Ja osobiście nakładam smaru Teflonowego (smar TF). Wpisz w google: SMAR DO SMAROWANIA PANEWEK WAŁKA DOCISKOWEGO to znajdziesz kilka pozycji, więc odpowiedz sobie sam czy daje się smaru :D. Czasami dają gratis smar jak kupisz wałek dociskowy lub folię, ale nie zawsze. Pozdrawiam
Smar silikonowy, teflonowy, coś z tej kategorii.
Wypłukał się smar. Weź delikatnie nasmaruj. Ja używam oleju do panewek capstan.
W drukarkach laserowych znajduje się lustro napędzane silnikiem BLDC obracającym się z bardzo wysoką prędkością. Hałas jest spowodowany zwykle tym, że we fabryce poskąpiono smaru/oleju do panewek. Jak widać HP ma w tym doświadczenie, bo z wentylatorami w laptopach jest ten sam problem. Ten sam problem robiłem w starej drukarce Laserjet która miała 15...
Powinien wystarczyć, w magnetowidach chyba wielkich prędkości nie ma. Tam gdzie coś wiruje bardzo szybko można ŁT 43 wymieszać z kroplą oleju (silnikowy może być). Wazelina z apteki czasem jest wystarczająca na lata. O ile nie ma dokumentacji producenta to trzeba mieć trochę wyczucia jaka gęstość ma mieć smar. Zawsze można po jakimś czasie zajrzeć do...
(at)oldking a odróżniasz łożyska od panewek? Smaruj rzadkim smarem typu EP, EPS.
Kondensator przykręcony do korpusu silnika (szary z zielonymi przewodami). Trochę chłamu przerobiłem i kondensator zazwyczaj dobry, a winny był często: - silnik (uzwojenie), - silnik (ułożyskowanie z nadmiernymi luzami), - silnik (użyty smar do panewek zrobił się gęsty), - przekładnia obrotnicy wentylatora (uszkodzona / stawia opór). Od ok. 5 lat nie...
Kolego jak się coś nieznanego rozbiera, to wcześniej znaczy się jak to było złożone. Mam dokładnie taki sam silnik z adapteru i jest w nim istotne to jak on jest złożony. Ważne jest z której strony stojana wystaje oś wirnika, jak są założone jarzma z panewkami, czasem trzeba je obrócić o 180 st. Po złożeniu, ale bez dokręcenia nakrętek wirnik powinien...
A dokładnie takie coś [url=https://images.app.goo.gl/JdZ858HqX...
Przesmaruj panewki wałka teflonowego smarem silikonowym , tylko delikatnie
sprawa rozwiązana po wymianie całego transteru i panewek trzeba je było posmarować smarem przewodzącym Post zamknięty
Witam . Zależy w jakim stanie jest ten wentylator , jak zaczyna już wyć to trzeba jak najszybciej go nasmarować ja stosuje mieszaninę oleju silnikowego mineralnego z smarem stałym mineralnym . Taka maź działa skutecznie pod warunkiem że panewki wentylatora nie są wyrąbane , lub co gorsza owalne , tak to się dzieje gdy coolerek śmiga dłuższy okres czasu...
Smar raczej słabo się tu nadaje. Powinien być olej do tego przeznaczony. Np. olej do panewek capstan.
Są dwie możliwości 1 - zatarty silnik od CD 2 - Serwo (technika cyny bez ołowiowej ) Nagminna usterka W THM. AD 1 - smar do panewek i rozkręcić silnik ( 100% skuteczności) AD 2 - Stacja na Powietrze sporo preparatu do SMD i przegrzać całą płytę serwo-mechaniki ( skuteczność 50 %) A pro po Te usterki Spotkasz jeszcze w SHP i PHL
Ja kupuję w Krakowie w marketach typu Castorama, Obi. Może być inny smar, może zadziała silikonowy, byle miał dużą lepkość (lub gęstość) i nie rozpuszczał gumy (odpadają smary mineralne). Co do współczynnika tarcia, to pasek obraca się na tyle szybko, że lepkość smaru nie pozwala mu się ślizgać. Wpadłem na ten pomysł zauważając, że po przesmarowaniu...
Ja wykorzystuje 2 rodzaje, do łozysk, panewek, napedow smar TF, a czasem korzystam z oleju sylikonowego w przypadku jakis folii w grzejnikach itp. te 2 powinny wystraczyc, przynajmniej ja tak mam, i nigdy problemow nie bylo.
Witaj To jest standardowa usterka silnika 1,5dci. padają pompy oleju. następstwem tego jest wykończenie panewek i turbiny. Pozdr
Panewki samosmarujące są porowate i potrafią wchłaniać olej. Ale nie wiadomo czy w twoim okapie są takie panewki gdyż producentowi nie zależy na zbyt długim okresie użytkowania. Do moczenia panewek zainteresuj sie olejem do panewek capstan.
Witam, tzw. 'dziwny pisk' - to na ogol zacierajaca sie bez oleju / smaru panewka lub walek rozrusznika, w ktorym scial sie klin - ewentualnie kolek, ktorym byla zakolkowana np. zebatka rozrusznika czy 'bendiksu' na walku, bo raczej nie dociera do niej olej lub smar, walek kreci sie w tej zebatce i 'piszczy - zacierajac sie', niestety... Ewidentnie wszelkie...
Jak panewki się wytarły, to raczej już nic im na dłuższą metę nie pomoże. Nawet ich wymiana/wałek wirnika może mieć wytarcia w miejscach powierzchni stycznej z panewką/.Kiedyś/ w erze napraw magnetowidów/, był dostępny specjalny olej do takich panewek. Strasznie śmierdział.
Cześć Wam Trochę to trwało, ale drukarka naprawiona. Najwięcej czasu zajęło oczekiwanie na przesyłkę z nowa folią, panewkami i smarem. Po rozłożeniu pieca, wyczyszczeniu ze starego smaru, wymianie foli i panewek, poskładaniu całości drukarka ruszyła od razu. W sumie, to może wystarczyłoby tylko wyczyścić starą folię ze smaru, nasmarować na nowo i też...
Jeżeli mówisz o smarowaniu metal-metal, to panewka wykonana jest najpewniej ze spieku metalowego.Spiek jest materiałem porowatym,który fabryka nasącza odpowiednim olejem.Oleje takie są dostępne pod różnymi nazwami firmowymi.Szukaj oleju do panewek porowatych.Należy taką panewkę zanużyć w ciepłym oleju.Ostatecznie nanieść kilka kropli oleju na panewkę....
Sprawdź utrwalanie. Stan zużycia folii, panewek oraz wałka dociskowego. Jeśli folia nie jest przepalona to wymiana panewek oraz nałożenie nowego smaru na grzałkę powinno rozwiązać problem.
Witam. Trafiły do mnie dwie drukarki Kyocera P2135 z identycznymi problemami. Uszkodzony piec. -uszkodzony wałek teflonowy -uszkodzone panewki -uszkodzona zębatka 302F925080 (brązowa, przenosząca obciążenie ze sprzęgła do pieca -w jednej również uszkodzona zębatka sprzęgła -w obu wywalony bezpiecznik termiczny Ok. Naprawiłem, Wymieniłem -wałek grzejny...
Wałek dociskowy. Folia. Smar. Panewki.
Jak sprawdzić "piec"? Wykręcić go i sprawdzić stan folii, panewek i wałka dociskowego, przesmarować smarem grzałkę, założyć i testować
Obecnie producenci silników na panewkach nie stosują wkładek filcowych które powodowały że silnik leciał całe lata . Co to znaczy, nie potrzeba mówić . Polecam dołożyć takie krążki z filcu które by dotykały panewek oczywiście wcześniej je skroplić olejem maszynowym ( wazelinowy )będzie dłużej pracował .
Silniki Silmy były najsłabszym ogniwem każdego sprzętu w jakim były stosowane. Konkretnie - to szczotki i komutator - po kilku latach albo zasyfiały szczotki komutator, albo komutator pokrywał się śniedzią. Silnik można rozebrać (a i tak do wymiany smaru to jest niezbędne) - zależy jaką konstrukcją ma silnik należy dobrać inny sposób demontażu. Mogą...
Przyznam, że pierwszy raz widzę (słyszę) taki objaw, a tych drukarek naprawiłem dziesiątki. Co do smaru to czasem faktycznie niektóre nieznacznie zmieniają kolor choćby ze względu na temperaturę. Spróbowałbym jednak ten prawidłowy smar nałożyć w odpowiedniej ilości, plus wymiana panewek i powinno pomóc. Zakładam oczywiście, że folia jest rozsądnej jakości...
Zarówno w jednej jak i drugiej drukarce zatnij kartkę przed wejściem w fuzer, obejrzyj wydruk, to wykluczy inne uszkodzenia. Folie powiiny być ciemnioszare bez brązowych przebarwień i wytarć. Zobaczy czy folie sie obracają podczas wygrzewania. Jeśli folie będą w porządku uszkodzone są elementy grzewcze. Podczas wymiany folii nie zapomnij wymienić panewek...
Ja zawsze smaruję tak aby element grzejny był tylko tłusty. Czasami przy złej jakości folii należy nałożyć więcej smaru bo folia trzeszczy. Panewki wymieniałeś? Złej jakości folia też stwarza problemy.
jak panewki plastikowe są wytarte to nic nie pomoże. termistory uszkodzone walą sc 542, 543 więc nie szukaj dziury w całym musi zobaczyć stan dociskowej i panewek jak dasz nowe daj smar odporny na temperaturę.
Jeżeli zaworek przelewowy szybciej puszcza to też źle, tego nie wiemy.Można zacząć od pompy (mniejszy koszt).ale tu pewnie prędzej sprawa panewek.Jeżeli nic nie stuka ,kompresje ma ,dobrze pali ,to starałbym się zacząć od pompy(Tak? A co niby je wytworzy, skoro pompa nie nadąża?).Nie nadąża tak ,ale naprawdę nie wiemy na 100% z jakiego powodu.
Tak folia plus smar plus panewki jeśli luźne komplet serwisowy ;) po 140k grzałka powinna nadal być super więc ja można pominąć, zreszta był by wtedy problem z utrwalaniem a nie tak jak masz Dodano po 4 jest jakas specjalna procedura smarowania tego? z najdziesz w tutkach na youtube jak się wymienia folie i gdzie smarować, na grzałkę i na elementy po...
No to może być jeszcze problem z fuserem. Sprawdź stan folii i panewek. Być może ślizga się folia. Nałóż świeżego smaru na grzałkę.
Witam. Jeśli faluje kartkę po wejściu do fusera to sprawa panewek, foli na grzałce(smaru) lub wałka dociskowego - jeśli przechodzi przez fuser i zatrzymuje się w okolicach czujnika wyjścia papieru w fuserze to wiadomo że czujnik do wymiany lub "łapka"(odrywacz)uruchamiająca czujnik a jeśli to się dzieje przy wydruku dwustronnym to dużo więcej do ekspertyzy....
Ja używam tylko bezbarwnego smaru silikonowego do mechanizmów, natomiast do capstanów, spindle etc. jest specjalny olej do wysycania panewek, ale czasami też używam czystego oleju silikonowego (naprawdę precyzyjne rzeczy).
Folia grzałki. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... Folia + smar + panewki ~ 50 zł. Wymiana w serwisie (a zrobi to każdy serwis) nie powinna kosztować więcej jak 100 - 120 zł. Można wymienić w domu pod warunkiem, że nie masz 2 lewych rączek i podstawowy zestaw śrubokrętów :D
moze nie jestem specem od komputerow ale maszyn elektrycznych..Z tego co wiem to panewek z fosforobrazu sie nie smaruje..a juz napewno nie smarem grafitowym.ten ostatni polecam do resorow i srub prawdopodobnie w zuzytych silnikach moze smarowanie smarem lozyskowym poprawic chwilowoprace silnika ale na jak dlugo? powodzenia w eksperymentach!!!
smarowanie ŁT43 Towot do panewek? Zły pomysł. . nie wiedziałem - szukałem smaru do pracy w miarę wysokiej temperaturze, mimo przegrzewania się - towotu sporo zostaje w okolicy łożyska - nie wypływa, no ale nie rozwiązuje problemu. Rozumiem , że możliwa jest regeneracja (nasączenie tych panewek odpowiednim smarowidłem po raz kolejny) ? obawiałem się...
A co robią te filcowe krążki na osiach silnika? One nie powinny być pod osłoną panewek przypadkiem? Kilka silników z różnych wentylatorów widziałem kilka nawet miałem ale w żadnym nie było ich na zewnątrz osłony panewek. Chyba, że to jakiś wymysł producenta o którym dotychczas nie wiedziałem. Te "beczułki" panewek powinny być dość mocno dociskane przez...
Nie przyklejaj gumowej zębatki bo nie trzeba. Musisz nałożyć więcej smaru, po przekreceniu na wymontowanym fuserze folia musi się obracać
Witam, Mam taką drukarkę HP LJ P3005, która po wymianie fusera przedrukuje około 1000-3000 stron i wydruk zaczyna być rozmazany albo fuser w ogóle czasami przestaje się kręcić. Wszystko oryginalne (folia, docisk, smar, panewki). Już trzeci raz robię w niej fuser i ciągle jest to samo. Czy gdzieś popełniam błąd ? czy może jest jakiś inny patent na te...
Witam Regenerowałem kilka razy te silniczki, jedyny problem w tym temacie jest taki, że koniecznie należy zachować ostrożność przy demontażu talerzyka, trzeba go tak zdjąć aby go nie połamać i nie skrzywić przy tym ośki silniczka, panewkę wysycam smarem do silników capstan motor. Taka operacja nie gwarantuje 100% powodzenia ale warto próbować. pzdr
Skoro folia, smar i panewki są ok to pewnie wałek dociskowy fusera do wymiany.
Wygląda na problem z folią, ew. dociskiem. Na początek możesz wyczyścić element grzejny i nałożyć nowego smaru. Sprawdź też czy gumowa zębatka na wałku dociskowym się nie obraca. Oraz stan panewek.
WD40 to nie jest smar. Grzałkę należy posmarować niewielką ilością specjalnego smaru wysokotemperaturowego, na panewki wałka dociskowego daję smar teflonowy. Przy okazji dobrze jest sprawdzić, czy wałek dociskowy się nie rozwarstwił.
Z tych dwóch czujników jeden jest wyłącznikiem termicznym i jego zadaniem jest awaryjne rozłączenie zasilania elementu grzewczego po przekroczeniu określonej temperatury (jest podana na jego obudowie). Zabezpiecza drukarkę przed zapaleniem. A ten drugi, taki wąski listek o rezystancji mierzonej w setkach kiloom, to termistor. On jest bardzo ważny. Ten...
Nałóż świeżego smaru, sprawdź panewki wałka dociskowego jak i gumową zębatkę na wałku. Być może ślizga się kartka i ma opóźnienie na wyjściu.
Witam Łożyska (panewki) łatwo sprawdzić - po założeniu folii przekręć parokrotnie koło zębate, jeśli folia będzie miała tendencję do przesuwania się do lewej bądź prawej krawędzi i opierania się o ograniczenie w trakcie wykonywania obrotów, to usterka nastąpi ponownie w niedługim czasie - niestety aby profesjonalnie wykonać tą naprawę poza smarem należy...
Możesz jeszcze spróbować przesmarować panewki twojego silnika (wcześniej czyszcząc je ze starego smaru i innych nalotów ) jeżeli znacznie wydłuzy to czas grania twojego magnetowidu to możesz zaryzykować wymianę tych panewek ich koszt to chyba 40 czy 50 pln. Jeżeli nie wymieniasz zespołu panewek tylko go smarujesz to pamiętaj o dokręceniu trzech małych...
Obstawiałbym zbyt duży pobór prądu przez silnik wentylatora z powodu braku smaru w panewkach ale skoro wymieniłeś wentylator.....to może zbyt dużo kurzu w kanale chłodzenia i do opornika dochodzi zbyt mało powietrza?
witajcie! Mam następujący problem: moje 3p wypiło olej więc silnik rozebrany został i okazało się, że wyparowało pół pierścienia olejowego na jednym tłoku, tłok wymieniony i zmienione zostały wszystkie pierścienie na wszystkich tłokach i panewki. Złomek poskładany... pracował OK aż nie pojechał z prasą do słomy, stracił moc zagrzał się i okazało się...
Grzałka będzie ok, inaczej wyskoczy błąd obwodu. W jakim stanie są panewki wałka dociskowego? Czy smar był rozprowadzony równomiernie? Czy stosowałeś odpowiedni smar?
Zamiast wazeliny i olejów można użyć smar silikonowy do smarowania. W przypdaku bardzo lekkich luzów samo smarowanie pomaga na długi czas bez konieczności wymiany panewek.
Witam! ... kolego paweliw jestem za wszelkimi naprawami jeśli są tylko możliwe nasze społeczeństwo niestety nie może sobie pozwolić raczej na inne rozwiązania. Tajemnicy ja nigdy z niczego nie robiłem i nie robię o czym wielu z kolegów na forum się przekonało i to nie tylko na forum Elektrody . Natomiast jeśli chodzi czym to przeważnie dwoma rodzajami...
Wcześniej drukarka drukowała bez problemów, po wymianie złożyłem drukarkę bez podłączenia grzałki :) i papier był transportowany nadal bez żadnego problemu. Czy wytrzeć gumową "zębatkę" z smaru? Panewki wałka wymieniłem na "nowe", sprawdzę jeszcze na starych. W weekend postaram się rozebrać jeszcze raz. Jak mam sprawdzić czy smar jest dobrej jakości...
Nie wymienione paneweki wałka rozrządu mogą być przyczyną?
Ogólnie to masz piec do bani.A w szczegółach: 1)rozmazany wydruk -zużyta folia lub fatalnej jakości -brak smaru na grzałce powodujący zacieranie się folii -zużyty docisk -uszkodzona powierzchnia grzałki Lub wszystko na raz :D 2)zagniatanie kartek -zużyte panewki przez co kartka jest przesuwana przez docisk w bok względem folii -zgary toneru przed wejściem...
witam. Mozna by zaczac od konserwacji drukarki a dokładnie od czyszczenia luster lasera sprawdzic czy wirujace lustro nie przyciera sie ewentualnie rozebrac umyc oske spirytusem i puscic kropelke oleju silnikowego poskładac i sprawdzic jesli nadal to samo to wymienic panewki wałka dociskowego koszt niewielki a może pomoc przy wymianie panewek wyjac...
Przyczyn może być kilka. Coś twardego np. zapałka itp. blokuje wirnik,.. luz na osi.. Pompę trzeba rozebrać, wyczyścić z włosów i nitek, sprawdzić czy nie ma uszkodzeń mechanicznych, umyć ze szlamu magnes i korpus, zmontować. Zwykle potem działa jak nowa, chyba że w ma luz na panewkach. Do składania, dobrze jest użyć oleju lub smaru silikonowego - smaruje,...
alle po wymianie na nową folię, panewek, wałka dociskowego, smaru i zębatki ze sprezynka piec zaczął rozmazywać tekst, marszczyć kartki oraz blokować je w sobie . dodam tylko, że recznie krecac zebatka ze sprezynka walek doiskowy sie obraca, ale nie kreci folia, a w prwidlowo chodzacym piecu wszystko sie kreci. http://obrazki.elektroda.pl/1383997600_1...
Nie używaj smaru silikonowego, z mojego doświadczenia wiem, że w wysokiej temperaturze po jakimś czasie dosyć mocno twardnieje, lepszy jest Katun HTG, Ja czasem używam smaru syntetycznego firmy Leda ale on też z czasem gęstnieje, najlepszy byłby taki, jaki jest oryginalnie w łożyskach do wałków górnych, albo taki jak ma Canon albo HP do smarowania folii...
ogólnie to maszyna kupiona z niemiec , nie pracowała na jeden cylinder własnie ten 2 , pokrzywione zawory były , przytarty tłok , silnik napewno był już kiedyś robiony , brakowało paru osłon od chłodzenia wiec stwierdziłem ze to było przyczyną awari , zrobiłem ten cylinder , przepracowała cały sezon , ciśnienia nie mierzyłem bo nawet przy nagrzanym...
Sprawdź czy podczas konserwacji nie usunąłeś smaru z panewki przewodzącej wałka transferowego(przesmaruj). walczyłem kiedyś z podobnym problemem tyle że ja wymieniłem tą panewkę i nie zauważyłem że musi być przewodząca
Ale raczej mają łożyskowanie toczne. Ślizgowe potrzebują ciśnienia dla utrzymania "filmu olejowego" pod panewką. Nie kolego niektóre mają nawet aluminiowe korbowody bez panewek http://obrazki.elektroda.pl/5865187400_1...
Na pierwszy rzut oka rolki są w niezłym stanie, ale w rzeczywistości??? Zdejm sprężynujący "drucik"który zabezpiecza rolki przed wysuwaniem się z osiek. Na zdjęciu widzisz jak są zamontowane i tak masz założyć, ale wcześniej każdą ośkę wyczyść ze starego smaru tak samo otwory w rolkach a potem nasmaruj to. Tak samo zrób z tą dużą brązową rolką, która...
Tam nie ma co smarować pod ciśnieniem, bo nie ma panewek!!! Wystarczy zalać olejem tak ok 2-3 cm skrzynie korbowa i po kłopocie. nie trzeba żadnych zbiorniczków. W zaznaczonym wyże miejscu koło cylindra wywiercić otwór i dorobić bagnet do sprawdzania poziomu oleju. ( takie jest orginalnie rozwiązane w takiej sprężarce tylko fabrycznie montowanej do...
Hi! A co ze smarowaniem łożysk/panewek wału korbowego i korbowodów? Przecież wymieszany olej rozpuszczony w benzynie i wymieszany w gaźniku z powietrzem najpierw w Warczyburgu (syrence, trabancie) "wciągany" był pod tłoki ze specjalnymi zaworami (blachy - zawory wirujące razem z wałe korbowym i na nim zamocowane) smarując panewki/łożyska wału korbowego...
Problem z fuserem albo smar do wymiany albo panewki albo gumowy wałek dociskowy się rozkleił tzn część gumowa odkleiła się od metalowej ośki.
Spróbowałbym jeszcze pokombinować z nowym smarem, ew. folią. Może się ślizga. A jak panewki? Szczególnie ta od strony napędu.
Dobra chłopaki , dzięki za podpowiedzi... wyciągniemy ten wał jeszcze raz zawieziemy do szlifu i niech facet , który sie na tym zna poda parametry panewek.... zobaczymy , będę się chwalić , ze się udało albo szukac przyczyny dalej... bo po miesiącu to szczęka opada i nie tylko;)
Rozebrałem silnik. Tak jak przypuszczałem z pospiechu pomyliłem połówki panewek na środkowym czopie.Zła połówka panewki zatkała kanał olejowy i uniemożliwiła przepływ oleju na dalsze czopy.Na pierwszym czopie głównym ikorbowym smarowanie było ,dlatego manometr wskazywał 4 atm. ,o mały wlos nie zatarłem świeżo co po remoncie silnika
Witam. Miałem identyczny problem w dwóch nowych AR-5516. Objaw zaczął występować po ok. 2,5tyś.stron (po miesiącu używania) przy większej ilości kopii. W jednej kopiarce wystarczyło tylko odkręcić mocowania pieca, dosunąć piec i dokręcić śruby. W drugiej oprócz tego co opisałem musiałem jeszcze rozebrać piec i posmarować smarem wysokotemperaturowym...
Czy wystarczy wymiana panewek wału i korbowodowych jeśli wał nie będzie porysowany
Witam Ubytki w poziomych liniach związane są ze smarem lub folią fusera.Najprościej jest go rozebrać,oczyścić ze starego smaru, nałożyć nowy. Jeśli folia jest OK możesz ją zostawić,jeśli problem powróci należy ją wymienić.Przy okazji sprawdzisz stan wałka dociskowego i panewek. Co do zacięć to gdzie dokładnie zacina? Jaki jest ostatni kod błędu na stronie...
Okazało się, ze po pełnym naładowaniu aku i zamontowaniu, że jest opór wału silnik zaskoczył, ale obrót wału nie był taki płynny tylko z oporem, było jakieś - 5 stopni. Podejrzewam więc rozrusznik, tj. łożyskowanie. Później po nagrzaniu auta zgasiłem i zapaliłem powtórnie to bardzo gładko odpalił bez oporu, może wtedy smar na panewkach płynny i tego...
Może być problem z przesuwaniem papieru w ploterze, lub z kontrolą tego przesuwu . Zacznij od umycia rolek transportujących papier , blatu na którym drukuje ploter. Jak możesz, to użyj smaru w panewkach wałka prowadzącego papier . Jeżeli to nie pomoże to trzeba będzie ploter rozebrać z obudowy.
Jeżeli 2gi raz obróciło panewki wygląda na zły montaż podzespołów ewentualnie źle dobrane części, ewentualnie obróbka podzespołów została źle wykonana Głównym powodem obrócenia panewek jest małe lub zupełny brak ciśnienia oleju w silniku ale w tedy to zazwyczaj leci góra silnika najpierw Pompa oleju do sprawdzenia i kanały olejowe przy tak kosztownej...
Objaw jest następujący, silnik stuka podczas pracy, stuk jest na 4 cylindrze, po osłuchaniu go stetoskopem wychodzi, że to hydro popychacze na 4 cylindrze. Jednak po zdjęciu pokrywy zaworów i odpaleniu silnika na 3 cylindrach olej jest poprawnie rozprowadzany, natomiast na 4 cylindrze brak smarowania. Na wałku widać lekkie przytarcie i przebarwienie,...
Najprawdopodobniej wysechł oryginalny smar. Żeby to zrobić dobrze (przywrócić właściwy poślizg) należy wymyć resztki starego smaru kąpiąc cały agregat w benzynie ratyfikowanej (czy jakoś tak ;) ).A następnie zakroplić w panewki po kropli świeżego smaru - ja polecam KONTAKT 701 (wazelina techniczna ze środkiem ułatwiającym penetrację panewki) Przedtym...
Fajna sprawa. Sprzęt dostał drugie życie. Poświęciłbym jednak nieco więcej uwagi silniczkowi napędzającemu zwierciadła. Łożyska, jeżeli rzeczywiście są ślizgowe, wykonano zapewne ze spieku porowatego. Właściwym środkiem do smarowania jest w tym przypadku olej i to możliwie dobry. Widoczny wcześniej smar był raczej zgęstniałym zestarzałym olejem. Przy...
Witam ...Twierdzi, że bardzo często z elektroniką wszystko jest ok, a należy zrobić regulację jedynie na nich. W.g mnie jest to prawda, te dwie pary potencjometrów pracują jako rezystory połączone szeregowo i można się nimi bawić bez obawy o jakieś nieodwracalne rozstrojenie gramofonu. Ja bym zrobił tak: potencjometr w środkowe położenie a podkówką...
Koncepcja słuszna z tym wyciąganiem elementów. Bez bębna pójdzie ale bez tonera może być trudno. Aczkolwiek jest to możliwe w pewnym trybie serwisowym (niestety nie jest on opisany w SM). Ja stawiam na wyschnięty smar na panewkach wałka gumowego w utrwalaniu. Pamiętaj aby smar wytrzymał wysoka temperaturę. Czy do posmarowania kołka (osi )bębna użyłeś...
Płyta rozrządu posiada kanał (340, 360, 400 miały 2 ze względu na smarowanie pompy wtryskowej) a ze względu na to że płyta ma tylko 10mm grubości kanał jest frezowany i zamykany zaślepką w kształcie patyczka do lodów, stąd takie określenie. Niekiedy potrafi się odgiąć i olej zamiast smarować kompresor i wałek rozrządu przedostaje się z powrotem do misy.
Czy w związku z tym ze silnik pracował parę minut bez smarowania istnieje konieczność wymiany jakichś elementów np panewek, pompy olejowej itp?
Gdy dostałem ten mikser, szczotki iskrzyły, a dodatkowo słychać było charakterystyczny odgłos łożyska na krawędzi zatarcia. Komutator oczyściłem i przestało iskrzyć. Jedna szczotka jeszcze trochę iskrzy, ale chyba się dociera (może odwrotnie założyłem tę plastikową część, w której są szczotkotrzymacze). Łożysko od strony komutatora wymieniłem, a wałek...
Cześć ! Polecam preparat " MILITECH". Bardzo ważne jest ponowne dokładne zaklejenie naklejką dostępu do panewek wentylatora. Jeśli naklejka się odkleja , to nie pomoże żadne smarowanie. Kurz jest wrogiem nr 1 wentylatora. Często przyczyną głośnej pracy wentylatora są brudne łopatki. Należy je dokładnie wyczyścić. Gdy są czyste i gładkie , poziom hałasu...
Użytkownicy sprzętów technicznych często przywiązują uwagę do subtelności składających się na wygląd oraz użytkowanie. Np. niektórzy szukają drzwi samochodowych wydających idealny dźwięk podczas zamykania, inni zwracają uwagę na skok klawiatury oraz dźwięk klawiszy. Podobnie wszelkie potencjometry, impulsatory wyposażone w pokrętła. Potencjometr z ośką,...
Proponuję zacząć od dokładnego przemycia przełącznika zmiany prędkości taśmy. Kilkadziesiąt lat temu spędziłem pół dnia nad radiolą Foniki, objaw podobny. Po włączeniu konkretnego utworu karetka nie miała siły podjechać do odpowiedniej płyty... Byłem pewny, ze to zestarzały smar na panewkach, a okazało się że wystarczyło przeczyścić styki...
Co z tego, że miały kalamitki, skoro nie dało (i nie da) się tego "normalnie" nasmarować. Smar od kalamitki poprzez wydrążony wewnątrz sworzeń wędruje na dół i dopiero poprzez wyżłobienie w sworzniu "idzie" do góry i go smaruje. Na dole zwrotnicy jest "zapunktowany" dekielek / zaślepka i tenże dekielek wypada podczas smarowania, sworzeń nie jest nasmarowany....
witam mam którkie pytanie jakiego smaru uzywacie do konserwacji drukarki atramentowej - do mechanizmów a jakiego do wałka po czym porusza sie kosz pozdr adam Witam! Do panewek karetki i pręta polecam benzynę lakową, jest bezkonkurencyjna zarówno w działaniu jak i cenowo, trzeba jednak stosować ją ostrożnie ponieważ rozpuszcza wiele tworzyw sztucznych....
Chciałem sprawdzić przebieg wciskając zielony guzik na 5 sekund ale nic się nie drukuje. Później chciałem wcisnąć zielony i czerwony również na 5 sekund i też nie mogę wydrukować raportu Sad nie trzymać 5 sekund, wystarczy tylko wcisnąć zielony guzik, W tym momęcie wydrukuje się tylko strona pokazowa drukarki:) Dodano po 4 Folia nie wygląda mi na 35...
Wnioskując z tego stuku cieżko uwierzyć że ciśnienie oleju jest dobre. Szukaj dobrego mechanika, można zdjąć miskę olejową i ocenić stan panewek.
Przyczyną może być folia, wygrzany smar na grzałce, docisk, panewki. Na początek wyczyść grzałkę a następnie nałóż świeżego smaru.
Nawet bardziej - otwarta (przeważnie) szczelina powoduje, ze na ścieżkę dostaje się znacznie więcej brudu. Tu trzeba przypomnieć, ze należy myć TYLKO wnętrze samego potencjometru - nie wymywając (!) przy okazji smaru spowalniającego z panewki ośki potencjometru czy ślizgu suwaka w potencjometrach suwakowych.
Panewki są wykonane z twardego grafitu,smar niestety nie wiele pomoże- tabletki i proszki myjące skutecznie go usuną po 2-3 myciu,w końcu mają one usuwać tłuszcz. Skoro nie można w żaden sposób zabezpieczyć tych łożysk przed zniszczeniem to czy miałoby sens przejście z tabletek na żel? Tabletki zawierają chyba więcej piasku i w związku z tym pewnie...
W międzyczasie dodałem trochę smaru w te panewki w obudowie gdzie są osadzone łożyska , od strony d... i od strony łopatek. Ale nic to nie dało. Dalej głośny. Połówki obudowy spasowałem tak by przewód z zasilaniem był jak najbliżej otworu (logiczne) żeby nie pałętał się w środku. Mimo 4 śrubek połówki obudowy można przesunąć miedzy sobą prawie o 5-7...
Witam, przerobiłem sprężarkę hs19 na smarowanie rozbryzgowe, tylko nie wiem ile nalać oleju do środka, czy wystarczy żeby olej dochodził tylko do panewek tam gdzie jest korbowód czy nalać tyle żeby jeszcze dochodził do panewki która jest w ścianie komory??
Jesli miałeś folię podartą z boku, to na pewno wina panewek wałka dociskowego tak jak napisał Copyman. Ja zwsze przy wymianie folii je wymieniam. Wystrczy lekke wytarcie i po folii. Duże znaczenie ma jeszcze jakośc smaru użytego przy wymianie, smaruje sie nie tylko grzałkę, ale i plastykowe bieznie folii na bokach.
dokręcanie panewek monta panewek numery panewek
kabel skrzyżowany przycisk myszki otwieranie klapy tylnej
akumulatory zasadowe philips lx3700
BMW radio 10393718.4 – kod odblokowujący, procedura uzyskania, Alpine, Blaupunkt Opróżnianie pojemnika na skropliny w lodówkach, suszarkach Bosch, LG, Samsung, osuszaczach – instrukcja i konserwacja