Co byście mi zaproponowali do smarowania mechanizmów magnetofonów jak i osiek osadzonych na nich zębatkach ??
Na forum, z którego pochodzi to zdjęcie, poruszano temat doboru smaru do tłumika windy ramienia. Myślę, że można zastosować smar z tłumika mechanizmu otwierania kieszeni kasety magnetofonu. Smarujesz trzpień windy ramienia, którą wskazałeś strzałką oznaczoną cyfrą 1. GM
Z płytką co najlepiej zrobić? Znalazłem coś takiego jak klej grafitowy lub na bazie srebra i na ścieżki lakier grafitowy. Drugą opcją jest kynar, ale lakier wydaje mi się prostrzy w aplikacji, np. pędzelkiem. Co do pasków, to trafiłem na jeden o następujących parametrach: szerokość: 1 mm; wysokość: 1 mm; obwód: 59,7 mm; średnica: 19 mm; profil: kwadratowy....
Właśnie. Swoją drogą, chodzi zapewne też o to, że należy poddać ogółem konserwacji mechanizmy magnetofonów. Świeże smarowanie i oleje wszędzie tam gdzie trzeba.
Przyczyn może być wiele. Może wystarczy smarowanie? Najszybciej znajdziesz przyczynę słuchając mechanizmu na otwartym odtwarzaczu.
A czy może to byc olej wazelinowy nietoksyczny bezwonny i bezbarwny do smarowania mechanizmów precyzyjnych ?
Oczywiście ile umiałem to starałem się aby każdy możliwy element nasmarować lub naoliwić oczywiście z umiarem żeby jakoś ulżyć silnikom Możesz jeszcze naoliwić ośki obydwu talerzyków nawijających taśmę po uprzednim zdjęciu z góry tych plastikowych zabezpieczeń. Poza tym naoliwić ośkę kółka pośredniczącego pomiędzy silnikiem przewijania a talerzykami....
W magnetofonie musiał ciężko pracować cały mechanizm bo koło zamachowe miało przekręcony sworzeń .Silnik napędzał koło a sworzeń z całym mechanizmem stał .Po wyczyszczeniu i smarowaniu, wymianie koła zamachowego magnetofon zaczął działać ,dopiero przy przewijaniu padł. Dopiero po którejś z rzędu wymianie bezpiecznika wszystko zaczęło działać. Myślę...
W oryginale zębatki niczym nie były smarowane!!.Tu po prostu jest wyrobiony mechanizm i tyle, a jeśli tego nigdy nie robiłeś to poza wymianą nic więcej Ci nie poradzę.
Witam, w sumie to wszystko również rozkminiłem, ale niestety , naprawiałem trzy magnetofony, wymieniałem paski , czyściłem ,przeglądałem i nie udało mi się , ani naprawić autostopu ,ani "continuos play". Myślę ,że w moim przypadku , mechanizmy są mocno sfatygowane .Dodatkowo nie wszystkie śruby są (wyłamane , podłamane ,bądź osłabione. Może dodatkowo...
Sprawdź położenie przełącznika CONT PLAY oraz nad włącznikiem głównym przełącznika PLAY/REC. Pierwszy odpowiada za przełączanie się kieszeni podczas grania, a drugi ma za zadanie wystartować Play lub Rec po włączeniu magnetofonu. To, że mechanizm wygląda jak nówka, to nic nie znaczy. Niestety, ale zębatki i paski to jest pięta Achillesowa MDS502/506/702....
Właśnie zabrałem się za mechanizm od magnetofonu Akai. Magnetofon ma już sporo lat bo około 35 więc bez wymiany pasków, czyszczenia i smarowania się nie obędzie. Niedawno robiłem Yamahe, która jak na magnetofon jest "nowa" (15-20 lat) i szpilki od kół zamachowych chodzą leciutko. Tutaj w Akai czas zrobił swoje i muszę to koniecznie nasmarować. Problem...
Tulejki dokładnie wyczyścić ze starego smaru i jako nowego użyc oleju do tulejek capstan lub oleju silikonowego... ostatecznie jakiejś zwykłej oliwki maszynowej. Raczej nie smar. Najważniejsze, co dalej w tym mechanizmie, to dokładne wyczyszczenie bieżni- pomiędzy osią którą smarujesz a talerzykam(od przodu).
Wiem że tamat stary, ale proszę mnie nie negować za "wykopaliska" bo może komuś moja odpowiedź się jeszcze przyda; jeśli silnik w walkmanie lub magnetofonie losowo zwalnia obroty to trzeba go wymienić i będzie dobrze. To jest typowa przypadłość takich małych silniczków, one z czasem mają takie chwilowe większe zapotrzebowanie na prąd i stabilizator...
też mam taki magnetofon ja rozkręciłem cały mechanizm bo niech ciał ciągnąc taśmy wyczyściłem go pozkładałem teraz szukam nowego silnika ale wszystko gra dobrze
Kupiłem dzisiaj wazelinę techniczną w polmozbycie. Może w tygodniu zadobędę się serwisówki to nasmaruję wszystko. Dźwignie i sprężyny wazeliną, a łożyska oliwką do mechanizmów precyzyjnych. Magnetofon czeka też wymiana wszystkich gum - stare są spękane. Nowe gumy wyszabrowałem z niesprawnej ZK-246. Obudowę już wyczyściłem teraz tylko mechanika, smarowanie,...
Trochę za mocno wisi - w "zwykłych" napędach - gdy łańcuch jest wewnątrz szyny - nie powinien dotykać jej wnętrza (za wyjątkiem dobicia do zamknięcia przed odprężeniem w niektórych typach) - czyli zwis - max jakiś 1 cm. Smarowanie - sam łańcuch - najlepszy chyba specjalistyczny żelowy smar do łańcuchów rowerowych - nie ścieka, dobrze wnika i nie zbiera...
Witam. Jestem w trakcie remontu nabytego z grosze magnetofonu ETIUDA 411D. Po czyszczeniu, smarowaniu mechanizmu i wymianie pasków dość dobrze działa odtwarzanie. Utknąłem jednak na przewijaniu. Wydaje się, że albo brakuje jakiegoś elementu mechanizmu którego nie mogę namierzyć albo jest jakiś problem w sterowaniu elektromagnesem hamulca. Może ktoś...
Wyczyść bieżnię małego koła odpowiedzialnego za przewijanie i zbieranie taśmy bo widze że chyba tam koluś oliwka wleciała. Skoro już o tym mowa... Osobiście jestem zdania, że smarować należy z jak największą skromnością. Nakładamy MINIMALNĄ ilość smaru TF (silikon+teflon) wyłącznie na ośki kółek i (jak już ktoś musi) na zębatki - w MINIMALNEJ ilości....
Ja mam swój ZK 140 T od niedawna. Po podłączeniu go do sieci okazało się że gra o wiele lepiej, jak wygląda, ponieważ stan wizualny pozostawia wiele do życzenia. Oprócz podświetlenia wskażnika wysterowania nic mu nie brakuje. Zauważyłem jednak, że zwalnia pod koniec szpuli, czego powodem była ciężko chodząca rolka (ta, z której taśma się rozwija). Była...
Na prowadnice karetki i kółka zębate nałożyłem symboliczną odrobinę tawotu. Wiem, że powinno się używać specjalnego smaru, ale na razie miałem tylko taki. Po wykonaniu smarowania funkcjonowanie napędu poprawiło się, jednak nadal laser się gubi. Na razie oddałem magnetofon koleżance. Jak kupię odpowiedni smar, to posmaruję mechanizm. Z dostępem do modułu...
Tam wygląda jakby brakowało właściwego docisku taśmy do wałka silnika capstain. Albo gumowa rolka dociskowa, która dociska taśmę do wałka capstain miała zatarte łożysko. Tak w zasadzie jak porównuję jeszcze film który wrzuciłeś w #144 to mam wrażenie że tam w ogóle brakuje gumowej rolki dociskowej, została tylko sama oś. Nie jestem fachowcem w dziedzinie...
Rolki dociskowe są produkowane w kilku standardowych wymiarach. Pomierz tę oryginalną (średnica zewnętrzna, średnica otworu na oś, szerokość bieżnika) i szukaj takiej OK, to wiele wyjaśnia. Niczym nie smarować. Plastik wbrew pozorom nawet na metalowej osi nie będzie mieć dużych oporów. A smarowanie może wywołać efekt odwrotny od zamierzonego - jeżeli...
Witam, podejrzewam z opisu usterki, że problem jest czysto mechaniczny. W tym magnetofonie jest mechanizm z trzema silnikami - patrząc od przodu magnetofonu od lewej - silnik "Capstan" - przesuw taśmy - silnik "Reel" - przewijanie lewo/prawo, przesuw taśmy - silnik "Assist" - przełączanie mechanizmu do pozycji PLAY/STOP/FFWD.... itd Ten ostatni napędza...
Otóż udało mi się naprawić ten autorewers i magnetofon bardzo ładnie zagrał, ale pojawiły się schody, mianowicie odtwarzacz strasznie przeciąga kasetę przez co bardzo zniekształca dźwięk. W czym może tkwić przyczyna. Mechanizm jest czyściutki i nie widać na nim żadnych zanieczyszczeń. Czyżby brak smarowania? Co jeszcze może być przyczyną? Co mam sprawdzić...
W nowych magnetofonach ZK przewijanie było prawidłowe, lecz po latach użytkowania jest to wada tego typu magnetofonów, których silniki mało co odbiegają od silników stosowanych w dawnych adapterach np. "Bambino". Możesz spróbować regulacji przy mechanizmach przewijających (sprzęgłach) i regulacji na sprężynach. Silnik (o ile ktos go nie probował smarować...
Do smarowania łożysk należy używać odpowiedniego smaru lub oleju ŻADEN SMAR ! Nawet silikonowy... Można (należy) sięgnąć do instrukcji zamiast polegać wyłącznie na rutynie: 2. Smarowanie Wszystkie łożyska i powierzchnie ślizgowe są fabrycznie wystarczająco nasycone olejem, względnie nasmarowane. O ile zajdzie potrzeba oliwienia bądź smarowania zaleca...
Witam jeśli nie było śladów smaru w pierwotnym stanie to raczej nie smarój jeśli natomiast były to możesz przesmarować nie wszystkie koła można smarować podejżewem że twój mechanizm jest wyeksplatowany ale trudno ocenić na odległość skoro twój post znalazł się w dziale radia samochodowe to podejżewam że rozmawiamy o mechaniżmie radia samochowego z rewersem...
Wszystkie czynności czyszczenia i smarowania wykonałem. Niestety przy dużej szpuli i tak miał problemy z przewijaniem. Małe szpule przewijał bez problemu. Dopiero po dodaniu gumowego paska na talerz poprawnie przewija nawet duże taśmy. Pozdrawiam
Też mam problemy z tym sprzętem. Trafiła do mnie z uszkodzoną zmieniarką CD - pomogło cześciowo smarowanie mechanizmu i czyszczenie styków przełączników - wyraźnie "trzeszczały". Ale to nie pomogło do końca - dopiero wymiana paska załatwiła sprawa. Niestety, po złożeniu okazało sie, że nie działa magnetofon - nie wiem, czy wcześniej był uszkodzony -...
Witam. Czym (współcześnie) nasmarować mechanizm magnetofonu? Serwisówka od RM820S "Condor" mówi o smarze ŁT-42..ale od jej napisania minęło 20 lat. Czy można użyć smaru 'TF' (teflon i sylikon) - taki posiadam, a ŁT musiałbym skądś skombinować. A może lepiej nie zmywać oryginalnego smaru i ograniczyć czyszczenie do minimum? Chociaż smar po 20 latach...
Czyli może wystarczy podkręcic obroty silnika i nasmarowac mechanike, co radzicie. Wykluczone! Zwłaszcza przyśpieszanie obrotów silnika. Smarowania też nie trzeba wykonywać, bo w tym mechanizmie nie ma za bardzo czego smarować. Zrób na początek prostą próbę. Włącz odtwarzanie bez taśmy i palcami spróbuj zatrzymać obracający się talerzyk. Jeśli siła...
Ciężko mi powiedzieć, czy zamontowanie rolki w mym ALTUS -D60 jest takie samo co w AKAI CS 707 D, bo cięzko o zdjęcie rozkręconego magnetofonu, ale jedno jakieś znalazłem i jednak jest troszkę inaczej, ale nie wiem, więc opiszę jak to jest u mnie. Po prostu w ALTUS -D60 jest dźwignia z rolką, która wychodzi z boku, która jest pod trzpieniem z koła pasowego,...
Witam ! W magnetofonie Pioneer CT-229 uszkodzony jest mechanizm. Objawia się to tym, że przeważnie magnetofon nie odtwarza i nie przewija, a gdy już to robi to samoczynnie sie wyłącza. Wymieniałem już w nim paski, rozbierałem, czyściłem i ponownie smarowałem mechanizm, ale to nie pomogło. Podejrzewam, że wyrobiły się już plastytkowe części mechanizmu....
W najbliższym czasie zamierzam też nabyć zapasową rolkę dociskową i pasek napędowy. Ten ostatni to ewidentnie element który najłatwiej się zużywa w większości magnetofonów. Ja w swoich grajkach zawsze wymieniam te elementy na nowe. Nie ważne czy ktoś wymieniał je niedawno czy 10 lat temu. Zawsze zapominano o czyszczeniu ze starego smaru i o ponownym...
Niechaj ciebie nie męczy pytanie ile powinno być smaru - więcej niż tam może zawierał się nie nalejesz- 2-3 kropli wystarcza( krople bywają różne). Lecz jeśli mechanizm dawno nie smarowały, to 1 etap - oczyścić mechanizm od starego smaru, a 2 - naoliwić wszystkie metalowe elementy, co obraca się, nowym smarem. Tylko Uwaga - smar czy benzyna dla czystki...
lub jakiekolwiek inne przyczyny zbyt duzych oporow mechanizmu, wtedy elektronika odbiera to jako przeciazenie i wiesza sie. moze to byc np. zastygly od nieuzywania smar na lozyskach i innych miejscach smarowania. a ja mialem w swojej wiezy radmora przypadek, ze gdy wlaczalem stare bardzo widac naladowane elektrostatycznie kasety, to zaraz po starcie...
Witam.Wczoraj zabrałem się za czyszczenie, i smarowanie mechanizmu we wieży AIWA.Wieża podzielona jest na 2 części.W jednej jest wzmacniacz i tuner, a w drugiej CD i kaseciak.Wszystko ładnie rozebrałem i po wyczyszczeniu i nasmarowaniu mechaniki CDka złożyłem wszystko do kupy.Po podłączeniu ku mojemy zdziwieniu ta część wieży nie włączyła się natomiast...
Sprawdziłem i cała elektronika w mechanizmie jest dobra. Zamierzam całą mechanikę przeczyścić spirytusem i posmarować olejem do maszyn do szycia (czy to się nadaje do tego?). I jeszcze jedna sprawa. Regulatory silników BA6190 mocno się grzeją a zwłaszcza rezystor R917. Czy w "tamtych stronach" może być przyczyna usterki? A co do paska to był od razu...
Molykote X5-6020 - smar litowy Molykote EM-30L - smar syntetyczny Molykote® EM 50L Smar syntetyczny o zwiększonej adhezji (przyczepności do powierzchni smarowanej) z doskonałą zdolnością tłumienia hałasu przeznaczony do smarowania aplikacji plastik/plastik i plastik/metal oraz metal/metal. Charakteryzuje się kompatybilnością z większością tworzyw...
Częstą przyczyną piszczenia koła zamachowego jest brak smarowania dolnego łożyska na wsporniku, po odkręceniu którego mamy dostęp do uzupełnienia smaru i wymiany pasków. Amatorzy często odkręcali górę i cały mechanizm się rozsypywał tak jak to było u ciebie. Jedną z częstych i banalnych przyczyn braku sygnału w głośniku było gniazdo podłączenia dodatkowego...
Dzięki za rady. Co do nagrywania, wszystko tak jak mówisz. A regulacja poziomu nagrywania działa tylko przy podłączeniu przez Chinch (wydaje mi się, że tak ma być :?:) Tak ma być, ale jeśli magnetofon jest wyposażony w gniazdo typu DIN5 na tylnym panelu, to również po właściwym doprowadzeniu sygnału do tego gniazda, regulacja poziomu i nagrywanie powinno...
Witam, Trochę czasu minęło. Udało mi się rozwiązać problem falowania dźwięku i chciałbym podzielić się swoim rozwiązaniem, aby nie pozostawić otwartego wątku. Do naprawy tego sprzętu podszedłem z pełnym zaangażowaniem, bo sentyment do niego mam wielki. Jestem amatorem, ale praca nad tym radyjkiem przysporzyła mi sporo radości :D Przesmarowałem mechanizm...
Witam, posiadam zabytek jak w tytule ( http://obrazki.elektroda.pl/4609830400_1... http://obrazki.elektroda.pl/6612691500_1... http://obrazki.elektroda.pl/1673693800_1...
otwór techniczny To chyba właśnie otwór przez który (ustawiając uprzednio wirnik w odpowiednim położeniu) powinno się dać włożyć cienki wkrętak i dokonać regulacji - przynajmniej tak było w tym "moim" silniku. Ale jeśli prędkość jest ok to tego nie ruszaj, powinno być fabrycznie dobrze ustawione. Tak i ja myślę. Nie ruszaj póki nie ma potrzeby. W "moim"...
Nie chcę przerabiać tego radia i go nie przerabiam, wymieniam uszkodzone elementy, końcówki oczywiście usunę bo są zbędne, nie ja je włożyłem. Radio będzie pod zewnętrznym wzmacniaczem. Dla świętego spokoju wymieniłem oba układy 2060, :D usterka usunięta, radio gra czyściutko, przy okazji sprawdziłem jak gra na tych końcówkach i sprawne są trzy kanały...
A nie lepiej dać kroplę smaru silikonowego lub parafiny? Zresztą na ucho to dochodzi z głębi (z silnika ?) Nie mam na razie czasu żeby rozkręcać decka ale powrócę do tematu niebawem. A gdzie Ty chcesz tam ciekłą parafinę wlewać?! Jeśli zatłuścisz (nawet przypadkiem, nieświadomie) tor przesuwu taśmy to będziesz miał już tylko mebel ozdobny zamiast magnetofonu...
Jak pisałem wcześniej główną przyczyną są kasety magnetofonowe które nie odtwarzałem wiele lat , pomogło przewijanie kaset i hałas znikł , tylko że praktycznie mam dużo takich kaset które nie odtwarzałem 10-15 lat i każdą przed odsłuchem przewijam po kilka razy . Dla wszystkich co powrócili do "kaseciaków" polecam ten prosty sposób, jeżeli kasety nie...
Po wymianie transformatora i diod prostowniczych ( te środkowe były całkowicie uszkodzone tester pokazywał je jako rezystor) i wstępnych pomiarach poboru prądu za transformatorem magnetofon zaczął działać czyli żarówka mono się świeci bo stereo jest spalona końcówki mocy są sprawne, nie wiem jak z nagrywaniem bo jeszcze nie sprawdzałem ale zauważyłem...
mechanizmu magnetofonu smarowanie mechanizmu smarowanie magnetofonu
wyjący reduktor hoover usterki wyliczenia ogrzewanie podłogowe
kuchenka amica 53gg5 43zptgn schemat instalacji fotowoltaicznej
Awaria zasilacza Modecom Feel II -350 ATX po zwarciu Kod błędu F07 w lodówce Indesit - co oznacza?