Przynajmiej od 2 lat mam to samo zjawisko.Walczę z nim w ten sposób,że wyciągam wentylator,rozbieram go na części,myję panewki i po ponownym przesmarowaniu,składam z powrotem.Do smarowania panewek używam oliwy do smarowania maszyn do szycia.Oczywiściw kupiłbym nowy wentylator,tylko w sklepach które znam nie mają takiego typu.
Ja osobiście nakładam smaru Teflonowego (smar TF). Wpisz w google: SMAR DO SMAROWANIA PANEWEK WAŁKA DOCISKOWEGO to znajdziesz kilka pozycji, więc odpowiedz sobie sam czy daje się smaru :D. Czasami dają gratis smar jak kupisz wałek dociskowy lub folię, ale nie zawsze. Pozdrawiam
Jeśli będzie dokonywał tylko płukania miski to może się okazać, że jakaś zawalidroga z dna przesunie się dalej. Utknie np. w kanale smarowania panewek i wtedy o uszkodzenie silnika nie kłopot. Półśrodki czasem nie wystarczają. Warto coś zrobić raz a dobrze. To zaprocentuje.
A dokładnie takie coś [url=https://images.app.goo.gl/JdZ858HqX...
Coś kolega bajki opowiada... To są dysze natrysku oleju na denko tłoka, mają za zadanie je chłodzić, smarowanie panewek głównych i korbowodowych odbywa się klasycznie poprzez magistralę olejową i kanały w wale pomiędzy czopami głównymi i korbowodowymi
Witam . Zależy w jakim stanie jest ten wentylator , jak zaczyna już wyć to trzeba jak najszybciej go nasmarować ja stosuje mieszaninę oleju silnikowego mineralnego z smarem stałym mineralnym . Taka maź działa skutecznie pod warunkiem że panewki wentylatora nie są wyrąbane , lub co gorsza owalne , tak to się dzieje gdy coolerek śmiga dłuższy okres czasu...
Nigdy wcześniej nie małem z nią takich problemów a mam ją ponad 7 lat. Teraz tak myśle czy jest możliwe np zatkanie się jakiegoś kanału który jest odpowiedzialny za smarowanie panewek poszczególnej panewki? Jeśli było by w dolnej części uszkodzone sprzęgło mogło by powodować takie nagłe zatrzymanie? No i pozostaje kwestia jeśli tokarka miała by sprzęgło...
Pozwolę się nie zgodzić z tym smarowaniem ciśnieniowym co do panewek, gdyż wystarczy spojrzeć na wiele fabrycznych sprężarek na rynku które w zdecydowanej większości posiadają panewki na korbowodach, a jedynym smarowaniem są czerpaki które uderzając w tafle oleju powodują wtryśnięcie oraz rozbryzg oleju,pozdroooo
Zatkany kanał głowicy=niewystarczająca ilość oleju: do smarowania panewek wałka rozrządu/pracy hydraulicznego popychacza.
w korbie tłoka nie ma kanałuw olejowych smarowanie jest od wału korbowego czy jak założę panewki z dziurami olejowymi to mogę pogorszyć ciśnienie ,smarowanie ?
Kup sobie do tego olej do smarowania panewek albo olej wazelinowy ( mozna go dostać w sklepie z pasmanterią) i jest tani. U mnie już pół roku cichutko po zastosowaniu :)
W wielu wątkach, przy rosnącym poziomie zacietrzewienia dyskutantów, zawsze mnie rozbraja przypomnienie tego: https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_x... , a wracajac do meritum, nie mam takiego "przerobu" jak koledzy, ale od "zawsze" do smarowania panewek używam kiedyś popularnego "MILITEC-1". Jest to dodatek do oleju, ale moim zdaniem sprawdza się...
no fakt też mechaniczna, myślałem o 7.5kw 1400obr mnie jest potrzebne około 700l/min max 10bar i duży zbiornik ok 1200l z 2 (hydroforów) przed rozpoczęciem pracy zostało mi jeszcze zapozanie się dokładnie ze smarowaniem w 1.9 dieslu citroenowskim i odcięcie wyjść na wałek rozrządu, prowadnice zawrów idt , tylko zostało smarowanie panewek wału , sworzni...
1,5 mies. temu To nie dawno, jak widzisz po postach przyczyn może być kilka. Pomocy co to może być i ile zostawię mechanikowi? Niestety naprawa zapewne będzie polegała na ponownym rozebraniu góry w gorszym przypadku i dołu jeżeli to uszczelki tulei a więc nowe uszczelki, śruby głowicy być może olej. Przed naprawą może okazać się że, nie zdiagnozują...
Panowie. Mam w swoim WAN AW silnik 7,5kW , koło pasowe na silniku 260mm , na kompresorze oryginalne koło. Silnik się cholernie grzeje. Ciśnienie jakie nabijam to 3,5. Rozruch od razu wali w trójkąt z otwartym elektrozaworem na kolektorze przez 3 sekundy. ? Myślę o zmianie koła pasowego na silniku na mniejsze bo wydaje mi się, że silnik ma za ciężko....
To działa na takiej zasadzie, że olej pompowany jest do górnej części silnika, ścieka potem po wale korbowym i smaruje panewkę? Jeżeli niema otworu, w miejscu panewki korbowodu, to tak. Są też silnik z kanałem smarującym.
Hi! A co ze smarowaniem łożysk/panewek wału korbowego i korbowodów? Przecież wymieszany olej rozpuszczony w benzynie i wymieszany w gaźniku z powietrzem najpierw w Warczyburgu (syrence, trabancie) "wciągany" był pod tłoki ze specjalnymi zaworami (blachy - zawory wirujące razem z wałe korbowym i na nim zamocowane) smarując panewki/łożyska wału korbowego...
Normalnie, wstawić pierścień uszczelniający...
Jeżeli mówisz o smarowaniu metal-metal, to panewka wykonana jest najpewniej ze spieku metalowego.Spiek jest materiałem porowatym,który fabryka nasącza odpowiednim olejem.Oleje takie są dostępne pod różnymi nazwami firmowymi.Szukaj oleju do panewek porowatych.Należy taką panewkę zanużyć w ciepłym oleju.Ostatecznie nanieść kilka kropli oleju na panewkę....
Witam. Wymieniłem folię teflonową i panewki w hp lj 1200, czyli standardowy zestaw który jest polecany do naprawy tej usterki. I odziwo wszystko działa znakomicie, pomimo że nie zajmuje się serwisem drukarek. Mam jednak takie pytanie czy po wymianie panewek powinno się je posmarować jakimś preparatem dla lepszego poślizgu metalowego wałka który się...
Witam, w/w kserokopiarka pięknie robi kopie. Klient do mnie zadzwonił, że piszczy. Przeczyściłem i przesmarowałem panewki rejestracji i jak ręką odjęło. Dalej pięknie odbija i cicho pracuje. Jednak pojawił się napis: maintenance/drum - czyli remont bębna. Jak to skasować. Stało się to po wyjęciu bębna i (smarowaniem panewek i rolek rejestracji). Jakim...
Olej sprężarkowy jest inny niż olej silnikowy. W komorze cylindra nie zachodzi spalanie mieszanki paliwowej. Występuje tylko wzrost ciśnienia tłoczonego powietrza i tylko smarowanie pierścieni i tulei, panewek, korbowodu.
Kolego jak się coś nieznanego rozbiera, to wcześniej znaczy się jak to było złożone. Mam dokładnie taki sam silnik z adapteru i jest w nim istotne to jak on jest złożony. Ważne jest z której strony stojana wystaje oś wirnika, jak są założone jarzma z panewkami, czasem trzeba je obrócić o 180 st. Po złożeniu, ale bez dokręcenia nakrętek wirnik powinien...
W wielu silnikach na oś nałożona była fabrycznie stalowa sprężynka podobna jak od długopisu tylko ściśnięta. Smarowanie - w deklach silnika zaciśnięte były filcowe podkładki nasycone olejem i smarujące panewki. Często po latach oś wirnika pokrywała się skostniałym nalotem co powodowało wieksze opory między osią a panewką. Zdarzało się również że panewki...
Rozbryzgowe smarowanie na tych panewkach, to sprawa co najmniej dyskusyjna. Do rozbryzgowego smarowania panewek, stosuje się inny skład stopu panewki. Takie smarowanie stosowane jest w kosiarkach. Panewka ma otwór dolotowy oleju, ale posiada też rowek spiralny, który służy do równomiernego rozprowadzenia oleju na czopie oraz do odprowadzania zużytego...
Witaj To jest standardowa usterka silnika 1,5dci. padają pompy oleju. następstwem tego jest wykończenie panewek i turbiny. Pozdr
witajcie! Mam następujący problem: moje 3p wypiło olej więc silnik rozebrany został i okazało się, że wyparowało pół pierścienia olejowego na jednym tłoku, tłok wymieniony i zmienione zostały wszystkie pierścienie na wszystkich tłokach i panewki. Złomek poskładany... pracował OK aż nie pojechał z prasą do słomy, stracił moc zagrzał się i okazało się...
Jeżeli 2gi raz obróciło panewki wygląda na zły montaż podzespołów ewentualnie źle dobrane części, ewentualnie obróbka podzespołów została źle wykonana Głównym powodem obrócenia panewek jest małe lub zupełny brak ciśnienia oleju w silniku ale w tedy to zazwyczaj leci góra silnika najpierw Pompa oleju do sprawdzenia i kanały olejowe przy tak kosztownej...
Pomysłów jeszcze trochę zostało, pierwszy to manometr wkręcony w miejsce czujnika lub podłączony poprzez adapter. 2 jakie ciśnienia? 3 pomijając że wirówka, 2 zawory regulacji ciśnienia na obudowie chłodnicy oleju, wałek rozrządu już sprawdzone to pozostaje smarowanie sprężarki i te sławne "patyczki do lodów"
Witaj! Jeśli chodzi o kurz, to pierwszą rzeczą, którą powinno się zrobić na początku każdej naprawy TO GO USUNĄĆ! Kurz ma to do siebie, że mocno przywiera zwłaszcza do elementów mocno nagrzewających się, a także zapycha wszelkie otwory wentylacyjne. Do usunięcia go najlepiej użyć sprężonego powietrza (SUCHEGO-najlepiej w spraju) a także pędzelka i miękkiej...
Źle wyczyszczony kanał w wale.
Witam. Jakie cisnienie smarowania? Dokrecone wszystkie panewki korbowodów? Jaki stan panewek? Wszystko dobrze złożone?
Witam. Miałem identyczny problem w dwóch nowych AR-5516. Objaw zaczął występować po ok. 2,5tyś.stron (po miesiącu używania) przy większej ilości kopii. W jednej kopiarce wystarczyło tylko odkręcić mocowania pieca, dosunąć piec i dokręcić śruby. W drugiej oprócz tego co opisałem musiałem jeszcze rozebrać piec i posmarować smarem wysokotemperaturowym...
Obecnie producenci silników na panewkach nie stosują wkładek filcowych które powodowały że silnik leciał całe lata . Co to znaczy, nie potrzeba mówić . Polecam dołożyć takie krążki z filcu które by dotykały panewek oczywiście wcześniej je skroplić olejem maszynowym ( wazelinowy )będzie dłużej pracował .
Czego jeszcze potrzebujesz,wszystko już wiesz.Smarować trzeba bo te panewki wymagają wstępnego smarowania,patyczek do uszu i oliwa do urządzeń precyzyjnych.Naprawiłem już setkę takich bębnów.Pozdrawiamn
Witaj Na pewno nie możesz jeździć i uruchamiać silnika bo skończy sie remontem...ja kiedyś po takiej awarii Taki olej zatrze panewki na wale , pierścienie tłokowe na głowicach i remont masz jak w banku.., nie wiem czy nie będziesz musiał rozebrać całego silnika ,aby dokonać smarowania panewek wału , bo taka mieszanka paliwowo olejowa zmniejszy na pewno...
Podobno działa, podobno to trochę mało, a nie może sprzedający nakręcić kilkuminutowy film podczas pracy pompy?. Jest podobna do PA 1 co do zasady działania, idei, ale skąd chłopie weźmiesz jakieś części zamienne do niej. Mogą być potrzebne jakieś uszczelniacze, simeringi, łożyska - to ma lata. Konserwacja polega właśnie na zabezpieczeniu szczelności,...
Skoro spaliły ci się opory to najprawdopodobniej masz suche panewki w silniku dmuchawy i mocno wzrósł pobór prądu.Zacznij od rozbiórki dmuchawy i posmarowania panewek.A opory...Ja zrobiłem w ten sposób:wziąłem kawałek drutu oporowego od termowentylatora 2kW i podłączyłem go w szereg z zasilaniem dmuchawy.Następnie przesuwałem przewodem zasilającym silnik...
Czy w związku z tym ze silnik pracował parę minut bez smarowania istnieje konieczność wymiany jakichś elementów np panewek, pompy olejowej itp?
Witam No wiec tak ;) : 1. no i prosze 30 tys. to nie to samo co 370 tys. :( ....co jest kolejnym dowodem na to, ze skoro sie kupuje uzywany sprzet....to trzeba dokladnie go obejrzec :!: 2. producent podaje, ze zywotnosc podzespolow tej drukarki to 300 tys., ale jak wspomnialem wczesniej czasami pochodza duuuzo wiecej :) 3. co zrobic, zeby dzialala dlugo?.....po...
Ale po co? Jak smarować to tylko klejem do srub, i to pierwsze dwie pozycje
1. W opisie dla Optry T 4069 radzą: "The wrong printhead is installed. Replace with the correct printhead. Reseat cables between the print head and the system board Defective print head Defective cables Defective system board". Jest tylko probem jakie kabelki "zrestartować". "Reseat" a nie "reset" czyli wyjąć i jeszcze raz włożyć. 2. W necie znalazłem...
Witam, pojawił mi sie dziwny problem, otóż jechałem autostradą 160-170 km/h i naglę pojawiła mi sie kontrolka oleju i samochód stracił moc. Sprawdziłem stan oleju, był w porządku ale samochód wydawał dziwne szmery w silniku. Zostawiłem go i po niego wróciłem po jakiś 3 dniach to już tych szmerów nie było. Samochód był sprawdzany pod kątem ciśnienia...
Witam ponownie, późno ale lepiej niż wcale. Typowo, brak smarowania panewki poszły, zakleszczyło na wale i tyle, po zaprowadzeniu do mechanika i wymianie panewek oraz oleju i przeczyszczeniu odmy wszystko wróciło do normy :) Wał z tego co mówił mechanik był w zasadzie nienaruszony ja kdobrze pamietam nawet nie szlifował bo nie było potrzeby :) Pozdrawiam...
Głowica to pierwsza część, która po odpaleniu silnika bardzo mocno się grzeje. Nawet przy dużych mrozach lód nie ma szans w niej się utrzymać. Problem jest w smoku, aby zassał olej. Podnosząc smoka masz smarowanie przede wszystkim wału, czyli panewek...
Ten silnik to zarazem transformator zasilający lampowy układ magnetofonu. Do sprawdzenia jest pobór prądu przez elektronikę. Szczególnie podejrzany może być prostownik selenowy. Do sprawdzenia jest też smarowanie. Oś wirnika chodzi w panewkach. Obecność kurzu i wirnik stawia opór. Trzeba rozebrać wyczyścić panewki i oś. Kiedyś smarowało się oliwą do...
panewek się nie smaruje tylko wymienia na nowe jeżeli już dochodzi do przegrzewania silnika :!: , luzy i tak pozostaną a to grozi przetarciem cewek i uszkodzeniem scalaka , nowe panewki można oczywiście pociągnąć niewielką ilością olejku do panewek , niczym innym :!:
To ile pochodzi bez oleju zależy od konstrukcji konkretnego silnika, od tego czy wystąpi podczas obciążenia, w tasie, czy na dopiero rozgrzewjącym się silniku który przed chwilą miał jeszcze smarowanie. I to że chodzi i nie ma (jeszcze) dziwnych objawów nie znaczy że nie jest uszkodzony. Np: kilka s i przyłapie wał, są już ryski, degraduje się układ...
Żadna nie będzie dobra dopóki nie będzie miała smarowania olejem tłocznym przez pompę do panewek. Wydajność takich sprężarek też jest żadna do piaskowania.
Jak nie naruszony, skoro wlazła jedna pod drugą, to zrobił się owal i jeszcze działanie temperatury, bo przecież kanał olejowy został przytkany i brak smarowania=tarcie=temperatura. Stało się to w trakcie obrotów silnika i może dużych.
Możesz jeszcze spróbować przesmarować panewki twojego silnika (wcześniej czyszcząc je ze starego smaru i innych nalotów ) jeżeli znacznie wydłuzy to czas grania twojego magnetowidu to możesz zaryzykować wymianę tych panewek ich koszt to chyba 40 czy 50 pln. Jeżeli nie wymieniasz zespołu panewek tylko go smarujesz to pamiętaj o dokręceniu trzech małych...
Jeśli naprawdę zależy ci na reanimacji silnika to polecam znaleźć fachowca, który dotoczy panewki z brązu berylowego lub stopu z grafitem (materiał samosmarujący). Jeśli były problemy ze smarowaniem to pewnie panewki są zużyte (luz poprzeczny). Co do nasączania panewek to powiem taką rzecz chinole nasączają panewki olejem jadalnym, który zasycha z czasem...
No niestety nie ciebie jednego takie coś dopadło. Z naszych rozważań wynika że masz 3 wyjścia: 1. szukać następnego silnika 2. rozebrać ten co masz w celu weryfikacji układu smarowania, stanu wału i panewek i wałków rozrządu oraz ich panewek. Generalnie trzeba to wszystko pomierzyć. Tam powinny być pasowania rzędu setnych części mm. 3. Zająć się tylko...
czy mogę bezpiecznie zdjąć ten dekielek i zakroplić na panewkę kroplę oliwy nie urywając czegoś pod dekielkiem? Gdzieś na forum widziałem nawet dokładny opis (ze zdjęciami nawet) jak to zrobić, sam też zresztą w innym opisałem pokrótce "jak się to robi". Trzeci raz chyba nie trzeba? Tak czy inaczej - lepszym rozwiązaniem będzie wymiana silniczka na...
Zamiast wazeliny i olejów można użyć smar silikonowy do smarowania. W przypdaku bardzo lekkich luzów samo smarowanie pomaga na długi czas bez konieczności wymiany panewek.
jeśli ciśnienie skacze w rytm pracy garów to przyczyną jest nadmierny luz gdzieś w układzie smarowania (panewki wału, wałka rozrządu...) Zaworu przelewowego się nie czepiaj bo jeśli utrzymuje ciśnienie max w okolicach 4bar to jest ok. Od razu powiem że podkładanie czegokolwiek pod sprężynę nie spowoduje wzrostu ciśnienia na wolnych obrotach. Jeśli pękł...
Tak taką usterkę powoduje niewłaściwe smarowanie panewki lub zapchanie kanału doprowadzającego olej do niej.
Po wymianie wału panewek wszystkich korbowodów brak ciśnienia
Tam nie ma co smarować pod ciśnieniem, bo nie ma panewek!!! Wystarczy zalać olejem tak ok 2-3 cm skrzynie korbowa i po kłopocie. nie trzeba żadnych zbiorniczków. W zaznaczonym wyże miejscu koło cylindra wywiercić otwór i dorobić bagnet do sprawdzania poziomu oleju. ( takie jest orginalnie rozwiązane w takiej sprężarce tylko fabrycznie montowanej do...
Zmierz pobór prądu przez silnik dmuchawy.Skoro to jest auto z 1991r to z pewnością są suche panewki w silniku.Stąd większy opór toczenia i duży pobór prądu.Wymontuj dmuchawę,nasmaruj panewki.Wystarczy olej silnikowy pomieszany z benzyną,stosunek 2 części oleju jedna benzyny.W filc który jest wokół panewki wstrzyknij parę cm tej mieszaniny.Po krótkim...
Niestety zakończyła się usunięciem wałków na stałe, przekręcone panewki, gniazda panewek nie trzymały już wymiarów, jedyna opcja wymiana bloku silnika, nie opłacalne, ostatecznie otwór smarujący panewki lewej głębokiej został zaspawany (blok silnika na szczęście jest ze stali, a nie żeliwa), otwór smarujący panewki lewej przedniej zakorkowany panewką,...
moze nie jestem specem od komputerow ale maszyn elektrycznych..Z tego co wiem to panewek z fosforobrazu sie nie smaruje..a juz napewno nie smarem grafitowym.ten ostatni polecam do resorow i srub prawdopodobnie w zuzytych silnikach moze smarowanie smarem lozyskowym poprawic chwilowoprace silnika ale na jak dlugo? powodzenia w eksperymentach!!!
ogólnie to maszyna kupiona z niemiec , nie pracowała na jeden cylinder własnie ten 2 , pokrzywione zawory były , przytarty tłok , silnik napewno był już kiedyś robiony , brakowało paru osłon od chłodzenia wiec stwierdziłem ze to było przyczyną awari , zrobiłem ten cylinder , przepracowała cały sezon , ciśnienia nie mierzyłem bo nawet przy nagrzanym...
Bez rozkręcenia i zobaczenia w jakim stanie są podzespoły to nie ma 100% pewności. Brzmi jak zatarty na wale ale jest możliwość, że to coś z osprzętu się rozpadło albo w ogóle jeszcze coś innego ale to już weryfikacja fizyczna, nie przez forum. Nadmiar oleju jest niepokojący. Pytanie czy przelałeś sam. Jak nie, to musi być czymś rozcieńczony - płynem...
Te silniki mają chorobliwą skłonność do zacierania się na panewkach (tulejkach), przez to żreją duuużo prądu, zazwyczaj pada zabezpieczenie termiczne, więc pakuje się kawałek drutu, i naprzód, po pewnym czasie "coś musi puścic" , często zamyka się zwój na wirniku i też siorbie dużo prądu, i jeszcze jedno, tych panewek się nie smaruje, mają być suche...
Nasącz kilkoma kroplami filce smarujące panewki (olej do maszyn do szycia) Złóż silnik wstępnie ustaw wirnik tak żeby obracał się lekko i skręć nie za mocno. Podłącz zasilanie sprawdź jeżeli się kręci to dokręć śruby, jeżeli nie kręci a wirnik trze o stojan trzeba z czuciem małym młoteczkiem uderzyć w jarzmo z panewką aby odsunąć wirnik od stojana,...
- pierścienie - panewki - luzy na smarowaniu turbiny - uszkodzenia odmy Zapomniałeś dodać - uszczelniacze zaworowe. Zmieniłbym je w pierwszej kolejności.
czyli tak jak mówiłem :) panewki... jezeli ciśnienie nie świeci na wolnych obrotach, a ruszając zaświeca lub wystarczy silnik obciążyć to ewidentnie panewki, a do tego kolega pisze ze mu odma zamarzła... czyli zamarzła, wywaliło olej, brak smarowania i przytarło korby i główne, a wskazuje na to pierwsza panewka od pompy -BRAK smarowania
Nie używaj smaru silikonowego, z mojego doświadczenia wiem, że w wysokiej temperaturze po jakimś czasie dosyć mocno twardnieje, lepszy jest Katun HTG, Ja czasem używam smaru syntetycznego firmy Leda ale on też z czasem gęstnieje, najlepszy byłby taki, jaki jest oryginalnie w łożyskach do wałków górnych, albo taki jak ma Canon albo HP do smarowania folii...
Spadek ciśnienia oleju jest sygnalizowany świeceniem kontrolki. Powodem jest rozrzedzenie oleju przy nagrzanym silniku i rozszczelnienie, zużycie panewek na wale korbowym. Zleć mechanikowi pomiar ciśnienia smarowania. Możliwe że czeka cię szlif wału i wymiana panewek. Pompa podnośnika też do wymiany i uszczelniacze wraz z pierścieniem na tłoku pompy...
Teoretycznie woda może krążyć w układzie zamkniętym, tylko wtedy potrzeba jakiejś formy chłodnicy żeby tą parę skroplić. No i kolejna kwestia, potrzeba pompy która tą skroploną parę (wodę) wpompuje do wytwornicy pary. Wtedy powstaje obieg Rankine'a. A skąd weźmiesz parowy silnik tłokowy? Wiesz że taki układ będzie miał przy dobrych wiatrach 20% sprawności,...
Fajna sprawa. Sprzęt dostał drugie życie. Poświęciłbym jednak nieco więcej uwagi silniczkowi napędzającemu zwierciadła. Łożyska, jeżeli rzeczywiście są ślizgowe, wykonano zapewne ze spieku porowatego. Właściwym środkiem do smarowania jest w tym przypadku olej i to możliwie dobry. Widoczny wcześniej smar był raczej zgęstniałym zestarzałym olejem. Przy...
Ta sprężarka nie potrzebuje smarowania ciśnieniowego, robiłem kompresor na sprężarce podobnej HS31, gdzie przerobiłem pokrywy korbowodów na rozbryzgowe i działa już 10 lat. Dwa lata temu zaglądałem do panewek (bez większych zużyć). Kompresor używam na bieżąco do malowania i spokojnie daje radę.
gromleon , już któryś raz sugeruję, abyś zmierzył ciśnienie oleju, tak jak napisałem wyżej, jego wysokość wszystko ci powie. To jest pierwsza czynność którą się powinno zrobić w tej sytuacji. Jeżeli jest dobre, to raczej wszystkie elementy układu smarowania są w dobrym stanie czyli panewki sworznie smarowane przez ten układ (chyba że nie jest smarowany...
to tak nawiązując do padających silników to na każdej stronie tego tematu na pierwszym miejscu powinien być taki wielki napis - BLS - wał odchudzony od poprzedników o parę ładnych kilo, korby tak samo, zjebany układ smarowania, panewki z foli aluminiowej :), do tego dpf i porażka jakich mało gotowa. Zakładając że taki motorek został wrzucony do Passata...
Silnik już ma większą moc poprzez modyfikacje mechaniczne zrobione przy remoncie między innymi (zmiana tej skrzyni biegów na 8 biegową) wraz z skróceniem pierwszych biegów (do 3) 1. Kapitalny remont 2. Zmiana wałka rozrządu 3. Modyfikacje układu dolotowego 4. Zmiana kolektorów wydechowych 5. Modyfikacje układu wydechowego (między innymi pełen przelot)...
Czy wystarczy wymiana panewek wału i korbowodowych jeśli wał nie będzie porysowany
W tym miejscu nie ma czujnika położenia wałka w głowicy? Teraz widzę że to na krzywce to może kanał olejowy do smarowania tej panewki która jest zużyta.
Wszystko prawda, ale jak zrozumiałem to nie był nowy silnik z fabryki tylko używka, więc i pompa miała resztki oleju między trybami. Powinna zassać w 5 sek olej. W aukcji piszą, że pompa nowa lub po regeneracji. A regeneracja zapewne polegała na rozebraniu, wymyciu i złożeniu (zapewne na sucho). Dlatego nie zassała oleju. Nie wiadomo też czy przy montażu...
Jakby głowica była krzywa to przy długiej pęka wałek rozrzadu. Olej widać marnej jakości. Zawory nie są jednakowo wypalone. Mogło ciągnąć i olej i wodę z odmy ale to by nie zablokowało silnika. Jeszcze zdjęcia panewek są potrzebne, po wytarciu będzie wiadomo jakie były obciążenia i smarowanie na poszczególnych cylindrach. W jakim stanie jest środkowa...
Takie wspomagacze rozruchu stosuje się ale do sprawnych akumulatorów przy silnikach po remoncie. Pierwsze słyszę o takich metodach. Zawsze smarowałem panewki olejem, pompę olejową też napełniałem na stole i później montaż. Po odpaleniu silnika ciśnienie uzyskiwał po 2 sekundach, a do tego czasu starczyło smarowanie z oleju dodanego przy montażu. Co...
Witam Wszystkich ! Żona jakieś 4-5 lat temu kupiła blender z dzbankiem firmy Łucznik, jednak ostatnio jak rozleciała się tuleja z brązu w której pracowały ostrza, dowiedziałem się w servisie, że takowych nie mają, bo to teraz chińszczyzna, a chińczycy zostawili tylko nazwę i nawet części nie ma w sprzedaży. Więc tuleje dotoczył mi ojca kolega, który...
Przy takim rozwiązaniu z łożyskiem, możesz mieć problem ze smarowaniem panewki korbowodu. Łożysko wciśnięte do otworu zamknęło kanał olejowy, którym jest pompowany olej do górnej panewki walu, skąd splywa on po wale i smaruje korbowód. W tych silnikach nie ma smarowania rozbryzgowego tylko ciśnieniowe. W niektórych jest wiercony w wale kanał smarujący...
Nie pamiętam czy pytałem, czy Wy smarujecie (precyzyjniej zwilżacie) śruby przed montażem od 1. Głowicy, 2. Panewek? (Śruby oczywiście nowe) Dużo teorii sprzecznych słyszałem i zależny mi na Waszej opinii.
Konkretnie chodzi o smarowanie panewki plastikowej (ABS) w której porusza się oś (tu nie jestem pewny ale IMHO też ABS) z przymocowaną klapą do sterowania nawiewem (ciepło/zimno). Prędkości zawrotnych to to nie osiąga, ale amplituda temperatur raczej spora. Klapa porusza się ciężko, ponieważ jest uszczelniona do powierzchni obudowy nagrzewnicy gumową...
Witam. Trafiły do mnie dwie drukarki Kyocera P2135 z identycznymi problemami. Uszkodzony piec. -uszkodzony wałek teflonowy -uszkodzone panewki -uszkodzona zębatka 302F925080 (brązowa, przenosząca obciążenie ze sprzęgła do pieca -w jednej również uszkodzona zębatka sprzęgła -w obu wywalony bezpiecznik termiczny Ok. Naprawiłem, Wymieniłem -wałek grzejny...
Ten silnik słynie ze słabego smarowania na panewkach. Sprawdź dokładnie jeszcze raz.
Wiec tak sa dwa typy kompresorów smarowane olejem albo bez smarowania.Te smarowane maja zwykle panewki i sa smarowane centralnie jak w silnikach czerosuwawych.A bez smarowania maja poprostu panewki i pierscienie wykonane z teflonu lub grafitu.
Wnioskując z tego stuku cieżko uwierzyć że ciśnienie oleju jest dobre. Szukaj dobrego mechanika, można zdjąć miskę olejową i ocenić stan panewek.
Jeśli nagle zabrakło smarowania to w nich zawsze się przycierają najpierw panewki główne. W takiej sytuacji nie powinno się go już próbować odpalać bo jest duża szansa że wał będzie do odratowania i wystarczy wymiana panewek.
W drukarkach laserowych znajduje się lustro napędzane silnikiem BLDC obracającym się z bardzo wysoką prędkością. Hałas jest spowodowany zwykle tym, że we fabryce poskąpiono smaru/oleju do panewek. Jak widać HP ma w tym doświadczenie, bo z wentylatorami w laptopach jest ten sam problem. Ten sam problem robiłem w starej drukarce Laserjet która miała 15...
Olej w Dieslu szybko robi się czarny. Co do panewek - jak masz przez to spać spokojnie, to zweryfikować jednorazowo ich stan, jeśli ok to zostawić. Olej wymieniać nie w trybie long life ale co powiedzmy maks 15 000 km jak się da to i częściej (serwis long life zabija panewki), nie katować silnika na zimnym (słabe smarowanie + obciążenie zabija panewki),...
Cześć ! Polecam preparat " MILITECH". Bardzo ważne jest ponowne dokładne zaklejenie naklejką dostępu do panewek wentylatora. Jeśli naklejka się odkleja , to nie pomoże żadne smarowanie. Kurz jest wrogiem nr 1 wentylatora. Często przyczyną głośnej pracy wentylatora są brudne łopatki. Należy je dokładnie wyczyścić. Gdy są czyste i gładkie , poziom hałasu...
To dość dziwne to co piszesz... Dwa silniki i takie same objawy? Po mojemu albo miałeś pecha i oba są uszkodzone w jakiś sposób (zatarte, czy niepoprawnie złożone) albo ... albo czegoś nie sprawdziłeś dokładnie. Skoro przewijanie działa normalnie (a to są największe obciążeni8a mechaniczne dla silnika) to niby dlaczego przy odtwarzaniu miałby zwalniać?...
Witam. Tak się składa że jestem w temacie i uważam że skoro R22 czy jakiś inny wpływa do sprężarki to przeważnie zawsze do komory w któ¶ej na spodzie jest olej smarujący panewki agregatu, więc nie rozumiem czemu ciśnienie nie może go choćby trochę mieszać. Przecież tylko kapilara wychodząca z agregatu jest połączona z pompką. Może się mylę i AMica...
Witam Hmmm, niech pomyślę. A więc tak. Z tego co pamiętam co mi napisano i wytłumaczono to należy bardzo sotrożnie wywiercić otwór w korbowodzie pod kątekm ok 40-45 stopni wiertłem 4-max 5mm, tak na środku korbowodu aby przeszło na wylot przewiercić razem z panewkA ( nie przewiercać wału - tylko zdjąć cały korbowód i złożyć go tylko z panewką w środku),...
W sieci jest opis co do holowania autka z automatyczną skrzynią biegów: Możliwość holowania samochodu z automatyczną skrzynią biegów jest bardzo ograniczona. Praktycznie każdy z producentów skrzyni biegów lub samochodu wyposażonego w taką skrzynię, jeżeli przewiduje możliwość holowania, podaje inne warunki. Dla wielu modeli skrzyń nowej generacji producenci...
Dla potomności.... Kwestia nasmarowania panewki talerza pod płytą CD. Chodził lekko i płynnie ale widocznie niewystarczająco. Smarując tę panewkę zlikwidowałeś w części jej luz. Smar wypłynie - problem powróci. Z kolei problemy z "rozkręceniem się" silnika są powodowane zabrudzonym komutatorem tegoż.
Ale co smarowałeś? Bo wałka po którym chodzi karetka nie smaruje się. Wyczyść go, wyczyść panewki karetki, sprawdź czy rolka dociskowa nie jest jeszcze przypadkiem plastikowa. Czy bez taśmy też tak chodzi? Uszkodzony może być też napęd taśmy, jak i zatarte łożysko silnika.
Witam! Potrzebuje informacji w jakich pojazdach stosowane były sprężarki powietrza z łożyskami kulowymi tj. bez panewek i smarowania pod ciśnieniem, tylko zwykłe rozbryzgowe. Dokładnie przeszukałem forum i wstępnie wiem, że są to Ził i Skot (więc może też Tatra, ale z tego co na razie widziałem to są 1 tłokowe). Pytam, ponieważ nie chcę ryzykować przeróbki...
dokręcanie panewek monta panewek numery panewek
schemat zasilacz antenowy honda civic sterownik schemat warsztat pomysły
ws504b schemat zseeim technikum
Pobór mocy falowników Sofar Solar KTLX w nocy Dudnienie i rezonans podłogi w bloku na parterze - przyczyny i rozwiązania