Kolego może ten odchył jest spowodowany niedotartymi jeszcze szczotkami w regulatorze napięcia ? proponuję dokonać pomiaru za kilkaset kilometrów.
A jaki prąd pobiera ci auto z akumulatora?? Ile prądu bierze sam komputer w samochodzie?? Bo jęsli tego prądu nie ma to może nie masz auta z komputerem?? U mnie prąd wynosi 80mA dla samego komputera i koło 150-200mA z włączonym alarmem. Pytanie ile wychodzi u ciebie?? Bo nie wierze że auto nie bierze prądu z akumulatora!
Wyjaśniła się jakoś sprawa ? Bo Też mam problem z ładowanie Scania r420 2005 bez wylacznika adr. Sprawdzony alternator, pasek , napinacz , wzbudzenie podaje , prądu na wyjściu z alternatora nie ma. Podczas jazdy czasami jakieś lądowanie się pojawia, ale strasznie skacze , od 24 do 27. A czasami wyskoczy błąd usterka silnika, zaświeci się błąd akumulatora...
Normalnie zachowania. Psa od 2011r ma takie sterowania alternatora. Bez obciążenia na wolnych obrotach i podczas przyspieszania/obciążenia odcina oporny alternator.
Rzeczywiście nie sprecyzowałem jednostki czasu, a chodzi mi o skoki mikrosekundowe jak w każdym zasilaczu impulsowym. Zależy jak duże są te skoki, do jakiego napięcia? zachowaniu prądu ładowania na stałym poziomie 0,5C Musisz sprawdzić kartę katalogową ogniwa, bo nie każde dopuszcza taki prąd ładowania. Generalnie do ładowania ogniw litowych stosuje...
Witam, czy poradziłeś sobie z tym ładowaniem z x5?
Powodem takich skoków napięcia ładowania jest na 95,5% zepsuty akumulator.
A to nie powinno być stałe 14,4?
Witam auto jak w temacie , po włączeniu zapłonu cały czas chodzi wycieraczka. Błąd B3793 Obwód wyboru prędkości pracy wycieraczek przednich( sygnał zbyt wysoki) Wycieraczka chodzi nawet jak jest wypięta manetka. Moduł komfortu podmieniony/ bez zmian Przekażniki sprawdzone Następnym problemem w tym aucie jest ładowanie skacze z 13 V do 14,40 i cały czas...
Witam kolegów. Mam problem z ładowaniem w w/w samochodzie a mianowicie wymieniałem alternator i po założeniu drugiego mierzę napięcie i wynosiło 14,5 V gdy jeszcze było w miarę ciepło na dworze gdy temperatura spadła to zaraz po odpaleniu pokazuje 14,5 V i nagle zaczyna skakać niezależnie pd obrotów. Przez chwile jest 14,5V za kilka sekund spada do...
Witam, Pytałem już tutaj kiedyś o regulator napięcia prądnicy do mojego skutera. Ktoś mi wtedy polecił taki [url=regulator]https://sklep-rolnicze.eu... . Więc go zamówiłem i zamontowałem. Działa on prawie jak należy. Jednak problem polega na tym że prądnica w moim skuterze na obrotach jałowych generuje...
jakiego producenta alternator?
jeżeli napięcie dochodzi ci do 16v i nawet więcej v to zacznij od zmiany regulatora napięcia... 99% pomoże
Jeśli wymienione to, co opisane - zjąłbym się połączeniami alternatora z masą, rozrusznikiem; rozrusznika z akumulatorem. I nie poprzestał na próbie dokręcenia nakrętek na końcówkach przewodów a sprawdził trzymanie sie przewodu w klemie, w koncówce oczkowej. To wygląda jakby alternator pracował bez obciążania akumulatorem... regulator mam 6 diodowy...
Ogranicz prąd ładowania. 100C dla ferromagnetyka nie powinno być za dużo, ale gdyby był kiepskiej jakości to traci wtedy właściwości cewki i staje się zwykłym drutem. Inna możliwość to nastawy BMS. Tutaj może dochodzić do odłączania ale brakuje informacji co i jak jest ustawione.
a regulator napięcia w alternatorze sprawdzałes, jeśli światła tez lekko przygasaja na wolnych obrotach w ryt,ie tego falowania to na 100% regulator napiecia do wymiany - miałem to samo w astrze2 tyle ze diesel z 2000 r - wymienilem i jest po sprawie były skoki napięcia pradu ładowania pomiedzy 13,7 do 14,4 V - zmieniały się bardzo szybko - pomierz...
Trochę słabo to wczoraj opisałem , chyba byłem już zmeczony 😂 Są to akumulatory li-ion 18650 . Pisząc że podłączam ja do gniazda ładowania (chodziło mi o gniazdo w zasilaczu a raczej wyjście ) W każdym bądź razie problem rozwiązany. Przyczyną był mały bezpiecznik zamocowany w zasilaczu. Pozdrawiam
Witam! Dziś rano chciałem sobie naładować telefon przez USB i podłączyłem. Wyszedłem do szkoły i po powrocie zauważyłem, że było "wachnięcie" prądu. Odłączyłem komórkę (która była wyłączona) i nie wyświetlała stanu naładowania. Włączyłem komputer, żeby "naszło" napięcie na USB, lecz jeszcze przed tym próbowałem ją uruchomić; niestety bez skutku. Podłączyłem...
Mam nokie 3310 co była ładowana ładowarką sieciową , w tym samym czasie co nokia była ładowana gostek spawał spawarką, pod wpływem skoków napiecia przestała chodzić . ( zero reakcji na przycisk 'power" ) Wymieniłem CCONT, myslałem ze jego szlak trafił , ale jednak okazało sie ze to nie on siadł, w dalszym ciagu telefon nie odpala.Gdzie teraz szukać...
Tego jeszcze niestety nie wiem, bo ją zakupiłem dopiero dzisiaj, żeby móc się więcej dowiedzieć o ogniwach i mieć więcej możliwości do ładowania modeli RC. Możliwe że tak jest i nawet przeszło mi to przez myśl (gdy skakało napięcie to pokazywało ładowanie 0.4A tak jak ustawiłem, a jak było niższe to było 0.0A - jakby nie ładowało w tym momencie), ale...
To są za małe skoki żeby się nimi przejmować. Może to wynikać np. z błędów podczas pomiaru prądu, przy czym fizycznie sam prąd ładowania jest stały bez tych skoków.
Rozruch to głównie sprawa odpowiedniego transformatora - najlepszy byłby trójfazowy. Ten prostownik może do tego być nie za dobry - tyrystor nie stabilizuje napięcia, tylko włącza i wyłącza prąd, więc wyszłyby z tego duże skoki napięcia.
Z doświadczenia skoki napięcia ładowania powodują zużyte pierścienie ślizgowe (słaby kontakt nierówna powierzchnia i wzbudza się przez to regulator) dwa częściej nieorginalny słaby regulator którego wzbudzi nawet włącznie świateł ( pofaluje napięciem że 2-3 razy po czym się uspokaja aż znowu jakiś skokowy spadek czy podniesienie napięcia po włączeniu...
Mądrego to aż miło posłuchać... A od czego niby zależy to, kiedy te styki sie załączą, rozłączą i będą pracować? BO chyba od odległości kotwic od rdzeni i siły naciągu sprężynek je napinających! a jak sobie to rozgrzebałeś, ponaciągałeś i poprzestawiałeś, to teraz masz skoki napięcia, skoki ładowania i inne bajki. No to teraz sobie stary "dokręć gdzie...
Te odgłosy to pewnie z transformatora. Skoki napięcia informują że pracuje cyklicznie. Ładuje do progu wyłączenia, potem następuje spadek napięcia do progu włączenia itd.
Nie mają i nigdy nie będą te oparte o napięcia. Każdy ma swoje ustawienia na wykorzystanie pojemności i tak samo BMS ma swoje. Procentowe wskazania są prawidłowe na podstawie ładunku zgromadzonego które łatwo przeliczyć na czas działania przy konkretnym obciążeniu. Procentowe zależne od napięcia będą skakać jak zwariowane z powodu skoków napięcia przy...
To jest prawda np.: Helix z plexą z przodu w niektórych samochodach świszczał aż uszy bolały Peugeot 406, po wymianie na inny wzmak nie było problemu. A w Voyagerze z 1999roku nic nie świszczało w głośnikach. Dziwne ale prawdziwe. Niestety niektóre wzmacniacze są czułe na punkcie nawet lekkich skoków napięcia ładowania. Jak montuje audio u siebie to...
Tak, telefon się ładuje. Jak już wyżej wspomniałem mierzyłem napięcie także na stykach baterii, tam także skakało. Jestem w temacie akumulatorków prawie lajkiem, ale wydaje mi się, że naprzemienne (zmieniające się co kilkanaście sekund) ładowane i jego brak, szkodzi baterii. Ładowarka do telefonu to przecież zwykły zasilacz, niezależnie czy impulsowy...
Na pewno lepiej niż 1C, pozostaje kwestia czułości ładowarki na zakończenie ładowania, może być też ładowarka sterowana zegarem i po prostu po 90% przewidzianego czasu ładowania ogranicza prąd, następnie doładowuje niższym prądem do pełnej założonej pojemności i wyłącza się. Trudno jest stwierdzić na odległość, że to jest ładowarka procesorowa, czyli...
W sumie tak ma być jak jest ładowany, finalnie i tak nie naładował się do pełnej jego pojemności. Pełne naładowanie poznasz po skoku napięcia wyższego niż ma w czasie ładowania, u Ciebie to 54,5 V i wyższe dopiero pokaże że masz 100% naładowany.
Sprawdź to innym miernikiem.
Za wyrównanie napięcia alternatora odpowiedzialny jest regulator napięcia. Gdy ten jest wadliwy, występują skoki napięcia powodujące między innymi częste przepalanie żarówek w pojeździe. Wymień regulator napięcia alternatora.
Kolega jeździ roburem, czy maluchem z prądnicą? Żaden współczesny, sprawny samochód nie ma tak rozbieżnego napięcia, Napięcie przy rozruchu samochodu możesz zmierzyć miernikiem. Więcej jak 10V nie będziesz miał. Natomiast przy załączeniu ładowania przez regulator występuje skok napięcia, bo akumulator może i rezystancję wewnętrzną ma małą, ale impedancję...
gdy w moim samochdzie ciężarowym dodaje gazu to wyłacza mi się radio. Ktoś powiedział mi że sa to skoki napięcia spowodowane ładowaniem alternatorów. Czy zastosowanie stabilizatora LM 317 i obniżenie napięcia rozwiaże sprawę???
Poszukuję serwisu, który podjął by się naprawy, (ewentualnie najpierw wycenił) waporyzatora Arizer Solo 2. Uszkodzeniu uległ moduł sterujący w wyniku skoku napięcia w gnieździe ładowania 12v https://obrazki.elektroda.pl/4733907100_... AI: Gdzie się znajdujesz, abyśmy mogli polecić serwis w Twojej okolicy? Trójmiasto AI: Czy kontaktowałeś...
Masz napisać budżet jaki masz do przeznaczenia na ten projekt. Wystarczy trochę chęci nawet jakieś Arduino i moduł z przekaźnikami na 230V i gotowe. Żaden skok napięcia, co najwyżej skok prądu spowodowany ładowaniem kondensatorów w zasilaczach.
Wystarczy że jest kondensator na wejściu. Wtedy przez ułamek sekundy płynie wysoki prąd ładowania tego kondensatora. Dla bezpiecznika T (zwłocznego ) to nie problem ,ale dla F (szybkiego ) taki chwilowe przekroczenie powoduje wyzwolenie/przepalanie bezpiecznika.
Akumulator podmieniałem, podpinałem osobną masę na silnik i nic dalej te same skoki.
Po podłączeniu do komputera pokazuje napis skok napięcia i nic więcej się nie dzieje, na ładowarkę brak reakcji... Co powinienem był sprawdzić, jakie elementy?
Ładowanie za duże wymień regulator napięcia w alternatorze i powinno być ok
Przed chwilą mierzyłem napięcie, bez odpalania i po odpaleniu, samochód stał od południa dzisiaj nie odpalany. Wskazanie na wyłączonym aucie 12,8V (stałe), po odpaleniu auta skoki napięcia 2V, 6V, 14,5V i tak w kółko. Podłączyłem drugi akumulator z drugiego swojego samochodu (tego passata B4). Wskazania akumulatora z Passata, który podłączyłem do Matiza,...
olejny minus przy tych ustawieniach, to gdy się pojawi napięcie z PV to aku znowu zaczyna być rozładowywane. Ten skok napięcia około godziny 17-tej to ewidentnie załączenie ładowania z sieci, a rozładowanie zaczęło się gdy pojawiło się napięcie z PV Wiesz moim zdaniem nie są rozładowywane gdy pojawia się PV bo nic z nich nie pobiera przynajmniej aplikacja...
Witam, jak już tu pisałem, mam skuter Piaggio MP3 Hybrid z uszkodzoną baterią. Udało mi się kupić używaną baterię z Niemiec - sprzedawca w ogłoszeniu napisał, że nie zna stanu baterii, ale ma 27V (powinna mieć 37V). Jak już przyszła, podłączyłem miernik i miała już 26V, ale po podłączeniu do skutera napięcie momentalnie spadło do zera - ładowarka ze...
No to masz trop - procesor jest resetowany przez moduł BOD, bo na VCC spada napięcie (albo spada potencjał VCC albo lokalnie podnosi się potencjał GND z powodu impulsów prądowych, w każdym razie na jedno wychodzi). Te skoki to pewnie ładowanie pojemności na AREF napięciem AVCC. Tylko, że ładowanie 100nF nie powinno ci resetować MCU. A może tam jest...
W sumie nie wiem a jakim celu, ale to żaden problem:) W takim celu, że operacje na dyskach typu remap/zerowanie najlepiej wykonywać na markowym, sprawnym zasilaczu, a dyski nie lubią skoków napięć itp.
A czy to czasem nie jest tak, że jak alternator nie ładuje, to czasem nie powinna zapalić się kontrolka od braku ładowania, a auto powinno normalnie jechać? Czy może w Audi to inaczej wymyślili?
Ale czy po pod pięciu akumulatora nie będę przypadkiem badał wydajności prądowej aku+ładowarka? Raczej tak. Niestety inteligencja ładowarki jest przeszkodą by ją dobrze zdiagnozować. :-x :evil: Jedyny sposób to podlączyć w czasie ładowania zwykły amperomierz
Gó... prawda .Ja dziśiaj robiłem C-Maxa Denso (mostek zjarany) standard.Nic innego nie pada w tych altkach. Po robocie piknie ładuje 14,3V ale grzeje jak kolektor wydechowy. Nie pierwszy raz tak mam i jak na razie żadny mi sie nie wrócił. Po prostu ako wydojone po awarii i bije w niego ostro! Z tąd te grzanie. Tyle że nie miałem aż takich skoków 12-14,5V...
Regulator napięcia
Wymień regulator napięcia
Patrząc na ten pierwszy wykres to wygląda na wyłączenia falownika. Nie ma w nim możliwość wygenerowania dokładniejszych logów ?. Błędów wyłączenia czy to wina napięcia w sieci ponad 252V czy może przewymiarowania paneli.
Witam. Mam pytanie: Gdzie znajduje się regulator napięcia w Vw polo 86 coupe z 1990 r. Silnik 1,3 KAT na wielopunktowym wtrysku? Mam problem z napięciem ładowania, okresowe skoki do 14,5V i przez to światła "mrugają", czy to jest wina regulatora napięcia? Dzięki za informację.
Raczej alternator i może się uszkodzić ( jego regulator) jeśli pobór prądu będzie za mały lub będą skoki poboru prądu.
Jeśli ładowarka usiłuje ładować akumulator dużym prądem, to skok napięcia będzie nieunikniony. 15A to prąd używany do ładowania baterii o pojemności 150Ah. Od biedy można nim ładować baterie o pojemności 75Ah. Ma kolega chociaż szczątkowy schemat tej ładowarki?
Więc - nie tracąc czasu na identyfikację :) - za diodę prostowniczą wstawiłem jakąś prostowniczą o podobnym spadku napięcia (1N5062), taką miałem pod ręką. Zamiast tego warystora wjechał S14K14-AUTO 14 - 18V, wymontowany z jakiegoś uszkodzonego samochodowego sensora airbag. Myślę, że będzie pasował. Generalnie chodzi pewnie o zabezpieczenie modułu zapłonowego...
Witam! Jeśli problem nie rozwiązany, to może coś pomogę. Ten alternator, w tym układzie ładowania powinien ładować bez problemu bez lampki kontrolnej ładowania. Lampka jest tylko dla informacji kierującego, czy ładowanie jest - pod warunkiem, że sam układ lampki działa poprawnie. aby to wyjaśnić dokładniej dodaję schematy: http://obrazki.elektroda.pl/2421570600_1...
zrób tak jak koledzy wcześniej pisali i zacznij od regulatora a co do biegu jałowego to normalne że będziesz miał takie ładowanie tzn w normie a przy dodaniu gazu będzie wzrastać
Odpinanie obciążenia (akumulatora) od alternatora przy pracującym silniku grozi uszkodzeniem alternatora, więc po odpaleniu silnika na 18 woltach pozwól mu pochodzić trochę, zgaś i dopiero wtedy kombinuj z akumulatorami. Lepszym rozwiązaniem jest zamiana rozrusznika na inny - polecam czeski, sowieckie oryginały nigdy nie grzeszyły nadmiarem mocy. A...
Użyj EcuTweaker i zmień sobie parametr C_B_UbattManu_req w UPC z manual na auto (albo odwrotnie - nie pamiętam). Ładowanie wtedy stoi jak wryte na 14,3V niezależnie od czegokolwiek czyli można stosować normalne akumulatory. Grzebanie z regulatorem napięcia nic nie da, bo on jest sterowany przez UPC i tak na prawdę nie decyduje o napięciu. Jak odłączysz...
Mogła ze starości albo z skoku napięcia.
Skoki napięcia powodują takie zachowania. Wspomaganie w aucie jest równiez elektryczne, dlatego po ruszeniu kierownica jest gwałtowny skok napięcia . Należy pomierzyc napiecie ładowania w róznych zakresach obrotowych, bez jak i z włączonymi odbiornikami prądu(dmuchawa , światła). Sprawdzić stan instalacji elektrycznej przy alternatorze, jak i połączeń,...
14v jest ale są skoki do 20v a przy ładowaniu aku napięcie szybko rosnie ponad 15-16v i przeładowuje akumulator(gotuje sie)
Sprawdź może napięcie ładowania - kiedy obroty skaczą oraz kiedy stabilizują się po włączeniu prądowych odbiorników. Tdci jest bardzo wrażliwy na skoki napięcia...
Jeżeli ma być regulator ładowania, to przełączanie szeregowo-równolegle jest niepotrzebne. Napięcie wejściowe i tak się waha, więc dla 6V też nie jest cały czas optymalne. Na początek musisz porobić kilka pomiarów. Solar - jaki daje maksymalny (słoneczny dzień), średni i minimalny prąd ładowania akumulatora 6V ? To samo mierzone oddzielnie dla wiatraka....
Na ten temat toczą się częste spory, ale od strony technicznej - tak, może się uszkodzić elektryka pojazdu. Akumulator "łagodzi" wszelkie skoki napięcia w instalacji, bez niego regulator ładowania może źle reagować na gwałtowne zmiany obciążenia.
Nie jest to nic dziwnego. zapoznaj się z pojęciami wartości skutecznej i amplitudy. Napięcie 14V ustawiasz na woltomierzu, który wskazuje napięcie skuteczne, ale wówczas napięcie szczytowe wynosi 14V√2= ok.20V minus spadek napięcia na diodach równy ok. 2V - wynik to 18V. Nie ustawiaj napięcia woltomierzem. Przesuń suwak na minimum, podłącz akumulator,...
Patrząc z punktu elektryka napięcie ładowania to 14,2V i nie powinno się zmieniać przy zmianie prędkości obrotów silnika.
1. Mierzyłeś wartość skuteczną wyprostowanego napięcia pulsującego. 6,8V Gdybyś dołączył kondensator na wyjście prostownika to naładuje się on do wartości szczytowej napięcia, czyli 6,8V*1.41=9,56V Miej więc świadomość, że ładujesz akumulator napięciem szczytowym 9,56V pomniejszonym o spadki napięcia na diodach prostowniczych (spadek napięcia zależny...
Zastanów się, jaki możesz mieć opornik do pomiaru prądu (na jaki spadek napięcia możesz pozwolić, jaka moc strat w tym oporniku jest akceptowalna) i z jaką dokładnością chcesz mierzyć prąd. Typowy wzmacniacz operacyjny ma błąd 1÷2mV typowo, a może mieć do 5mV; są wzmacniacze z autozerowaniem z typowym błędem 1uV, a gwarantowanym poniżej 10uV, czyli...
Alternator jest jak najbardziej sprawny nic sie nie grzeje Spadek z śruby B+ do aku jest poniżej 0,1v !!! (jak na malucha rewelacja) bez świateł jak pisałem 14,2v na światłach mam 13,8v tak samo na alternatorze jak i na aku tak że alternator sprawny -szczotki jak nowe -kontrolka gaśnie -rowów na wirniku nie ma mnie chodzi jak podnieść ładowanie o określona...
Problemem nie jest wydajność. Cały zestaw zasila urządzenia max 15W. Chodzi tylko o to bym nie musiał ładować tego akumulatora raz na tydzień w domu. 1/3 gwizdka jest ok. Pytanie dlaczego drugi regulator się spalił? Może panel ma jakieś skoki napięcia? Co może być przyczyną.
A czym są te skoki napięcia o godzinie 10? Utrzymuje napięcie gdzieś w tej granicy o której napisałem czasem dobije do 28.8 albo chwilę zatrzyma się na 28.6.
Zapytam z ciekawości, bo nie wiem czy moja teoria jest słuszna. Czy chodzi o skróty na uzwojeniu wirnika, przepływ większego prądu wzbudzenia, wytworzenie większego strumienia magnetycznego i w efekcie większego napięcia ładowania?
Sprawdziłeś jakie masz napięcie ładowania na wolnych i wiekszych obrotach. Sprawdz , a potem zadawaj pytania.
Nie jest dla mnie jasne to, co napisał Autor o tym 10,5V, ale może to było napięcie przed rozpoczęciem ładowania? Mogło by być i na całkowicie sprawnym, tylko głęboko rozładowanym akumulatorze.
Witam i dziękuję za odpowiedzi. Myślę że jest tak jak piszecie, i mogę trochę mylić pojęcia i nazewnictwa ponieważ nie jestem asem w tej dziedzinie 😉 między innymi dlatego tutaj zadałem to pytanie. Dodam tylko, że producent w instrukcji obsługi pisze że nie zaleca używania silnika dziobowego podczas ładowania z silnika spalinowego 🤷♂️. I dlatego wydaje...
będą skoki napięcia i walnie radio ale prostownik musi być stabilizowany bo inaczej nie byłby ładowany akumulator.Powatarzam!!Wystarczy dołączyś wilkopojemny kondensator ki to wszystko!! Dodano po 1 na elektrodzie wpisz nazwę "Zasilacz Stabilizowany 13,8V"i poszukaj
Ja bym proponował: Cgd*dUds/dt < Rg*Ugsth. Cgd to pojemność bramka-dren, Ugsth napięcie progowe włączania, df/dt to pochodna f po czasie t. Ale to dla zmiany Uds po wyłączeniu - w trakcie wyłączania trzeba jeszcze policzyć wpływ Cgs i zmianę Ugs, czyli coś w stylu: Cgd*dUds/dt-(Cgs+Cgd)*dUgs/dt < Rg*Ugsth (tu pamiętaj, że przy wyłączaniu Uds...
[url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/vi... masz dość obszerny temat o ładowarce na LM317, która w Twoim przypadku powinna wystarczyć. Te kilka mV tętnień w przypadku ładowania akumulatorka nie ma w zasadzie znaczenia, a prąd można w najprostszym przypadku ograniczyć za pomocą szeregowo włączonego rezystora, tak aby prąd...
Opisywał, że sprzęgło miało luz i głupiał alternator ( wahania, skoki V napięcia) oraz sprawdzić sam alternator jak ładuje. Sprawdzę., dam znać. Myślę że powinny być efekty dźwiękowe na alternatorze przy takich skokach napięcia, ale sprawdź nie zaszkodzi
Wykorzystywanie skoku napięcia po pojawieniu się "ładowania" do włączania swiateł mijania lub dziennych nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem. Często się słyszy, że w samochodzie "brak ładowania" z różnych przyczyn oczywiście, i wtedy takie światła nie działają. Lepszym i dużo pewniejszym jest wykorzystanie styku odłączającego zbędne odbiorniki w czasie...
Ciekawy projekt uniwersalnej ładowarki / rozładowarki do akumulatorków. Ustawienia prądów ładowania od 15mA do 750mA - 12 kombinacji Napięcia ładowania: 1,2V - 9,6V. Skok 1,2V Szybkie ładowanie - 52min. Normalne 14h. Pełna automatyka. Budowa - 2 układy scalone (CD4536, LM324) http://www.velleman-kit.com/Downloads/0/...
Przed każdym mostkiem prostowniczym zawsze warto dać rezystor (3÷5Ω) ograniczający prąd ładowania kondensatorów za mostkiem po włączeniu zasilania. Sam rezystor to w pewnych sytuacjach nieekonomiczne rozwiązanie. Owszem, przy małych prądach pobieranych jak tu może być w porządku, natomiast np. przy kilku woltach i amperach jest tam dość spory...
Multimetrem bardzo prosto sprawdzić jak wygląda napięcie ładowania bez odpalenia silnika i przy odpalonym . Powinno przy odpalonym wynosić około 14.5 volta.Nie widać skoków napięcia gdyż pewno nie ładuje.Jeździłeś długo z zapalonymi światłami i nadal odpala bez zastrzeżeń?
Sprawdź wodę w akumulatorze i wymień regulator ładowania.
No nie masz bardzo wyboru ponieważ ten alternator nie posiada diod wzbudzenia, a nie rozumiem jak może nie być zamiennika to niech sklep zamówi. Natomiast nic nie napisałeś jakie masz objawy i dlaczego się uparłeś na regulator. Jedynymi usterkami tych regulatorów jest zaniżone napięcie ładowania albo najczęstsza to regulowanie pulsacyjne powodujące...
Gdy mierzylem prąd na v20 prądu stałego były skoki napięcia na wolnych obrotach a ze starterem zaraz sprawdzę
Zawsze gdy alternator przeładowuje winny jest tylko regulator. Gdy nie doładowuje lub nie ładuje w ogóle wina może leżeć po stronie mostka, stojana, wirnika, regulatora, napędu (ślizgający się pasek). Wymień regulator i wszystko wróci do normy.
(at)brathanki W hulajnodze masz bms. Podlaczasz tylko przewod jak do laptopa. W ladowarce pewnie upalilo kontroler (wlasne doswiadczenie). Jezeli autor mialby ten zasilacz to by napisal o tym w poscie. Dokładnie tak, przewód jest podpinany jak do laptopa, ale wiadomo chcę zrobić coś uniwersalnego i wykorzystać ten transformator, nie chcę żeby on sobie...
Trzeba by zrozumieć budowę takiego superkondensatora - tam znaczna część pojemności ma daleką drogę do wyprowadzeń, więc potrzebuje bardzo długiego czasu, żeby się naładować. A dopóki jest słabiej naładowana, po odłączeniu zasilania będzie pobierać prąd z bardziej naładowanej części. Jak długo kondensator był ładowany przez pomiarem tego skoku napięcia?
Sprubój zmniejszyć przerwe na świecach czasem pomaga a co do ładowania sprawdz masy, alternatora ,silnika i akumulatora
Witam. Corsa C 1.7 di 2001r. Po odpaleniu ładowanie 14 - 14,1 v. przez około minute, po czym przestaje ładować. Przez kilka min ładuje/nie ładuje na zmianę (skoki napięcia z 12,6 do 14,1) słychać jak obroty odrobinę spadają gdy zaczyna ładować i lecą w górę gdy przestaje. Po około 10 min zaczyna ładować normalnie. Czasem w trakcie jazdy również się...
Znajdź schemat i zamieść na forum. Jak sprawdzałeś ładowanie? Czyżby bez aku? Skąd te skoki napięcia? Czy światła działają? Odepnij te neony (jakie?). Mogą być przyczyna problemów.
Nie wiem o jaki skok napięcia Ci chodzi. Podczas ładowania akumulatora 55Ah w początkowym stadium ładowania na amperomierzu powinieneś mieć wskazanie 5,5A (1/10 pojemności akumulatora). to wiem 1/10 przez10 h tylko jak mam naładowane aku w połowie albo 3/4 to przy delikatnym podkręcaniu regulatora potrafi bardzo szybko wzrosnąć z 13 do np.17V a prąd...
Używam drugi sezon i jestem zadowolony. U mnie instalacja różni się o tyle, że mam pompę o niewielkim wydatku (Fotton FTL-222, ok 4,5 l/min, bierze 35W), która pompuje wodę do mausera lub instalacji do podlewania kropelkowego. Pompa o wydajności 25 l/min (masz wybrany konkretny model?) będzie potrzebowała więcej mocy, więc może być tak że przy trzech...
Witam wszystkich. Auto jak w temacie. Problem: silnik pracuje na biegu jałowym z prędkością ca 800obr/min. Oczywiście rozgrzany do 80 st.C. Włączam nawiew i obroty wzrastają po 2-3 sekundach do 1000 (skokowo). Włączam następne odbiorniki - wzrost obrotów do 1100. Wyłączam odbiorniki (wszystkie) - obroty silnika wracają do 800. Rozumię, że włączając...
Witam Możesz poprawić liniowość ładowania kondensatora stosując żródło prądowe na tranzystorze unipolarnym BF245A jak w załączniku. Prąd ładowania zależy od wartości rezystora włączonego pomiędzy bramkę z źródło. Układ jest prosty ale nieźle linearyzuje charakterystykę ładowania w początkowym zakresie ładowania. Ponadto sugerowałbym duże odsprzęrzenie...
Schemat bardzo prosty tylko mam kilka pytań. Co reguluje się tym potencjometrem? Nie uszkodzi się paneli tym regulatorem gdy coś będzie przesłaniać słońce i będą skoki napięcia? Jaką wartość R3 dać aby ładować akumulator 14Ah zamiast 4,5Ah? Jeśli będzie pochmurno i panele wytworzą tylko około 8V to akumulator będzie się w ogóle ładował czy przez stabilizator...
Wystarczy zwykła dioda zenera na 15V włączona równolegle z ogniwem słonecznym. Można jeszcze dołożyć na wyjściu szeregowo diodę prostowniczą w kierunku ładowania by skok napięcia na akumulatorze (przy podłączaniu np. zwykłej ładowarki) nie zniszczył diody zenera. Zenerka będzie skutecznie ograniczała wydajność napięciową ogniw. Grzać się nie będzie...
Każdy akumulator samochodowy można ładować do napięcia 2,4 V/ogn. czyli do 14,4 V najczęściej prądem o wartości 0,1 pojemności. Z reguły to wystarczy. Można akumulator ładować do napięcia 2,7 V/ogn., tj. do napięcia 16,2 V, lecz po osiągnięciu podczas ładowania napięcia 14,4 V należy zmiejszyć o połowę prąd ładowania ( wartość 0,05 pojemności). Silne...
skoki napięcia żarówki agregat skoki napięcia skoki napięcia komputerze
rzuca bębnem elektrozawór pralka siemens obrót tokarek
lodówka samsung wyświetlacz temperatury lodówka samsung wyświetlacz temperatury
Jak złożyć zawieszenie samochodowe? Porady i etapy Wymiana grzałki w wytwornicy pary Bieffe BF-070