Dziękuję Ci bardzo. Do podziękowania za pomoc jest do kliknięcia specjalny przycisk Pomógł. Tłumacz nie chce tego przetłumaczyć. Trzeba przepisać litera po literze. Tekst zabezpieczony przed kopiowałem. Napisałem przecież: Niestety nie da się przetłumaczyć na zasadzie kopiuj/wklej tylko przez przepisywanie tekstu. Ogonki na literach można pomijać....
Po dodaniu gaz skuter muli i nie ma pełnych obrotów lepiej chodzi na ssaniu ale nie tak jak powinien nie wiem co może być regulacja nic nie daje nie ma różnicy tak jak by coś było nieszczelne dodam też że silnik był cały rozbierany i wszystko w środku nowe może problem tkwi w silniku
Układ sterowania jest oparty na tranzystorach mocy prawdopodobnie polowych ze sprzężeniem zwrotnym w postaci prądniczki tachometrycznej do układu automatyki regulującej zadaną prędkość obrotową silnika i prądu jednocześnie . Układ i silnik pracuje przy napięciu 24V a to z tego powodu aby pobór prądu był mniejszy a moc silnika duża . Może ta podpowiedź...
Zauwazylem ze skuter zapali jak sie zatknie wlot do filtra powietrza. Wyreguluj dobrze gaźnik.. jeśli nie potrafisz tego zrobić to oddaj mechanikowi...
Gaźnik jest fabrycznie regulowany na silniku (indywidualnie). Gdyby było jakieś jedno optymalne ustawienie, to nie było by potrzeby stosowania śruby do regulacji.
Witam, jak wyregulować gaźnik w skuterze Romet 777 GY6 139QMB? AI: Czy masz jakieś konkretne objawy problemów z pracą silnika (np. gaśnięcie, nierówna praca, trudności z odpalaniem), czy chcesz po prostu przeprowadzić standardową regulację gaźnika? Tak, chcę wyregulować od podstaw gaźnik. AI: Czy gaźnik był już wcześniej regulowany lub wymieniany, czy...
Nie nie do linki tą zostaw , tam z boku jest wkręcona w korpus jedna taka do regulacji mieszanki pewnie wolnych obrotów .
Paliwo w gaźniku jest, odkręć spust i zobacz, jak jest to dysza w gaźniku zatkana, jak nie ma to pływak źle ustawiony.
https://obrazki.elektroda.pl/4810650600_... 1- Srubka od kartera 2- srubka do zlania mieszanki ( paliwo - olej ) 3- srubka do najtanszej na swiecie opaski zaciskowej , bo na stozkowy filtr bylo a na porzadny zacisk juz nie- ( gowniana ale trzyma ;) ) 4- srubka laczaca elementy gaznika ( zbiorniczek i element regulacyjno doplywowy)...
Układ zasilania trzeba sprawdzić pod kątem lewego powietrza. Uszczelniacze wału korbowego kiedy ostatnio były wymieniane? W jakim są stanie? Wszelkie podzespoły gaźnika trzeba zdemontować, umyć w myjce ultradźwiękowej, osuszyć i ponownie złożyć. Zawór membranowy sprawny? Jaki kolor elektrod świecy zapłonowej? Czy po zmianie pojemności skokowej gaźnik...
Cześć wszystkim Mam problem, mianowicie w skuterze 4t przy regulacji zaworów za słabo dokręciłem kontrę śruby od regulacji luzu i podczas jazdy nakrętka się wykręciła. Nie znalazłem jej, więc myślę, że poleciała z olejem i nie wiem, jak ją wyjąć. Może ktoś ma jakiś pomysł?
(at)m2606 Siemka Silnik mam rozebrany dlatego potrzebuje co i jak ustawić żeby było okej zmieniam cylinder
rozwiazalem problem regulacja jest poprzez plytki,trzeba odchylic dzwigienki i jest dobry dostep do regulacji.
Filtr powietrza, filtr paliwa, to na początek. Jeśli czyściłeś gaźnik, to jak, bo bez rozebrania go na czynniki pierwsze nie ma to sensu, a jeśli tak, potrzebna ponowna regulacja.
Witam A dlaczego nie sprawdzisz moment zapłonu? Pozdrawiam.Andrzej.
Raczej w współczesnych skuterach jest brak regulacji wyprzedzenia zapłonu . Przeważnie ustawiony na stałe fabrycznie impulsator . Ale autor nie podaje jaki to model skutera ?? :|
Ssanie można kupić osobno bez gaźnika bo w tym może być problem skoro wszystko wyregulowane i sprawdzone.
"Manual podaje" wykręcona dwa obr (+/- 1/4obr) Drugi sposób to regulacja na ciepłym pracującym silniku.
Za uboga mieszanka czyli za mało paliwa, za dużo powietrza = regulacja gaźnika.
Skoro regulowałeś zawory i coś poszło grubo nie tak, a przed tą regulacją działało, to znaczy że sam popsułeś. Najbardziej co mogłeś skopać, to źle ustawić wał, który nie był w GMP w trakcie regulacji. Wtedy mogłeś skrajnie rozregulować zawory, dlatego ci świruje pawiana silnik.
Układ z linka to jest moduł zapłonowy do silników nie posiadających impulsatora, nie nadaje się do skutera 4T.
Tak to wygląda: http://obrazki.elektroda.net/54_12710101...
Witam.Chciałem zapytać jak wyregulować gaźnik w skuterze Kingway o pojemności 80ccm.
Witam mam problem z odpaleniem chińskiego 4t. Dokonałem już kilku rzeczy: - wymieniłem regulator napięcia - nowy moduł - nowa cewka - regulacja zaworów - zmieniony czujnik położenia wału - wyczyszczony gaźnik - sprawdzony filtr paliwa - przeczyszczone masy na ramie i silniku - sprawdzenie kranika podciśnienia. i teraz problem skuter mino tych drobnych...
Dopiero dzisiaj zauważyłem krople paliwa... Uszczelki gaźnika wyglądają na dobre...
Próbowałeś regulacji na zaworze iglicowym zawleczką?
Gaźnik do regulacji.
Podobne problemy były w temacie ,,Romert" problem rozwiązał się po regulacji - ustawieniu zaworów .
Mam taki skuter , niestety zrobilem nim sobie wycieczke ponad 300 km i sie skonczył silnik .Ile ci pali ? Mój ok 2,8 - 3l
Czyli tuning. A zawory źle ustawiane. Kolega pomija jedną czynność przy ustawieniu.
Przy każdej zmianie dolotu powietrza należało by wyregulować gaźnik. Czy w Twoim gaźniku nie ma śrub do precyzyjnej regulacji mieszanki?
Dlaczego szukasz informacji o regulacji poziomu paliwa w gaźniku, czy wycieka paliwo z gaźnika, zalewa silnik itp.. Zazwyczaj w tego typu skuterach reguluje się wolne obroty i skład mieszanki paliwo-powietrze. Sprawdź, czy pływak nie jest dziurawy, czy dysze są drożne i kanaliki oraz filtr paliwa. Pływak jest z tworzywa, więc niewiele można pokombinować,...
A w pływaku nie chlupie?
skuter nie reaguje na regulacje gaźnika świeca nowa i filtr czysty
Są moduły z regulacją maksymalnych obrotów (do starszych modeli skuterów) czy pasują do twojego musiałbyś pokazać jaki masz zamontowany inaczej raczej trudno Ci pomóc (chyba, że ktoś ma taki model, przerabiał itd). Widzę, że to markowy skuter raczej trudno będzie to zrealizować.
Również uważam, że nie działa Ci ssanie. Ponadto regulacja luzu zaworowego nie zaszkodzi, bo to "Chińczyk", w którym należy to czynić dość często.
Problem rozwiązany mianowicie założyłem sprężyne centralna twardą, sprężynki sprzęgła twarde i rolki 6,2gr
Regulacja gaźnika a jeśli to nie przyniesie dobrych zmian to zestaw naprawczy gaźnika i ponowna regulacja.
Z takich padał można zrobić byle jaką tokareczke. za dużo to nie pociągnie , kombinowałbym ze skrzynią CVT od auta lub skutera + silnik jakiś z regulacją lub falownikiem
Zacznij od regulacji gaźnika, od regulacji wolnych obrotów.
Wkręcając, zmniejszasz dopływ i skuter powinien mieć coraz to mniejsze obroty i jak wkręcisz do końca, to powinien zgasnąć.
ln339ni lm339n to są te same operacyjki zresztą często stosowane w przetwornicach regulacja obrotów przebiega zapewne następująco sygnał zadany z manetki gazu jest porównywany na kompratorze zbudowanym z operacyjek które wysterowują tranzystorki mocy
Przecież stary filtr ma rurkę która prowadzi do gażnika i jest do niego przymocowana. Wywal stary filtr powietrza, przykręć stożek i ciesz się jeszcze większym pierdzeniem skutera i trudną regulacją mieszanki.
to nie musi być zbyt dokładne urządzenie dobrze jak by miało regulacje
Mój skuter odpala jak jest na stopce centralnej gdy schowa się stopkę skuter automatycznie gaśnie. Regulacja obrotów nie pomogła. Skuter Nie Odpala bez stopki z startera ani z kopniaka z jak jest na nóżce odpala bez problemu.
Wymień sprzęgło. Przyjrzyj się reszcie. Jak wygląda pasek? Nie powycierany zbytnio? Talerze? I jak wymienisz i doprowadzisz do sprawności mechanicznej, to może ewentualnie porozmawiać o regulacjach.
Czyszczenie i regulacja gaźnika. Sprawdzić luz zaworowy.
Regulacja zaworów obowiązkowo co 1000 km, tak samo wymiana oleju w silniku. Raz w roku czyszczenie gaźnika. Zrób to i wtedy próbuj, sprzęgło na razie zostaw w spokoju
Opcje są dwie. Gaźnik do d... lub masz gdzieś nieszczelnosc i ciągnie lewe powietrze przez co regulacja nic nie daje.
I to jest dobry pomysł.
Jeżeli gaźnik sprawdzony na wszystkie sposoby, szukał bym czy nie jest skopany montaż silnika.
Problem rozwiązany. Wymontowanie gażnika, rozkręcenie na czynniki pierwsze , wyczyszczenie . Działa idealnie
Skuter działa normalnie, tylko ta regulacja nie działa. Mi to absolutnie nie przeszkadza, ale gdyby była możliwość wymiany potencjometra to bym go wymienił.
Miałem podobny problem skuter nie chciał wkrecić się na obroty na zimnym silniku chodził jako tako jak sie zagrzał kończył sie jego żywot w moim przypadku pomogła regulacja zaworów może zacznij od regulacji zaworów i gaźnika
Dokładna regulacja gaźnika i napędu.
Trzeba sprawdzić luzy na zaworach ssącym i wydechowym, jeśli nie ma kompresji to luzy zaworowe są za małe, sprawdż w instrukcji - regulacja zaworów.
O "dobrej" kompresji silnika może świadczyć wynik pomiaru ciśnienia w cylindrze, a nie na "oko". Pewnie nie regulowałeś też luzów zaworowych. W tym silniku należy często sprawdzać luzy zaworowe, bo to przecież "chińczyk". Gaźnik zamontuj poprawnie i z nową uszczelką. Pomimo, iż zamontowałeś nowy gaźnik, to najczęściej wymaga on też regulacji (na ciepłym...
obecnie z tego co sie dowiedzialem przekladnia nie jest zablokowana tylko skuter wymaga regulacji przekladni cvt czyli sprzeglo sprezynki wsadzilem obecnie rolki D i jest poprawa czy ktos w Warszawie robi regulacje przekladni CVT i regulacja Gaznika??? Dodano po 1 jakis godny Serwis nie matolki co sprzeglo przykrecaja przecinakiem bo taki serwis nie...
Miałem ten sam problem w skuterze. Przed regulacją gaźnika, na Twoim miejscu kupiłbym butelkę płynu do paliwa do starych silników(chyba ok. 20 zł kosztuje) i wlał trochę do paliwa. Coś takiego skutecznie rozpuszcza syf w układzie Oczywiście na efekt trzeba chwilkę poczekać. W moim przypadku pomogło :).
Gaźnik + czyszczenie + regulacja. Odwieczny problem skuterów o małej pojemności.
nie dawno zakupiłem skuter Nowy skuter ? Tez miałem ten problem,pomogła regulacja zaworów i czyszczenie gaznika.Kranik oczywiscie jest w twoim skuterze,działa na zasadzie podciśnienia.
Po co od razu rozbierać silnik? Wystarczy pomiar ciśnienia sprężania i poszarpanie za dźwigienki zaworowe. I dopiero będzie wiadomo, czy trzeba rozbierać, czy wystarczą regulacje.
Regulacja gaźnika.
Pomiędzy krućcem ssącym a głowicą jest taka podkladka ebonitowa z oringiem i rownież oring jest w krućcu . Wymień oba oringi. Jak dalej bedzie bez zmian to czyszczenie gaźnika i regulacja
Witam mam chyba nietypowy problem skuterem nie chce odpalic zawory są wyregulowane dobrze rozrząd tak samo iskra jest słaba ale jest swiece wymieniałem po daniu dawki bezpośrednio na tłok tez nic nie chce zagadać cylinder i tłok tez jest wporzadku wymieniłem kabel wn fajke dalej nic już totalnie nie mam pomysłu może znajdzie się ktoś mądrzejszy z góry...
tez myślałem nad tym tylko że potencjometr mogę zastąpić bez problemu termistorem lub bimetalem
Przewód, świeca sprawdzane, zawory docierałem ale chyba ssący trochę krótko i jeśli nie uszczelnia dobrze to czy to może być powód tego że strzela? Tak, w skuterach chinskich zła regulacja zaworów prowadzi do tzw. "strzelania" z wydechu, najczęściej przy zwalnianiu z maksymalnej prędkości.
Witam mam problem ze skuterem 2t gdy dodam gazu dławi się i gaśnie. Regulacja gaźnika nic nie daje, czyszczenie też nie. świeca mokra. Ale gdy przytkam palcem wlot powietrza to skuter normalnie chodzi. Nie wiem o co chodzi proszę o pomoc
trafiłem kilka bez możliwości regulacji składu
Robiłeś jakieś pomiary woltomierzem na pracującym silniku przed i po wymianie? Wystarczy, że jedno z jego wyprowadzeń nie będzie miało połączenia i po regulacji...
W kierownicy masz stacyjkę i gniazdo ładowania, więc są tam już wszystkie niezbędne przewody do zasilania. Pozostaje wyprofilować kawałek blaszki i przykręcić. Przewód możesz wpuścić przez otwór w regulacji kierownicy lub nawiercić otwór.
Tak. Poluzować to, wykręcić nakrętkę i założyć od góry + regulacja zaworów. Pamiętaj aby regulować na zimnym silniku!
Witam. Mam problem z tym skuterem a mianowicie jak jest zimny to nie utrzymuje obrotów i gaśnie a jak jest ciepły to już nie. Próbowałem przestawiać dysze ale to nic nie dało.
Kolego ale tak jak mówiłem ze nawet jak przełożysz gaźnik to on wymaga i tak ponownej regulacji... Uwierz bo sam miałem ten problem i rozwiązałem go właśnie poprzez ustawienie gaźnika w serwisie.
https://obrazki.elektroda.pl/8300122500_... https://obrazki.elektroda.pl/4972622300_... Wysyłam zdjęcia tyłu reflektorów. Zamontowałem już całą karoserię na skuter i po regulacji reflektorów jest o wiele lepiej cd. widoczności w nocy. Inna sprawa, że musiałem wymaksować regulację, by było ok :p Na razie zostwiam w...
Witam. Prawdopodobnie sprzęgło do regulacji lub wymiany!!!
Paliwo nie ma prawa odparować z komory pływakowej po kilku dniach. Jedyną przyczyną opróżnienia komory pływakowej może być tylko nieszczelny spust paliwa z komory pływakowej. Radziłbym przekazać skuter specjaliście który wyczyści gaźnik i sprawdzi jego regulację. Jeszcze jedna rada, podczas dłuższego kopania należy robić przerwy 10-20 sekund aby napełniła...
witam potrzebuje schemat podobnej ładowarki ale napięcie 36v do 8Ah chyba się nie mylę 3 akumulatory 12v 7Ah połączonych szeregowo aku żelowe to ma być ładowarka do skutera
Gaźnik do ponownego przeglądu (rzeczywistego udrożnienia dysz i kanalików), podmiana modułu i świecy. Regulacja zaworów.
Czego regulacja, nie rozśmieszaj mnie.
Odłączony jakiś różowy kabelek powoduje, że skuter jeździ trochę szybciej niż ustawa to przewiduje (nie musi być on podłączony i silnik normalnie pracuje) sugerowałbym sprawdzenie, regulację zaworów.
Witam, tak 'na logike' - to tak, jak na pierwszym zdjeciu, zeby uszczelka gumowa / 'o - ring' uszczelniala cala regulacje, zeby przez gwint nie przedostawalo sie 'lewe powietrze' - do dyszy. Po to jest na tej regulacji podkladka metalowa - zeby sprezynka nie pokaleczyla gumowej uszczelki, ma ja oddzielac od koncowego zwoju sprezynki. Pozdrawiam.
Jest to chiński skuter, nie na regulacji w komorze pływakowej. Czy może być że mam śrubkę od regulacji mieszanki wkręconą prawie na maxa ? Jak dokrecam to tylko słychać trzeszczenie i idzie z oporem. Czy może lepiej podnieść iglice i wtedy wykręcić trochę mieszanki ? Dodano po 48 Też jest problem w tym, że jak już świeca jest ok, to przy średnich obrotach...
Dzięki Cezar strzał w dziesiątkę i wam wszystkim udało mi się naprawić skuter wymieniłem sprężyny centralna że sprzęgła bo okazało się że była za. mięka i pasek się slizgał i te mniejsze 3sprezynki. oraz wymieniłem moduł z regulacja zapłonu. i skuter odrzył walczyłem gps i pokazał mi 70-75km/h to mi wystarczy i jestem w szoku wreszcie. skuter odrzył...
Wymieniasz sterownik na inny. Pokaż ten co masz. Ma przełącznik regulacji trybu pracy.
Czy teraz muszę zdemontować cały gaźnik żeby dojść do tej śrubki ?? Bo na wierzchu to jej nigdzie u siebie w skuterze nie widzę wiec jak tam dojść ???
Regulacja gaźnika. Czyściłeś filtr powietrza ? Jeśli po dodaniu gazu tobi buu to dlawi się powietrzem.
Po wymianie dyszy, należy ustawić gaznik od nowa. Nalezy nadać mu nastawy umozliwiające odpalenie a po rozgrzaniu silnika i wyłaczeniu ssania przejść do regulacji zasadniczej.
Tak, można to zrobić na wiele sposobów, np wykorzystując LM317 bądź tranzystor + potencjometr, którym będziesz polaryzować bazę czy kostkę 555 pracującą jako generator PWM.
Regulacja wolnych obrotów była zrobiona?
Problem został rozwiązany regulacja okazała się skuteczna.
Dobrze kombinowałeś ale zamiast druta miedzianego 2,5mm2 dodaj równolegle kawałek druta oporowego albo jakiś rezystor mocy poniżej 1 ohma ,ponieważ miedziany i to do tego o takim przekroju posiada praktycznie zerową oporność i na nim nic się nie odkłada, w konsekwencji nie ma żadnej regulacji. Pozdrawiam.............
Nie wnikam jak i gdzie jest podłączony ten układ, ale wystarczy zrobić pomiar i wszystko będzie jasne. Ustaw pierwszą pozycję skrajną na potencjometrze, a potem przy wyłączonym włączniku zmierz rezystancję potencjometru. Potem przestaw potencjometr w drugą pozycję i znów zmierz. Chodzi oczywiście o te pozycje, pomiędzy którymi wszystko działa ok. W...
Witam posiadam skuter 4t skuter jest 200 km po remoncie cylinder 80, tłok, pierścienie, głowica. A mianowicie skuter kopci na czarno. Świeca jest czarna oraz żadna regulacja gaźnika nie pomaga. Co może być przyczyną ?
Wraz ze zmianą pojemności silnika wskazanym byłoby zmienić dyszę na "większą" i wówczas regulacja gaźnika.
Jeśli masz nową świecę, paliwo podlałeś pod świecę a mimo to nie pali, to masz problem w układzie zapłonowym. Być może jest przestawiony zapłon. Warto poprawić masy na skuterze. Może któraś jest słaba. No i fakt że moduł zapłonowy jest nowy, nie oznacza że jest sprawny. Niestety, ale wśród części do chińskich maszyn, duża część jest po prostu fabrycznie...
Witam. W obydwóch przypadkach regulacja gaźnika, w brew pozorom to nie takie trudne.
Pewnie gaźnik wymaga dopieszczenia. Dalej gaśnie?
Co prawda po czasie reaguję, ale zdaję sobie sprawę, że nie jesteś zadowolony z posiadanego fabrycznego rozwiązania, ale moim zdaniem ( przejechałem dwoma Trabantami ok. 160 tyś. km) ten system jest najpewniejszy dla silnika, oczywiście jeśli stosujmy właściwy olej i wymieszamy go. Po dłuższym postoju zawsze mieszałem "szabelką" paliwo w zbiorniku...
Może to być wina złego ustawienia gaźnika. Miałem tak samo przy manualnym ssaniu. Na rozgrzanym silniku wkręcasz śruby do regulacji pamiętając ile obrotów były wykręcone. Odkręcamy aż odpali ale będzie pracować nierówno. Jak uruchomimy silnik to stopniowo wykręcamy co 1/4 obrotu aż silnik będzie szybko reagował na gaz i chodził równo. Przejechać kilka...
regulacja skuter regulacja gaznika skuter skuter gaźnik regulacja
trzeszczące potencjometry slaby sygnal przetwornica 200hz
momenty dokręcania panewek momenty dokręcania panewek
Podłączenie gniazda siłowego 4-przewodowego na 5-przewodowe Epson L805 - migające diody po włączeniu: przyczyny i rozwiązania