Manuale nie podają jak i czym smarować mechaniki CD. Użyć teflonowego , rzadkiego smaru i będzie jak ta lala.
Czyszczenie i nasmarowanie mechaniki w tym wypadku może rozwiązać problem. Smarowanie mechaniki w przekaźniku? A czy Kolega przypadkiem się nie zagalopował? Jaka mechanika? Jakie jej smarowanie?
Seryjne nagrania na kasetach magnetofonowych wytwórni "MG Records" , czy "Elbo Records" zwykle były dość krótkimi taśmami w stosunku do standardowych rozmiarów 60 i 90 minut oraz stosowano w nich o wiele cieńszy nośnik. W związku z powyższym występujący efekt według mnie ma jedynie związek z uszkodzonym - wyeksploatowanym [url=https://www.google.com/search?q=Tal...
Nie wiadomo w jakim stanie technicznym są magnetofony. Czy będzie trzeba przeprowadzić przegląd i wykonanie prac serwisowych polegających na wymianie pasków, czyszczeniu i smarowaniu mechaniki czyszczeniu głowic, czyszczeniu przełączników oraz regulacji. Podejrzewam, że te prace trzeba będzie wykonać. W takim wypadku licz się z dodatkowymi kosztami....
Jeżeli jakieś nowe części trzeba posmarować to olej wrzecionowy i wazelina techniczna, a tak starsze jak chodzą, to się niczym nie smaruje.
Opisane objawy mogą świadczyć o zablokowaniu istotnych elementów zastanymi środkami smarnymi, kurzem i brudem. Czy przy okazji wymiany pasków wykonałeś dokładne czyszczenie i ponowne smarowanie mechaniki?
Jedź lepiej do mechanika ... pasków się nie smaruje bo będą się ślizgać.
Czyszczenie i smarowanie mechaniki, wymiana pasków to na początek.
Kupiłem dzisiaj wazelinę techniczną w polmozbycie. Może w tygodniu zadobędę się serwisówki to nasmaruję wszystko. Dźwignie i sprężyny wazeliną, a łożyska oliwką do mechanizmów precyzyjnych. Magnetofon czeka też wymiana wszystkich gum - stare są spękane. Nowe gumy wyszabrowałem z niesprawnej ZK-246. Obudowę już wyczyściłem teraz tylko mechanika, smarowanie,...
Szkoda że Kolega nie poczytał postów na elektrodzie.... A tam jak zawsze w podobnych przypadkach: czyszczenie, smarowanie mechaniki, wymiana pasków - to na początek.
Pamiętaj , że tak samo jak czystość optyki ważne jest smarowanie mechaniki . Posmarowanie prowadnicy smarem teflonowym często pomaga na przeskakiwanie (zacinanie) . Więc zanim wydasz wyrok na optykę i rozkalibrujesz całość sprawdź czy aby tam nie ma suszy .
Mam pytanie, czy jak ściągnąłem ten mini kapturek czarny aby zdjąć talerzyk to czy pod nim dać kroplę oleju czy to miejsce ma być suche? Nie, tam nic nie smaruj, te zabezpieczenia mają ciasno wchodzić na ośki. Nasmarowane mają być tylko osie tych talerzyków. Te 2mm to za duży luz, wystarczy tak z 1mm, tyle tylko żeby talerzyki kręciły się bez oporów....
Kolego, do czyszczenia elektroniki ja używam IPA (alkoholu izopropylowego; izopropanol) . Można nim czyścić soczewki lasera, tylko trzeba zachować ostrożność żeby przez przypadek nie zmyć powłok ochronnych. I przy okazji jest to silna trucizna, więc trzeba go przechowywać z daleka od dzieci. O czyszczeniu lasera jest poradnik na elektrodzie. Natomiast...
Moze byc pomocne WD 40 Po raz kolejny zapytam - naprawdę nie ma bardziej dopasowanych do tego celu preparatów? WD 40 naprawdę nie jest "Lekiem na całe zło". Ma ściśle określone zastosowanie - luzowanie zapieczonych śrub. A do smarowania mechaniki są lepsze (gęściejsze przede wszystkim) środki. Chociażby TF. Stary smar najlepiej zmyć czymś na nafcie...
poczułem ze silnik słabnie Brakło smarowania turbince + dodatki. Albo oddaj silnik do mechanika niech obada albo przyciśnij mocniej pedał gazu to sam zobaczysz co sie rozpadnie, ale po tym zabiegu silnika już nie uratujesz.
Witam Ja owego czasu na giełdzie elektronicznej kupiłem biały smar do mechaniki precyzyjnej, kupiłem go w momencie kiedy po nasmarowaniu mimo wszystko rzadkim smarem mechanika kamery nie mogła sobie poradzić z własnymi oporami zębatek... Nie pamiętam jaki miał symbol ale była to dość mała ilość w dość wysokiej cenie... Pamiętam że pisało coś na nim...
Przeniosłem z "Samochody mechanika".
Witam. Mam ten sam kłopot z tym CDF 103R . Czy istnieje rozwiązanie owego problemu dla laika. Jest to typowa usterka pojawiająca się po długim okresie eksploatacji w modelach serii 00x. W serii 10x jest chyba inny mechanizm, ale pewnie problem ten sam. Wstrzymaj się z regulacją lasera. Spróbuj bardzo delikatnie odkurzyć napęd. Jeśli nie pomoże prawdopodobie...
Najbardziej chodziło mi o serię Unitra Grundig MK 2500, MK 235, MK 232 i pochodne Poza tym co wskazał Kol. balonika3 , problemem tych serii jest starzejące się tworzywo, z którego wykonano elementy mechaniki. W efekcie po prostu kruszą się, pękają, wyłamują... Oczywiście w sprzęcie z taką "datą urodzin" także sparciała guma - czasem się rozpada, pęka,...
Serdeczne podziękowania ropi. Wartość 99% i treść wskazują iż nie mam co szukać po stronie elektronicznej, jak tylko dokładnie zająć się czyszczeniem strony mechanicznej kończąc na smarowaniu tej mechaniki precyzyjnej (tu pozostaje wiec wazelina techniczna). Zgubił mnie pośpiech i smarowanie nie właściwym środkiem choć nie brałem pod uwagę aż takich...
Bardzo niewiele piszesz o oczekiwaniach i preferencjach. Przecież do odsłuchiwania starych kaset pewnie każdy deck będzie wystarczający. Podobnie kwestia połączenia z wzmacniaczem NAD (jakim?) nie ma chyba większego znaczenia. Na co więc zwracać uwagę przy zakupie? Zastanów się, czy to ma być jedno- czy dwu- kieszeniowiec? Czy potrzebujesz funkcji przegrywania/kopiowania...
Lekko od środka posmarować olejem można, zachowując oczywiście poprawność montażu, nie szukaj od razu winy mechanika.
Czy próbowałeś inne/inną taśmę załadować ? Moje pierwsze video to JVC kupiony chyba w 1992. Nigdy nie smarowałem mechanizmów jedynie dwa przypominające półksiężyce tory przesuwu. Najczęściej używam środki typu "Kontakt" /alkohol izopropylowy. Może ślizgają się paski napędowe, które są pod płytą główną mechanizmu dostępne od spodu. Wszelkie rolki ; z...
W Ipel mają takie koło. Zamówiłem podejrzewam ze chyba przyjdzie po świętach. Odezwę się ,by założyć koło właściwie. Pytanie jeszcze mam odnośnie smaru. Co za smar stosuje się do mechaniki i co się smaruje.
O mocnym zakurzeniu soczewki ,pryzmatu czy zużyciu się już lasera ew. pogorszenie mechaniki prowadzenia lasera (czyszczenie/smarowanie) - jeżeli DVD jest ok. to nie dotyczy. Jak serwis kumaty wyczyści i sprawdzi emisje jak ma czym, mniej kumaty może wyczyści, podkręci "moc" lasera.
Na początek czyszczenie, smarowanie, wymiana pasków, sprawdzenie pozostałych części mechaniki.
należy poddać ogółem konserwacji mechanizmy magnetofonów Dokładnie tak. Wymiana wszystkich "gumek" mycie bieżni i rolek na początek. smarowanie i oleje wszędzie tam gdzie trzeba. Od siebie dodam - "TYLKO TAM GDZIE TRZEBA" - żeby kolejny temat nie powstał "Nasmarowałem mechanikę jak mi na Elektrodzie kazali i teraz "przeciąga" nagrania"... Miałem nie...
Zmień mechanika ! Linki się reguluje -procedura serwisowa ! Smarowanie regulatorów na skrzyni wykonane? Skoro mowa o wyprzęgliku (łożysko) jest dobrze odpowietrzone ? Ile luzu jest na pedale sprzęgła zanim poczujesz jego pracę ?
Panowie Ryszard49 i vodiczka, nie kłóćcie się bo nie o to chodzi. Na nalepce nic nie jest napisane, na karcie od vodiczka (2015) piszą o >99% oleju NA BAZIE oleju rzepakowego, a na karcie, którą ja znalazłem (2021 chyba) było już że po prostu jest to olej rzepakowy 99-100%. Z powodu tej karty zacząłem szukać odpowiedzi bo nie przyszłoby mi do głowy...
Co to za auto/jaki mechanizm podnośnika szyb. Tak czy inaczej, raczej posłuchałbym mechanika, bo jeśli mechanizm na linkach (np. grupa VW) to niebawem linka się urwie, a smarowanie pomoże na chwilę. Piszczą nylonowe rolki, a nie szyba, a piszczą, bo się wtarły i/lub skorodowały ich sworznie. Jeśli to Skoda to proponuje dołożyć 50 zł i kupić cały mechanizm,...
Podstawowa rzecz - zatrze się w przedbiegach; brak smarowania niejedną mechanikę już uziemił. W silniku od komara nie da się go smarować olejem jak cztero-suwy (zalanie komory korbowej). Nawet fabryczne kompresorki niewielkiej mocy są smarowane "od dołu" olejem. Wg. mnie - pomysł upadły.
Są dwie możliwości: Pierwsza: jakiś smar stały dający w miarę dobry poślizg, ale w niewielkich ilościach (np.SMAR TF) - wada: łapie kurz i po jakimś czasie może być konieczność ponownego czyszczenia i smarowania. Druga: złożyć "na sucho". Co prawda nie będzie aż tak miłego poślizgu, ale za to kurz nie zaklei mechaniki... Pozdrawiam.
mianowicie trochę późno piszę ale temat uwazam za rozwiązany... zaprowadziłem do mechanika a on go poskładał. jakąś pastą go smarował :)
A sprawdź (jak już masz rozebrane) czy przewody są poprawnie wlutowane, czy nie ma zimnych lutów, lub (po ile jest) czy wtyczka nie miała okazji się obluzować, nie kontaktować..? Jeśli po wyjęciu i złożeniu z powrotem "ożył" spodziewałbym się tak prozaicznej przyczyny, jak nie kontakt właśnie... Możliwe jest nie tyle "zastanie" samego silnika, co samej...
Mechanika jak rozumiem ok? Może problem ze smarowaniem?
Wy tak na poważnie z tymi "frytkami" w silniku? To podejście bez wyobraźni do kwestii mechaniki. Ten olej się nie nadaje do smarowania silnika.Wlejesz to a za moment wyciągnie kopyta. Kolejna rzecz to tłoczenie potem tego do układu wtryskowego razem ze śmieciami po spalaniu. Bardzo ciekawe opracowanie,dużo mówiące; https://bibliotekanauki.pl/articles/8841...
Niestety wizyta u mechanika i nie tylko skasowanie błędu lecz również pomiar ciśnienia w układzie smarowania, jeżeli wszystko będzie ok. to wymiana oleju i filtra.
Witam, przy obrotach większych niż 3300 obr/min 3444 obr/min piszczą mi nie miłośiernie łożyska :/. Smarowałem już Olejem do Mechaniki precyzyjnej ale 2-3 spokoju i znowu. Co mam robić wymiana łożysk czy kupno nowego coolera ? P.S Moja płyta to ASROck p4v88 + Intel Pentium IV na złącze 478.
Pewnie jest w stanie, piękny panie kolego, ale po co się rozpisywać, skoro dużo już zostało napisane na temat tego gramofonu na forum... Przy remontach generalnych warto sprawdzić: - prawidłowość napięć elektroniki sterującej, jak też zasilaczy - czyszczenie mechaniki z kurzu i pyłu wszelakiego - czyszczenie elementów fotoelektrycznych ---> fotorezystory,...
Witam,mam pytanie dodatkowe jakie obroty "wolne"po rozgrzaniu silnika powinny byc ? ,mechanior twierdzi że u mnie są za wolne. Zegar obrotów pokazuje około 600obr,sugeruje również że olej jest juz do wymiany ,ponoć teraz oleje są do luftu i wymieniac trzeba częsciej niż 10tyś( 5-7tys max) albo podrabiane . Jak podkręcić obroty? ponoc tylko programowo...
http://obrazki.elektroda.pl/3609207900_1... Reparaturki + zaznaczone i analogicznie na dole, te elementy po których 'pływa' zacisk, czyste, bez wżerów, nasmarowane= zero problemów ze strony zacisku. Oprócz tego miejsce gdzie 'pływa' klocek po jarzmie oczyszczone z syfu i cieszysz się normalnymi hamulcami. dyszel85: Co prawda tył, ale...
troche robiłem metodą na "oko"ale zrobiłem ogólnie wyszło mi cos podobnego do tego co sprzedaja na allegro,jezdziłem przez jakieś 50 tyś km i efekt jest bo tak z racji troche mechanika silnik miał lepsze smarowanie (wieksze cisnienie) bo słychać to było po pracy silnika,był poprostu cichszy
[Ty nie patrz na wałek, a rozbieraj silnik] W tej chwili silnik bez problemu daje się uruchomić , kontrolka oleju prawidłowo gaśnie. Pozostaje problem z brakiem smarowania wałka rozrządu i stukanie przy zaworach . Pozdrawiam i dziękuje za rady , jak zapewne zauważyliście mechanika nie jest moją mocną stroną .
Jeżeli to jest kompakt czyli pizsta z łożyskiem to nie smarujesz. Może napisz chociaż jaki samochód będzie łatwiej. Samochód to Punto JTD z 2001r. Jest to kompletna piasta z łożyskiem. Zapytałem się znajomego mechanika i powiedział mi, że nie trzeba smarować takiego zestawu.
Mam 5 sztuk takich streamerów i WSZYSTKIE mają taki sam problem- nie cofają taśmy do kasety i przez to jest błąd mechaniki (dioda DRIVE). Spędziłem mnóstwo godzin na odblokowanie (włacznie ze smarowaniem streamera i podłaczaniem silników do zewnętrznego zasilacza). Na zewnętrzym zasilaniu silników mechanika chodzi. Po podłaczeniu elektroniki streamera...
Jeśli się na tym znasz albo chcesz się nauczyć ( tylko musisz być świadomy że coś może nie wyjść ) to musisz przeprowadzić pełen serwis mechaniki. Wymiana pasków, czyszczenie rolek i prowadnic, smarowanie, czyszczenie krańcówek i enkoderów położenia. I po takim zabiegu kamera powinna wrócić do żywych. A jeśli nie czujesz się na siłach to oddaj to do...
Pewnie standard w tym modelu czyli uszkodzony czujnik (transoptor szczelinowy) umiejscowiony na tylnej pokrywie obiektywu. Konkretnie przełamuje się flex na zgięciu. Oczywiście trzeba też sprawdzić jak zauważył Pan_Tofel czy mechanika modułu zliczającego impulsy z przekładni działa bez problemu. Generalnie przy takim zachowaniu obiektywu jakikolwiek...
Dokręciłem z siłą 30 nie urwałem nic tylko nie wiem czy ma to jakiś wpływ na smarowani itp. Głowica była robiona 3 miesięcy temu u mechanika zaczęła strasznie głośno chodzić po zdjęciu pokrywy okazało się że śruby się poodkręcały trzymała tylko jedna. Musiałem sam zrobić ponieważ potrzebowałem auta. Na razie jeżdżę, nic się nie dzieje mam nadzieję że...
Powiem tak jak wieżyczka ma kilka lat to dokładne rozebranie mechaniki cd i czyszczenie,optyki, smarowanie,jeżeli jest faktycznie KSS240 to pod laserem masz taka mała płytke wymień na niej konednsatory elektrolityczne smd,przelutuj zregeneruj silniki ale niczym nie kręć to ostateczność.Napisz co zrobiłeś i jaiie sa efekty pracy.
Witam Na 100% do wymiany cały mechanika lasera ale w twoim przypadku silniki do sprawdzenia. Cześć, Czyli lepiej bawić się w wymianę mechaniki lasera czy zwrócić sprzęt do sprzedawcy i kupić inny model?
Nie wiem jakie mają być ciśnienia ale już widać że mało. Dobra wiadomość jest taka, że silnik mimo wszystko miał jakieś tam smarowanie i jest szansa że nie ucierpiał. Tym niemniej do mechanika jedź na lawecie. Zła, że masz usterkę, najprawdopodobniej układu smarowania (skrajne zużycie silnika w takim stopniu że nie idzie nabić ciśnienia oleju wychodzi...
Przede wszystkim jeśli pada mechanika to najpierw zaciera się cały pobór papieru czyli osie i sprzęgło na separacji, wałek separujący jest zużyty.Sprawdź dokładnie oś z grubym wałkiem nad separacją . Jeśli zauważysz trochę rdzy to wyczyść dokładnie i nie smaruj niczym !!! sprzęgło od separacji nasmaruj w środku ( ja smaruję teflonem ) i wymień wałki...
Czyli teraz czyja wina? mechanika, że nie zdjął misy olejowej i nie smarował pompy oleju czy gości co regenerują te silniki, znowu mam mętlik w głowie... gość od regeneracji coś wspominał o tym czy mechanik zdejmował mise olejowa, a mechanik stwierdził po co? nikt nic nie mowił o tym...
moim zdaniem nie ma co szukać aż w elektronice trzeba szukać w mechanice. Można zacząć od rolki pobierania papieru (wymienić), wyczyścić sprzęgło rejestracji. Miałem przypadki takiego zachowania w kopiarkach i wina było właśnie sprzęgło rejestracji. Rozebrać jak się da i wyczyścić np benzyną ekstrakcyjną (sprzęgło ma być suche bez żadnych smarowań).
A łożyska prawej i lewej rolki prowadzących taśmę? Te też muszą być odpowiednio nasmarowane i kręcić się swobodnie ale bez wyczuwalnych luzów. Całą mechanikę przesuwu taśmy musisz przejrzeć, porządnie wyczyścić i przesmarować. Również sprawdzić smarowanie łożysk silnika capstain oraz silnika serwo. Tym wewnętrznym kondensatorkiem w silniku się nie przejmuj,...
Czy pod soczewką jest coś co powinienem wyczyścić izopropanolem? Jest, ale się tam nie dostaniesz, a nawet jak Ci się uda to laser będzie do wyrzucenia dlatego, że soczewka jest wklejona precyzyjnie a całość dokładnie zjustowana (ustawiona) w trakcie produkcji. Widziałem gdzieś na forum temat, w którym jakiś Kolega twierdził, ze rozbierał głowicę laserową...
Jest to komplikacja ale po przemyśleniu konstrukcji nie jakaś ogromna..nie do obejścia.. -jeśli wyprostujemy prąd z prądnicy na "pokładzie" to zostanie do zdjęcia tyko biegun dodatni i ujemny. Możnaby nawet jeden biegun połączyć z masą (obudową) i zdejmować tylko jeden.. A łożyska mogą być walcowe i w dodatku smarowane smarem przewodzącym. Pamiętajmy...
Zmień mechanika. Skoro ubywa płynu a nie olej to jak może być uszkodzona turbo sprężarka. Ona jest chłodzona i smarowana tylko olejem.
do mechanika i bez remontu sie nie obejdzie, to nie czujnik, bo skoro "kelekotal" dziwnie to problem ze smarowaniem pozdrawiam
Wygląda na to że nieszczęścia chodzą parami, a jedno uszkodzenie wywołało następne. Podsumowując po ustawieniu mechaniki, wymianie paska, wyskrobaniu "switchmode" i ogólnym sprzątaniu ze smarowaniem magnetowid pracuje. Lata pracy zrobiły swoje bo mimo smarowania chodzi "głośniej i haczliwie". Szukając pasków okazało się że ten model nie występował w...
Podobno wyczyścili kanał w wale.... hm... czy jest prosty... dzwoniłam do mechanika , bo nie mógł przyjechać i powiedział że korbowód nie może się skrzywić
Po tylu latach co ten rm ma wystapiły zimne luty na płycie,a może kiedyś ten sprzęt miał ,,lądowanie'' więc nastąpiły przerwy.Co do wolnego odtwarzania to mechanika do roboty pasek napedowy,czyszczenie ,smarowanie itp.No i warto przestroić na nowy zakres UKF.Na forum poszukaj przez opcję SZUKAJ i tam masz posty szczegółowe. Myślę, że po pierwszej reprymendzie...
Jak to naprawić? Chyba w serwisie lub korzystając z pomocy osoby dysponującej doświadczeniem, narzędziami i materiałami? Magnetowid to dość trudne w amatorskim serwisowaniu urządzenie, bo starszy sprzęt prawie zawsze wymaga kompletnego przeglądu związanego z ingerencją w rozbudowaną mechanikę. Zwykle na wstępie konieczne jest smarowanie (wymiana środków...
Cienko to widzę, mechanika też nie zda egzaminu w tych temp chociażby z powodu smarowania, a czujniki mechaniczne podobnie jak transmisja są niewykonalne mechanicznie, pozostaje elektronika. Wg mnie jedynie pompa ciepła jest w stanie utrzymać znośne temp pracy elektroniki, problemem jest dobór czynnika, chłodzenie zewnętrznego radiatora i pobór energii...
Jeśli przytrzymasz rolkę zwijającą szpulkę z taśmą ( tą prawą ) i nie zatrzymuje to koła zamachowego to nie jest silnik tylko sprzęgło (ewentualnie pasek sprzęgła). Jak spręgła nie kupisz to trzeba z nim się trochę pobawić. Profilaktycznie wymień wszystkie paski oraz gumową rolkę. Na wolumenie jeszcze wszystko można dostać (jesienią widziałem kompletne...
Witam wyczyść dokładnie mechanikę usuń wszelkie zanieczyszczenia wyczyść pozostałości po fabrycznym smarowaniu na prowadnicach lasera po czym przesmaruj następnie wpuść kilka kropel oliwki na oś silniczka napędzającego płytę , jeżeli nie pomoże do wymiany silniczek .
Poza tym skąd informacja ze w każdym silniku łożyska samosmarne są nasączane takim samym olejem? Bo to jest bardzo podobna technologia i dlaczego mieliby używać innego oleju? Chodzi o to, żeby był na tyle lepki, żeby się długo utrzymywał w porowatej strukturze spiekanego łożyska. To proszę napisz w jaki sposób można zrobić to dobrze, bo na razie tylko...
czyszczenie , smarowanie wymiana paska napedowego jest zrobione ; z obserwacji mechaniki wyglada jakby podczs przewijania w prawo niedociskane bylo kolko zebate przenoszace naped do prawego talerzyka (na play i na szybkim podgladzie jest ok. - kolko zazebia sie i te funkcje dzialaja) , tak jakby podczas przewijania w prawo bylo blokowane przez taka...
Więc podsumowuję: - smarowanie uszczelki pod głowicę czymkolwiek, to błąd, te uszczelki zakłada się na sucho, czysto, sterylnie, na przygotowane wcześniej powierzchnie - wyczyszczone, przeszlifowane, wyrównane i sprawdzone; uszczelki mają pierścień z metalu, który uszczelnia głowicę przy dociąganiu, a często także są pokryte "szlaczkiem" z elastycznego...
Czyli jest to prymitywna i wadliwa konstrukcja. Jak posmarujesz to jeszcze bardziej zacznie się obracać. Każdy doświadczony trochę w mechanice widział pewnie, jak tworzywo potrafi wytrzeć metal.
Mechanika płynów - R.GRYBOSIA lub W. J. Prosnaka - PWN Wytrzymałość materiałów - Z. Dyląg, A. Jakubowicz, Z. Orłoś - WNT Termodynamika - jakąś książke z poziomu nauczania wyższego Do tego jakaś mechanika układów korbowo tłokowych, wałki rozrządu, smarowanie, chłodzenie, obliczanie silników spalinowych i co tam sobie zapragniesz :) A z literatury angielskojęzycznej...
Oddaj auto do sprawdzenia w ręce mechanika/warsztatu i powyższe info uzyskasz. Poza planowanym serwisem, należy sprawdzić stan rzeczywisty różnych podzespołów/elementów, a to trzeba widzieć/dotknąć ;D Ja dorzucam: -nasmarować zamki i ograniczniki drzwi/pokrywy silnika/bagażnika (rzadko wykonywane = niewiedza) -uszczelki drzwi -pasy bezpieczeństwa (powinno...
Wygląda na to jak by mechanizm nie realizował do końca załadowanie płyty na początek sprawdził bym dokładnie elementy odpowiadające za uniesienie mechaniki lasera. Czy czasem pasek się nie ślizga od tacki?
Wnioskując z tego stuku cieżko uwierzyć że ciśnienie oleju jest dobre. Szukaj dobrego mechanika, można zdjąć miskę olejową i ocenić stan panewek.
Witam ponownie, późno ale lepiej niż wcale. Typowo, brak smarowania panewki poszły, zakleszczyło na wale i tyle, po zaprowadzeniu do mechanika i wymianie panewek oraz oleju i przeczyszczeniu odmy wszystko wróciło do normy :) Wał z tego co mówił mechanik był w zasadzie nienaruszony ja kdobrze pamietam nawet nie szlifował bo nie było potrzeby :) Pozdrawiam...
Ten temat świece + przewody był przerabiany, przekładane, czyszczone, smarowane wazelinką techniczną - sprawdzone przy starych przewodach-idealnie się sprawdza, jutro koleś oddaje do mechanika i jego przerażenie nie ma końca, bo kasa, co padło i za ile. Może coś jeszcze podpowiecie, dzięki za każdą podpowiedź. Pozdro.
co może być przyczyną Naoliwiłam, wyczyściłam Problem leży w mechanizmie wewnątrz "główki" maszyny. Najprawdopodobniej ktoś użył niewłaściwego oleju (spożywczego?). Stary olej należy usunąć (będzie najpewniej mieć postać gęstego kleistego gluta) bardzo dokładnie, a w tym celu trzeba zdjąć osłony mechaniki główki by dostać się do wnętrza. Do smarowania...
".Bendix wymienia się gdy puszcza ,takie określenie fachowe.Polega to na tym że na zimnym silniku zwłaszcza słychać takie bzyczenie jakby nie zazębiał z silnikiem." I na to wygląda, że jest do wymiany bo przeważnie podczas 1 przekręcenia kluczykami rozrusznik szarpnie może 1/2 -1obr i puści/ ślizga/ nie zazębia, puszczę kluczyk przekręcę jeszcze raz...
Zalałem pompę i odrazu pojawiło się smarowanie. Dziękuję panie Zbigniewie.Mechanik chciał już go rozbierać!
Drukarka jest jak nowa ma tylko 75tys stron. ale 5P byla z tego samego zrodla i chyba ktos jej wyzerowal licznik, wiec te 75tys nie koniecznie musi byc prawda. A tryby sa jak nowe, rozebralem fuzer i wyczyscilem jakies mazidlo z trybow, ktore wygladalo jak plastelina, nasmarowalem trybiki takim bialym smarem chyba na bazie silikonu, taki mialem taki...
Jak dotąd ten problem wystąpił 5 krotnie . Za 1 razem mechanik wypompował prawie 0,5 litra za drugim mniej około 0,2 / ale wtedy komputer pokładowy pokazał problem ze smarowaniem - musiałem wymienić olej / pozostałe awarie około 0,3 litra . Wybieranie paliwa zawsze było uzależnione od czasu i możliwości dojazdu mechanika . Jak się domyślasz za drugim...
Dziwi mnie niekonsekwencja, do tej pory prowadziłeś projekt w kierunku prostoty wykonania i odporności na amatorską jakość wykonania, a teraz zmierzasz w kierunku mechaniki precyzyjnej? Wydajna prądnica liniowa wzorowana na głośniku jest prostsza do wykonania i ma mniejsze straty, brak elementów zużywających się (nie licząc przewodów do ruchomej cewki),...
Dzięki wszystkim za pomoc w mojej sprawie. Motorek świeżo złożyłem po zimie, przeszedł gruntowny remont, No i jestem zadowolony z efektu końcowego. Tylko zostala mi jedna sprawa do zrobienia,mianowicie wyregulowanie gażników i synchro, ale z tym będę musiał się udać do odpowiedniego mechanika, bo sam nie dam rady....
Po roku może być konieczne czyszczenie lasera - w zasadzie, to u siebie robię to raz w miesiącu. Może wystarczy zakup płytki czyszczącej. Tu powiem krótko - bzdura, jeśli już czyścić to tylko sprzężonym powietrzem ale trzeba wiedzieć co się robi... Nie zgadzasz się z tym, że pasuje wyczyścić napęd po roku eksploatowania, czy może z metodą z płytką...
odp typu ,,oddaj do mechanika" w niczym mi nie pomogą. Z dociekania "czemu to tak się zrobiło" po lakonicznym opisie, też nic nie będzie. Generalnie przyczyna wyjściowa jest jedna - z jakiegoś powodu dochodzi do tarcia pomiędzy czopem wału, a materiałem ślizgowym panewki. Ten się uplastycznia i wręcz przylepia do czopu - na skutek zwiększonego tarcia,...
Ja osobiście staram się stosować smar teflonowy do magnetowidów, chyba że widze że bylo smarowane smarem grafitowym (czarnym), to staram sie zastosowac taki sam. Co do swith'a to polecam preparat KONTAKT smaruje i usuwa tlenki ze styków.
Podaj model lasera to może uda mi się znaleźć jakieś informacje o prądzie diody. Laser który był w oryginale, to KSS-210A. Kupiłem z Chin taki sam. Jeszcze jedna sprawa bo mechanika to nie tylko silnik ale też i talerzyk na którym trzyma się płyta, w szczególnych przypadkach zdarza się że ten talerzyk jest skrzywiony np. Od mocnego uderzenia w odtwarzacz....
Michał zastosował smar orlenowski do przekładni, ale który? Ten dla mechaniki ogólnej typu motoryzacja itd, czy ten dla przemysłu spożywczego? W sumie zapewne każdy smar litowy itp zadziała, inne do przekładni zębatych też, szczególnie te do dużych obciążeń. Byle nie wyciekał do misy. Nie powinno się nimi smarować przekładni planetarnych, tylko tymi...
Kolego odrobinę logiki- jak na chwilę się zapala to jak może być zaklejona? No i może rocznik samochodu- co jak co ale Transporter jest wyjątkową zbieraniną różnych części. Mam część układu wydechowego od silnika 2,4 l, część od 2,5 l i to różnej mocy, w żadnym katalogu nie ma ochładzalnika silnika czy korektora siły hamowania- znalazłem zamiennik....
Niestety mechanika też (at)ritterx w jedną stronę łożyskowanie działa na filmie olejowym , a w drugą jak zwykłe łożysko ślizgowe (z odprowadzeniem oleju) Łożyska tego typu nie są porowate (jak np. w wentylatorkach , nie są "samo smarowne") To jest ten sam przypadek gdy silnik BLDC jest chłodzony umieszczonym na jego wale wentylatorem o niesymetrycznej...
Kolego hCYk obserwuję twój problem od dłuższego czasu bo mam to samo, byłem dziś rano u mechanika i wyczyścił mi przepustnicę auto pali narazię od strzała, jak pojeżdżę trochę to napiszę czy to całkowicie rozwiązało problem, a co do rozrusznika to czyszczenie i smarowanie powinno pomóc.
Ta guma jest chyba tylko nasunieta, wiec trzeba ja zsunac, tak? Widzialem po odkreceniu bagneta ze mechanika jest nasmarowana i dosc zanieczyszczona. Czy jest zalecane czyszczenie tych elementow ze smaru (np. w benzynie ektr.) i ponowne smarowanie, jesli tak to czym?
Mechanicy" używają ropopochodnych środków do smarowania tłoczków których za to powi no sie delikwentowi urywać jaja. Tylko wazelina lub specjalny smar.
witam własnie mam taki problem ze filtr skierowny jest w dół i chwyta mi o rame w uazie potrzebuje tak jak pan wyzej pisze podstawe i filtr skierowany w góre z jakiego modelu pasuje?? jeszcze jedno pytanie dzwoniłem do mechanika i powiedział mi ze jak zaloze filtr do góry to moze nie byc smarowania??
Witam . Mam problem i nie wiem co to może być a mianowicie , w Focusie mk2 2007r 1.6 tdci . Kopci jak parowóz , olej z odmy idzie do turbiny , dym niebieski , turbina była regenerowana i jest dobra , rurka od smarowania wymieniona , oleju ubywa prawie jak paliwa :D , ktoś coś ? Dodam że nie znam się za bardzo na mechanice , ale pytam bo nie chciał bym...
Witam, Niedawno pisalem o obrotach w R200 8V 1,4 - czasami obroty nie spadaja tylko stoja w miejscu, a dokladnie to gdy samochod jest na biegu i puszczam gaz, obroty spadaja powiedzmy z 3tys na 2,5 i dalej ani rusz, wciskam sprzeglo a one dalej nic, stoja w miejscu....dopiero po przegazowaniu spadaja..... Bylem juz u jednego mechanika, w jednym nie...
Koło jest pasowe silnik jest na oddzielnej przystawce i mechanicznie na trybach (jak w skrzyni biegów) jest zmiana prędkości chciałem to usprawnić o liniową zmianę obrotów ale najpierw to to doprowadzić trzeba do użytku mechanika posmarować tu i ówdzie. Zastosuj silnik 3 fazowy - 1450 obrotów. 1KW to będzie moc że aż miło. Więcej nie kombinuj bo nie...
Witam , wczoraj zapaliła mi się kontrolka braku smarowania zgasiłem od razu silnik i odholowałem go do domu , potem do mechanika który powiedział ze nie ma ciśnienia oleju w silniku. Odprowadziłem go do warsztatu samochodowego gdzie stwierdzili ze panewka jest przytarta i nic już z tego silnika nie będzie. Prawdopodobnie koszt naprawy przewyższy koszta...
Najczestrza przyczyna takiego komunikatu to uszkodzenie silnika napedu dysku, najprosciej to sprawdzic robiąc pomiar tego silnika ma miec 13 do 14ohm, smarowanie nic nie pomoze to pół srodek. Silnik występuje w całości z mechaniką w kwocie około 110,00
Witam wszystkich, na wstępie wszystkich witam, jestem nowy na forum. Założyłem konto z powodu problemów z Lublinem/ Intrallem 3 (2005 r, skrzyniowy, poj. 2,4 model: Mi 3554). Kupiony 3 lata temu z myślą, że krajowa produkcja zapewni dostępność tanich części. Niestety, ale bardzo się pomyliłem. Wiecznie coś się psuje, nie wszystkie części są już do dostania....
podstawy mechaniki mechaniki technicznej mechaniki płynów
instalacja gazowa xsara picasso komputer audio synchronizacja awaria zmywarki candy
sztuka elektroniki odkurzacz xiaomi
BleBox GateBox czy Zamel Supla SBW-02: Który wybrać? Programowanie płyty głównej Vestel 17MB170