Witam, posiadam Peugeota 306 1.4 w sedanie (75 KM 1998 rok, benzyna) od jakiegoś czasu występuje problem z obrotami silnika na biegu jałowym, obroty skaczą od 800 do 1200 obr/min lecz nie zawsze się tak dzieje. Czasem samochód chodzi płynnie i nie są odczuwalne drgania, które występują w czasie skoków...
Witam ! Nie tak dawno przerabiałem szlifierkę do wałków produkcji szwajcarskiej . Klient miał ciągle problem ze sterownikiem do regulacji obrotów wrzeciennika / elektronika 20-letnia /. Zastosowałem z powodzeniem zespół napędowy : silnik 3 -fazowy 1,5 kW/ 1400 obr/min oraz falownik z zasilaniem 230...
W swoim odkurzaczu warsztatowym, wyposażonym w podobny lub nawet taki sam silnik, zastosowałem regulację z układem U2010B i działa bez problemu. Oczywiście zastosowałem układ gasikowy RC i do tego jeszcze warystor. W innym zastosowaniu do szlifierki użyłem U2008B. Najpierw jedynie z układem RC, ale...
W swoim Passacie też miałem problem ze skokami obrotów silnika, 2 razy przeprowadzony test komputerowy nic nie wykazał, jednak po konsultacji z kilkoma mechanikami (miałem taką możliwość) postanowiłem wymienić przepustnicę. Wymieniłem ją sam, a samochód śmiga jak pszczółka. :)
mam problem z obrotami silnika w omedze B 2.0 16V. Zimny silnik pracuje O.K. ale gdy osiągnie swoją temperaturę pracy wolne obroty skaczą pomiędzy 1000 a 2000 .Także podczas jazdy na luzie przy rozgrzanym silniku obroty utrzymują się na poziomie 1500 podzczas gdy na nierozgrzanym ok.800. W stacji serwisowej...
Witam wszystkich szczęśliwych posiadaczy tych już niemalże zabytkowych robotów. Ostatnimi czasy postanowiłem reanimować mojego kuchennego Bartka i nadstawkę na malakser wymieniając łożyska z tych obu segmentów. W silniku 2 łożyska 6000ZZ i w nadstawce 4 łożyska 626ZZ. Prawie trzydzieści lat bez napraw,...
Witam, mam problem ponieważ coraz częściej pojawia się problem skoków obrotów na biegu jałowym tj. gdy obroty są na jałowym biegu w pewnym momencie spadają one gwałtownie w dół i wracają z nadwyżką i ponownie powracają na wyjściowe, zaczyna to być uciążliwe. W trakcie gdy taki efekt występuje wyraźnie...
Witam serdecznie, Mam szczoteczkę oral-b, jest całkiem nowa ma 2 miesiące i niestety pojawił się problem, w czasie pracy obroty warują, raz się zmniejszają raz zwiększają zupełnie bez żadnego ładu.. rozebrałem ją i sprawdziłem mechanizm przełożenia napędu i tam jest wszystko ok, sam silniczek...
Witam wszystkich i ponownie proszę o pomoc, gdyż nie uzyskałem żadnych informacji na temat mojego problemu !! Witam wszystkich i bardzo proszę wszystkich o pomoc. Mam problem z obrotami silnika w Peugeocie 306 1,4 benzyna z 99 roku niedawno kupionym. Objawy są nastepujące:gdy silnik pracuje na...
Witam, Od jakiegos czasu mam problem z obrotami silnika, byly one strasznie niestabilne, falowaly miedzy 1000 a 2000, czesto gasl mi na swiatlach, nie mogl zlapac stalych obrotow, wymienilem silnik krokowy ale problem nadal wystepuje tylko w troche innej formie. Teraz w momencie odpalenia silnika...
Sam pomiar napięcia nie da prawdziwej informacji o obrotach - trzeba od niego odjąć iloczyn prądu i oporności silnika, wtedy otrzyma się SEM (w przybliżeniu, bo oporność silnika nie jest stała). Prąd jest proporcjonalny do momentu hamującego (niestety też w przybliżeniu), ale jeśli nie obciążałeś silnika,...
Witam. Pływaka jeszcze nie sprawdziłem , ale mam pytanie. uszkodzony pływak bedzie powodował skoki obrotów, czy przerywanie pracy silnika w w/w sytuacji. ? Podkreslam jeszcze że zmiana szybkosci obrotów jest równomierna np. dwie sekundy ma ok. 3000 obrotów i dwie sekundy ma ok 800 obrotów i tak na przemian...
Witam 3 miesiące temu kupiłem Clio (2007 r) z silnikiem 1.5 dCi (68 KM). W ostatnim czasie zaobserwowałem pewne niepokojące objawy, tj. falowanie delikatne obrotów na biegu jałowym. Dokładniej wygląda to tak że na biegu jałowym co jakieś 10 s (ale nie regularnie) słychać zachwianie pracy silnika ale...
Śruba jest 3 łopatowa o średnicy 55mm skok bodajże 28mm. Silnika jeszcze nie posiadam. Przeprowadziłem taki test: jako silnik posłużyła mi mini wiertarka o regulowanej prędkości obrotowej i po podłączeniu czujnika obrotów wyszło że obroty jakie mnie zadowalają to min. 1000 obr/min a max. 3000 obr/min....
Miałem ten sam problem. Też mam mazde 96r. Obroty nie były stałe. Problem był następujący. Jedna przewód gumowy tuz za sinikiem(zaraz za deklem od silnika) był za duży i zasysał powietrze. zmieniłem i obroty się wyrównały na 800. Nie ma zadnych skoków.
Witam. Po rozgrzaniu silnika w Peugocie 1,4 do tem. 60-70 stop. po zdjęciu nogi z gazu, obroty utrzymują się w zakresie 2000-4000 tys. obrotów. Jeżeli ruszę auto porusza się żabimi skokami. W aucie wymieniłem już silniczek krokowy, czujnik temp. silnika, czujnik położenia przepustnicy i objawy...
Nie zacina Ci się przepustnica ? "Kółka" chyba nie masz, ale to co pociąga linka zawsze wraca na miejsce po puszczeniu gazu ? Masz monowtrysk centralnie na środku silnika ? Mnie i innym pomagało wyjęcie na chwilę wtyczki TPS i włożenie jej z powrotem. Nie jest to naprawa, ale stabilizuje obroty na...
Witam Od dłuższego czasu mam pewien problem z obrotami otóż rano jak odpalam samochód to pali bez problemu ale jak przejadę powyżej 10 km to obroty skaczą od dołu do góry następnie jak już silnik zgaśnie i chce odpalić jeszcze raz to kręci rozrusznik ale nie chce zaskoczyć, natomiast po upływie 10...
Witam! Silnik 1.6, 75 koni. Kalibracja była robiona. Gdyby brał lewe powietrze to by były skoki obrotów cały czas chyba a nie tylko przy pierwszym odpaleniu. Tak samo były by objawy na bezynie. Gdy się silnik rozgrzeje to wszystko jest ok z gazem. Już po woli brakuje pomysłów :(
Tak jak kolega wcześniej napisał, obroty troche podskoczą bo dochodzi dodatkowe obciążenie silnika. Stąd też spalanie nieco wzrasta używając klimy. Co do temperatury to wydaje mi się, że to 4 stopnie (też mam a3 8L) aczkolwiek nie upieram się. Rozrząd wymień koniecznie, nie wiem jaki masz tam silnik,...
Maszyna oczywiście ma pokrętło i przycisk do szycia w odwrotnym kierunku, ale ja pisałem o normalnym ustawieniu na szycie prostym ściegiem do przodu o średnim skoku. Jeśli użyjemy przycisku w pokrętle (wciskając je) zaczyna oczywiście szyć w prawidłowym kierunku. Jeszcze nie zdążyłem zajrzeć do mechanizmu...
Ustawienia następujące zakres prędkości regulowany np od 0-25km/h obrót silnika od 0 -180 stopni ,następny od 0-40km/h również 0-180 stopni i jakiś jeszcze 3 wyższy zakres do 60km/h.Płynny skok obrotu silnika w tych prędkościach czyli wraz ze wzrostem prędkości obraca się silnik czyli np w pierwszym...
jak to zwykle przy róznego rodzaju oringach - w zasadzie powinno się je wymieniać jeśli już się je ma w ręce ( ale wiadomo jak to jest) Ważne aby wszystko było czyste nieuszkodzone i (suche zwłaszcza w tym wypadku). Niekiedy dla sprawdzenia czy nie ma zaciagu lewego powietrza można wykożystać właśnie...
ten silnik nie ma silniczka krokowego, ma zawór wolnych obrotów, który dość często siada, radze wymienić na nowy bo mycie bardzo żadko pomaga
Witam może tu ktoś mi doradzi co jest nie tak w moim Voyagerze silnik 2.0 98r 133km z LPG zaczęło się od tego ze zaczął szarpać i gasnąć przy hamowaniu, wymieniłem silniczek krokowy bo to są najczęstsze jego przyczyny, zaraz po tym gdy podłączyłem się komputerem wyświetlił mi się błąd czujnika położenia...
Niestety częstotliwości nie pamiętam, lecz była dość duża. (jak na pradnicę) Tak przypuszczam, że obroty silnika są ok. 15 razy większe niż bębna (z przybliżonych pomiarów średnic kół wykonanych przez zaprzyjaźnione siły techniczne) czyli przy 800 obr/min to powinno być ok. Nsilnika=15*800/60=200...
Witam .Jeszcze przed przeróbkami spróbuj zmniejszyć skok suwaka rozdzielacza śrubą oznaczoną na rysunku numerem 1 .Odkręć nakrętkę kontrującą i wkręć śrubę kilka obrotów . Policz dokładnie ile obrotów wkręciłeś , abyś mógł wrócić gdy nie będzie poprawy . Pozdrawiam.
0. Używaj syntax wklejając kod, ponieważ to znacznie ułatwia czytanie. 1. Czy Ty słyszałaś kiedyś o przerwaniach? Sugerowałbym wykorzystanie ich tutaj, szczególnie w odniesieniu do wyświetlacza i odliczania czasu czy obrotów. 2. '51 ma takie fajne rozkazy JMP (at)A+PC i JMP (at)a+DPTR. Zamiast sprawdzać...
Witam. Pisałem już na różnych forach ale nikt nie pomógł, może tutaj będzie troszkę lepiej. Posiadam auto jak w temacie i gdy auto sie rozgrzeje to obroty na postoju dwa czy 3 razy skaczą miedzy 900 a 1000. Zawsze jest tak po zatrzymaniu autka np: na światłach. Dzisiaj zauważyłem że przy dodaniu gazu...
Dosyć spory, o wiele wiele za duży do tego potencjometru ze słuchawek. Na 99.9% ten potencjometr się spalił. Weź tą baterie i idź do sklepu, jak sprzedawca będzie miły to zmierzy pobór prądu i dobierze odpowiedni potencjometr. Być może 5Watowy wystarczy. Jak masz jakieś stare graty to szukaj oporników...
Witam Prędkość obrotowa zależy od częstotliwości komutacji silnika skokowego oraz od znamionowej wartości skoku silnika. Jeśli przy zmniejszeniu opóźnienia czasowego silnik buczy oznacza to, że została przekroczona maksymalna częstotliwość komutacji. Co do drugiego pytania to zasilacz musi mieć odpowiednią...
tam jeśli się nie mylę masz wtrysk wielopunktowy więc sprawdź silniczek krokowy (znajduje się przy przepustnicy) on się czasem zacina i masz skoki obrotów
Tak, ale kolega chce mieć możliwość niezależnej rgulacji obu prędkości in vivo . Pytałem szpeca. Odpowiedź: dobrze, gdyby znać całkowity skok, jaki ta masa ma do wykonanania (podane tylko jego zmiany), ale - tak w pierwszym przybliżeniu - najprościej byłoby zastosować siłownik hydrauliczny i zawory...
Dziękuję koledzy za zwrócenie uwagi na niektóre aspekty,ale mnie dziwi to że pod obciążeniem ślicznie pracuje.Iskra jest mocna, wyprzedzenie ustawiałem mechanicznie za pomocą przyrządu( śruba w świecy wkręcając jeden obrót mam skok gwintu 1,5 mm) długości iskry nie sprawdzałem,stan gaźnika jest OK może...
Witam Mieszkam i pracuję obecnie w Niemczech.Parę lat temu kupiłem BMW E60/520i.Samochód spisywał się bez zarzutu parę ładnych lat.Parę miesięcy temu wystąpiła jednak usterka z którą nawet mechanicy z serwisu BMW nie mogą sobie dać rady.Być może ktoś z użytkowników forum spotkał się z podobnym problemem...
Albo piła się zatrzyma. A najlepiej podpatrz jak to robią inni. Jaką masz tarczę, jak grube i jak twarda drewno chcesz przecinać. Używałem kiedyś tarczówkę z dużymi obrotami, to grubsze kąski trzeba było ciąć skokami, bo tarcza się zatrzymała.
pojawil sie nastepny problem zwiazany z odpalaniem tzn nie dosc ze odpali za trzecim razem to po odpaleniu chodzi jak es i musze go przytrzymac lekko na gazie mechanik po trzech dbiach diagnozy stwierdził ze wszystko jest w porzadku z silnikiem i takie tam a wszystkiemu winny jest przepływomierz i faktycznie...
mam takie pytanko mam peugeota 306 1.6 98 r 90 KM 150 tys i mi skacza obroty np. jak go odpale zimnego to obroty sa na 2 tys i po kilku sekundach spadna do 0.9 tys ale jak już jade np. jade 80 km/h i wciskam sprzęgło to trzyma mi obroty na dwoch tys. Ale jak się zatrzymam to sa normalne czyli 0.9tys...
silnik 12V prąd 12,5A do powiedzmy 20A przy rozruchu. Sterowanie napięciem dodatnim w pięciu skokach: 0- 0,3V 1- 1,5V 3-2,22V 4-3,03V 5-6,43V Jaki układ do tego wykombinowac?
Może nie silnik, weź cewkę z głośnika (może cały głośnik, może bez membrany, albo tylko wielkie otwory wycięte w membranie żeby wisiało na paskach) i do tego lusterko na zawiasie (zamiast zawiasów kropla kleju silikonowego, przy małych wychyleniach pownno długo popracować). Albo użyj przetwornika z...
Witam.Problem polega na tym że gdy otwieram korek wlewu oleju i przyłożymy rękę czuć jak silnik ssie i gdy zostawiamy otwarty silnik spada z obrotów i uspokaja się. Gdy znów go zamykamy, wchodzi na wysokie obroty i co kilka sekund spada i znów sie wkręca i tak w kółko... Na pewno nie jest to odma, zapłon...
Witam Forumowiczów.Mam pytanie jakie obroty powinien miec stilacz 1.8 16v zaraz po odpaleniu,poniewaz u mnie podskakuja 1800 obr/min i spada ale pomalu w dol do 1100 obr/min ,i mysle ze to troche za duzo, dla porównania mam w domu citroena c5 w którym zaraz po odpaleniu jest 1400 obr/min i spada do 1100...
Witam. Mam problem z moim audi a6 c5 2.4b v6 AGA. Mianowicie na początku przy dodani gazu w silniku coś się działo, nie równa praca, brak mocy. Podłączenie pod komputer pokazpokazało błąd sond lamlambda. Wymienione na oryginalne Boscha. Przy okazji nowe świece i uszczelki. Po wymianie na bezynie praca...
Nie chcę sie sprzeczać ale to raczej tak nie działa. Tutaj regulujesz tylko sztucznie moc czyli operujesz na charakterystyce silnika. To jest zmiana częstotliwości, metoda prosta i tania tylko kształt przebiegu nie jest idealny. Sprawność na pewno drastycznie zmaleje a zakres bezpiecznej regulacji...
Dokładnie kolego jest bardzo cieżko do rozpoznania ale jadę za 1.5 tyg do Polski to mam tam szpecow znajomych to ogarną problem mam nadzieje Jeśli chodzi o drgania to sa lekkie czasem na cieplejszym silniku skoki sa mniejsze drgania buda większe i może nawet trwać do czasu aż nie przylepne mu gazu...
Witam. Problem dotyczy BMW E36 1.6 silnik m43. Podczas jazdy sporadycznie w różnych odstępach czasu wskazówka obrotomierza wychyla się prawie do końca i odczuwalne jest szarpnięcie całym autem. Sytuacja identyczna jak na filmie : [youtube][/youtube] Na 100℅ sprawne cewka wn i czujnik położenia...
Sprawdz czujnik temperatury lub jego przyłącze być może to on powoduje te wachania obrotów
Ogólnie zawsze lepiej jest zastosować stabilizator napięcia np. wspomniany LM7812, masz wtedy pewność, że niezależnie od skoków napięcia na wejściu stabilizatora (oczywiście w rozsądnych granicach) na jego wyjściu masz stałe napięcie zasilające, co pozwala uniknąć ewentualnego uszkodzenia układu zasilanego....
Sprawdzałem to też zwykłym miernikiem i tylko na akumulatorze. Chodzi o to że zaczęły przygasać kontrolki co wcześniej nie miało miejsca, i o skoki obrotów silnika podczas załączania kolejnych odbiorników.
Witam, Mój automat w chrysler sebring 2.7 V6 po 10 latach działania nagle w trasie odmówił mi posłuszeństwa. Olej w skrzyni był wymieniany co ok 40 tys km i zawsze z filtrem, i był to Mopar ATF +4. Do tej pory nie było żadnych objawów zarówno słyszalnych jak i odczuwalnych złego działania skrzyni,...
Prędkość posuwu platformy z aparatem planowałem na 2mm-50mm / min i chciałem kupić silnik, dla którego pełny obrót to 200 kroków. Czyli przykładowo dla śruby M6 która ma skok gwintu 1mm miał byś 7-170 kroków na obrót, jeśli dobrze liczę (sprawdź) dla pociągniecia 2kg wystarczy moment 0.013Nm, czyli...
Konstrukcja stołu wygląda mniej więcej tak: Na tym obrazku jest widok od boku. Całość ma może 30 cm szerokości, więc jest to mały stół. Obracając śrubę na środku podnosi się on i opada. Obecnie jest tam założona zwykły pręt gwintowany o odpowiedniej średnicy, także skok śruby jest dość mały. Gdyby...
Witam, Jakiś czas temu zakupiliśmy podaną w temacie Xsarę 98r. 1.4 75KM. Po doprowadzeniu samochodu do ładu(rozrząd przestawiony o kilka ząbków, belka nienadająca się do regeneracji) pozostały dwa problemy: sporadyczne wypadanie zapłonu oraz zawieszające się obroty. Oba zjawiska występują zarówno na...
Witam. Samochód to Fiat stilo 1.6 103km benzyna + LPG(fabryczny). Opis problemu- po odpaleniu zimnego silnika na PB przez chwile pracuje równo i normalnie. Po chwili pojawiają się delikatne szarpnięcia silnika. W miarę spadania obrotów silnika i zwiększania temperatury silnikiem zaczyna trząść (czuć...
Witam jeśli chcesz za pomocą falownika (i to obojętnie jakiego) uzyskac obroty silnika poniżej 40% nominalnych przy obciążeniu zbliżonym do nominalnego konieczne będzie zastosowanie dodatkowego chłodzenia większośc nowych falowników ma nawet opcję sterowania tym wymuszonym zewnętrznym chłodzeniem natomiast...
Witam , mam Mondka 2004 2,0 TDCI I TAKI PROBLEM : odpalam zimny silnik bez problemu obroty silnika 900 , po jeżdzie obroty ciepłego silnika około 800 i tu zaczyna się problem , po przejechaniu jakiekoś odcinka drogi i zatrzymaniu np. na światłach obroty 1000 ispadają na 750 i zaczyna się szarpanie silnikiem...
Miałem podobnie do poprzedników tylko bez błędu katalizatora. Lekkie falowanie, a przy jeżdzie i naciśnięciu sprzęgła - zrzuceniu obciążenia z silnika - obroty spadały poniżej jałowych, wzrastały ponad jałowe (zakres jakieś 200 obr/min) i ustalały się, a czasami na skrzyżowaniu gasł mi - wku...ce. Samochód...
Czytałem o wiele starsze (np. 2009r) wpisy i nie zmienia to faktu tematu. Witam, Nie jestem mechanikiem samochodowym. Jedynie wkurzyłem się na kilka warsztatów i miałem dość cymbałów. (kłania się program TV Usterka – wypisz, wymaluj). Bez obrazy, ale na żadnego uczciwego nie trafiłem, który...
Witam, Forum wybrałem po przeczytaniu: "Mikroprocesorowe sterowniki, czujniki, mikromechanika, pneumatyka, mechanika precyzyjna." do większości pasuje, stąd temat się znalazł tutaj. Do rzeczy: Sprzęt, który posiadam: Zestaw AVT 3500 w którym siedzi sobie AVR 90S2313 Enkoder optyczny HEDS-9140...
Znowu post pod postem- ale po długim grzebaniu w książkach i w sieci- a zwłaszcza dzięki pomocy Dr_Vee działa w C. #include <avr/interrupt.h> #include "HD44780.h" #include <stdint.h> int main(void) { // ustawianie rejestrów sei(); DDRC=0; P...
W łodzi zastosowano silniki przypominające klasę 280. Jedyna sensowna modernizacja to wymiana śrub 30mm na śruby o większym skoku. Na przykład śruba 3 łopatowa średnica: 33 mm skok: 46 mm, zwróć uwagę czy śruba jest prawa czy lewa. Istotny jest też ciężar akumulatora łódka ma głębokie zanurzenie....
Witam, Od jakiegoś czasu mam problem z szarpaniem przy dodawaniu i odejmowaniu gazu. Wygląda to tak, że w przypadku gdy dodam gazu to obroty lekko się podnoszą, opadają i dopiero rosną. Analogiczna sytuacja jest gdy zdejmuję nogę z gazu. Obroty lekko się zmniejszą po czym wzrastają i już normalnie...
W w/w odkurzaczu nie można uzyskać wysokich obrotów silnika. Na najniższym ustawieniu potencjometru silnik rusza pomału, ale po zwiększaniu w kierunku wyższym silnik pracuje z bardzo krótkimi skokami im więcej w kierunku na max to krótsze przerwy. Silnik sprawdzony po podłączeniu do sieci śmiga...
Witam! Jestem tutaj nowy i na dodatek nie znam sie za bardzo na elektronice... Mam Opla Astre 1,4 1995r. przebieg 170tys. Ostatnimi czasy silnik wyprowadza mnie z równowagi :( a mianowicie wchodzi czasem (bez wzgędu na temperaturę na zewnątrz ) na wysokie obroty i zchodzi po jakimś czasie do normy,...
Owszem silniki szeregowe są uniwersalne ale też nie wszystkie bynajmniej nie ten (w ramach prób stosowałem regulatory AC ) niestety nie zadziałały. Przeełączenie na bocznikowy nie wchodzi w grę ponieważ w bocznikowych rezystancjja uzwojenia wzbudzenia jest o wiele wyższa niż w silnikach szeregowych...
No właśnie z talerzem sprawa wygląda tak, że jest chwianie obrotów. Silnik jest w stanie rozkręcić talerz, a potem chyba znów działa jako włącz, wyłącz bo na stroboskopie pasek lata w przód i w tył co sekundę. Najbardziej na jakiejś wolnej muzyce słychać te skoki obrotów. I ciągle jest tak, że po ponownym...
Druciarstwu również mówię nie. Koleg ma octawię ze strasznymi mapami rozruchu --- a raczej miał Żeby zapalić ciepły silnik kręcił czasem ok 10sec ( koło masowe zapewne przeżyłoby silnik w takim układzie ale rozrusznik jest niewwiele tańszy) Założył jakiś czas temu te druty z przekaźnikiem i rezystorem...
Witam wszystkich. Auto jak w temacie. Problem: silnik pracuje na biegu jałowym z prędkością ca 800obr/min. Oczywiście rozgrzany do 80 st.C. Włączam nawiew i obroty wzrastają po 2-3 sekundach do 1000 (skokowo). Włączam następne odbiorniki - wzrost obrotów do 1100. Wyłączam odbiorniki (wszystkie) - obroty...
Witam, posiadam Zestaw Narzędzi Pneumatycznych SNP-3 ze Skierniewic. Agregat sprężarkowy jest zawieszany na ciągniku i zasilany przez WOM. Chciał bym podłączyć do tego silnik elektryczny i mieć możliwość używanie tego na co dzień w warunkach warsztatowych, a jak przyjedzie czas to zdjąć silnik i zapiąć...
nie zrozumieliście mnie -trzaski są tej samej częstotliwości, cały czas nie reagują na zmiany obrotów silnika ,tak jak by silnik był, pwtarzam, tak jak by był na jednostajnych obrotach - włanczają sie tylko gdy mocniej wciskam gaz gdy popuszczam gaz, silnik ma nadal te same obroty, bo nadal jadę...
Jestem posiadaczem Audi B4 z roku 1993. Silnik w tym aucie to ABK 2.0E na wielopunktowym wtrysku paliwa. Problem jest tego typu iż po kilku minutowej pracy silnika (temperatura około 60 stopni) wolne obroty zaczynają "szaleć" a mianowicie spadają prawie do zatrzymania pracy i znowu rosną wacha się między...
Pytanie czy elektryk sprawdzał ci napięcie na wysokich obrotach silnika? druga sprawa sprawdź stan akumulatora (poziom elektrolitu) zdejmij klemy wyczyść przesmaruj i dobrze dokręć i pytanie czy nie był rozładowany gdy miałeś uszkodzony alternator. Proponuję jeszcze raz sprawdzić napięcie na akumulatorze...
W modelach stosuje się silniki pradu stałego. Najtańsze zabawki (27MHz to zabawka) mają silniki szczotkowe. Klasyczne tzw. DC. W czytniku optycznym, płyta jest wysuwana silnikiem szczotkowym, ale przez przekładnię ślimakową o dużym skoku. Kilkadziesiąt obrotów silnika i już. Modele zwykle korzystają...
Pompa, zwłaszcza w dieslu starszej generacji, to skomplikowane urzadzenie. Od jej regulacji zalezy poprawna praca silnika. Pompa sama zaciąga paliwo(układ niskiego ciśnienia), nastepnie wtryskuje(układ wysokiego cisnienia), dawkuje paliwo w zalezności od obrotów silniku, przestawia kat wtrysku w zaleznści...
Witam.koledzy potrzebuję pomocy przy swoim samochodzie jak w temacie.Od wczoraj mam problem z obrotami silnika,tzn na luzie na pb/lpg jest ok ale jak wrzucę bieg i trzymam na sprzęgle to obroty zaczynają mi skakac 800/900 i czuć jak szarpie silnik delikatnie na zmiane.Po ruszeniu i wdepnięciu pedału...
Jest to podnośnik dwu kolumnowy z jedną śrubą i silnikiem.Padła orginalna śruba i dałem do dorobienia ale niestety o innym skoku gwintu, i nie podnosi auta o masie 1 tony poza tym jeżdzi ze zbyt dużą prędkością, w teori problem prosty do rozwiązania wymienić silnik na większej mocy i o niższych obrotach...
Witam, czy ktoś może powiedzieć jak odczytać kody błędu z silnika w Seicento 900. Problem polega na tym że podczas pracy silnika zapala sie kontrolka silnika (wtryskiwacz) i po chwili gaśnie, silnik pracuje w miarę normalnie, moc silnika też niespecjalnie sie zmienia tzn. nie gaśnie na wolnych obrotach,...
Witam. Posiadam golfa 3 VR6 z sekwencją BRC 56. Kilka dni temu podjechałem do pracy, przełączyłem na benzynkę i zauważyłem delikatnie nierówną pracę silnika. Dodatkowo dało się usłyszeć przełączanie się (cykanie) jakiegoś przekaźnika w skrzynce przekaźników. Późniejsza analiza problemu, przełączanie...
No tak, moja pomyłka w tym lewo. A żebyś się nie nudził to sprawdź wersję która zawsze po zmianie kierunku obrotów powinna startować z dobrego położenia. $crystal = 8000000 $regfile = "m8def.dat" Config Portb = Input Portb = 255 Config Portd = Output Dim Temp_0 As Byte Dim Temp_1...
Pierwsze słyszę żeby smarować szczotki ale nie będę sie kłócił z bardziej doświadczonym kolegą ;-) ogólnie te agregaty tak sie zachowują i nić z tym nie zrobisz choć po podłączeniu żarówki napięcie powinno sie ustabilizować na jednym poziomie chyba ze regulator mechaniczny obrotów silnika coś nawala...
Witam Odkopię trochę temat. Mam E46 320D i temat "nierównych obrotów jest mi znany". Nie słyszałem, żeby ten silnik był dogrzewany świecami żarowymi (poza oczywiście odpaleniem auta) bo jest do tego specjalna elektryczna "grzałka" która podgrzewa płyn chłodniczy - a tym samym silnik. Jeżeli auto nie...
Witam! Parę dni temu podczas dojeżdżania do świateł zauważyłem że samochód "sam dodaje gazu" bez zmiany w pedale gazu. Po przełączeniu na benzynę obroty zaczęły dosłownie skakać między ok. 400-1600 obrotów. Wyłączyłem silnik i po chwili odpaliłem na nowo, lecz samochód utrzymywał ok.200-300 obrotów....
Witam raczej od temperatury to nie ten samochód sie bardzo szybko nagrzewa jest to MKIII v6 sprawdzałem ten włącznik od wspomagania i jest oki . objaw jest taki Auto stoi na luzie obroty jałowe super koło 700-800/min dodaje gazu powiedzmy na 2000-3000/min i puszczam gaz wtedy obroty spadają do 300/min...
Pomysł ciekawy rozwiązanie banalne... Proponuję jednak mikroprosesor. Jako tranzystory zastosowałbym darlingtony ULN2803 ze względu na prostotę montażu i obciążlanolność wyjść. oczywiście można to zrobić na CMOSach ale skomplikuje to cały układ. Przygodę z Basic zaczynałem jakieś 14 lat temu na legendarnym...
Witam ponownie Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i rady. Co do Elma to oczywiste jest że to nie jest sprzęt do jakiejkolwiek poważnej diagnostyki i zdaję sobie sprawę z tego że po podłączeniu pod tester zalecany przez producenta samochodu będą inne błędy. Jeśli nie ustalę żadnej usterki z pomocą znajomych...
Mam problem ze swoim autem. Otóż od pewnego czasu zaczęły falować obroty silnika. Auto zaczyna póżniej drżeć, czasami nie reaguje na pedał gazu. Jednakże podczas jazdy widzę, że dosyć mocno kopci. Byłam na kompie i nie wykazuje żadnych błędów. Jednakże diagnosta zauważył, że pobiera za dużo powietrza-a...
Witam Jak w temacie, po przejechaniu ostatnio trasy ok 2000km. głównie po autostradach gdzie obroty silnika utrzymywały się bez nagłych skoków w okolicach 4tys. Po odpaleniu go na drugi dzień spod maski zaczął dochodzić rytmiczny pisk. Piszczenie pojawia lub nasila się gdy silnik się zagrzeje. Wyeliminowałem...
Podłączę się pod temat, bo mam podobny problem ale przy espace IV 2.0T. Wolne obroty wskakują na 2,5-3,0 tys, nie ma ciągu. Początkowo wyskakiwał błąd ESP/ABS/SERVICE + falowały wolne obroty. Na samym końcu wyskoczył błąd (taki zygzaczek, jak odczyt EKG) i zaczęły się skoki + wycie silnika. Elektryk...
Witam W pełni zgadzam się z markoz7874. Silniki samozapłonowe na Eter są jak wiekszość lektur opisuje dla początkujących modelarzy, tanie i proste w eksplatacji. Maja nauczyć początkujacych modelarzy, działania, odpalania, eklsplatacji oraz zwiekszania mocy - dodając dodatki do podstawowego pliwa....
Witam, mam mikrokontroler z PWM oraz silnik prądu stałego do modeli rc. PWM steruję za pomocą potencjometru podłączonego do przetwornika analogowo cyfrowego w zakresie od 0 do 255. Po podłączeniu przez przezemnie zbudowany h-mostek silnika do wyjścia PWM reguluję potencjometrem jego prędkość. No i tutaj...
Potrzebuję schemat układu albo gotowego urządzenia, które będzie utrzymywało/dążyło do utrzymania stałego ciśnienia powietrza w miechu. Elementem, który podaje informację o aktualnym ciśnieniu panującym w miechu jest czujnik ciśnienia, który pracuje w zakresie 0-1200Pa i daje na wyjściu proporcjonalne...
Ta śruba z linka jest OK. Chodzi o to, żeby nie przeciążać silnika źle dobraną śrubą (np. trzyłopatowa o duzym skoku dla duzych obrotow) Prawie każdy silnik zaburtowy do łodzi posiada w spodzinie przekładnię optymalizującą obroty silnika do charakterystyki śruby - czasem nawet o przełożeniu 1,5/1. W...
Silnik krokowy ładnie/dokładnie wykonuje pracę ale jego zastosowanie wymaga wielu komponentów: 1. Sterownik silnika krokowego (sterowalny mostek H: kierunek-krok) + dodatkowy zasilacz (wydajność prądowa wymaga wyższych napięć zasilania 24V -> ...110V) 2. Układu sterującego który wygeneruje sygnały...
Więc to znowu ja, dręczy mnie jeszcze jedno pytanie. w jaki sposów w ASM moge zobaczyć czy komurka pamieci(standardowo 8bitów) znajduje sie w pewnym przedziale, chodzi mi o odpowiednik : np: X ------> szukana liczba(dana komurka) X>75 albo: X<100 ... sie ASM od niedawna i nie...
Ale czy potrzebujesz jakiejś konkretnej dokładności? Czy potrzebujesz obracać ten element o określony i zadany kąt? Jeśli chcesz tylko napędzać z bardzo małą prędkością kątową, to nie możesz zastosować zwykłego silniczka na prąd stały. Nie pracują one przy tak niskich obrotach. Silnik krokowy byłby zdecydowanie...
Witam! Przyczyną "szarpania" i"skoków obrotów" może być uszkodzony wtryskiwacz, który chwilami "leje" paliwo. W tym momencie silnik chodzi na 3 cylindrach i w niektórych samochodach pojawia się komunikat o usterce w układzie paliwowym. Proponowałbym sprawdzić wtryskiwacze. Pozdrawiam
ja zlokalizowałem przyczne i naprawiłem, był to czujnik początkowego rozwarcia przepustnicy na zimnym silniku. zakładałem różne czujniki mój był popsuty szwagier przywiózł mi z passata niby taki sam kolor ale jak stałem na światłach miał skoki obrotów tak sam od siebie. wkurzyłem pojechałem do znajomego...
Witam, może ktoś z was jest w stanie mi doradzić, a mianowicie, zastanawiam sie nad wymianą silnika, z dwóch powodów: - silnik stuka (chyba panewki) - wyciek oleju z pod uszczelki głowicy - "skoki" obrotów podczas których zapala się kontrolka oleju, dzieje się to gdy samochód jest na biegu neutralnym -...
po wymianie membran w parowniku, usterka ustała. Tak więc powodem ów że skoków obrotów, gaśnięcia silnika były zużyte membrany w parowniku. Po wymianie usterka ustała.
Odpowietrzenie: na obudowie pompki powinieneś mieć gdzieś wkręt uszczelniony podkładką fibrową. Trzeba ją wykręcić częściowo lub całkowicie aby zeszło powietrze i leciał sam olej. Pompka jest produkcji japońskiej więc to jest wkręt w normie JIS, użycie dobrego wkrętaka PH zdeformuje nacięcie krzyżowe...