Jarzmo (na powierzchni zacisk-klocek i klocek-tłoczek oraz klocek-jarzmo) - ATE plastilube Sworzeń jarzma zacisku, cylinderek hamulcowy (ogólnie tam gdzie guma) - ate bremszylinder
Tak. WD40 nie może być. Niszczy gumę, nie jest smarem.
To nie smar, tylko brud w połączeniu z "rozpuszczającą się" gumą. Płytkę i przyciski przetrzyj alkoholem izopropylowym (przyciski delikatnie i niezbyt obficie).
Jeśli puka tylko przy skęcaniu? to na 99,9 % przegub ,ja kiedyś reanimowałem przegub bo guma spadła ,zero smaru, wyczyściłem specyfikiem w spray-u +nowy smar, guma, obejma i 10 k jezdziłem
Smar silikonowy CX80 -60 stC-240 st,trwale chroni,konserwuje,smaruje i izoluje tworzywa sztuczni gumę atest PZH .Używam również CX80 w spreju.Cena smaru ok 50PLN za 400g sprej ok23 PLN.Można smarować blok i wszystkie uszczelki.
Błąd w spawaniu uchwytów - siłownik nie jest w poziomie (jeden z uchwytów jest wyżej) albo same uchwyty nie są dokładnie w poziomie i coś ociera - ale to by było przenikliwe trzeszczenie. Jeśli guma piszczy - psiknij gładż siłownika smarem w sprayu (nie WD40) i wytrzyj niemal do sucha - gładź ma być tylko lekko tłusta - piach ma się nie lepić.
A czy od smaru Łt-43 guma nie spuchnie i sparcieje ?
W Toyocie każdy styk czy to w przełączniku czy nawet kostce w kostce żarówki H4 jest użyty smar. Ja robię to samo od b. dawna, dodatkowo we wtyczkach hermetycznych smaruję uszczelkę i prowadzenie. Stosuje smar teflonowy. Smarów do metalu nie stosuje się, bo starzeje się od nich guma i plastiki.
w zasadzie zostają suche (znaczy maznę, rozprowadzę i zetrę kawałkiem chusteczki tak, żeby pozostawić tylko ślad smaru. Zębatki odrobinę bardziej - mniej więcej ilość wielkości łepka zapałki rozprowadzam po kołach zębatych, a nadmiar (ale ne z samych zębów) wycieram. Oczywiście - jeśłi połączenie zębatki z kołem pasowym w jednym - raczej staram się...
Folię sprawdziłeś "wizualnie"? czy rozebrałeś piec? wyczyść grzałkę daj nowy smar sprawdź gumę i łożyska
Ok. Udalo sie:)) Już przewija. Podniosłem tylko całą płytę z mechanizmem i był dostęp do tej gumki. Zastanawiam sie tylko po co tam dali gume ??? Przecież guma + smar = shit. Ta guma się rozpuścila ... Dziękuję wszystkim za pomoc.
Spróbuj delikatnie przytrzymać rolkę odrywającą, jeżeli się nie obraca to wina leży po stronie przenoszenia napędu na rolkę odrywającą - wyjątkowo w tej maszynie robi to sam pasek podający (brak paska zębatego), często się ślizga po białych rolkach, nawet pasek oryginał. I teraz ciekawostka - ja smaruję pasek (oczywiście od strony wewnętrznej - czyli...
Czym polecasz umyć ewentualny smar i czyścić bieżnie? Ze względu na plastiki i gumę jakie występują w mechanice - wyłącznie IPA.
Smar, posmarować.i gumę i otwór wachacza śruba o twardości 8.8 duże podkładki nakrętki i wciskać skręcając.nakrętki. Nie posmarujesz nie wcisniesz. A przyżąd specjalny. No cóż. Taniej by było u mechanika.
Najlepszą metodą wydaje się być wymiana na nowe. I tak właśnie jest. Rolki cierne jakie można zdobyć to przecież leżaki magazynowe, mające kilkadziesiąt, kilkanaście lat. Nie będą pewnie wiele lepsze od tych które mamy obecnie w naprawianym mechanizmie. Będą lepsze. Po pierwsze dlatego, że te "leżaki" powinny być przechowywane w zamkniętych opakowaniach,...
Kolego nie ma to najmniejszego sensu z super glue,jesli chcesz to zrobic to trzeba to dobrze zrobic,guma pracuje,jest tam smar,jesli pusci klej to nie bedziesz wiedzal kiedy,wtenczas bedziesz duzo wiecej stratny,poniewaz dostanie sie tam piach,syf i bedziesz musial kupic caly przegub,ato juz nie jest 20 zl,tylko duzo wiecej,zrob jak ci tam ktorys z...
Ceramiczny do gum stabilizatora to średni pomysł, albo teflonowy jak wyżej koledzy piszą, albo smar stały silikonowy - nie dość że ma super właściwości smarne i bardzo dobrą przyczepność, to jeszcze bardzo dobrze opiera się wodzie. O jego pozytywnym wpływie na gumę nie trzeba chyba już pisać
A przy montażu nie żałujesz smaru, aby nastepny kolo błogosławił Twoją roztropność. Moderowano przez Pawel wawa: Przestań pisać bzdury(zaznaczyłem na czerwono), smar wchodzi w reakcję z gumą i ją niszczy! 1. Zanim smar zniszczy gumę na tulei ta zdąży się zerwać lub wybić. 2. Miałem na myśli smarowanie przede wszystkim śrub przechodzących przez tuleje...
resztę smaru z tubki wciśnij w osłonę jak tego smaru w gumie jest za dużo to guma może się rozerwać - lepiej tylko osłonę posmarować smarem żeby nie parciała
Kupię jakiś WD-40, smar silikonowy i może tam popsikam te okolice pod gumą, plus przyjrzę się dokładniej, czy coś nie spadło z mocowania.
Tak, jak powiedział mój przedmówca, wymień gumę, nie jest strasznie droga, ja do swojej polówki 6n2 za podobną osłonę zapłaciłem poniżej 30zł wraz z opaskami i smarem. Na pewno dałbyś radę ją sam wymienić, jedynym problemem mogą być szczypce do zaciśnięcia opasek na gumie. Można to zrobić kombinerkami ale trzeba nie lada wprawy by były odpowiednio napięte,...
Cześć. To Zdejmij pk, Wylutuj podstawkę, Oczyść, Oczyść szyjkę kineskopu. Co do "guma jest przy kably od wysokiego napiecia i pod nia jakis smar czy klej" - tego nie Ruszaj - ew. oczyść z zewnątrz - ten "smar" to jakiś silikon wysokonapięciowy zabezpieczający przed wilgocią itp. - jak się zdejmie najlepiej później uzupełnić bo inaczej może strzelać....
Proponuję zacząć od kilku drobnych czynności: 1. Warto dokładnie wyczyścić potencjometr regulacji obrotów. Czasem nazbiera się tam trochę pyłu, który może powodować tego typu problemy. Czyszczenie jest banalnie proste - wystarczy wpuścić do środka obudowy a także wokół osi kilka kropel środka czyszczącego i rozruszać. Możesz użyć w tym celu preparatu...
Zasada główna jest jedna. Ważne by w ogóle czymś posmarować uszczelniacz wewnątrz by spowolnić proces naturalnego zużycia uszczelniacza. Niektórzy smarują nawet wazeliną techniczną niektórzy smarem ŁT. Oczywiście decydowany smar nie ma mieć negatywnego wpływu na gumę z której jest wykonany uszczelniacz, ale z racji ceny takiego smaru stosują go głównie...
Szanowni, Dziękuję za wsparcie. Problem wydaje się być rozwiązany, czwarte pranie bez problemów. Wykonane czynności: 1) rozebranie presostatu - był czysty, styki działają 2) założenie dodatkowych opasek zaciskowych na czarny wąż presostatu (z dwóch stron), dla zwiększenia szczelności - wchodził ciasno i wydaje się że nie było nieszczelności, ale zawsze...
Oczywiście, że wymienić, nie tylko pasek, kompletny rozrząd, nie tylko guma się starzeje, smar w łożyskach rolek również
Witam Rozbierz go i przeczyść styki. Jest tam stary smar który robi się jak guma. Po przeczyszczeniu będzie Ok .
Mój elektrozawór otwiera się dopiero przy 8v. Czy to dobrze? U mnie już otwiera się przy 5V ale ja testowałem po wyjęciu z zespołu hydraulicznego. Proponuje zdemontować sprawdzić czy nie ma tam jakiegoś brudu albo kryształków mocznika. Warto zrobić taką inspekcje i to gniazdo przemyć wodą. Przy zakładaniu należy te oringii lekko przesmarować olejem...
Dałem smar na wahacz i na gumę. Muszę gdzieś chyba na prasę skoczyć. Pozdrawiam i dziękuję za szybką odpowiedź i pomoc.
Smaru do metali nie stosuje się do plastików i gumy - przyśpiesza starzenie.
No właśnie. Plus do tego zapas smaru, wciśnięty w przegub, nie w gumę osłonową.
Mnie również teraz dopadł ten problem i szukałem rozwiązania na sieci. Niestety niczego nie znalazłem. W moim przypadku problem dotyczył laptopa Dell. Postanowiłem więc, eksperymentalnie poszukać jakiegoś rozwiązania i udało się. Skoro nie da się wyczyścić, trzeba podejść inaczej. Po wstępnym czyszczeniu, środkiem do ekranów bez alkoholu, które trzeba...
Czy "zwykły smar" to taki ciemno brązowy, towoto podobny ? Info dla przyszłych pokoleń. Do gumy i plastiku nie stosuje się smarów do metalu (np. towot). Należy stosować smar do gumy/plastiku, np. teflonowy, silikonowy, itp.
Jakiej firmy polecacie komplety naprawcze osłon przegubu półosi- FEBI, VIKA SKF, INNE? a jakiej łącznik stabilizatora MCS, ME Premium, Febi? Czytam, że teraz gumy do przegubów to przy gumie nawet nie leżały ;), czy ograniczyć się do zestawu guma/osłona+cybanty+smar, czy też rozszerzonego o śrubę wyciskową oraz dwa plastikowe oringi nakładane na półoś...
tawotu i smaru na bazie siliconu do łańcuchów takie miałem pod ręka jak ma działać to i na tym zadziała O ile nie zareaguje z gumą będzie dobrze a jak rozpuści gumę to lipa. Czekamy na efekty ;) oby były pomyślne bo dzisiaj sobota to... :D
Witam Ad 1: Na ogół w odsysaczu są standardowe o ringi, a one są olejoodporne. Ad 2: ja (obecnie) nie smaruję niczym. Uszczelkę pokrywa drobniutki pył z lutowia, który dobrze spełnia rolę smaru. Kiedyś, kiedyś smarowałem odsysacz olejem w spraju (typu Luboil) i nie zauważyłem, by niszczył gumę. Jednak zaprzestałem tego, bo irytowało mnie czyszczenie...
1. Może być tak jak jest 2.Gwint w głowicy jest dobry? Jeśli gwint na świecy jest zdarty to wymień świece na nową.Sprawdź czy teraz po prawidłowej regulacji świeca jest okopcona(wstaw zdjęcie) jeśli ma kremowy nalot lub szary to jest ok. 3.Zębatka jest mocowana do zabieraka który wchodzi w piastę koła. Pod zabierakiem są powkładane gumowe odboje. Jeśli...
Witam. Rozebrałem pompę na czynniki pierwsze. Nie ma uszkodzeń. Nasmarowałem smarem silikonowym trzpień pompy, uszczelki i kulkę i trzpien na sprężynie. Zauważyłem że chyba guma mocujące pompę się przekrzywiła. Prawa guma była w pozycji pionowej. Ustawiłem ją pod kątem 45 stopni i ściągnąłem trytką. Teraz chodzi o niebo ciszej.
Od kilku lat stosuję wazelinę techniczną i sprawdza się w 100%. Dowentylatorów małej mocy warto ją rozrzedzić olejem wazelinowym, do większych nie potrzeba. Nie polecam natomiast WD40 i jego pochodnych wynalazków, działają szkodliwie na uszczelnienia w łożyskach wentylatora (rozpuszczają gumę). Smar grafitowy nawet się nadaje. Niestety ma tendencje...
Chodzi o założenie wargi tej nowej gumy na bęben czy ustalenie, gdzie ma być ta trójkątna wypustka na obwodzie bębna? Ten bęben na foto w miejscu pod fartuch wygląda słabo – trzeba to oczyścić i zadbać, by nowego fartucha nie "uświnić" smarem czy innym brudem. Teoretycznie ten otworek powinien być na samym dole bębna, bo jest to odpływ wody z fartucha....
Wyczyść bieżnię małego koła odpowiedzialnego za przewijanie i zbieranie taśmy bo widze że chyba tam koluś oliwka wleciała. Skoro już o tym mowa... Osobiście jestem zdania, że smarować należy z jak największą skromnością. Nakładamy MINIMALNĄ ilość smaru TF (silikon+teflon) wyłącznie na ośki kółek i (jak już ktoś musi) na zębatki - w MINIMALNEJ ilości....
i dać dodatkowo silikon :arrow: O ile przy pierwszym montażu jest mało istotne czy nawalimy tam silikonu czy nie, o tyle, jak przyjdzie Ci pralkę rozebrać po raz drugi, to raz, będziesz musiał z większą siłą rozrywać połówki zbiornika, większa szansa, że skaleczysz rant, a później będziesz siedział i 30 minut dłubał z uszczelki (która jest w sporym...
Jeżeli wymieniam łożysko to robić to od razu z drugiej strony oraz czy wymienić też tą "grubą" gumę?
Tak, wcisnąłem dokładnie tak jak był wcześniej, zresztą to w sumie nie wymagało żadnego wysiłku - sam wskakuje w swoje wyżłobienie. Trze na całym obwodzie bębna z tego co widzę. Na suchej pralce (przed chwilą próbowałem) hałas jest nieprawdopodobny, wystarczy trochę zwilżyć i cisza. Czy to jest w ogóle możliwe żeby w takim miejscu był smar? Dodano po...
Guma w silentblokach nie jest odporna na kontakt ze smarem, spuchnie/zmięknie i rozleci się jeszcze prędzej, moje zdanie- nie ma o czym dyskutować.
Ja zawsze smaruje smarem silikonowym który ma właściwości uszczelniające i konserwujące ,a zarazem do posmarowania osi bębna obracającej się w simmerngu tak samo łożyska następnym razem nie ma problemu z wybiciem.Nie smaruj żadnym smarem typu ŁT-4 i inne bo te smary mogą rozpuszczać gumę i po krótkim czasie znów simmering do wymiany. Może być wazelina...
Na prowadnice zacisków smar do tłoczków hamulcowych albo zwykła wazelina techniczna(nie reaguje z gumą z której są wykonane osłony prowadnic). Oczyścić wszystko porządnie(prowadnice mają się poruszać na sucho bez problemu) i nałożyć cienką warstwę smaru. Klocki montować na smar miedziany lub aluminiowy, też dobrze oczyścić miejsce usadowienia klocka...
Witam Mam taki problem. Mianowicie poszła mi guma na przegubie bliżej skrzyni z prawej strony. Więc wymontowałem całą półoś i dokupiłem tą gumę wraz ze smarem i tymi obejmami. Ale pojawił się problem. Bo chciałem żeby tą gumę wymienił mi mechanik gdyż nigdy tego nie wymieniałem. Ale mechanik powiedział że nie da rady tego wymienić gdyż w tym modelu...
Nie pamietam jak ta mechanika wyglada, ale wydaje mi sie, ze jedno masz sensowne rozwiazanie. Rozebrac ja, wyczyscic, nasmarowac, wymienic paski i raczej rolke dociskowa takze - jesli nierowno ciagnie tasme. Lezal kilka lat - guma mogla sparciec, smar wysechl. Nic innego chyba sie nie wymysli.
Całość będzie smarowana pyłem grafitowym Smar grafitowy stosuje się do zupełnie innych warunków pracy. Nie smar grafitowy , a suchy pył grafitowy. Znakomicie się ślizga i uszczelnia. Przy tak małej mocy urządzenia wedle mnie najlepszy. Guma smarowana olejem gdy się zatrzyma trzeba sporej siły by ją ruszyć. Gdy jest w ruchu to okej.
Jeśli wiesz jaki wpływ na konsystencję gumy ma kontakt smaru z gumowym paskiem (żeby to chociaż była guma :)), to zgodzisz się ze mną, że na dłuższą metę tylko wymiana. Oczywiście trzeba dokładnie wyczyścić plastikowe koła na których jest ten pasek. A i cena paska (1-2zł) zachęca do trwałego pozbycia się problemu.
No z tym smarowaniem to trzeba uważać w manetofonach jest mnóstwo gumowych elementów, a guma + oliwa/smar = big trouble :D Był gdzieś taki temat, w którym ktoś bardzo fachowo opisał sposób konserwacji Koncerta trzeba poszperać, tam było wszystko opisane. Ja mogę powidzieć tyle, że na bank są sparciałe i wytarte wszelkie gumowe rolki i paski silnik ma...
Jak cyka przy skręcie to wymien, jest to objaw początku zużycia. Albo zmień gumę i odwleczesz ta wymiane na jakis czas. A smar nie jest grafitowy, tylko z dwusiarczkiem molibdenu.
Nie są wykręcane tylko wyjmowane po usunięciu zawleczek. Są tam oringi więc trzeba na nie uważać a po czyszczeniu przed montażem nasmarować smarem np. silikonowym. Smar nie może być ropo-pochodny, niszczy gumę.
Za nim naciągnę wąż na króciec, to króciec posmaruję ( zewnętrzną stronę na którą nasuwany jest wąż) zwykłym smarem takim do łożysk może być. On po pierwsze uszczelnia, po drugie łatwiej się wąż nasuwa i w razie demontażu zsuwa. Tyle, że zwykłe smary niszczą gumę, jak już to tylko silikonowy.
dzisiaj zrobiłem zdjęcia tego uszczelniacza. W zestawie Lobro 305114 jest tylko jedna opaska już założona na łożysku wraz z gumą i dodatkowo jest dany smar w saszetce. A ja widzę na zamontowanym uszczelniaczu dwie opaski. Czy ten zestaw pasuje do mojego 1,1 MPI i jak zdemontować półoś od skrzyni ?
witam mam następujący problem,jestem aktualnie za granica.do domu mam 1500 km, wyciekł mi smar z przegubu i jest pęknięta guma ale w czasie jazdy nic nie puka i nie strzela czy muszę koniecznie to wymienić czy dam rade wrócić do domu bez żadnych przygód? bardzo proszę o pomoc?
Teraz tylko zmieniane były gumy ale to w związku z czyszczeniem okazało się, że guma jest walnięta, ale smaru nie było na koronce ani na czujniku. A ząbki nie naruszone, miałem przypadek nadpękniętego i delikatnie przesuniętego tak że na pierwszy rzut oka wszystko wyglądało ok i podobne efekty.
Witam serdecznie Dzisiaj przywieźli mi nową pralkę Boscha. Jeszcze w niej nie prałam. Problem polega na tym, że kołnierz ( guma ) okropnie śmierdzi gumo-smarem. Kupowałam już 3 pralki w swoim życiu i nigdy nie miałam takiego problemu. Nie wiem teraz czy te wszystkie gumy w nowych pralkach tak śmierdzią i z czasem ten smród wywietrzeje.? Druga Rzecz...
Nie ręczę za skuteczność, ale kiedyś zalecało się zabezpieczanie gumy przez powlekanie smarem silikonowym.
Prz tym sprzęcie? 1-moc grzałki pompy dyfuzyjnej 2-chłodzenie płaszcza pompy 3-wydajność pompy obrotowej 4-warunki odnośnie materiałów użytych (gazowanie smarów-gum) ps. jeśli dobrze myślę to kolega jest z Lublina a tam często bywam -- serwis NA501.
Ja raz eksperymentalnie (tych specjalnych smarów jeszcze nie było) zastosowałem przeźroczysty smar silikonowy w tłoczkach z tyłu w Polonezie (hamulce tarczowe). Miałem odtąd z tym spokój przez parę lat, aż go sprzedałem.Smarować smarem mineralnym to zbrodnia/samobójstwo (niepotrzebne skreślić) - guma spuchnie na 100%.
Osobiście bym poszedł całkiem inną drogą - zamiast smaru zastosował coś co uniemożliwia ruch elementów względem siebie. Bardo cienka guma np. z rękawiczki lateksowej ewentualnie jakaś farba na bazie gumy lub smoły aby przy zapiętym połączeniu uniemożliwiła pracę elementów względem siebie co prowadzi do wytarcia i wyrobienia. Nie zmienia to faktu, że...
Może nie rozbieralne, ale gumę dałem radę wymienić. Wałek jest połączony zapinką od wewnątrz. Jak usuniesz trochę smaru to zauważysz tą zapinkę na wałku. Jest spięta w 3 miejscach. Trzeba podważyć śrubokrętem , spinka zejdzie i przegub uwolniony. Żeby założyć gumę niestety trzeba wyjąć całą półoś i zdemontować przegub wewnętrzny ,ponieważ od tamtej...
Witam. Mniemam że przedni napęd. Jeżeli tak to do weryfikacji przeguby i półoś z tej nieszczęsnej lewej strony. Czasem przegub jest uszkodzony ale nie idzie tego wyłapać. Jest na to rada - dostałem ją sam od starego poczciwego mechanika. Który chciał jeszcze kogoś coś nauczyć a nie tylko wymieniać. Do każdego podejrzanego przegubu załadować podwójną...
Możesz użyć zwykłej wazeliny technicznej. Pozdrawiam.
Witam. Do tłoczka użyłem pasty do montażu tłoczków, czy tego samego można użyć do prowadnic? Bo została mi tubka takiej pasty, mogę to zastosować, czy też nie będzie to "zgodne ze sztuką" i mam biec do sklepu po np. ATE Plastilube? :) Popularny smar miedziany się absolutnie nie sprawdza, uszkadza gumę a z czasem prowadnice ciężko pracują.
Kolego Leszczyszyn. Jeśli po zmianie folii nadal jest to samo to nadal masz złej jakości folię. Folia powinna być gruba i sztywna. Nie ładować dużo smaru. Pisałeś również o docisku. Jest nowy? Sprawdż również czy się nie przekręciła guma.
Heh jedną zimę przetrwałem XD (a jeździłem niezależnie od pogody) największym problemem jest sól z jezdni zżera lakier momentalnie. Jak są w skuterze jakieś metalowe elementy niekonieczne np bagażnik to warto je zdjąć (bo mogą zardzewieć) do tego na elementy podwozia warto przesmarować grubo jakimkolwiek smarem (sól nie dostanie się do elementów) olej...
A sprawdził pan gumę na przegubie czasami jest luzna i smar poleci na koronę i jak jest brudna to pokazuje czujnik, poza tym proszę sprawdzić instalacje może jest przetarta
Pewnie tylko czas ,,zużył'' pasek napędu karuzeli. Z tego co zauważyłem w trakcie wielu napraw szybciej starzeje się guma pasków narażonych na działanie smaru użytego w mechanice. Tu też (link) widać, ze "skladacz" nie oszczędzał go, a wystarczyłoby tylko 1/5 tego co jest, tylko precyzyjniej nałożona. Cieszę się, że udało się uzdatnić sprzęt bez problemów...
Łożysko kryte tworzywem a nie jak wyżej napisane gumą ma oznaczenie DDU lub 2RS. W DDU z tego co pamietam jest smar koloru białego a takie smary są syntetyczne.
Tyle max. kartek można włożyć jednorazowo. Jest napisane na pokrywie . Ja włożyłem kartki z zeszytu , a one są cieńsze niż kartki np. do ksero. Niszczarka jest przeznaczona do likwidacji min. płyt CD i kart , np. kredytowych. Dzisiaj rozbiorę i spróbuję wzmocnić obudowę . Ten smar ma specyficzną konzystencję. Jest przeźroczysty i ciągnie się jak guma...
Jedna półoś kosztuje około 300 zł więc się opłacało. Przegub zewnętrzny kosztował 196 zł - sam przegub. Komplet- przegub zewnętrzny, przegub wewnętrzny, półoś, gumy, smar, zabezpieczenie (2 szt) 2 zł więcej/ 298 zł. Jeśli 196 + 2 to 298 to jakaś nowa matematyka.
Usunięcie elementu blokującego obrót bębna, to dość prosta czynność. Grzałka jest mocowana jedną nakrętką, znajdującą się w środku pomiędzy wyprowadzeniami, do których podłączone są przewody. Czasem, po odkręceniu, grzałka nadal trzyma się mocno. Powodem jest stwardnienie uszczelniającej gumy. Pomaga psiknięcie środkiem do luzowania zapieczonych nakrętek....
Witam. Druga, ze kategorycznie nie wolno smarować, bo smar, olej itd. powodują szybkie niszczenie gumy. Więc jak to jest? To jest tak że smary, benzyna, rozpuszczalniki i oleje niszczą zwykłą gumę a simmeringi wykonane są z gumy tzw. olejoodpornej której te substancje nie niszczą. Tak że smaruj, na pewno dłużej wytrzyma :D
To masz gumy na drążku pod wahaczem stabilizator powinien wystawać po za obejmę i na nim ma być guma zaciśnięta tą właśnie opaską te gumy wyjątkowo szybko się rozpadają a tak przy okazji to przed montażem nowych warto w te gumy napchać smaru grafitowego ,trochę dłużej wytrzymają .
Jeśli ów smar nie powoduje degradacji gumy to smaruj śmiało. Najważniejsze by nie nałożyć silikonu bo w razie kolejnej naprawy będzie maskara.
Witam. W nie każdym rozmiarze produkują podobno uszczelniacze dwuwargowe. Ja miałem szczęście bo do mojego Electroluxa podpasował z Amici właśnie dwuwargowy i taki założyłem. Kolego stosowanie towotu to zbrodnia i sabotowanie własnej pracy, smar typu towot powoduje degradacje gumy co objawia się jej pękaniem. Są smary dedykowane do gumy można też użyć...
U mnie też błoto, źle zrobiłem, bo jak obejrzałem gumę, nie była zła, trzeba było umyć wszystko, naładować smaru, założyć opaski i jazda, a tak straciłem czas. Zasugerowałem się filmikiem z YT, ale tam nikt nie pisał, że pod te stożki, czy rozszerzarki osłon trzeba odpowiednią osłonę, to co mam to jest z "gównolitu" i niczym tego nie przeciagne.
Mechanik miał wymienić samą gumę ale po ściągnięciu okazało się że wymienić trzeba całość więc tak zrobił (oczywiście mógł powiedzieć że wymienił wszystko a założył samą gumę ale zakładam że wymienił całość) Smaru dał bo zaglądnąłem tam i widać było nie wytarte jego resztki. Awarii drugiego przegubu nie wykluczam bo ma prawo być do wymiany z racji tego...
W sumie rozwiązanie jest dość ciekawe, jednak, wszystko zależy od precyzyjniejszego określenia zakresu mierzonych predkości, oporów statycznych i dynamicznych, które w poszczególnych egzemplarzach nawet z tej samej taśmy fabrycznej moga się różnić, jako że ich powtarzalność nie była konieczna w pierwotnym zastosowaniu. Poza tym wiatraczek wiatraczkowi...
Musiałeś coś źle złożyć albo za słabo dokręcić, przyjrzyj się, nic na siłę. Ewentualnie przesmaruj gumy smarem silikonowym.
Ważne pytanie. Mogę na wał założyć łożyska kryte plastikiem czy gumą ? Wydaje mi się że to by wydłużyło żywotność łożysk bo miały by cały czas smar w sobie. Wał pracuje na sucho więc nie było by smarowania. tylko czy ten uszczelniacz się nie stopi? i jak je łatwo umieścić na wale ? Dodano po 41 Ważne pytanie. Mogę na wał założyć łożyska kryte plastikiem...
Czas na podsumowanie: Po początkowych problemach z demontażem, montaż przebiegł dość szybko, i bez większych problemów. Zdecydowałem się jednak założyć simmeringi zamiast zgarniaczy, wydaje mi się że będą szczelniejsze, zgarniacz moim zdaniem słabo przylegał i jego guma jest dość sztywna. Żeby dobrze założyć simmering/zgarniacz trzeba zeszlifować ok...
wysprzęglik widać z pod maski i nie jest w skrzyni. Ale on nie cieknie suchy jest. Jak był zapowietrzony to pedałchodził lekko. No to czemu przez pierwsze 10km od wymiany brał od dołu odrazu i chodził lekko? A teraz w środku bierze i chodzi jak dawniej czyli ciężko. Zapierać się trzeba np w korku to noga boli. w innych autach chodzi o niebo lepiej tak...
Polecił bym ci smar silikonowy dostepny w sklepach auto-moto. Stosowany jest do smarowania cylinderków chamulcowych, obojętny dla gumy, tworzyw sztucznych dobrze smaruje, przezroczysty. Stosuję go wszędzie gdzie występuje guma lub tworzywo sztuczne. Na przykład: opryskiwacz do wody, pompka do roweru, plastykowe napędy np: rolkl myszy komp. itp. Polecam....
Ważne, aby do plastików i gum nie stosować smarów do metali.
W prawie każdym Autofrenie mam smar/pastę montażową. Jak wyżej, nr 1 do montażu tłoczka i ewentualnie prowadników jeśli mają styczność z gumą. Nr 2 np do smarowania "pleców" klocka i miejsc, w których ten klocek się w jarzmie przesuwa.
Nie zapomnij o dokładnym umyciu denaturatem powierzchni kół pasowych - często są pobrudzone smarem, pyłem ze starego paska, a w najbardziej ekstremalnych przypadkach - zdewulkanizowaną gumą... To bardzo ułatwia poślizg i zabrudzenie przy okazji nowego paska.
Łożysk nie smarowałem bo boję się, że jak już zdejmę wiatrak to go zepsuję. Jeśli będziesz go demontował uważnie to nic nie zepsujesz. 1. Zdejmujesz gumę zabezpieczającą która znajduje się pod naklejką. 2. Usuwasz zabezpieczenie delikatnie aby go nie złamać. 3. Zdejmujesz gumkę. 4. Wysuwasz łopatki wirnika poprzez uchwycenie ich i pociągnięcie do siebie....
To pompka słabo podaje . Można ją wymienić na nową kosztuje kilkadziesiąt zł lub próbować zregenerować . Jest ona rozbieralna . Zazwyczaj pomaga wymiana oringa pomiedzy ruchomym tłoczkiem a plastikowym cylinderkiem ( wymiary oringa 5 x 2 ) . Trzeba dać taki zrobiony z silikonu lub witonu , zwykła guma odpada bo jest bardzo słaba trochę smaru silikonowego...
W jakim wieku jesteś, jeśli powyżej 40-tki to praktycznie każda z nich spełni Twoje oczekiwania. Pasmo większości tunerów to "miękkie HI-FI" od 50 Hz - do 12,5 kHz. Przy tych kolumnach które są w "komplecie" to nawet te 50 Hz jest mocno wątpliwe - przeważnie "pompki". Przy blisko ponad trzydziestoletnim stażu na tej ziemi to raczej "resory" basów są...
Ten polimer rozkłada się najczęściej w wyniku smarów (tłuszczu).
A zobacz Honiton. Cena podobna, a według mnie o klasę wyżej niż yato. Z yato nie mam dobrych wspomnień, zepsułem ręcznie bez żadnych przedłużek grzechotkę 1/2" oraz dwukrotnie 1/4". Do tego nasadki i bity strasznie rdzewiały (a leżały tylko w garażu, obok leżące king tony i honiton ani grama rdzy. Neo też rdzewieje). No i yato ma fatalne rączki w grzechotkach....
Szczypce to ja mam, ale jak guma (fajki) się sklei ze świecą to potrafią się rozrywać i część fajki zostaje głęboko na świecy , a ten smar pomaga przy wyciąganiu ot i tyle A ten smar spokojnie wytrzymuje i 2 lata
ciut nasmarować olejem maszynowym. W zasadzie rolki smarowania nie wymagają, ale jeśli już to polecałbym raczej odrobinę (naprawdę odrobinę) smar TF (silikon+teflon). Chodzi tu o to, żeby ograniczyć możliwość migracji smaru/oleju poza ośkę rolki... Na przykład na powierzchnię samej rolki, wałka... Piszę bo miałem już kilkukrotnie "przyjemność" naprawiać...
Będę wymieniał szczęki i cylinderki. Dostałem używane części w stanie bdb, z tym że przeleżały z rok w garażu zdemontowane z auta po stłuczce. Jeden z cylinderków chyba się zapiekł bo naciskanie na boki jego nie powodowało się chowania tłoczków. Rozebrałem je obydwa i umyłem w benzynie ekstrakcyjnej i na styku tłoczek guma był chyba jakiś smar i to...
zwykly smar czyli popularny "towot"zabije uszczelniacz bo powoduje degradacje gumy smar lozyskowy nie sluzy uszczelniaczom. Nie pisz bzdur. Od 39,5 roku używam tylko i wyłącznie ŁT. Zimering, który byłby wrażliwy na taki smar, to nie zimering.
No baaaa..... Silikonowy - specjalny smar do materiałów gumowych. Bo wazeliny i wszelkie inne ropopochodne g.... (wazelina, towot) niestety gumę rozpuszczają - gorsze to wtedy niż nieposmarowanie (to z praktyki przy uszczelnieniach sprzętu nurkowego)
serwis sprężarek gniazdka angielskie falować obroty mercedes
instrukcje montazu instrukcje montazu
Czerwona dioda w spawarce MMA 200 - przyczyny Konfiguracja dekodera Canal+ do odbioru Astry