Normalne, sonda cyrkonowa potrzebuje się nagrzać do 300 stopni żeby jej wskazania były wiarygodne. Po za tym na zimnym sterownik i tak ignoruje jej wskazania i chodzi w OL czyli na sztywnych mapach.
Taki jak dla sondy cyrkonowej. Czy też Motorola jakąś zasadzkę tam zrobiła?
sondy dzialaja na roznej zasadzie uniwersalna mozna zastosowac jesli siedzi w samochodzie zwykla sonda cyrkonowa jak nie wiesz jaka jest to sprawdz w katalogu ngk (amerykany lubia miec sonde tytanowa)
Czy potwierdzacie, że pomiar sondy lambda cyrkonowej omomierzem może ją uszkodzić? Oczywiście chodzi o pomiar czujnika a nie grzałki.
Akurat z sondami cyrkonowymi to wielkiego problemu nie ma i czy to bedzie sonda od adolfa czy od japońca bedzie ok. Denso swego czasu tez byly dobre. To ma lpg bo wyskoczylem z wątku?
Sond jest rozgrzana gry Nerst ma ~80 Ohm. Można próbować to zmierzyć ale prościej odczytać zapewne z UARTa. Choć nie widzę sensu pisania takiego programu gdy w sumie wszystkie informacje kontroler wyrzuca na zewnątrz choćby LEDem czy napięciem 0-5V oraz emulacją sondy cyrkonowej 1V i jej grzałki.
Taki sygnał jest ok. Czasy przełączania takie same jak w cyrkonowej.
Sawek o tej co piszesz pokaże na oko zawartość tlenu. Jeśli chcemy znać dokładny pomiar, wąskopasmowe standardowe z zakresem 1,1 się nie nadają. Nas interesuje Lambda 1.1-1.3 czyli dla sondy cyrkonowej/tytanowej napięcie poniżej 200mV, poniżej tej wartości zależność napięcia od składu ma ch-kę prawie stałą.
Najczęściej jest tak że mieszanka bogata to blisko 1V , a uboga to blisko 0V mowa o sondzie cyrkonowej 1-voltowej, bo chyba taka tam jest.
Z którego roku auto? , jaki kod silnika? Ps.Procedurę którą podałeś jest dla sond cyrkonowych ,a Ty masz pierwszą zdaje się szerokopasmową.
to jest raczej sonda cyrkonowa!
? jakieś nieporozumienie, mi się wydaje, że sonda cyrkonowa włożona do próżni pokazałaby 1V, ponieważ w próżni nie ma tlenu, czyli jak w bogatej mieszance, nie mam gazu, jeżdżę na benzynie. nie przeczę, że wskaźnik napięcia sondy w kokpicie by się przydał. Ale go nie mam. Natomiast podane odczyty są ze sterownika. Czyli są to te wartości, na które sterownik...
Jeżeli się nie mylę to twoja sonda jest rezystancyjna 5v a ta z multipli to zwykła sonda cyrkonowa napięciowa 1 v, więc całkiem inna.
panowie zacząć trzeba od tego czy sonda jest tytanowa czy cyrkonowa, ale podejżewam że cyrkonowa. Jest to zasadnicza różnica ponieważ gdy wsadzimy sondę cyrkonową zamiast tytanowej nie będzie ona wcale działać ponieważ snda tytanowa znienia opór a sonda tytanowa generuje prąd. przedziały cenowe tych sond: cyrkonowe zaczynają się mniej więcej od 100zł...
napisz jaka sonda tytanowa czy cyrokonowa bo to ma dość duże znaczenie dla samochody jak i dla twojej kieszeni. sonda cyrkonowa kosztuje do 300zł a tytanowa nawet 800zł ale jak masz samochodzie sonde tytanową to taką musisz mieć a jak masz cyrkonową to taka musisz mieć. Rodzaj sondy ma dość duże znaczenie ponieważ sonda tytanowa zmienia swoją oporność...
Przeciez sonda cyrkonowa jest sonda wytwarzajaca sile elektromotoryczna sama z siebie i mu napisalem co ma zrobic zeby to sprwadzic. Wiem czym sie rózni sonda cyrkonowa od tytanowej. Po drugiej jak odepinie kabel od sondy silnik nie zgasnie i nie zaleje sie paliwem poniewaz komputer przejdzie w tryb awaryjny czyli otwarty podstawi sobie zatem stala...
W większości, jak nie wszystkich, sond cyrkonowych powietrze referencyjne idzie po przewodzie i to nie są żadne bajki.
obydwa ECU korzystają z nieogrzewanej sondy cyrkonowej, więc nic nie musisz zmieniać.
witam!!!!! mam podobny problem z tym ze moja sonda wkrecona jest w kolektor i ma gwint 18 mm. kolory kabli to czerwony czarny i bialy, a we wtyczce ktora idzie do wiazki sa: czarny, bialy i czarny+zielony (lub zolty, ciezko stwierdzic). czy to jest sonda cyrkonowa czy tytanowa??? jaki zamiebbik moge zalozyc??? zakres napiec 0-1 V
a możesz napisać czy sonda jest tytanowa czy cyrkonowa bo to ma dość duże znaczenie bo z tego co pamiętam to sonda tytanowa zmienia swoją oporność a sonda cyrkonowa generuje prąd czy jakoś tak nie pamiętam dokładnie
Podepnę się pod temat, mianowicie chcę zastosować z mojej zafirce sondę cyrkonową zamiast tytanowej, mam zamiar zrobić emulator który zależnie od napięcia na sondzie cyrkonowej będzie podawał sygnał a w sumie zmieniał oporność dwustanowo powiedzmy olbo 1,5kohm albo 18kohm, sądzę że nic więcej ecu nie potrzeba, co wy na to robił ktoś takie triki ?, stara...
Powinno być w zakresie 0-1V (czyli typowa sonda cyrkonowa), a potrafi dać 1,56V ? Ile kabelków ma sonda? Może coś nie teges z masą sondy lub z masą układu wydechowego?
Sonda cyrkonowa generuje napięcie 1V jeśli zawartość tlenu przekracza 2%, a zewnętrzna część sondy dostaje powietrze atmosferyczne, bo działa na zasadzie porównania. Mocno w skrócie.
Do tego silnika idzie zwykła sonda cyrkonowa. Błąd sondy nie wskazuje bezpośrednio na nią. Raczej olej do spalania w silniku dostaje się w pewnych okolicznościach w większych porcjach i to zmienia skład mieszanki na tyle, że wywala błąd. Sonda pozostaje pewnie sprawna, więc nie ma jej co wymieniać, tylko turbinę trzeba zrobić.
Sondy lambda tytanowe działaja na odmiennej zasadzie niz cyrkonowe. Sonda lambda cyrkonowa wytwarza napięcie w zalezności od zawartosci tlenu w spalinach. Dla mieszanek ubogich napiecie sondy wynosi ok 0,1V dla mieszanek bogatych ok 0,9V. Sonda tytanowa zmienia rezystencje w zalezności od zawartości tlenu w spalinach od ok 20 kohmów dla mieszanki ubogiej...
Potrzebujesz najpopularniejszej sondy cyrkonowej, która sama generuje napięcie w zakresie 0-1V. Jeśli masz krótki, żeliwny kolektor wydechowy i zaraz za nim współną rurę wydechową to powinna wystarczyć jednoprzewodowa sonda bez podgrzewania zamontowana na samym początku tej rury, przy kolektorze. Jednoprzewodowe sondy to wyłącznie sondy cyrkonowe. Jeśli...
sonda cyrkonowa bo zapewne o takiej tu piszecie jest ognowem elektrochemicznym sama w sobie i praca jej polega na wytwarzaniu napiecia, napięcie jest miarą energi miedzy dwoma punktami o róznym potencjale.sonda to takie ogniwo jak bateryjka
Sonda cyrkonowa jest dwustanowa, a nie wąskopasmowa. Sorki za błędne nazewnictwo :| Faktycznie zależałoby mi bardziej na określeniu czy mieszanka jest stechiometryczna,bo do badania samej sondy i jej sprawności mam inne narzędzia pomiarowe.
napiecie w przedziale 0-1V syganal w ksztalcie sinusoidy (do sprawdzenia za pomoca oscyloskopu) Srednie napiecie generowane mierzone w okresie np 20 s wynosic powinno ok 0,45-0,55V. dane sa dala sondy cyrkonowej 1V sonda platynowa posiada sygnal pradowy.
Analizator powinie wskazywać właściwie to samo co w każdym innym silniku wtryskowym z katalizatorem. Napięcia sondy jak w każdym innym układzie z sondą cyrkonową bez przesuniętego potencjału. Ilość przewodów nie ma w tej sprawie znaczenia.
Ludzie ,ludzie , nie twórzcie nowych teorii! Ociz ma rację.Sama sonda lambda nie generuje żadnego napięcia , musi być podpięta do sterownika i stąd dostaje napięcie referencyjne. Kolego nie ośmieszaj się. Sonda cyrkonowa jest ogniwem elektrycznym. Nie wierzysz, wypnij sondę z wiązki i podepnij ją do miernika.
Wszystko się zgadza, tylko z zawartością tlenu jest odwrotnie jak myślisz i nie wiesz jak działa czujnik tlenu. Nie masz analizatora to łatwo się nie przekonasz. Pojedź na SKP samochodem z za bogatą mieszanką i sprawdź. analizatory spalin mierzą w spalinach zawartość tzw. wolnego tlenu, a więc mierzą inną zawartość tlenu w spalinach niż czujniki tlenu...
Można wiedzieć czemu miała by służyć taka modyfikacja? Gdzie napisał, że to modyfikacja ? Sonda ma oscylować!.. po drugie czy to jakiś nowy rodzaj Tuningu? Zabłysnąłeś. To co kolega chce zrobić to jednno z podstawowych badań podejżanie działającej sondy. Tam jest najzwyklejsza sonda cyrkonowa i aby zasymulować ubogo na sygnałowy podaje się masę.
Sondy cyrkonowo-platynowe pracują ze wstępną polaryzacją, należy pamiętać, że w niektórych samochodach masa sondy nie ma połączenia z masą pojazdu (korpusem sondy). Sonda lambda sama z siebie jest ogniwem więc teoretycznie nie potrzebuje tego napięcia ale we wszystkich systemach z jakimi się spotkałem ono występuje. Oprócz sond cyrkownowych stosuje...
W serwisie Mitsu stwierdzili uszkodzenie sondy przed katalizatorem, koszt u nich nowej 1504 zł :-(. Mechaniory powiedzieli mi po cichu, że można założyć boscha ale nie wiedzieli jaką. Macie może jakieś wskazówki ? Przewody u mnie to dwa czarne , biały i niebieski. Gdzieś na jakimś angielskim forum wyhaczyłem gościa który u siebie w tym aucie założył...
to sobie pocztaj jeszcze instukcję zanim udzielisz porady, szczególnie od strony opisującej przesuwanie , tworzenie i usuwanie punktów wyznaczającej linię mnożnika zanim zaczniesz się wymądrzać w każym możliwym wątku forum. Sonda cyrkonowa oscyluje w zakresie 0-0.8V , więc odczytana wartość to jakiś śmieć wynikający z braku podłączenia sondy, uszkodzonej...
Po prostu wybredny sterownik Siemens Simtec pracujący w dodatku z sondą szerokopasmową. Sygnał z sondy jest w zakresie 0 - 5V a nie 0 - 1 V jak w większości samochodów z sondą cyrkonową. Ustawienie emulacji te sondy ( o ile w ogóle sterownik obsługuje takowe) to jest trudne zagadnienie. Dodatkowo masz kolektor ssący o znacznej objętości. W przypadku...
Skoro ECU na podstawie sondy oblicza lambdę ponad 1 a z wydechu czuć siarkowodór, to ewidentnie albo sonda jest uszkodzona albo wydech jest nieszczelny między głowicą a sondą. Dlatego istotne jest porównanie lambdy widzianej przez ECU z lambdą obliczoną przez analizator spalin (pod kątem sprawności sondy, wydech musi być szczelny). Przy doborze sondy...
http://www.picoauto.com/waveforms/Sensor... Przyklady przebiegow z roznych czujnikow HEGO. Sprawna sonda w sprawnym ukladzie kontroli silnika przelacza sie pomiedzy stanem zubozony i wzbogacony, brak przelaczania wskazuje na uszkodzenie sondy i/lub niewlasciwa prace calego ukladu - w przypadku sond waskopasmowych o jakosci wskazan decyduje...
napisałeś zle i się nie tłumacz sygnał napięciowy nie jest taki sam jak do grzałki do grzałki idzie 12V do sondy a z sondy wychodzi sygnał napięciowy w przypadku sond cyrkonowych 0-1 V lub dla tytanowych 0-1.3 0-5V i to jest wyjście ponadto wypisałeś o czujniku tlenu w sondzie !!!! i tego się czepiam bo mylisz pojęcia ..... ponadto nie wydaje mi się...
Zobacz http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic15... tam trochę się panowie posprzeczali na temat sond. A sondę masz cyrkonową (0V-1V). Emulator sam to załatwi Generalnie sygnał powinien być z częstotliwością 0,2 do ok 1Hz.
Na wstępie zaznaczę, że jestem świadomy że temat "zalatuje cebulą", ale mimo wszystko odważę się zapytać - co sądzicie na ten temat. Nagromadzenie sadzy na czujniku tlenu powoduje obniżenie szybkości jego reakcji. W przypadku standardowych sond cyrkonowych zabieg czyszczenia wydaje się nie mieć większego sensu finansowego, jednak sonda szerokopasmowa...
? No co ty ? Przecież tam jest zwykła cyrkonowa sonda 1V. Na jednym fioletowym kabelku. Mowa o lanosie gdzieś z okolic roku 2000, w nowszych tych "euro 4" nie wiem w sumie jak było.
Przepraszam że się wtrącę ale sygnał pwm jest przebiegiem prostokątnym o zmiennym wypełnieniu i stałej amplitudzie a wykres pracy sondy lambda w tym silniku(sonda cyrkonowa) jest sinusoidą. Pomiarów z powodzeniem można dokonywać dobrej klasy multimetrem(oczywiście nie takim za 20 zł) Ten parametr zwany kenfeld(wartość 128przy poprawnej pracy)to jest...
Odnośnie błędu czujnik temperatury silnika sygnał za mały nie zidentyfikowany rodzaj uszkodzenia to sprawdź jaką temperaturę silnika widzi sterownik. Natomiast odnośnie błędu : 16804 system katalizatora poniżej progu wydajności strona 1 to albo masz uszkodzoną sonde albo wytłuczony katalizator. Nie jestem pewnien ale chyba w tym silniku jest sonda szerokopasmowa...
Twój samohód ma sondę tytanową 5V a ty chcesz mu założyć cyrkonową 1V-odradzam.
Takie posty to się powinno zaczynać tak: Wyczytałem tu i tu (link), że mam to i to...Łatwiej by się było odnosić do zapytania wiedząc z czym przyjdzie się zmierzyć.:D Zwykła napięciówka cyrkonowa.
Element grzewczy nie ma na spalanie tak wielkiego znaczenia o ile siedzi tam zwykła cyrkonowa. sonda lambda nie ma wielkiego znaczenia na spalanie ?
ogrzewanie sondy i pomiar jej rezystancji dotyczy sondy tytanowej.Sondy cyrkonowej nie sprawdzisz na podstawie jej rezystancji.Musisz wiedzieć jaką masz.Tak jak napisał kolega wyżej sterownik nieustannie stara się ustalić optymalny skład mieszanki i ideałem byłby taki stosunek mieszanki paliwa do powietrza ze napięcie na sondzie wynosiłoby ok 0,5V(...
Witam. Montuj i od Opla oby sie tylko gwint zgadzał i bedzie dobrze, bo przeciez cyrkonowe sondy lambda praacują od 300 stopni C, a skoro jest jedno przewodowa to i tak szybciej sie nie zagrzeje. Wiec moim skromnym zdaniem nie ma co sie bać!!!
Sonda to prosta sprawa - wystarczy miernik (a najlepiej oscyloskop). Problem w tym, że aby stwierdzić niesprawność sondy to musisz mieć pewność, że z resztą silnika jest wszystko ok, chyba że napięcie z sondy będzie jakieś absurdalne. Jeśli masz tytanową napięcie będzie wahało się od 0 do 5v, jeśli cyrkonowa od 0 do 1V - przebieg przypominający sinusoidę....
witam, na klawiaturze regulatora jest przycisk MAN/AUTO i to on tylko moze przełączac regulator w tryb pracy automatycznej lub ręcznej , ale rozumie że z tego przycisku już korzystaliscie . regulator moze sam przełaczać sie w tryb reczny jeśli brakuje ktoregokolwiek sygnału z sondy ( tzn z pastylki cyrkonowej lub termopary)może biegunowości sa zamienione...
Sondy rezydencyjne nie obsługują szerszego pasma od cyrkonowych? Cyrkonowe to mierzą tylko lambdę 0,90-1,02, a podobno LPG najlepsze spalanie ma przy 1,2. Czy to prawda?
Jeżeli pompka oleju i wentylator mają silniki DC to połowa sukcesu. Ich prędkość można łatwo (np PWM) regulować. A jeżeli miały by zamontowane proste enkodery do pomiaru prędkości to było by super. Jednak bez mikroprocesora i dobrego programu się nie obejdzie. Rozwiązanie automatyki tylko na drodze analogowej jest prawie niemożliwe i chyba bardziej...
Potrzebujesz sondy tytanowej 0-5V odwróconej a chcesz wsadzić cyrkonową 0-1V . Wypuścił Opel 2 lata bubel i teraz sie męcz :(
A nie pytałeś czy kasowali ci adaptację, jak byłeś w aso? Trochę mnie dziwi ten czas wtrysku, bo u mnie przy 3,2-3,3ms sonda już zaczyna reagować, więc niby nie wiele ci brakuję. Ja zimą postaram się zabawić i poeksperymentować na sondzie chcę zamontować drugą cyrkonową i emulator, by porównać pracę silnika, cyrkonowa jest podobno sporo szybsza, ale...
Wygląda na to, że nie potrafić mierzyć a mierzysz.:D Mierzysz podstawione z emulatora jak sądzę. Szanowny kolego, umiem mierzyć! W moim przypadku na unieruchomionym silniku po włączeniu zapłonu napięcie na przewodzie sygnałowym sondy jest takie samo po wyjściu z ECU , czyli przed emulatorem, i za emulatorem, ponieważ w tym układzie emulator jest wyłączony....
Jeśli błędy są " nie kasowalne" to oznacza że jest stała usterka. Błąd 00537 dotyczy sondy lambda a w zasadzie przekroczenia jej wartości kontrolnych. Winny może być emulator sondy (ponieważ jest instalacja gazowa),lub sama sonda . Możesz sprawdzić jak wygada praca sondy na Vag-u (vag scope) tylko trzeba by odpiąć emulator i połączyć sondę bezpośrednio...
Dzięki za informację lecz jeszcze się wstrzymałem przed wymianą ponieważ dziś byłem na pomiarze analizy spalin i wyszła bardzo dobra wręcz idealna - natomiast auto ma przejechane 270 tyś km i nie wymieniałem jeszcze sondy a zauważyłem że auto spala bardzo dużo paliwa tylko do rozruchu ponieważ parkuje w ciepłym garażu i od razu przełączam na gaz po...
A ja się zastanawiam nad twoimi testami samochodowej sondy lambda. Była to sonda cyrkonowa 0..1V z przegięciem krzywej w punkcie 1.000 i mierzącej skład powietrza do paliwa w stosunku 14:1 do 15.5:1. Moje pytanie jest takie... czy aby taka sonda sie do tego nadaje, bo wydawało ni się, że piec trzeba utrzymywać na poziomie lambda 1.2 do 1.3, a to wychodzi...
Napięcie z lambdy mierzysz za sondą (fioletowy) czy po sterowniku LPG (szary)? W czasie pracy na benzynie sterownik LPG podaje napięcie z sondy dalej na ECU. Na LPG w oparciu o sygnał z sondy steruje zaworem dławiącym, a na ECU wysyła emulowany przebieg napięciowy. Nie wiem jakie są dokładnie możliwości ustawień w tym Leonardo, ale wygląda to na ustawienie...
W większości starszych samochodów z sondą wąskopasmową grzałka jest zasilana z tego samego obwodu co pompa paliwa, jednym słowem pracuje tak długo jak silnik, nie ma ryzyka przegrzania sondy. Znalazłem w katalogu Boscha, max current load Nernst cell 250 µA Carrot, dziękuję za odpowiedź Mam nawet ten datasheet na dysku :) To dotyczy sondy szerokopasmowej...
Te przyłącza wyglądają na przyzwoite ale niestety odpadają, a ten drucik grzejny to taki mały płaskowniczek, tasiemka zatopiona przy powierzchni ceramiki. To przyłącze odpada i zostaje gładka grzałka. 99.99999% sond jakie kupisz z Allegro to złomy. Są takie co w ogóle nie działają, nie reagują na gaz. Ta negatywnie oceniana i tak jest jeszcze dobra...
a jezeli mam tester ze cala linijka dziala to wtedy jak dokladnie wyregulowacx to napiecie Rozumiem, że jeżeli jak piszesz "cała linijka działa" to znaczy, że świecą wszystkie diody jednocześnie - wówczas: oznacza to, że napięcie "mierzone" w tym momencie testerem jest albo równe albo większe od górnego progu działania sondy lambda, tzn. 1,1 - 1,2...
jako, że nie mam niestety czasu na rozpisywanie się, to w skrócie: 1. WOT to tryb pracy każdego sterownika silnika , w tym trybie korekty nie są brane pod uwagę, a czas wtrysku i kąt zapłony jest wtedy ustalony wg mapy VE - efektywności wolumetrycznej (w przypadku sterowników pracujących wg algorytmu speed density) , lub z odpowiedniego przeliczenia...
U mnie nie chciało działać z żądną inną sondą W 2000 to mógł być jeszcze X18XE1 115km z jedną sondą, i one mają całkiem inną, tytanowa 0-5V. Tu idzie zwykła cyrkonowa, problem może być jedynie z grzałką w zamiennikach.
Witam. Mam dosyć nietypowy problem - tzn poszukuję sposobu na trwałe połączenie elementów w ogniwie cyrkonowym/ sondzie lambda. Spawanie odpada z racji tego, że element jest niewielkich rozmiarów i bardzo krótki 5/6 mm. Łączenie będzie narażone na wpływ wysokiej temperatury (ok 300C). Poprzednio były tam umieszczone łączenia zaciskowe, które niestety...
Sory że się wtrące, ale może ktoś mi wyjaśnić co to jest i za co jest odpowiedzialny punkt neutralny sondy lambda ? Dodam że u mnie w aucie sonda jest jakieś pół metra dalej niż kolektor wydechowy-wkręcana w puszkę katalizatora. Punkt neutralny sondy lambda jest to napięcie sondy, które sterownik odczytuje jako napięcie mieszanki stechiometrycznej...
Im więcej tlenu w spalinach, tym niższe napięcie generowane jest na sondzie, i na odwrót, niewielka ilość jonów tlenu powoduje wysokie napięcie czyli pomiar napiecia na elektrodach pomiarowych sondy,oczywiście dopiero powyżej odpowiedniej temperatury, spiek ceramiczny dwutlenku cyrkonu, z którego wykonana jest część pomiarowa sondy, staje się przepuszczalny...
Tytanowa nie cyrkonowa. W starszym modelu tez taka była. Czyli ta którą kupiłeś pasuje za katem.
Witam Mam problem z tym autem. Auto strasznie dymi czuć benzyną, nawet po rozgrzaniu sporo białego dymu. Ciężko wkręca się na obroty troche się przydusi i potem już ma 4-5tyś obr/min Podejrzenie padło na komp, komp jest inny bo ten miał mocno przeżarte ścieżki i ktoś już go nieudolnie reperował. Po wymianie sterownika jest to samo. Sonda jest 2 -przewodowa,...
:D Szczegółowy opis sondy lambda i zasada pracy oraz zastosowanie oraz numeracja producentów itd... + tester do sondy lambda Polecam !!! Jeszcze dokładny opis do schematu: Układ scalony - LM3914 Dioda - D1 dowolna krzemowa 1A służy do zabezpieczenia przed odwrotnym podłączeniem do źródła zasilania. Diody LED LD1- czerwona (uboga mieszanka) LD2,3- żółta...
tak sonda ma stalowe przewody i nieda rady ich polutowac trzeba je połoczyc tulejkami zaciskowymi ,porostu z acisnoc 2 konce przewodów ,jak kupisz sonde uniwersalna to te tulejki bowiny byc w zestawie . ale uważaj bo są podruby sam sie spotkałem w pracy że wsrodku był układ kluczujocy zamiast ogniwa cyrkonowego i jak podałes na białe przewody od grzałki...
NIE MA RZECZY UNIWERSALNYCH!!!! to po pierwsze po drugie tak jak kolega wczesniej napisal wystepuja 2 rodzaje sad: tytanowe i cyrkonowe ktore sie znacznie roznia w dzialaniu (patrz wypowiedz wczesniej) jak wsadzisz cyrkonowa zamiast tytanowej albo na odwrot to nic ci nie bedzie dzialac i kasa bedzie wyzucona w bloto. jest jeszcze jedna znaczna roznica...
Też mam podobny problem (torq vivo), elegancko odpala, do jakiś 1500-2000obr/min chodzi normalnie, potem się dławi, jak by odcinał prędkość, ale to nie to, bo mam układ elektroniczny wycinający co drugi impuls z czujnika/impulsatora prędkości skutera i nie ma żadnej różnicy. Poza tym przy braku impulsów prędkości pojawiał się błąd (check engine - 6...
Witam Ponownie. Dziękuję za charakterystykę - czujnik wyglądem trochę się różni, ale może elektrycznie będzie podobny - sprawdzę. Błędów niestety nie udaje się wybłyskać, mimo różnych informacji w internetach: - w Polonezie GSI podobno się udaje, - w Fiacie Tempra ktoś nawet tego dokonał. Tutaj brak jakiejkolwiek współpracy kontrolki wtrysku z wybłyskiwaniem...
Witaj - zastanawia mnie to czy dałoby się podłączyć najtaniej od czujnika domowego ludzie po czasie takie wyrzucają czy czasami nie jest to pastylka cyrkonowa owiewana czystym powietrzem daje pewne wartości a innym zmienia je jeśli masz dostep do sond samochodowych tez można by było tylko teraz najważniejsze ilość przewodów i sposób podłączenia ile...
Od jakiegoś czasu przeglądam zasoby sieci w poszukiwaniu informacji praktycznych na temat sond lambda. Dlaczego? Otóż spotkałem się z opinią, że wystarczy znać kolor kabli i napięcie sondy i nie ma wtedy znaczenia jaki numer sondy przewiduje producent. Przejrzałem też archiwum elektroda.pl. Nigdzie nie znalazłem swoistego kompendium wiedzy na temat...
Ja moze i małow eim ale z tego co czyatałem to wyróżniamy głownie dwa rodzaje: Cyrkonową która działa jak ogniwo Tytanową zwane rezystancyjne i pod wpływem tlenu zmienia sie wartość rezystancji dlatego ma 4 przewody 2 sygnałowe z komputera a 2 wyjściowe do komputera. Wieć moze ten pseudo mechanik nie jest taki psudo :) Może coś w tym racji było
A czy taki oscyloskop do czegoś się nadaje ? HD-Scope USB PRO aktualnie jest na portalu aukcyjnym: http://allegro.pl/hd-scope-pro-usb-i2764... W regulaminie elektrody jest napisane iż nie można umieszczać linków do allegro bo aukcja "ucieknie" i link martwy więc opiszę dodatkowo to co napisał sprzedający o tym oscyloskopie: http://obrazki.elektroda.pl/4621286800_1...
Zdecydowałem się wymienić sondę i tu pytanie czy NGK OZA624-E1 (jest to chyba sonda uniwersalna) będzie pasowała do mojego modelu? W katalogach jest tylko do silnika DZ, ja mam PM... Sondy dedykowane do PM są sporo droższe. Generalnie sprawe gwintu pomijam gdyż jestem w stanie to sprawdzić optycznie. Chodzi o parametry, zakres napięcia itd. Obie są...
Powiem tak, był bym bardzo ostrożny ze sprawdzaniem sondy miernikiem , jeśli nie jesteś pewny jaka to jest , podłączenie miernika do sądy Cyrkoniowej na 50% ją uszkodzi . Następna sprawa , 1v to wartość wysoka dla sondy standartowej a bierze się z duże ilości tlenu bo to jednostki tlenu powodują wzrost napięcia czyli mieszanka bardzo uboga , nie odwrotnie...
sonda lambda sonda regulacyjna sonda lambda sonda diagnostyczny sonda lambda sonda diagnostyczna
cerapur smart ustawić zakłócenia silnika radio teleinformatyk egzamin zawodowy
haier pralka wyciek radio delta6
Zasilacz ATK 30524 - Specyfikacje i Zastosowania Medion MD 18500 rusza do tyłu i wyłącza się - co robić?