Rozumiem że chodzi o Berlingo II. Radzę zdjąć ramiona wycieraczek (ostrożnie bo czasami tak mocno siedzą że można urwać - czasami trzeba użyć małego ściągacza). Zdemontować osłony plastikowe na podszybiu. Silnik po prawej stronie pod blachą mocującą. Włączyć wycieraczki i sprawdzić czy się nie grzeje i czy nie czuć spaloną elektryką. Wskazany jest demontaż...
Może ktoś miał taki problem? wymieniłem 2 komplety wycieraczek Bosch-a i jakieś tanie inne, dalej jak włączę wycieraczki coś skrzeczy !! rozebrałem cały mechanizm wyczyściłem nasmarowałem i nic nie pomogło :cry:
Zacierają się ale osie wycieraczek-czeka cię wymontowanie całego mechanizmu ,czyszczenie i smarowanie,może obejdzie się bez inwestycji jeśli nie będziesz z tym zwlekał.
Silnik wycieraczek pada. Polonez15 masz pewność? Znasz takie przypadki? Troszkę mnie zastanawia Twoja podpowiedź bo w sumie silniczek "ciąga" wycieraczki i to całkiem sprawnie. Witam,stawiam na zatarty mechanizm wycieraczek . Ta opcja odpada. W czerwcu mechanizm przeszedł gruntowne smarowanie bo wycieraczki nie chodziły po szybie a poruszały się skokami...
Przerabiałem niedawno ten sam temat, okazało się że sam silniczek robił zwarcie i palił bezpieczniki w różnych momentach. Wymiany manetek, bezpieczników, przekaźników, sprawdzanie wiązek czy smarowanie mechanizmów nic nie dało.
Nowy silnik nie popracuje długo,jeśli mechanizm wycieraczek będzie stawiał opór.Proponuję sprawdzić smarowanie przegubów,osi ramion wycieraczek.
Mechanizm jest zbudowany iż wielokliny przechodzą przez tuleje, zbiera się brud i robi się beton. Rozbiórka mechanizmy, czyszczenie, smarowanie i na górę na wielokliny dorobić uszczelkę by zapobiec brudowi.
Mam pytanko Punto 2 rok 2000 muszę wymontować mechanizm wycieraczek na przodzie oczwiscie bo chyba mi się zatarły bo jak właczę na wolnych obrotach to przy powrocie tak szorują nie działają płynnie.Jak to wymontować i gdzie najczęsciej się zaciera i czy to sie czymś smaruje.
Może podpowie mi ktoś jak wymontować silniczek wycieraczek w golfie 4 ,sytuacja zmusiła mnie z powodu tego iż zaciera się mechanizm ,pomimo kilkakrotnego smarowania WD po jakimś czasie ponownie wycieraczki ledwo zgarniają . Z taką sytuacją spotkałem się poraz kolejny . Nie mam pjęcia jak zdemontować osłonę plastykową pod szybą która to wszystko osłania...
Nie kombinuj kolego z elektroniką.... Zatarł się mechanizm korbowy-lepiej wymień od razu,czyszczenie i smarowanie na ogół nie pomaga.
bardzo obszerny katalog właściwie wszystkiego prócz blach i ramy, czyli od wycieraczek po rozrząd czy wydech http://ekatalog.motogama.pl/ekatalog Akcesoria / Inne Części do obsługi i napraw Filtry Linki Nadwozie / Kabina Nadwozie / Kabina-oświetlenie Paski napędowe / Rolki Przeniesienie napędu Silnik - Elektryka Silnik - Mechanizm korb.-tłok. Silnik...
Dzień dobry, Niestety w trakcie jazdy autem poszła smuga dymu spod maski, zapach spalenizny i wycieraczki przestały działać. W domu pomimo tego, że wymieniłem bezpiecznik i sprawdziłem czy mechanizm się obraca wycieraczki nadal nie działały. Prawdopodobnie jest do wymiany silnik wycieraczek, a ramię mechanizmu wymaga smarowania (WD40). Fiat Seicento...
Witam Prosze o pomoc w zlokalizowaniu uszkodzenia wycieraczek w Fordzie Galaxy 2002r..Niedawno przez przypadek włączyłem wycieraczki, które były przymarznięte do szyby i od tej pory zaczeły się problemy ,raz chodziły a zazwyczej nie chciały się uruchomić.Teraz aktualnie chodzą ,ale jak chcę włączyć spryskiwacz ( czyli dzwignia na siebie ) zamiast spryskiwacza...
Zobacz czy mechanizm się nie zatarł z braku smarowania. Zdemontuj silnik ,przesmaruj , sprawdź na stole. Myślę że napięcie i masę sprawdziłeś.
Możesz smarować każdym smarem nie przewodzącym prądu. Podegnij i wyczyść styki by lepiej kontaktowały a smar zostaw w spokoju.
Cześć wszystkim, Użytkuję moja polówkę (SDI, 2004)już prawie 6 lat i niedawno przytrafił mi się problem z wycieraczkami. Jakieś 2 lata temu wymieniłem zatarty mechanizm wycieraczek (częsty problem w polówkach) na nowy i dodatkowo smaruję go co jakiś czas. Często bywa tak, że uruchomienie manetką na którykolwiek bieg, nie uruchamia wycieraczek. Słychać...
Witam Kolego sprawdź tulejkę i oś za tym plastikiem co napędza ślimak wyciągnij ten plastik z ośką i wyczyść rozpuszczalnikiem (plaskiku nie czyśc!, wyczyśc tulejkę i ośkę). Tam jest tulejka samosmarująca (ślizgowa) jej nie wolno smarować bo się zatrze. Sprawdź po wyjęciu wirnika czy ten biały plastik się obraca palcami jak nie to zatarta oś.
Wolno działająca wycieraczka. Nasmarowany mechanizm, nasmarowany teleskop, sprawdzałem z oryginalnym piórem, sprawdzałem przekażnik w puszce bezpieczników, masa jest dobra. Właśnie wróciłem po 6 godzinach na mrozie do domu. Wyjąłem cały mechanizm rozebrałem go na części, wyczyściłem, nasmarowałem, silniczek po odłączeniu mechanizmu zmienia szybkość...
Smarowanie samego mechanizmu bez rozbierania nic nieda. Z tego co pamiętam najlepszy będzie smar grafitowy, z tym że rozebranie i wyciągniecie tych trzpieni z tulejek to nie taka prosta sprawa, trochę zabawy jest.
Za ciężko mechanizm pracuje i silnik się przegrzewa, w silniku jest zabezpieczenie termiczne które zabezpiecza przed spaleniem uzwojenia. Standart w tym aucie, zatarły sie ośki ramion. Rozbierz wyczyśc nasmaruj i ustaw prawidłowo na wieloklinie tam gdzie się odkręciło
Silnik z mechanizmu wycieraczek. Ma mocną przekładnię ślimakową. Ta powoduje, że jest to układ samohamowny. Po zaniku zasilania nie da się ręcznie obrócić elementem napędzanym. Zamiast łańcuchów polecam paski zębate. Cichsze i czystsze, bo nie trzeba ich smarować.
Witam.Proponowałbym sprawdzic mechanizm wycieraczek.Wyczyscic, przesmarowac poskladac i powinny byc jak z fabryki.Kilka dni temu mialem podobny problem w audi a3 rozebralem i okazalao sie ze oring sie zuzyl dostawala sie woda ktora wyplukala cale smarowanie i strasznie sie zapiekly tak ze reka na sile ciezko bylo ruszyc.Wczesniej 0 biegow, wycieraczki...
Witam.Mam problem z wycieraczkami w corsie.Otóż gdy włączę je na wolny bieg chodzą,ale po jakimś czasie zatrzymują się na środku szyby i koniec ,muszę ruszyć je przełącznikiem wtedy się włączą ale po chwili znów się zatrzymują.Czy miał ktoś z was taki przypadek?Dodam że mechanizm był smarowany i nie zaciera się. Pozdrawiam
Już męczę się i męczę. Silnik pracował coraz gorzej, w końcu stanął. Szczotki były zajarane przetarłem je i cewki wirnika papierem ściernym, efekt był przez 2-3 miesiące, ale po kolei. Z czasem chodziło coraz gorzej, jak padał deszcz i to konkretnie to było ok- ale jak lekko kropiło i chciałem szybę przetrzeć to albo stanęła albo z oporem i strasznie...
Wycieraczki mogą ciężko schodzić. Przydatny jest wtedy jakiś mały ściągacz. Ja używałem takiego do drążków kierowniczych. Zeszły w miare ładnie (mam bravo). Jeśli u ciebie jest jak u mnie. To proponuje rozebrać plastiki podszybia i dostać siędo całego mechanizmu. Wyjąć go i zobaczyć: czy nie stoi/jest zatarty, czy nie zaśniedziały styki, czy nie zalało...
Cała grupa vw audi z lat około 1996 2001 ma zacierający się mechanizm wycieraczek, jest to bardzo irytujące jak w deszczu nagle wszystko staje, pomaga tylko albo mocne rozwiercanie prowadnic (tulejek) albo wymiana na nowe, raz wszystko udało mi się rozebrać fajnie pięknie wymyłem wyczyściłem oskrobałem ośki i nasmarowałem, jakież moje było zdziwienie...
Witam, sprawa nie dawała mi spać.. Problem rozwiązany. Silnik wycieraczek dostaje sygnał bezpośrednio z modułu Bordnetz, cienkim przewodem fioletowo-białym, który po stronie modułu jest w wtyczce F, pin 3. Sprawdziłem ciągłość tego przewodu i miernik pokazywał że jej nie ma. Zmyliło mnie to że mierząc prąd między linią LIN a masą we wtyczce od silniczka...
Gdzie mam smarować? Rozkręcilłem tył i mam to : https://obrazki.elektroda.pl/4362382100_... https://obrazki.elektroda.pl/1876011200_... https://obrazki.elektroda.pl/2292465100_... https://obrazki.elektroda.pl/2073646100_... https://obrazki.elektroda.pl/9956636200_...
Przy okazji tamtej naprawy nic nie rozbierałem, zdjąłem ramiona, ze sworzni na których siedzą ramiona wycieraczek zdjąłem pierścienie zabezpieczające i uszczelki gumowe i wpuściłem do mechanizmu środki smarujące. bo właśnie tam było zapieczone. Sprawdzę jutro, czy silnik ma prawidłowe zasilanie. Marcin
Faktycznie mechanizm był tak zapieczony że próba reanimacji zakończyła się koniecznością wymiany całego mechanizmu. I tu przestroga dal wszystkich posiadaczy Corsy C: Okazuje się że jest to typowa usterka w tym modelu i aby uniknąć wymiany mechanizmu wycieraczek (koszt ok 150PLN do 300PLN) należy co jakiś czas go na smarowywać.
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
Na wstępnie warto przypomnieć, że "lepiej zapobiegać niż leczyć". Wła¶ciwa i regularna konserwacja blach nadwozia od nowo¶ci jest najlepszym sposobem, aby nigdy nie być zmuszonym do czytania tego "poradnika". Dalej wypada mi zwrócić uwagę na fakt, że większo¶ć remontów blacharskich jest przeprowadzana byle jak i jak najmniejszym kosztem....
smarowanie mechanizmu smarowanie mechanizmu lasera smarowanie mechanizmu magnetofonu
evohome honeywell wykorzystać wyświetlacz radia shure uszkodzony
dobre sklepy elektroniczne online dobre sklepy elektroniczne
Zabezpieczenie N50 zamiast N75 w Pioneer SX P720? Volkswagen Radio Unlock Code for VWZ1Z2M8436391