Dopisałem definicję formatowania warunkowego w VBA. Formatowanie odtwarza się automatycznie przy otwieraniu skoroszytu. Szerokość zakresu formatowania jest określona przez zawartość trzeciego wiersza w każdym arkuszu. Wiersze zakresu formatowania są ustalone na stałe. Skoroszyt nie może zawierać innych formatowań warunkowych. Gdyby zawierał, trzeba...
Aby coś takiego zadziałało "samo" - potrzeba makra. Ale jest inne rozwiązanie (ja je zastosowałem u mnie w pracy). Nie wiem czy u ciebie da się zastosować. Taki arkusz - szablon (u mnie nazwany "czystym") ma jeszcze jeden arkusz z nazwą "kalendarz". Są w nim (oprócz sobót i niedziel) automatyczne wyliczenia świąt itd. i poprzez zaznaczenie danego miesiąca...
Częściowo zrywa łącza, ale przy otwieraniu pojawia się komunikat "Ten skoroszyt zawiera łącza...". Dodatkowo rozjeżdża się formatowanie (scalanie niektórych komórek zostało usunięte)
Wkleiłem makro ale coś nie działa Ale co konkretnie robisz, co i jak wklejasz i na czym polega to "nie działa"? Może chodzi o interakcję z procedurą obsługi zdarzenia Change, którą masz w swoim pliku, a o której nic nie pisałeś? Przesyłam Twój skoroszyt z dopisanym w kodzie wyłączeniem obsługi zdarzeń. Przypisałem do tego makra skrót Ctrl+Shift+V,...
Dziękuję bardzo, działa najogólniej tak jak myślałem - mam jeszcze propozycję kilku ulepszeń, o ile mogę prosić;-): 1) przerobienie tego kodu, żeby te utworzone skoroszyty zostały zapisane w folderze / lokalizacji liku, z którego były kopiowane 2) skoroszyt z kopią miałby 2 arkusze (przykład w załączeniu): - 1 o nazwie "dane" z tymi wykopiowanymi danymi...
Nie mam czasu wgryzać się w ten skoroszyt ale jeżeli jest dla ciebie odpowiedni to może formuła warunkowa rozwiąże problem. Po zerowej zaczyna liczyć biorąc pod uwagę iż jest to już inna doba.
jakieś propozycje jak to elegancko :?: rozwiązać? Taki projekt może być nieelegancki, ale musi być funkcjonalny :!: Dlatego musisz mieć specjalny arkusz kadrowy gdzie będziesz miał wszystkie potrzebne dane osobowe. Dalej potrzebny jest arkusz stanowisk pracy , którym należy zabezpieczyć obsadę (wraz z określeniem ich charakterystyki np. w niedzielę...
Witam, dopiero zaczynam swoją przygodę z VBA. Potrzebuję podpiąć pod przycisk funkcjonalność, która będzie kopiowała dane z jednego skoroszytu i wklejała go do innego. Obecnie udało mi się stworzyć kawałek kodu, który to robi ale mam problem z formatowaniem. Private Sub cbImportModelu_Click() Workbooks.Open Filename:=tbLokalizacjaPliku (użytkownik wprowadza...
[syntax=vbscript]rngToCopy.Copy wkNew.Worksheets(1).Range("A1").PasteSpe... xlPasteColumnWidths[/syntax] P.S. Tego kodu nie da się czytać w tej formie.
Znalazłem bardzo fajny arkusz http://www.excel.12biuro.pl/listaobecn2.... niestety nie można w nim zapisywać danych bo za każdym razem po wybraniu innego pracownika lub daty wszystkie dane się traci można tylko wypełnić i wydrukować. To jest demo i dla celów czysto naukowych zdoiłem z niego zabezpieczenia żeby zobaczyć zasadę działania. Chyba zacznę...
Kopiowania i wklejania, tudzież opcji odwrotnej nie polecam. I tak w efekcie końcowym po wklejeniu wierszy (w trybie projektowania ma się rozumieć) trzeba ręcznie zmienić właściwość LinkedCell na właściwą. W tym momencie makro działa prawidłowo. Po usunięciu wierszy też makro działa właściwie. Dalej drukuje zaznaczone. Można oczywiście w VBA napisać...
Witam serdecznie Mam problem otóż w EXEL’u 2010 tworzę dokument dosyć bardzo rozbudowany ( kilkaset wierszy i kolumn i kilka arkuszy) i nie wiem jak wykonać w nim listę rozwijaną w komórce ale uzupełnianą przez użytkownika własnymi danymi – ważne, aby uzupełniało się to w tej samej komórce co jest wyświetlane. Jest to część dużej bazy danych...
Można to też zrobić makrem. W załączniku przykład. W komórce A1 wybierasz walutę (PLN, EUR lub USD). Po wyborze waluty kombinacja Ctrl+Shift+$ będzie formatować komórki walutowo z wybraną walutą (aż do jej zmiany w A1). Kod jest w 3 częściach: na karcie Ten_skoroszyt, na karcie Arkusz1 i w Module1.
Przetestuj takie rozwiązanie. Ochrona arkusza jest włączana automatycznie podczas otwarcia skoroszytu (hasło: "123" zdefiniowane jest w module VBA 'ten_skoroszyt'). Komórki, które mają być edytowane przez użytkowników muszą mieć odblokowaną ochronę (formatuj komórki->ochrona->zablokuj /odznaczone/). andie
Oj, Leon45 , ciężki z Ciebie przypadek. Załączasz plik w niewłaściwym formacie (bez makr), ja mam tę funkcję wpisywać za każdym razem od nowa? Poza tym nie czytasz, albo nie pamiętasz co się do Ciebie pisze. Kilka postów wcześniej napisałem: Jeśli chcesz mieć pewność, że po zmianie koloru formuła się przeliczy używaj Malarza formatów, czyli kopiuj formatowanie...
Jeśli chodzi tylko o zaznaczenie duplikatów, a nie o manipulowanie wpisami można posłużyć się formatowaniem warunkowym. Trzeba tylko doprecyzować, gdzie są te dane do porównania. Czy one są w osobnych plikach (skoroszytach), czy w innych arkuszach tego samego skoroszytu? Założyłem, że to drugie. Gdyby to były osobne pliki, to najlepiej skopiować te...
W istniejącym skoroszycie trzeba zmodyfikować styl Normalny komórek. Nie byłem pewien, czy modyfikuje to również nagłówki wierszy i kolumn, ale sprawdziłem i tak. [syntax=text]Narzędzia główne > Style > Style komórki > Normalny > kliknąć PPM > Modyfikuj > Formatuj > Czcionka (ustawić co trzeba) > OK > OK[/syntax]
A nie prościej będzie skopiować całe arkusze (a nie ich zawartość jak to próbujesz zrobić) do nowego skoroszytu? Jestem tego samego zdania. A gdyby po prostu:[syntax=vb]Sub Kopiuj_Ark() Sheets(Array("Arkusz3", "Arkusz4", "Arkusz6")).Copy End Sub[/syntax]
Witam Hehe .. Mam podobne zdanie do Twojego odnośnie drukowania w VB. :cry: wg mnie: powinieneś osadzić kontrolkę sformatowanego arkusza Excela w oknie programu, załadować ją danymi z bazy, a następnie wydrukować taki skoroszyt z poziomu Excela, lub wywołać Excela z tym skoroszytem, a w nim uruchomić automatycznie makro, które wydrukuje zadeklarowany...
Koledzy dobrze radzą, ale to trzeba wdrażać od początku projektu. Więc na przyszłość trzeba to zaplanować inaczej. Tymczasem jednak potrzebne jest rozwiązanie doraźne, polegające na kopiowaniu tego co jest. Na razie to jest ilość danych, z którą Excel sobie poradzi, ale jak danych będzie przybywać, to kopiowanie będzie trwało coraz dłużej. Ponieważ...
Przeanalizuj kroki (kimi.xls). Dlatego na liczbach zamiast "" lepiej zastosować zera i je ukryć (Np przez formatowanie warunkowe lub we właściwościach skoroszytu). Mniej kombinowania przy następnych obliczeniach (kimi(1).xls).
Najlepiej aby makro robiło to od początku do końca, bo tak to za każdym razem trzeba bawić się w formatowanie i zamienianie. do tego dojdzie tabela przestawna, sortowanie i dzielenie. Jeśli ktoś ma pomysł jak to ugryźć i byłby w stanie podpowiedzieć/ pomóc to będzie bardzo miło. Tak jak chyba już wspominałem, z VBA raczkuję i nie potrafię sobie poradzić...
Prawdopodobnie zapisujesz pliki w starszym formacie, który nie jest do końca kompatybilny z Excel 2007 (w nagłówku masz napisane "Tryb zgodności"). Spróbuj wszystko sobie sformatować tak jak powinno być, a następnie zapisać arkusz we współczesnym formacie excela (z rozszerzeniem xlsx lub xlsm - jesli plik z makrami): "Zapisz jako" > "Skoroszyt programu...
Formatowanie warunkowe - formula =DZIŚ()<wygaśnięcia (zielony) komunikat - makro do zdarzenia na otwarcie skoroszytu
1. Załóż filtr w oryginalnej tabeli (niepuste) -> zaznacz całą tabelę i wtedy dopiero kopiuj dane . Może nawet lepiej wklejać "tylko wartości" niż dane z pełnym formatem każdej kopiowanej komórki. Zrobisz to w jednym ruchu zamiast korzystać z pętli (2000 razy). Po nagraniu makra można edytować zaznaczony zakres tak, żeby najlepiej nam odpowiadał. 2....
Można też sformatować komórki jako liczbowe z 2 miejscami po przecinku i ustawić opcję Zaawansowane/Podczas obliczania w tym skoroszycie/Ustaw dokładność zgodną z wyświetlaną. Wtedy formatowanie będzie działać jak zaokrąglanie. Nie obejmuje to formatu Ogólnego. Ale trzeba o tym pamiętać, bo włączenie tej opcji nie jest nigdzie sygnalizowane, więc niektóre...
Dzień dobry. Mam pewien problem i nie wiem, jak sobie z tym poradzić. Mam arkusz z danymi. W kolumnie (załóżmy B) mam wartość albo SPRAWDZONE albo NIE SPRAWDZONE. Utworzyłem sobie formatowanie warunkowe, gdzie jeśli w komórce znajduje się słowo SPRAWDZONE to zmienia kolor komórki na np. zielony. Jeśli jest NIE SPRAWDZONE to na czerwono. I było ok przez...
Teraz nie pobiorę Twojego załącznika, Nie wiem jak bardzo chcesz zautomatyzować grafik, ale możesz w jednym skoroszycie zrobić arkusze na kolejne miesiące z roku. Dodatkowo dopisać w formatowaniu warunkowym nową formułę dla obszaru C3:C26 i "chwytającą" zamiast C3 AD/AE/AF/AG3 z ostatniego dnia poprzedniego miesiąca, a zamiast D3, wpisać C3 z danego...
Tak jak Pan zrobił jest super, ale oczywiście mam problem (pamiętając żeby kopiowana tabela była w tej samej kolumnie i wierszu parzystym) żeby po skopiowaniu do mojego arkusza wyskakuje błąd "nie można używać odwołań do innych arkuszy lub skoroszytów dla kryteriów Formatowania warunkowego". a muszę zmienić odwołania do komórek gdzie jest rok i miesiąc...
Witam ! Przedstawione zadanie jest trudne do rozwiązania (w każdym razie dla mnie :cry: ) ze względu na zawiłości formatowania dat . Przedstawiony przykładowy arkusz stanowi swoiste dzieło "rękodzielnicze" :D - chyba Pan Błażej mocno się nad formatowaniem warunkowym całej tabeli napocił. Żeby tej pracy nie zmarnować - proponuję zatem do założonej funkcjonalności...
chciałabym aby exel liczył 100%godzin na dni przypadające w święta i niedzielę, oraz aby naliczał 50%godzin w soboty. Jeśli wprowadzisz do skoroszytu tabelkę ze świętami, kolorowanie powierzysz formatowaniu warunkowemu :idea: to poprzez "proste formuły" możesz uzyskać pożądany efekt :spoko: 1071225 1071223
A po co takie pojedyncze klikanie w każdy nagłóweczek. Trzeba było wszystko razem. Poniżej kod do formatowania nagłówków we wszystkich tabelach w skoroszycie (we wszystkich arkuszach tego skoroszytu). Dodano po 1 ...aby formatował tylko wybrane nagłówki: [syntax=vbscript] Sub test_formatowanie_wszystkich_tabel() Dim ListaTabel As ListObject Dim ListaArkuszy...
Witam, chciał bym poukrywać formuły w arkuszu, skoroszycie. Problem tkwi w tym, iż po wybraniu formatowania i zaznaczeniu ukryj oraz ochronie arkusza, podczas sortowania za pomocą przycisku i kodu vba wywala błąd, ażeby NIe chronić arkusza. ktoś coś ??
Użyj opcji formatuj jako tabelę. Jako Lp. wpisz formułę (komórka powyzej)+1. Formuły w skoroszycie sformatowanym jako tabela będą się automatycznie przenosiły do nowych wierszy. Prosty przykład.
Jesteś pewien że potrzebujesz do tego MAKRA? Bo moim zdaniem wystarczy zwykła [url=http://office.microsoft.com/pl-pl/e... arkusza.
Kiepsko Ci idzie. Standardowo Excel w nowym skoroszycie automatycznie tworzy aż 3 arkusze. Co dalej?
Myślę, że wystarczy dodać w module Ten_skoroszyt obsługę zdarzenia Open: adamasa_nt , to autor powinien się wypowiedzieć. To przy założeniu, że nie pracujemy o północy. Jeśli potrzebna jest aktualizacja w czasie pracy, to wchodzi w grę ręczne (ewentualnie przyciskiem) wywołanie procedury Formatuj, albo już jakieś wypasione rozwiązanie z automatycznym...
Witam! Nowy, czysty skoroszyt. Komórki mają formatowanie domyślne. Do komórki D3 wpisuję z ręki formułę ="0987", excel zgodnie z przewidywaniem traktuje tekst jako tekst, mamy wyrównanie do lewej, 0 zachowane. Do komórki D4 wpisuję formułę =D3, i tym razem excel zgodnie z przewidywaniem traktuje tekst jako tekst, mamy wyrównanie do lewej, 0 zachowane....
Niekoniecznie :) Zaznacz kolumnę (kolumny) które chcesz ukryć, prawym->Ukryj (nie musisz nic blokować). Następnie nałóż ochronę, nie zaznaczając opcji FORMATOWANIE KOLUMN. Wtedy nie będzie można jej odkryć. możesz też pobawić się z ochroną skoroszytu (Narzędzia->Ochrona->Skoroszyt). jak zablokujesz strukturę i okna, to np. nie będzie można zmieniać...
Witam, No to jeszcze jedno pytanko. W moim pliku "1" dołożyłem drugi przycisk "CommandButton1", który zapisuje mi dane i zamyka skoroszyt. Chciałbym zrobić tak, że gdy "aktywny" jest pierwszy przycisk to ten mój (do zapisywania) jest nieaktywny. I na odwrót. Jak to zrobić??
Można i formatowaniem warunkowym :) Tylko powiększanie/zmniejszanie ilości kodami D0001 lub Z0001 tyczyć się będzie jedynie pierwszego znalezionego na liście. Pytanie jest: do czego ma docelowo służyć taki arkusz? Tylko do zaznaczania? Wtedy nie trzeba żadnego makra i należy pozostać przy samym formatowaniu. Po wybraniu "kodu/indeksu" zaznaczą się dwa...
Dziękuję za odpowiedzi. Szczególnie drugie rozwiązanie bardzo mi się podoba. Trochę je zmodyfikowałem dla swoich potrzeb. Chciałbym jeszcze, aby do nowego arkusza zostało skopiowane również formatowanie. Proszę jeszcze raz o podpowiedź. Sub KopiujArkusz() Dim ten_skoroszyt As String, nowy_skoroszyt As String, zapisz_nowy_skoroszyt As Variant ten_skoroszyt...
W jaki sposób, przy użyciu formatowania warunkowego lub kodu w VBA można zablokować (np. na hasło), możliwość zmiany, edycji komórek w całym skoroszycie. Pozostawiając jedynie możliwość edytowania komórek wybranej kolumny? Np. Chciał bym udostępnić w skoroszycie możliwość dokonywania zmiany zawartości komórek kolumny D z zakresu od D3 do D27. Z możliwością...
Hmm... Zdaje się, że bardziej tu potrzebny czarodziej/cudotwórca. [syntax=vbscript] =JEŻELI.BŁĄD(WYSZUKAJ.PIONOWO("*"&$B$2&"... Obsługa'!$A$2:$I$301;3;0);"") [/syntax] U mnie w tej chwili w D8 jest taka formuła jak wyżej, więc dobrze. Może to odwołanie do zewnętrznych łączy trzeba wyrzucić aby u ciebie działało prawidłowo? Oryginalnie w skoroszycie...
Co prawda to twoja praca domowa, niemniej: Excel działa na danych dynamicznie. Bez makra "zapisywanie" do komórki "stałej" danej z jednej nie da się zrobić * . Ja widzę to tak (dwa sposoby): 1. Tabela. W trzech wersach pierwszej kolumny trzy (czy więcej) urządzeń. W nagłówkach kolumn tej tabeli od razu wpisane kolejne daty z kalendarza. Wpisujesz czas...
Znalazłem taki kod, który chciałbym dostosować do własnych potrzeb. ' ========================================... ' ZAŁOŻENIA: ' 1. Wszystkie skoroszyty do scalenia znajdują się w jednym folderze ' 2. Nie ma tam żadnych skoroszytów przypadkowych (w tym docelowego) ' 3. Dane do scalenia są zawsze w pierwszym arkuszu i mają jednakowe...
Witam, dostałem plik w formacie CSV z danymi, który otwieram w excelu. Czy przy takim otwarciu tracę jakieś dane, nazwy komórek czy cokolwiek ? Przy otwarciu przez excel wyskakuje komunikat : Niektóre funkcje mogą zostać utracone, jeśli zapiszesz ten skoroszyt w formacie rozdzielanym przecinkami (CSV). Aby zahować te funkcje, zapisz go w formacie pliku...
Przystosowałem rozwiązanie z https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... do "podobnego" pliku, jednak ma on trochę inny układ - wypełniony jest co drugi wiersz zaczynając od wiersza 6 i w przypadku tego skoroszytu w automatycznie tworzonym arkuszu ma skopiować formatowanie z poprzedniego tygodnia (tak aby ilość wierszy była stała - do 74 wierszy)...
W sieci znalazłem ciekawy sposób na wyróżnienie (podświetlenie), aktywnego wiersza. [url=http://www.excelblog.pl/wyroznianie... link. Autor pokazuje - jak coś takiego można osiągnąć przy użyciu formatowania warunkowego w połączeniu z krótkim kodem w VBA. Próbowałem coś takiego wykonać dla trzech oddzielnych tabel w jednym skoroszycie. Tworząc...
Aby ochronić komórki przed przypadkowym nadpisaniem ich zawartości trzeba wykorzystać mechanizm ochrony arkusza oraz przedefiniować czasowo funkcję klawisza F2 . Najpierw musimy zdecydować, które komórki mają być objęte ochroną. Domyślnie blokowane są wszystkie komórki, ale blokada jest nieaktywna dopóki nie włączymy ochrony arkusza. Blokowanie i odblokowywanie...
excel skoroszyt chronić skoroszyt łączyć skoroszyt
bosch serwisowy pokrętło niebieski ekran radio samochodowe philips ciemny
Czy woda utleniona pomoże agrestowi z mączniakiem? Znaczenie jednostki MA w elektronice i inżynierii