a tak dokladniej to gdzie sie znajduje? tam nie ma chyba czujnika skrętu kierownicy.
A podejdzie czujnik skrętu z pandy bo taki mam na półce ?
Ani naciąg paska,ani luty.... Przecież tam jest samonapinacz, gdyby był aż tak wyciągnięty pasek, to by piszczał, a nie wyłączał wspomaganie. Zimne luty to były w Puntach, w Pandzie już nie ma z tym problemu. Jeśli nie ma problemów z zasilaniem wspomagania to tylko czujnik skrętu.
To wspomaganie wcale aż takie awaryjne nie jest, ale pod warunkiem nie korzystania non-stop z trybu CITY i nie kręcenia kołami na postoju. Z tego co kojarzę to wypala się tam przekaźnik - naprawa do wykonania we własnym zakresie za kilkanaście PLN, ew. uszkadza się czujnik kąta skrętu. Co do przekładki - trzeba będzie zakodować BCM żeby nie świeciła...
Mam jeszcze jedno pytanie czy wspomaganie od corsy/pandy nie ma czujnika skrętu ?? Wiem że w seicento nie ma i nie są bardzo drogie.
koła zostały wyważone przy zmianie kół z letnich na zimówki. W tym tygodniu na pewno chcę sprawdzić dokładnie stabilizator, drążek kierowniczy, końcówkę drążka, przegub i zwrotnicę. Jeśli to nic nie da chyba na stacje kontroli trzeba będzie się wybrać. Dodam, że hałas o którym pisałem nasilił się, i to raczej łożysko. Nasila się przy skręcie w lewo...
Do wspomagania potrzebny elm ale z wyciętym rezystorem (punto) a do pandy fejs kkl.
Mowisz o czujniku skrętu kierownicy a piszesz w temacie o czujniku momentu obrotowego silnika...
W pandzie jest elektryczne wspomaganie przy kolumnie, prąd na nie musisz pociągnąć jakiś grubszy, po podłączać wg. schematu, tylko ciekawi mnie jak w czujnikiem kąta skrętu, pare razy robiłem te tematy i miałem problemy z ustawieniem kolumny i czujnika bo kierownica sama sobie skręcała :)
W moim przypadku (w zasadzie to auto siostry, ale często używam w zamian za tankowanie i serwis) :lol: ładowanie i akumulator sprawne na 100%, zakładając, że instalacja też jest w porządku i nie pokazuje żadnych błędów na zegarze mam pewność, że sama pompa jest sprawna ? Czy trzeba wyjąć i sprawdzić na krótko ? Dla przykładu podczas łagodnego skrętu,...
Solartracker się buduje w wolnym czasie https://obrazki.elektroda.pl/3890829700_... https://obrazki.elektroda.pl/4280545800_... https://obrazki.elektroda.pl/9621411600_... ale jest go coraz mniej. Przekładnia jest od wózka wysokiego składowania 1:14 +1:70 +silnik od wycieraczek i silnik skrętu 1:24+...
A skąd to 130km/h wziąłeś..? Na trasie, gdy jechałem z Poznania do Gdańska istotnie próbowałem jej możliwości. Było nawet i 160kilka wg prędkościomierza ale nie cały czas przecież. Głównie prędkość w okolicach 110-120km/h. Po drogach zwykłych wg przepisów. Nie zapierdalam jak oszołom. Za stary na to jestem. Termostat jest na 100% uwalony bo jeżdżąc...
Witam was. Co do tematu niewypałów z ostatnich 10 lat które naprawiałem. Więc tak ;] Silniki opla diesle 16v z pustymi wałkami i krzywkami na ciepło bez klinów - powoduje obrócenie się krzywki, kolizje zaworu z tłokiem, W najlepszym wypadku koszt naprawy 4tys. same wałki uzywki 2tys. Mercedes w 210 300d i świece żarowe które się ukręcają. Renault hehe...
Przyłączę się do dyskusji, bo temat ciekawy.... Chodzi mi po głowie od dłuższego czasu taki pojazd do poruszania się po okolicy. Tak sie składa, że wczoraj widziałem jak przsebiegają prace nad pojazdem EV typu SAM. Pierwotnie miał to być rower elektryczny, który ewoluując otarł sie o rower poziomy, a ostatecznie o pojazd czterokołowy. Układ kierowniczy...
nie marudź, ja nie mam żadnego garażu, a i żabę mam tylko taką chińską a nie taka prawdziwą wielką i wszystko na dworze robię, i jak się chce to się wszystko da :) owszem do pompowania kogoś potrzeba, ale może to być ktokolwiek, wciskanie cyklicznie hamulca nie wymaga żadnych kompetencji :) mi w tym pomaga Żona, jak jej nie ma to nawet babcia raz pomagała...
Od kilku dni też jakby skrócił się pedał sprzęgła, czasami szarpie. Może oprócz łożyska oporowego uszkodziło się słoneczko lub tłumik drgań skrętnych i szarpie. Dodano po 2 i do tego jeszcze dokupisz skrzynię bo to ona hałasuje. A jak kolega wytłumaczy hałas na postoju z wciśniętym pedałem sprzęgła.?
Witam, Mam dość spory problem z Fiatem Pandą II 2007 (silnik 1.1, goła wersja, benzyna). Silnik gaśnie podczas jazdy. Dzieje się tak szczególnie w chłodne i wilgotne jesienne dni, zimą i na wiosnę. Latem problem prawie wcale nie występuje. Samochód gaśnie szczególnie podczas jazdy na wertepach, ostrym skręcie w prawo, rzadko na prostej, podczas dojazdu...
Tak, 1.9JTD (8V) to bardzo dobra jednostka, trwała, ekonomiczna i bezawaryjna. 6-7l/100km po mieście to dobry wynik jak na samochód segmentu C. To nie Passat, awarie koła dwu-masowego nie są tu aż takie częste, poza tym dostępne są tradycyjne zamienniki (stałe koło zamachowe i tarcza sprzęgła z tłumikiem drgań skrętnych). Niemniej na tak krótkie trasy...
No w zasadzie racja... GMP - pomyliłem oczywiście.. czujnik położenia wału. Silnik z Punto czy Seicento 1,1 faktycznie pasuje plug'n'play. Na odwrót też bo mam znajomego któremu się Punto sypnęło i zapakowali tam fabrycznie nowy silnik 1,0 dokładnie taki sam jak mój z Pandy. Ale ECU musiało być z Pandy. To od 1,1 z Punto grało ale silnik wciąż miał...
Ok, poszukam więc jakiegoś przeciętnego gimnazjalisty, może będzie bardziej pomocny niż użytkownik forum elektroda.pl No a może zamiast szydzić pomyślisz? Na skrętce komputerowej możesz je podłączyć na jednej parze jeśli odległości nie są jakieś ekstremalne.
A od kiedy moi mili przegub zewnętrzny(jak i wewnętrzny) należy do elementów zawieszenia-przecież to jest element układu napędowego i nie ma wpływu na stuki w zawieszeniu. Jeśli jest zużyty to będzie się odzywał wpierw na skręcie, a w skrajnych przypadkach przy jeździe na wprost(trekot, a nie stuk). Teraz dla fanów ocynku-po tylu latach w cieniasie...
Z tego co gość mówił jak byłem w Tychach to panda ma dobrze zabezpieczoną karoserię i widziałem raz na mieście pandę cały bok obdarty i tylko lakier po odpryskiwał i nic więcej Odnośnie pandy to ma trochę delikatne przednie zawieszenie[wujek ma i właśnie na nie narzeka Odnośnie Corsy C bo jeżdżę taką z silnikiem 1,0 to do spokojnej jazdy w pojedynkę...
mercedes skręt stukać skręt gasnąć skręt
tłumik rezystorowy pomiar prądu upływu czujnik otwarcie klapa
energy harvesting netgear gs105ge
Nie wchodzi piąty bieg - przyczyny i rozwiązania Zamienniki tranzystorów TIP41 i TIP42: BD911, MJE15030, TIP31