Ja bym sie dobrze przypatrzyl Cewce zaplonowej,ten sam problem w Sintrze przerabialem stwierdzili ze zawory pozniej ze swiece po wymianie Dis-a jak reka odjol,tez sonda wskazywala bogata mieszanke.Oczywiscie auto stalo w miejscu,brak mocy!
U mojego kolegi był zerwany łącznik elastyczny wału tuż przy skrzyni biegów i własnie przy zmianie z 1 biegu na 2 występowało takie głuche pukniecie. Dziwne ze tylko z 1 na 2 bieg, co do kontrolki cięzko mi powiedzieć bo u niego swieci sie cały czas. Wez pod uwage również wskazówkę kolegi TEGES . Pozdrawiam. Mariusz:. :D
To, że sonda widzi bogaty skład nie znaczy, że jest uszkodzona. Problem może leżeć w osprzęcie, szczelności dolotu etc.
Mnie się wydaje że 1,5v na sondzie to za bogata mieszanka, objawy też na to wskazują. Pozdrawiam
Zadzwoń do ASO i poproś o aktualny nr części - czyli ostatni dla danej części i taką ori zakup p.s szkoda czsu na zamienniki więc nowa ori albo używka z nr który podadzą ci w aso.
Jak wypada tylko na wolnych a po dodaniu gazu jest poprawa, to klasyka czyli lewizna na wolnych. Jak np lambda control masz na plus, i po do daniu gazu korekty się stabilizują a więc zbliżają się do zera,to masz potwierdzoną lewiznę w dolocie. To klasyka gatunku i tak się to sprawdza. Jak po dodaniu gazu się pogarsza to są problemy z paliwem. Nie wykluczone...
Jednopunktowy{91-93} 1,6-fala prostokątna 1Hz,wielopunktowy{92-94}-obwód otwarty,wielopunktowy{94-98 Multec Delco CNJH}fala prostokątna 1Hz,wielopunktowy{92-98 Multec-S}obwód otwarty.Pozdrawiam.Silnik krokowy ustawiasz tak aby sonda biegała BOGATA-UBOGA,program sam wrzuci Ci + -%od tej pozycji.
W tych silnikach to przecież tłoki się wywracały. :D Piston slap i to może stuka. Przerywanie to trzeba by robić jakieś parametry podczas przyspieszania. Może i paliwa brakuje. Sondy idą na bogato przy pełnym bucie?
sonda szerokopasmowa pokazuje ciągle lekko bogatą mieszankę (0,43-0,44V). Sonda szerokopasmowa nie oscyluje w określonym zakresie napięcia i nie sprawdza się jej jak zwykłej sondy, parametr pracy w takiej sondzie to wartość prądu pompy elektrochemicznej pracującej w sondzie aby utrzymać napięcie wzorcowe 0.45V
A przedmuchałeś wężyk do MAP? Bo zbierał się tam olej.
Sonda powinna pracować BOGATA-UBOGA i odwrotnie cały czas,SONDA;0-1V,TPS;0-5V,maksymalne obroty na gazie-6000-dla bezpieczeństwa,kroki atuatora-pozycja w jakiej oscyluje otwarcie atuatora przy 3ooo obr.na postoju(u Ciebie 60 na obrazku)śrubą obrotów doregulujesz do tej wartości na wolnych obrotach,histeryza TPS to dopuszczalne odchyłki wskazania potencjometru-nie...
Jeżeli przy zimnym silniku i ciepłym jest taka sama temp. w dolocie to należy się temu przyjrzeć.
Zolty wykres to B1S1, czarny B1S2, jak mniemam? Wszystko wskazuje na to ze kat niezyje. Wypalony lub poprostu stary. Jezeli obydwa wykresy sie pokrywaja, oznacza ze kat nie spelnia swojej funkcji. Np bo zimny lub niesprawny. Powtorz test na zimno to zobaczysz o co mi chodzi. Z czasem jak sie kat zaczyna nagrzewac pierwsza sonda B1S1 pracuje ubogo -...
Nie uszkadza się sonda tylko katalizator, bo paliwo zamiast w cylindrze spalane jest w katalizatorze co powoduje jego lawinowe zużycie ( potrafi się rozgrzać do czerwoności). Sonda lambda do poprawnej pracy wymaga wysokiej temperatury dlatego montowana jest blisko kolektora wydechowego. Przy uszkodzonej świecy rejestruje się błąd sondy lambda ponieważ...
Numer VAG to 06A906262AN. Chociaż tak naprawdę każda LSU 4.2 podejdzie, różnią się tylko długością przewodów. Tylko nie miej potem pretensji do nikogo jak ją niepotrzebnie wymienisz...
Przy pełnym obciążeniu sonda lambda wskazuje bogatą mieszankę i korekty spadają do zera — teoretycznie jest dobrze z wtryskiwaczami i pompą paliwa. Problem jest z małym obciążeniem, korekcje wskazują na ubogą mieszankę, idzie to w zupełnie przeciwnym kierunku. W tym silniku tylko przepływomierz decyduje o dawkowaniu paliwa? Tak jakby siedział tam egzemplarz...
A jaka powinna być prawidłowa wartość przepływu może ktoś się orientuję? Dodano po 4 Czy orientuje się ktoś czy sondy za katalizatorem (diagnostyczne) są takie same jak przed (regulacyjne)
G40 błędne działanie a sonda za bogato i żre paliwo na potęgę
Jak zaczyna podlewac paliwem to sonda idzie w kierunku mieszanki bogatej ?
Zapchany wydech spowoduje zwrot części spalin do cylindrów. W związku z tym pogorszy się jakość spalania. Silnik wyrzuci część niespalonej mieszanki w kolektor wydechowy. Pierwsza sonda stanie na bogatej mieszance. Jak kat nie ogarnie to druga- diagnostyczna pokaże niesprawność katalizatora...
Golf 4 1.6 8V AKL + LPG, czy auto pracuje na benzynie czy na LPG, sonda widzi zbyt bogatą mieszankę i odcina korekty i zgłasza błąd 537 układ regulacji sonda lambda przed katalizatorem wartość ograniczenia dolnego. Widać na przebiegu jest częściej bogato niż ubogo. Wtryski i regulator ciśnienia paliwa odpada bo na gazie jest to samo, zawór par paliwa...
Twoją przyczyną w 100% jest emulacja sondy lambda,pewnie standardowy prostokąt montażysta zostawił.A jeśli sonda potrafi stać na bogatej ok0,8-1v to nie ma mowy o jej uszkodzeniu.
Sprawdziłeś chociaż czy sonda oscyluje czy pokazuje cały czas bogato?
sonda może być przyczyną tych dolegliwości
wchodzisz w silnik, bloki pomiarowe, i kanały od 030 do 049 związane są z sondą, na którymś z tych kanałów, chyba 32 będziesz widział zmieniające się napięcia, Napięcie sygnału sondy dla "Mieszanka zbyt bogata (niski poziom tlenu)" wynosi pomiędzy około 0,7 i 1,1 V. Napięcie sygnału sondy dla "Mieszanka zbyt uboga (dużo tlenu)" wynosi pomiędzy około...
Oczywiście że chodzi tu o drugą sondę. U ciebie jest tylko bank 1. Dwa banki są w autach z dwoma układami wydechowymi. Nie podałeś która sonda ale sprawność katalizatora mierzy sonda nr 2 czyli ta za katalizatorem. Raczej nie jest to jej wina a wina zużycia katalizatora. Pokaż odczyt z drugiej sondy lambda. Powinno być tam bogato czyli jakieś 0.8V na...
Zwykła sonda wąskopasmowa wskazuje tylko 2 stany, bogato lub ubogo, i podczas normalnej pracy cały czas między nimi oscyluje. Po tym taka zabawka wylicza sobie z grubsza AFR. Ale już podczas dynamicznego przyspieszania powinno być cały czas bogato i nie dowiesz się jak bardzo bogato jest. Jak chcesz prawdziwy pomiar AFR to tylko sonda szerokopasmowa...
Oznacza to ze sonda stoi na bogatej, jak nie masz zadnej elektroniki to normalne ze wystepują błedy.
napięcie na sondzie 4880mV Im więcej tlenu w spalinach tym wyższe napięcie na tej tytanowej sondzie, także ona wskazuje ubogo a nie jak prawdopodobnie Ci się wydaje bogato.
Tylko że jak wyłączysz zapłon to sonda wykryje zbyt bogatą mieszankę i zuboży momentalnie. Może by to zrobić tak żeby oszukać sygnał z lambdy, na moment podawać 0,1 V żeby sterownik wzbogacił?
Podłączyłem pod komputer...okazało się że pierwsza sonda...mieszanka raz bogata raz uboga... Sonda była już wymieniana ....
Nie sugeruj się zę nie złapał błędu z odpiętą / zmasowaną sondą, ten sterownik jest "mało wrażliwy" na sondę.. Możesz mu zasymulowac napięcie na tym wejściu i oglądac czas wtrysku. Powinien się skracać przy sygnale bogatej mieszanki. A obstawiam sondę kiepską jednak..
Puszczasz na wolne i widzisz jak zachowuje się na wolnych.Jeśli ubogi sygnał sondy wykrecasz śrubkę minimum aż sonda będzie pracować bogata uboga.Jeśli sygnał sondy bogaty przykręcasz śrubę czułości aż sonda zacznie pracować,adaptacja i wówczas doregulujesz śrubką minimum wolne jesli będzie taka potrzeba.
Nie ważne co wymienione. Ważna jest diagnoza,parametry błędy? Wywróżyć można że za bogato. Sonda, wtryski,czujnik albo i co innego.
Mniemam,że chodzi o sondę lambda.Podłączasz miernik do przewodu sygnałowego uruchamiasz silnik i obserwujesz jego wskazania.Jeżeli wartość waha się między 0 a 0,9V sonda jest sprawna.Jeżeli się nie waha to może świadczyć również o zbyt ubogiej lub zbyt bogatej mieszance ale raczej sonda do wymiany
Moja rada - zmień mechanika jeżeli uważa na "swoje oko" że coś działa lub nie. W Vag'u masz wszystko co będzie Ci potrzebne aby określić poprawność działania sondy lambda regulacyjnej lub diagnostycznej(zależy ile ich masz czyli jaki silnik bo nie napisałeś). Sonda regulacyjna odpowiada za informację do sterownika silnika o składzie mieszanki(uboga...
Pisałem wcześniej że sonda jest wadliwa. Producenci części nie zalecają mycia sond lambda, tylko wymianę na nową. Sonda uszkadza się na skutek nagromadzenia nagarów z produktów spalania, głównie problemem jest spalanie oleju przez silnik, następnym czynnikiem są dodatki do paliw lub zła jakość paliwa. Gdy sonda lambda przestanie działać poprawnie, silnik...
A to jest 125 czy 115 koni ?? napewno z18xe1 nie z18xe p0130 to by bardzie tyczyło samej sondy w sensie grzanie słabe, okablowanie błąd p017x by pokazał że zła dawka paliwa /ubogo/bogato A nie jest sama sonda walnięta? Samym gazem możesz "wymusić " działanie pierwszej sondy? Ciekawe wtedy jak czas wtrysku na PB się zmienia po przełączeniu z lpg na pb?
Najlepiej na początku sprawdzić masę i zasilanie, i zobaczyć czy wszystkie połączenia z instalacją samochodu (TPS, sonda itd.) są lutowanę.
Podjedź na stację diagnostyczną z prawdziwego zdarzenia zagrzanym do normalnej temperatury silnikiem i niech zrobią analizę spalin przy wolnych obrotach i przy 3000obr i najlepiej niech porównają analizę z pracą sond. Sonda pokaże bogato i analizator spalin bogato - problem masz z czym innym. Sonda ubogo a analizator bogato - problem raczej ze sondą.
Hyundai i20 1.2 2014 rok. Pojawia się błąd "p2192". Mieszanka zbyt bogata, przy większych obciążeniach. Nadmienię, że sondy zostały wymienione.
Nie rozumiem zbytnio tych zapisów - czy one są w danej chwili czy to wartości min i max z jakiegoś przedziału czasowego czy tylko to co powinno być a aktualnych wartości brak. zbyt wysokie napięcie z sondy oznacza bogatą mieszankę (wydaje mi się że tu powinna być sonda szerokopasmowa - ile Twoja sonda ma przewodów?) Bogata mieszanka czyli zbyt dużo...
http://www.dte.com.pl./ wejdź w porady tam masz opis sond 3-przewodowa też jest Pozdrawiam
Co pokazuje przebieg z sondy? Stoi na bogato?
Jeżeli pali 13l to sonda musi pokazywać za bogatą mieszankę , jeżeli pokazuje , że mieszanka jest ok. to sondę należy bezwzględnie wymienić i to jest przyczyna twojego nieszczęścia. Nie zakładaj nowych tematów w tej samej sprawie bo się robi bałagan. Dodano po 3 Jeżeli chodzi o uszkodzony czujnik temperatury to wszystko zależy na jakiej oporności się...
Dopiero co w tym wątku była dyskusja o regulacji bingo-m. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13...
Znalazłeś rozwiązanie problemu? Jeżeli nie to proponuję sprawdzić przewody idące od wtyku do wiązki, w Twoim silniku są cztery i najprawdopodobniej któryś jest naderwany. Żeby dobrze zobaczyć odsuń peszel z 10cm, aż do miejsca gdzie łączy się z innymi przewodami. Być może montujący gaz nie wykazał się starannością lub się bardzo spieszył.
Błąd Kolego,otwiera się i przymyka ze wskazania sondy,bogaty sygnał przymknięcie,ubogi sygnał otwieranie.Jeżeli wskazania sondy są prawidłowe na PB w zakresie 0-1V to masz niewydajny reduktor gazu do regeneracji lub wymiany.
Druga sonda za bogato, więc pewnie pierwsza uszkodzona. Dziwne ze nie ma błędu katalizatora.
Witam kolegów ,nadal z tym koleosem walczę odczyt z sondy wskazuje na bogatą mieszankę podmianiałem przepływkę i sondę i nadal bez zmian ktoś,coś ?
Tak, to od sondy. Za bogatą mieszankę ma Twoje auto, sprawdź je na analizatorze spalin bo być może kat ma już dość.
Sprawdź właśnie przewody i czy nie ma jakichś wycieków przy listwie.Jak sucho to pewnie za bogata mieszanka.Sprawdź parametry,praca sondy map,itp.Co do abs obejrzyj dokładnie jeszcze raz bezpieczniki na aku.Jak dobre, prądy na wtyczce abs do kontroli.
Zrzuć mu klemę na noc, załóż rano, odpal na benzynie i zobacz czy obroty też będą falować, bo jeśli masz źle ustawiony gaz lub zuzytą sondę na bogato, to wtedy korekcja długo terminowa będzie dożyć do ubogiej mieszanki, co zaowocuje właśnie wypadaniem zapłonów. Możesz też włączyć zapłon, wejść vagiem w silnik, wybrać adaptacje, kanał 00 wartość 00 testuj...
Dla sondy 1V optimum to 0,46V 0,23V ubogo 0,86V bogato
Sonda nie pokazuje że mieszanka zbyt bogata. Sonda nie działa a zbyt bogata mieszanka jest tego prawdopodobną konsekwencją. Jak pisałem mierzyliśmy sondę - zarówno z poziomu softu (komputer i odczyty wskazań) jak i mechanicznie (czujnik i wpięcie w kabelki) i obydwa pomiary pokazały dokładnie to samo - sonda nie pracuje. Także nawet jeżeli po jej wymianę...
problemem jest porabana centralka. ja od jakiegos czasu mecze sie tez z tym zlomem. raz dziala raz nie. twoim wrogiem jest bledny odczyt centralki z tpsu... zauwaz ze jak wcisniejsz leciutko gaz to tps skacze o jakies 0.1V tj do granicy 1,4V nic nie powinno ci sie dziac z tym silnikiem krokowym regulujacym gaz (tj powinien regulowac wg sondy - uboga><bogata)...
Mozliwe że sonda pada.A gazownia jest?
A korekcje długoterminowe sondy lambda, wskazują na bogate czy ubogie paliwo?
Tutaj nie ma czujnika ciśnienia w kolektorze więc nie można podejrzeć w blokach doładowania. Wedle sterownika silnika to powietrza i paliwa jest ok ale z pomiaru sondy wychodzi że jest zbyt bogato bo powietrze ucieka bokiem przez co ECU zuboża mieszankę. Może też przepływomierz zawyżać ale to bym odrzucił z powodu "świstu" który słychać.
Rozrządu jeszcze nie sprawdzałem. Z tym, że tam jest chyba na łańcuchu. To by przeskoczył czy rozciągnął. Jakiś czas temu czujnik walka był wymieniany. Widać to w w zapiskach poprzedniego właściciela. Jak sprawdzić czy czujnik ten jest ok ? Miernikiem się da ? Odłączyłem czujnik walka i bez zmian na benzynie średnio i na gazie w miarę ok. Jedynie silnik...
Sonda pokazuje bogatą mieszanke,] trzeba zrobić symulacje sondy,może być uszkodzona.
Nie wiadomo co ty to sprawdzasz i jak. Jak masz but w podłogę to przy przyspieszaniu sonda idzie zawsze na bogato. Co się dzieje na biegu jałowym z sondami i jakie korekty? Brak mocy w benzynie to przeważnie ciśnienie paliwa niskie,MAF (jak jest) zapchany wydech itd.
Mieszanka za bogata lub zbyt uboga. Zmierz napięcie na sondzie przy włączonym aucie, będziesz wiedzieć jak jest. Sonda jest po to, aby rejestrować takie zmiany.
Jak ma X18XE1 to siedzi 5V odwrócona. ) 0 bogato 5 ubogo.
Ale może dostawać bogato to i sonda będzie na bogatej stała
sonda spada na minimum (jakby mieszanka była za uboga) i strasznie zalewa motor brak sygnału z sondy a mieszanka bogata = sonda trup. Skąd ecu ma wiedzieć że jest bogato . ?? Dolewa do końca adaptacji i masz efekty. Podstawy działania wtrysku paliwa.
Witam jak w temacie zapaliła się kontrolka silnika i pokazały sie oto takie błedy Sonda -bogato/ ubogo/ powolne zmiany mieszanki. Przyzwyczaj sie do słówka pannes co oznacza błąd . :) Co do przyczyny to zajedź na warsztacik tam ci pomogą.
Witam serdecznie. Mam problem z reduktorem. Mianowicie. Na reduktorze zrobione 180000 km. Zaczął bardzo "pływać" na wolnych obrotach i "śmierdziało" gazem. Więc wymiana membran. Membrany wymienione, czas na regulację. Niestety nie mogę wyregulować reduktora. Śruba obiegu jałowego skręcona na max, ale sonda lambda pokazuje 0,9V. więc nadal mieszanka...
Tak powinno być. Nie ma wskazania optymalnego. Sonda oscyluje bogato-ubogo. charakterystyka sondy w punkcie mieszanki optymalnej jest tak stroma że elektronika nie potrafi tak szybko zmieniać dawki gazu aby utrzymać ją przy lambda=1 (czyli 0,5 V). Pozdrawiam
Witam. Mam pytanie, w Fiacie linea 2007r 77km 8v powyżej 4tyś obrotów po dodaniu gazu (nawet lekko) sonda stoi na bogato a ecu wydłuża czas wtrysku stag podłączony pod obd wskazuje że ecu jest w CL.(a ecu zachowuje się jak w ol), Czy to normalne zachowanie tego typu ecu czy mam coś nie tak?
było o tym juz wiele razy !!więc jeszcze raz! róznica miedzy tymi sondami jest zasadnicza, sonda 3 lub 4 przewodowa posiada grzałkę która szybciej rozgrzewa sondę co pozwala osiągnąć jej szybciej pełna sprawność i odpowiednie pwrametry pracy!!! grzałka to najczęściej dwa białe lub szare przewody!! każda sonda odpowiada za to samo czyli za podanie dla...
Sondę wymieniam, bo wyskakuje błąd zbyt bogatej mieszanki. Po wymianie sondy ten sam błąd wyskoczył po kilku kilometrach, podejrzewam, że dobrze podłączona nie jest.
Mnie się wydaje ze mieszanka powinna dążyć do optymalnego poziomy czyli lambda powinna wskazywać ok 0.5 V a skoro zatrzymuje się to cos jest nei tak, . Rzeczywiście ok. 0,5V to mieszanka stechiometryczna, ale charakterystyka w okolicy λ=1 (0,5V) jest tak stroma, że napięcie długo się nie utrzyma. http://us1.webpublications.com.au/static...
Mam 530 v8 i spalanie jak nie gonię powyżej 140 km/h to w 15l się zamknie. Przy 180km/h wzrasta już do 18l. Uważam, że to OK. Benzyny spalo ok. 20% mniej. Sondy pracują, w pełnum obciążeniu sonda bogata, Mapy się zgrywają w 100%.
A co na to sonda lambda? Skoro jest za bogata mieszanka?
Miernik podpinasz do sondy. Nastepnie 3000obr i regulujesz. Ustawiasz na minimalnie bogatej. Wolne tak samo. Śruba mosiężna skręcona max.
Zacznij od wyeliminowania instalacji LPG, czyli zakręcenia zaworu na butli. Następnie sprawdź, czy nie leje Ci się benzyna z regulatora ciśnienia (jest w korpusie przepustnicy, obok wtryskiwacza), dalej skontroluj stan wężyka podciśnieniowego łączącego kolektor/korpus przepustnicy z czujnikiem podciśnienia. Możliwe też, że instalacja LPG, wskutek niewłaściwie...
Problem polega na tym iż, gdy podłączyłem go do programu diagnostycznego AB-COM mieszanka paliwowa skacze raz bogata, raz uboga a napięcie na sondzie lambda (O2 sensor o ile sie nie myle) skacze raz 200, 400 albo i 1000mV. Witam serdecznie. Sam mam corsę z silnikiem 1.0 oznaczenie X10XE i u mnie mieszanka też skacze z ubogiej na bogatą i odwrotnie...
po prostu sonda wykrywa bogatą mieszankę,i tyle.Analiza spalin wiele wyjasni.
Sprawdź dokladnie sonde, podepnij generator jak masz, ale jak spi to do wymiany, chyba chyba ze co z innym elementem nie tak. W jednym fiacie 1.2 benz wielopunkt mialem takie jaja ze sonda spala, ale pokazywala ciagle za bogata mieszanke, okazalo sie ze zawor regulujacy ciśnienie na listwie byl zepsuty i za duzo paliwa walil. Czujnik temp dla pewnosci...
Witam wszystkich , od kilku dni borykam się z problemem wypadających zapłonów i zalewanie (szarpaniem) na gazie w swoim bmw e39 silnik m54. Po 3 dniach jazdy na benzynie zero błędów,po przełączeniu na lpg zapłon wypada na 5 i 6 cylindrze, po wielu testach wychodzi że faktycznie problem od instalacji LPG, byłem u gazownika warsztat bardzo renomowany...
Trend jest szerszy zamiast Dox0510 założyłem inny markowy produkt nawet droższy i po 40 ok wywalał błąd bogatej mieszanki.
Czas wtrysku gazu powinien być większy niż benzyny! Inaczej idziesz w mieszankę ubogą, co jest szkodliwe dla silnika... Strojenie LPG na podstawie napięć sondy powinno wyglądać mniej więcej tak, że idziemy na bogato. Napięcie sondy przestaje oscylować, wykazuje mieszankę bogatą. Schodzimy z dawką gazu (mapą, ciśnieniem, czym możesz...) aż napięcie na...
Błędy są drugiej sondy więc są nieważne. Nie zawracaj nimi sobie teraz głowy. Druga sonda bada sprawność katalizatora i nie ma wpływu na skład mieszanki. Rob pomiary na rozgrzanym silniku. Wystarczy psiknąć plakiem w dolot i już widać wszystko na pierwszej sondzie. Jak nic nie wskaże to jest do wymiany, później dalsze poszukiwania. Pierwsza sonda musi...
czyli masz podobny problem jak ja miałem z moją omesią 2.0 a czy spalanie w mieście wzrasta czy zauważasz żę jest coraz większe i komp pokazuje średnie spalanie chwilami jak ciśniesz na maksa??? Propnuje test poprzez złączenie styków A i B w złączu diagnostycznym jeśli wymruga kodd np: 44 to masz do wymiany sonde lambde ponieważ kod 44 oznacza : sonda...
* wyczyściłem silnik krokowy (regulator biegu jałowego) i gniazdo silnika krokowego (oring cały i niepopękany) - benzyną I nie pomogło w związku z sondą lambda? Dziwne, u mnie to pomogło jak się nie zamykały drzwi tylne lewe..... * przepustnica - wyczyszczona benzyną Możesz powiedzieć po co? W czasie jazdy na benzynie wtryskiwacz ją pięknie pucuje.
Poddałem się. Czas wtrysku 6ms na wolnych, lambda dalej na ubogiej Symulacja lambdy na bogato nic nie zmienia, wszystkie czujniki sprawdzone Chyba sterownik leży: w momencie gdy chodzi dobrze sonda dalej na ubogiej, w pewnym momencie bez zmiany jakichkolwiek parametrów zaczyna chodzić kulawo Temat zamykam (jak ktoś ma jakiś pomysł to może być na PW)
Padnięta dodatkowa pompa wody albo usterka w obwodzie. Na początek test elementów wykonawczych. Drugi błąd to błąd od sondy, trzeba sprawdzić czy faktycznie za bogato (za mało ubogo) czy pada sonda.
Zobacz jaką temperature widzi sterownik, potem napisz czy sonda widzi bogatą czy ubogą mieszankę.
Sondę sprawdż zwykłym miernikiem wskazania 100% sprawnej sondy to 0.2 do 0.8 V.Sprawdzaj ją na biegu jałowym oczywiście na benzynie sonda powinna pokazywać ci na zmianę raz bogatą aza chwilę ubogą mieszankę wtedy będzie ok. pozdro
Jak najbardziej. Przy uszkodzonej sondzie może być bardzo bogato. Czyli najpierw sonda a potem troszku jazdy na benzynie żeby sterownik nauczył sie poprawnych parametrów.
Program pokazuje że nie masz zezwolenia na rozruch silnika , pierwsza sonda ubogo ale w pętli zamkniętej, druga sonda bogato ale w pętli otwartej. Kod elektroniczny nie otrzymany- coś z immobiliserem? Dlatego nie zezwala na rozruch silnika, mimo to odpalił. Nie jestem wróżem ale kto wie czy sterownik się nie posypał i procesor sam nie wie jak interpretować...
Sonda wydaje się być sprawna. Napięcie 0,7V jest poprawne. Jeśli silnik schodzi z wysokich obrotów to dawka paliwa jest zmniejszana i napięcie na sondzie spada czyli wszystko wydaje się w porządku. Skąd masz takie przypuszczenia że masz bogatą mieszankę?
Skoro tak to silnik dostaje zbyt mało gazu, dlatego gaśnie, lub pracuje na granicy zgaśnięcia.Napięcie sondy powinno oscylować sobie bogato-ubogo. A u Ciebie sonda pokazuje że mieszanka jest bogata, co za tym idzie krokowiec przycina dopływ gazu Podmień sondę i powinno być ok.
Przy jakich obrotach jest ten filmik. 1 sonda przy gorącym silniku na wolnych obrotach powinna skakać 0.2-08V 3-5x razy/10sek. czy możesz tym testerem przełączać mieszankę Bogata/Uboga? Będziesz wiedział czy to sonda czy coś innego.Na filmie jest caly czas bogata.
błąd to zapetlenie wtrysków, jak sonda bogata to można olać, ale w Twoim przypadku to możesz mieć klękający reduktor a do tego za małe dysze w valdemarach, rozwierć obniż ciśnienie do 1bara i zaznacz wyłącz przy pierwszym, bo w innym przypadku będzie się podpierał PB podczas jazdy, i podepnij sondę bo chyba nie jest a wtedy zobaczysz czy instalacja...
Co ma katalizator do mieszanki czy druga sonda? Napisałeś że pojawia się błąd że mieszanka bogata i nie wiadomo kiedy jest bogata. Wystarczy spojrzeć w wartości pomiarowe i patrzeć co pokazuje sonda by wiedzieć czy jest bogato cały czas czy wyrzuca błąd po czasie.
Na złą regulację pracy 1 sondy (wyglada że bogato) składa się wiele czynników o tym póżniej ale u ciebie ponieważ jest gaz to żle ustawiona emulacja sondy może dawać podobny efekt i to bym sprawdził najpierw..pozdr
jesli sonda pracuje bogato-ubogo to wszystko jest ok i tak ma byc to wlasnie dzieki niej sterownik od lpg steruje silnikiem krokowym i reguluje sklad mieszanki
W trybie awaryjnym turbina nie dmuchnie tyle co normalnie więc i chwilowe zapotrzebowanie na paliwo nie będzie tak duże. Zobacz po sondzie, powinna stać na bogato jak się depnie, albo pomiar ciśnienia przy obciążeniu.
bogata mieszanka sonda lambda autronic bogata lambda bogata
trzeszczące potencjometry naprawa kosiarki ustawienie prądu spawania
wideodomofon leelen wideodomofon leelen
Dysk non-RAID: Charakterystyka i Zastosowanie Parametr P-18 w piecu Termet Silver Pro: Maksymalna prędkość pompy