Sonda lambda i czujnik tlenu to to samo. Czujnika to nie wiem co to.
Termostat,sonda,czujnik NTC ten od ECU. Na początek to sprawdź.
Producenci produkują elementy o wartościach wybranych z szeregu, szereg E3 (wielokrotności 1,0 2,2 4,7) jest rozpowszechniony w Europie. Szeregu 1,2,5 wiem że używają Amerykanie nie wiem kto jeszcze. Dlatego w Europie rzadko się spotyka elementy o nominale 50, zamiast tego mamy 47, w przypadku rezystora czy kondensatora to bez różnicy bo jest w zakresie...
Ten żółty dajesz do fazy zasilania, jakie idzie do sterownika czasowego. Ale musisz połączyć Neutralny zasilania do niebieskiego od wyłącznika zmierzchowego. Tam gdzie jest jeden przewód od żarówki. Masz to na rysunku. https://obrazki.elektroda.pl/5159962000_... PozdrawiaM.
Praca sondy ,korekty,czujniki temperatury. Te parametry cię interesują a nie radio.
Musi być jakiś sposób :D Oczywiście jest bardzo prosty. Odnaleźć sondę (czujnik) i go przylutować do przewodu. Sposób nienakładowy i pewny. Jeżeli zastosujesz jakąś inną sondę nawet identyczną ale nie taką samą to trzeba by skalibrować wskazania na podstawie termometru wzorcowego i do tego trzeba wiedzieć jak to należy wykonać. Raczej jednak niewykonalne.
Szczerze mówiąc nie jest to dużo ani mało. Pamiętaj że mamy zimę i jeżeli jest to jazda po mieście z niedogrzanym silnikiem to nie ma co się spodziewać niskiego zużycia paliwa . Moja propozycja to zatankuj go do pełna przejedź się na trasie i wtedy sprawdź spalanie. Wymiana na oślep elementów nic nie pomoże.
Problem z czujnikiem temperatury, sonda lambda oraz czujnikiem ciesnienia MAP sensor. Za dziwne wskazania odpowiada pewnie czujnik temperatury, ale reszta też dobrze byłoby się zająć.
Witam I jak z tym czujnikiem? Mam ten sam problem
Dobrze byłoby wykasować błędy i sprawdzić ponownie po dniu jazdy. Zainteresował bym się na początek sondą,czujnikiem temp. na kompa, krokowym oraz tą majstrowaną przepływką.
Nie mam czegoś takiego, ale śledziłem tematy na Supli i ludzie robili to w dwojaki sposób: 1. Czujnik ciśnienia w szczelnej rurze i podnoszący się poziom był odczytywany i sygnalizowany z dość dobrą dokładnością. 2. Było bodajże z czujnikiem odległości (odbiciowym) i też dość dokładnie sygnalizowało/pokazywało poziom lustra wody w zbiorniku. Bezpośredni...
prawdopodobnie będzie uszkodzony modół cewek zapłonowych tu masz jak sprawdzić ale będzie raczej do wymiany
Spróbuj wybrać konfigurację najgorszą, czyli najdłuższy kabel do sondy, czujnik pracujący największym prądem itp. W wyborze kryteriów Ci nie pomogę, ale skoro jesteś producentem tych czujników, to na pewno wiesz na co zwrócić uwagę. Jeżeli Twój wybór będzie rozsądny, to powinieneś przekonać Gościa z laboratorium o bezcelowości badania wszystkich kombinacji....
za ilosc mieszanki w tym aucie odpowiedzialny jest: czujnik temp silnika. sonda lambda. czujnik temp. zasysanego powietrza. uszkodzony wtryskiwacz. Teraz wiesz co trzeba sprawdzic
A jaki masz błąd sondy. Może nie masz zasilania grzałki na sondzie?
Możesz zrobić zdjęcie samej sondy? Czujnik nowy czy używany?
Jak ma te same parametry to tak, tylko czy serwisant zastosował poprzednią odpowiednią ,bo jak napisałeś to trzyma się na gumie? -kicha, albo dał coś podobnego aby sterownik kotła odpalił tz. widział zasobnik CWU. Ale jak wiesz jaki to czytałeś w dostarczonych papierach lub mierzyłeś.
Jeśli jest jakiś problem z temperaturą silnika lub czujnikiem tej temperatury to skład mieszanki może być nieprawidłowy, co może powodować pojawianie się błędów dotyczących sprawności katalizatora.
W układzie wydechowym . Tak to lambda
Witam. Niestety obie powyższe odpowiedzi są błędne. Autor pyta o DRUGĄ sondę (czujnik tlenu za katalizatorem). Czujnik tlenu ZA KATALIZATOREM nie sprawdza stanu mieszanki. Drugi czujnik tlenu sprawdza zawartość gazów spalinowych za katalizatorem. W ten sposób zespół sterowania sprawdza działanie katalizatora. Sprawdzenie działania tej sondy jest o wiele...
Sondy były sprawdzane w czasie pracy pierwsza sonda ma 0,2 do 0,8V druga ma do 1V. Czujnik ciśnienia jest w kolektorze.
Proszę ;-) https://botland.com.pl/czujniki-temperat...
witam, czujnik przed katalizatorem daje info do kalkulatora proporcjonalnie do zawartosci tlenu w spalinach , bogata mieszanka sygnał wysoki, uboga sygnał niski, opór na białych przewodach 3-15 om, czarny sygnał, a szary masa, i zmienia dość szerokim stopniu od 0,9Vdo 0,1 V, zamieszcze info na dowlandzie to sobie ogladnij,pozdrawiam
Albo sonda albo czujnik podciśnienia albo kolektor ssący nieszczelny - tu szukal j przyczyny. Samo się nie naprawi. Pozdrawiam
Nie trafiłeś na strony E+H? Popatrz np. na http://www.pl.endress.com/eh/sc/europe/p... (to oczywiście tylko sonda/czujnik) Coś innego np. http://www2.emersonprocess.com/en-US/bra... Jeszcze coś innego -> http://jumo.com.pl/nasza-oferta/d3_r8_p3...
Simteki chodzą tylko z oryginałami.
Różowy zasilanie grzałki +12V po bezpieczniku. Biały masa grzałki ze sterownika silnika. Siwy i brązowy czujnik sondy ze sterownika. Podałem dane w aucie a teraz trzeba poszukać jaka to sonda i dopasować kable kolorami.
Masa(wspólna)sonda lambda,czujnik temperatury ,tps w stosunku do masy silnika?? Dodatkowy kabel pomoze.Powodzenia.
Witam, sprawdź najpierw wskazania sondy, potem czujnika temperatury. One dają sygnał na sterownik a ten steruje wtryskiem.
Czujnik tlenu to inaczej sonda lambda
Witam. Typowe objawy dla sondy. Sonda jest jednym z czujników odpowiadającym za dawkę paliwa, więc nie dziw się że auto ma muła Pozdrawiam
Pamiętaj, że to archaiczny sterownik OBD-1 i on ma tendencję, zwłaszcza jeśli chodzi o adaptacje, do wpadania w "błędne koło", czasami mimo usunięcia usterki nie wyjdzie z trybu awaryjnego, dopóki nie skasuje mu się adaptacji - np. tak sobie zaadaptuje skład mieszanki, że sonda wyjdzie poza zakres i stanie, złapie błąd sondy i "po ptokach" już z tego...
Dla obu czujników tak samo. 20°C - 38000Ω 40°C - 16000Ω 60°C - 7500Ω 80°C - 3800Ω
A może tak sam czujnik? Albo sonda lambda ? Trzeba by sprawdzić wskazania najlepiej podpiąć analizator jak wygląda mieszanka i porównać ze wskazaniami sondy.
Na zdjęciu dokładnie widać błędy aktywne czujnika PM (czujnik sadzy) , DAF wprowadził ten czujnik DAF XF 106 480 po lifcie , sondę ma ten czujnik podobną do czujnika nox. Czujnik PM jest zamontowany blisko samego czujnika nox za kat.
Witam. Objawy wskazują na uszkodzoną sondę NTC (czujnik temperatury), lub płytkę elektroniczną. Ja bym stawiał na sondę, czasem wysiadają. Może być jeszcze upływność (zwarcie nie pełne) po między przewodami od sondy, lub zalane złącze sondy albo płytka wodą. Pozdrawiam.
Po pierwsze , czujnik halla jest na wałku rozrządczym , a na wale korbowym przemiennik magnetyczny i jego odpinałeś a nie halla. Po drugie , ten silnik zapali tylko na górnym czujniku , ale bedzie mułowaty i pracuje jak <sieczkarnia>. Mam nadzieje ,że resztę już sam wymyślisz.
Na silniku 126p zbudujesz najszybciej , będzie stosunkowo prosta mechanika bo masz cały tylnonapędowy zespół, tak samo elektryka będzie łatwa, ograniczy się do podłączenie kilku kabelków a całość nie będzie może mocna(zdrowy silnik to około 24 kM) ale za to będzie lekka. W przypadku silnika BMW będziesz miał sporo rzeźby bo jednak silnik większy, skrzynia...
Może klapy wirowe w kolektorze dolotowym Dodano po 52 Lub sama sonda (czujnik tlenu)
Problem udało rozwiązać, winny był czujnik temperatury płynu chłodzącego. Wysokie obroty oraz dymienie na biało ustały po wymianie, może komuś się przyda ta informacja. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
Przedłuż ekranowanym przewodem . Miejsce połączenia zaizoluj np. koszulka termo w warstwą kleju wewnątrz , potem odrobina folii aluminiowej w miejscach łączenia. Kiedy w handlu nie było zestawów przód / tył (a były takie czasy), tak trzeba było sobie radzić.
Używałeś wcześniej sondy i czujnika? W sterowaniu masz skonfigurowane piny? Sterownik wie, na którym pinie ma oczekiwać sygnału wysokości i centrowania?
przy sterowniku nie mogę ich zlokalizować czego nie umiesz zlokalizować ? masz opis kostki ECU i masz też opisane piny czujnika..... jak nie umiesz czytać schematów to miernik ustaw na tzw. brzęczyk i wtedy jedna sonda do kabelka w czujniku a drugą sondą szukasz w kostce ECU. Druga rzecz to czujnik jest w oleju uszczelnienie puściło na wale korbowym...
Do wymiany sonda parownika chłodz. Tzn. czujnik NTC 4.7KOMA
Zmieniałem żarówki ma mocniejsze i jedna może oświetlać sondę.
Dane, które podałeś nie są miarodajne - wlałem... przejechałem.... Do sprawdzenia/weryfikacji działanie sondy lambda, czujnika temperatury silnika, świece filtr powietrza, wtryskiwacz. Jeśli mieszanka za bogata trzeba znaleźć przyczynę.
Dam znać jak sondy oraz czujniki przyjdą z aliexpress.
Ewidentnie nie chodzi sonda przed katalizatorem, dobrze by było sprawdzić też drugą vagiem.
Jesli w okolice miejsca zamocowania sondy (czujnika) zalozysz czarne (bardzo ciemno zielone, prawie czarne) :-) radiatory, tak jak to masz dookola rurek w panelu i o tych samych proporcjach powierzchni radiatora do srednicy rurki, to nie bedziesz musial nic zmieniac w polozeniu czujnika.
miernik z ustawionym "brzęczykiem" i sondy pod piny czujnika, kolejna osoba naciska czujnik reszta chyba logiczna?? miernik się odezwie to działa a jeśli nie to wymiana albo próba naprawy
Jak skończyła się naprawa ? Co było problemem?
z tym filtrem też myślałem ale skoro autko ma sondę, czujnik o2 i krokowca to niema znaczenia jaki jest dopływ powietrza ma dostosować mieszankę i tyle sonda i czujnik O2 to jest to samo. jesli bedzie za duzy przelot w mixerze,to zaden krokowiec ci tego nie dostosuje. zrob na poczatku porzadek z PB,a dopiero LPG.
Siemanko.Panowie ,a może prosty ,standardowy i tani czujnik[sonda] kontaktronowy.Dla niewtajemniczonych jest to,,rurka'' z materiału,który ,,przepuszcza'' pole magnetyczne magnesu trwałego np. tworzywo sztuczne,mosiądz, miedż.Denko ,,rurki'' oczywiście zamknięte.Wewnątrz ,,zestaw kontaktronów'' z wyprowadzonymi przewodami.Banalnie prosty pływak-pierścień[krążek]...
Sondy konduktancyjne i inne, czujniki/regulatory [url=https://www.elcluwo.pl]Link V.
nie moze byc inny, bo piloty RTV dzialaja na czestotliwosci 36KHz i jezeli uzyjesz innego odbiornika to nie bedzie on ondbieral sygnałow z pilota.
z góry wiem ze raczej nie wtrysk albo działa albo nie a skoro na obu paliwach jest problem cza szukać w kompie co go boli sonda? czujnik położenia walu ?
Witam, jestem posiadaczem Audi A6 C5 2.4 B gaz V6 1999 r. 165 km automat i mam taki problem: pomiędzy 50 km/h a 60 km/h jest duże szarpanie i tylko pomiędzy tą prędkością. Nie ma różnicy, czy na benzynie, czy na gazie. Ora pokazuje się błąd sonda 1, pierwszy żąd i czujnik G28, ale jak mechanik podmienił sondę, też pokazywało ten błąd, a czujnik jest...
Wystarczy aby sonda została wyprowadzona na kilka cm. Nawet 5 cm będzie odległością wystarczającą.
Za silnikiem , za katalizatorem , popatrz gdzie masz katalizatory , to takie proste!
Steruje nim sterownik silnika na podstawie danych z szeregu czujników, m.in. temperatury silnika, temperatury powietrza, pozycji przepustnicy, czujnika prędkości obrotowej silnika, czujnika podciśnienia czy nawet sondy lambda. Głównymi czujnikami (mającymi największy wpływ) są jednak czujnik temperatury silnika i czujnik pozycji przepustnicy.
ida do kompa. http://www.autoelectric.ru/auto/vw/passa... pozycja B132
31 - czujnik predkosci obrotowej - brak sygnalu 45 - sonda lambda - mixtura rich 71 - czujnik temperatury powietrza dolotowego - napiecie zbyt wysokie
Podlacz porostu zamiast tych sond kawalek przewodu, do spradzenia powinno sie nadac. Pozdrawiam.
Przecież masz błąd grzałki, czego jeszcze szukasz?
Czyli załączanie musiało by być np przekaźnika monostabilnego na wymagane obciążenie no albo jeśli to automatyka to jakiś przekaźnik np półprzewodnikowy. To już zależy jakie będziesz potrzebował parametry. Zerknij na to [url=https://www.smartplaneta.pl/pl/prod... indukcyjny zbliżeniowy PL-05N...
Poodpinaj sondy czujnik prędkości i zobacz czy przepala.
Dokładnie tak wygląda to u mnie i nie ma sondy lambda koło czujnika temperatury spalin.
Sądząc po kodach błędów, masz problem ze sondą Lambda. Kod 16706 to "Engine Speed Sensor", czujnik prędkości obrotowej. Najpierw sprawdź sondę Lambda. Stawiam na nią.
Czujnik temp Przepustnica Sonda jak tam sprawa wygląda Świeczki itd?
Do styku trzeciego podłączasz przewód neutralny z sieci i z żarówki. Czyli tak jak napisałeś. Rozumowanie jak najbardziej poprawne
Witam, Jak nie czujnik ultradźwiękowy to sonda hydrostatyczna, np firmy Aplisens. Mają dobrą rozdzielczość oraz wyjście 4-20 mA (potrzebny zewnętrzny zasilacz). Cena przystępna.
Rząd 2 (czujnik 1) To jest druga w kolejności (patrząc od przodu samochodu) przed katalizatorem, czyli sonda cyl. 2 i 3...
Wykręć sondę, wkręć manometr bo wygląda mi to na zapchany katalizator. Jak nie masz manometru to odkręć wydech od kolektora i odpal. Jeśli będzie ok. to wywal kat.
https://allegro.pl/oferta/immergas-czujn...
Ale my nie podłączamy kilku czujek do jednej linii tylko "przerabiamy" czujkę zalania niezgodnie ze specyfikacją producenta. Kontaktrony połączone szeregowo jeżeli są zamontowane prawidłowo to nie będą generować fałszywych alarmów i prawidłowo będą sygnalizować otwarcie, diagnostykę pomijam. Co do tej nieszczęsnej czujki FD-1, nie jesteś pewien jak...
(at)kenworth18 Lubię te nowe sprzęty - na tym przynajmniej da się fajnie zarobić + zdziwiłbyś się ile mam lat :) Ps. OWI Marquardt'a to połączenie sondy NTC i czujnika zmętnienia - potem Ci pokaże, jak to się sprawdza. (at)qweety Masz na PW - przeklinaj zgodnie z opisem xD
Stopiony zapchany katalizator, uszkodzona sonda, czujnik temp silnika. Trzeba poszukac
Witam Nowe mieszkanie (wynajmowane) i drobny problem mojej narzeczonej :-) W mieszkaniu mamy kuchenkę gazową firmy Mastercook Wrozamet, niestety brak na niej jakiegokolwiek oznaczenia, modelu itp. http://obrazki.elektroda.net/1_122962896... Problem polega na tym że pokrętło sterowania temperaturą piekarnika nie ma oznaczeń w stopniach celsjusza,...
naprawilem dzieki wszystkim co mi pomogli czyli 0 osob jest to sonda gorna od kierowcy :) pozdrawiam
Zacznij od podłączenia go pod komputer. Albo sprawdź ręcznie czujniki temperatury, sondę oraz silniczek wolnych obrotów. Pozdrawiam.
A ja po Twoich wypowiedziach widzę, że robisz tu jakieś naukowe rozważania by pokazać, że jest jakiś kilkuprocentowy błąd pomiarowy - i zapewne jest - w to nie wątpię. To nie aparatura naukowa ale zwykły (ok.10letni) zasobnik Galmetu ze zwykłym termometrem z sondą za parę złotych. Co do upchnięcia sond czujnika temperatur: Zrobię specjalnie dla Ciebie...
Dość ogólna rozpiska wtyku ECU: 1cewka, cylindry 2, 3 2zawór IAC 3zawór IAC 4moduł przekaźników 5n/c 6kontrolka MIL 7moduł CODE 8moduł A/C 9n/c 10DLC 11czujnik CKP 12Masa sondy O2 13czujnik ECT 14+5V dla czujnika MAP / czujnika TPS 15DLC 16Masa DLC / czujnik ECT / czujnik IAT 17GND 18wtryskiwacze 1, 4 19cewka, culindry 1, 4 20zawór IAC 21zawór IAC 22zawór...
z aledrogo https://allegro.pl/oferta/sonda-czujnik-...
Witam zmierz ciśnienie paliwa, przeczyść przepustnicę i adaptacja.
Witajcie. Sprawdziłem wskazania czujników temperatury na zimnym silniku.Zastanawia mnie dlaczego czujnik temp. sondy lambda pokazuje 780st. skoro na dworzu jest. -1st. Pozostałe czujniki pokazują temp. prawidłowo. Może czujnik sondy działa dopiero jak silnik jest nagrzany?
Rząd to normalnie rząd cylindrów. Masz tam fałkę,więc masz rząd pierwszy i drugi. Poprawniej powinno być lewy lub prawy bank cylindrów. 015 Za niski sygnał Sonda lambda rząd 1 czujnik 1 008 Obwód grzania sondy lambda rząd 1 czujnik 1 Uszkodzenie w obwodzie sondy pierwszego rzędu,sonda nr1,czyli przed katalizatorem "080 Przerywacz szkodzący katalizatorowi...
zamontuj gps'a z CAN'em + po sondzie do zbiornika + czujnik przechyłu kabiny + sitko we wlewie i będziesz miał jasność kiedy co i ile ci kradnie możesz jeszcze zaplombować wszystkie wężyki od powrotu itd plastikowymi plombami sygnowanymi
Coś mi się we łbie telepie że sonda masę miała szarą a sygnał czarny. Masę dodatkową jak najbardziej możesz dać. Ważne jest żeby potemcjał masy na sondzie, czujnikach i sterowniku silnika był jednakowy. Inaczej mówiąc jeśli mierzysz napięcie na masie w złączu sterownika czy złączu sondy to w obu miejscach ma być takie samo napięcie. Oczywiście mierzysz...
Nie ważne co wymienione. Ważna jest diagnoza,parametry błędy? Wywróżyć można że za bogato. Sonda, wtryski,czujnik albo i co innego.
Sonda jako taka jest tylko czujnikiem w układzie wydechowym. Błędy sondy są często błędami wtórnymi, wcale nie muszą oznaczać uszkodzenia samej sondy, przeważnie inne usterki silnika. Można ja równie dobrze wywołać na ten przykład zbyt wysokim lub za niskim ciśnieniem paliwa itd. Nie będę tu referatu pisał. Chodzi Ci o sondę przed czy za?
Wymieniłem sondę oraz czujnik położenia wałka rozrządu, nic to nie dało . Dalej pojawiają się błędy od sondy że element grzewczy nie działa, sprawdziłem bezpieczniki od sondy jest dobry. Napięcie ładowania na Aku jest na wolnych obrotach od 13.7 do 13.9 V . Akumulator nowy ma 2 miesiące Wymienię jeszcze czujnik obrotów wału, może komputer źle przetłumaczył...
Ciekawe jak elektroliza wpłynie na sondy?
sprawdź czujnik/sondę który wysyła ten komunikat
Witam. Szukam oscyloskopu do ok. 1000zł do zastosowań w samochodówce. Chodzi mi głównie o podstawowe pomiary jak sonda lambda, czujnik położenia wału itd. Najlepiej żeby to był sprzęt nowy. Patrząc po cenach Fluke'a w tej cenie szału nie będzie ale myślę, że coś doradzicie.
Czujnik położenia wału do wymiany pewnie ale najważniejsze zasilania na sterownik.
Witam. Peugeot 308 1.6 vti. Mam problem z błędem 1339 - wypadanie zapłonu na 3 cylindrze. Wymienione świece, cewki, czujniki położenia wałka rozrządu, czujniki zmiennych faz rozrządu, sonda lambda, czujnik temperatury. Walczę już z samochodem od 6 miesięcy. Ja walczyłem ponad rok i sprzedałem jako uszkodzony. Silnik dobry - osiągi dobre jak na 120...
Dzięki za odpowiedź, Mógłbyś napisać z czego wynika, że to przez złe ustawienie rozrządu a nie np. kable/świece/sonda/czujniki/cewki/przewo... podciśnienia? U niego na warsztacie silnik chodził ładnie i dobrze wkręcał się na obroty (teraz też oprócz tego falowania) . Problem pojawił się po przejechaniu dłuższej trasy ok. 30km. Mam do przejechania teraz...
Witam. Choćby pracę sondy,czujników stukowych czy vanosa.
Czujnik to czujnik sonda to sonda. Wejdź sobie pod auto i poszukaj gdzie idą kable nikt za Ciebie tego nie zrobi. Jaką temp. pokazywał czujnik?
W rozmowie telefonicznej inny elektromechanik zwrócił uwagę, że niekoniecznie musi to być zapchany filtr tylko problem z jakimś czujnikiem/sondą (?) Jedź do niego, widać ma jakieś pojęcie a nie w głowie tylko kasowanie błędów i "czyszczenie" filtra.
czujnik poziomu sonda czujnik poziom sonda sonda czujnik poziom
serwis pozna wzmacniacz szlifierka kątowa kondensator schemat volvo silnika
lanzar maxp124 przerywacz kierunkowskazów schemat
Ustawienie klap w modelu RC Spektrum iX12 Układy scalone w ESAB Buddy ARC 180 - jakie są?