Po odpaleniu silnika lewy górny konektor w regulatorze (czerwony kabel) powinien mieć napięcie 14,4 V i on idzie do ładowania akumulatora. Prawy górny konektor (zazwyczaj żółty kabel) powinien mieć 12–14 V i on idzie na światła i automatyczne ssanie. Jeżeli nie masz żadnego napięcia w tych kablach, uszkodzony jest regulator bądź przerwany kabel między...
LM7812 plus prostownik Błędna porada. od 12v do 20v DC do sztywnego 12v DC Tylko przetwornica buck-boost. Stabilizator liniowy wymaga napięcia wejściowego przynajmniej 2,5V większego niż wyjściowe. Są co prawda stabilizatory Low Drop, ale są droższe i tu też wymagane jest ta minimalna różnica napięć około 1V.
Jesteś pewien że regulator jest uszkodzony? Sprawdzałeś akumulator, napięcie ładowania, stan połączenia "sense", uzwojenie alternatora? Proponuję poszukać podobnego regulatora od motocykli, widzę po oznaczeniu SH678 kilkanaście zastosowań różnych wariantów. Cena regulatora to koszt w przedziale 200 - 300 zł.
Możesz tak zrobić.
Regulator jest stratny jak pisał carrot. Jest to regulator równoległy - poczytaj sobie w necie...Znaczy wpięty jest tak jak każda żarówka zasilana z tego obwodu. Jak spali sie żarówka przednia (lub inna) to regulator bierze moc na siebie tak aby prądnica była cały czas obciążona i napięcie na niej nie rosło.
A znasz stwierdzenie: "Po nitce do kłębka" ? Czy tak trudno "iść" za kablami od regulatora i sprawdzić który "idzie" do masy? Przecież jest ich trochę mniej niż sto. Chyba że nie wiesz co to jest masa elektryczna.
Witam Co skłoniło Cię do pomiaru napięcia w skuterze? Czy działo się coś niepokojącego z akumulatorem? Czy napięcie mierzyłeś bez podłączonego akumulatora, czy też na akumulatorze? Pozdrawiam
Skoro światła są z akumulatora, to nie może występować rezystor świateł, a jedynie rezystor automatu ssania. Regulator napięcia musi być odpowiedniego typu (tzw. "dwufazowy"), nie można przypadkiem założyć regulatora przeznaczonego do instalacji ze światłami z alternatora. Tak samo stator musi mieć jedno uzwojenie ładowania (bezmasowe), nie można założyć...
Może coś z grupy SH367105/SH367106/ SH367107/ SH367108
według schematu skutera ten prąd idzie bezpośrednio z prądnicy i omija regulator napięcia i jest to prąd zmienny A za regulatorem jakie jest napięcie (wartość)? Jak 12-14 V i regulator wytrzyma dodatkowe obciążenie, to ja bym zasilanie zestawu tych ledów tam przełączył.
Kolego koki2 , z tego co na temat akumulatorów żelowych wyczytałem, że nie lubią być przeładowywane, czyli nie służy im napięcie ładowania wyższe niż 13.8V (o ile dobrze pamiętam - jest niższe niż przy zwykłych akumulatorach). Więc na miejscu kolegi sprawdziłbym jakie napięcie daje ten prostownik w trybie motocyklowym, bo to że napisane jest na nim...
Jeżeli mogłeś zapalić skuter przy wyłączonej stacyjce to rozłączyłeś kostkę tam od stacyjki jest taka sprawdź połączenie do prądnicy.
http://www.motocdi.com/jak-dziala-regula... Podłączenie dwóch przewodów może się różnić od wersji skutera. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23...
Po co? masz przecież iskrę. Zasilanie wtryskiwacza sprawdź, 12V po stacyjce (KL15), masę ECU
A czy litr wody w jednej butelce będzie się różnił od litra wody w czterech butelkach po 250 ml.
Witam. Szukaj pod siedzeniem, na 90% przykręcony do ramy, jeśli nie tam to w okolicy przedniej lampy.
Napięcie mierzone na acu czy ze wskaźnika ? Podczas pracy włacz co sie da podjedź z obrotami i zmierz spadki napięcia +regulatora + na acu ( chyba ale nie jestem pewien w tym modelu jechali przez bezpiecznik -śniedziały złączą) - na regulatorze i minus na acu -na gałęziach powinno być powyżej 50v przy 5tys.obr Jaki masz w tej chwili model regulatora...
Trzeba wymienić na nowy, niekiedy jest integralną częścią cewki wn i musisz ją wymienić
Witam. Rozwiązałem ten problem. Skuter qingqi 50, moduł ten sam co w tytule. W moim przypadku skuter po rozgrzaniu gasł i nie miał iskry, padł moduł a sprawdziłem to przez nagrzewa nie go opalarką kiedy cała reszta była zimna, jak nagrzał się iskry nie było. Przypomniałem sobie że robiłem kiedyś podobny skuter tylko ze Suzuki ap50, tam też nie ma impulsatora....
Prąd z magneta powinien być prostowany ( stały DC ) więc regulator do kontroli.
Skuter marki SIM jakie napięcie powinno być na cewkę wysokiego napięcia i zasilania cewkę cewki
Tak dokładnie, jak chcesz to dodaj jeszcze bezpieczniki na poszczególne neony.
to żeś poleciał z tymi napięciami tu masz link do strony krokodyla z nim sie kontaktuj ma schematy regulatorów na niej ale może ma coś tez na privie specjalnie do podobnych pomysłów jak twój http://zaplon.pl.tl/REG-.--NAPI%26%23280...
W chińskich skuterach są 2 przyciski klaksonu. Nie jedzie, bo sterownik widzi rozładowaną baterię. Jakie jest napięcie baterii?
Zmierz napięcie na akumulatorze. Jeżeli wzrasta ponad miarę lepiej nie używaj skutera. Nadmierny wzrost napięcia może uszkodzić inne elementy elektryczne lub elektroniczne (moduł zapłonowy, cewkę zapłonową itp.) Jeżeli padł regulator napięcia to żadnym opornikiem albo diodą Zenera nie poradzisz na problem
1. Uzwojenie alternatora musi być odizolowane od masy, więc przy odłączonym regulatorze nie występują napięcia, a po podłączeniu regulatora (prostownika trójfazowego) napięcia na fazach się pojawiają ponieważ następuje przepływ prądu przez diody po stronie masy. 2. Regulator ma połączenie masy przewodem z instalacją elektryczną. Brak masy na obudowie...
Nie ma sensu ograniczyć prądu ładowania dodatkowym rezystorem. Jest jeszcze jedna możliwość. Poszukać wśród złomiarzy na Allegro oryginalny regulator napięcia ze skuterów Yamahy itp. z silnikiem Minarelli — przy nich zwykle były stosowane regulatory z płaską wtyczką. Może będzie kosztował tyle co nowy chiński, ale przynajmniej nie będzie oszukany.
Każda dioda niebieska, czerwona czy zielona jest na 20 mA. To po prostu standard. Co prawda produkowane są już diody mocy, które kosztują po kilkadziesiąt złotych za sztukę i tam prądy są duże, wymagają też specjalnych radiatorów do odprowadzania ciepła, ale jeszcze nigdy nie miałem z taką dioda do czynienia (a nie jestem już młody). Odnośnie jeszcze...
Raczej nie bardzo. 4pinowa kostka musi doprowadzać 2 przewody z iskrownika, a potem to masz tylko + i - na akumulator :P . Jeśli nie działa ci aż tyle rzeczy to jak w pysk strzelił, wskazuje na przepalony bezpiecznik :) . Fajnie jakbyś napisał dokładnie co to za skuter i z jakiego roku :) .
Witam Jedyne co ja bym zmienił to pojemności kondensatorów elektrolitycznych, wydaje mi sie że 47uF to za mało żeby dobrze odfiltrować napięcie ze skutera. Ja bym dał conajmniej 100uF przed 78 i conajmniej 47uF za stabilizatorem, no i te przed stabilizatorem koniecznie na 25V a nie na 16. Pozdrawiam
Czyli ?
Tak na marginesie, to nie jest elektrozawór, tylko element o działaniu identycznym jak termostat w układzie chłodzenia (zbiorniczek z parafiną i iglica) ogrzewany przez pastylkę ceramiczną
Jakie "lądowanie"? To jest skuter lotniczy? Jesteś pewien, że masa podpięta i nie wyrwana, czy nie sprawdzałeś? Do sprawdzenia i weryfikacji połączenia elektryczne.
Wychodziły wtedy dwie wersje silnika Piggio :gaźnik i wtrysk. Regulator powinien być przykręcony centralnie do ramy za przednim kołem na wysokości osi koła wersja wtrysk, https://www.easyparts.nl/showdrawing/735...
Oba marne ale lepszy ten PIROTEC jest szansa że podziała, ten drugi przy tak rozładowanym akumulatorze może nie dać rady, widziałem go w środku nadaje się do ładowania akumulatorów w skuterach. Gdyby napięcie było poniżej 11V wtedy można się martwić. Dziwne jest że po tygodniowym postoju nie zakręcił mimo że jak mówisz nie ma roku, także albo był niedoładowywany...
Przy tej przetwornicy jest też możliwość ustawienia jak mocno rozładuje ona akumulator z którego będziesz ładował skuter, czyli minimalne napięcie z jakiego można ją zasilać. Zabezpiecza to akumulator przed zbyt mocnym rozładowaniem i uszkodzeniem.
Brak napięcia prądu. Odpala z kopki. Skuter nie reaguje jak się chce włączyć starter i nawet strzałka od paliwa nie rusza się . Nie ma napięcia. Ale przez chwilę było i akumulator wygląda na naładowany , zakręcił i znowu nie ma napięcia nic. Ale odpala z kopki . Skuter 2T tak jak by gdzieś było zwarcie ale naszczescie nic nie pali się. Ale nie ma prądu.
Prawdopodobnie uszkodzony regulator napięcia - w skuterach napięcie z cewek jest ograniczane przez regulator ponieważ napięcie rośnie wraz z obrotami. Szukaj go pod osłoną przednią, za reflektorem
Żarnik odparował i osadził się na szklanej bańce. Być może uszkodzony regulator napięcia.
Wymień akumulator na sprawny. Bo to on może rozrabiać. Na żarówce napięcie przemienne trochę poniżej minimum, ale po podstawieniu akumulatora powinno być ok. Popraw połączenia elektryczne. Może się okazać konieczna wymiana regulatora. Niemniej zrób, jak już ci wcześniej radzono - zamontuj SPRAWNY akumulator.
Pytanko - jak sprawdzić regulator napięcia (skuter ,magneto) , padł czy nie ? Dysponuję standardowym multimetrem .
Dla rozładowania do 4,8V Camelion podaje 450mAh (at)30mA (prąd rozładowania) dla Super Heavy Duty (blue) 6F22; Energizer dla Eveready Silver 6F22 400mAh (at)5mA; Wikipedia podaje 550mAh dla alkalicznych, 400mAh dla zwykłych (i to samo podaje Botland). Jeśli ta bateria miała 540mAh i rozładowała się przez 3 dni, to wychodzi nawet 6,7mA. Może należałoby...
http://obrazki.elektroda.net/10_12826778... http://obrazki.elektroda.net/41_12826780...
Dodam tylko że prezentowany na zdjęciach silnik jest moją własnością. Przetoczyć żeby nie było bicia --> dobry tokarz to załatwił za 30zł tylko trzeba zanieść wał aby dopasował stożek po dopasowaniu należy jeszcze stożek dotrzeć z wałem za pomocą pasty do zaworów. Filmiki są krótkie gdyż zepsuł się aparat w przyszłości nagram dłuższy filmik. Do tego...
prawy tylny "boczek" lakierowany musisz zdjąć
U mnie w skuterku jest podobnie, jak na razie działa :D:D PS mały błąd w opisie :D
Zrobiłem dodatkowe połączenie, niestety brak zmian w napięciu ładowania.
Nie można jeździć z odpiętym regulatorem napięcia bo to oznacza uszkodzenie akumulatora, jeżeli po dopięciu wtyczki regulatora wracają światłą to do sprawdzenia jest regulator lub prądnica.
Nawet na naklejce masz podane że manetka ma dawać od 1 do 4v, trzeba pomierzyć czy tak się dzieje i to musi być płynne narastanie napięcia.
A nie masz w tym skuterze takich wyłączników przy hamulcu lub/i stópkach ?? Czasem jest to tak zrobione, że prąd od stacyjki idzie przez te wyłączniki, żeby dla bezpieczeństwa odpalać tylko postawioną i zabezpieczoną maszynę ? Naprawiałem takie coś w Polskiej motorynce Stella. Dwa to banał... Może bezpiecznik masz gdzieś spalony ??
No to mierz napięcie przed regulatorem i za regulatorem.
Regulator napięcia od chińskiego skutera 125. Schematów jest na Elektrodzie trochę. Nie każdy regulator będzie pasował. Specjalistą w tym temacie jest niejaki BANANvanDYK, spróbuj go zapytać.
raczej bez akumulatora się nie obejdzie musiał byś też dodać regulator napięcia z jakiegoś skutera o ile twoja 'prądnica' jakoś z nim zagra. Najprościej zobacz jak to wszystko jest zrobione w oryginale w skuterze .
Czy instalacja elektryczna może powodować uszkodzenie regulatora napięcia? A czy jeśli na przykład instalacja elektryczna jest połączona z ładowarką, która zasila cały czas i jest obciążona, to czy może to powodować uszkodzenie regulatora? Czy regulator napięcia może się popsuć z powodu zużycia? Czy jeśli instalacja elektryczna była przerabiana, to...
kabel czerwono-czarny z zielonym (lub masą silnika) nie ma przejścia, rezystencja nieskończoność!! To jak masz jakąkolwiek iskrę??? Przecież to zasilanie cewki CDI. Skąd zapłon ma brać energię? COś źle mierzysz lub schemat nieadekwatny. mierząc napięcie idące na cewkę jak próbuję uruchomić skuter skacząć na kopce na kablu czerwono-czarnym i masie waha...
Trzeba sprawdzić jakie napięcie zmienne wychodzi z silnika ,min. i max. Niektóre ze skuterów mają granicę górnego napięci. Można spalić regulator.
To, że światła jaśniej świecą po dodaniu obrotów jest prawidłowością. Skutery przeważnie mają światła mijania i drogowe zasilane z alternatora, którego wydajność rośnie wraz obrotami silnika, oczywiście w pewnym przedziale napięcia. Jeśli natomiast skuter będzie palił żarówki, to musisz zmienić regulator.
Przydałby się schemat lub choćby jego fragment obejmujący prądnicę i układ ładowania. Bez niego trudno oceniać sytuację i coś doradzać. Tak na szybko. Sprawdź czy nie masz zwarcia/przerwy w instalacji. Stan złączek. Przetarte/przygniecione kable itp. Co z aku. Może on odchodzi w kierunku szrotu... Dodatkowo napisz czym (rodzaj miernika, zakresy pomiarowe),...
Schemat regulatora niedokładnie zrysowany, z resztą ten regulator był nieprawidłowo wykonany. Brak regulatora napięcia ładowania, zamiast niego wstawiona zwykła dioda prostownicza. Budowę i funkcjonowanie regulatora napięcia przedstawia schemat od p. Rosnera: https://obrazki.elektroda.pl/1073890500_... Tutaj jest przedstawiona topologia...
Witaj Błażeju. No właśnie nie ma nic... Na znanym portalu widnieje jako: REGULATOR NAPIĘCIA 12V SKUTER QUAD ATV 5 PRZEWODÓW
Chce się dowiedzieć za co odpowiedzialny jest pin SENSE a nie jakieś schematy. Czy on ogranicza napięcie podawane do akumulatora jeśli na światła jest podawane za duże?
Otóż rozebrałem cały skuter i nie działają kierunkowskazy, światła długie, krótkie działają, skuter odpala, klakson działa. Wymieniłem przerywacz i kable od świateł i wszystkie żarówki. I dalej nie działają. regulator napięcia sprawdź
witam, niedawno popsuł mi się skuter 4t, i zauważyłem że nie ma iskry, podłączyłem multimetr (minus do ramy/silnika a plus do kabelka który dochodzi do świecy(mocno izolowany) ) i przestawiłem na pomiar napięcia AC i napięcie wskazywało 0,98v gdy kręciłem rozrusznikiem. jakie napięcie tam powinno być i co mogło się uszkodzić (cewka chyba jest dobra...
Wygląda na uszkodzenie regulatora napięcia.
Witam, czy skuter był przerabiany na większą pojemność?
Kupiłem nowy akumulator i regulator napięcia. Nowy akumulator pokazywał 12,5V. Zdarzyło się akurat tak, że paliwo się skończyło, więc uruchamiałem skuter kilka razy (~7x) bezskutecznie. Mimo wszystko napięcie akumulatora nie spadło poniżej 12V i wynosiło 12,3V. Po uruchomieniu skutera, napięcie na klemach akumulatora wynosi od 13,5V na jałowym do max...
Stycznik rozrusznika, pasuje większość chińskich od skuterów. Brzęczenie/terkotanie może być spowodowane niskim napięciem akumulatora, lub słabym połączeniem kabli
Czy taki będzie ok ? Moim zdaniem, nie. Za niskie napięcie i prąd.
Dzień Dobry. Przybywam z pytaniem czym może być spowodowane przepalanie się żarówek w skuterze Longjia LJ50QT-K Regulator napięcia jest nowy
Blanser pracuje wyrównuje napięcie na ogniwach. Przy zbyt wysokim napięciu jest odcinana ale musi być mocno za wysokie. Lipofe4 są bardzo odporne na za wysokie napięcie. A te które są przystosowane do pracy szeregowej właśnie nad tym pić cały polega że nie wyłączają napięcia.
Czyli zwykłym prostownikiem który używam do samochodu mogę ładować także żelowy taki od skutera? Napięcie się zgadza, 12v tu i tu, tylko nie rozwali mi tego małego akumulatora? Skąd będę wiedział że jest naładowany?
Ten impulsator to nie czujnik Halla, tylko czujnik indukcyjny a to jest spora różnica m.in. w zasadzie działania i sygnale wyjściowym. W pilarkach nie ma impulstatora, jak również w niektórych skuterach (np. Suzuki). Jest po prostu cewka zasilająca, napięcie zasilające jednocześnie wyzwala układ zapłonowy (np. po przekroczeniu 10V ujemnej połówki napięcia...
dabu i tutaj się mylisz ,nie masz pojęcia co potrafią koła magnesowe w skuterach należy pamiętać że te pojazdy i układy elektryczne jaki i elektroniczne ,to wierne kopie ich poprzedników . to znaczy Piaggio Yamaha Honda itp.A dla kolegi poniżej dodaje schemat podłączenia standardowego regulatora napięcia do instalacji zasilania reflektora ,sam montuje...
Musisz mieć zgodność połączeń początków i końców uzwojeń, podłączone odwrotnie będą generowały zerowe napięcie. Bez sensu trochę ta przeróbka. W platyniarzu zakładasz dwie cewki świetlne 12V, łączysz końce ze sobą i masz alternator który podobno uciągnie nawet H4. Stosując żarówkę przedniego reflektora o mniejszej mocy, regulator napięcia ze skutera,...
Jak dopasować regulator napięcia mam skuter keeway f-act i 12v instalacje
Witam. Potrzebuję schemat regulatora napięcia do skutera. Mierzyłem napięcie i z magneta wychodzi mi prąd od 35v do 130v w zależności od obrotów silnika. Na wyjsciu z regulatora powinien mieć 13,5v - 14v i około 5 amper. Jak zbudować regulator o takich parametrach.
http://moto.allegro.pl/item251655082_251... Trójfazowy regulator napiecia jak sprawdzić przewody ? które sa do alternatora (3 przewody) a ktore plus i minus (2 przewody) .
Jak podłączysz 5V do zasilania manetki, to będziesz mieć w zależności od położenia manetki od 0 do 4-5V na zielonym kabelku.
Tak, ale temat dotyczy przeróbki. Zobacz na pierwszy post. Zapominamy o ori prądnicy i innych genialnych gadżetach WSK.. i zajmujemy sie instalacją skutera.
Witam posiadam skuter marki Torq 4t podczas jazdy gdy hamuje lub wrzucam kierunkowskaz przygasają światła wymieniłem legirator napięcia i dalej nic może ktoś pomoc ?
Robiliśmy kiedyś z kolegą pojazd na silniku od bartona e-max. On na 72V NIE POJEDZIE szybciej. Albo akumulator o wyższym napięciu albo przewinięcie silnika
To jeszcze zależy od skutera. U sąsiada zasilanie kierunkowskazów idzie bezpośrednio z akumulatora a lampy przedniej z statora przez regulator napięcia. Lampa przednia może sobie ciągnie masę z kierunków ale to byłoby jakieś słabe świecenie lampy przedniej. Może będzie trzeba przeszukać wszystkie masy w skuterze ale trzeba zacząć od zmierzenia napięcia...
To że są nowe nie świadczy o ich sprawności. Najlepiej naładować osobno i sprawdzić ich napięcie.
Jest to żarówka całoszklana T15 12V 16W. Zmierz napięcie w gnieździe. Napis informuje użytkownika, ze do takiego max napięcia jest ono przystosowane.
dzieki wielkie
Iskrownik tez wymieniałem. Mam jeszcze jedno pytanie, gdzie podłączyć ten opornik.
Jak mogę sprawdzić napięcie ?
momentu obrotowego ???? Pewny jestes? . A funkcjonalność takiego rozwiązania jest o wiele większa niż rozruchu oporowego. Oczywiście. Poza tym, przestańcie pisać bzdury o regulatorze ze skutera elektrycznego, w których to skuterach napięcie baterii wynosi z reguły 48 VDC oraz zastosowany jest silnik BLDC !
Witam, jak już tu pisałem, mam skuter Piaggio MP3 Hybrid z uszkodzoną baterią. Udało mi się kupić używaną baterię z Niemiec - sprzedawca w ogłoszeniu napisał, że nie zna stanu baterii, ale ma 27V (powinna mieć 37V). Jak już przyszła, podłączyłem miernik i miała już 26V, ale po podłączeniu do skutera napięcie momentalnie spadło do zera - ładowarka ze...
Czy po odpaleniu skutera, napięcie na akumulatorze wzrasta? Bo powinno. Jeśli nie wzrasta, to masz uszkodzony regulator napięcia, który może (choć nie musi) odpowiadać właśnie za zasilanie lampy przedniej i tylnej. Kierunkowskazy i STOP są zasilane bezpośrednio z akumulatora. Jeśli jednak napięcie na akumulatorze wzrośnie, to czeka cię krecia robota...
A akumulator jest napięcie ma ?
Zmierz napięcie na wytyczce aku.
Daj równolegle z przekaźnikiem diodę. to mi wygląda na "trzepanie" styków przekaźnika.Na pewno podłączyłeś w miejsce gdzie jest po kluczyku 12V? Może być tak, że tam jest napięcie ale tak skacze jak skuter chodzi.
Sprawdz napięcie i masę.
Tak jak w temacie, nie działają kierunkowskazy, światła, światło stop i klakson, jedyne co działa to jest to, że skuter pali. Problem polega na tym, że chciałem sprawdzić czy skuter ma ładowanie bo często musiałem ładować mu akumulator, gdy odłączyłem regulator napięcia i sprawdziłem czy skuter ma ładowanie (nie ma go) to podłączyłem znów regulator...
Prościej zrobić przełącznik do załączania pakietów albo jak jest fabryczni w skuterach przełączana wtyka zasilająca eliminuje spadek napięcia.
- 30 wejście zasilania do stacyjki + - wyjście 50 zasilanie ( wyjście do ładowania itp, jest wyjście napięcia + - 50b wyjście do rozrusznika ( podaje napięcie na cewkę rozrusznika ) + Stacyjka nie ma pinu do podłączenia - ( jedynie obudowa poprzez kontakt z karoserią ma )
Skoro jest napięcie łądowania powyżej 80V to powinno to działać. Jak ci nie zaiskrzy przy module skutera zrób prostownik 1 dioda i kondensator 2yf/200v I ZOBACZ do jakiego napięcia się naładuje po 1-2 obrotach.
A gdzie ta różnica? I co ma 2T lub 4T do układu ładowania?
Wpisz w pasku wyszukiwania Google - Sprawdzenie regulatorów napięcia alternatora - otrzymasz wiele odpowiedzi, rekomendacji i filmów. Przykładowa odpowiedź, ale w języku rosyjskim https://go-radio.ru/kak-proverit-rele-re...
skuter napięcia prądnicy skuter napięcia cewki regulatora napięcia skuter
przepływomierz odpowiada wymuszenie sinusoidalne prostownik odłączenie
pralka electrolux reset ir2153 bramy
Wzmacniacz WS432: Bezpieczna praca przy 35W Odblokowanie nawigacji MEDION GoPal PNA205 bez WinXP