Dopisałem definicję formatowania warunkowego w VBA. Formatowanie odtwarza się automatycznie przy otwieraniu skoroszytu. Szerokość zakresu formatowania jest określona przez zawartość trzeciego wiersza w każdym arkuszu. Wiersze zakresu formatowania są ustalone na stałe. Skoroszyt nie może zawierać innych formatowań warunkowych. Gdyby zawierał, trzeba...
Witam, dopiero zaczynam swoją przygodę z VBA. Potrzebuję podpiąć pod przycisk funkcjonalność, która będzie kopiowała dane z jednego skoroszytu i wklejała go do innego. Obecnie udało mi się stworzyć kawałek kodu, który to robi ale mam problem z formatowaniem. Private Sub cbImportModelu_Click() Workbooks.Open Filename:=tbLokalizacjaPliku (użytkownik wprowadza...
[syntax=vbscript]rngToCopy.Copy wkNew.Worksheets(1).Range("A1").PasteSpe... xlPasteColumnWidths[/syntax] P.S. Tego kodu nie da się czytać w tej formie.
Częściowo zrywa łącza, ale przy otwieraniu pojawia się komunikat "Ten skoroszyt zawiera łącza...". Dodatkowo rozjeżdża się formatowanie (scalanie niektórych komórek zostało usunięte)
Oj, Leon45 , ciężki z Ciebie przypadek. Załączasz plik w niewłaściwym formacie (bez makr), ja mam tę funkcję wpisywać za każdym razem od nowa? Poza tym nie czytasz, albo nie pamiętasz co się do Ciebie pisze. Kilka postów wcześniej napisałem: Jeśli chcesz mieć pewność, że po zmianie koloru formuła się przeliczy używaj Malarza formatów, czyli kopiuj formatowanie...
Przetestuj takie rozwiązanie. Ochrona arkusza jest włączana automatycznie podczas otwarcia skoroszytu (hasło: "123" zdefiniowane jest w module VBA 'ten_skoroszyt'). Komórki, które mają być edytowane przez użytkowników muszą mieć odblokowaną ochronę (formatuj komórki->ochrona->zablokuj /odznaczone/). andie
Dziękuję bardzo, działa najogólniej tak jak myślałem - mam jeszcze propozycję kilku ulepszeń, o ile mogę prosić;-): 1) przerobienie tego kodu, żeby te utworzone skoroszyty zostały zapisane w folderze / lokalizacji liku, z którego były kopiowane 2) skoroszyt z kopią miałby 2 arkusze (przykład w załączeniu): - 1 o nazwie "dane" z tymi wykopiowanymi danymi...
Jeśli chodzi tylko o zaznaczenie duplikatów, a nie o manipulowanie wpisami można posłużyć się formatowaniem warunkowym. Trzeba tylko doprecyzować, gdzie są te dane do porównania. Czy one są w osobnych plikach (skoroszytach), czy w innych arkuszach tego samego skoroszytu? Założyłem, że to drugie. Gdyby to były osobne pliki, to najlepiej skopiować te...
Przeanalizuj kroki (kimi.xls). Dlatego na liczbach zamiast "" lepiej zastosować zera i je ukryć (Np przez formatowanie warunkowe lub we właściwościach skoroszytu). Mniej kombinowania przy następnych obliczeniach (kimi(1).xls).
chciałabym aby exel liczył 100%godzin na dni przypadające w święta i niedzielę, oraz aby naliczał 50%godzin w soboty. Jeśli wprowadzisz do skoroszytu tabelkę ze świętami, kolorowanie powierzysz formatowaniu warunkowemu :idea: to poprzez "proste formuły" możesz uzyskać pożądany efekt :spoko: 1071225 1071223
Tak jak Pan zrobił jest super, ale oczywiście mam problem (pamiętając żeby kopiowana tabela była w tej samej kolumnie i wierszu parzystym) żeby po skopiowaniu do mojego arkusza wyskakuje błąd "nie można używać odwołań do innych arkuszy lub skoroszytów dla kryteriów Formatowania warunkowego". a muszę zmienić odwołania do komórek gdzie jest rok i miesiąc...
Formatowanie warunkowe - formula =DZIŚ()<wygaśnięcia (zielony) komunikat - makro do zdarzenia na otwarcie skoroszytu
No tak. W YT "Dynamiczny wzór grafiku w Excelu. Grafik w Excelu" to jest tylko WZÓR. W Twoim przypadku, powinieneś generować kolejne miesiące, kopiować je do swojego rocznego skoroszytu z miesiącami (jak opisałem wyżej), wstawić do formatowania warunkowego w każdym arkuszu to co Ci podesłałem, pokolorować niedziele, i już. Dziesięć minut roboty i masz...
Witam Hehe .. Mam podobne zdanie do Twojego odnośnie drukowania w VB. :cry: wg mnie: powinieneś osadzić kontrolkę sformatowanego arkusza Excela w oknie programu, załadować ją danymi z bazy, a następnie wydrukować taki skoroszyt z poziomu Excela, lub wywołać Excela z tym skoroszytem, a w nim uruchomić automatycznie makro, które wydrukuje zadeklarowany...
A nie prościej będzie skopiować całe arkusze (a nie ich zawartość jak to próbujesz zrobić) do nowego skoroszytu? Jestem tego samego zdania. A gdyby po prostu:[syntax=vb]Sub Kopiuj_Ark() Sheets(Array("Arkusz3", "Arkusz4", "Arkusz6")).Copy End Sub[/syntax]
Prawdopodobnie zapisujesz pliki w starszym formacie, który nie jest do końca kompatybilny z Excel 2007 (w nagłówku masz napisane "Tryb zgodności"). Spróbuj wszystko sobie sformatować tak jak powinno być, a następnie zapisać arkusz we współczesnym formacie excela (z rozszerzeniem xlsx lub xlsm - jesli plik z makrami): "Zapisz jako" > "Skoroszyt programu...
Dzień dobry. Mam pewien problem i nie wiem, jak sobie z tym poradzić. Mam arkusz z danymi. W kolumnie (załóżmy B) mam wartość albo SPRAWDZONE albo NIE SPRAWDZONE. Utworzyłem sobie formatowanie warunkowe, gdzie jeśli w komórce znajduje się słowo SPRAWDZONE to zmienia kolor komórki na np. zielony. Jeśli jest NIE SPRAWDZONE to na czerwono. I było ok przez...
Aby coś takiego zadziałało "samo" - potrzeba makra. Ale jest inne rozwiązanie (ja je zastosowałem u mnie w pracy). Nie wiem czy u ciebie da się zastosować. Taki arkusz - szablon (u mnie nazwany "czystym") ma jeszcze jeden arkusz z nazwą "kalendarz". Są w nim (oprócz sobót i niedziel) automatyczne wyliczenia świąt itd. i poprzez zaznaczenie danego miesiąca...
Jesteś pewien że potrzebujesz do tego MAKRA? Bo moim zdaniem wystarczy zwykła [url=http://office.microsoft.com/pl-pl/e... arkusza.
Nie mam czasu wgryzać się w ten skoroszyt ale jeżeli jest dla ciebie odpowiedni to może formuła warunkowa rozwiąże problem. Po zerowej zaczyna liczyć biorąc pod uwagę iż jest to już inna doba.
Witam! Nowy, czysty skoroszyt. Komórki mają formatowanie domyślne. Do komórki D3 wpisuję z ręki formułę ="0987", excel zgodnie z przewidywaniem traktuje tekst jako tekst, mamy wyrównanie do lewej, 0 zachowane. Do komórki D4 wpisuję formułę =D3, i tym razem excel zgodnie z przewidywaniem traktuje tekst jako tekst, mamy wyrównanie do lewej, 0 zachowane....
Najlepiej aby makro robiło to od początku do końca, bo tak to za każdym razem trzeba bawić się w formatowanie i zamienianie. do tego dojdzie tabela przestawna, sortowanie i dzielenie. Jeśli ktoś ma pomysł jak to ugryźć i byłby w stanie podpowiedzieć/ pomóc to będzie bardzo miło. Tak jak chyba już wspominałem, z VBA raczkuję i nie potrafię sobie poradzić...
Nie cytuj siebie tylko zmieniaj - nie będzie powtarzać. ...Zresztą to nie mój kalendarz ... Jeżeli byś umiał sam "wpaść" na obliczenie daty wielkanocy zapewne nie pytał byś się jak co robic w excelu :) A kalendarz jak kalendarz do najbliższych lat może być. Jednak tak prosta funkcja wyliczająca wielkanoc ma pare błedów np rok 2079 pokazuje 16.04 a powinna...
Niekoniecznie :) Zaznacz kolumnę (kolumny) które chcesz ukryć, prawym->Ukryj (nie musisz nic blokować). Następnie nałóż ochronę, nie zaznaczając opcji FORMATOWANIE KOLUMN. Wtedy nie będzie można jej odkryć. możesz też pobawić się z ochroną skoroszytu (Narzędzia->Ochrona->Skoroszyt). jak zablokujesz strukturę i okna, to np. nie będzie można zmieniać...
1. Załóż filtr w oryginalnej tabeli (niepuste) -> zaznacz całą tabelę i wtedy dopiero kopiuj dane . Może nawet lepiej wklejać "tylko wartości" niż dane z pełnym formatem każdej kopiowanej komórki. Zrobisz to w jednym ruchu zamiast korzystać z pętli (2000 razy). Po nagraniu makra można edytować zaznaczony zakres tak, żeby najlepiej nam odpowiadał. 2....
Przystosowałem rozwiązanie z https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... do "podobnego" pliku, jednak ma on trochę inny układ - wypełniony jest co drugi wiersz zaczynając od wiersza 6 i w przypadku tego skoroszytu w automatycznie tworzonym arkuszu ma skopiować formatowanie z poprzedniego tygodnia (tak aby ilość wierszy była stała - do 74 wierszy)...
Można i formatowaniem warunkowym :) Tylko powiększanie/zmniejszanie ilości kodami D0001 lub Z0001 tyczyć się będzie jedynie pierwszego znalezionego na liście. Pytanie jest: do czego ma docelowo służyć taki arkusz? Tylko do zaznaczania? Wtedy nie trzeba żadnego makra i należy pozostać przy samym formatowaniu. Po wybraniu "kodu/indeksu" zaznaczą się dwa...
Witam, No to jeszcze jedno pytanko. W moim pliku "1" dołożyłem drugi przycisk "CommandButton1", który zapisuje mi dane i zamyka skoroszyt. Chciałbym zrobić tak, że gdy "aktywny" jest pierwszy przycisk to ten mój (do zapisywania) jest nieaktywny. I na odwrót. Jak to zrobić??
Witam , tabela jest nazwana kierownikiem pracownika. To moje formatowania ( chyba jedyne co mi wyszło ) :) . Generalnie popełniłam błąd i makro powinno działać dla daty ukończonej , powinien powstawać nowy skoroszyt a nie arkusz. Czy jesteśmy w stanie to rozwiązać? Niestety plik wygląda w tym momemcie troche inaczej
Można to też zrobić makrem. W załączniku przykład. W komórce A1 wybierasz walutę (PLN, EUR lub USD). Po wyborze waluty kombinacja Ctrl+Shift+$ będzie formatować komórki walutowo z wybraną walutą (aż do jej zmiany w A1). Kod jest w 3 częściach: na karcie Ten_skoroszyt, na karcie Arkusz1 i w Module1.
Co prawda to twoja praca domowa, niemniej: Excel działa na danych dynamicznie. Bez makra "zapisywanie" do komórki "stałej" danej z jednej nie da się zrobić * . Ja widzę to tak (dwa sposoby): 1. Tabela. W trzech wersach pierwszej kolumny trzy (czy więcej) urządzeń. W nagłówkach kolumn tej tabeli od razu wpisane kolejne daty z kalendarza. Wpisujesz czas...
A po co takie pojedyncze klikanie w każdy nagłóweczek. Trzeba było wszystko razem. Poniżej kod do formatowania nagłówków we wszystkich tabelach w skoroszycie (we wszystkich arkuszach tego skoroszytu). Dodano po 1 ...aby formatował tylko wybrane nagłówki: [syntax=vbscript] Sub test_formatowanie_wszystkich_tabel() Dim ListaTabel As ListObject Dim ListaArkuszy...
Cała ta funkcjonalność nie jest dla mnie do końca jasna. Nie wiem, czy interesuje Cię tylko komórka A2 w Arkuszu1 i ją tylko chcesz kontrolować, czy również inne komórki. W Arkuszu1 była zdefiniowana procedura Change, która odnosiła się tylko do komórki A2. Natomiast w module skoroszytu była zdefiniowana procedura SheetChange, która odnosiła się do...
Działa... :D A jak sprawić żeby w udostępnionych komórkach w była możliwość wstawiania jedynie liczb ? Co prawda wybieram opcję (Formatuj komórki/Liczby/Liczbowe) , gdzie wybieram tylko liczby. Jednak po powrocie do tabeli nadal mogę wpisywać co tylko zechcę...
Witam, dostałem plik w formacie CSV z danymi, który otwieram w excelu. Czy przy takim otwarciu tracę jakieś dane, nazwy komórek czy cokolwiek ? Przy otwarciu przez excel wyskakuje komunikat : Niektóre funkcje mogą zostać utracone, jeśli zapiszesz ten skoroszyt w formacie rozdzielanym przecinkami (CSV). Aby zahować te funkcje, zapisz go w formacie pliku...
Znalazłem taki kod, który chciałbym dostosować do własnych potrzeb. ' ========================================... ' ZAŁOŻENIA: ' 1. Wszystkie skoroszyty do scalenia znajdują się w jednym folderze ' 2. Nie ma tam żadnych skoroszytów przypadkowych (w tym docelowego) ' 3. Dane do scalenia są zawsze w pierwszym arkuszu i mają jednakowe...
Wydaje mi się, że najlepszym rozwiązaniem w przypadku wartości stałych, wpisywanych z klawiatury jest stosowanie grupowania arkuszy. Wtedy w obu arkuszach jest dokładnie ta sama zawartość. Pozwala to również na formatowanie komórek, ukrywanie i odkrywanie wierszy, usuwanie i wstawianie wierszy. Trzeba tylko zadbać, żeby wiersze sobie odpowiadały. Poprawki...
Chcę aby w arkuszu produkcja kolumna N , wpisując słowo 'got.' formuła przekopiowała mi cały wiersz do arkusza zrobione. No a jak "kolumna N" nie zna dobrze VBA :?: :D To jeśli W Excelu porusza(m) się biegle szuka(m) innych możliwych rozwiązań dla uzyskania pożądanego rezultatu. Przykładowo w Excelu 2007: 1. Porządkuje skoroszyt Produkcja.xls :sprawdzam...
Odpiszę tak, cały skoroszyt tak jest naładowany makrami jak "autobus do Lichenia :)", nie dziwię się, że to wszystko wolno chodzi jak jedno makro uruchamia 2 lub więcej inne, "potężne" kody na 'zdarzenia' danego arkusza + dodatkowo każdego arkusza wszystko to musi obliczać na bieżąco (kalkulacja powinna być na off później on), dużo formatowań, mnóstwo...
Tabelki nie mają żadnej nazwy (są to po prostu rekordy objęte formatowaniem). Te tabelki są w każdym miesiącu wypełniane ręcznie (nie pobierają danych z innych rekordów - [poza tym, że kolumna "klasa" wypełnia się automatycznie po wybraniu z listy rozwijalnej samochodu z kolumny "Samochód") Skoroszyty mają nazwę 2014, 2013 itp (arkusze to miesiące,...
Aby ochronić komórki przed przypadkowym nadpisaniem ich zawartości trzeba wykorzystać mechanizm ochrony arkusza oraz przedefiniować czasowo funkcję klawisza F2 . Najpierw musimy zdecydować, które komórki mają być objęte ochroną. Domyślnie blokowane są wszystkie komórki, ale blokada jest nieaktywna dopóki nie włączymy ochrony arkusza. Blokowanie i odblokowywanie...
Dziękuję wszystkim za pomoc. Problem rozwiązany. Jak to zrobiłem. Może komuś się przyda: 1. Trzeba zmienić wyświetlanie znaków niewidocznych - Opcje - Wyświetlanie - Pokaż wszystkie znaczniki formatowania 2. Z ori pliku trzeba usunąć znaki nowego akapitu przez Ctr-H - Więcej - Specjalne - Znak akapitu (Uwaga: może być dwa razy i generuje różne znaki...
Witam, Stworzyłem plik generujący raporty z tabel przestawnych. Chciałbym teraz pierwsze kilka arkuszy (pierwsze arkusze to raporty, reszta to dane i tabele przestawne) skopiować do nowego pliku. Chciałbym także zachować formatowanie arkuszy ale przenieść jedynie wartości (zamiast formuł). Pomoże ktoś w stworzeniu takiego makra? :) Z góry dzięki!
Cześć Ad 1. Czy dobrze rozumiem, że ten problem nie występuje na nowo zainstalowanym komputerze? (sam system operacyjny)? Ad 2. Opis Miscrosoft: W formacie pliku CSV (*.csv) zapisywany jest tylko tekst i wartości w postaci, w jakiej są wyświetlane w komórkach aktywnego arkusza. Zapisywane są wszystkie wiersze i wszystkie znaki w każdej komórce. Kolumny...
Można też sformatować komórki jako liczbowe z 2 miejscami po przecinku i ustawić opcję Zaawansowane/Podczas obliczania w tym skoroszycie/Ustaw dokładność zgodną z wyświetlaną. Wtedy formatowanie będzie działać jak zaokrąglanie. Nie obejmuje to formatu Ogólnego. Ale trzeba o tym pamiętać, bo włączenie tej opcji nie jest nigdzie sygnalizowane, więc niektóre...
Witam czytałem o sposobach zabezpieczenia hasłem excela bezpośrednio z opcji chroń arkusz lub po przez VBA, o blokowaniu i ukrywaniu kolumn, wierszy i arkuszy. Wiem że mój problem da się rozwiązać jedynie poprzez zastosowanie Userform i nie jest to łatwe;/ opis mojego skoroszytu: Arkusz1 - zestawienie danych z pozostałych arkuszy, są w nim butony oraz...
Witam jak zmienić w exelu 2003 domyślnego koloru obramowania komórki z czarnego na inny kolor? Chodzi o komórkę która jest widoczna zaraz po uruchomieniu programu. Czy jest to w ogóle możliwe? Tak, to jest możliwe. 1. Nagraj makro formatowania komórki. Prawdopodobnie trzeba je będzie trochę przerobić, ale to zostaw na później. Najważniejsze abyś przy...
Tomuś_P tak to jest także makro do scalania, które między innymi też przeglądałem, tylko tyle, że ja potrzebuję dodatkowe funkcje, które wyszczególniłem w pierwszym poście, a których żaden gotowiec nie ma. JRV, jeżeli chodzi o wpisywanie od pierwszego wiersza, to dzięki pomocy kolegów z innego forum, już mam to rozwiązane, co do zakresu danych, to zakres...
Witam, chciał bym poukrywać formuły w arkuszu, skoroszycie. Problem tkwi w tym, iż po wybraniu formatowania i zaznaczeniu ukryj oraz ochronie arkusza, podczas sortowania za pomocą przycisku i kodu vba wywala błąd, ażeby NIe chronić arkusza. ktoś coś ??
Przetestowałem rozwiązanie które otrzymałem i w zasadzie działa dobrze. Jednak ze względu na wymaganą strukturę potrzebowałbym modyfikacji... Zakładając że dane wyglądają jak w pliku bazowym ZPPel.xlsm wyniku wygenerowania pliku .csv czy .txt otrzymuję przykładowy plik ZPP 2016-02-04.txt Natomiast potrzebowałbym formatowania jak w pliku 2.txt które...
Kopiowania i wklejania, tudzież opcji odwrotnej nie polecam. I tak w efekcie końcowym po wklejeniu wierszy (w trybie projektowania ma się rozumieć) trzeba ręcznie zmienić właściwość LinkedCell na właściwą. W tym momencie makro działa prawidłowo. Po usunięciu wierszy też makro działa właściwie. Dalej drukuje zaznaczone. Można oczywiście w VBA napisać...
jakieś propozycje jak to elegancko :?: rozwiązać? Taki projekt może być nieelegancki, ale musi być funkcjonalny :!: Dlatego musisz mieć specjalny arkusz kadrowy gdzie będziesz miał wszystkie potrzebne dane osobowe. Dalej potrzebny jest arkusz stanowisk pracy , którym należy zabezpieczyć obsadę (wraz z określeniem ich charakterystyki np. w niedzielę...
W załączeniu "niedziele i święta" Sprawdzanie jest w arkuszu test35 (dwie dodatkowe tabele) a wyniki są kopiowane do arkuszy miesięcznych (to wymóg formatowania warunkowego excela 2003 i w dół. W 2007 wzwyż można juz formatować na podstawie danych z innego arkusza a wtedy można by było uprościć cały skoroszyt ale nie działał by sprawnie w starszych...
Użyj opcji formatuj jako tabelę. Jako Lp. wpisz formułę (komórka powyzej)+1. Formuły w skoroszycie sformatowanym jako tabela będą się automatycznie przenosiły do nowych wierszy. Prosty przykład.
Kiepsko Ci idzie. Standardowo Excel w nowym skoroszycie automatycznie tworzy aż 3 arkusze. Co dalej?
Tylko jak dopisałem strop XXX w arkuszu pomoc i zwiększyłem zakres to w arkuszu strop nie pojawiał mi się ten strop XXX. tylko na to jakbyś mi odpowiedział i już nie męcze Niestety, nie zwiększyłeś zakresu rozwijalnego pola wyboru. Zrób tak jak opisałem wcześniej: "Prawoklik myszy na liście rozwijalnej (liście wyboru) - formatuj formant i w "zakresie...
Mam skoroszyt w którym są arkusze odpowiadające tygodniom w roku (T-01, T-02...itd.) ale dodaję je na bieżąco gdy dany tydzień się rozpoczyna, kopiując przy tym wartość jednej z kolumn do innej kolumny w nowym arkuszu (wartości z kolumny G z arkusza T-01 mają zostać skopiowane do kolumny D w arkuszu T-02 ) układ każdego arkusza jest identyczny. Zastanawiam...
Witam serdecznie Mam problem otóż w EXEL’u 2010 tworzę dokument dosyć bardzo rozbudowany ( kilkaset wierszy i kolumn i kilka arkuszy) i nie wiem jak wykonać w nim listę rozwijaną w komórce ale uzupełnianą przez użytkownika własnymi danymi – ważne, aby uzupełniało się to w tej samej komórce co jest wyświetlane. Jest to część dużej bazy danych...
W sieci znalazłem ciekawy sposób na wyróżnienie (podświetlenie), aktywnego wiersza. [url=http://www.excelblog.pl/wyroznianie... link. Autor pokazuje - jak coś takiego można osiągnąć przy użyciu formatowania warunkowego w połączeniu z krótkim kodem w VBA. Próbowałem coś takiego wykonać dla trzech oddzielnych tabel w jednym skoroszycie. Tworząc...
Hmm... Zdaje się, że bardziej tu potrzebny czarodziej/cudotwórca. [syntax=vbscript] =JEŻELI.BŁĄD(WYSZUKAJ.PIONOWO("*"&$B$2&"... Obsługa'!$A$2:$I$301;3;0);"") [/syntax] U mnie w tej chwili w D8 jest taka formuła jak wyżej, więc dobrze. Może to odwołanie do zewnętrznych łączy trzeba wyrzucić aby u ciebie działało prawidłowo? Oryginalnie w skoroszycie...
(at)ppc Dzięki piękne za przykład w C#, niestety to trzeba na czymś skompliować (zdaje się, że nie ma interpreterów C#). Natomiast w międzyczasie stworzyłem w Excelowym VBA szkielet dokładnie tego co chciałem (plik .xlsm załączony poniżej). Wystarczy teraz zgrać sobie EPROM-a jakimś programatorem do pliku dajmy na to EPROM.bin, następnie skonwertować...
Myślę, że wystarczy dodać w module Ten_skoroszyt obsługę zdarzenia Open: adamasa_nt , to autor powinien się wypowiedzieć. To przy założeniu, że nie pracujemy o północy. Jeśli potrzebna jest aktualizacja w czasie pracy, to wchodzi w grę ręczne (ewentualnie przyciskiem) wywołanie procedury Formatuj, albo już jakieś wypasione rozwiązanie z automatycznym...
Na moje pierwsze pytanie nie dostałem zadowalającej odpowiedzi, pytałem o wartości w Arkuszu1, a nie w tabeli warunkowej. Wobec tego przyjąłem, że odnosimy się do faktyczych wartości zawartych w Arkuszu1 ignorując ewentualne formatowanie. Propozycja rozwiązania w załączniku. W skoroszycie muszą być włączone obliczenia iteracyjne. Arkusz w wersji co...
Kod pobiera dane i robi raport. Tyle, że robi jeden a ja potrzebuję każdy wiersz w osobnym... i to w osobnym arkuszu a nie skoroszycie. Patrz załącznik. Private Sub CommandButton1_Click() 'ustawiamy arkusz z danymi testowymi Dim wksDaneTestowe As Worksheet Set wksDaneTestowe = ThisWorkbook.Worksheets("Test&q... 'tablice zawierajace...
...W pliku który mi przesłałeś nie wiem czemu ale nie ma żadnych przycisków do makr ... Bo i być nie powinno ... w zamyśle miało być menu " KOSZTORYS " i takie w tych " Dodatkach " widać - w teorii, jak się je kliknie, powinno pokazać coś takiego jak poniżej na drugim obrazku - wygląd w starym excelu: 838683 838684 ... Zauważyłem, że: 1. jak dodaje...
W istniejącym skoroszycie trzeba zmodyfikować styl Normalny komórek. Nie byłem pewien, czy modyfikuje to również nagłówki wierszy i kolumn, ale sprawdziłem i tak. [syntax=text]Narzędzia główne > Style > Style komórki > Normalny > kliknąć PPM > Modyfikuj > Formatuj > Czcionka (ustawić co trzeba) > OK > OK[/syntax]
To już mam, ogólnie to mam taki kod który działa i niestety muli: [syntax=vbscript]Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) Dim pozX Dim pozY Dim pozZ 'blokada kopiowania na wielu polach i tym samym operacji na wielu polach If Target.Count > 1 Then Application.EnableEvents = False Application.Undo Application.EnableEvents = True MsgBox...
wracając do powyższego, chciałbym zrobić tak że jak znajdzie się wpis np "KV" w kolumnie B:B to odwoła się do konkretnej komórki. Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik pragnie rozszerzyć istniejącą formułę Excel, aby w przypadku znalezienia wpisu "KV" w kolumnie B:B , formuła odwoływała się do konkretnej komórki. Aktualnie korzysta...
Witam, Mam problem z makrem do wczytu pliku (skoroszytu excel). Plik co prawda jest wczytywany ale tylko pierwszy arkusz. Jak zedytowac to makro tak żeby wczytane zostały wszystkie arkusze? Procedury które mam dalej dotyczą pierwszego arkusza. [syntax=vb] Dim plik As Variant Private Sub CommandButton1_Click() Dim Filtr As String Dim Tytul As String...
Koledzy dobrze radzą, ale to trzeba wdrażać od początku projektu. Więc na przyszłość trzeba to zaplanować inaczej. Tymczasem jednak potrzebne jest rozwiązanie doraźne, polegające na kopiowaniu tego co jest. Na razie to jest ilość danych, z którą Excel sobie poradzi, ale jak danych będzie przybywać, to kopiowanie będzie trwało coraz dłużej. Ponieważ...
Włącz ochronę na komórkach z kolumn A i B, poprzez formatowanie komórek -> ochrona -> zaznaczyć „Zablokuj” (w komórkach, które mają być wypełnianie przez użytkowników, należy odznaczyć tę opcję). W module Ten_skoroszyt wprowadź kod: [syntax=vbscript] Private Sub Workbook_Open() Worksheets("Arkusz1").Protect Password:="", UserInterfaceOnly:=True...
Dziękuję za odpowiedzi. Szczególnie drugie rozwiązanie bardzo mi się podoba. Trochę je zmodyfikowałem dla swoich potrzeb. Chciałbym jeszcze, aby do nowego arkusza zostało skopiowane również formatowanie. Proszę jeszcze raz o podpowiedź. Sub KopiujArkusz() Dim ten_skoroszyt As String, nowy_skoroszyt As String, zapisz_nowy_skoroszyt As Variant ten_skoroszyt...
Jeżeli w dokumencie w którym ma to podświetlenie działać układ tabeli jest taki sam, czyli dwie pierwsze kolumny to imiona i target a potem w czterech kolumnach są dane, to wystarczy wejść do edytora VBA, czyli Alt+F11, w oknie w lewym górnym rogu kliknąć nazwę arkusza w którym są dane (w załączonym przykładzie jest to Arkusz1 o nazwie Arkusz 1 i jak...
Załącz plik z przykładowymi danymi (wystarczy kilka arkuszy, nie 180) i wpisz odręcznie, jak ma wyglądać oczekiwany wynik po skopiowaniu z 2-3 arkuszy. Chodzi o to od której komórki mają być wklejane dane, czy to są czyste dane (format ogólny), czy zawierają jakieś formatowanie, czy może są tam formuły? Czy 10 cyfr to faktycznie 10 cyfr czy 10 liczb?...
JacekCz jest zatwardziałym wrogiem Excela i jak zwykle przesadza. Jasne, że lepiej jeździć mercedesem niż małym fiatem... 90 komórek to nie jest dużo dla Excela. Dużo to byłoby 10 tysięcy albo więcej. Jednak trzeba pamiętać jak działa Excel i co ma się w arkuszach poza tymi przenoszonymi komórkami. Standardowo po zapisaniu każdej kolejnej komórki Excel...
Logika tego Twojego kodu jest dla mnie trudna do ogarnięcia. Na początku jesteś w arkuszu1 i sprawdzasz ostatni wiersz w kol. B - O.K. Potem w pętli przechodzisz kolejne arkusze i w każdym arkuszu: 1) znajdujesz komórki z tekstami: "Wartosc calkowita" i "Waluta", nadając im nazwy obiektów: "kWc" i 'kW". Tu pierwszy błąd: musisz szukać tych tekstów w...
Witam, mam ogromna prosbe czy mógłby ktoś mi pomóc/podpowiedzieć w zmodyfikowaniu makr. 1. W załączonym skoroszycie jest jeden arkusz główny <BAZA> i kilka arkuszy pomocniczych np <SM_S_M>, (ich liczba lub nazwy moga się zmieniać). Do każdego z "Arkusza pomocniczego" podpiete są makra które mają za zadanie skopiować zawartość zamknietych...
Witam, Mam porblem z zamknięciem Excela po skopiowaniu danych z Accessa, niby wszystko jest w kodzie, ale proces "Excel" nie zamyka się po wykonaniu poniżeszgo kodu (gdy usunę fragment kodu pod "formatowanie" proces Excel się zamyka - ale jest on niezbędny): [syntax=text] Function eksport1() Dim rst As Recordset Dim NazwaPliku, Nazwa As String Dim nazwaQuery...
chroń skoroszyt skoroszyt excel zamykać skoroszyt
szczotka bosch oryginalny excel makro zmiana wartość iskrownik ustawić
jacuzzi dmuchane jacuzzi dmuchane
Aktualizacja BIOS w Lenovo ThinkPad T410 - krok po kroku Dreambox DM7020HD - Specyfikacja i Funkcje