Czy taki będzie ok ? Moim zdaniem, nie. Za niskie napięcie i prąd.
Tak. Pozycja "0" czyli motocykl/skuter To prostownik automatyczny. Można go używać do każdego akumulatora samochodowego i motocyklowego. Sam sobie dobierze prąd ładowania i napięcie.
według schematu skutera ten prąd idzie bezpośrednio z prądnicy i omija regulator napięcia i jest to prąd zmienny A za regulatorem jakie jest napięcie (wartość)? Jak 12-14 V i regulator wytrzyma dodatkowe obciążenie, to ja bym zasilanie zestawu tych ledów tam przełączył.
Brak napięcia prądu. Odpala z kopki. Skuter nie reaguje jak się chce włączyć starter i nawet strzałka od paliwa nie rusza się . Nie ma napięcia. Ale przez chwilę było i akumulator wygląda na naładowany , zakręcił i znowu nie ma napięcia nic. Ale odpala z kopki . Skuter 2T tak jak by gdzieś było zwarcie ale naszczescie nic nie pali się. Ale nie ma prądu.
A w którym skuterze masz instalację 24V? Ładujesz zwykłym prostownikiem 12V (ale napięcie ładowania ma wyższe, zależnie od typu prostownika). Ładujemy prądem stałym, nie zmiennym. Zmniejszamy prąd ładowania do około 0.1C (dla skuterowego akumulatora to około 0,5A) przez około 10 godzin. Istnieje też ładowanie szybkie prądem 0.3C przez 3 godziny.
Trzeba pamiętać, że LM7812 potrzebuje na wejściu 14-15V, żeby na wyjściu dać 12V. Mniejszy zapas jest potrzebny stabilizatorom low-drop (są i na 12V). Zobacz, jakie naprawdę masz napięcie - od ilu do ilu skacze. Jeśli są bardzo krótkie skoki w dół, to warto dodać diodę (może Schottky) i kondensator. Jeśli skoki w górę powyżej napięcia dopuszczalnego...
Masz tu przykład jak można podłączać diody niebieskie (na 3,5V) do akumulatora 12V. Jeżeli chcesz podłączyć 5 takich diod to robisz dwa układy szeregowe od góry (z R1 i z R2). Gdy Chcesz podłączyć 6 takich diod, to robisz dwa układy z R1. Chyba to jest jasne. Nie ma sensu tłumaczyć więcej. Można też podłączyć dowolną ilość diod za pomocą równoległego...
Bo tam jest antyczne japońskie rozwiązanie konstrukcyjne z lat '70. Zapłon jest iskrownikowy, dlatego potrzebuje cewki WN przystosowanej do tego typu zapłonu (indukcyjność, rezystancja, przekładnia). Dlatego też zadziałał na cewce od Zuendappa, a nie chciał na nowych przystosowanych do zapłonu CDI/TCI. Natomiast ładowanie jest realizowane poprzez diodę...
Podłącz czujnik położenia wału ze skutera za 6zł i załóż to: https://a.allegroimg.com/s720/11e58a/416...
Prąd z magneta powinien być prostowany ( stały DC ) więc regulator do kontroli.
Bo ta ładowarka ładuje jeszcze mniejszym prądem i ma zbyt niskie napięcie końcowe - w pracy cyklicznej powinno wynosić 14,4V-14,8V.
Na regulatorze od skutera stracisz funkcję świateł dziennych (niższe napięcie na żarówkach w poz. 1 stacyjki). Musiałbyś znaleźć regulator napięcia od skutera, który ma rozdzielone obwody regulatorów AC i DC. Oczywiście do tego taki, który nie ma diody zamiast regulatora DC (napięcia ładowania). Na regulatorze od skutera może się zdarzyć, że napięcie...
Ładowarki USB mają wbudowany bezpiecznik ale dodatkowy nie zaszkodzi. Sterowanie przekaźnika napięciem świateł może być, jedynie weź pod uwagę to, że światła są zasilane prądem przemiennym, więc musi to być właściwy przekaźnik.
Regulator na moim zdjęciu nie nadaje się. Właściwie pełni on funkcję ogranicznika napięcia podawanego na żarówki, nie posiada on regulatora ładowania - jak widzisz z końca uzwojenia prąd ładowania płynie tylko przez diodę. Generalnie w Aprili RS 50 lub RX 50 jest podobnie, różnica polega na tym że stator ma cewkę "masową" bez odczepu. Regulator napięcia...
Dla rozładowania do 4,8V Camelion podaje 450mAh (at)30mA (prąd rozładowania) dla Super Heavy Duty (blue) 6F22; Energizer dla Eveready Silver 6F22 400mAh (at)5mA; Wikipedia podaje 550mAh dla alkalicznych, 400mAh dla zwykłych (i to samo podaje Botland). Jeśli ta bateria miała 540mAh i rozładowała się przez 3 dni, to wychodzi nawet 6,7mA. Może należałoby...
Prąd z akumulatora nie zaszkodzi diodom, jeżeli napięcie akumulatora będzie miało wartość dostosowaną do zasilanego układu.
Raczej to normalne bo rozrusznik pobiera znaczny prąd i napięcie spada i resetuje ci radio. Chyba że masz inną instalację bo skutery to nie tylko bez rozrusznika ale i bez akumulatora się produkuje.
Typowymi stabilizatorami są stabilizatory na napięcia 5V, 6V, 8V, 9V, 10V, 12V, 15V, 18V, 24V. Mógłbyś zastosować 7805 na napięcie OUT 5V. Nie ma to różnicy, bo i tak musisz zastosować rezystorki ograniczające prąd. Stabilizator 7812 bedze stabilizował 12V. Przy włączonym silniku napięcie wzrośnie do ok 14V, wiec stabilizator wyrówna je do 12V. Jezeli...
Bez podstawowych informacji nie da rady dalej. Ile wynosi napięcie po ładowaniu, jakie to te akumulatory ze sklepu. Ile wynosi prąd szczytowy i jak spada napięcie
Nie ma sensu ograniczyć prądu ładowania dodatkowym rezystorem. Jest jeszcze jedna możliwość. Poszukać wśród złomiarzy na Allegro oryginalny regulator napięcia ze skuterów Yamahy itp. z silnikiem Minarelli — przy nich zwykle były stosowane regulatory z płaską wtyczką. Może będzie kosztował tyle co nowy chiński, ale przynajmniej nie będzie oszukany.
Tak regulacja działa ,na niższych 3 zakresach napięcie jest w normie ,ale prąd jest mały od 1,5 do max 2,5 A ,poprzednio używałem ich tylko do małego akumulatora do skutera . W obecnej sytuacji można byłoby korzystać tylko z nich .Do większego akumulatora przydałby się większy prąd . Wcześniej przy rozładowanym większym akumulatorze prąd ładowania...
Jeżeli masz sprawną ładowarkę prąd ładowania nie przekracza wymienione przez Ciebie 800mA a napięcie na akumulatorze wynosi 15V to możesz śmiało kupić drugi, tego już nie naładujesz poprostu nie ma już żadnej pojemności.
W hulajnogach stosuje się pakiety ogniw średnio na napięcie w okolicy 36-42V. Co za tym idzie 2 lub 3 razy za wysokie napięcie dla instalacji skutera 12V. Inna jest tez dozwolona charakterystyka obciążenia ogniw, chodzi właśnie o prąd rozruchu. Całkiem inna jest też parametr prądu/napięcia ładowania.. Jak widać, pojemność to nie wszystko. ;)
Jak nie dochodzi prąd to jak ma to działać; mierzone było napięcie na tych trzech przewodach?
Witaj, zmierz napięcie czy dochodzi przed i za bezpiecznikami.
Prądnica wytwarza prąd zmienny. Akumulator podaje prąd stały tzn. jego napięcie ma wartość stałą w funkcji czasu.
Natomist gdy zamontuje go w skuterze gdzie od światła obecnie podpięte są na krótko więc od razu jest obciążenie układ nie działa - w każdej pozycji przełącznika na wyjściu jest takie samo napięcie jak na wejściu, Sprawdź czy tranzystory nie są już uszkodzone. Układ z postu 3 miał tę zaletę że nie załączy się sam przy załączaniu zasilania, ten z postu...
tak musi działać tak jak napisałeś ,pokaż mi kto ci powiedział że xenony przy starcie mają pobór 10A ,nie może mieć takiego poboru bo przy takim prądzie napięcie które wynosi przy starcie 80volt a przy pracy 30 mogło by być nie bezpieczne więc montuj ten regulator i próbuj pozdrawiam.
Tutaj raczej szukał bym przyczyny wcześniejszego uszkodzenia płyty i akumulatorów. Prawdopodobnie masz uszkodzony lub przegrzany silnik i dlatego szarpie duży prąd, więc automatycznie rozładowuje akumulatory. Najpierw trzeba by było pomierzyć prądy bez i z obciążeniem.
1. Skuterów chińskich jest na rynku cała masa, więc od podania typu należałoby zacząć. 2. Stosuje się wiele rozwiązań w instalacjach elektrycznych, choćby to, że w części regulator obsługuje całość instalacji, a w części tylko ładowanie akumulatora, natomiast światła są zasilane prądem zmiennym.
Witam serdecznie. Mam problem ze skuterem 4t. Mianowicie brak prądu po zwarciu. Przy odpalonym skuterze doszło do zwarcia przez miernik, którym sprawdzaliśmy napięcie. Skuter zgasiłem i chciałem ponownie odpalić. Niestety wtedy już nie docierał prąd do rozrusznika, działały tylko światła. Silnika nie dało uruchomić się ze starteru, nie kręcił. Gdy chciałem...
Witam. Skoro jest tak że cewka ( cewki ) nie mogą mieć połączenia za masą , to podłącz jak jest . To znaczy - końce cewek połączonych szeregowo do regulatora . Jak przewiniesz i dasz za dużo zwojów to napięcie może być na tyle wysokie że regler padnie . Nie wiadomo jakie napięcie i prąd może wytrzymać . Najlepiej by było dowiedzieć się w jakim układzie...
To, że światła jaśniej świecą po dodaniu obrotów jest prawidłowością. Skutery przeważnie mają światła mijania i drogowe zasilane z alternatora, którego wydajność rośnie wraz obrotami silnika, oczywiście w pewnym przedziale napięcia. Jeśli natomiast skuter będzie palił żarówki, to musisz zmienić regulator.
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
Jakim prądem, jest zasilany i z jakiego urządzenia?
Witam. Potrzebuję schemat regulatora napięcia do skutera. Mierzyłem napięcie i z magneta wychodzi mi prąd od 35v do 130v w zależności od obrotów silnika. Na wyjsciu z regulatora powinien mieć 13,5v - 14v i około 5 amper. Jak zbudować regulator o takich parametrach.
Ten impulsator to nie czujnik Halla, tylko czujnik indukcyjny a to jest spora różnica m.in. w zasadzie działania i sygnale wyjściowym. W pilarkach nie ma impulstatora, jak również w niektórych skuterach (np. Suzuki). Jest po prostu cewka zasilająca, napięcie zasilające jednocześnie wyzwala układ zapłonowy (np. po przekroczeniu 10V ujemnej połówki napięcia...
Jak prąd po wyjściu z mostka prostowniczego może być dalej zmienny, skoro jak sama nazwa wskazuje mostek jest od tego by prąd wyprostować.... Prądnica ma się dobrze skoro zmierzone napięcie jakie wytwarza to przedział 40-90V AC Ogólnie wzorowałem się mniej więcej na tym temacie: https://www.jednoslad.pl/forums/topic/pr...
Witam, to jest kilka cewek, od świateł jest kabel żółty, i to między nim a masą trzeba sprawdzić napięcie podczas pracy silnika (prąd przemienny).
Dobry wieczór. Poszukuję tranzystora do ładowarki impulsowej (ładowarka do skutera). Logo: literka F, 8C39 FHP 13009 Nie jestem w stanie znaleźć tej części, a jest mi bardzo potrzebna. Czy jest ktoś w stanie pomóc mi znaleźć zamiennik lub oryginał? AI: Jaka jest marka i model ładowarki impulsowej lub skutera, do którego potrzebny jest ten tranzystor?...
W skuterze są u ciebie akumulatory kwasowe żelowe przyjmiemy 24 v czyli dwa akumulatory żelowe 12 v 30 Ah dla uproszczenia, masz określony spadek napięcia przy ruszaniu powiedzmy 3 v jak dołożysz równolegle takie same dwa akumulatory będziesz miał w sumie 4 sztuki 12v 20 Ah spadek napięcia będziesz miał powiedzmy 1,5 v To samo się tyczy Akumulatorów...
A nie masz w tym skuterze takich wyłączników przy hamulcu lub/i stópkach ?? Czasem jest to tak zrobione, że prąd od stacyjki idzie przez te wyłączniki, żeby dla bezpieczeństwa odpalać tylko postawioną i zabezpieczoną maszynę ? Naprawiałem takie coś w Polskiej motorynce Stella. Dwa to banał... Może bezpiecznik masz gdzieś spalony ??
Czyli ten przekaźnik zwierno-rozwierny będzie załączał drugi obwód po zaniku prądu na pierwszym ,a po pojawieniu się ponownie prądu na pierwszym wyłączy przepływ prądu na drugim? Bez prądu załączony jest jeden styk, po podaniu napięcia przełącza na drugi rozłączając ten pierwszy.
Nie kojarzę tego hujsunga, ale po kolei: Brak „prądu” — uszkodzony akumulator. Odpalenie na pych i zagotowanie akumulatora — nie wiadomo czy przez wysokie napięcie ładowania czy przez zwarcie wewnętrzne w akumulatorze. Fakt jest taki, że nie należy uruchamiać silnika bez podłączonego akumulatora lub z uszkodzonym akumulatorem, gdyż regulator może zwariować...
Akumulator do wymiany. Napięcie to może ma tylko "mało prądu daje".
Wyjmij akumulator ze skutera naładuj i zostaw nie podłączony do instalacji na kilka dni. Sprawdź napięcie akumulatora jak się rozładował to szukaj nowego. Drugi sposób naładowane aku podłącz do skutera przez amperomierz i sprawdź czy nie pobiera prądu.
Poczekaj, zmierz czy napięcie dochodzi do rozrusznika. Czy przy rozruchu podawane jest napięcie do elektromagnesu? Może to jakaś drobna usterka i nie będzie trzeba kupować nowej baterii akumulatorów.
No przecież podałem Ci schemat układu, który utrzyma Ci stałe napięcie 14,4V niezależnie od zmian prądu ładowania i ograniczy maksymalny prąd ładowania do tych 0,4A. Nie będziesz musiał mierzyć czasów, po prostu po naładowaniu prąd spadnie prawie do zera i tyle. Nie ma obawy przeładowania akumulatora w przypadku takiego układu. Dla ścisłości układ ten...
A jak jest zrealizowany pomiar stanu naładowania(SOC ) w tej maszynie? Zapewne kreski stanu naładowania bazują tylko na napięciu całego pakietu a taki pomiar jest jedynie poglądowy. Może się okazać przy takim pomiarze, że przy np 30% naładowania nagle BMS odcina Ci odbiór. Ty myślisz że jeszcze pojedziesz trochę a tu lipa. Prawdziwy pomiar naładowania...
Parametry panelu zależą od tego jaki tryb pracy planujesz. Jeżeli tylko ładowanie akumulatora to typowy akumulator do skutera 7Ah ma standardowy prąd ladowania 0,7A. Więc panel 20-50W ci wystarczy dobrze by było gdyby miał napięcie w zakresie 16-20-25V. Jeżeli w słoneczny dzień ma być źródłem zasilania silnika (i moderator dobrze określił prąd pracy...
Witam odgrzeje temat ponieważ mam problem z tym samym modelem ale u mnie objawy są inne, bez włączonych świateł mam 16v a z włączonymi światłami 12.8 - 13v na 5000 obr. Podejrzewam regulator... Co do przeciążenia prądnic w motocklach/ skuterach jest to raczej nie możliwe. Tam są regulatory napięcia stratne, które po prostu zwierają + do masy i powodują...
Czyli ładowania nie masz. Z silnika wychodzą kable miedzy innymi biały i żółty? Jeżeli tak, zmierz względem masy jakie dają napięcia (prąd przemienny)?
Jeśli nadal masz kłopot z tym agregatem, w szczególności z regulatorem (za stan uzwojeń gwarantujesz), to wypnij regulator. Zamiast regulatora podłącz mniejszy akumulator 12 V (np. skuterowy), zachowując biegunowość i uruchom agregat. Jeśli agregat (poza regulatorem) będzie sprawny, to powinien zadziałać i wytworzyć napięcie ok. 150 V, z uwagi na zbyt...
Oświetlenie tutaj nie jest zasilane z akumulatora, lecz z alternatora. Co ma piernik do wiatraka? To ma piernik do wiatraka, że autor nie potrafi posługiwać się miernikiem i na wyniki jego pomiarów należy patrzyć przez palce. Standardowe rozwiązanie w skuterach - regulator AC/DC jednofazowy, on nie ma prawa się spalić. A jednak się uszkadzają. A już...
Jakie napięcie instalacji? Ile diod? Jakie napięcie i prąd przewodzenia? Jakie połączenie?
Nie da się naprawić tej przetwornicy, która jest w skuterze? Można kupić dedykowany driver LED, na przykład na układzie PT4115, prąd ustawia się rezystorem na 1A. W tej przetwornicy którą znalazłeś też wystarczy ustawić ograniczenie prądowe na 1A, napięcie ustali się samo, tak w skrócie.
Kybernetes ma rację taki rezystor przy prądzie 100A po prostu wyparuje. Przy 100A na rezystorze nastąpi spadek napięcia 1V.
https://obrazki.elektroda.pl/3225219100_... Witam ponownie Czy to rozwiązanie zwiększy prąd i Napięcie? Ogniwa 12v18ah
Tylko będą połączone szeregowo i ładowane prądem o napięciu 24, a nie osobno i czy tu balanser jest niezbędny; tylko o to pytam
Jaki tam jest rodzaj instalacji i alternatora? Jeżeli światła są standardowo zasilane z pracującego silnika, to proszę sprawdzić czy nie jest to powiązane z uszkodzeniem wyłącznika światła stop i uszkodzeniem oprawki żarówki światła pozycyjnego/stop w tylnej lampie. Uszkodzony regulator napięcia powodował by upływ prądu bez włączonej stacyjki. Zwarcie...
Pobór prądu napięcia sprawność ładowarki i można zrobić test pojemności akumulatorów.
Kolego skoro napięcie masz za wysokie to albo masz stary zepsuty akumulator albo zepsuty regulator który się pali z braku akumulatora.
Wystarczy dioda LED migająca i opornik 850 - 1000 Ω . Plus diody do stałego plusa z akumulatora a minus pod pin stacyjki, na którym pojawia się prąd "na zapłonie", zwykle oznaczonym "15". Mechanizm jest prosty: bez włączonego zapłonu prąd idzie ze stałego plusa, przez LED do urządzeń podpiętych do styku stacyjki i przez nie do masy. Napięcie odkłada...
Nie prąd a napięcie. Regulator napięcia do sprawdzenia.
Przecież ta prądnica ładuje akumulator i zasila światła mijania, drogowe i pozycyjne. A teraz policz moc wszystkich żarówek jakie masz w tym skuterze - do tej mocy jest przystosowany akumulator, Panowie, ogarnijcie się trochę. W 99% tych chińskich skuterów w prądnicy są 3 cewki, jedna zasila moduł zapłonowy, druga ładuje akumulator poprzez regulator...
Schemat regulatora niedokładnie zrysowany, z resztą ten regulator był nieprawidłowo wykonany. Brak regulatora napięcia ładowania, zamiast niego wstawiona zwykła dioda prostownicza. Budowę i funkcjonowanie regulatora napięcia przedstawia schemat od p. Rosnera: https://obrazki.elektroda.pl/1073890500_... Tutaj jest przedstawiona topologia...
Napięcie niższe niż wymaganie nie zaszkodzi niczemu. Problemem jest wyższe. Stabilizator równoległy też by był ok tyle tylko, że w obu przypadkach zaczniemy mieć problem z mocą strat i zaraz okaże się, że potrzebujemy autorskiego SMPS. Nie wiem co daje ta prądnica czy bardziej pracuje jako generator napięcia czy prądu, od tego zależy co tu zbudować...
Sprawny i poprawnie podłączony akumulator doskonale sprawdza się jako kondensator. Poprawnie podłączony znaczy: minus połączony przewodząco z masą (bez spadków napięcia na utlenionych połączeniach), zaś plus z instalacją (tu również połączenia muszą być oczyszczone z tlenków i nie może być na nich spadków napięcia). Napięcia i prądy są nieduże więc...
Jak masz (ale pewnie nie masz) miernik cęgowy prądu to możesz sprawdzić prąd przy próbie rozruchu. To da odpowiedź na twoje pytanie. Jak mierzysz napięcie? Musi być mierzone bezpośrednio na słupkach - unikniesz wtedy niedokładności związanych ze spadkiem napięcia na klemach.
Więc nie będzie to takie proste. Prąd rozrusznika zapewne uszkodzi ten amperomierz. Jaki to skuter? Masz schemat instalacji???
wiatm potrzebuje stabilizator napięcia z napięcia 11-20v na napięcie 13,8-14-4v na prąd 10A najlepiej prosiłbym o jakiś schemat
Mysle ze na początek zmierz i podaj napięcie zasilania oświetlenia skutera, bo tylko ty znasz ta tajemnice. Później podaj co za cudo oświetleniowe chcesz podłączyć- taśmę RGB, jakiś łańcuszek diod na pająku, napięcie zasilania takiego zestawu i pobor prądu/ moc. Wtedy podpowiemy przez jaki rezystor to połączyć i dlaczego Pan Prezes.
obstawiam, że może regulator napięcia jest walnięty i przez to jest problem z rozrusznikiem ? Walnięty regulator skutkuje brakiem ładowania albo uszkodzeniem bezpiecznika akumulatora. Tylko w tym drugim przypadku rozrusznik nie będzie kręcił. Zacznij od sprawdzenia akumulatora. Po naładowaniu trzeba sprawdzić akumulator pod obciążeniem - najprościej...
Schematu swojego skuterka poszukaj tu: http://arecki113.republika.pl/ lub tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic42... Tam "alternator" ze stałym magnesem - takie przerośnięte dynamo rowerowe. Daje pełnookresowe napięcie zmienne o zmiennej częstotliwości (zależnej od obrotów silnika). Chcesz zasilać z tego lampę xenonową z przetwornicą, wyjętą...
Witam ostatnio naprawiałem skuter z taka usterka i proponuje sprawdzić regulator napięcia. to on jest odpowiedzialny za prąd dla świateł. zmierz miernikiem czy wychodzi z niego napięcie na pracującym silniku. kolor to zazwyczaj zielony, na pewno nie czerwony i nie biały. Czerwonym dochodzi prąd z prądnicy a biały to masa.
Mam zamiar zbudować regulator prądu do silnika,...Mam silnik 12 V na 25 A ,chcę regulować prądem który do niego trafi, zasilanie silnika z akumulatora samochodowego 12 V 100 Ah, Właśnie poprzednio miałem regulator PWM na NE555 chciałem robić na tranzystorze bipolarnym NPN, doradzono mi na PNP. Ale coś chyba źle podłączyłem,albo czegoś nie dodałem,...
Akumulator nowy, ale ładowanie niekoniecznie sprawne. Może gdzieś nie ma masy dobrej? Przy dużym prądzie będą duże spadki napięcia na słabym połączeniu.
Hmm, rozumiem. Sugerujesz że to co zaoszczędzę na pozbyciu się cewki W.N. będę musiał zainwestować w ładowanie i suma sumarum wyjdzie na jedno. Dzięki, jeszcze jedno teoretyczne pytanie. Wiadomo że taka przetwornica na wyjściu będzie miała napięcie stałe, prąd stały (prądnica - napięcie zmienne, prąd stały). Czy to nie przeszkadzałoby CDI że będzie...
Oba marne ale lepszy ten PIROTEC jest szansa że podziała, ten drugi przy tak rozładowanym akumulatorze może nie dać rady, widziałem go w środku nadaje się do ładowania akumulatorów w skuterach. Gdyby napięcie było poniżej 11V wtedy można się martwić. Dziwne jest że po tygodniowym postoju nie zakręcił mimo że jak mówisz nie ma roku, także albo był niedoładowywany...
Najlepiej wzorować się na tym co jest w handlu, np. Skuter Blade M Lithium 2,2kW 72V 20Ah. Prędkość max 45km/h Zasięg 45km przy jednej osobie. Ty chcesz użyć zbliżonych akumulatorów więc teoretycznie powinieneś osiągnąć to co ten skuter. Warto iść w wyższe napięcia = mniejsze prądy = mniejsze straty.
Witam, potrzebuję Waszej pomocy i porady. Moje założenia przedstawia tenże szkic :D http://obrazki.elektroda.net/8_122836845... Obecnie przednia żarówka zasilana jest bezpośrednio z prądnicy (poprzez regulator) prądem stałym zaś napięciem zmiennym w funkcji częstotliwości (zależnym od obrotów silnika). Moje pytanie brzmi: Czy istnieje możliwość...
Układ sterowania jest oparty na tranzystorach mocy prawdopodobnie polowych ze sprzężeniem zwrotnym w postaci prądniczki tachometrycznej do układu automatyki regulującej zadaną prędkość obrotową silnika i prądu jednocześnie . Układ i silnik pracuje przy napięciu 24V a to z tego powodu aby pobór prądu był mniejszy a moc silnika duża . Może ta podpowiedź...
Witam. Zakupiłem prosty woltomierz z amperomierzem ,który chciałem podłączyć jako wskaźnik napięcia i prądu ładowania w skuterze. Niestety mam problem z najprostszym podłączeniem amperomierza. Wg schematu sklepowego oba przewody należy podłączyć na (-) źródła i odbiornika..czyli gdzie:)? Pozdrawiam Załączniki:
Wymieniłem dwa małe panele na jeden duży i sterownik PWM na nowszy i mocniejszy. Rano póki nie było słońca było dobrze. Teraz widzę, że sterownik wyświetla wykrzyknij w trójkąciku i na akumulator leci prąd 17-18 V czyli tyle ile generuje panel. Zabezpieczenie jest przy 16,5 V ale nie wiem czemu puszcza prąd większy. Jakieś pomysły żeby zabezpieczyć...
Zaopatrz się w amperomierz cęgowy, zmierzy pobór prądu. Nie będziesz zgadywał, a miernik cęgowy będzie tańszy niż nowa bat4ria. Nowa bateria przyda się żeby mieć naładowaną w zapasie. Weź pod uwagę, że naładowana bateria ma napięcie trochę wyższe niż bateria rozładowana choćby 20%. To może powodować spadek prędkości. Pojemniejsza bateria dłużej utrzyma...
Coraz dziwniejsze te chińskie części robią, nawet nie mogą ustalić kolorów przewodów. Wygląda na takie wykonanie statora: https://obrazki.elektroda.pl/9807741400_... W tym przypadku, czarny to masa, zielono-czerwony to odczep na światła, biały to koniec na ładowanie. Po stronie skutera powinno być zielony masa, żółty światła, biały...
Ok tylko problem w tym ze nie ma bezpiecznika jest tylko taka kostka z tranzystorami czy jakoś tak chyba regulator napięcia czy coś bezpiecznika napewno nie ma
Witam mam problem z ładowaniem skutera, akumulator jest praktycznie że nowy, naładowany całkowicie i wystarczy że odpalę go 3,4 razy i prądu niema nawet stacyjka się nie świeci. Wie ktoś czego to może być wina ? Sprawdzałem miernikiem aku i na wysokich obrotach napięcie się nie zmienia
Charger = ładowarka (do wszelkich akumulatorów) Supply power = zasilacz (do np. routera, dekodera) Do baterii litowo-jonowych MUSI być specjalna ładowarka z dyskryminatorem napięciowym, która sprowadza prąd ładowania do zera po osiągnięciu napięcia np. 42V Czyli taka ŁADOWARKA pracuje z różnym napięciem i prądem (wiec ze stałą mocą) tu: 31->42V, 2->0A...
Do pracy komputera potrzebne jest kilka napięć. W przypadku starszych (klasy 386) +5 i +12V, w przypadku nowszych +5, +12, -5, -12, +3,3 V. Każde z tych napięć musi być stosunkowo stabilne (szczególnie +5V i 3,3). Wydaje mi się że zbudowanie takiego zasilacza jest stosunkowo trudne - i kosztami na pewno przekroczy cenę tego który znalazłeś). Również...
No a skoro zwiększy się moc i napięcie to czy prąd pobierany przez silnik też się zwiększy??
Po pierwsze, to alternator w RG80 jest oparty na cewce "bezmasowej", ale widzę że podłączając regulator od chinola zmasowałeś jedno z wyprowadzeń. Po drugie to źle podłączyłeś ten regulator napięcia, wszystko na odwrót. Nic dziwnego że się regulatory paliły. Po trzecie, ponieważ oświetlenie jest zasilane bezpośrednio z akumulatora (patrz schemat: http://wandysku.dyn.pl/motoelektr/suzuki...
Dlatego ci pisałem żebyś się z tym zaznajomił. Li-ion, czy li-po. Są dość rygorystyczne pod względem napięcia da się je naładować wyższym napięciem zyskałem na pojemności ale stracą na trwałości A powyżej pewnych napięć prądów grożą wybuchem. Natomiast lifepo4 są bardzo odporne na przeładowanie. Ale zimą w temperaturze 0 stopni lub nawet trochę większej...
Na postoju jak stoisz, czy pozycyjne świeci dużo słabiej od stopu??Stop musi świecić wyraźnie mocniej od pozycyjnego (ustawa). A jak świeci słabo jak stoisz to może dlatego, że alternator nie ładuje aku. i jest mniejsze napięcie (mniejszy prąd płynie przez diody).
A to błąd myślenia, bo te magneto i cewki mogą dać nawet 50V na jałowym lub małym prądzie. A oryginalny regulator z skuterów mija się z celem. Proszę o informację jaki regulator napięcia będzie odpowiedni?
Akumulator tu się nie ma nic do tego, prąd idzie z prądnicy. Na niskich obrotach jest około 8-9V przy dodaniu gazu utrzymuje się na poziomie 11V.
Nie gotuj go takim prądem, miało być 0,6A nie 5A. Odłącz go od prostownika i zmierz napięcie. Zostaw na noc i nie ładuj rano znów zmierz napięcie, potem jak masz jakieś żarówki samochodowe to podłącz jak pisał kolega Rezystor240 i zmierz napięcie, ale sądzę że po takim przeladowaniu to nie ma sensu, podłącz do skutera i zobacz czy odpali. Przy podłączaniu...
Witam , mam problem ze skuterem , ponieważ nie ma iskry , ale prąd na przewodzie wysokiego napięcia jest , poniewaz sprawdzałem dotykając palcem fajki WN i prąd kopał , proszę o pomoc i z góry dziękuję pacjent Benzer florida 50cc 2t
Nr2 będzie najlepszy, ewentualnie bardziej pasuje Nr1. Wydajność prądową najlepiej żeby miał 20Ah, ale to najlepiej, na razie wystarczy ci akumulator 4Ah który znajdziesz np. w skuterze elektrycznym. Ah (amperogodziny) - to jednostka pojemności, a nie "wydajności prądowej". Maksymalny prąd pobierany ze źródła zasilania można obliczyć samodzielnie znając...
Bank energii to taka bateria z przetwornicą podwyższającą napięcie do 5 V i wbudowaną ładowarką zasilaną napięciem 5 V. Raczej to słabe to zasilania radia 12 V. Kolejna przetwornica tylko pogorszy sprawność przetwarzania energii. Bateria ze skutera - o ile ma 12 V, o tyle nie potrzeba do niej przetwornic, więc sprawność będzie największa, ale... baterie...
skuter prąd ujemne napięcie skuter buzzer prąd napięcie
programowanie centrali telefonicznej atlas copco naprawa pilota peugeot
kuchenka amica 53gg5 43zptgn spawarka magnum
Czarny ekran po logo Microsoft, brak reakcji komputera Reset pochłaniacza atramentu w Canon MG4250