Problem to słaba masa.
koszt samego termostatu to około 50zł a wymiana w nieautoryzowanym serwisie to około 30-50zł. teraz mała uwaga warto sprawdzić taki termostat po zakupie tzn włożyć go do garnka i powoli doprowadzać do wrzenia. gdybyś jeszcze mógł monitorować temperaturę za pomocą termometru to byłoby ekstra. wiem z doświadczenia że nie wszystkie nowe termostaty otwierają...
Zapowietrzony układ. Może być uszkodzona uszczelka głowicy, może sama głowica. Co robić? Skoro nie wiesz nawet co sprawdzić to oddać do mechanika.
Masz klasyczny objaw nie zamykania się termostatu po jego pierwszym otwarciu. Cały czas działa duży obieg poprzez chłodnicę. Skontroluj temperaturę chłodnicy po kilku kilometrach od włączenia auta - powinna być zimna - i potem przy tym skoku
Wymieniłem termostat i wszystko git pozdrawiam
Witam Widzę pragnę podzielić się doświadczeniami w temacie. Objawy opisane w temacie to uszkodzenie czujnika temperatury płynu chłodzącego. Wymiana jest banalnie prosta. Czujnik znajduję się w prawej części głowicy, wymieniamy go nie na gorącym silniku (poparzyć można sobie ręce), najlepiej we dwie osoby (jedna demontuje go druga zaraz wkłada w swoje...
2,0 hdi 2002
Wyszedlem teraz sprawdzic jak to wyglada. Odpalilem i ok..powoli wskazowka temperatury poszla w gore...po kilku minutach wskazowka spadla na minimum i przez kolejnych kilka minut nie podnosila sie. Zgasilem silnik przekrecilem kluczyk zeby zapalily sie kontrolki i pokazala mi sie nowa kontrolka o nierozpoznaniu klucza elektronicznego czy cos takiego....
Witam ponownie, lecz tym razem z rozwiązaniem kolejnego problemu w postaci wskaźnika temperatury skaczącego na czerwone pole, a po wyłączeniu silnika i jego natychmiastowym włączeniu temperatura już jest w porządku. W międzyczasie pojawił się problem z ładowaniem i tu znalazłem rozwiązanie nie włączania się wentylatorów tak jak powinny i wspomnianego...
Ale nie zawsze czasami jak automat redukuje bieg podczas wyprzedzania też wskazówka się na chwilę wychyli nadosłownie 3 sekundy.Ale jak stoję w korku 5 min to nic nagle ruszam normalnie do 2.5 tyś obrotów i zrzuca bieg też potrafi na chwilę się wychyli na 3 sekundy Dodano po 1 Ale te obory co napisałem wyżej to nie podczas jak stałem tylko podczas jazdy...
Czujnik temp, stabilizator wewnątrz licznika - potem podmieniłem licznik w całości, dla św spokoju wymieniony również czujnik temperatury na oryginał z ASO, zasilanie na liczniku. Alternator trzyma 14,4 i nie zmienia się w czasie jak wariuje temperatura. - Sterownik silnika widzi dobrą temperaturę. ----- Teraz tak myślę... zasilanie sprawdzałem do jakiejś...
a sprawdziłeś, czy w chłodnicy jest płyn???
za mało cieczy
Spróbuj wymontować termostat może jest uszkodzony płyn w układzie krążenia będzie krążył bez żadnych oporów, a jak termostat będziesz miał na wieszku to wsadz go pod gorącą wode i zobacz czy się otwiera, bez termostatu można jeżdzić w lecie i nie będzie skoków temperatury. Jeśli nie będzie skoków temperatury to znaczy że masz uszkodzony termostat, a...
Mam podobny problem w peugeocie 306 1.4 benz. aluminiowy blok. Tylko że u mnie ogrzewanie działa normalnie. obieg na chłodnice idzie przy ok 80 stopni a jest tak że jak jadę tak 120 km/h to wskazówka od temp moment rośnie aż 100 dochodzi bo więcej nie dopuściłem. ale jak jadę do 80-90 km/h to trzyma do 90 stopni. węże nie puchną, płyn nie ubywa jak...
dzięki za szybką odpowiedź, spróbuje a może pomoże :) Pozdrawiam EDIT: sprawdziłem, nie pomogło :( czy ktoś ma jakieś inne propozycje :) ?
albo termostat uszkodzony, albo wentylator za późno się włącza
Kiedy kolega sprawdzał pompę wody? W XL-D Turbo jest chyba ten sam blok. Silnik 4CT 2,00.
Powstawanie masła spowodowane jest niedogrzaniem silnika. Skoki temperatury mogą być spowodowane zapowietrzeniem układu chłodzenia, miałem tak w 1,6 GLI.
chodzi mi oto czy jeżeli jest to kwestia zapowietrzenia to ma to związek ze skokiem temperatury na silniku to wszystko.Nie znam sie - tylko pytam
Wtyczkę czujnika temperatury rozłączyć wyczyścić i podłączyć, może tam coś nie styka(zaśniedziała), jeżeli są gwałtowne skoki? Termostat wymienić na nowy. Na zimę to wskazane. Niewiadomo ile ma lat za sobą obecny. Zasadniczo powinno być szybko 90st C i temperatura powinna się na tym poziomie utrzymywać. Termostat, blokuje przepływ płynu chlodzącego...
przegrał się sterownik. Źe co zrobił?
Byłem w warsztacie na diagnostyce, nie wykazało żadnych błędów, ustawili dawkę paliwa 3,7mg/skok, temperatura silnika 88 , paliwa 36 stopni, kąt wyprzedzenia wtrysku powiedział że jest w dolnej granicy( 2,3 ). Powiedział że powietrze doładowania jest za małe, przy 3000 obr/min było około 550 a powinno być 820-850. W związku z tym mam rozebrać i wyczyścić...
Przejrzeć wtyczki i okablowanie a dodatkowo kontrola mas silnika .
Teraz praktycznie we wszystkich samochodach całą elektronikę silnika "wieszają" na nim bo tak im się łatwiej składa. A że wibracje, skoki temperatury... wszystko się kiedyś zepsuć musi.
witam czujnik jeśli mi się dobrze wydaje to powinien iść jeden przewód na niego i powinien być wkręcony w blok silnika jeśli go odłączysz i dotkniesz do masy silnika wskazówka powinna pójść na max (zapłon włączony) sprawdź czy tak masz ja stawiam na czujnik
poszlo
Mam VW Caddy Maxi z 2017 roku, silnik 2.0 TDI o mocy 110 kW. Auto jest w dobrym stanie, ale od czasu do czasu – dosłownie 2–3 razy w roku – zdarza się coś niepokojącego z temperaturą płynu chłodzącego. Objawy: Temperatura nagle skacze do 130°C (na zegarach), Po około 15–20 sekundach sama spada z powrotem do normy (~90°C), Nie zapala się kontrolka awarii,...
W kadetach zawsze z środkowego nawiewu leci zimne powietrze. Co do skoku temperatury po nagrzaniu silnika - włącza się wentylator czyli normalna sprawa ( chyba że włącza się za często). No własnie - na forum kadeta dowiesz się więcej.
Jeśli mogę wiedzieć to określ ten pisk bliżej.Miałem coś takiego u siebie i brzmiało to jak zepsute turbo-coś podobnego jak gwizd.Była to uszkodzona pompa wody.Jeśli chodzi o głowicę , to niekoniecznie uszczelka musi być wydmuchana pomiędzy układem chłodzenia a komorom silnika.Może to być także alternator , który brzmi podobnie jak luźny pasek od wspomagania.Znam...
Poszukalem i znalazlem dokladna odpowiedz na temat braku wartosci czwartego wtrysku: Dla AFN 013 - jałowy bieg (regulacja równomierności obrotów silnika) (jałowy bieg, silnik ciepły, temperatura płynu powyżej 80°C) 1 Różnica dawki wtrysku, cylinder 4 do 3 [â2,0 do + 2,0 mg/skok] 2 Różnica dawki wtrysku, cylinder 2 do 3 [â2,0 do + 2,0 mg/skok] 3...
O ile te skoki, jaki silnik ?
Pod maską silnika .Przewody koloru brązowego.Połączenia rama-silnik.
Akurat ołowiowe nie są za dobre bo dość szybko się zużywają Mam inną informację - akumulatory ołowiowie w stacjonarnych urządzeniach służą ponad 25 lat. Pod warunkiem, że ich ładowanie odbywa zgodnie z temperatura itd. W samochódach dużo mniej, bo warunki nie są przyjazne - wibracja, skoki temperatury i prądu ładowania, nieładowanie podczas wolnej...
Co prawda w temacie kolega umieścił wątek o termometrze wykorzystującym jako czujnik LM35, ale może "malutka sugestia": Brałeś pod uwagę scalony cyfrowy czujnik typu np DS18B20 ? Ja np w aucie zbudowałem termometr (na ATMEGA8) przy użyciu dwóch czujników DS18B20 (temperatura silnika i w kabinie) oraz DHT22 (zamiennik to AM2302) w nawiewie, który oprócz...
Witam, do colin555 gdzie mozna taki rysunek uzyskac bardzo mi pomogl wlasnie wymienilem sobie czujnik temp. silnika. pozdrawiam.
Z którego roku to espace jest? Bo we wszystkich nowszych sprzętach to skoki od 11.8V do 15V nie dziwią - w zależności od np. przyspieszania, hamowania silnikiem, stanu aku, temperatury, zapalonych świateł itp.
Jak na razie nie mam na co narzekać. Silnik pracuje równo, nie ma "skoków" i "zamulania". Szybko przełącza się na gaz, nawet jak były niskie temperatury nie było problemów. Spalanie na bardzo dobrym poziomi w granicach 7l/100km, więc naprawdę niewiele. Od montaży zrobiłem już ok 16 tys.km, byłem na pierwszym przeglądzie, wymieniłem filtry i nic więcej....
witam.A wczesniej dochodzila do 90 stopni .Jak tak to sprawdz czujnik temperatury, i jeszcze silniczek krokowy .Chcesz sie dowiedziec wiecej ,wpisz w wyszukiwarke elektrody czujnik który ci podalem, a potem w gogle.Twóje auto ma objawy uszkodzonych wlasnie tych elementów .
Jeżeli termostat byłby nie sprawny to otwierał by się za poźno powodując przegrzewanie się silnika temperatura powyżej 100,lub gdyby był cały cas otwary powodowało by to powolne nagrzewanie się silnika, zwiększone zużycie paliwa. sprawdź kostkę z przewodani od termostatu. może nie łaczyć stąd te skoki na liczniku. o jaki silnik dokładnie chodzi???
Skoki temp są wirtualne realna temperatura silnika po zatrzymaniu wynosi około 70st( mogę ręką dotknąć silnik) wskaźnik w tym czasie wskazuje 120st. wentylator działa załącza się przy około 95-100st. co w związku z tym? problem jest taki że słabo w okolicy z kumatym mechanikiem/elektromechanikiem. aktualnie czekam na jednego u którego zostawiłem auto,...
Nie wiem czy tam jest czujnik, jeszcze tego tak nie rozbierałem. Co do powietrza - jakis bąbel jest od czasu do czasu, filtr wymieniony, nie wiem skąd ciągnie, za dużo naraz się dzieje. Z drugiej strony nie wiem co to ma wspólnego z cyklicznym świrem silnika przy określonej temperaturze, spadkami napięcia, skokiem prądu itp. Wyłącz-włącz silnik i chodzi...
Witam mam problem z audi mianowicie : Rano przy odpalaniu zakopcowane lekko na siwo Temperatura skaka do 100 stopni , podejrzewam czujnik temperatury. Silnik ma moc płyn chłodzący w normie odpala na strzała.
Skoki temperatury to pewnie wina przycinającego się termostatu.
Jeśli błędów brak to problem mechaniczny lub lpg rozwala mape w ecu silnika. Gdyby rozwalało mapę to prawdopodobnie wyrzuciłoby P0131,p0132,p0171,p0172,p0420. Sprawdź odczyt temperatury po nocy i rozgrzewając silnik obserwuj zmianę.Zwróć uwagę czy nie ma nagłych skoków.
Rozumiem, że adaptowałeś/programowałeś immo w sterowniku? Najlepiej gdybyś zrzucił logi czasu rzeczywistego czy czasem np. czujnik temperatury silnika nie powoduje nagłego skoku sygnalizując przegrzanie. Drugie pytanie to rozumiem że wgrywałeś mapę pod twój konkretny silnik?
(at)user64 Podpowiem tak - ten element ma każdy starszy samochód, tak powiedzmy do 2000 roku. Część ta jest przed każdym kierowcą. To przychodzi mi do głowy wskaźnik temperatury, bo nowsze często go nie mają. Albo ogólnie licznik. Ale coś mi tu się nie klei.
Oba termostaty reagują tak samo , jeden jest nowy oryginalny . Mnie martwi tylko ten pierwszy skok , przy rozgrzewaniu silnika , kiedy totalnie zimna woda miesza się z gorąca w bloku silnika , jest to normalne zachowanie ??
Pod domem tragedia - auto nie odpala. Mi zawsze, jemu nigdy. Dopiero po kilku próbach i jego telefonach do "przysłowiowych wszystkich" okazało się, że mój nawyk to właśnie to. Sorry, coś mi nie pasuje... Każde sprawne auto w manualu, ze skrzynią na luzie, bez mrozu na zewnątrz, nie ma prawa nie odpalić z niewciśniętym sprzęgłem! Wciśnięcie sprzęgła...
Musiałbyś zmierzyć ciśnienie przy jakim zaczyna wywalać płyn. Jeśli silnik się nie przegrzewa to może wadliwy jest zawór ciśnieniowy w zbiorniczku albo jednak sprężarka pompuje. Przy wadach w głowicy, albo w termostacie, zwykle występują gwałtowne skoki temperatury. Możesz zasymulować jakąś końcówką na zbiorniku powietrza niewielki ubytek, tak by sprężarka...
Sterowniki montowane na silniku w tych autach padają od temperatury i drgań i to jest prawdopodobnie przyczyna gaśnięcia silnika i skoków obrotów jeśli masz sprawna przepustnicę.
1 uzupełnikj profil 2 napisz jaki silnik
Jeżeli jest tak jak piszę, czyli zapowietrzony, to wyjęcie termostatu może nic nie zmienić, chyba, że przy tej okazji zostanie odpowietrzony układ, a oprócz tego wolniej będzie się silnik nagrzewał.
Przy uszkodzeniu czujnika, skoki temperatury (wskazań) są losowe, nie powiązene w żaden sposób z warunkami pracy silnika.
Takie nagłe skoki temperatury to najczęściej uszkodzenie obwodu czujnika temperatury, przetarty kabel sygnałowy dotyka do masy i powoduje zmniejszenie rezystancji sygnału czujnika
Rok produkcji to 1992 a przebieg ok 300tys. świece są sprawdzone tak jak i kable. Nie wiem w czym leży przyczyna ponieważ problem ten występuje po zrobieniu kilkunastu kilometrów i przy skoku temperatury...
Z instrukcji: A511 - przegrzanie silnika I2t, przyczyna: przeciążenie silnika, zbyt duże obciążenie lub skok obciążenia, Rozwiązanie: Niezależnie od sprawdzenia temperatury należy sprawdzić parametry: • P0604 – poziom temperatury silnika wyzwalający ostrzeżenie, • P0625 – temperatura otoczenia silnika. • Sprawdzić, czy...
Witam, borykam się z problemem w clio II 2002R. 1.2 16V otóż faluje mi wskazówka temperatury silnika przez co ostatnio nie zaobserwowałem skoku temperatury i wyrzuciło mi płyn górą przez zbiornik. Wymieniony został czujnik temperatury cieczy ten 3pinowy wkręcany w blok zaraz obok termostatu, wiatraki działają. Napięcie na wtyczce jest coś ponad 4V....
(at)maestrus Wszystko działa poprawnie, jeśli na zewnątrz nie ma upałów. Jeśli auto jest nagrzane, wtedy dzieją się takie rzeczy. Wygląda to jakby któryś z elementów nagrzewał się i wyłączał (jakby zabezpieczenie termiczne). (at)georgesgr mówię o wentylatorze wnętrza. Nie jest to powiązane z nagłymi skokami temperatury. Wyjeżdżam z pracy, silnik zimny,...
Seat Ibiza V (KJ1, KJG) 1.6 TDI. Witam. Podczas jazdy na zegarach pokazuje mi ponad 100 stopni temperatury płynu chłodzącego. Jak włączę sobie podgląd na komputerze, jest tak samo, ponad 100 stopni. Jak zwolnię, temperatura wraca do normy 90 stopni. Najpierw wymieniłem czujnik, po 3 dniach dalej to samo. Potem wymieniłem termostat. Wczoraj znowu to...
W każdej ciężarówce układ chłodzenia jest ciśnieniowy, żeby np. nie powstawał proces kawitacji i temperatura wżenia trochę się zwiększa . Korek pod ciśnieniem W szkole uczą nas, że w miarę spadku temperatury wszystko się kurczy, a wmiarę wzrostu się rozszerza. I to jest prawda także wobec wody ipowietrza, czyli głównych elementów wypełniających układ...
Raczej stawial bym na wtryski dla pewno lepiej zrobic test balansu wtryskow na zimnym i rozgrzanym silniku
obroty ustabilizowały się po odłączeniu czujnika temperatury zasysanego powietrza .Czyżby to on był uszkodzony ?
Norma w tych silnikach, wskaźnik tam zawsze zaniża temperaturę, a bezwładność termostatu powoduje szybkie schłodzenie płynu i zamknięcie go z opóznieniem.
sigwa018 napisał " 1.4 tdi na pompowtryskach (takie 1.9 z wycietym trzecim cylindrem)" objawy wskazują raczej na układ paliwowy w 4 cylindrach wygląda to tak: vcds grupa 013 013 - jałowy bieg (regulacja równomierności obrotów silnika) (jałowy bieg, silnik ciepły, temperatura płynu powyżej 80°C) 1 Różnica dawki wtrysku, cylinder 4 do 3 [−2,0 do...
Witam! Zauważyłem ostatnio problem jak w temacie w moim samochodzie. Sprawdzałem auto vagiem (octavia ahf z 99r.) i nie wykazał żadnych błędów, czujniki temperatury zachowują się poprawnie (tzn. mierzą, nie ma żadnych skoków czy losowych wskazań). Kiedy klimatyzacja nie pracuje temperatura silnika non-stop wynosi osiągnięte wcześniej 90C, natomiast...
Nie , nie pomylilem sie napewno , pisze o silniku 1.7 TD !
1.4MPI ma 60KM i pali więcej ale jak na te 60KM "chodzi jak rakieta". Ten silnik też miał problemy z zamarzającą odmą. To stare silniki o bardzo zbliżonej konstrukcji. Z minusów to dość toporne (i skrzypiące) wnętrze i mało precyzyjne sterownie przepustnicą (zmienny skok jałowy pedału przyśpieszenia w zależności od temperatury silnika). Te silniki też...
Sprawdz czujnik temperatury lub jego przyłącze być może to on powoduje te wachania obrotów
Skoki temperatury może wywołać tani interfejs z allegro. Ale skoro się nie dogrzewa to termostat.
Witam Nie jestem w stanie zrozumieć ludzi którzy nie mają pojęcia na temat a udzielają porad. Co ma czujnik temperatury ECT do włączania wentylatora???? Czujnik ECT reguluje pracę samochodu w zależności od temperatury silnika. Napięcie na pracującym samochodzie z czujnka ECT podawane do komputera: przy temperaturze silnika 12 st C - 2,4 V, przy temperaturze...
Silniki te chłodzone są wodą i często się zdarza, że przy rozruchu czy przepływaniu przez mieliznę jest unoszony ku górze, co powoduje dość krótkie, ale jednak skoki temperatur. Ja bym sprawdził pierścienie. Sam trochę wędkuje, ale mam w pontonie silnik elektryczny (jak każdy porządny elektryk)
Witam,Chrysler Voyager 2012, 3.6 benzyna Problem ze skokami temperatury,generalnie wahania są o ok 5-7 stopni,bez znaczenia czy miasto czy trasa, np 98-103,co kilka sekund rośnie i spada. Chlodnica,czujnik temperatury, pompa wody,termostat- wymienione,ostatnio zrobiona uszczelka pod głowicą, a problem dalej jest,ciągle skoki 92-98, potem szybsza jazda...
Tym razem Ja może koledze podpowiem :) Wykonałem dziesiątki silników. Jeżeli chcesz aby działał na niskich temperaturach, zamiast tłoka i cylindra zastosuj membranę. Osobiście używałem wodnych sylikonowych membran z pieców TERMET PG13 Wykorbienie w tym przypadku roboczy=1/2 skoku pływaka. Jeżeli Cię to interesuje, mogę podpowiedzieć jak wykonać szklany...
Witam.Rocznik samochodu to 2002r. a silnik to 1.9 tdi 130km,AVF
A czy kolega moze mi podpowiedziec gdzie ja mam owego czujnika szukac na silniku?
No cóż. Rok produkcji chyba wyjaśnia sprawę. Niestety zabrudzony układ chłodzenia. Może to być szlam ale moze też kamień. O ile pamiętam to w Megane jest tak iż wentylator może się włączyć tylko podczas pracy silnika (włączony zapłon). Stąd po zakończonej jeździe kiedy następuje wychładzanie bloku silnika a brakuje wzmożonego odbioru ciepła nastąpi...
Wielkie dzięki, to całkiem nowa perspektywa spojrzenia na problem. Zaraz przekaże info do mechanika. Mam nadzieję że to pomoże w rozwiązaniu problemu. Dam znać o efektach ... Dodano po 37 Jeszcze tylko dopytam, Ponieważ z pośrednio elektrycznych tematów jakie teoretycznie mogły by mieć wpływ na takie zachowanie silnika a ich charakterystyka może zmieniać...
Alfred to nie jest tak, że masz za niskie ciśnienie bo się kończy pompa czy wtryski, delphi tak ma, poza tym jeśli ciśnienie będzie nie odpowiednie, sterownik zgasi silnik, po prostu tak ma być i tyle. Co do narastania ciśnienia podczas przyśpieszania to już trochę inna bajka, tutaj decyduje kilka parametrów, miedzy innymi pedał gazu, obroty silnika,...
Być może za bardzo przywykłem do Seata, ale naprawde on jak złapie 90 to bez róznicy lato/zima cały czas trzyma temperaturke... Dlatego tez zdziwilo mnie jak zasiadlem do vectry i zobaczyłem takie skoki (70-105) ale skoro to normalne, to ok..
:D nie ciśnienie ma każdy tłoczek inne bo wszystkie zasilane są z tego samego węża i reuktora , ale skok mają różny. To tandetne wtryskiwacze i należy w nich kalibrować skok grzybka przed montażem, a i wczasie eksploatacji często się rozkalibrowują. Reduktor masz dobry ale do 90KM , deklaracja włoskiego producenta najwyraźniej nie dotyczy ani naszego...
Panowie ale nie bez taki jeśli chcecie pomóc to napiszcie coś mądrego a nie powalacie na kolana. Powietrze ma ok, dolot szczelny, sprężarka pompuje. Obroty przycinają mi się tylko gdy silnik napierze temperatury, i tak auto na zimnym silniku ma dawkę paliwa 5,5mg/skok a przy temp. 90,2C(tak pokazał vag) dawka waha się 1,8-2,0 mg/skok. Czy tu leży przyczyna?...
Przyłączę się do rozmowy ponieważ mam taki sam problem z FORDEM FOCUSEM (2.0l z 2000 roku) i właściwie takimi samymi objawami. Silnik mocno się nagrzał, efektem czego było charakterystyczne syczenie gdzieś z lewej strony w okolicy zbiornika na płyn chłodniczy. Efekt - auto nie miało "normalnego" przyspieszenia, po za tym nie uruchamiał się wentylator....
Znalazłem rozwiązanie problemu który nie istniał. Wysoka temperatura pracy tego silnika to nic innego jak rozszerzenie obiegu Carnota. W instukcji serwisowej do oktavi pisze że początek otwarcia to 105 skok min 7mm czyli wszystko w porządku tak po prostu ma być. Pozdrawiam. Ludzie pytają, a potem trzymają w sekrecie żeby przypadkiem nikt się nie dowiedział....
Zawory to: Base DN15 Znalazłem tylko informację, że producentem lub dystrybutorem jest firma: Jürgen Schlösser Armaturen GmbH ale nie można znaleźć żadnej dokumentacji tych zaworów. Jakie mają parametry, jak się wykonuje nastawę wstępną itd. Nasuwają mi się jeszcze dwa pomysły: 1. Sprawdź czy czasem w pompie nie urwała się turbinka lub pompka nie zapchała...
Robiłem dzisiaj testy na obciążeniu kosiarką 120 kg. Spaliło bezpieczniki po 10A na silnik, późnej po 15A, a na 20A póki co jeździ. Jaką temperaturę może osiągnąć regulator obrotów, bo był dość mocno gorący. Czy miękki start na silnikach by zapobiegł nagłym skokom prądu?
Panowie, to o czym pisze autor nie jest kwestią odpowietrzania. Autor opisuje prawidłowe działanie termostatu uważając je za wadliwe. Czy otworek jest czy nie ma, układ trzeba odpowietrzyć. I jeżeli jest odpowietrzony to BĘDZIE MIAŁ skoki temperatury o których piszę. Kto nie obserwował na wykresie temperatury cieczy chłodzącej przez OBD nie będzie z...
Wiem, że nasi mechanicy to obcenie "rzal i bul" ale nie będzie wyjścia i trzeba będzie kogoś znaleźć - zacząłbym od problemów ze sterownikiem bo nie znamy parametrów, błędów ani nie wiemy czy sam sterownik nie generuje objawów. W miarę możliwości sprawdź czy nie ma przedmuchów do układu chłodzenia - te skoki temperatury, jeśli prawdziwe, są niepokojące.
pozwolę sobie podłączyć się do tematu, bo mam podobny problem , a raczej ma mój ojciec :). od początku. Matiz , silnik 0.8 rocznik 1998 1. Ucieka płyn z układu chłodzenia. 2. Trudno rozgrzać silnik i są skoki temperatury na wskazaniu. Ad.1 z tego co zaobserwował ojciec to płyn wywala, ale już po wyłączeniu silnika. Dziwna sprawa bo teraz już zimno jest...
Nie umiemy wróżyć w fusów (jeszcze), więc może napisz coś więcej jeśli chcesz by ktoś odpowiedział: co do tej pory sprawdziłeś, czy ubywa płynu, czy pompuje układ, czy grzeje się pod górki czy ciągle, co to znaczy się grzeje, może tak ma być ;-) Jaki masz silnik, od kiedy to się zaczęło, nagle czy stopniowo... itp. itd.
Witam, Mam problem z napędem NICE ROBUS 600. Napęd lekko podlany podczas powodzi - kilka miesięcy jeszcze pracował i padł - najpierw moduł od pilota, poźniej cała centrala. wymieniłem centralę na używaną - przy większym mrozie przestała działać - kilka sygnałów i brak startu - mocna próba pchnięcia w kierunku otwierania i ruszyła. Za kilka dni to samo....
Witam! Co tak kolego "gabares" uparłeś się na ten programator. To się sprawdza na końcu. Dlaczego? cytat z mądrej książki: " Na zewnątrz do układu mechanicznego przymocowany jest silnik programatora i blokada. Blokada włączana jest przez termostat w cyklu prania i powoduje, że programator nie będzie przeskakiwał dopóki woda w zbiorniku nie osiągnie...
Kolega marcpol ma rację, ale ty jesteś uparty i chcesz mieć pomiar. OK Napisałem. Temat, że jest trudny, ale nie jest beznadziejny.Wszystko zależy jaką chcesz mieć dokładność, ile chcesz wydać kasy i co sam potrafisz z elektroniki. Niestety prostej recepty nie ma. Sorry. Wg. mnie dobrym miejscem byłby króciec wlotowy cylindra. Jest to "kawałek mięsa"....
W oplach wystepuje duże podciśnienie w układzie chłodzenia silnika.W zbiorniku wyrównawczym zawsze jest płyn w temperaturze silnika, jesli jest cos inaczej może być uszkodzony korek zbiornika wyrównawczego. Skoki temperatury i rozbieżności w odczytach zależą nie tyle od termostatu bo one zazwyczaj otwierają się w temeratusze około 95 0C ale też od czujnika...
Nie zaglądałem dwa dni, a tu temat się rozkręcił. Dzięki za zainteresowanie. KotBury ciekawie to wszystko opisałeś. Posiadam lexie i mógłbym niektóre parametry posprawdzać. Tylko które? Co do czujnika to miesiąc temu wymieniałem termostat razem z czujnikiem. Sprawdziłem wskazania temperatury przez niego i są poprawne. Co do EGR-u, był myty jakieś 15tys...
Jeśli to pierwszy biały pasek, to silnik jest niedogrzany. Przy tej temperaturze jest wyregulowana instalacja, a po rozgrzaniu jest zbyt ubogo. Skoki mocy mogą być w zależności od temperatury. - to tylko pomysł na ten problem.
Wskaźnik temperatury w Oplach, jest wskaźnikiem... nie wiadomo czego. Robocza temperatura tego silnika to ok 105°C, ale wskazówka nigdy nie przekracza 90°C. Tylko odczyt temperatury testerem może coś powiedzieć. Problem może leżeć w klimatyzacji (np. mała ilość czynnika). odczyt testerem pokazuje podobne skoki temperatury, raz 50 40 80 itp, na odpietym...
Być może czujnik temperatury zasysanego powietrza w kolektorze. Silnik zimny w garażu pali ładnie a nagrzany na parkingu pod maską słońce 40 stopni trzeba pokręcić.
Jeżeli chodzi o pozycje krańcowe to są dwa rodzaje silników (a w zasadzie napędów) do rolet. W jednych są krańcówki mechaniczne (przeważnie ich skok mieści się w zakresie 20-40 obrotów), a w drugich są elektroniczne (na enkoderze) przeważnie powiązane z czujnikiem wykrywania przeszkód. Myślę, że te drugi mają dużo większy zakres regulacji (Elero/Nice,...
Algorytm jest taki: IF\ T\ >\ T1\ THEN\ START IF\ T\ <\ T2\ THEN\ STOP T - temperatura wewnętrzna T1 - temperatura włączenia (wyższa) T2 - temperatura wyłączenia (niższa) T2\ <\ T1 |T2|\ -\ |T1|\ =\ HISTEREZA HISTEREZA = dopuszczalne wahanie się temperatury w lodówce, im większa tym agregat rzadziej pracuje ale większe są , trzeba to dobrać,...
skoki temperatury skoki temperatury athlon sterownik kotła skoki temperatury
pompa wspomagać renault laguna podłączenie wtyczki kolory prosty regulator oświetlenia
jacuzzi dmuchane jacuzzi dmuchane
Kondensatory KSF (styrofleksowe, polistyrenowe) – zastosowania, właściwości, zamienniki Brak uprawnień do oglądania kanału nc+ - przyczyny i rozwiązania