Skoro lekko zapocone, to masz przyczyne. Musi dobrze smarować inaczej spalisz łańcuch i prowadnice.
Z tego co się orientuję to odpowietrznik to jest to srebrne kółko koło szpilki z gwintem. W niektórych jest to taka mała okrągła gumka w zbiorniku oleju. Musisz popatrzeć. Dodano po 2 Wpisz sobie w google odpowietrznik zbiornika oleju Stihl i zobaczysz jakie są rodzaje,ale u ciebie jest to to srebrne kółko.
mógłby ktoś wymyślić podgrzewacz zasilany z USB (powerbanka), który pozwalałby smarować łańcuch płynnym, kapiacym woskiem . Ależ systemy automatycznego smarowania łańcuchów istnieje i nie wymaga zasilania. Stosuję, ale w maszynach: https://www.ebmia.pl/gazowe/40559-skf-sy...
Pompa jest w dolnej części karteru, obok śrub misy korbowej. Musisz odkręcić śrubę, pokazaną na rysunku i zdjąć plastik. http://obrazki.elektroda.net/9_126919046...
Zestaw napędowy wymienia się w całości. Nie wymieniasz zębatki zdawczej bez wymiany łańcucha i zębatki na kole bo niema to sensu, całość zużywa się podobnie jeśli poszczególne elementy sa dobrych firm. Zestaw wymieniasz wtedy, gdy zęby na kołach łańcuchowych maja kształt zębów rekina, w łańcuchu są luźne tulejki, ogniwa maja luz, widać brak uszczelek...
Dzięki za wyjaśnienie, myślałem że jest gdzieś tu na zewnątrz ta kulka. Masz gdzieś więcej takich schematów do tego silnika? Super pomocne. Ja łańcucha w moim motocyklu i jak i rowerze smaruję przekładniowym 80w90. Naprawdę wystarczy niewielka ilość tylko na sworznie między ogniwa. Nie trzeba całego łańcucha smarować pędzlem bo z zewnątrz smarowanie...
Do sprawdzenia filtr oleju, napęd ślimaka pompki, sama pompka oraz wężyki olejowe. http://obrazki.elektroda.pl/4694609200_1...
Witam, To cięgło służy do regulacji wydatku smarowania. Tam jest pompka membranowa zasilana podciśnieniem ze skrzyni korbowej a ilość oleju zależy od położenia przepustnicy. Na wolnych obrotach zaworek jest całkowicie zamknięty brak smarowania.
Rady w stylu "masz Google... " mogłeś sobie podarować. Co do pilarki to najczęstszym powodem jest rozszczelnienie wężyka łączącego zbiornik oleju z pompą. Znajdziesz go pod spodem pilarki niestety zakryty dolną częścią pałąka (jedyny czarny element z tej strony). Jeśli chcesz sprawdzić przed rozebraniem to zdemontuj prowadnicę, i wstrzyknij kilka kropel...
Zdarza się, że przewód zatyka pompkę.
Tak to jest odpowietrznik zbiornika oleju do smarowania łańcucha.
Będziesz miał problem aby to gdzieś kupić. Możesz zapytać w serwisie Husqvarny, ale wątpię aby to mieli. Czasami można taką kupić na Ebayu.
Koło magnesowe nie jest nakręcane, tylko założone na stożek i zabezpieczone nakrętką. Załóż ściągacz, dokręć śrubę, z czuciem, i stuknij młotkiem w śrubę ściągacza. Pomaga nagrzanie kola magnesowego. Sprzęgło odśrodkowe, jak to nazwałeś kolo hamulca, jest nakręcane, odkręca się w prawo, (lewy gwint) Jeżeli się nie mylę, aby wyjąć silnik, to wystarczy...
Instrukcja obsługi i schemat budowy pilarki Dolpima PE-1,6 http://obrazki.elektroda.pl/7845131500_1... , http://obrazki.elektroda.pl/7645538000_1... , http://obrazki.elektroda.pl/6653741600_1... , http://obrazki.elektroda.pl/1660253500_1... , http://obrazki.elektroda.pl/7812383500_1...
Dobrze było by odkręcić (w prawo) sprzęgło i sprawdzić napęd pompki oraz samą pompkę. W tych, marketowych pilarkach, pompka jest czasami montowana od strony koła magnesowego.
Wałek pompki do wymiany, to on jest powodem braku smarowania. Konkretnie, wytarty rowek wprawiający wałek w ruch posuwisto zwrotny.
w korku bylo cos ale byl on pekniety i ciekł zakupiłem inny korek pasujacy srednicowo I tu może tkwić problem. Jutro spojrzę na korek.
Tak to się zdarza, mam 2 piły jakieś noname można powiedzieć i z obydwu się sączy olej nawet przy składowaniu na płasko. Przed dłuższą przerwą spuszczam olej.
Przypadkiem nie masz tego łańcucha wyciągniętego i przez to zbyt mocno napiętego? Łańcuch przesuwa się płynnie po prowadnicy, czy z takim skokowym oporem?
Możesz zrobić zdjęcie tych szpilek.?
Ten Brunox powinien być OK, a co do prowadnicy - ten Dry (wg opisu jest specjalnie do połączen metalowo-plastikowych). Ceramiczny raczej nie - po co dawać smar wytrzymujący 1400 stopni i jeszcze brudzący - do kawałka szyny pod dachem...
To niedokładnie to, ale zasada taka sama.
Tak myślałem, że to będzie w takim stanie. Tej części raczej nie dokupisz osobno. Musisz szukać jakiejś używanej, możne na Ebay-u uda się kupić, lub Allegro. Najprędzej kupisz cały szarpak z pompką. W tej chwili, sam tłoczek pompki, jest na polskim Ebay-u za 13 euro plus wysyłka z Niemiec.
Tak mam łańcuch po ostrzeniu.W Leroy Merlin mają maszynę do ostrzenia.Odnośnie odpowiedzi mychaj-a.To zakupiłem najmniejszą strzykawkę z największą igłą.Gęstość smaru grafitowego nie jest dużą.Przez igłę nasmarowałem "nos" pilarki i inne łożyska.Ta dziurka nic nie da.Trzeba by kupić jakąś specjalną do maszyn strzykawkę.A tak nawet z łańcuchem pomiędzy...
A sprawdzałeś przy poluzowanym korku zbiornika oleju czy będzie smarować łańcuch? Czy łańcuch nie jest wyciągnięty? Prowadnica może mijać rowek w karterze (w tym modelu blacha) i olej nie dostaje się do prowadnicy, przez co cieknie bokiem. Częstym objawem braku smarowania, jest kompletnie zapchana prowadnica, i otwory w niej na smarowanie. Wadą może...
łańcuch nie jest bezobsługowy, no i trzeba by go kontrolować, smarować i parę razy do roku wymienić. Tak? to spojrz sobie na silnik z mercedesa 123.. wymiana łańcucha ? Co jakieś 200 tysiecy km.. a łatwo nie ma bo jego srednia predkość to prędkość silnika.... To teraz spróbuj przenieść tym łańcuchem taką samą moc, tyle że przy 20x mniejszej prędkości...
Każdą prowadnicę się smaruje. W szczytówce prowadnicy znajdują się otwory przez które należy smarować łożysko. Dodatkowo należy dbać o smarowanie olejowe łańcucha
SP8JUX-czy listwa nie będzie mniej awaryjna i bardziej trwała niż łańcuch od rowera (należy go smarować i naciąga się)?
Kup sobie SRAM PC-971 lub PC-951. Drugi to to samo, co pierwszy, tylko bez niklowania na zewnętrznych ogniwach = troszkę tańszy, ale mniej odporny na rdzę). Ja kupuję od 15 lat tylko 971 i sobie chwalę. Podstawa to dbac o łańcuch: * smarować co 150-200km (=wyczyścić łańcuch i kółka przerzutki z syfu, potem po kropelce na kazde ogniwo, potem zakręcić...
A czy smarowanie łańcucha jest prawidłowe?.
Śruba, o której piszesz to regulacja ilości oleju. Właściwie to nie jest śruba tylko bolec z mimośrodowa końcówką, na rysunku numer 6. Obraca się do okola i w zależności od położenia zwiększa lub zmniejsza skok tłoka pompy. Musisz to ustawić doświadczalnie, jeżeli znaki uległy zatarciu. Na rysunku masz pokazane co musisz sprawdzić jeżeli regulacja nic...
Smarowanie łańcucha działa?
Najprawdopodobnie przyczyna tkwi w pompce oleju
Aż dziwne, że tak szybko zużyła się prowadnica. Smarowanie łańcucha działa prawidłowo ? Co do ostrzenia łańcucha ostrzyłeś na sucho czy używałeś jakiejś jakiejś emulsji szlifierskiej ?
Rozumie, że do chińczyków leją podły olej ale kupić makową piłę i skąpić na olej? Chcesz tanio to kup duże opakowanie oleju biodegrodowalnego (kupowałem parę lat temu w serwisie Husqwarny 20 lub 22 zł za całe 5 litrów czyta bańka bez żadnych etykiet). Lejąc olej jadalny lub silnikowy licz się z tym, że pompa oleju padnie. Olej ma nie tyle smarować łańcuch...
Kolega ma za dużo kasy do wyrzucenia? Sprawdzane było smarowanie łańcucha? Jak pracował zbyt długo na "sucho" jest do wymiany prowadnica (żeby tylko).
Dzień dobry Widzę tylko jeden temat sprzed ponad 2 lat, tam wybór padł na Makitę i skończyło się niezadowoleniem kupującego, bo były problemy ze smarowaniem. Zastosowanie: Chciałbym kupić coś do cięcia średnio z 4-8 m drewna rocznie, różnego typu, w tym czasem może być twardsze liściaste. Chcę, żeby sprzęt wytrzymał z 5 lat. Budżet: 300-700 zł, ale...
Filtr paliwa raczej wymienić niż przedmuchać. Przeczyścić filtr powietrza. Sprawdzić smarowanie łańcucha tnącego. Brak smarowania lub niewłaściwe smarowanie powoduje duże opory i może być powodem duszenia piły. Prowadnica również do smarowania i sprawdzenia pod kątem stawiania oporu
Witam. czy muszę zdemontować sprzęgło? Tak.
Możliwe ze śruby, mocowania prowadnicy, wystają byt dużo z korpusu. Wtedy prowadnica nie jest dociskana do wypomnianej blaszki, powstaje wtedy szczelina pomiędzy korpusem a blaszką. Nakrętki dochodzą do końca gwintu i nie dociskają prowadnicy.
Witaj:) Na początek,radzę porządnie wypłukać zbiornik oleju czystym paliwem. Ściągnij obudowę, prowadnicę i łańcuch. Odpal pilarkę i zobacz czy z otworu smarującego wydobywa się jakikolwiek olej, jeżeli nie to prawdopodobnie (tak jak wspomniał kolega Rycho T) pompka oleju do wymiany. Aby zdemontować pompę,oleju odkręć sprzęgło zgodnie z ruchem wskazówek...
Należy sprawdzić czy jest drożny kanalik olejowy do smarowania łańcucha. Kanalik jest w miejscu gdzie na prowadnicy jest otworek nr 1. https://obrazki.elektroda.pl/8199230100_...
no niestety nikt nie pośpieszył z pomocą więc musiałem poradzić sobie sam, to jest proste jak bzykanie:D
slider2002 , ja od 6 lat jeżdżę rowerem i nic w nim nie robiłem poza pompowaniem kół i smarowaniem łańcucha, co nie znaczy że jest sprawny, w dłuższą trasę ani trudny teren już bym się nim nie wybrał...
Jeżeli się nie mylę jest to taka mała pilareczka do gałęzi. Dokładnie Alpina Castor CX 35. Chyba jest uszkodzony odpowietrznik, niema w korku otworu na wylot tylko jest zasłonięty od środka klapką. W tym modelu jest ciśnieniowe smarowanie łańcucha, niema pompki, tylko ciśnienie wytwarzane przez silnik wypycha olej ze zbiornika. Z obu zbiorników wychodzą...
Szkoda się bawić w uszczelnianie nowa pompka kosztuje 10zl
Pomocy w mojej solówce 639 zatkało odpowietrzenie baku . Po odpaleniu piła chodzi przez pewien czas a potem gaśnie po odkręceniu korka wlewu paliwa spowrotem zaczyna śmigać śmigać HELP
Jak często smarujesz łańcuch w rowerze? Jak często są smarowane łańcuchy w motorowerach / motocyklach? To tylko łańcuszek rozrządu w samochodzie ma "extra" warunki ...
prześledź dokladnie tor smarowania, znajduje się tam pompa sprawdź może jest przytkana
Piła ta wyprodukowana została w Chinach, może nieco w lepszym wykonaniu. Jeśli chcesz sprawdzić tzw. szarpak, to wykręć 4 wkręty w osłonie, zdemontuj ją i oceń co blokuje linkę szarpaka (zwykle awaryjne te szarpaki). Z drugiej strony tj. od napędu łańcucha też możesz odkręcić 2 nakrętki M-13 i ściągniesz osłonę łańcucha. Sprawdź, czy w pile jest olej...
łańcuch smarować smarować łańcuch stihl smarować łańcuch husqvarna
moulinex kuchenka bascom matrix wymiana grzałki
kościół wyświetlacz kościół wyświetlacz
Jak wzbudzić prądnicę agregatu prądotwórczego jednofazowego Fiat Panda II 1.1 2004 brak zapalniczki, kostka 3-pin, brak zasilania na niebieskim, F44 bez pinu