Silnik musi być zamontowany tak jak w kosiarce, czyli poziomo! Chodzi o smarowanie.
Taką samą jak hs 21 . Pojemność 424 cm/3 Wydajność zależna od obrotów ale na pewno więcej niż 1400obr/min nie można jej kręcić i to chwilowo tylko . Sprężarka smarowana ciśnieniowo olejem od silnika pojazdu .
Upewnij się, czy Twoja sprężarka nie jest smarowana ciśnieniowo z układu smarowania silnika. W takim wypadku może być problem ...
W grudniu 2008 go wziąłem. Smarowanie jest ciśnieniowe. Silnik ma 1420 obr kolo na sprężarce jest aktualnie 200mm a na silniku 145mm. Jak dam na sprezarke 140mm to wyciagne z niego 400l czy nie ma szans?
Zastanawiam się, czy ta sprężarka nie była przypadkiem smarowana ciśnieniowo olejem z układu smarowania silnika.
Żaden silnik z agregatu typowego " marketowego"nie zrobi ci 6k godzin bo wyjdzie ci korba bokiem. Tu trzeba silnika z smarowaniem ciśnieniowym od samochodu a nie rozbryzgowym. Silniki te maja stope korbowodu aluminiowajak całość a nie jak w samochodzie korba stal + półpanewki. Zobacz sobie ile silników B/S i innych od traktorków ludzie sprzedaja z urwanymi...
Właśnie twego schematu brakowało i nie byłoby w ogóle tematu na forum. Problem rozwiązany - głowica nie jest smarowana ciśnieniowo w silnikach 1B20-1B30. Silnik złożyłem do końca i odpaliłem - bardzo ładnie pracuje. Bardzo dziękuję Wszystkim za pomoc. Pozdrawiam.
Jeżeli się nie mylę jest to taka mała pilareczka do gałęzi. Dokładnie Alpina Castor CX 35. Chyba jest uszkodzony odpowietrznik, niema w korku otworu na wylot tylko jest zasłonięty od środka klapką. W tym modelu jest ciśnieniowe smarowanie łańcucha, niema pompki, tylko ciśnienie wytwarzane przez silnik wypycha olej ze zbiornika. Z obu zbiorników wychodzą...
Nie piszę jak to nazwałeś "głupot". Ta sprężarka może i mieć oryginalnie smarowanie ciśnieniowe z silnika spalinowego który ją napędzał. Po zdjęciach trudno to jednoznacznie ocenić. Nie zmienia to jednak faktu, że to HS11. Wersja ze smarowaniem rozbryzgowym(własny olej) jak i ciśnieniowym(olej z silnika) oprócz sposobu dostarczania oleju niczym się...
Nie- na sprzęgło cieknie olej z misy, a nie z układu smarowania ciśnieniowego.
5) Dopuszczalna masa całkowita: 150kg 9) Rodzaj silnika: jednocylindrowy, chłodzony powietrzem z wymuszonym obiegiem, 4 suwowy 17) Rodzaj smarowania: ciśnieniowo-rozbryzgowe 18) Starter: Elektryczny i nożny 19) Przód: 3.50-10 Tył: 3.50-10 (opony) 21) Światło przednie: 12V 35w/35w (mijania/drogowe) 23) Kierunkowskaz: 12V 10W
AK 52 to oznaczenie stopu a nie sprężarki. Po konstrukcji jest to sprężarka od polskiego silnika spalinowego, smarowana ciśnieniowo, konstrukcja dość stara.
Przecież sprężarka od Ikarusa to nie to samo co od Jelcza, łożyska główne kulkowe, korbowodowe igiełkowe. Wydajność koło 20m3/h jak dobrze pamiętam. Z każdego innego współczesnego pojazdu sprężarki są łożyskowane ślizgowo ze smarowaniem ciśnieniowym od silnika.
Witam. Jeśli "ciśnieniowy" oznacz wyłącznik sterujący ciśnieniem powietrza w zbiorniku, to wystarczy zasilanie silnika przepuścić przez jego styki.Oczywiście należy dostosować (nie przeciążać wyłącznika)obciążalność styków do mocy silnika.Samo załączanie możesz zrealizować na standardowym wyłączniku krzywkowym(pakietowym), lub styczniku.Powinieneś sprawdzić...
Zrobiłem to na jednej HS17 przy 9bar silnik pobiera 2200W u mnie pracuje na 1600 obr smarowanie ciśnieniowe, ważne jest odpowietrzenie skrzyni korbowej. Nie ma sensu 10bar przy jednostopniowym sprężaniu. Znajdz sobie na youtubie rozebrane są ...
Tłokom daj spokój, co najwyżej zdejmij górne pierścienie i włóż je do cylindrów na samej górze - zmierz przerwę. Widać że sprężarka chlapała olejem, aż się nagar odłożył na denkach tłoków i głowicy. Działać to to będzie i bez smarowania ciśnieniowego, nie wiem kto to wymyślił, wystarczy dorobić sprawne smarowanie rozbryzgowe, jak w silnikach kosiarek,...
Powinien być tam gdzie jest śrubunek ale albo jest niesprawny albo go tam nie ma. Płytki w głowicy też do sprawdzenia. Na wylocie powinna być chłodnica sprężonego powietrza (rurka z żeberkami) z możliwością spuszczenia kondensatu (wody) w najniższym punkcie przed wejściem do zbiornika. Sama sprężarka powinna być chłodzona- wentylatorem z koła pasowego...
Jeżeli pompa oleju nie ciągnie możesz wykrecić ta duża srube z boku ze zpreżyną i zaworkiem ciśnieniowym wstrzyknąć tam olej sprytnie i szybko zakrecić. Pomaga. zalać podstawe filtra oleju ile sie da. Wstrzyknąc w kanały smarujące olej tak aby cofnoł sie do pompy oleju. Najlepiej jeżeli silnik jest wyciągniety i bez miski obrócić go do góry nogami i...
Czy silnik ma wymuszony układ smarowania? Czterosuwy z reguły taki mają, ale kto tam wie co Chińczycy potrafię wymyślić. Kosiarki do trawy przeważnie mają silniki ze smarowaniem rozbryzgowym, nie ma tam pompy oleju i wymuszonego smarowania wszystkich punktów tego wymagających. Są też silniki "kosiarkowe" z wymuszonym smarowaniem (z pompą i ciśnieniowym...
A tam w ogóle jest jakiś zawór regulujący ciśnienie? A możesz mi wskazać jaki kolwiek silnik spalinowy z wymuszonym, ciśnieniowym układem smarowania który nie ma zaworu? A bieg jałowy dla tego silnika to nie jest pyrkanie. Tylko 950-1000obr/min. A jak jest w ładowarce i ciągnie pompę to już 1100obr/min. A minimalne ciśnienie dla tego silnika to właśnie...
Dużo jest w internecie, że B&S to już nie to co kiedyś i też produkowany w Chinach natomiast Loncin podobno jest kopią silnika Hondy i całkiem fajnie się sprawuje. Jeżeli chodzi o B&S to jest to dokładnie Intek V Twin o pojemności 656 cm3 ze smarowaniem ciśnieniowym, dwutłokowy. Natomiast Loncin ma nazwę HS413AE o pojemności 413 cm3 o smarowaniu ciśnieniowym,...
Takie korbowody z panewkami były stosowane w małych silnikach firmy Hatz. Natomiast w małych benzynowych Hondach korbowód był aluminiowy bez panewki. Dziś takie rozwiązanie stosuje tylko Honda w dwóch maleńkich silnikach, ale to już wymierające dinozaury. Dzisiaj wszystkie (poważne) firmy przeszły na smarowanie ciśnieniowe. Chociaż mówiąc szczerze te...
Po pierwsze sprawdź olej czy jest i jaka jest jego barwa. jeżeli przypomina śmietanę to znaczy że jest z wodą i nie będzie smarował właściwie napędu. Następnie podłącz wodę bezpośrednio na pompę (można to zrobić przez przełożenie węza idącego do zbiornika) przelej wodą bez podłączania węża ciśnieniowego aby oczyścić układ z zanieczyszczeń i rdzy z wężownicy....
Dlatego, że sprężarka jest smarowana rozbryzgowo a nie ciśnieniowo jak w silniku, poza tym zwiększone obroty nie wpływają korzystnie na jej trwałość.
Nie wie wiem czy nie zauważyliście pewnego zjawiska zachodzącego w smarach stałych Tak - frakcja płynna wycieka wtedy ze skrzyni i zostaje mało plastyczna reszta. Bezwarunkowo olej będzie lepiej smarował, chłodził. To łożysko w karcherze ma zdaje się dużą średnicę więc olej wydatnie zwiększy dopuszczalną prędkość obrotową - czy między tarczą skośną...
Przy takim rozwiązaniu z łożyskiem, możesz mieć problem ze smarowaniem panewki korbowodu. Łożysko wciśnięte do otworu zamknęło kanał olejowy, którym jest pompowany olej do górnej panewki walu, skąd splywa on po wale i smaruje korbowód. W tych silnikach nie ma smarowania rozbryzgowego tylko ciśnieniowe. W niektórych jest wiercony w wale kanał smarujący...
Udało się rozwiązać problem. Nie wiem co pomogło ale : 1) czyszczenie i rozebranie włącznika - smarowanie 2) czyszczenie i smar silikonowy na włącznik ciśnieniowy. Myjka śmiga jak nowa !
Zdjęcie jest tak marnie zrobione, że trudno powiedzieć. Ale kompresor powinien mieć. Filtr wejściowy, sprężarkę z właściwym i działającym smarowaniem, zawór odprężający, wyłącznik ciśnieniowy, manometr, zbiornik, odwadniacz, silnik i układ go załączający - wspomniany wyłącznik ciśnieniowy. Koło pasowe sprężarki z wiatrakiem. Osłonę paska klinowego.
Mieszasz sam sobie. ;) Powietrze, mieszanka ...... Weź butelkę typu PET nalej wody i wbij w nią igłę to twoja iglica. Zakrec korek i zaczekaj aż woda przestanie kąpać. To zamknięcie gazu. Teza zassij ustami prze igłę. Woda poleci. Tak silnik podsysa benzynę. Pamiętaj że do silnika wpada powietrze z gaźnika leci benzyna a dalej tworzy się z tego mieszanka....
A czy kompresor od silnika sw 680 to hs 31? I czy 2 takie się nadadzą? Wiem że trzeba będzie zrobić smarowanie ciśnieniowe i chłodzenie.
Z tego co pamietam to tego typu sprężarki są chlodzone cieczą i zamiast łożysk mają panewki co wymaga ciśnieniowego układu smarowania, więc bryzgowe smarowanie nie starczy. Lepiej znajdź sopie sprężarkę starowską, (wiem bo mój tato miał urala a wnim silnik jak i sprężarka była ziłozka)
Pawciu-85. Jak masz zorganizowany pomiar obrotów? Nie mam, bo go nie potrzebuję. Silnik w moim kompresorze pracuje po rozruchu ze stałymi obrotami nominalnymi, jak zalecił producent czyli WAN Gdynia. Ze względu na smarowanie ciśnieniowe mam manometr ciśnienia oleju i czujnik cisnienia oleju. Jak pompa nie wytworzy w ciągu 50 sekund cisnienia 1 bar...
Dostałem sprężarkę powietrza ,która ma na skrzyni korbowej odlany napis HS11,02x, a na głowicy HS11,06,chcę ją zastosować w kompresorze , mam już zbiornik, silnik i inne części, ale nie wiem jakie jest jej smarowanie-rozbryzgowe czy może olej pod ciśnieniem był dostarczany z silnika spalinowego, a jeżeli smarowanie było ciśnieniowe to czy można je przerobić...
Ta sprężarka ma tylko smarowanie rozbryzgowe w Ursususie C360 3P z silnikiem Fergusona. Nie ma wtedy bagnetu a w miejscu górnej śruby mocującej dekiel tylni jest podłączony przewód ciśnienia oleju. Jednak to tylko pseudo smarowanie ciśnieniowe gdyż olej jest tylko rozpylany w postaci mgiełki, a cała sprężarka jest na łożyskach tocznych, a nie tak jak...
Witam Mam zapytanie: Posiadam kompresor z samochodu ciężarowego. Kompresor jak to przeważnie bywa w takich sprzętach był smarowany ciśnieniowo. Wał jest na łożysku igiełkowym (nie na panewce), a doprowadzenie oleju znajdowało się w górnej części karteru kompresora. Smarowanie nie było doprowadzone bezpośrednio do wału (podejrzewam, że właśnie dzięki...
Witam, trzeba dobudować obwód smarowania pod ciśnieniem, nie ma innej możliwości smarowania bez ciśnieniowego poprzez nalanie oleju do środka, zasado podobna jak w każdym silniku spalinowym bez smarowania wału korbowego pod ciśnieniem pójdą panewki i łożyska. Ta sprężarka nie jest przewidziana żeby w niej znajdowało się dużo oleju, olej podawany pod...
Witam. Aby agregat pracował do ustalonego ciśnienia można zastosować czujnik spadku ciśnienia -stosowany dawniej w kamazach, jelczach starach. Ma on małą śrubkę którą można ustawić ciśnienie. Na pewno można regulować miedzy 2 do 10 atm. Nie wiem tylko czy wytrzyma obciążenie silnika. U mnie mam taki czujnik w większej sprężarce z tym że załącza i rozłącza...
Witam Zakupiłem kompresor zrobiony z kamaza... Chcę go zrobić żeby jeszcze podziałał trochę czasu:) Chcę zrobić w nim chłodzenie wodne (bo aktualnie go nie ma) i smarowanie olejem (ciśnieniowe) ale to nie koniecznie jak może zostać tak jak jest to to zostawię... Proszę o opinie co trzeba kupić dodam że nic nie ma jest tylko silnik 2,2 butla 150l i ta...
Osobiście taki układ zrobiłbym na układzie smarowania oleju, o wiele prościej. Co do twojego układu, to przede wszystkim ma za małą pojemność, trudno w ten sposób kontrolowac temperaturę płynu, zamiast rurek na wydechu zrób płaszcz wodny. Pompa w Twoim układzie pewnie tłoczy płyn w strone wydechu, potem na reduktor, po drodze jest zbiornik wyrównawczy,...
Do hydrauliki olej hydrauliczny, do smarowania olej maszynowy.. A do smażenia frytek sojowy.....Gdzie tu masz olej hydrauliczny w tym kompresorze? Stosuje się olej kompresorowy SAE 50. Potężnie zapylony ten kompresor, możliwy czasowy brak styku czy załączenia któregoś wyłącznika ciśnieniowego. (at)lisek64 Słuszne uwagi. https://obrazki.elektroda.pl/9140729000_...
Ja wybrałbym kompresor Ikarusa, jak gdzieś taki znajdziesz to będzie fajnie, ma chłodzenie wodą (przynajmniej taki widziałem), więc może chodzić długo. Ma też trochę kłopotliwe smarowanie, ale jakby się udało tanio taki zdobyć, to myślę, że byłaby to najlepsza opcja, sam bym chętnie coś na tym wymodził, ale nie mam wolnego silnika...
Do czego potrzebujesz tej sprężarki? Do czego by nie była potrzebujesz silnik, kola pasowe, pas, kompresor (uważaj zanim zastosujesz jakiś z ciężarówki lub traktora - mają smarowanie ciśnieniowe i potrzebowałbyś dodatkowo pompy oleju), zbiornik na sprężone powietrze i wyłącznik ciśnieniowy, który odłączy napęd jeśli w zbiorniku ciśnienie powietrza osiągnie...
Bezpiecznie możesz mieć ciśnienie maksymalne 0.4 bara na oryginalnych korbowodach. Nie zmienia faktu, że musisz zmienić mapy zapłonu i paliwa. Ale do rzeczy: potrzebujesz kolektor wydechowy, turbosprężarkę, zawór Blow-Up, spływ oleju do miski, smarowanie turbosprężarki ciśnieniowe, intercooler. Bardzo temat dołożenia turbo jest opisany na forach BMW....
Witam. Nabyłem sprężarkę Hs21 od jelcza ze smarowaniem ciśnieniowym. Planuję zrobić z niej kompresor warsztatowy lecz mam problem ze smarowaniem. Jako pompę wykorzystam pompę wspomagania od osobówki (prawdopodobnie polonez lub cordoba), zbiorniczek na olej może od chłodnicy. Problemem jest zawór który będzie redukował ciśnienie z pompy wspomagania....
Sterownik,instalacja silnika,zawory sterujące ciśnieniem doładowania,dodatkowe węże odpowietrzające,intercoller(chyba) węze ciśnieniowe turbiny,układ smarowania turbiny i odpływu oleju itd. Ale co tam dla 25 dodatkowych koni na pewno warto i bedzie taniej niż kupno auta z turbiną.ach polska...
Kolego to jest HS-11 i jak mogłeś wlać olej jak ona ma smarowanie obiegowo ciśnieniowe. Jak zaślepisz to ci uszczelniacze wydmucha , jak nie zaślepisz to ci olej wydmucha. Mam sprężarke HS-17 pracuje na 2300obr/m silnik 5,5kW. Naprawiam Stary. Oczywiśćie obroty ok 2000obr/m i wentylatorek na głowice gdyż w orginale wiatrak chłodnicy ją chłodzi.
plan jak najbardziej dobry. Aby z silnika zrobić kompresor. Dla innym może nie opłacalny dla innych opłacalny. Ale na takiej zasadzie jak Ty to zrobiłeś niema to sensu. Zbyt duża przestrzeń nad tłokiem co daje mniejszą sprawność. Chodzi mi o te rurki. Zaworek z grzybkiem całym mosiężnym zda egzamin. sam taki posiadam. Tylko że starego typu.. Rurka 1/2...
Witam Bardzo dobra sprężarka do tego celu jest ze "Stara" np. 28 lub 66 ze smarowaniem rozbryzgowym (nie z centralnym smarowaniem), butla 15 litrów do 20 litrów, silnik 2kW do 2,5kW wyłącznik ciśnieniowy na zakres 6 atmosfer, obroty sprężarki 2600 do 3000ob/min. Moim zdaniem zapewni potrzeby jak w założeniu. Ja mam tak zbudowaną sprężarkę w garażu,...
Zapewne okrągły kształt tak jak to jest w głośnikach byłby fajny ale stal konstrukcyjna może mieć "taką sobie" przenikalność. Czy uda się znaleźć stary głośnik odpowiedniej wielkości? Ja bym użył rdzenia transformatorowego i wówczas byłoby to przewidywalne.. Tutaj napisali jak obliczyć moc dla częstotliwości 50 Hz: https://www.tranzystor.pl/artykuly-i-sch...
Honda niestety jest bardzo droga w częściach, sprawdziłem i rozrusznik do tego modelu kosztuje 2600. Z B&S intek nie ma zbytnych problemów, chociaż najbardziej niezawodna jest seria Vanguard. Kawasaki i kohlera montuje u siebie w niektórych modelach husqvarna. Rozumiem że te silniki jeżdżą po płaskim, bez większych pagórków? Mogą jeździć po sporych...
smarować ciśnieniowy smarować ciśnieniowy sprężarka myjka ciśnieniowy smarować
działa obrotomierz mazda volvo silnika obliczanie filtrów górnoprzepustowych
głośnik bluetooth samsung ue32j4000aw
Zmiana języka na polski w Opel Meriva A 2006 SATEL CA-10 – ustawienie alarmu przy braku zasilania 230V, konfiguracja wyjść i powiadomień