Przy jakiej temperaturze włącza się 1 bieg wentylatora a przy jakiej 2 bieg? Sprawdza na postoju.
W każdej ciężarówce układ chłodzenia jest ciśnieniowy, żeby np. nie powstawał proces kawitacji i temperatura wżenia trochę się zwiększa . Korek pod ciśnieniem W szkole uczą nas, że w miarę spadku temperatury wszystko się kurczy, a wmiarę wzrostu się rozszerza. I to jest prawda także wobec wody ipowietrza, czyli głównych elementów wypełniających układ...
to skąd te paskudne skoki temperatury od prawie 30* do i 150 *. po prostu zabrakło "licznika" w górnym jego zasięgu.:D Dodano po 4 silnik jest dobrze odpowietrzony,z zachowaniem wszelkich zasad.mało tego: wąż wyjściowy z chłodnicy jest kompletnie zimny, w górnej jego części (dolotowy do chłodnicy) jest ciepły, a temperatura na wskazniku osiaga apogeum...
Co do odpowietrzania- nie ma takiej potrzeby- te układy mają samoodpowietrzanie. Pozdrawiam No i tu kolega się myli. Owszem wszystkie passaty się odpowietrzają same, ale tylko w przypadku, gdy cały układ chłodzenia jest niezamulony, drożny i sprawny. Jesli cokolwiek jest chocby minimalnie niesprawne, volkswagenowski sposób na odpowietrzanie przestaje...
Pomyślałem też żeby wykonać to z rurek miedzianych, tylko boję się czy luty wytrzymają wysoka temperaturę. Przypomnę, że wężownica nie będzie bezpośrednio narażona na ogień, będzie odbierać ciepło że ścianek pieca, które mocno się nagrzewają. Czy to może być dobre rozwiązanie (rury CU)? Luty teoretycznie powinny wytrzymać, aczkolwiek nie podpisałbym...
Długo trwało bo sprawa była zawieszona z dwóch przyczyn: 1. Gwarant poprosił o czas 2. samochód wyjechał "daleko od domu" . Jednak wszystko dobrze się skończyło. Po raz drugi wymieniona została deska rozdzielcza co widać bo wskaźniki są nieco inne. (Zrozumiałem, że również zmieniono oprogramowanie komputera, ale nie mam pewności bo z mojego punktu widzenia...
Witam.Mam pytanie odnośnie wahania temperatury płynu chłodzącego w audi a4 1.6benz.Podczas ostrzejszej jazdy temperatura płynu dochodzi do 110stopni,co wcześniej nigdy nie miało miejsca.Dodam ,ze po zatrzymaniu i wyłączeniu silnika szybko wróciło wszystko do normy i było już ok przez ok 2dni.Czy takie skoki temp. mogą być spowodowane złą pracą termostatu?...
Witam Początkowo problem wydawał się dosyć prosty ale jednak tak nie jest. W niedługim czasie spora ilość benzyny jest w oleju silnikowym. Czujnik temperatury zasysanego powietrza - ok Czujnik temperatury płynu chłodzącego - ok Map w sterowniku oraz przewody podciśnieniowe - ok Potencjometr przepustnicy- ok Ciśnienie paliwa - ok Regulator ciśnienia...
Tego nie wiedziałem... człowiek wciąż się uczy. Miałem jeszcze jedną przygodę z alternatorem: po uszkodzeniu akumulatora (czasowe zwieranie jednego ogniwa) padł mi regulator a objawami były skoki napięcia w instalacji - od około 12 do 16 V. Widać to było po żarówkach podświetlenia wskaźników. Prawdopodobnie regulator próbował wymusić właściwe napięcie...
Zanim zaczniesz inwestować zmień korek zbiornika wyrówanaczego i zmień płyn chłodzący jeśli stary/zasyfiony - może być u ciebie także problem z przesłoną pompy cieczy.
Witam. Ja bym najpierw sprawdził poziom płynu chłodzącego, potem termostat.
Witam mam problem z audi mianowicie : Rano przy odpalaniu zakopcowane lekko na siwo Temperatura skaka do 100 stopni , podejrzewam czujnik temperatury. Silnik ma moc płyn chłodzący w normie odpala na strzała.
Termostat bym zostawił w spokoju. Może to być czujnik płynu chłodzącego, ale żeby być pewnym potrzebne są pomiary w chwili wystąpienia usterki.
. Jak zrobiło się zimniej to wskaźnik temperatury wskazywał spadek temperatury na desce w aucie do poniżej 80c i tak w kółko. Czy to normalne przy 20c mrozu. Kolego! Przy -20 stopniach twój płyn chłodzący w chłodnicy ma -20 stopni. Więc jak termostat dopuści do płynu o temperaturze 90 płyn o temperaturze -20 to chyba spadek (skok w dół) będzie większy...
Normalnie rośnie do tych wskazań i zamiast 95 wskazuje 100. Bez żadnych skoków czy innych "dziwnych" zachowań wskaźnika.
Możliwe, musiałbym to widzieć, spróbuję się czegoś dowiedzieć na temat tego układu sterowania klimatyzacją. Co do temperatury oleju - nie jest na tyle zależna od temperatury płynu chłodzącego, żeby nagłe skoki w układzie chłodzenia przekładały się bezpośrednio na skoki w układzie smarowania. Przykład - jazda w korku a jazda na trasie - rozkład temperatur...
Samochód jak w temacie. Nie jestem mechanikiem samochodowym. Z wykształcenia elektronik, informatyk. Z natury ciekawski i lubiący wiedzieć. Stąd między innymi poniższe pytania. Czy jest możliwość dowolnego ustawiania interpretacji oporności termistora płynu chłodzącego przez komputer? Mówiąc inaczej, korekta termistora. Czy jest możliwość dowolnego...
Ja nigdzie nie napisałem o żadnych skokach temperatury. Dodam iż przy kalibracji były problemy z temperaturą płynu chłodzącego, skakała
Co do skoków wskaźnika to niestety ciężko to określić ponieważ mamy wskaźnik bez pokazanych stopni temperatury, tylko kreski. Ale tak "na oko" skoki są duże- od połowy pierwszej kreski do prawie trzeciej (za trzecią jest już czerwone pole). Silnik pracuje normalnie, bez zarzutu. Ale płyn chłodzący lekko gotuje. Co do wentylatora chłodnicy to prawdopodobnie...
Po prawej stronie silnika (od strony skrzyni biegów) szukaj czujnika temp. płynu chłodzącego i jego wymień/sprawdź (rezystancja maleje ze wzrostem temperatury), ew. posprawdzaj wtyk i wiązkę elektryczną.
Witam Widzę pragnę podzielić się doświadczeniami w temacie. Objawy opisane w temacie to uszkodzenie czujnika temperatury płynu chłodzącego. Wymiana jest banalnie prosta. Czujnik znajduję się w prawej części głowicy, wymieniamy go nie na gorącym silniku (poparzyć można sobie ręce), najlepiej we dwie osoby (jedna demontuje go druga zaraz wkłada w swoje...
Dziękuje Panowie! Będę chyba się musiał kiedyś przemóc i podjechać do serwisu "hopla". Tylko się tego wciąż boję z powodu wielu "opowieści różnej dziwnej treści", a w okolicy są warsztaty typu młotek-przecinak. Nie mam właśnie nikogo znajomego żeby cokolwiek porównać. Tego typu silniki są już stosunkowo rzadko spotykane i większość danych i doświadczeń...
A ogólnie mówiąc, Mercedes Vito w639 2.2 150KM. I z tego szerokiego opisu już wiemy, czy jest tam proste ogrzewanie - czy może klimatyzacja. A jak klimatyzacja, to czy ręczna - czy może automatyczna??? A może tam jest ogrzewacz postojowy? A może dogrzewacz płynu chłodzącego??? TO NIE JEST KOLEGO MALUCH! Poza tym (nawiązując znowu do malucha) tego auta...
To jest lista kodów usterek na "Scanii" 113 i 143 - 380/400/500hp Nie wiem skąd wziąłeś swoje opisy do tych usterek, te są na 100% ze Scanii. Czujnik biegu jałowego znajduje się w pedale gazu - jest dla bezpieczeństwa aby w razie złego kontaktu potencjometru gazu silnik nie wszedł w obroty. Max obroty powinne być ok. 2450-2550 jeśli będą większe silnik...
Witam. Kontrolka którą zaznaczyłes na dole to kontrolka alarmu za wysokiej temperatury płynu chłodzącego silnika.Razem z nia zapala sie na srodkowym wyswietlaczy STOP. Masz układ hydrauliczny z pompą o zmiennej wydajności.To znaczy jeżeli dzwignie hydr. zewnętrznej i podnosnika są w neutralnym położeniu to pompa praktycznie nie pracuje gdyz tarcza sterująca...
Sorka że podepnę się do tematu ale problem mam widzę podobny. :bye: Ale od początku :D Auto Citroen C4 picasso UD Benzyna 1.6 VTI 120 KM/88Kw kod silnika 5FW Szalejące wskazania spadki i wzrosty tem. - no i oczywiście wyjący wentylator schładzający silnik > błąd na desce - błąd czujnika tem. płynu chłodzącego. Nie jestem pewien czy czujnik jest zintegrowany...
witam Jak odczytac kody blyskowe w scani 380 96r,? Swieci sie edc i silnik przerywa Dodano po 3 odczytalem juz i pokazalo nr 7 5 3 4 scania 311 96r 380 Prosze o pomoc w rozszyfrowaniu, Ewentualnie posil bym cala liste Znalazłem taki opis być może się przyda: SCANIA 113 i 143 - 380/400/500hp Kody błędów EDC: Lista usterek: 1 czujnik pedału gazu - styk...
Zapewne w chłodnicy nazbierało się sporo brudu, nagaru, i stąd ten ciemny kolor płynu. Jeżeli faktycznie chłodnica jest zakamieniona to nie odprowadza ciepła tak jak się należy, i to może być przyczyną skoków temperatury na wskaźniku.
Witam, problem polega na tym iż światła długie oraz krótkie świecą razem. Po włączeniu świateł krótkich jarzy się kontrolka niebieska, gdy dam długie to świeci już mocno. Żarówki wyciągałem, cały czas świecą się dwa żarniki, krótkie są bardzo żółte. Ponad to gdy silnik jest rozgrzany a włączy się światła pozycyjne/krótkie/długie to temperatura na wskaźniku...
Witam, mam problem z Citroën C3 1.4 HDI 8HY. Mam czasami objawy, że podczas jazdy gaśnie lub traci moc. Są dwa błędy P0108 i P0339, jak zrobi się parę kilometrów. Parametry silnika na zapłonie są jakieś dziwne, skaczące wartości, temperatura płynu chłodzącego nagle na -40 stopni lub paliwa. Możliwe, że sterownik silnika jest uszkodzony? https://obrazki.elektroda.pl/9377312300_...
Do płyty zwykle jest dodawane, możliwe do pobrania, oprogramowanie, w którym jest możliwość regulacji profili temperatury/wentylatorów w systemie. Masz chłodzenie płynem, które dostosowano do wyższych TDP jak 95W czyli jak obieg działa to wszystko powinno być w porządku. Nowe wielordzeniowe procesory mają takie temperatury i dlatego mnie 50C w trybie...
Ogrzewanie działa? W aucie jest duży i mały obieg. Przy małym obiegu płyn krąży po silniku żeby go szybciej nagrzać do odpowiedniej temperatury. Po uzyskaniu tej temperatury otwiera się termostat i następnie duży obieg z chłodnicą (czasami może być zauważalny spadek temperatury na zegarze na chwilę). Jeżeli temperatura była by za wysoka uruchamiają...
Dzieki za input. Przejrzałem temat CO2 w dyskusji na forum Elektroda.pl. Dam znać, co będzie się działo po wymianie płynu chłodzącego na nowy, oleju z filtrem, filtru smoka oraz ewentualnie wkładu termostatu. Po analizie opisanych w tym temacie kwestii <https://www.elektroda.pl/rtvforum/vi... przejdę do analizy zawartości...
Dziękuje za otworzenie ponowne wątku. Sprawa ma się następująco dla pewności ze wszystko jest w porządku kupiłem nowy czujnik płynu chłodzącego (jak robić to tak żeby mieć pewność) po wkręceniu i odpowietrzeniu układu wentylator się włączał przy 105 stopniach na liczniku w kabinie (płyn już bulgotał). Pierwsza myśl która się nasuwa to było ze nowy czujnik...
Przez "oskalpowanie' rozumiesz usunięcie metalowej blaszki osłaniającej rdzeń? Jakiego chłodzenia i pasty używasz? Często procesory, które w idle mają wysokie temperatury są uszkodzone. Wymianę gluta który jest na rdzeniu i danie termal grizzly conductonaut (płyny metal) Chłodzenie już nie pamietam ale jest dosyć masywniejsze jak i większe oraz ma...
Z niecierpliwością czekam na rozwiązanie przez Ciebie tego problemu bo mnie już nerwica bierze z tą temperaturą objawy mam identyczne dodatkowo mam instalacje LPG która po "niby" osiągnięciu temperatury ponad 100stopni non stop się przełącza gaz, benzyna, gaz benzyna i tak co kilka sekund noo szału można dostać... gaszę silnik, przekręcam zapłon - jak...
a ja myślę że ten skok to jednak spadek napięcia a miernik zwyczajnie przyświrował na próbę (w sensie jak będzie się zachowywał wskaźnik) możesz wstawić zamiast czujnika rezystor 200 Ohm pozatym nawet jeśli chwilowy skok o 2V to nie powinno uwalić czujnika - obwód jest prosty : stab nap. 10V , wskaźnik (50Ω), czujnik (rezystancję znasz), masa....
Czy jeśli wskażę na termostat to serwis ma obowiązek go wymienić ? Auto jest nadal na gwarancji Po gwarancji tak. W czasie gwarancji nie. Chyba że za to zapłacisz. Podczas tego ogrzewanie chodzi na pełnej mocy. Po tym czasie w samochodzie jest ledwo ciepło. Samochód ma problem żeby nagrzać powietrze w kabinie. Ten model nie ma bezpośredniego odczytu...
Nie miałem dojścia do wasa parametry sprawdziłem texą 1.Obroty silnika-903 2.Ilość wtrysku-3,57-4,12 3.Czas trwania(ustalony) Dodano po 2 Skupiłem się na sprawdzeniu szczelności układu paliwowego (w każdych postach pisał o tym domex32) i znalazłem,ktoś zmieniał filtr paliwa i zamiast orginalnej nakrętki spustowej założył zakrętkę od napoi i tam delikatnie...
Olek to że pracuje silnik to żaden wyznacznik bo pracował bedzie tylko jaki ma prąd pobiera. Moze silnik dwubiegowy jakoś inaczej wytrzymuje ale normalny 3 kw skonczyć się powinien przy 6 barach. Może to fanaberia ale ja nie odważyłem się spawać podstawy spręzarek i silnika do butli .Po pierwsze wprowadza to naprężenia po drugie nie ma bardzo do czego...
Przyłączę się do rozmowy ponieważ mam taki sam problem z FORDEM FOCUSEM (2.0l z 2000 roku) i właściwie takimi samymi objawami. Silnik mocno się nagrzał, efektem czego było charakterystyczne syczenie gdzieś z lewej strony w okolicy zbiornika na płyn chłodniczy. Efekt - auto nie miało "normalnego" przyspieszenia, po za tym nie uruchamiał się wentylator....
Witajcie :) Mam problem z Doblo benzyna+lpg. Dzieje się tak i na samej benzynie i na LPG, to samo z wyłączonymi odbiorniki prądu jak i z obciążeniem Zawsze rano, gdy samochód stał kilkanaście godzin i całkowicie wystygł temperatura rośnie do ok. 110°C (przy temp. powietrza ok. 20°C) i nawet do 130°C (przy ok. 10°Cna zewnątrz) wtedy wskazówka jest na...
witam wszystkich, problem jest następujący: półtora tygodnia temu zagotowałem chłodnicę - wzrost temperatury był momentalny, czerwone pole, lekkie szarpnięcia podczas dotaczania się na pobocze, wygotowany płyn w zbiorniku wyrównawczym, laweta do serwisu; następnego dnia diagnoza: uszkodzona pompa płynu chłodzącego - widziałem ją, skrzydełka były popękane;...
Witam, Jakiś czas temu w garażu zaobserwowałem spore wycieki płynu chłodniczego nawet pół litra w ciągu nocy. Poniżej podaje jaka była kolejność działań. -pierwsze kroki to sprawdzenie węży, wycieku nie znaleziono -później stwierdziłem, że może wina korka i go lekko odkręciłem, po 15 km zgubiłem płyn chłodniczy, dolałem 3l wody i dokręciłem korek -...
Witam, Piszę na forum, bo borykam się z problemem układu chłodzenia w moim Audi A3, a dokładnie z wysokim ciśnieniem panującym w nim, ale po kolei. Po zakupie samochodu, czyli jakieś parę miesięcy temu, pierwszym elementem, jakim wymieniłem w silniku był kompletny rozrząd, olej wraz z filtrami i odmę, po wyjechaniu od mechanika zaczęła świecić się pomarańczowa...
Witam Mam problem z moją klimą, nie wiem już co z tym zrobić. W tym roku zrobiłem servis klimy (nabicie odgrzybienie,szczelność), temperatura na wylocie z kratek wynosiła 4.5*C(sprawdzone zaraz po nabiciu), niby wszystko ok, jednak cały czas nie mogłem schłodzić auta. Kupiłem termometr do sprawdza temp. w kratkach i pojezdziłem z nim trochę. Zaobserwowałem...
Witam. Posiadam samochód Peugeot 308 1,6 VTI 120KM rok 2008. Poszukuję porady znalezienia przyczyny poniższych objawów. Po odpaleniu samochodu (zauważalne na zimnym silniku szczególnie w temperaturach na zewnątrz bliskim 0°C. Samochód rozpoczynając pracę na obrotach ok 1000RPM 1) Pojawia się lekkie falowanie obrotów. Dziś był to jednorazowy skok o 100RPM...
Jeśli mogę wiedzieć to określ ten pisk bliżej.Miałem coś takiego u siebie i brzmiało to jak zepsute turbo-coś podobnego jak gwizd.Była to uszkodzona pompa wody.Jeśli chodzi o głowicę , to niekoniecznie uszczelka musi być wydmuchana pomiędzy układem chłodzenia a komorom silnika.Może to być także alternator , który brzmi podobnie jak luźny pasek od wspomagania.Znam...
Witam, mam problem z focusem mk1 1,6 benzyna z LPG. Wczoraj podczas jazdy autostradowej w deszczu przez około 200km zaczął wariować wskaźnik temperatury silnika. Normalnie stoi pionowo a kilkukrotnie w kilka sekund powędrował na czerwone pole na maksa. Gdy za pierwszym razem zauważyłem ten skok szybko zdjąłęm nogę z gazu i się zatrzymałem myśląc że...
Ciekawych rzeczy tu się dowiaduję, że pompa ma odpowietrznik, że można z pompy wycisnąć smar płynem....Ba nawet pompą można zapowietrzyć układ. Ciekawe jak i kiedy? Pompa nie ma żadnego odpowietrznika i jako takiej się jej osobno nie odpowietrza.Ma jedynie otwór lub dwa zwane drenażowym,serwisowym,diagnostycznym itp.Pozwala on wcześnie zdiagnozować...
wskaźnik temperatury płynu chłodzącego czujniki temperatury płynu chłodzącego skoki temperatury
lexia sterowniki interfejsu wymiana palnika temperatury bojlerze
mikser ręczny analizator widma
Zawieszanie komputera na "Verify DMI Pool Data" - przyczyny i rozwiązania Instrukcja obsługi centralki alarmowej Pulsar 501K