozwiązaniem jest zamiana rozrusznika na inny - polecam czeski, sowieckie oryginały nigdy nie grzeszyły nadmiarem mocy. A...
wymień regulator napięcia na alternatorze. Groszowe sprawy a pewnie on jest winny.
Wlasnie przed chwila znalazlem usterke.Byl to uszkodzony przewod miedzy bezpiecznikiem a pinem A alternatora (napiecie z akumulatora).Przewod jest koloru pomaranczowego i byl uszkodzony kolo kolektora dolotowego na skutek przetarcia i korozij.Samochod znowu jezdzi jak powinien...Dziekuje koledzy
Normalnie zachowania. Psa od 2011r ma takie sterowania alternatora. Bez obciążenia na wolnych obrotach i podczas przyspieszania/obciążenia odcina oporny alternator.
Witam. Jakiś czas temu w mojej Madzi posypał się alternator i został wymieniony na regenerowany. Po pewnym czasie po odpaleniu autka zaczynało skakać napięcie w instalacji nawet do 17 V. Gdy napięcie skakało w tym momencie obroty silnika spadały a w czasie jazdy był opór przy dodawaniu gazu (dodam że przed awarią po odpaleniu silnika przez kilka minut...
Na próbę odłącz regulator a podaj napięcie wzbudzenia za pomocą zwykłej żarówki roflektorowej i będziesz obserwował czy napięcie rośnie równo czy skokami. Będziesz wie3dział czy wina jest alternatora czy regulatora- pozdrawiam
Opisywał, że sprzęgło miało luz i głupiał alternator ( wahania, skoki V napięcia) oraz sprawdzić sam alternator jak ładuje. Sprawdzę., dam znać. Myślę że powinny być efekty dźwiękowe na alternatorze przy takich skokach napięcia, ale sprawdź nie zaszkodzi
Regulator napięcia w alternatorze?
Prawdopodobnie przebicie na uzwojeniu wirnika lub komutatora do "masy". Zimny lut między regulatorem a alternatorem. Po wymianie Lamery, wiecie o czym piszecie, tak sobie gryzmolicie aby sobie popisać? W żadnym alternatorze nie ma komutatora, to do pierwszego lamerka. Do drugiego lamerka- tam jest alternator Denso, nie ma tam ani jednego lutu. Serio!...
Witam walczyłem ostatnio z tym tematem w moim przypadku przyczyna leżała w skrzynce bezpieczników w komorze silnika a konkretnie brak przejścia na bezpieczniku mimo iż był dobry, bezpiecznik oznaczony jako podgrzewacz paliwa 20A po włożeniu nowego brak mrugania i skoków napięcia , wcześniej oczywiście alternator był demontowany jak się okazało niepotrzebnie...
Witam! A czy dobrym pomysłem było by, zamiast diody prostowniczej, dać na zabezpieczenie diodę zenera na 5V? Jak dobrze mi się wydaje wtedy też cewka przekaźnika była by zabezpieczona przed skokiem napięcia w instalacji np. po uruchomieniu alternatora. Nie, bo w przypadku wzrostu napięcia na alternatorze co najmniej jedna z diod (diody Zenera) na pewno...
Jeżeli masz skoki napięcia to nawala regulator w alternatorze
Wymień alternator jest prosta sprawa w 1,6 B.
Jak przed 97 to Abimex, jak po 97 to Bosch. Ale oba nie miały przepływomierza. Sprawdź, czy nie ma skoków napięcia. Może alternator robi sabotaż. He, he
Pierwszy błąd sugeruje skoki napięcia, uszkodzone wiązki, brak komunikacji CAN, a drugi jest związany typowo z zasilaniem (aku, alternator, kabelki). Razem może być uszkodzony aku lub alternator i zbyt niskie napięcie na ECU. Sprawdziłbym to łącznie z oceną kabelków przy alternatorze i ECU.
Sprawdź napięcie na alternatorze
Kontrola stanu instalacji elektrycznej, stanu połączeń. Sprawdź, co się dzieje z obwodem alternatora. Masa silnika, masa pojazdu... Pomiary...
Ładuje po czasie ,by alternator nie obciążał silnika w czasie rozruchu i zaraz ponim.To normalne. Ten regulator,sprawdza napięcie na akumulatorze przez zacisk S i nie tylko.Problemy z brakiem przejścia na wtyczce i zaciskach mogą powodować takie skoki. Odłącz wtyczkę od alternatora, powinien regulować tylko przez D+ w trybie awaryjnym. Będziesz wiedział...
Regulator napięcia w alternatorze działa na zasadzie włącz/wyłącz napięcie na wirniku, nie jest to płynna regulacja. jak pozbawisz go obciążenia w postaci akumulatora, to nastąpi nagły skok napięcia i przebicie diod w mostku prostowniczym
Przed chwilą mierzyłem napięcie, bez odpalania i po odpaleniu, samochód stał od południa dzisiaj nie odpalany. Wskazanie na wyłączonym aucie 12,8V (stałe), po odpaleniu auta skoki napięcia 2V, 6V, 14,5V i tak w kółko. Podłączyłem drugi akumulator z drugiego swojego samochodu (tego passata B4). Wskazania akumulatora z Passata, który podłączyłem do Matiza,...
Ponieważ nie mam miejsca na akmulatora czy może jednak zastosować pradnice a światła dać ledowe. Prądnica przy obciążeniu tylko ledowym nie będzie pracować prawidłowo z względu na zbyt małe obciążenie a co za tym idzie mogą (choć nie muszą) występować skoki napięcia które ci te ledy szybko uszkodzą. Prądnica podobniej jak i alternator potrzebują obciążenia...
Dzień dobry. Sprawdź napięcia na alternatorach. DMUXy siadają najczęściej pod wpływem usterek ze skokami napięcia powyżej 29V. Najczęściej zapis o za wysokim napięciu pojawia się w sterowniku silnika i MTSach. Już pojedyncze sporadyczne usterki mogą być przyczyną uszkodzeń.
Jeśli wymienione to, co opisane - zjąłbym się połączeniami alternatora z masą, rozrusznikiem; rozrusznika z akumulatorem. I nie poprzestał na próbie dokręcenia nakrętek na końcówkach przewodów a sprawdził trzymanie sie przewodu w klemie, w koncówce oczkowej. To wygląda jakby alternator pracował bez obciążania akumulatorem... regulator mam 6 diodowy...
No właśnie z takim , że zapalała się kontrolka braku ładowania na desce i resetował sie zegarek . Pomyślałem , że regulator zapewne , a akurat miałem ,to go podstawiłem na szybkiego . Po pół godziny jazdy , kontrolka znowu zaświeciła . Zamontowałem poprzedni stary regulator i nowy wirnik - kilka m-cy już pomyka . Co do zegarka , to widocznie duże skoki...
Zacznij od naprawy alternatora, takie skoki napięcia potrafią zawieszać sterownik silnika.
Zapewne przy odpaleniu napięcie najpierw siadło (do jakichś 8-10 V) potem po odpaleniu alternator podbił zasilanie do 14V. Taki nagły skok to nic dobrego i widocznie przetwornica czy przetwornice w wzmacniaczu nie wyrobiły się z korektą napięć. Napięcie w linii zasilania tranzystorów mocy przekroczyło punt przebicia tranzystora/rów dostały zwarcia i...
Szczotki na alternatorze albo przewód od alternatora przegnił na końcówkach.
Uważaj , żebyś tylko nie wpadł na pomysł wykorzystania liczników od passata B4 :-( Wprawdzie pasują do B3 (wystarczy tylko włożyć halotron w miejsce linki obrotomierza), ale będziesz wówczas częstym bywalcem przeróżnistych serwisów, próbujących "uratować" baaardzo marudny i czuły na skoki napięcia z alternatora chip Motoroli, który bardzo chętnie się...
gdy w moim samochdzie ciężarowym dodaje gazu to wyłacza mi się radio. Ktoś powiedział mi że sa to skoki napięcia spowodowane ładowaniem alternatorów. Czy zastosowanie stabilizatora LM 317 i obniżenie napięcia rozwiaże sprawę???
Ja bym sprawdził czy nie ma zwarć na kablach do głosników - może coś się zwarło? Może radio było wadliwe? Możliwe też że masz problemy z regulatorem napięcia w alternatorze i wystapił skok napięcia (choć wątpię w to)
Kontroluj napięcie podczas jazdy np w gnieździe zapalniczki, możliwe, że alternator ma chwilowe skoki napięcia. (oczywiście w górę).
Nie znam tego modelu więc szarpnij nieco szczegółów na temat wejść wyjść - ile i jakie? Ogólna zasada: - Obudowa do masy (czasem również dodatkowy przewód jest zerem) - Jeden z przewodów służy do próbkowania napięcia. Należy mu zapodać regulowane w granicach 10-18Vnapięcie - Inny przewód służy jako wyjście regulujące prądem płynącym przez układ wzbudzania...
między fazami mam 70, 90 i 90, więc chyba przybogato Nie koniecznie , dziwnie ,że jedna faza ma mniej. Gdyby padały cewki w fazach to by było mniej napięcia a nie więcej, to samo z magnesami .. Może zbyt chiński regulator , a może iskrzenie ,grzanie na złączu( skoki napięcia) go uszkodziły
Wymieniłem regulator, bo wszystkie objawy wskazywały, że w nim jest problem (skoki napięcia). Myliłem się. Stary był dobry. Załóż z powrotem , co zmieni tutaj wymiana alternatora.? Masz już dwa oryginalne regulatory i po co ci trzeci w komplecie z alternatorem ? co jakiś czas pojawia się przeraźliwy sygnał i STOP Czy cos jeszcze poza tym komunikatem...
gdy alternator jest odłączony od instalacji, nie można odpalić silnika i zmierzyć napiecia na alternatorze zupenie bez obciążenia? Pytam, bo nie wiem, ale chetnie się dowiem. Jak wspomniałem, zupełnie poza tematem. Alternatory 9 diodowe wzbudzane za pomocą napięcia (a właściwie prądu )na zacisku D+, jak uruchomisz bez obciążenia akumulatorem zacisku...
Masz skok napięcia w instalacji. Miałem kiedyś taki przypadek v Volvo V70. Notorycznie paliło żarówki świateł mijania. Podłączyłem oscyloskop i po uruchomieniu silnika i wzbudzeniu się alternatora napięcie wzrosło pięknie na 14,3V ,no i po kilkunastu sekundach zonk, skok na 18V trwający kilka sekund ,potem spadek na 14,3. Dodano po 2 Światła zapalały...
Gó... prawda .Ja dziśiaj robiłem C-Maxa Denso (mostek zjarany) standard.Nic innego nie pada w tych altkach. Po robocie piknie ładuje 14,3V ale grzeje jak kolektor wydechowy. Nie pierwszy raz tak mam i jak na razie żadny mi sie nie wrócił. Po prostu ako wydojone po awarii i bije w niego ostro! Z tąd te grzanie. Tyle że nie miałem aż takich skoków 12-14,5V...
Myślę żeby jescze po owinięciu posypać je audiofilskim piaskiem, wtedy brzmienie będzie mniej metaliczne, za to ujawnią się szczegóły zgrzytów gitary :). Co do tych przewodó ze sputnika to jestem ciekaw jakie skoki napięcia daje alternator łady :). Z tego rodzaju audiofilii nie mogę się śmiać bo mi boki się pourywają jak zacznę.... Aha i ciekawe czy...
Niestety błąd C1001 w GP jest małomówiący bo powoduje go zarówno sterownik jak i czujnik skrętu. Większa szansa że ten drugi - zwłaszcza jak słyszysz warczenie podczas pracy. Jednak tam czasami padają też sterowniki - pewnie dostają baty z alternatora - skoki napięcia powyżej 16V.
Nie radzę odłączać pracującego alternatora to może sie skończyć skokiem napięcia a co ta tym idzie wyrządzić szkody pojeździe!
Masz problem z odpaleniem? Odłącz akumulatory i sprawdź je przyrządem obciążeniowym. Sprawdź jeszcze ładowanie na samym alternatorze, połączenie alternatora i rozrusznika.
Diodę dawałem w kierunku zaporowym czemu 10A? A to temu że w takich maszynach rolniczych gdzie uszkodzenia mechaniczne zdarzają się często to praktycznie natychmiast uległ by uszkodzeniu taki przekaźnik po odwrotnym połączeniu a nie trudno sobie wyobrazić uszkodzoną instalacje w traktorze Przekaźnika nie miałem zamiaru reklamować Warunki pracy tego...
jakiego producenta alternator?
Sprawdź napięcie na świecach i na śrubie prądowej alternatora.
Chodzi o to, że kondensator jest w stanie dostarczyć szybszej dawki mocy. Ma(przynajmniej powinien mieć) szybszą reakcję niż akumulator. I tak przy uderzeniu basu gasną nam światła na desce jak i z reflektorów, przygasa oświetlenie wszelakiej maści.... Wg mnie kondensator właśnie ma niwelować te skoki napięcia w sieci odciążając akumulator. Dalej proszę...
Witam serdecznie wszystkich. Możliwe, że odgrzewam kotleta, ale pragnę podzielić się zdobytą we własnym zakresie wiedzą o problemach ze skokami napięcia w Focusie Mk2 i C-Max podczas kręcenia kierownicą, co wiąże się z dużym poborem prądu przez elektryczną pompę wspomagania. Jeżeli ktoś miał problem z mocno mrugającymi światłami przy kręceniu kierownicą,...
Poza dużym prawdopodobieństwem zniszczenia alternatora spodziewaj się uszkodzonych modułów. Skoki napięcia w instalacji elektrycznej samochodu są bardzo szkodliwe. Praktycznie każdą nową usterkę elektroniki możesz pod to podciągnąć. Zapowiada się drogo... ps. Usterki mogą dopiero przyjść. Odpowiadając na pytanie o alternatorze: alternator nie potrzebuje...
Tylko na odpalonym silniku. Alternator został wyjęty z auta bo nikt nie dowierzał, że może być sprawny. Auto na nowiutkiej centrze futurze zostało odpalone bez alternatora i skoki napięcia były nadal. 406 2.0 1998 rok - bez BSI. Wszystko dzieje się na lekko już ciepłym motorze. Jak jest zimny to jest ok...
Do sprawdzenia stan klem akumulatora. Stan samego akumulatora(jego pojemność) Masa silnik nadwozie, stan alternatora. Te błędy będą generowane przy wahaniach napięcia w instalacji.
(at)tetkot Rozumiem pomysł. Układ jest "niewidoczny" w czasie normalnej pracy alternatora i ładowania akumulatora. W momencie, gdy BMS odłączy akumulator, nastąpi skok napięcia i wówczas "ujawni" się Twój układ i nie dopuści do dalszego niebezpiecznego wzrostu napięcia, obciążając alternator. Dobrze wnioskuję? (at)kkknc Wolę zabezpieczyć. Co będzie,...
Może trafiłeś na diody kiepskiej jakości? Jak zasymulować - dać taki sam rezystor jak w aucie i takie samo napięcie. Potem czekać... Nie wiem w jakim czasie nastąpiły te uszkodzenia u Ciebie. Istnieje jeszcze jedna możliwość. Słaby styk gdzieś w instalacji, np. akumulator, masa. W efekcie przy brakach kontaktu w instalacji będą się pojawiać skoki napięcia...
Sprubój zmniejszyć przerwe na świecach czasem pomaga a co do ładowania sprawdz masy, alternatora ,silnika i akumulatora
No nie masz bardzo wyboru ponieważ ten alternator nie posiada diod wzbudzenia, a nie rozumiem jak może nie być zamiennika to niech sklep zamówi. Natomiast nic nie napisałeś jakie masz objawy i dlaczego się uparłeś na regulator. Jedynymi usterkami tych regulatorów jest zaniżone napięcie ładowania albo najczęstsza to regulowanie pulsacyjne powodujące...
Zauważyłem inne objawy - silnik pracuje; włączam krótkie, przełączam na długie - na parę sekund spada strzałka poziomu paliwa w zbiorniku. Wypadałoby sprawdzić połączenia masy akumulatora i alternatora z nadwoziem. Może chwilowe zaniki i skoki napięcia są powodem łapania błędów i ciągłego świecenia kontrolki Check Engine? Przejrzałbym też i przeczyścił...
Wymień regulator napięcia
To już nie lepiej zastosować najzwyklejszy stabilizator napięcia, niż "ich" patenty impulsowe? Witam. Układ włączający wykrywa skok napięcia(kiedy kręci alternator) i włącza diody, nie opiera się ona na podłączeniu pod stacyjkę itp. Układ zgodnie ze schematem podpięty jest pod akumulator No i o tym pisałem, tu jest to wszystko: i układzik (może wnosić...
Witam! Problem banalnie prosty. Okazało się że Regulator napięcia padł, duże skoki napięcia powodowały że komputer głupiał. Również Alternator okazał się do wymiany. Nowy Alternator i problem jak ręką odjął
Witam również FR 4345 - sygnał prędkości ma przerwę, lub zwarcie z masą lub zwarcie z biegunem dodatnim BS 0263 - sygnał CAN przyczepy ma przerwę MR 5427 - pompa jednosekcyjna dla cylindra 5: usterka zasterowania. MR 5327 - j/w ale dla cylindra 4 Jeżeli chodzi o skoki napięcia to prawie na pewno rozsypało się małe łożysko w alternatorze. Pierścień kontaktowy...
Moim zdaniem pomoże tylko dodatkowe obciążenie załączane przekroczeniem napięcia. Jeszcze muszę zaobserwować dokładnie z miernikiem, czy chodzi o przekroczenie, czy o skok napięcia. Jak w ciągniku miałem tę przetwornicę, a miałem alternator, który na wolnych obrotach nie ładował i się wzbudzał później, to też resetowało przetwornicę, a tam nie zauważyłem,...
Jeżeli by nie dostawał napięcia to byłby skok aż do 16,8v?
Brak obciążeń typu światła, nawiew itd.: 1. Peak prądu po dwukrotnym przekręceniu zapłonu: ok 65A na przewodzie świec 2. Spadek na Alternatorze w tym czasie 11,43V 3. Skok na kablu do świec podczas rozruchu 40-48A (skoki) 4. Spadek na alternatorze przy rozruchu silnika 9,16V Średnio na świecach prąd, który do nich dochodził podczas pracy silnika na...
Stawiam na dwie sprawy słaby akumulator . Problem a alternatorem. Sprężarka klimatyzacji podczas załączenia może pobierać spory prąd (włącza się przy pomocy elektromagnesu) . Ewentualnie do sprawdzenia masa pomiędzy- alternatorem, silnikiem, akumulatorem.
Raczej załatwię sobie kleszczowy chyba pewniej i bezpieczniej będzie. Ok odkręciłem od alternatora kabel i wtedy na aku pokazywalo 12.25 i zero skoków. Na śrubie alternatora 2.09 może być taki wynik? Tak wygląda pomiar skoków napięcia analogowym miernikiem http://youtu.be/S5XMA4zl1MA
kondensatro po to aby wyeliminować gałtowne skoki napięcia co nie jest zalecane dla alternatorów i akumulatorów a z drugiej strony miałem już wiec założyłem i powiem szczeże że rużnice widać przy zejściu na bardzo niskie częstotliwości dla suba
Rozumiem, że to napięcie z alternatora wchodzi tam, gdzie jest ten czerwony prostokąt? Jeśli są w nim szybkie skoki napięcia (nawet o małej amplitudzie), to pojemności pasożytnicze mogą powodować przewodzenie tranzystora PNP. Kondensator baza-emiter mógłby to poprawić.
"longines" a powiedz mi czy wersje B4 maiły linke czy tylko hallotron?? Bo moze bym pokombinował i założył sobie licznik od B4?? jest ładniejszy!!! I droższy (sprowadzenie takiego licznika od producenta to 1300zeta). B4 mają tylko hallotron. Osobiście bym odradzał zakładania liczników od B4 :-( Liczniki te w całej serii z silnikami benzynowymi są bardzo...
W lancerze x są bardzo duże skoki napięcia obciążające akumulator/alternator. Poza tym chyba modele z 2011 i 2012 roku miały akcje serwisową związaną z alternatorem coś chyba słabawy był. Kuknij na włączonych światłach co się dzieje jak skręcasz kierownicą :> .. miodzio nie? światełka przygasają nie ma co się martwić to elektryczne wspomaganie drze...
alternator do regeneracji... czasem lepszy regulator wystarcza
Ten moduł na kablu w Philipsach i MyCarr to: -"czujnik" pracy alternatora - skoku napięcia w instalacji -automatyczny wyłącznik po podaniu dodatkowego plusa (z postojowych) -przetwornica podnosząca napięcie (w autach dających 14,4V) oraz obniżająca ( w autach 24V) dla zasilania diod. Diody w Philipsach są połączone szeregowo i trzeba na nie dać około...
Raczej alternator i może się uszkodzić ( jego regulator) jeśli pobór prądu będzie za mały lub będą skoki poboru prądu. Pisałem szybko - oczywiście, że alternator.
Cześć, Szukam stabilizatora napięcia do samochodu który zostanie podpięty bezpośrednio do akumulatora i będzie zasilał stacjonarny komputer. Zależy mi aby stabilizator miał wejście prądu 11-14V lec oddawał jedynie 12-12,5V i aby miał filtr skoków napięć spowodowanych pracą samochodu, alternatora, radia, świateł itp... Obciążenie ok 200w ( komputer +...
Załóżmy że ten twój elektryk wie co robi ,to problem masz w aucie.Sprawdź dokładnie ten gruby kabel od alternatora do akumulatora.Wszystkie masy i grube połączenia prądowe.
Nie jak alternator jest odpięty to nie ma żadnego skoku napięcia jest tylko 12,5 V to co z akumulatora, ale zegary i tak przestają działać. Więc nie sądzę żeby to była kwestia skoku napięcia .
Pomierz spadki napięć na przewodach między alternatorem a akumulatorem.Zarówno na masie jak i na przewodzie dodatnim.
Koledzy wyczyściłem klemy zabezpieczyłem, poprawiło się nie skaczę tak napięcie, ale sprawdzę też w czasie deszczu, zauważyłem że wilgoć ma duży wpływ na te skoki, dam znać o efektach swoją drogą sprawdzę też ten alternator pozdrawiam
Podłącz woltomierz do akumulatora, zobacz jakie jest napięcie przy niepracującym silniku. Uruchom silnik i zobacz czy napięcie wynosi ok 14,2...14,5 V. Jeśli tak to zespół alternator z regulatorem sprawny. Przy skokach napięcia powyżej lub poniżej tych wartości regulator należy wymienić. Jest to część nierozbieralna i nienaprawialna. Za zakłócenia w...
Dzieńdobry, chciałbym spytać znawców następującą kwestię. Czy jest możliwe że w samochodzie golf VI (2010) rocznik, technologia komputerowa poszła na tyle do przodu że komputer 'miesza' się w obwód wzbudnicy w przypadku ewentualnych skoków napięcia na stojanie alternatora ? Moje pytanie wynika z faktu iż mam właśnie taki problem że w moim samochodzie...
Czy alternator może mieć na to wpływ? Bo zauważyłem skoki napięcia (delikatne przygasanie świateł w dolnym zakresie obrotów, po zmianie biegu około 2000 rpm), lekko też popiskuje, nie jest to pasek.
Jak na mój gust to troszkę za duże skoki napięcia. Znień miernik i pomownie dokonaj pomiaru. Sprawdź połączenia alternator - akumulator.
Sprawdziłem na sprawnym tdci. Skoki napięcia są dość duże, ale w sprawnym jest tak samo. W ostateczności podmienię alternator
Ogólnie ujmując to masz poluzowane lub niepewne połączenia. A gdzie to już należy znaleźć. A więc kostki połączeniowe, bezpieczniki oraz masy. Jesli te skoki są wywoąłnew przez alternator to też w wyniku marnych połączeń. Jest jeszcze mozliwość, że kończą się szczotki, ale jeśli temu szybko nie zaradzisz to regulator napewno do wymiany.
Nie ma znaczenia. Mi to wygląda na jakieś skoki napięcia w instalacji 12V. Sprawdz alternator... Co to za auto ...nie maluch czasem? :) Jesli piszesz o stukach powtarzających sie stukach wywołanych nie wiadomo czym bo radio jest wyciszone to na kiego grzyba piszesz jakieś bum bum i ze to ci nie schodzi tak nisko jak byś chciał skoro te stuki nie są...
Miarodajny byłby pomiar prądu na przewodzie alternatora. O ile pomiar napięcia 9V jest poprawny to musi się pojawiać spore obciążenie które powoduje że napięcie na aku aż tak spada. Miałem kiedys przypadek że diody w alternatorze się przegrzewały i robiły zwarcie. Szukałem usterki dopuki nie wygotował sie kabel prądowy do alternatora.
Niewiele będę w stanie pomóc, ale może to co napiszę przyda się komuś. Mam Passata B4 1.9TDI 90PS (kod silnika 1Z), rok 1994. U mnie wygląda to tak, że w temperaturach "minusowych", po uruchomieniu silnika, podgrzewanie płynu chłodniczego wyłącza się po ok. 1,5 - 2 minuty. Nie wiem, czy wyłącza się całkowicie (jak koledze BARDZO zależy, mogę sprawdzić,...
Może mierz napięcie w instalacji, kiedy alternator ruszy to napięcie musi się podnieść np. z 12.5 na 14V. Taki skok sądzę że da się bez problemu programowo wykryć, korzystając z wbudowanego w Attiny13 ADC.
Niedawno zrobiłem sobie przetwornicę na układach 7818 (2 równoległe) i za nimi 2 równoległe 7812 oczywiście wstawiłem kondensatorki, żeby wyrównać ewentualne nierówności w pracy. Przy zapotrzebowaniu na większą moc można użuć większej ilości stabilizatorów równolegle. Oczywiście wskazane jest zastosowanie radiatorów. Układ pracuje u mnie bez przerwy...
Witam pacjent to r420 2005r. Od poniedziałku walczę z ładowaniem. Zaczęło się od mrugania błędu ładowania na desce , po sprawdzeniu okazało się, że dziwne skoki napięcia są. Podmienialem trzy regulatory, dwa alternatory, wymieniłem pasek , wymieniłem napinacz paska,a ładowania nadal nie ma. Wczoraj gdy zjezdzalem nią do warsztatu pokazywało się ładowanie...
Albo diody, jaki tam alternator Elmot czy MM?
O zaworze wiem. Obecnie jest nowy, bo w czerwcu dotychczasowy puszczał już na wolnych obrotach nawet. Podgląd parametrów też robiłem i ciśnienie realne podąża za żądanym. W ciemno nie wymieniam, tylko robiłem podmiany z sprawnego auta kolegi. Wczoraj podmieniłem zawór na pompie, ale to też nie jest przyczyna. Na dotychczasowym opiłków brak. Ale chyba...
Sprawdź dokładnie wszystkie połączenia na linii alternator - akumulator - masa - masa silnika. Diody nie padają z przeciążenia tylko ze skoków napięcia ponad normę (np. upalone połączenie między alternatorem i odbiornikiem), chyba że ktoś wsadził chiński mostek. Gorsze spalanie na zimnym silniku zawsze szkodzi, więcej sadzy, jakiś odsetek nie spalonej...
skoki napięcia żarówki agregat skoki napięcia skoki napięcia komputerze
radio grzać końcówka izopropanol etanol engine failed
regulator napiecia philips az1018
Poprawa jakości zestawu głośnomówiącego w radiu RT6 Opel Astra Bertone - Niedziałająca lewa tylna lampa stopu i pozycyjna