Czyli można to zrobić jak mówiłem, silnik spalinowy w łożyska i na znanym ramieniu pomiar siły lub ciśnienia w punkcie podparcia.
mam już hamulec tarczowy od skutera nówka 120zl z wysyłką wiec przyjmuje takie rozwiązanie zwarcie 3 faz za dużo kabli na gondoli odłączanie stanowiło by prawdopodobnie częstszą obsługę nie wypowiadam się głębiej bo nie testowałem jedynie filmiki na youtube ostatecznie z tego co posiadam to liniowy silownik na 24 v na 12 tez ciągnie a do manetki hamulca...
Skuter przyprowadzono po dwóch próbach naprawy. Odpala bez problemów. Była przeprowadzona przede mną wymiana modułu przełączników z prawej strony, czyli wyłącznik, zmiana świateł i uruchomienie (zapłon). Kostka 8 + kostka 2 przewody. Moduł podobno przyjechał z inaczej ułożonymi kolorami kabli we wtyku więc poprzednik pozamieniał kable zgodnie z kolorami...
Nie sądzę aby pomiar był bzdurą, choć marudaa nie napisał jakie to napięcie AC(?) i przy jakim RPM dokonał pomiaru. 35VAC dla prądnic ze wzbudzeniem od magnesów trwałych to "żaden wynik". W piździkach może być i 100VAC bez obciążenia.
Dzięki za szybką odpowiedź. Właśnie to pierwsze obadałem :) i... organoleptycznie nie stwierdziłem nic niepokojącego, żadnego zwarcia, przebicia, prądnica daje prąd- jaki?- nie wiem bo sprzetu do pomiaru niestety nie mam ale jutro w pracy może coś wykombinuję. Pytanie (sory jeśli głupie) gdzie mam podpiąć miernik? bezpośrednio pod aku?
Ja nie kwestionuję przydatności tego pomiaru, tylko sposób jego interpretacji. Jest 9VAC czyli wartości skutecznej składowej zmiennej, czyli akumulator jest całkiem padnięty i/lub nie działa regulator napięcia. Tam mogą być skoki napięcia nawet do ok 20V. Nie wiadomo nic na temat składowej stałej tego napięcia. Nie wiem nic na temat układu ładowania...
Montaż innej żarówki jet niemożliwy z kilku powodów: - kształt lustra reflektora jest projektowana=y pod konkretne i niezamienne źródło światła, - prądnica w skuterze dysponuje określoną mocą i nie można zakładać większych odbiorników prądu, - to samo instalacja - pewnie wykonana z cienkich przewodów i też może nie znieść większego obciążenia, Należy...
Moc maksymalną jaką generują cewki. Które cewki lub który zespół połączonych fabrycznie cewek stanowiących jedną. Na schematach często zespół połączonych cewek rysowany jest jako jedna! Czytałem gdzieś że zapłon generuje około 88W ale pewien nie jestem. CO to znaczy zapłon generuje? Masz straszne zamieszanie w nazewnictwie! Trzeba to wyprostować, bo...
(at)Adamcyn Po co ? Chyba jako ekstra czujnik pomiaru prędkości obrotowej :D Jest on niezbędny tylko do pracy BLDC czyli z przekształtnikiem. Halotronu nie podłaczamy, sterownika także, za to do uzwojeń podłączamy mostek szcześciodiodowy (trójfazowy) i mamy pradnicę, dynamo, generator, czy jak tam inaczej to nazwać :D (at)JESIOTR1 Od poczatku rozpatrujemy...
Dużo pisania, mało rzeczowych informacji. :cry: Narysuj, nawet odręczny, schemat co z czym masz połączone. Potem możesz na nowo podać wyniki pomiarów zaznaczając na schemacie punkty pomiarowe. Czy w zestawie zakupowym (prądnica + moduł +cewka WN ) nie było schematu połączeń? Wygląda, że moduł zapłonowy jest w jednej obudowie z regulatorem napięcia ???
Nie obraź się, ale musisz się sporo douczyć, jak chcesz sam naprawić/zdiagnozować motorek. Popełniasz podstawowe błędy! Poczytaj:[url=http://zaplon.pl.tl]Link A teraz błędy jakie popełniłeś i popełniasz: 1. Nie wolno odpinać akumulatora i świateł na pracującym silniku! Grozi to spaleniem regulatora napięcia! Regulator jest równoległy (poczytaj!) i musi...
pukury napisał: ...Skoro do żarówek " lepsze " jest napięcie zmienne to dlaczego w samochodach stosuje się do tego celu napięcie stałe ? ... Nie chcę posądzać cię o złą wolę, więc zakładam, że nie przeczytałeś dokładnie tego co napisałem. Aby było jasne dla wszystkich. Napięcie przemienne jest "dobre" nie dla żarówek (im jest to obojętne!) ale dla...
Choć raczej jestem laikiem w sprawie elektryki to wziąłem zwykły miernik i zrobiłem pomiar napięcia jakie wychodzi z iskrownika ( dwa żółte kable ) - po podłączeniu miernika czyli jeden koniec na masę a drugi koniec do jednego z żółtych przewodów napięcie bez dodawania gazu tak na przedziale 1000obr/min wyniosło 28-30V , na drugim z przewodów tak samo-...
Jeśli nadal masz kłopot z tym agregatem, w szczególności z regulatorem (za stan uzwojeń gwarantujesz), to wypnij regulator. Zamiast regulatora podłącz mniejszy akumulator 12 V (np. skuterowy), zachowując biegunowość i uruchom agregat. Jeśli agregat (poza regulatorem) będzie sprawny, to powinien zadziałać i wytworzyć napięcie ok. 150 V, z uwagi na zbyt...
Już jestem i mam dobre wieści - ładowanie już jest :) I w sumie teraz nie wiem czemu nie było bo poza kilkukrotnym wypięciem i wpięciem kilku wtyczek oraz zabawą z multimetrem nic nie zrobiłem. Możliwe, że po prostu faktycznie gdzieś na wtyczce nie było przejścia - traktorek prawdopodobnie więcej stał jak jeździł, szczególnie przez ostatnie lata. Jak...
18 Ah to już niemało. Jaka jest moc nominalna tej cewki w prądnicy? Jakie są napięcia na cewce pod obciążeniem odpowiadającym jej mocy przy amłych RPM? Wg. mnie potrzebny jest regulator napiecia do obwodu ładowania i ew. przezwojenie cewki. Konieczność przezwojenia wyjdzie lub nie z informacji/pomiarów. Regulator od skutera powinien wystarczyć. Jaki...
Gratulacje za ładnie opisane problemy. Miło czytać takie wprowadzenie do tematu. :D Jednak mam prośbę. Spróbuj jeszcze raz go sam przeczytać i zastanowić się czy jednak nie brakuje w nim jakiś ważnych informacji. Za dużo przyjmujesz domyślnie. Pisz dokładnie gdzie, jak i w jakich warunkach dokonywałeś pomiarów. Czasem można się domyślić, ale czasem...
z pinu 01 wychodzi 1.2V a z 02 - 3V. Co, jak, gdzie, czym ( miernik, zakres pomiarowy) i w jakich warunkach (rpm silnika, aku podłączone?) mierzyłeś??? Prądnica i regulator mogą być ok, tylko ty szukasz po wsi. Poza tym żaden regulator od skutera nie podbije ci napięcia!
Ja bym zaczął od znalezienia schematu lub odtworzenia jego części od prądnicy do regulatora. Potem pomiary prądnicy bez regulatora. Wymagana minimalna wiedza o układach zasilania w prąd oraz miernik.
http://obrazki.elektroda.net/70_12795670... Układ ładowania akumulatora, który chcę przedstawić działa nieco inaczej niż tradycyjne układy regulatorów napięcia do motorowerów budowane samodzielnie. Użyłem go w motorowerze Simson S51 ale zapewne może być zastosowany w innych z tradycyjną prądnicą. Jest to ogranicznik napięcia, który wykorzystuje...
Przede wszystkim chciałbym zaznaczyć, że chociaż wiem coś niecoś to jednak nie mam żadnego doświadczenia w silnikach elektrycznych i jeżeli zdecydowałem się udzielić Ci odpowiedzi to tylko dlatego, że jakoś nikt inny się do tego nie kwapił. Zaprojektowałem kilka przetwornic i to całe moje doświadczenie z dziedziny power electronics. Jeżeli chodzi o...
Ależ możliwe i to jak najbardziej. Na pokładzie skutera mamy następujące napięcia: 150VAC 12 - 30 kV DC 8-14VAC 5 - 50VAC 12-14VDC Teraz tak: SEM cewki ładowania jest bardzo duże aż do granicy przebicia izolacji, wynika to z konstrukcji prądnicy. napięcie na akumulatorze 32V (AC) jest jak najbardziej normalne w przypadku pomiaru miernikiem cyfrowym...
Problem tkwi w nazewnictwie. Bardzo niejednoznacznym i niekonsekwentnym. Też piszesz że wymieniłeś cewkę mając pewnie na myśli tzw. cewkę wysokiego napięcia (WN) z której wychodzi kabel WN idący do świecy. Tak czy nie? Czyli wymieniłeś wszystko co jest na wierzchu. Poza silnikiem. Teraz pewnie trzeba wymienić to co jest w silniku, czyli prądnicę i impulsator...
Nie znam dokładnie budowy instalacji elektrycznej w tym chińskim wynalazku jednak wydaje mi sie ze prąd na reflektor jest w jakis sposób stabilizowany... Fakt ze światła przygasają na wolnych obrotach jednak od pewnego zakresu obrotów świecą równo... niezależnie od obrotów silnika. Po pomiarach okazało sie ze napiecie z obciążeniem lub bez ( na przednim...
To zależy jaki regulator jest zamontowany. Jeżeli równoległy, to coś jest z połączeniami lub układem sterującym samym regulatorem. Jeżeli szeregowy, to w ostatniej wypowiedzi coś jest. Mogą też być uszkodzone uzwojenia prądnicy. Większość wątpliwości można rozwiać pomiarami ale ... nie widać chęci współpracy. Póki się tego nie dowiemy nie możemy więcej...
Jeśli chodzi o podłączenie obrotomierza to muszę najpierw odszukać schemat instalacji Alfy i sprawdzić jaki tam jest podawany sygnał (chyba że ktoś z elektrodowiczów podpowie) A jeśli chodzi o ładowanie to może to być kwestia ładowania (uszkodzona cewka alternatora, prądnicy w zależności od modelu skutera) również może być uszkodzony regulator. Pierwsze...
Witam dostałem do naprawy skuter jak w temacie , właściciel narzekał na szybko rozładowujący się aku. Po pomiarach woltomierzem, wyszło ; na kablach wychodzących z prądnicy (2000rpm) ok 20V,,,(6000rpm) ok 40v. Na aku nie zależnie od obrotów 12.2v (aku naładowany z prostownika). Wszystko mierzyłem bez włączania świateł. Po włączeniu świateł na aku prąd...
Witam. Z góry przepraszam jeśli zły dział i proszę o przeniesienie jeśli zaistnieje taka potrzeba. Otóż kupiłem nowy akumulator do skutera YUASA 12v 4Ah nie zalany bez elektrolitu w zestawie. Kupiłem elektrolit/w sklepie podali mi jako elektrolit wodę demineralizowaną i właśnie nie wiem czy to jest to bo na paragonie pisze elektrolit a na butelce woda...
Witam Nie wiem na ile adekwatny do Twojego motoru jest "schemat" (dla mnie to tylko kolorowe obrazki) z pierwszego linku. Nie wiem czy Twój silnik to 2T czy 4T? Jeżeli jednak rezystancje przewodów wychodzących z prądnicy opisane na obrazku są prawdziwe tj niebieski 35ohm i czarny 45ohm, to moduł zapłonowy do skuterów 2T nie będzie działał. Zmierz te...
Hej, żeby nie robić referatu postaram się skrócić z moim pacjentem do minimum. Pacjent to chiński kochany cudowny bo oszczędny i badziewny Keeway Flash... Czeluści internetu na jego temat są wręcz puste... Objawy - Przepalające się żarówki, Brak ładowania akumulatora (podpięty aku/ odpięty aku) Reanimacja wstępna - Wymiana regulatora na nowy (x2) Wymiana...
Błażej się wkurzył, ale ma rację. Takie sprawdzanie modułu może prowadzić do jego uszkodzenia! Wewnątrz modułu jest kondensator ładowany cewką prądnicy. Każdy impuls impulsatora otwiera tyrystor zwierający kondensator przez Cewkę WN. Jeżeli nie ma tejże cewki kub chocby rezystora, to kondensator się nie rozładowuje i cewka dalej go ładuje (przecież...
skuter prądnica prądnica skuter pomiar prądnica
bloody sterowniki magneto naprawa przepływomierz paliwo
sklepy elektroniczne power saver
Gorąca rurka ssąca przy agregacie lodówki - przyczyny Peugeot 307 - Przednie światła mijania nie działają