Pięć lat pracowały w Uaz-ie - chyba nawet od tego samego producenta z Olkusza. W zeszłym roku konieczna była wymiana tylnych resorów i w związku z tym demontaż tych tulei. Przez te cztery lata "ułożyły się" do miejsc w których pracowały, innych zmian nie było. Zostały zamontowane na smar miedziowy bardziej ze względu na korodowanie metalowych elementów...
nie chciałbym kwestionować wiedzy i doświadczenia djbola,ale zobacz sobie na sposób u/życia obu klejów.butaprenem smarujesz dwie dopasowane powierzhnie,czekasz aż przeschnie ,składasz je i mocno dociskasz-możesz go zastosować,jeżeli masz możliwość zrobić to wszystko.poxipol jest półpłynny kiedy go nakładasz (wciskasz w szczelinę),musisz się upewnic,że...
Można, osobiście tak robiłem w parach GDN 20/30 i GDM 12/60. W obu typach karkas łatwo i przyjemnie czyściłem nożykiem tapicerskim z nowym ostrzem. Membrane do karkasu kleiłem klejem dwukomponentowym Pattex Repair Epoxy smarując od spodu z dużym umiarem. Pozostawiłem to w pozycji magnesem do góry i ładnie się wlewało w połączenie. Kosz z zawieszeniem...
Tylko jedna praktyczna uwaga. Butapren jest Ok jeżeli głośniki używane są w suchym i ciepłym pomieszczeniu.Gdy są eksploatowane na wyjazdach i działa na nie zmienna temperatura i duża wilgotność powietrza wówczas następuje oddzielenie się warstewki butaprenu od resora. Wcześniej wspomniane kleje nie mają tej przypadłości.
Dzisiaj to porozbieralem . Podpinając pod kostkę nie działa . Ale bezpośrednio pod silniczek - działa i smaruje . Ale jest zależność że smaruje przez kilka pierwszych sekund od załączenia silniczka . Czyli kolega mądrze prawi żeby podpiąć to pod światła stopu. Zasilanie silniczka bezpośrednio wpiąć do przewodu + światła hamulca ?
Dokleję to do tematu, może się komuś przyda. Zależnie od narzędzia, stosujemy smar o określonej konsystencji. W elektronarzędziach stosujemy smary o gęstościach NLGI: 000; 00, 0, 1, Zależy to od szczelności przekładni i prędkości jej pracy oraz czy w elektronarzędziu jest układ pneumatyczny. W łożyskach poza przekładnią, stosuje się smar o NLGI 2. W...
Sprobuj najpierw zreperowac tonsile. Odklej kopolke, wytnij z kartki a4 ze 3 katrki 7x7cm i wloz do srodka cewki tyle kartek zeby ja prawie zblokowac, potem smarujesz butaprenem resor i kosz uwazajac zeby nic sie nie styknelo, potem tylko dociskasz palcami resor w kilku przeciwleglych punktach tak zeby go przypadkiem nie naciagnac(pozniej dociskasz...
No popatrz, a przeguby są smarowane grafitowym, a jak pęknie osłona to długo nie pojeździsz. Elektrit, GRAFITOWANYM, grafitowy to była czarna gęsta breja do smarowania piór resorów w Starach i gąsienic. Ten "inkryminowany" przez założyciela wątka to smar bodajże litowy z dodatkiem grafitu. Nie nadaje się do łożysk tocznych ze względu na niewłaściwą...
To nie jest smar grafitowy, smary z dodatkiem dwusiarczku molibdenu też są grafitowo-szare kolorem. Sam smar grafitowy, czy grafiotowany jak kto woli, nadaje się do smarowania piór resorów, sworzni gąsienic, sworzni ramion koparek, przegubów kulowych itp - nie lubi temperatury, ale za to jest trwały, grafit sam z siebie jest środkiem zmniejszającym...
Tutaj kilka uwag i zebranych informacji w moim przypadku: Przymierzam się do budowy projektora LCD (o tym za moment) Chwilowo zaś cieszę oczy takim oto prostym wynalazkiem: . Ci co to sprzedają na allegro są oczywiście oszustami, ale nie do końca. Trzeba po prostu wiedzieć że zamieszczają na aukcjach zdjęcia obrazów rzuconych przez lepsze konstrukcje...
Ile ludzi, tyle metod i metodek do renowacji. :P Naprawiałem już trochę głośników i mam już nieco wypraktykowane swoje metody. Ja rozklejam mieszaniną wszystkiego, nazwaną przeze mnie żartobliwie "kompocik". W skład wchodzą wszystkie rozpuszczalniki i benzyny jakie udało mi się znaleźć, razem ze zmywaczem do paznokci podebranym siostrze :). Jedyne czego...
Niema w tym nic trudnego.Jakis dobry klej ja uzywalem jakiegos dwuskladnikowego.Najlepszym wyjsciem jest zakup calych membran wraz z resorem to wtedy glosnik ladnie wyglada.Na lagro jest ich duzo dostepnych.wycinamy stara membrane i czyscimy miejsce w ktorym trzyma sie ona cewki.Uwarzamy by nie uszkodzic cewki.Nastepnie czyscimy miejsce w ktorym resor...
Dzień dobry Widzę tylko jeden temat sprzed ponad 2 lat, tam wybór padł na Makitę i skończyło się niezadowoleniem kupującego, bo były problemy ze smarowaniem. Zastosowanie: Chciałbym kupić coś do cięcia średnio z 4-8 m drewna rocznie, różnego typu, w tym czasem może być twardsze liściaste. Chcę, żeby sprzęt wytrzymał z 5 lat. Budżet: 300-700 zł, ale...
jesli chodzi o usztywnienie membrany to ja mam swój efektywny, mało estetyczny i drogi sposób ale naprawde usztywnia i wzmacnia....niestety podnosząc troche wage. Mianowicie niewidoczną strone membrany polewam "super glue" zaczynając od miejsca w którym nacisk jest najwiekszy czyli od poczatku stozka przy samej cewce z cewką włącznie. I tam odpowiednzio...
1 Zakładam że tylko resor wygnił ze starości z membrana jest ok. Odetnij żyletką i oskrob resztki amortyzacji, pamiętaj żeby odzyścić zwłaszcza miejsce łączenia membrana - resor. 2 Weż takie jednorazowe waciki i benzynę/aceton/nitro i doczyść kosz z resztek kleju. 3 Kup butapren na bazarze/w sklepie z farbami a 2 kopułki i 2 resory na www.umifon.pl...
Witam! Problem możesz rozwiązać w bardzo prosty sposób a mianowicie udać się do dobrego tokarza i wytoczyć tulejkę z aluminium lub brązu. Dokładny pomiar i toczenie. Tulejkę wkładasz w szczelinę.Magnes smarujesz klejem, który skleja metal i po kłopocie. Po nasmarowaniu magnesu trzeba dobrze przycisnąć. Po wyschnięciu wyjmujesz wytoczoną tulejkę. Masz...
Witam. Jeżeli chcesz zregenerować te głośniki to udzielę Ci kilku rad. Po pierwsze robienie jednej membrany z dwóch mija się z celem, po drugie doklejanie resora akurat do tej membrany to też niezbyt dobry pomysł. Przy wymianie cewki lepiej wymienić od razu resor dolny (żółty). Przy centrowaniu używaj wyłącznie papieru-nigdy blacha. Do wyjęcia opiłków...
Tylko nie wiem jak z tą membraną tam. Folia musi mieć odpowiednią grubość (po złożeniu do obwodu magnetycznego powinna dość skutecznie utrudniać przesuwanie się cewki), oraz długość ( najpierw do szczeliny ma wejść folia, a cewka z membraną powinna być dopiero zsunięta w dół, gdy dolna krawędź folii oprze się o dno układu magnetycznego). W miarę precyzyjnie...
Nie wymieniaj tych głośników bo specialnie dla ciebie dam łopatologiczny opis wymiany zawieszenia.Najpierw idź do apteki lub do sklepu ze sprzętem medycznym i kup jednorazowy skalpel (koszt 2,50zł) w ostateczności morzesz kupić w supermarkecie zestaw pseudonożyków modelarskich toya za 7zł(uwaga nóż do tapet wykluczony zbyt tępy i zbyt grube ostrze)...
jest głównie o dużym przetworniku gdzie jest dostęp do resoru dolnego Jest tam też zdanie o zamkniętych koszach. Zasada jest taka sama - najpierw trzeba wykleić membranę wraz z cewką i dolnym zawieszeniem, a potem (po oczyszczeniu płaszczyzn klejenia ze starego kleju i reszty gąbki) dokleić do membrany zawieszenie i (tu jest zmiana) - najpierw wkleić...
Mam już kupiony zestaw do regeneracji taki jak pisałeś tylko takie zdjęcie wrzuciłem, żeby zapytać co z tym filcem.Czyli tak: Smaruje resor i kosz na dole i próbuje przykleić resor dociskając tą gumką z ołówkiem a jak już to zrobię to smaruje kosz u góry i przyklejam zawieszenie górne czy jak?
Osobiście regenerowałem ostatnio 2 głośniki 25/60/1 i powiem, że nic trudnego (wymiana zawieszenia górnego) ale dość "brudna" robota - z uwagi na bardzo paskudnie klejące resztki starego resoru. Wypracowałem sobie metodę usuwania resztek z kosza za pomocą dłuta stolarskiego o ostrzu około 12mm. Oczyszczenie 1 kosza trwa około 3 - 5 minut chociaż trzeba...
Nie wiem jak zrobić konserwację resorów. Smarem? W kontakcie z piaskiem powstanie pasta szlifierska i będzie po piórach. Może wystarczy pomalować? Przyczepka ma DMC 750 kg. Tylko jedno, najdłuższe pióro jest zamocowane w strzemionach. A ile pior dochodzi do strzemiona? Zazwyczaj jesli jedno pioro ma oczko do mocowania w strzemionie to co najmniej jedno...
Witaj! Cewka membrany musi mieć luz, ponieważ pracuje w szczelinie. Sprawdź czy resor /guma w koło membrany/ nie jest uszkodzona.Jeśli tak to podklej ją butaprenem. Pod membraną masz resor ,który musi być połączony -membraną od góry a od dołu z koszem głośnika. Jeśli głośnik brzęczy to może być rozsypana cewka,która jest nawinięta na karkasie i wklejona...
nie odklejaj kopulki mozesz zrobic to inaczej bez kliszy. Jezeli wszystko masz w calosci tzn resor dolny cewke i membrane. Napisze jeszcze raz:) smarujemy klejem ( ja budapren) mijsca sklejenia membrany i resoru dolnego potem przyklejamy zawieszenie gorne i dolne w czterech miejscach na krzyz i tak przesówamy membrana ( zawieszeniem) i resorem dolnym...
Ja to robiłem troszkę inaczej.Wycinasz kapselek przeciwkurzowy ze środka.Potem delikatnie próbujesz odciąć cewkę od membrany (pamiętaj o tym aby nie uszkodzić drucika nawojowego cewki bo często jest tuż pod miejscem klejenia). Potem usuwasz starą membrankę.Gdy cewka z resorem dolnym jest już oswobodzone z membranki należy delikatnie poprawić klejem...
Pomysł chory- celulozowe membrany nie znoszą niczego mokrego pod żadną postacią- na pewno stracą sztywność i mogą się zniekształcić a nawet zacząć rozwarstwiać... Z samochodowych zezy to kiedyś tylko czytałem o pomyśle smarowania gumowych i piankowych resorów preparatem do konserwacji uszczelek w dziwach- rzekomo stają się bardziej elastyczne i przedłuża...
To też klej na kauczuku z jakąś domieszką, taki "lepszy butapren". Ja kleję butaprenem amortyzację do kosza (nie miałem jeszcze reklamacji, może mam lepszy butapren?) cewkę z membraną i resorem dolnym ponalem. 2-4 dni schnięcia ale warto - ponal wytrzymuje ekstremalne warunki. Czasem delikatnie smaruję nim karkas dookoła gdy jest z papieru - od razu...
Hmm po tonsilowskim kapslu i piance zawieszeniu sądzę że resor i cewka oryginały, bo tylko maniakalny morderca głośników użyłby niefirmowych części, a wygląda na w miarę przyzwoicie sklejonego. Pewnie jakiś warsztat osiedlowy z serwisantem co wieczorami na elektrodzie smaruje :).
To prawda eltron nie nalezal do konstrukcji wybitnie sprzyjajacych pracy tych glosnikow w tych wielkich kastach (ok 175L (at) 45-50Hz)... Mowa o ELtronach 60. 100W modele byly juz lepsze... Z farba kauczukowa max 2 warstwy, inaczej stanowczo go usztywni. Wsadz na membrane jakis talez co ja zasloni i smaruj resor.
Proponuje strzykawkę ,igle,i butapren.napełniasz strzykawkę dajesz tu i ówdzie dociskacz ,czekasz i gotowe.lecz jeśli odkleiło sie sporo zawieszenia to musisz centrować cewkę, dam rade jak zawieszenie nie chce sie przykleić do membrany to smaruj cienko membranę i resor jednocześnie. czekasz 2 minutki.jak złapie to już nie oderwiesz.
Osie lepsze są na stalowych drążkach skrętnych, podobnie jak w samochodach, zamiast tych wałków gumowych. Kiedyś produkowali na resorze skrętnym, na 2-3 piórach. Osie na drążkach skrętnych, można kupić w przystępnej cenie z używanej przyczepy kempingowej. Można trafić w idealnym stanie, przyczepy kempingowe są mało jeżdżone, przeważnie stoją :D Między...
Wiem, wiem...Tematów o regeneracji (wymianie górnych zawieszeń) było i jest wielkie mnóstwo... Tylko (niestety) nie do końca pokazują najlepsze rozwiązania technologiczne. Przykład - klej "na gorąco" do klejenia cewki z membraną...Kolejny - Próbował ktoś odkleić cewkę od membrany za pomocą lutownicy? (przypominam - cewka z membraną klejona jest najczęściej...
Moja ma ,,tylko" jakieś 20-25lat, no i w końcu się poddała. Kupiona od Rosjan na bazarze. Nie wiem z czego jest zrobiona obudowa twojej, że parzy w rękę. Moja gdy się przegrzewała to zaczynała inaczej pachnieć, ale uchwyt nie był gorący. Można by powiedzieć, że swoje już wyrobiła, ale nie dałem jej odejść w niebyt. Trochę czasu, trochę drutu nawojowego...
Witam. Chciałem zaprezentować rębak do gałęzi wykonany przeze mnie razem ze znajomym. Konstrukcja wykonana z tego, co mieliśmy pod ręką, stąd taki masywny szkielet. Założenia: - maks. bezpieczeństwa; - staramy się wykorzystać, co mamy dobrego i nadającego się; - napęd elektryczny silnikiem o niskich obrotach; - gałęzie mają być porąbane na odcinki...
Są dwie opcje. Można usunąć delikatnie filcowe wkładki i próbować odklejać resor tamtędy. Można też zrezygnować z tego i regenerować na wklejonym "sofcie". Tutaj, po wyczyszczeniu kosza z resztek zawieszenia, robimy następująco: 1. Odklejamy kopułkę. 2. Blokujemy cewkę. 3. Staramy się posmarować rant membrany acetonem i próbować delikatnie "zmarszczyć"...
Kopułkę odkleiłem już kilka dni temu, głośnik centrowałem kilka razy , smarowałem resor. Jednak po paru godzinach grania cewka się decentruje. Prawdopodobnie jest to wynik 30 lat życia tego głośnika. Myśle że to jest jedyny powód charczenia. Będę próbować dalej bo mimo tych wad po podłączeniu do Radmora grają pięknie.
To, że ZBR mają taki sam numer nie oznacza wcale, że oba auta miały tą samą konfigurację. Mogły się różnić pod wieloma względami np skrzynią, centralnym smarowaniem, elektryczną pompą kabiny, zawieszeniem (poduszki/resory), ilością osi itd. Zrób programowanie ZBR a ewentualnie potem zajmij się ECAM.
Amortyzator jest lekko zardzewiały stoi w ogolę nie rusza się i z tym mam problem. może jest jeszcze jedna opcja wy czyścic szczotka druciana go i wy smarować ? jak widać na zdjęciach rozlany jest cały. Kolego zobacz najpierw jak zbudowany jest amortyzator w amice bo w zasadzie amortyzator to tylko ta dolna część górna to tylko jak by pręt który wchodzi...
Witam Otóż problem bardzo dziwny. Kierowca opisuje to tak że, skrecając na łukach drogi jest początkowo brak reakcji na kierownicy, aż nagle auto przeskoczy tak jakby wpadło w koleinę. Na pusto jest wszystko ok, luzy na zwrotnicach sprawdzane, resory, na szarpakach też był. Nic nie wyszło. Przebieg 600tys, centralne smarowanie to na łożyska zwrotnic...
Jestem zadowolony z rozkodowania nr. VIN mojego auta, za co bardzo dziękuje.. Dane te przydadzą mi się w dalszej eksploatacji auta, w szczególności o grzaniu lusterek, co spróbuję wykorzystać do wyk. układu informującego o rozpoczęciu i zakończeniu wypalania się filtra FAP.(dioda). W sumie jestem zadowolony z Peugeota 308 SW, hdi, 110 KM, silnik jest...
W starym Wartburgu, takim "syreno podobnym" widziałem kiedyś fabryczny układ centralnego smarowania podwozia: W samochodzie był 4 pedał, pompa oleju ze zbiorniczkiem podobna do hamulcowej i rozprowadzony pod podłogą system rurek dochodzących do zwrotnic, ślizgów resorów itd
Jak sobie czytam te opowieści o maluchach, fso, czy poldkach, to muszę stwierdzić, że miałem nudne życie, albo mam takiego farta, że trafiałem na w miarę solidnie wykonane egzemplarze, że w zasadzie poza tym co fabryka (dtr) chciała, samochody nie robiły mi kawałów. W pierwszym maluchu - przebieg 65 tys.km, poza wymianą dwóch par przegubów elastycznych...