ewidentnie masz problem z ustawieniem bloku zaparzacza. Te strzałki musza się w 100% pokrywać. A ze zdjęcia wynika że NIE pokrywają się. Błąd 04 oznacza, że blok zaparzacza nie może przejść z pozycji Wyjściowej (Home) do Roboczej (Work). Albo problem ze smarowaniem (sucho na szynach prowadzących) albo problem ze switchem. Sprawdź blok czy ma smarowanie...
Które elementy w bloku zaparzającym ekspresu do kawy SAECO TALEA Ring Plus należy smarować? Czy chodzi o prowadnice i tłok? Które elementy na obrazku to tłok i prowadnice? Z góry dziękuję za pomoc.
to ani uszczelka pod głowicą Teraz dopiero spadła mi klapka w głowie. Byłem pewien że smarowanie z bloku idzie kanałem na głowicę i przy uszkodzonej uszczelce przciska się do kanału wodnego. Tylko że w tym silniku smarowaniw idzie przez drążki popychaczy. Mój błąd PRZEPRASZAM. Zasugerowałem się czymś innym.
Witam zmierz skok gwintu i to odejmij M11 czyli średnica zewnętrzna 11 i wtedy na bank masz średnice pod gwint. Z doświadczenia wiem że aluminium gdy gwintuje na wodę lub emulsje wychodzi mi ładny gwint. Masz jeszcze jedno wyjście wkładka helikolowa ale to już trzeba taką mieć i wtedy wkręcasz orginalną śrubę jak byś taką miał to mogę ci podać jaki...
Mycie wodą z kranu nic nie daje, a na pewno nie usuwa starego smaru wymieszanego z kawą. Najlepsza jest kompletna rozbiórka zaparzacza, dokładne mycie przy użyciu płynu do naczyń i twardej szczoteczki do zębów. Potem suszenie, smarowanie w odpowiednich miejscach i montaż. Efekt jest lepszy i wystarcza na dłużej. Osobiście bardziej obstawiał bym na problem...
Jeżeli 2gi raz obróciło panewki wygląda na zły montaż podzespołów ewentualnie źle dobrane części, ewentualnie obróbka podzespołów została źle wykonana Głównym powodem obrócenia panewek jest małe lub zupełny brak ciśnienia oleju w silniku ale w tedy to zazwyczaj leci góra silnika najpierw Pompa oleju do sprawdzenia i kanały olejowe przy tak kosztownej...
Praktyka praktyką, teoria teorią - ma być dobrze i już. Dla uściślenia - użycie 3 - krotne śrub do głowicy - dla mnie zakrawa to na bzdurę, bład tłumacza, ewentualnie lukę w moim wykształceniu. Nowa śruba ma określoną długość, wytrzymałość mechaniczną i sprężystość, śruba używana, z racji dość ciężkich warunków w jakich przebywała i dużego momentu jakim...
Już rozwiązałam, tego wyłącznika nie da się wcisnąć, bo klika i wraca do tej samej pozycji. Odkrecilam wszystkie śrubki i doszłam, że gruby bolec, który trafia w żółte kółko z bloku zaparzajacego musi być w odpowiedniej pozycji, przedstawiam, poskrecalam i działa😁😁😁 Dodano po 16 Jednak nie do końca się udało, raz zadzialalo,...
A smarowanie idzie blokiem silnika, czy jest osobna rurka z bloku do głowicy? Nie wiem jak on zrobiony jest, ale są silniki, w których smarowanie klawiatury idzie wzdłuż jednej ze śrub głowicy. Zamiana śrub powoduje brak smarowania. Może uszczelka pod głowicę wadliwa, nie ma otworu na kanał olejowy. Zdarzało się.
Ale czy w ogóle należy smarować oringi w bloku zaparzającym i od zaworu?
witam dostałem sprężarkę od kamaza, wstępne oględziny i nie wiem czy opłaca się ją remontować, do wymiany na pewno pierścionki, trzeba by nowe uszczelki, nie wiem jak panewki, odkręciłem głowicę i nalałem na tłoki oleju przekładniowego (taki był pod ręką) na następny dzień z jednego tłoka olej znikł, opłaca się to robić?? szukałem trochę po internecie...
Pompa ciepła, panel słoneczny itd można stosować gdy nadmiar prądu jest wykorzystywany np przy P2G, oleju z rzepaku wymieszanego (lepsze smarowanie dłuższa żywotność) z spirytusem z buraków cukrowych i zamiast powietrzna wodor jako magazyn do wolnoobrotowych silników spalinowych z prądnica i taryfy dynamiczne za prąd. Brawo Hans i te "...50" (zarobki...
Dla silnika Renault 1.5 dCi (kod silnika, np. K9K 732), momenty dokręcania wałka rozrządu i głowicy przedstawiają się następująco, na podstawie dostępnych danych serwisowych: Wałek rozrządu: Śruba koła wałka rozrządu: 30 Nm + kąt 86° ± 6°. Zaleca się stosowanie nowych śrub, ponieważ mogą być typu TTY (rozciągane plastycznie). Łożyska/obudowa wałka rozrządu:...
Porzadne czyszczenie i smarowanie bloku zaparzajacego pomogło. Objawy ustąpiły.
Sama głowica to nie problem- około 100 zł, smarowanie jest w silniku, chłodzenie- wodne w bloku + nagrzewnica np Żuk, Nysa: pancerne. Zawór zwrotny można kupić na Allegro ale dalej pozostaje pytanie "do czego? kompresor"
Urządzenie do konserwacji. Wymiana oringow i czyszczenie / smarowanie bloku. Smarowanie windy ewentualnie jej oczyszczenie A wisienką na torcie było by odkamienienie.
https://obrazki.elektroda.pl/2757086100_... Był późny wieczór ostatniego dnia października. Stary Matiz, spod którego beżowego lakieru przebijały się wypryski rdzy w kolorze zakrzepłej krwi, zatrzymał się pod cmentarnym murem. Siąpił deszcz, a co druga latarnia na ulicy była wyłączona. Jedynym źródłem światła na cmentarzu były tysiące...
Mam ten sam problem. Czy udało się rozwiązać temat?
Podpięty Inny. Kupiłem nowy kompletny z przewodem za 160zl. Sprawdzałem w Zetorze jeden i drugi i wskazuje dobrze. Odłączyłem też na chwilę przewód zasilający smarowanie do głowicy i wałka rozrządu. Jest to samo . Jak odłączyłem przewód od zegara i zatkalem palcem otwór w bloku od ciśnienia oleju i kręciłem rozrusznikiem to wyczułem ciśnienie które...
Hmmmm proponuje odkamienc ekspres, i pazadnie umyc blok zaparzajacy. smarowanie bloku hmm teoretycznie co 500 kaw. Ale mysle ze raz na pol roku wystarczy. Proszę zapoznać się z tym tematem: http://www.elektroda.pl/rtvforum/faq.php , pkt.15 i poprawić post! mod. mrhari
Przyjrzałem się zasadzie działania bloku zaparzającego i zauważyłem, że "zaparzalnik" nie podchodzi do końca pod ten "lejek" nad nim, tworzy się szczelina i przez nią kawa ucieka na zewnątrz. Gdy jest za mało kawy w "zaparzalniku" to też nie będzie próbował jej zaparzyć. Smarowanie dolnego tłoka pomogło. Przy okazji wydało się, że - nie mówiąc o smarowaniu...
Witam Okazało się, że ekspres ma jeszcze dodatkową gwarancję i zanim dostałem pierwszą odpowiedź z instrukcją już był w serwisie, dlatego nie miałem sposobności przeprowadzenia testu. Jeszcze raz dziękuję za pomoc. Z pewnością uzyskane informacje wykorzystam w przyszłości. Zastanawiam jakie były przyczyny awarii, czy zbyt duże spadki napięcia zasilania...
Proszę bardzo: https://obrazki.elektroda.pl/3553291900_... Jeśli chodzi o silnik 3.0 ASN to nie polecam. Te silniki miały problemy ze smarowaniem, blok lubił pęknąć wewnętrznie.
Odkręć korek dolewania oleju i sprawdź czy jest smarowanie zaworów, albo odkręć dekielek zaworów. Przypuszczam, ze olej zamiast smarować zawory, spływa do cylindrów. W bloku silnika jest rurka która dostarcza olej smarujący zawory, ta rurka musi być mocno wciśnięta w głowicę, bo inaczej olej może spływać między głowice, uszczelkę i blok.
Dla znających angielski wrzuciłem załącznik, który niektórym może coś rozjaśni. Co do wizji autora, to patrząc na te rysunki czarno to widzę. Rozrząd Knighta w czystej postaci to faktycznie prehistoria, ślepa uliczka i nic poza tym. Dwa suwaki, pracujące współosiowo... Jeśli już, to należy czerpać wzorce z dużo dojrzalszych konstrukcji lotniczych z...
Andrzej771021 - a czy smarowanie tych tulei nie spowoduje problemów z późniejszym demontażem tych tulei??
Smar silikonowy CX80 -60 stC-240 st,trwale chroni,konserwuje,smaruje i izoluje tworzywa sztuczni gumę atest PZH .Używam również CX80 w spreju.Cena smaru ok 50PLN za 400g sprej ok23 PLN.Można smarować blok i wszystkie uszczelki.
Witam serdecznie. Posiadam JURA S7, w którym ciężko chodził mechanizm bloku zaparzającego. Ponadto moją uwagę zwróciło niedokładne wypozycjonowanie bloku w pozycji wyjściowej. Dokładniej po przetestowaniu się ekspresu i ustawieniu do gotowości cylinder do którego wsypuje się kawa nie pokrywał się dokładnie z otworem w obudowie nad nim. Było przesunięcie...
tak , żadnego zaworka niema , smarowanie nie przechodzi przez panewki a po prostu rozdziela sie w dół na panewki w górę do natrysków i na wprost do wałka. Silnik w większości rozkręciłem , w ramie został blok z miską i wał , ale tak jak mówisz do wyjęcia , nie znalazłem po drodze nic co powodowało by brak smarowania głowicy 2 , i znikome smarowanie...
Witam czy w silniku f20z1 jest jakaś zaślepka w bloku silnika gdzie można by było podciągnąć smarowanie do turbiny czy trzeba podkładkę pod filtr oleju lub trójnik na czujnik ciśnienia oleju?
Wczesne wersje miały swój olej , potem było centralne smarowanie . Prosta sprawa jak jest rurka olejowa od bloku silnika do pompy wtryskowej to ma centralne smarowanie . A jak rurki nie ma to trzeba o olej samemu dbać . U góry jak przewody wtryskowe są przykręcane jest czerwony korek tam chyba jest wlew , a kontrolka to nawet nie wiem . Ciągniki co...
Jeśli dawcą ma być Diesel to polecam fordowski 1.8TD. Zalety: 1.Wersja TD różni sie od wolnossącej natryskiem oleju na tłoki i wymiennikiem ciepła woda - olej. Mamy więc dobrze chłodzoną sprężarkę nie do zarżnięcia. 2.Ma płaskie tłoki podchodzące pod krawędź bloku - zakładając więc własnej roboty głowicę z blachy 10 lub 16 mamy pasożytniczą pojemność...
Witam wszystkich. Co do podkręcania mocy silnika dwusuwowego (2T), to można to zrobić na kilka sposobów, ale najpierw trochę "minusów" takiego zabiegu. Przy podkręcaniu mocy tego silnika powyżej 10KM należy rozpatrzyć kwestię żywotności nie tylko samego układu korbowo-tłokowego (było o tym już pisane), ale również sprzęgła i skrzyni przekładniowej....
mam problem z smarowaniem sprężarki http://obrazki.elektroda.net/71_12272977... posiadam identyczna i chce ją uruchomic ale nie zatrze będzie słuzyc do celów amatorskich np pompowanie koła, ropowanie ,przedmuchiwanie z góry dzięki do czego ta sprężarka ma byc?? ja bym jej zrobił smarowanie od silnika od pompy oleju. prosciej by było gdyby silnik...
rzemyk90 Jeszcze raz sprawdziłem dokładność pomiaru konta wtrysku, tym razem jak napisałeś o małym przekroju węża (Podobnym do przekroju w rurce). Okazało się ,że wychodzą mi na maksymalnym dosunięciu pompy do bloku 21 st. a nie jak wcześniej wychodziło mi od 19-24st. (próba powtórzona kilkukrotnie). Kiedyś gdzieś na forum wyczytałem że zetory z nowszą...
Przeczytałem z ciekawości wszystko od początku i albo żyłem w innej Polsce, albo miałem taki fart, że nie miałem problemów z moimi samochodami. Miałem PF126 z 74 i 78 roku, miałem FSO1500 z 86 roku oraz Poloneza 90 roku. Jedynie w Polonezie po 1500 km był wymieniany wałek rozrządu na gwarancji. - W pierwszym PF126 wymieniłem obydwie zwrotnice, bo miały...
Witam! Mam podobny problem jak większość z was ,a więc Saeco odea giro robi kawę ok ale mokre-rzadkie fusy + głośna praca. Robiłęm już: - czysczenie i smarowanie bloku zaparzającego przy 10 kawie zrobił krążek prawie suchy a następny już mokre rozlany; - ponowne czyszczenie bloku zaparzającego ; -czysczenie młynka; - zmiana grubości mielenia ; wymiana...
dzięki za odpowiedź teraz zaczynam rozumieć, a moje wątpliwości wzięły się stąd, że na tych "olejowych" szpilkach były założone normalne (płaskie) podkładki i normalne sześciokątne nakrętki i nie było żadnych oringów :( już zamaiwam komplet tycz części na każdą ze szpilek a nie ma żadnych schematów żeby to było pokazane którędy dokładnie idzie ten...
Witam Zdjęcia nie widać na forum ale z opisu wychodzi że poluzowała się śruba Banjo w kanale olejowym odpowiedzialnym za smarowanie rolek popychaczy zaworowych,następstwem jest pękający wałek scalający rolki popychaczy.Jak to rozbierzesz to sprawdź wałek rozrządu czy nie ma zarysowań.Sprawdź także kanał olejowy w bloku silnika w który wkręca się ową...
jest to poprawienie idiotoodpornosci radiatora, nalozenie pasty przez producenta daje to ze grubosc warstwy pasty po zalozeniu radiatora jest odpowiednia ,jedna torebka pasty wystarcza na kilka radiatorow ,ale niektorzy "zapobiegliwi" wywalaja cala torebke na jeden procesor mysloc ze to im da niewiadomo co(chyba jakies 10 C mniej :-\ )a zbyt gruba warstwa...
Czyli najprościej kupić blok aluminiowy i do niego dać np. takie zawory http://obrazki.elektroda.pl/7122737800_1... Ale ile takich zaworów dać na jeden tłok? min. 2- jeden na ssanie a drugi na wydech powietrza, czy może 4 sztuki? Jak to dobrać? Jeśli kupię taki blok zamiast głowicy, to robię tylko otwory pod zawory a kanały olejowe czy...
Witam Panowie; Mam pytanie a raczej kilka: W sobotę ciąłem zwalone świeże klocki na opał u siebie na wsi ( olszyna parę jabłoni orzech..) co jakiś czas sprawdzam czy daje ślad łańcuch na jasnym podłożu, po 3 h przestał wyrzucać olej tak żeby go było widać. Przeczyściłem prowadnice, wszystkie rowki i co tam instrukcja każe, dwa otwory na bloku pilarki...
Witam,mój silnik stirlinga: [url=http://www.youtube.com/watch?v=_TaK... Film kręcony na kupionym oryginalnym silniku. Piszę że jest mój,bo jest już mój :D poza tym zastosowałem w nim kilka moich rozwiązań (lista poniżej) Maksymalny czas pracy tego modelu na tym kubku wrzątku wynosił wtedy 5:20 minut. W tym momencie po kilku przeróbkach i poprawkach...
Na pewno zrobię, jak będą gotowe od razu je wrzucę na forum. Co do łożyska, to taki mój patent, jest to górna cześć, przy kole zamachowym, na szczęście bo w dolnej części nie zdałoby to egzaminu, w tych rozmiarach. Zastosowałem łożysko igiełkowe 25/32/20. Otwór w bloku wyfrezowany do wymaganej 32. Czop wału przetoczony na 20 mm o ile pamiętam, i nabity...
Pierwsze co trzeba było zrobić, to wymienić olej i filtr. Z doświadczenia wiem ze w bańce CASTROLA będzie olej KUJAWSKI, a ostry styl jazdy przepala olej znacznie szybciej. Po wymianie może tak się jeszcze robić MAX 2 DNI, bo musi spłukać syf z kanałów. Jeśli dalej będzie migać to sprawdź smarowanie na wałku rozrządu, bo to on padnie pierwszy bo jest...
Spróbuję to uporządkować. 1. Pies drapał ciśnienie sprężania - pomyłka czy cokolwiek - nie ważne. Odpala znaczy ciśnienie ma. Na tym etapie można pominąć. 2. Woda w ukł. chłodzenia - no nie w porządku ale gdyby zamarzła konkretnie i zrobiła krzywdę to raczej wypchałoby zaślepki/ę z bloku i płyn wylałby się na zewnątrz albo pękłaby tuleja cylindra i...
Witam, mam problem,który wygląda tak: samochód jeździł normalnie, miał smarowanie nie miał problemów. Przyjechałem do domu zgasiłem, odpaliłem 2 dni później, obroty zaczęły falować, gasł, aż w końcu zaczęło stukać w okolicy bloku silnika, po czym silnik zablokował się i nie ma takiej siły by go ruszyć. Dodam że miał olej i nie było żadnej zapowiedźi...
Dzięki za załącznik - bardzo mi pomógł. Porównując zdjęcia tulei w załączniku z moimi tulejami, wychodzi, że chyba mowa o "Połyskliwe, metalicznie nagie miejsca w górnej części gładzi". Z tego co piszą w poradniku wszystko jest OK i można działać: "Wzrost zużycia oleju nie jest powodowany przez błyszczące otarcia. Nie powodują one nadmiernych zakłóceń...
WITAM ! Remontuję agregat prądotwórczy PAD-8-3/400 oparty na silniku Ursusa S-312- rok prod 1973 ANDORIA URSUS / tak jest na tabliczce znam/. Chodzi mi o filtr oleju ten tzw "bączek". Otóż wg mnie ten bączek w środku powinien się lekko obracać na swojej osi, jednak coś jest nie tak, bo się trochę zacina. Obawiam się o smarowanie silnika. wskaźnik ciśnienia...
przeważnie jest to w istrukcji,ale smaruje sie wszystkie oringi zaparzacza
A co będie jeżeli nawet zrobie tak jak pisze "rbiesiada" Co to mi da oprócz tego że pewnie będę miał smarowanie jak w skrzyni korbowej będzie coraz więcej zbierać się oleju i tak będzie jeszcze więcej go wywalać. Może zrobić w korku spustowym mały otworek i w ten sposób jak mi się tworzy to podciśnienie to siłą cisnienia wyrzuci nadmiar ojeju korkiem...
ale to tak oczywiste jak konieczność dokupienia podkładki pod filtr oleju żeby zapewnić smarowanie turbiny.. Czujnik ciśnienia oleju jest na głownej magistrali więc wystarczy dorobić odpowiedni trójnik (tak jest to najczęściej robione) , a podkładka pod filtr najczęściej wykorzystywana jest pod chłodnice. jakoś nie mam zaufania do trójników wiszących...
Witam. Po dokładnym oczyszczeniu okazało się że sprężarka to HS1151X. Nie mam zielonego pojęcia z kąt ona pochodzi, nie wiem też jakie ma smarowanie, widziałem z zdjęć innych sprężarek że dopływ oleju jest w miejscu mocowania górnej śruby osłony łożyska jednak u mnie bylo w tym miejscu pęknięcie i zostało załatane oraz wkręcona została szpilka. Sprężarka...
Ile % społeczeństwa w Polsce ma webasto sprawne i je używa? Strzelam że kilka procent. A co to ma do rzeczy? To, że mało kto w PL używa webasto to nie znaczy, że nie jest skuteczne. Średni wiek samochodów w Polsce to 16 lat, większość ma już przekręcone przebiegi. Co zmieni twoje grzanie silnika przed jazdą jak przez 10 lat jeździł tym niemiec czy...
Witam i powiem tak zetory mają inne szpilki głowic Turbo odpada pisałem już. A co do szpilek to nie widzę problemu by prze gwintować na 16mm. A podkręcić pompę można bez problemu. I zakładają większe tuleje do c360 i jakoś nikt pompy nie wymienia... więc oryginalna śmiało pociągnie to wszystko. i przynajmniej będzie lepiej spalał paliwo. tylko pytanie...
Okazało się, że turbina walnęła. Jak turbine skrecałes po załozeniu głowicy? czy przelałes olej (metalową rurką doprowadzajaca smarowanie do turba) na rozruszniku (powinienes miec podstawiony 50ml pojemnik i zapełnic go olejem silnikowym). Wałek w niej ma bardzo duży luz Jaki jest ten luz : gora dół czy osiowy lewo prawo? Mechanik sprawdzał rozrząd...
Witajcie! Wiele mitów krąży o olejach. Większość z nich jest dziełem "starych" mechaników, za których czasów naprawiało się jedynie duże kwiaty, leopoldy i bobki. Do tamtych silników faktycznie lepiej nie lać syntetyka, bo nigdy nie wiadomo, co się wydaży. Każdy dobry (nie w znaczeniu sprawny, lecz dobrze skonstruowany) silnik może śmiało pracować na...
Winda bloku zaparzania. Do smarowania, zaniedbania mszczą się, także warto nie lekceważyć.
Witam. Nie słuchajcie i nie stosujcie porady co do smarowania bloku zaparzajacego w Jurze, Nic nie smarować. Polecam się w naprawach i częściach do Jury
Porzadne czyszczenie i smarowanie bloku, regulacja grubosci mielenia kawy.
Na króccu powinny byc dwa zęby, w które wkładasz i przekrecasz termostat. Miedzy termostat a króciec wkladasz oring. Tak przygotowany zestaw pchasz w blok ówcześnie smarując oring płynem. Tak to wygląda w oryginale, ale pewnie po tylu latach króciec nie ma już zębow i wkladasz tak jak radzili koledzy, czyli termostat w blok, potem oring, króccem dociskasz,...
(at)kamilb93 Możesz mówić że miałeś szczęście. Posmarowanie tej uszczelki silikonem kończy się przeważnie tym że ona wypłynie bokiem. Te powierzchnie się myje i odtłuszcza ,a uszczelniacz kładzie się jedynie na łączeniach pokryw w minimalnych ilościach. Przecież pisał że mechanik smarował powierzchnie bloku i miski a nie pokrywy rozrządu.
To jest ten cienki metalowy przewód który idzie od góry turbiny do bloku To jest rurka smarowania czy taka rurka która idzie od spodu turbiny z takimi charmonijkowymi gięciami?? To jest spływ
Dzięki! Blok dzisiaj wymyty na błysk + smarowanie + wymiana kompletu uszczelek - myślałem, że pomoże :-) Jutro biorę się za sprawdzenie reszty zgodnie z Twoją sugestią.
Problem ewidentnie leży w bloku zaparzania. Co dokładniej, ciężko powiedzieć. Być może wymaga tylko czyszczenia i smarowania, gdyż nie chce się zamknąć do końca. Usterka nie jest uciążliwa i nie ciągnie za sobą żadnych konsekwencji, jednak mimo wszystko warto skontrolować pracę bloku lub profilaktycznie nasmarować przekładnię i uszczelkę.
cześć miałem ostatnio podobny problem z Saeco Talea Ring. Myślałem, że to kwestia mechaniczna, więc zacząłem od smarowania bloku zaparzacza. Nic to nie dało - po wstępnym parzeniu kawa była wyrzucana do p[ojemnika na kawę, a sam blok nie wracał do pozycji wyjściowej. Okazało się, że winą był zawór główny, który miał przecieki i nie wysyłał sygnału (lub...
Pytanie mam podczas zakladania uszczelki pod glowice mam ja posmarowac smarem grafitowym czy zostawic ja na sucho w sklepie mi powiedziano ze mozna na sucho bez smarowania juz nie wiem zglupialem :/ Tylko na sucho,żadnych wynalazków na uszczelce masz czerwony pasek,który jest jakby silikonem,tak więc pod zadnym pozorem nie smaruj tej uszczelki niczym,pamiętaj...
Moze uciec bo jest brany z układu smarowania z bloku silnika. Mam taką vacumpompę na zbyciu jakby ktoś potrzebował.
Podaj model domofonu! Więcej szczegółów na temat jego budowy! Sprawdż u sąsiadów jak działa ich i swój.
Pękł blok + smarowanie tulei się zepsuło i nie zczytywało sygnału.
Powinienes miec bloki pomiarowe i podglad parametrow. Tam bedzie w ktores rubryce polozenie kierownicy. Natomist jak masz ESP to moze jecze blad ABS wyrzucic.
Brak ciśnienia oleju z bloku na klawiaturę, co robić?
Witam, Czy mozna smarowac uszczelki i blok zaparzajacy ekspresow cisnieniowych SIEMENS EQ7 zwyklym techniczneym smarem czy musi to byc firmowy Sieemns, Bosch z tych malych tubek po 40 PLN? Dzieki
Samochód straci dużo na dynamice, będzie słabszy od klasycznego 1.8D, za to może zużywać więcej paliwa. Prawdopodobnie masz pompę Lucas, one się różnią w wersji D i TD, inaczej też dawkują paliwo i to wymaga korekty. Samo wycięcie turbiny nie jest dużym problemem, natomiast jeżeli chcesz, żeby samochód jeździł na poziomie fabrycznie wolnossącego, to...
Tak powinno być. Powieżchnie pompy i bloku są tak obrobione, że przylegają bardzo ściśle. A formą uszczelnienia tego punktu jest sam olej silnikowy. Jak będziesz składał nie smaruj ani pompy, ani bloku, bo narobisz sobie kłopotów.
Ekspres ma problem w górnym położeniu bloku. Nie może go tak "gładko" docisnąć do switcha. Ale dlaczego? Może to kwestia samej konserwacji, wymiany uszczelek i smarowania.. ale może być odkręcona śruba na windzie i efekt będzie ten sam. Używanie ekspresu problem będzie pogłębiać a w konsekwencji grozi zerwaniem gwintu na windzie napędu.
A jak "chodzi" blok zaparzajacy? Zapewne nie był smarowany i się blokuje. Jeżeli natomiast blok działa płynnie to pewnie problem z odczytem jego położenia.
To dla mnie nowość w takim razie, w 100% silników, które robiłem, panewki były smarowane od wału. Dysze przykręcane do bloku nad wałem zawsze były skierowane na denko tłoka.
Tak jak pisze retrofood: kiedyś po taniości formy do płyt kanałowych smarowano ropą,czyli olejem napędowym żeby łatwiej wyciągać gotowe płyty. Wówczas możesz mieć poważny problem z jakimkolwiek tynkiem.Sprawdź,czy nie ma tam pozostałości czegoś podejrzanego.
Panowie odgrzeje temat ale czy przyczyną takiego stanu rzeczy nie może być zużyty wałek rozrządu, bo z tego co pamiętam wałek i wał mają wspólne kanały smarowania w bloku , i tak jeśli wałek zużyty to nie ma ciśnienia na czopach wału bo całe ucieka na wałku rozrządu. Czy może źle kombinuję?
Sorry że to powiem ale trzeba było wyczyścić kanały olejowe w bloku i w głowicach przed montażem silnika.Odkręcałeś rurkę smarowania głowic od bloku , olej z bloku płynie? jeśli nie to musisz wyczyścić kanał aż do panewki głównej.Dół silnika robiłeś?Jakie ciśnienie oleju na manometrze?
Jest to zawór drenażowy. Jak remontuję blok to całość odtłuszczam, myję płynem do naczyń, a po wyschnięciu składam ponownie wymieniając wszystkie uszczelki na nowe. Nie należ nić smarować poza cylindrem aby na starcie nie uszkodzić oringów.
Elementy bloku powinny być myte pod bieżąca ciepłą wodą i lekko smarowane np smarem silikonowym do urządzeń gastronomicznych.
Ta dziurka jest po to by olej sciekający z góry silnika po lasce popychacza i trafiający do szklanki mógł sobie tą dziurką uciekać na bok smarując jednocześnie szklankę zewnątrz współpracującą z otworem w bloku. a jak jej nie będzie to się nic nie stanie i tak mgła olejowa tam dotrze oraz nadmiar oleju z poruszającej się szklanki , a tak poza tym z...
Poluzuj zawór w pompie zobacz czy olej pocieknie. Jeżeli tak to dobry znak. Jeżeli nie to wstrzyknij tam olej i szybkoo wszystko zakreć zawsze coś zostanie do uszczelnienia gładzi pompy i jej pomoże. Podstawa filtra coś złapie ale i tak bedzie wszystko ściekało do miski. Zalej ją do pełna i szybko zakreć plastikową podstawke oring zatka kanał spustowy...
Zobacz czy w spoczynku tłok w bloku da się dopchnąć w dół. Jeżeli tak, to oznacza ,że tłok bie powraca tmdo końca. Smarowanie, ewentualnie zadra na kole, kto wie. A jak schodzi do końca to próbuj skręcić mlynek bardziej. Drobniej mieli - mniejsza objętość kawy.
Witam, zgadzam sie ze uwagami, chociaz nie do konca rozumiem "A kondensat w sprezonym powietrzu skad sie bierze tzw."majonez"" o co tu kolega pyta. Raczej zastanawia mnie samo zjawisko, woda jako taka powstaje w procesie spalania ale w sprawnym szczelnym ukladzie nie powinna sie przedostawac do obwodow smarowania. Kondensacja tak ale gdzie, cylindry...
Hej, mam taki ekspres, i oto co z nim robię: 1. Odkamieniam zgodnie z procedurą z instrukcji, używam odkamieniacza Rossmanna "Domol" (koszt kilka groszy polskich) 2. Raz na tydzień szoruję zespół zaparzacza szczoteczką do zębów pod kranem - bez użycia detergentów 3. Następnie uszczelki w bloku spryskuję sprayem silikonowym CX 80 (ma atest PZH do kontaktu...
to przecież da się sprawdzić, jeżeli jest smarowana od silnika to będzie miała w bloku otwory służące do smarowania, a jak będzie chłodzona cieczą to będzie tez widać bo będzie miała odpowiednie otwory w cylindrze. Pozdrawiam
Jednakże pomimo iż sytuacja została rozwiązania wtrące swoje "ale". Bloki zaparzacza nalezy rozebrać możliwie maksymalnie jak się da i wyczyścić a do smarowania użyć wazeliny (dostępnej w każdej aptece za około 2 zł). Nie polecam stosowac WD40 czy smarów silikonowych gdyż psuje to smak kawy a przy tym można stracić sporo czasu w WC :] Wazelina jest...
Czy wymiana przewodu smarowania turbiny w Peugeot Partner 1,6HDi MK1 polift, , 90KM (9HX (DV6ATED4)) wymaga demontażu katalizatora aby dojść do śruby w bloku silnika czy może wystarczy odkręcenie turbiny ? Czy ktoś poratuje ściągawką z procedurą serwisową ? Z góry dziękuję :) Pozdrawiam Krzysztof
Wypnij czujnik i przegazuj ponad 2 tys.obrotów. zobaczysz że zaświeci i zapiszczy. Ten typ tak ma. że pomiar ciśnienia zaczyna się powyżej 2 tys. obrotów. Nie jeden z tego powodu się zatarł stojac np. na wolnych obrotach w celu rozgrzania (zima) a smarowania nie ma bo smok zamarzniety lub kanały w głowicy :-) A remontu nie zrobisz ,cały blok z wałem...
Witam. Po włączeniu powinien spróbować zrobić test napędu zaparzacza. Do sprawdzenia właśnie napęd ( przekładnia, wyłączniki krańcowe przekładni, silnik lub samo zasilanie) i w końcowym efekcie blok do smarowania. Ewentualnie jak kolega wyżej napisał obwód grzania do sprawdzenia.
Zaniast szukać sobie problemów można by zajrzeć do instrukcji napraw ciągnika lub przynajmiej katalogu części. I wyjdzie, że nie ma tam żadnej opaski bo i po co. A ż sparcieje to już wiesz bowiem musiałeś wymieniać. A co do smarowania to masz dwadzieścia litrów oleju w bloku napędowym który chlapie we wszystkie strony.
szabla blokuje się, silnik się kręci..... Witaj na forum elektroda.pl! Rozumiem, że masz problem ze zblokowaną szablą, mimo że silnik się kręci. Chciałbym Ci pomóc, ale aby to zrobić, potrzebuję odrobinę więcej informacji. Istotne będzie określenie, do jakiego urządzenia należy wspomniana szabla i silnik. Przykłady urządzeń mogą obejmować różnego rodzaju...
Mam problem z pilarką husqvarna 236. Po paru minutach blokuje się łańcuch. Po popuszczeniu śruby od napinania łańcucha, łańcuch puszcza i jest znowu ok. Ciężko więc wyczaić w którym miejscu i co blokuje łańcuch. Prowadnica YATO YT-84931 łańcuch YATO YT-84951 Kupione niedawno i na początku wszystko było ok. Wygląda na to że smarowanie jest ok bo jak...
W jednym z gwintów w bloku jest kanał olejowy smarujący głowicę. Dlatego taki kształt śrub. Czyli olej do głowicy dostaje się "po śrubie" głowicy.
Jak jakie szklanki? Normalne , te co po krzywkach ganiają. Już widziałem jak niechluje do nich syfu nawalili jak czyścili blok pod uszczelkę i na tym syfie oparły się popychacze. Silnik pochodził chwilkę, brud wygniotło i luz zrobił się na 3 mm i zdziwienie. Jeszcze w 60-ce, smarowanie klawiatury poszło papa. W każdym razie rozrządu nie przestawisz...
Zwróć uwagę na zewnętrzną powierzchnię tulei, gdzie przylegają oringi. Nie może być zbyt "wyżarta bo nawet nowe nie uszczelnią. Nie dawaj tam żadnych silikonów, bo to niebezpieczne dla ukł. smarowania. https://obrazki.elektroda.pl/9391532400_... Ta akurat nie ze scanii.
Tak widzę dawne zmagania z ekspresem. Błąd 8 wyskoczył bo tłok dolny był źle włożony. Serwis regenerował blok zaparzający, jednak niezbyt dokładnie go złożył. Powinni poprawić. Ale tak ku podpowiedziom na "wyskakujące błędy" w ekspresach Jura załączam wykaz błędów. Wprawdzie po niemiecku ale sądzę, że w dobie internetu nie jest to problemem.
smarowanie bloku ekspresu ekspres smarowanie bloku ekspres bloku smarowanie
przekładnia hydrostatyczna zabezpieczenie termiczne pompa kompresor malowanie
telefon dobre zdjęcia philips mcm302
Delta Electronics ZPMU2.E192413 UL Power Supply Certification: Meaning, Models, and Verification Gold Circuit Electronics ZPMU2.E192413 UL PCB File—No Schematic Available