Wymiana cewki z kołem magnesowym i przesunięcie magnesów.
Jak dajesz impulsator ze skutera to nie musi być żadnego magnesu. Starczy sam lizak z blaszki.
z którego roku ten burgman AN 250. Ja mam z 1998 roku. U mnie wygląda to zupełnie inaczej. Na jednym ze sklepów interenowych jest ta część do kupienia. http://www.suzukiscooterspares.co.uk/spa... Twoja część rzeczywiscie wygląda jak typowy ślimak. Zastanawia mnie sposób w jaki to pracuję. U mnie ten czujnik jest...
Jeśli jest jeden kabel to masa jest na deklu. Ja w kawie miałem 2 kable od czujnika, gdzie można poczytać nie wiem , popytać mozna na forach motocyklowej braci, wyczuwam że kolega kombinuje żeby jakiś tuning skuterka zrobić :D
Ta blaszka to mały magnes który przesuwając się przed czujnikiem (cewka) wytwarza impuls który to inicjuje iskrę.
Spróbuj dać w szereg z przewodem sygnałowym diodę anodą do manetki. Osiągniesz napięcie maksymalne mniejsze o ok. 0,7V co może przyniesie zamierzony rezultat. Tą diodę możesz zwierać przełącznikiem celem odblokowania ograniczenia. Możesz pobawić się umieszczeniem magnesu lub hallotronu w samej manetce.
W niektórych chińskich 2T impulsator posiada podłuzne otwory do mocowania. I teoretycznie można przestawić zapłon o niedużą wartość. Ja w takich przypadkach ustawiam impulsator na 0,3mm (odległość pomiędzy magnesem impulsatora a nadlewem magneta).
Nawet jeśli byś przewinął cewki grubszym drutem, to nie ma pewności czy magnes prądnicy wydoli...
Kompresja ile barów. Magnes się nie przesunął?
W moim skuterze stator ma 7 cewek 8 magnesów i działa, i na takiej podobnej zasadzie postanowiłem tak zrobić, w moje prądnicy. W razie czego jest jeszcze miejsce, żeby dołożyć 8 magnesów, jak by to nie zadziałało. Kończę pomału nawiać drut 16 kg drutu będzie nawinięte drutem fi 1,8 i będę odlewał z aluminum części do tej prądnicy.
a nie lepiej wsadzic tam predkosciomiez do roweru z przerobionym magnesem na koncu tak zeby mogl zliczac obroty kola? z obrotomiezem to juz gorzj bo potrzebny by byl jakis czujnik na wale napedowym silnika
Musisz mieć zgodność połączeń początków i końców uzwojeń, podłączone odwrotnie będą generowały zerowe napięcie. Bez sensu trochę ta przeróbka. W platyniarzu zakładasz dwie cewki świetlne 12V, łączysz końce ze sobą i masz alternator który podobno uciągnie nawet H4. Stosując żarówkę przedniego reflektora o mniejszej mocy, regulator napięcia ze skutera,...
Ja bym próbował wylewając olej. Czasem na zatyczce miski jest magnes i on łapie takie metalowe elementy. Musisz sprawdzić jak jest u ciebie. Jak już ustalisz, w którym miejscu jest nakrętka, można kombinować jakimś chwytakiem z magnesem.
nooo i w moim przypadku jeden z magnesów wypadł ze swojego miejsca i stad po stacyjce skuter ruszał
wow. Nie napisałeś do jakiego motoru chcesz zamontować tą prądnicę? Temat jest (wbrew pozorom) bardzo trudny a twój "elektryk" nabroił że strach się bać. Widzę że się miotasz a tu trzeba podjąć decyzję o kierunku działań. Postaram się przedstawić kilka rozwiązań problemu. Wybierzesz co ci bardziej odpowiada. 1. Przywrócić oryginalne uzwojenia z dokładnym...
W tym przypadku tak, ale skutery i motocykle maja alternatory z magnesem stałym a w takim przypadku regulator zwiera + do masy aż do spadku napięcia (przynajmniej tak pisało).
Może nabyłeś moduł od innego typu skutera, lub od 4 T, a może nie jest on odblokowany. Czy zmieniałeś koło magnesowe, bo może wyglądać podobnie, ale różnić się od oryginału np. rozmieszczeniem magnesów.
Może to CDI. Jakby co to kolega napakowany9302 w poście #2034 podał link do chińskiego CDI przeznaczonego do skuterów, które sprawuje sie w naszych silnikach. Jeszcze pytanko mam do Ciebie camiloo, zdejmowałeś magnes magneta? Wycięcie na kiln wygląda dobrze? (nie jest wytarte?)
Zainteresowałem się tematem rozrusznika w miejscu magneta, w momencie kiedy musiałem przerobić kartery w swoim skuterze aby założyć napęd tzw "oversize" Wtedy możliwość odpalania skutera (silnik to chińskie gy6) z rozrusznika elektrycznego, została skutecznie usunięta ;) Pozostało tylko żmudne odpalanie z rozrusznika nożnego. Mając w posiadaniu Hondę...
Może magnesy masz, na rozruszniku obrócone o 180 stopni.
W tych licznikach wpisuje się średnicę koła. A do felgi trzeba tylko przymocować magnes.
Dla potomnych : Spójrzcie chociaż na dB jakie ma głośnik , jego rozmiar i wielkość magnesu dopiero porównujcie oferty :!:
Możliwe że są jakieś zanieczyszczenia w tych mechanizmach albo zużyte łożyskowanie. To działa na takiej zasadzie że w środku wiruje magnes napędzany linką. Pole magnetyczne "zabiera" za sobą ten zewnętrzny kubek napinając sprężynę i obracając wskazówkę zależnie od prędkości wirowania. W środku jest dość mała szczelina powietrza i jak się tam coś dostanie...
Poszukaj w Google części zamienne do np pilarek spalinowych, zresztą, najpopularniejszy chinski motocykl Li-Fan 150ccm tez ma taki zapłon. Co ciekawe, jedna cewka podczas ,,najazdu' na nią magnesu koła generuje wzrastające napięcie, ładujące poprzez diodę kondensator i jednocześnie w odpowiednim miejscu tej krzywej napięcia na kondensatorze lub z cewki...
Podłącz czujnik położenia wału ze skutera za 6zł... Kondycjonowanie sygnału z takiego czujnika nie jest takie proste. Chociaż na potrzeby tylko pomiaru prędkości obrotowej w zasadzie jest.. Ale taki czujnik jest duży. Wprowadza opóźnienie fazowe. Najlepszym tutaj rozwiązaniem może być liniowy czujnik Halla z wstępnym polem magnetycznym z tyłu wykrywający...
silnik od kosiarki ma cewkomoduł, wychodzi z niego tylko WN do świecy i kabelek gaszenia-do masy możesz spróbować rozciąć drugą taką cewkę WN z innego silnika i nawinąć na nią dość gruby drut odwinięty z jakiegoś transformatora , przynajmniej 0.5mm grubości a ilość zwojów to eksperymentalnie i zamontować obok cewki WN, wtedy będzie produkowała prąd...
Wychodzę z założenia, że każdemu wolno być nieukiem i ignorantem, tylko zawsze się zastanawiam, po co się z tym obnosić? Suzuki ma rozrusznik z magnesami stałymi, bez uzwojenia stojana - czyli silnikiem szeregowym nie jest i zmiana biegunowości zasilania sprawi, że będzie się kręcił w drugą stronę. Podobnie jak obrócenie stojana o 180 stopni - co się...
Banan - napisałem żę ten prędkościomierz ma duuży zakres kalibracji - pozatym to chyba jednak powalczę z zamontowaniem magnesu i kontaktronu tak jak było w oryginale cpi ( tak na marginesie i skuter od którego mam licznik i xt 125 mają 17 " koła ) Zamontowanie magnesu do koła i kontaktron nie będzie jednak wyglądało ładnie i oryginalnie jak z fabryki...
Witam, interesuje mnie ten moduł http://obrazki.elektroda.pl/7790658100_1... http://obrazki.elektroda.pl/7288563700_1... To jest moduł zapłonowy do większości skuterów (ten drugi z regulacją kąta wyprzedzenia). Odpowiednik modułu NARAKU NK390.10. Problem w tym ze ja chcę go zastosować do zupełnie innego silnika czterosuwowego...
(at)Rezystor240 Dalej musisz bajdurzyć nie mając pojęcia o czym bajdurzysz? ? Specjalnie sprawdziłem w Tesli - silnik synchroniczny czyli inaczej zwany BLDC z wirnikiem złożonym z magnesów neodymowych. Jak w prawie każdym skuterze elektrycznym. Silnik asynchroniczny klatkowy nie nadaje sie do napędu pojazdu. Dlaczego, to sam pomyśl :idea: https://obrazki.elektroda.pl/2451420800_...
Uff. Nareeeszcie konkrety. :D Wygląda na to, że rozkład magnesów w "nowym kole magnesowym jest inny niż w "starym". Sprawdź to używając inny mały magnes. Powinna być wyczuwalna zmiana wielości i/lub zwrotu siły działającej między magnesikiem a powierzchnią walcową koła. Zaznacz pisakiem te miejsca na obu kołach magnesowych i porównaj. Nie napisałeś...
Witam. Na wstępie proszę moderatora o przeniesienie tematu do odpowiedniego wątku, jeżeli jest nie w tym temacie (nie wiedziałem gdzie umieścić) Mam do naprawy rower elektryczny, a dokładnie silnik jest do przewinięcia został przegrzany. Przyczyną przegrzania było to że poprzedniemu właścicielowi odleciały magnesy i sam je przyklejał na nowo, lecz nie...
Po pierwsze, chińczyki "w dużej budzie" mają przypadłość wybijania się łożyska stożkowego na dole główki ramy. Zbyt mocne dokręcenie łożyskowania powoduje że kierownicę jak magnes przyciąga do pozycji środkowej, natomiast zbyt luźne dokręcenie powoduje stukanie podczas jazdy po nierównościach i hamowaniu. Po drugie, przy silnikach 4T notorycznie padają...
1 - Co się dzieje, gdy przy zgaszonym silniku obracasz tylnym kołem? Czy da się pokręcić w obydwie strony, czy tylko w jedną, czy jest zablokowane? Jeśli da się kręcić - powinien być słyszalny szum obracających się kół zębatych z przekładni. Stukania nie powinno być. Trzeba by odkręcić pokrywę przekładni (ta gdzie jest pasek) a następnie dzwon sprzęgła...
Masz link do aukcji z napędami bram. Silnik spalinowy raczej nie będzie dobry, bo hałasuje. Poza tym one nie lubią pracy dorywczej na kilka minut. Za dużo zachodu z nimi jest. Poza tym, paski, sprzęgła, zębatki, rozrusznik... załóż elektryczny. Z opisu, który zamieściłeś wyczytałem, że to od skutera elektrycznego jest. Ok, taki będzie kręcił się w dwie...
Nie sądzę aby pomiar był bzdurą, choć marudaa nie napisał jakie to napięcie AC(?) i przy jakim RPM dokonał pomiaru. 35VAC dla prądnic ze wzbudzeniem od magnesów trwałych to "żaden wynik". W piździkach może być i 100VAC bez obciążenia.
Rzeczywiście moduł jest zasialny z magneta. Dochodzą do niego 3 przewody w kostce: sygnał z impulsatora, zasialnie z magneta oraz gaszenie (gdy podana masa ze stacyjki) oraz masa "po śrubę". Tą masę sprawdziłem dokładnie tylko teraz zastanawia mnie jedna rzecz. Jakiś czas temu w tym skuterze uszkodziło się koło magnesowe - wykruszyła sie częśc magnesu....
Ewentualnie może być problem w tym, że w magneto wkleiłem magnes neodymowy (według poradnika) i impulsator również ma namagnesowany rdzeń. Ponoć w skuterach impuls wyzwala lekko wystający kawałek metalu. Ponoć są też impulsatory z rdzeniem ferrytowym. Wiesz może w jakich pojazdach taki jest stosowany?
Oczywiście, komplet driverów już posiadam. Kilka modelarskich do 120A, oraz do skuterów elektrycznych. Skłaniam się do back-emf. Startu od zera nie przewiduję, aby pojechać trzeba się odepchnąć. Problemem hallotronów, jest ich dokładne ustawienie. Czemu nie lepiej pierścieniowy ? Dużo mniej roboty.
ZGG podaje dane silnika /prądnicy/ Model MY1020 napięcie 36VDC obroty 2150.- Prąd 16A. Moc -450W Producent:Unite Motor CO.,LTD A teraz z autopsji: Łożyskowny obustronnie na "kulkowych' , średnica wałka 12mm, na nim osadzone koło 11-zębne jednorzędowe łańcuchowe o module 6,35mm /tu się mogę mylić/, Wzbudzenie od magnesów stałych. Podobno używana w skuterach???...
Witam. Czy odległość impulsatora od koła magnesowego ma jakikolwiek wpływ na wartość napięcia wychodzącego z cewki? Wydaje mi się że należało by zacząć od poszukania przyczyny zbyt niskiego napięcia wchodzącego do modułu?
Taki ogranicznik nie powinien działać po przez odcięcie zapłonu - wyobraź sobie że jedziesz z góry i osiągasz limit, paliwo zbiera się w wydechu. Są gaźniki z odcięciem paliwa specjalnym zaworem, jak np w maluchu z układem cut-off. najlepsza opcja to zrobić sterowanie gazem na serwomechanizmie modelarskim, założyć manetkę gazu jak w skutera elektrycznego,...
>Uszkodzenie cewki WN lub czujnika położenia wału korbowego powinno zostać zasygnalizowane kodem błędu w wyniku przerwy w obwodzie. No właśnie przez pare sekund iskra jest potem znika. Skuter sygnalizuje błędy. Napięcie z statora jest tylko 10V Czy powodem tego może być jeden pęknięty magnes w magneto?
(at)ambrozy Kolego Szanowny. Przekładnie planetarne są stosowane czy były w silnikach do napędu rowerów elektrycznych z uwagi na średnicę koła. Tu średnica koła jest mała i nie spotkałem sie jeszcze żeby w skuterach stosowano tego typu przełożenia ze względu na ich cenę. Zobaczymy jak Autor to w końcu rozmontuje. Natomiast reszta moich uwag jest jak...
Sterowniki do takich silników są już wszedzie dostepne. Możesz spróbowac uruchomić ten silnik tanim kontrolerem do skutera elektrycznego np. 24 woltowym, dokonać pomiarów i ewentualnie zakupić już poważniejszy przemysłowy kontroler z drugiej łapy za 200 zł. Zobacz hasło na Allegro ,,oriental motor".
Ja bym to założył na tylną piastę, albo koronkę abs, albo jakiś wystający element (choćby jedna dłuższa szpilka koła, bo nie sądzę, żebyście mieli śruby w rajdówce) Jako czujnik można wykorzystać ten od abs, położenia wału np z cc/sc lub chińskiego skutera (ww czujniki mają namagnesowany rdzeń, więc nie potrzebują wirującego magnesu do pracy)
No pewnie ze daje. Tam jest przecież magnes stały. To takie większe "dynamoko". Bez obciążenia to magneto potrafi dać nawet i ponad 100 V na wysokich obrotach (przynajmniej w japoniach tak bywało). Kilkadziesiąt jest na pewno.
Ukręcony wał korbowy? Obecnie zwykle przeciwwagę z czopem wykonuje się z jednego kawałka odkuwki. Dawniej robiło się osobno przeciwwagę i osobno czop, które były wprasowywane. Zwykle były one ustalane wpustem, ale z czasem zrezygnowano z robienia wpustów. Trzeba zdjąć cylinder i spojrzeć w jaki sposób jest wykonany wał korbowy. Aczkolwiek widziałem...
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... tutaj jest mój temat zakopany. I dalej nie wiem co dalej robić. Ktoś lepszy może tam pociągnąć temat. A jak nie to tutaj. Chciałbym chciałem kupić identyczna jak poprzedni. Albo go zastąpić maluchem... A od innych motocykli podejdzie jakieś? Piny dorobię przedłużę. Elektryka to nie problem a zawsze...
Koło magnesowe w WSK oraz to ze skuterów w większości jest nitowane więc przeszczep stożka nie powinien być zbyt trudnym wyczynem wystarczy znaleźć stare magneto od wsk jako dawcę. Wcześniej należy jednak sprawdzić sam stożek oraz rowek na wpust aby nasza praca nie poszła na marne. Nitować lepiej na prasie aniżeli młotkiem aby zbytni nie zwichrować...
Skuter Romet 727 4T po zmianie tłoka, cylindra, głowicy na 80cc. Podczas próby odpalenia koło magnesowe przestawia się z pozycji T i ciężko jest ustawić na pozycję T, ponieważ robi tylko duże ruchy. Ktoś wie, co może być do naprawy?
Ponieważ nie pokazałeś co to za prądnica to zakładam, że to zwyczajne tzw. "magneto", jak np. w skuterach. Musisz sobie narysować schemat wirnika i stojana a następnie naszkicować na nim położenie magnesów i ich biegunów. Cewki znajdujące się pod jednoimiennymi biegunami magnesów muszą być nawinięte w tym samym kierunku - przeciwnym pod biegunami północnymi...
teraz próbuje dostać się do iskrownika Ale po co? Po co w tej chwili? Nie masz wyprowadzonych przewodów zakończonych złączem? Przecież wystarczy w tej chwili tam przemierzyć. A dopiero jak będzie nie tak, to dobierać się do koła magnesowego.
(at)ElektrodaBot Jaki typ oleju stosuje się do przekładni końcowej skutera z silnikiem GY6 50 cm³? O jakiej lepkości i klasie GL? Bezpośrednia odpowiedź Do przekładni (final drive) w skuterze z silnikiem GY6 50 cm³ stosuje się mineralny olej przekładniowy: • lepkość SAE 80W-90, • klasa jakości API GL-4. GL-4 w pełni pokrywa wymagania prostej przekładni...
Okej a jeszcze co do głośnika.Dlaczego membrana się w ogóle nie rusza ? Istnieje możliwość ,że magnes się przesunął i zablokował cewkę i nie rusza się teraz ? Bo kolumny kolega przywoził mi skuterem, około 5 km i jechać też kawałkami przez drogę żwirową, także myślę, że wtedy mogło się coś uszkodzić.I jeżeli jest taka możliwość to jak to teraz naprawić?
Po pierwsze patent z dwoma cewkami oświetleniowymi działa tylko w przypadku zapłonu z przerywaczem. W elektroniku to nie działa, bo cewki nie są równo rozłożone względem pól magnetycznych koła magnesowego i zamiast zyskać moc, tracisz ją. Regulator z rysunku ma odwrócony pinout, podłączając do akumulatora robisz zwarcie, zostało tam to opisane. Światła...
Oba końce uzwojeń z cewek odpowiedzialnych za przyszłe łądowanie akumulatora podłączyłem do mostka prostowniczego KBPC5010, gdzie dalej przewody podłączyłem do przetwornicy Step Down no i tu się zaczynają schody. Jak to jest podłączone. Narysuj schemat ale uwzględniający położenie cewek i ich początki oraz końce. Zrobiłeś to zupełnie na pałę nie uwzględniając...
Witam mam podobny problem. Skuter chińczyk LB50Qt-39B. Zgasł podczas jazdy. Paliwo dochodzi normalnie gaźnik ok , iskra jest. Sprawdziłem moment zapłonu i jest w GMP albo minimalnie za GMP ,napewno nie wcześniej. Klin cały wszystko na swoim miejscu .Impulsator reaguje dobiero po przejściu całego magnesu na kole nie wiem jak to powinno być normalnie...
Mało, że nie ma się ocierać, to powinien być zachowany odstęp od 0.3 mm do nawet 0.8 mm. Zależy od konstrukcji koła magnesowego (magnesów) i impulsatora. Jeżeli jest możliwość regulacji ustaw ok. 0.5 mm i powinno być dobrze. Chcę dodać, że koło magnesowe, podstawa iskrownika z cewkami oraz impulsator (czasami to tylko kolejna ceweczka a nie osobny element)...
Wydaje mi się że iskrownik z magnetem zaczynają działać jako silnik. Jeśli Twoje przypuszczenia są prawdziwe, a nie wynikają np. z kwestii mechaniki spowodowanej wciśnięciem tylnego hamulca, to oczywiście jest to możliwe. Jeśli podasz z zewnątrz napięcie stałe na uzwojenie alternatora, to koło magnesowe się obróci zgodnie z biegunami magnesów i uzwojeń....
A możesz podać/ opisać jak to działa/ nie o sam czujnik mi chodzi, lecz w tym sprzęcie? Oraz rozpiskę do czujnika, z kabelka sterczą mi tylko druciki, reszty niestey nie ma? Predzio ty masz problem z hulajnogą - hehehe Z manetki i halotronu idą w tym samym kolorze kabelki co z regulatora tak jak pisał W manetce gazu znajduje się czujnik Halla, sterowany...
Cześć udało się wyregulować? Opiszesz jak ustawiłeś koło magnesowe a jak koło rozrządu? Dodano po 40 (at)artek482 . Dodano po 31 Cześć udało się wyregulować? Opiszesz jak ustawiłeś koło magnesowe a jak koło rozrządu?
To jest chiński zamiennik zapłonu od skuterów z silnikiem produkcji Franco Morini. Zapłon idiotycznie prosty, gdyż to jest CDI bez impulsatora. Może pracować w kierunkach CW i CCW, ale będzie generował dwie iskry na obrót wału korbowego (w DMP będzie iskra tracona). Z tego co tu widzę, dorobiony jest nowy stożek koła magnesowego skręcony na śruby (Morini...
Witam, mam na warsztacie skutera. Jakiś chinol. Problem w tym że po zrzuceniu zapłony nie ma już iskry. Zapłon wygląda tak że cewka masowa jednym przewodem idzie do modułu zapłonowego. Z tamtąd jeden przewód idzie prosto na cewkę WN a jeszcze jeden idzie na masę po stacyjce do gaszenia. Z tego co się orientuję to nie ma tam impulsatora. Może mi ktoś...
nie jest to dobre rozwiązanie. Ten układ ma stabilizować napięcie, a stabilizacja to odbywa się poprzez wytracanie tego napięcia na elemencie stabilizacyjnym. Czyli wydzieli sie dużo ciepła, a spowodowane ono będzie przez traconą w ten sposób energię. W rozwiązaniach motocyklowych alternatorów z magnesem stałym jako wirnikiem, stosuje się regulatory...
Potrzebuję kogoś kto znałby się na elektronice w w/w skuterze. Chodzi o sterowanie obrotami silnika napędowego 550W, 24V, szczotkowy, magnesy na stojanie. Model: Booster Town & Country 128
Koło magnesowe, na znaku T a wałek rozrządu, jak na zdjęciu. http://obrazki.elektroda.net/59_12714003...
Ustaw poprawnie rozrząd i śmigaj skuterkiem. Znaki na kole magnesowym ustaw "książkowo" oraz na wałku rozrządu - tłok w tzw. GMP (maksymalnie zbliżony do świecy). Duża ilość informacji na forach internetowych (ustawienie rozrządu w silniku 4 T). Nie zapomnij o zmianie dysz gaźnikowych, z uwagi na zmianę poj. silnika.
Podzieliłem i buduje od strony czujnika halla Ostatnie motocykle na "hallach" to były chyba prod. DDR - hallotron jest elementem wrażliwym, zawodnym i wymagającym zasilania. Do tego potrzebuje magnesu. Czujnik indukcyjny wypada znacznie lepiej. Na koniec stanę na tranzystorach... Bo mosfet odpada za dużo elementów a ma być proste i niezawodne. Chyba...
(at)jta Ewidentny ferryt. Z resztą miałem kilka lat temu przypadek, że takie magnesy w identycznej konstrukcji silnika w moim skuterze sie poodklejały no i oczywiście zablokowały koło. Wkleiłem na nowo, dodając pomiędzy nimi dystanse z drewnianych wykałaczek, zalewając wszystko epoksydem i od tego czasu mam spokój.
próbowałem też przenieść impulsator, ale jest tam za mało miejsca Zostaje jeszcze zmiana fazy przez obrócenie koła magnesowego na wale - jakie tam jest mocowanie? Stożek i klin? i dorobiłem impulsator z chińskiego 4t ,który jest mniejszy ,ale nie moge znależc na nim iskry Podobnoż bywają cewki o odwrotnym kierunku nawinięcia, wymagajace zamiany przewodów.
No tak, ale tam nieprawidłowe ustawienie czujnika PAS spowoduje, że nie ruszy. Ilość magnesów musi się zgadzać. No tego też nie potwierdzam. Na innym sprawnym rowerze ustawiałem po kolei 5,6,, 8 ,12 magnets i reakcja była taka że jechał na każdym ustawieniu z tym że wydawało mi się że im mniejszą liczbę ustawiam tym wcześniej (mniej obrotów korbą)...
Nie od innych samochodów zakłóceń nie mam tylko czasem od skuterów jak przejeżdzają blisko no i od mojego silnika
Schematu swojego skuterka poszukaj tu: http://arecki113.republika.pl/ lub tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic42... Tam "alternator" ze stałym magnesem - takie przerośnięte dynamo rowerowe. Daje pełnookresowe napięcie zmienne o zmiennej częstotliwości (zależnej od obrotów silnika). Chcesz zasilać z tego lampę xenonową z przetwornicą, wyjętą...
Nie wiem, czy stosowanie wyświetlaczy LED a tym bardziej LCD to dobry pomysł w prędkościomierzu motocyklowym. No chyba, że to skuter, gdzie ciężko o przekroczenie dopuszczalnych prędkości. Raz, że widoczność słaba, szczególnie pod słońce; poza tym, wskazówka mniej absorbuje uwagę podczas jazdy niż czytanie z wyświetlacza (ale pewnie też można się przyzwyczaić)....
Mam prędkościomierz do skutera. Oryginalnie, linka napędza coś w rodzaju silniczka, działającego na zasadzie miernika chyba magnetoelektrycznego - prawdopodobnie obracający się magnes indukuje SEM, co powoduje wychylenie się wskazówki. Z tego samego wału, co ów silnik, napędzany jest również licznik przebiegu. Chcę to przerobić w ten sposób, że silnik...
Witam! Mam pytanko kolega naprawia synowi skuter elektryczny i zasilanie jego jest 36V i nie dziala regulacja obrotów a elementem regulacji jest chyba jeżeli dobrze myslę czujnik halotronowy bo ten element wygląda jak tranzystor BC 337 w takiej plastikowej obudowie ma trzy wyprowadzenia i w manecce jest magnes i na zasadzie oddalania magnesu jest regulacja...
Kierunek nawijania jest bardzo istotny. Kondensator(-y 3szt w twoim wypadku) w module CDI ładowany jest 2, 3 okresami napięcia. Zależy to od liczby magnesów koła magnesowego. Nie znamy budowy wewnętrznej modułu, więc nie wiemy czemu ma służyć ta asymetria uzwojeń. Sprawa jest bardzo trudna, bo zostało zaniedbane zebranie informacji na etapie "rozbierania"...
Dobrze, bardzo dobrze. Ocena: dostateczny. Tak się pastwili kiedyś nauczyciele. :D Całkiem fajnie rozumujesz. Jednak są pewne błędy... Twoje obliczenia nijak się mają do twoich pomiarów. Trzeba je podzielić przez dwa. Jak widać na oscylogramach (chwała ci za nie!) na jeden obrót wału (czas między dwoma impulsami impulsatora) wypadają trzy pełne okresy...
Manetki przyspieszenia mają w sobie hallotron i magnes. Magnes, który po przekręceniu manetki zbliża się do czujnika hallotronowego, wywołuje napięcie na jego wyjściu, w zakresie od 0 do 5V. Odrobina wyobraźni wystarczy, aby można było samemu złożyć za grosze taki pedał przyspieszenia do dowolnego samochodziku :) Zasada konstrukcji jest bardzo prosta,...
Myślę że silnik Boosty w tym przypadku, daje dużą moc odczuwalną, ze względu na ogromne przełożenie - przekładnia na silniku (pod logo firmy) - redukcja obrotów łańcuchem z silnika do zębatki korby - redukcja obrotów łańcuchem z korby do przerzutek - i wspomniane w opisie ramy, dodatkowe przełożenie w piaście Budowa silnika jest zapewne tradycyjna -...
Układy CDI ( u Pana) i inne montowane w różnorakich pojazdach, opartych na ruchu magnesów stałych ( i innych elementów ustalających punkt zapłonu ), które nie potrzebują accu. Muszą być mierzone oscyloskopem lub określane w teorii matematycznie. Pomiar w takim układzie zap. przy pomocy miernika "uniwersalnego" (aktualnie mylone z miernikiem cyfrowym)...
Ustaw tłok w miejscu, w którym powinna być iskra i narysuj sobie kreski na obudowie i kole magnesowym, jakimś jasnym lakierem.
Tyle napisano i nikt nie zapyatał o rodzaj silnika do tego modelu. Domyślam się, że może chodzić o zapłon samoczynny, ale może mylę się. Umieszczenie na elemencie wirującym symetrycznie magnesów nie jest zbyt trudne dla konstruktora modelu. W okolicy tych magnesów dwie/kilka cewk to też nie jest nieosiągalne. A dalej jeśli już nie ma inwencjii to może...
Witam Jestem posiadaczem skutera podwodnego z dość sfatygowaną elektroniką. Źródłem zasilania jest akumulator 12V (12Ah). Silnik na fotce. Załączanie odbywa się poprzez zbliżenie dwóch magnesików na zewnętrznej stronie obudowy, które zwierają kontaktrony (szklane) na płytce drukowanej. Tak się działo jeszcze kiedyś. Bardzo proszę o pomoc (podpowiedź)...
Witam posiadam skuter 125 4t chińczyk phantom explorer mam problem z ładowaniem akumulatora ładowania nie ma w ogóle, wymieniony był regulator napięcia, stator 6 cewek, koło magnesowe. Z statora wychodzą 4 kable 2 do zapłonu i 2 do ładowania biały i żółty a do regulatora wchodzą 3 żółte, czerwony, czarny, zielony. Na odpietym akumulatorze i odpalonym...
Tak zrobię. A co do wyprzedzenia zapłonu - nie jest on sterowany przez impulsator (magnes na wałku rozrządu jest zamocowany "wahliwie" tzn. odchyla się troche w prawo, lewo na sprężynie w zależności od prędkości obrotowej) Moduł ma tylko za zadanie podać prąd dalej na cewke w momencie odebrania sygnału przez impulsator? Czy ma jakieś wbudowane mapy...
Sprawdź rezystancje cewek ,,magneta" .Tam lubią, w okolicy koła magnesowego przecierać się przewody i zwierać do masy, lub się urywać.
I co ruszyłeś. Sprawdź czy działa impulsator (przełącz miernik na diody z sygnalizacją akustyczna) powinien podczas kręcenia kołem piszczeć gdzie jest naklejony magnes na kole. Zasilanie cewki wysokiego powinno być jak kopiesz nogą tak około 90v. Sprawdź czy nie podajesz masy na blokowanie modułu chyba czarno/biały. i iskra musi być
Jak dla mnie to wycieczka rowerowa powinna odbyć się na zwykłych rowerach ... . Z silnikiem to można wybrać się na motorowerach, lub samochodem. Cała przyjemność z jazdy na rowerze to m.in. pedałowanie - samo zdrowie. Posiadanie silnika nie ogranicza "przyjemności" pedałowania. Zapewne nie do końca masz pojęcie o rowerach elektrycznych i nieco mylisz...
Po co ci 13Ah ? Pewno magnesy neodymowe , ale coś za coś skuter straci tyle mocy na koła co pójdzie w prąd. Dodano po 1 Ja na standardowym magnecie mam oświetlenie z przodu 30W LED a to tak daję że sarny uciekają z kilometra a jeże grzecznie czekają na przejście przez jezdnie.
Witam kolegów Powiem szczerze. Moim zdaniem mamy bardzo ograniczone pole manewru i raczej nic nie uda się kol. turkey_kebab zrobić. Trzeba zadać sobie pytania: 1. Ile kolega chciałby zabrać energii na swoje potrzeby: 0,5W, 2W czy może 10W? 2. Czy nie może to być jedno zasilanie - te które podładowuje akumulator i zasila oświetlenie? Z tej jednej cewki...
Dziękuję. W ramach poszerzenia wiedzy, jak wygląda mechanizm uszkodzenia? Stator wygląda tak: [url=http://s02.epstatic.nl/partpics/001... samo uzwojenie, brak elementów elektronicznych, których zniszczenie przez zbyt duży prąd jestem sobie w stanie wyobrazić. Na zewnątrz obraca się magnes. Jedyne co przychodzi mi na myśl to, że przez...
Ale jak było w tej dyskusji regulatory działają w odmienny sposób (samochodowe). Czyli nie da sie zastosować regulatora dla prądnicy obcowzbudnej do tej ze stałym magnesem. Według teorii, jeśli nie chcesz tracić energii to tylko przetwornica. Ale to trochę drogie i niezbyt dobre do stosowania w motocyklu. Zreszto trochę sobie przeczysz pisząc na początku...
Chińskie silniki "biegowe" 4T 50-110 cm³ mają zazwyczaj układy zapłonowe ze stałym kątem wyprzedzenia zapłonu, czyli zwykłe moduły zapłonowe stosowane także w silnikach dwusuwowych. Silniki skuterów 4T GY6 mają układy zapłonowe ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu. Zakładając taki zwykły moduł do skutera spowodujesz że zapłon będzie występował...
wydrukowany stojan nie nadaje się na element "bezrdzeniowca" Do niczego się nie nadaje. Gdyby byl większy, to jako wirnik można by zastosować koło magnesowe od silnika skutera.
to prawda, jeszcze przed całkowitą rozbiórka, rozrusznik wogóle nie kręcił, ale to pewnie przez to że kawałek magnesu przykleiło się do stojana i nie chciał się obracać, chyba że jak ręką zakręciło się w prawą stronę to słychać było lekkie buczenie tak jakby chciał ruszyć a nie mógł, no i ta plastikowa prowadnica, jest połamana, przynajmniej po bokach...
Te światla w ogóle świecą ? Może jest zwarcie w którejś oprawce żarowki ? Sprawdzić to po kolei. Jeżeli są w porzadku lampy, i instalacja oświetleniowa, podejrzenie pada na moduł CDI albo częściowe rozmagnesowanie sie koła magnesowego.
Stawiam na to, że za głęboko wkręciłeś śruby w koło magnesowe i uszkodziłeś cewki koła magnesowego. Musisz zdjąć koło magnesowe (odpowiednim ściągaczem!) i sprawdzić. Swoją drogą, to blokowanie walu za ten dość delikatny element, którego nie można zdeformować, a pod którym znajdują się cewki, to jakaś pomyłka, żeby nie napisać idiotyzm.
Pomiary rzenek1 potwierdzają, że jest to silnik trójfazowy z wirnikiem będącym magnesem stałym. Działa jak alternator po pokręceniu kołem. Napięcia na trzech grubych kablach trzeba mierzyć między nimi przy podłączonym silniku. Silnik do działania nie potrzebuje a wręcz nie wskazane jest połączenie z masą! rzenek1 sprawdź czy moduł sterujący jest rozbieralny....
skuter moduł magnes skuter skuter magnus magnes mikrofali
wyczyścić zmywarka candy bramy hormann programowanie ferrytowa antena nadawcza
endoskop kamera inspekcyjna częstotliwości tetra
Enkodery kół w Xiaomi Mijia G1 (MJSTG1) - funkcje i problemy Dźwięki zaworów w skuterze 4T 80cc podczas docierania