Plus na grzałkę jest na pinie 4. Powinien być po przekręceniu stacyjki. Sterownik załącza podgrzewanie sondy podając masę z pinu B32. Jeśli instalacja jest ok to masz uszkodzony stopień końcowy sterowania w sterowniku silnika.
Sprawdzasz nie tą sondę. To sonda diagnostyczna katalizatora.
tak jak kolega napisał Sonda za katalizatorem to sonda diagnostyczna sonda przed to sonda regulacyjna. Znam przypadki że np Honda acord nie chce działać na zamienniku bosch natomiast na NGK jest ok
Druga sonda jest sondą diagnostyczną katalizatora, napięcie na niej ma być stałe.
Miałem ten sam przypadek, klient przyjechał z nową sondą diagnostyczną i starym problemem tj. P0420, po organoleptycznym sprawdzeniu kat okazał się wydmuszką. W tym przypadku winna była pierwsza sonda regulacyjna zacięta na ubogiej mieszance i czas wtrysku ok. 8ms.
Jak ty ową masę tam sprawdziłeś? To nie jest zwykła masa. Żarówka 2W między te przewody lub oscyloskop bo normalnym miernikiem raczej nic tam nie sprawdzisz. Jedna z sond to pin 63 a druga 65. Co znaczy jak się wszystko porządnie nagrzeje? Katalizator nie zaczyna swojej pracy zaraz po odpaleniu auta. On też się musi nagrzać a ta sonda nie jest tak blisko...
Sonda pierwsza - regulacyjna - 036906262J Sonda druga - diagnostyczna - 036906262F
Współczuje ,że jesteś bez pracy , dlatego masz bardzo wąskie pole manewru! Próbuj sam , jeżeli potrafisz. Wcześniej dowiedź się jak sprawdzić sondę pierwszą i drugą. Wpisz w nasza wyszukiwarkę "sonda lambda" i drugie hasło "sonda diagnostyczna". Zapoznaj się z ich zasadami działania , następnie pomierz ich pracę i jak będziesz miał wątpliwości zadaj...
Jak mniemam pytasz o sondę diagnostyczną (za katalizatorem). Znalazłem takie numerki: NGK OZA659-EE5, BOSCH 0 258 006 172, DELPHI HES20315-12B1. Znalazłem również BOSCH 0 258 986 615 uniwersalna, którą zaznaczono jako regulacyjną i diagnostyczną, więc wynika z tego że pewnie są jednakowe ale 100% pewny nie jestem :) Oczywiście jest różnica w długości...
Robert >>>Poza tym, obojętnie co by to nie było to chyba zbyt stary sztrucel na sondę regulacyjną +diagnostyczną? <<< A gdzie Ty tu widzisz takie rozwiązanie?
Szukam odpowiedniego programu diagnostycznego do Nissana Pixo z 2011 roku pod ELM327 KKL. Chcialbym nim sprawdzic, o ile sie da, odczyty sond lamb trafiajacych na sterownik i pojawiajace sie bledy. Nie umiem szukac albo faktycznie nigdzie nie ma zadnych konkretow. Bylbym wdzieczny za pomoc. Witam, nie szukaj bo nie znajdziesz. Nie ta marka nie ten...
Pierwsza sonda ma wpływ na skład mieszanki druga jest sondą diagnostyczną, sprawdza poprawność działania pierwszej i pracę katalizatora... http://obrazki.elektroda.pl/6566794400_1... Może to jakaś nieszczelność na łączeniu katalizatora z kolektorem wydechowym... Czy była wymieniona uszczelka wraz z katalizatorem? Dobrze byłoby odkręcić...
http://www.e-czescidoaut.pl/sklep/DE-ES1... Kod towaru: DE ES10792-12B1 Nazwa towaru: SONDA LAMBDA FIAT Opis towaru: Producent: DELPHI Grupa Towarowa: SONDY LAMBDA Cena netto: 171,54 zł Cena brutto: 210,99 zł Dostępność Dostępny oraz z innego forum: http://www.magazyn.czesci24.pl/partscata...
Witam! Tu masz wykres z 4 sond lambda pracujących na wolnych obrotach silnika zamontowanych w Fordzie. W Sonacie powinien wyglądać podobnie. Dwa pierwsze wskazania (czerwony i zielony) są z sond przed podwójnym katalizatorem (sondy regulacyjne czyli bank 1, sonda 1 i bank 2, sonda 1) a trzecie i czwarte wskazanie (niebieski i różowy) z sond za katalizatorami...
W większości aut nie, w niektórych, zwłaszcza nowszych jednak ma, generalnie przyjmij, że tylna jest tylko sondą diagnostyczną, do kontroli pracy katalizatora. Tylko w autach elektrycznych nie ma nawet pierwszej. ( w sensie zły dział)
Tak myślę o sondzie, ale raczej diagnostycznej czyli tej za katalizatorem, skoro auto normalnie jedzie.
NTY to Chińszczyzna wiec 2 lata to i tak dużo na ich sondy. Tylnia sonda to sonda diagnostyczna wiec nie bierze udziału w korekcji mieszanki. Trzeba podejrzeć jak pierwsza sonda pracuje. Które błędy wracają po skasowaniu?
Sondy uniwersalna jak najbardziej mają zastosowanie, ale jako sondy REGULACYJNE. Z diagnostycznymi już tak łatwo nie jest. Czołowy producent sond lambda czyli NGK-NTK do Twojego auta sondy nie robi, więc wnioskuję że siedzi tam najprawdopodobniej DENSO. Moim zdaniem, w tym wypadku zostaje Ci ASO :(
Trzymajcie byka za roki a nie za ogon. Tak wysokie spalanie masz rzeczywiście , czy tylko na wyświetlaczu? Sonda przed katalizatorem i ttylko ona ma wpływ na spalanie , Sonda za katalizatorem to DIAGNOSTYCZNA katalizatora' Sonda za katalizatorem nie ma STAC tylko pracować , podobnie jak pierwsza , ale w przedziale 0,4 - 0,6 V. Spalanie jest nie tylko...
druga sonda nie ma wplywu na prace silnika. Jest to sonda diagnostyczna i nie odczuwalem spadku na mocy ani tez wiekszego zuzycia paliwa. Jedyne co to palil sie check engin, ktory mnie denerwowal.
wolałbym nie majstrować w sofcie-emulator sondy diagnostycznej wystarczy.
więc kod błędu to 0420 , jak wynuka z innych postów to katalizator???? gdzieś czytałem że można zrobić cos takiego jak emulator sondy diagnostycznej, co o tym sądzicie ?
Dziś udało mi się ponownie przeprowadzić pomiary sond i wyciągnąć pomiar z drugiej sondy diagnostycznej za katalizatorem. Przy normalnej i ustabilizowanej jeździe napięcie na 1 sondzie oscyluje w granicach 0.5V tak jak wcześniej, odczyt z 2 sondy diagnostycznej za katalizatorem jest prawie zawsze wyższy od napięcia z 1 sondy i oscyluje w granicach 0.7-0.8V...
Mało prawdopodobne, że to sonda, z zrób test analizatorem spalin na stacji diagnostycznej, a wszystkiego się dowiesz.
Przepływomierz MAF actual i specified oraz ciśnienie paliwa, wartości powinny być zbieżne Dokładnie. Sprawdź też co się dzieje z ciśnieniem na wydechu. Jak to sprawdzisz to pożycz oscyloskop i sprawdź jak pracują sondy bo urządzenia diagnostyczne są za wolne
Mamy rozumieć ,że wymieniłeś sondę REGULACYJNĄ , czy tak? Wskazania sondy DIAGNOSTYCZNEJ katalizatora są w normie.
Tylna sonda to sonda diagnostyczna bardziej. W starych układach nie używana do regulacji w nowych tak. Normalnie przy sprawnym katalizatorze napięcie na tylnej sądzie powinno utrzymywać się około 0.7V wykres w miarę płaski. Warunek konieczny to dobrze pracująca grzałka i nagrzany wydech. Jak wskazania tylnej są takie same jak przedniej nawet po nagrzaniu,to...
Tuning , wpisz sobie w wyszukiwarkę hasło "sonda diagnostyczna" i poczytasz o swoim problemie.
Witam Dziękuje za odpowiedz. Pojęcie reakcji sondy zawsze przypisywałem tej pierwszej, czyli to jak szybko zmienia się oscylacja. Sonda diagnostyczna katalizatora nie powinna chyba oscylować? Sonda regulacyjna owszem i tam zakres skacze od 0,2 do 0,85V
W jakich warunkach wykonywałeś diagnostykę? Auto rozgrzane do temperatury roboczej? Druga sonda tylko diagnostyczna badająca sprawność katalizatora. Masz jakieś błędy?
Druga jest sondą diagnostyczną - ma określić skuteczność katalizatora. To co piszesz wskazuje na to, że Twój katalizator ją stracił. Jaki jest konkretnie błąd? Bo wymiana sondy tylko dlatego, że jest "błąd sondy" to strata kasy. Zacznij diagnozować zanim wymienisz element którego błąd zobaczysz.
Można , poszukaj na forum - sonda diagnostyczna.
To stwierdza sonda diagnostyczna. I taką powinna pełnić funkcję czyli sonda 2
Pamiętaj o planowaniu głowicy. Zdjętą głowicę należy splanować. A właśnie że nie. Proponuje pozostać przy swojej profesji, a samochody zostawić innym. Dla ucięcia ewentualnych dyskusji z cyklu "co to nie ja..." - głowice sprawdza się, przy pomocy płyty traserskiej/liniału krawędziowego - dopiero przy stwierdzeniu niepłaskości powierzchni, powyżej wartości...
Tylko nowy wkład katalityczny , lub patent z cofniętą sondą diagnostyczną.
Witam, tak uszkodzona sonda ma wpływ na spalanie. Pierwsza (przed katalizatorem) . Próbowałeś wejść w tryb diagnostyczny komputera aby sprawdzić błędy?
Nie no ja cały czas myślę o wymianie sterownika. Już 2 razy wymieniałem główną sondę ta na 5 przewodów. Ale sądzę , że sonda ta diagnostyczna też może być uszkodzona, ponieważ jak założyłem nową sondę 5 przewodową na zepsuty sterownik to po roku czas zepsuła sie i ona. Zareklamowałem i dostałem nową. Chcę wymienić już wszystko sterownik plus 2 sondy...
Gdy osiągnie odpowiednią temperaturę , czy to od grzałki czy też od spalin. Ona kontroluje sprawność katalizatora. Różne patenty są robione z tą sondą. Wpisz do naszej wyszukiwarki / sonda diagnostyczna/ , miłej lektury.
Motronic ma rację , takie objawy może dawać niesprawna sonda diagnostyczna za katalizatorem.
(at)ladamaniac Tylna sonda na bank leci, jak będzie pełny przelot to tam będzie jedynie zawadzać :) I właśnie z tą pierwszą mam problem, dlatego też pytam się o opinię na temat tych emulatorów serii EM... Wydech jest składany na rurach o średnicy 2.50 cala. By móc za rok podnieść moc/moment, tak samo silnik robiony jest pod tym kątem :))
Wywalisz wnętrze , to dalej będziesz miał błąd katalizatora , wstawisz "rurki " , też tak samo. Poczytaj "sonda diagnostyczna".
komputer pokazywał błąd katalizatora a nie sondy I dobrze pokazał - druga sonda jest to sonda diagnostyczna i jej napięcie powinno być w miarę stałe około 0.6-0.7 volta a jeśli jest inne czy oscyluje jak pierwsza sonda diagnostyczna to katalizator stracił swoje właściwości oczyszczające i dlatego program pokazuje błąd katalizatora oczywiście w oparciu...
Clip to sonda diagnostyczna dedykowana do Renault. Tylko ona jest wiarygodna w 100% a Ty pokazałeś błędy z jakiegoś testera.
Sonda dobrana wg. katalogu ( sonda diagnostyczna za katalizatorem ) , nie będę kupował innej bo to nie ma sensu..
Kolego Predki , wpisz sobie w naszą szukajkę "sonda diagnostyczna" , tam znajdziesz rozwiązanie proponowane przez Kolegę Ele5.
Witam Mam problem z sondą diagnostyczną. Honda Civic MB2 99r. 90KM. Otóż jesli ją podłacze wywala mi bezpiecznik od ECU.. wiec czas ją wymienić...i teraz zaczynaja się problemy... Nowa diagnostyczna NGK kosztuje ok 500zł, ale...rozmawiałem z Panem z allegro dzis i powiedział, ze regulacyjna i diagnostyczna niczym sie nie róznią..jedynie gumką :) co...
Zmień szybko mechanika , bo jeszcze koła Ci poprzestawia odwrotnie! Wpisz w nasza szukajkę - sonda diagnostyczna- poczytasz i będziesz wiedział , że trzeba zmienić mechanika.
Dzieki za odpowiedzi. Z ta klima macie racje. Wylaczylem klime, przejechalem, spalanie to samo... Skrzynia nie jest CVT, przy malych predkosciach lockup dziala ok, przy gwaltownym dodaniu gazu wyrywa do przodu jak manual. Tak samo rusza z piskiem opon jak dziki. Tak, sonda szerokopasmowa... Dlaczego nie rysuje wykresu sondy diagnostycznej? Czyli ten...
Siatka nie jest katalizatorem, to łącznik elastyczny. Ta sonda to na 99% sonda druga, tylna, diagnostyczna, czy jak ją tam zwał. Jeśli nasz dostęp do testera diagnostycznego, może być ELM327, Vgate czy cokolwiek, uruchom silnik z odpiętą wtyczką i zobacz jakie błędy dostaniesz, najpierw powinien pojawić się błąd grzałki. Jaki masz kod silnika?
Niestety nie czyta mi parametrów, problem polega na tym że korekta krótko terminowa poszła na -100% co chyba jest przekłamane dodatkowo sonda diagnostyczna sypie błędem że katalizator nie ma swojej wydajności lecz jest w pełni sprawny. Interesuje mnie skąd na sondzie przed katalizatorem aż tak wysokie napięcie ? Zakres tej sondy to przecież 0-5v
To co wykręciłeś na oko n ie sprawdzisz , bo to sonda diagnostyczna za katalizatorem. Masz jeszcze jedną , przed katalizatorem - cztero przewodowa. Którą sondę podglądałeś Vagiem?
Problem falujących obrotów w vag 1.6 to niekończąca się opowieść. Chyba nie udało się nikomu rozwiązać tego problemu. /A gdzie tam - zawsze jest jakaś przyczyna. BFQ to nadal SIMOS, tyle że z pompą powietrza wtórnego i sondą diagnostyczną.
Check to w pierwszej kolejności usterka związana z kontrolą emisji spalin... Co do korekt - zależy od softu, niekiedy podają bazowo 100% i wtedy np. 98% to bogata, a 102% to uboga. Tu faktycznie bzdury i wróżenie z fusów. Poza tym korekta od sondy diagnostycznej :/
Wpisz w nasza szukajkę ; sonda diagnostyczna i ... czytaj , tam wszystkiego dowiesz się! Dodam ,że sonda winna oscylować w granicach od 0,2 do 0,9 V. Sprawdź czy masz zasilanie na grzałkę sondy.
Kup nakrętkę bodajże M16 1.25 wywierać otwór w róże przed katem i wspawaj jak chcesz się z tym pobawić Widziałeś kiedyś sondę diagnostyczną przed katem?Ma być za katem .Do tego nie wiadomo czy to kat czy strumienica.Jak strumienica tyo trzeba zrobić jeszcze inaczej.
Tak dla pewności to czy błąd pojawił się po złożeniu rozrządu czy rozrząd był między innymi sprawdzany ponieważ auto nie chodzi prawidłowo ? Mam to samo auto i już mnie różnymi rzeczami zaskakiwało (w tej chwili rozłożone na części). Podłączałeś pod analizator ? Możesz podejrzeć wsp. lambda na urządzeniu diagnostycznym ? Druga sonda nie pokazuje za...
Za katalizatorem jest zwykła sonda 1 V , cztero przewodowa.Można ją emulować , a nie wymieniać katalizator. Sprawdz szczelność kolektora wydechowego , aż do sondy diagnostycznej.
"Tylna" sonda / za katalizatorem / to sonda diagnostyczna - diagnozuje sprawność katalizatora , a przed katalizatorem sterująca - m.in. dane z niej , sterownik pożytkuje z innymi danymi do dawkowania paliwa.
Bo druga sona nie ma prawa zejść niżej. O to właśnie chodzi. Sonda regulacyjna przed katalizatorem ma pracować ubogo bogato czyli 0V - 1V a sonda diagnostyczna ma sprawdzać stan katalizatora. Słaba jakość zdjęcia ale widać o co chodzi, więć temat do lektury, katalizator i zasada działania.
Grzałka zasilana jest od momentu uruchomienia silnika a nie od momentu włączenia zapłonu. Autko bez LPG. Które przewody są od grzałki wiem. Dodam tylko że jest to sonda za katalizatorem czyli sonda diagnostyczna.
To i tak spory przebieg jeśli był to oryginalny łańcuch bo już przy niższych padały. Silniki vaga nie są tak trwałe jak kiedyś za małych pojemności to nawet fiat ma trwalsze. Co do katalizatora to jeśli był mechanik cwaniak to zapewne go wycioł dla zysku. A sondę diagnostyczną pewnie wkręcił sobie w tyłek, żeby błędu nie generowała?
Sonda diagnostyczna martwa - przerwa w obwodzie grzałki. Do wymiany - przestanie wyświetlać komunikat i świecić helikopter na liczniku. Tylko oryginał - bolesne, ale daje rękojmię jednorazowego wydatku.
czym powinienem się kierować aby zmienić na starą lub zostawić tą co jest? ...chyba zostało to już napisane - należy się kierować zgodnością wskazań obecnej sondy (nie sądy), czytanymi ze sterownika silnika przez interfejs/komputer diagnostyczny, ze wskazaniami analizatora spalin.
Dzięki panowie za cenne wskazówki, okazało się że druga sonda diagnostyczna jest uszkodona jutro jadę ja wymieniać, dodatkowo będzie zmieniała uszczelka pod kolektorem ssacym, zobaczymy co to da
Czy to jest druga sonda /diagnostyczna/ , czy pierwsza? Ten zamiennik nie zda egzaminu , musisz poszukać takiego samego lub jego odpowednika. RDS mniejsze nie ma wielkiego znaczenie , zabezpieczenie diodą tak.
Nie 5v tylko pradowa. Napiecie jest stałe 1,5V i mierzy sie je najlepiej dobrym sprzetem diagnostycznym.
Co znaczy : "wykres z drugiej sondy jest zbliżony do wykresu pierwszej". Jakie ma wartości ?, powinna mieć w zakresie od 0,4 do 0,6V. "Włączenie" się sondy II uzależnione jest od uzyskania odpowiedniej temperatury przez katalizator. Więcej o II sondzie: sonda diagnostyczna - wpisana w szukajkę!
Korekcje dawki to w sumie niby wlasciwe, jesli o tym samym mowimy. Waha sie od -5% do powiedzmy 7%. Za to zauwazylem ze sonda diagnostyczna, ta za katalizatorem jakos dziwnie oscyluje. Na benzynie inaczej, na LPG inaczej.
Mam problem z wysokim spalaniem (dochodzi do 20L/100 w cyklu miejskim, jeżdże krótkie odcinki po 3,5km, 2x dziennie) w moim samochodzie (BMW E46 328CiA). Podejrzewam sondy lambda. W komputerze nie ma żadnych błędów, auto jeździ bardzo dobrze, nic nie muli, nic nie faluje. Podłączałem auto pod komputer, zauważyłem że sondy regulacyjne nagrzewają się...
Znalazłem dla twojego motora dla sondy diagnostycznej taki wykres . Ale za parametry łapki bym sobie odciąć nie dał. http://obrazki.elektroda.net/0_126322541... Kody sprawdzę później.
Rafall , Twoje odpowiedzi sa nie- spójne i nie - logiczne ; jak uwierzyłes w diagnozy "servisów" , to dlaczego wymieniałeś sonde przed katalizatorem? Motronic podpowiada dobrze : istnieje inne rozwiazanie niz wymiana katalizatora. Jestes tu "Nowy" , to podpowiem ; wpisz w wyszukiwarkę dwa słowa - sonda diagnostyczne , i czytaj , i sie ucz!!
Moj Leon od siedmiu tygodni stoi w serwisie bo najpierw czekali na procedure od producenta, po czym poinformowali mnie ze maja dostac nowsze oprogramowanie diagnostyczne. Dzisiaj dostalem telefon, ze maja juz to oprogramowanie i ze jednoznacznie stwierdzi ze to uszkodzona sonda. Jutro maja wymienic sonde na nowa. Odbiore auto, pojezdze troche i dam...
Ten błąd jest zbyt ogólny, jaki błąd podaje komputer diagnostyczny?
Sonda 1 prawidłowo pracuje gdyż napięcie powinno samo "skakać", sonda za katem również prawidłowo bo to sonda diagnostyczna i napięcie ma być stałe. Skoro przepływka i odma ok to czepił bym się dolotu. Musi gdzieś ssać lewiznę i to dużo. Może gazownik - druciarz i coś popsuł?
Masz bardzo bogatą mieszankę, jakie to auto ?
Wykresy której sondy widzimy na screenach? Do błędu P0420 największe znaczenie ma sonda za katalizatorem, diagnostyczna, do składu mieszanki znaczenie ma sonda przed katalizatorem, regulacyjna. Emulator zakładamy na tylną sondę, instalacja gazowa korzysta z przedniej sondy, chyba, że jest jakaś emulacja. Sprawdź, co pokazuje OBD, bo tu możemy mieć przekłamanie...
Posiadam VW Polo Classic 1,4 16V z 2000r. kod silnika APE: W pojeżdzie tym były zamontowane następujące sondy lambda 1. Sona 5-cio przewodowa NTK Japan 12V, znaczek VW i Audi i następnie 030 906 262 B 2. Sonda 4- ro przewodowa znaczek VW i Audi i następnie nr 6K0 906 262 A Odpowiednikami tych sond na stronie NTK/NGK są: 1. 5-cio przewodowa LZA-11-V3...
Sonda była sprawdzana komputerem diagnostycznym w serwisie Bosch i podczas pracy silnika wykazywała O Volt. Za każdym razem po wymianie sondy- komputer diagnostyczny wykazywał napięcie do 1 Volta i było wszystko OK Nie wiem jaka jest przyczyna awarii sondy lambda - czy to jakaś wada auta? Jestem ciekaw czy inni użytkownicy Octavi rówież mają taki problem?
Druga sonda jest tylko diagnostyczna , jeżeli wali taki błąd , to albo niewłaściwie dobrana sonda albo katalizator do wymiany!
Bez programu diagnostycznego nie da rady.....a i z programem trzeba mieć doświadczenie chyba że błąd ewidentny...
Emulatora "poprawionego" jeszcze nie zastosowałem, jednak dziś postanowiłem chwilę po raz kolejny poobserować sondy itp. W trakcie obserwacji zauważyłem, że sonda 1(regulacyjna) ma praktycznie stałe napięcie 1.5V wahające się o 0,1 w jedną bądź drugą stronę jednak następuje to bardzo rzadko...obojętne jaka ilość obrotów, natomiast 2 sonda(diagnostyczna)...
http://obrazki.elektroda.pl/2237990200_1... Auto - Citroen C5 MKI, silnik 2.0 16V benzyna Powyżej wykresy pracy sond lambda. Od czasu do czasu wywala mi check, który sam gaśnie po kilku uruchomieniach silnika . Powyższy odczyt zebrałem w sytuacji gdy check się świecił. Auto pracuje poprawnie, czasem na zimny silniku, w momencie wyłączania...
To jest sonda za katalizatorem , diagnostyczna. To albo katalizator out albo sonda oryginał!
Odczyt z 2 sondy zmieniał się czasami po mocniejszym przygazowaniu. Ostatnie zdjęcie przedstawia ten moment. Wyczytałem właśnie na rosyjskich forach, że były przypadki wpływu 2 sondy na pracę 1. Odpięcie 2 sondy powodowało powrót odczytów z regulacyjnej. U pewnej osoby wymiana 2 sondy rozwiązała podobny problem, gdzie sonda regulacyjna zawieszała się...
od czego zacząć szukać przyczyny Od podania numer błędu i nazwy sprzętu diagnostycznego.
Usterka sondy drugiej,kat zapchany,lub do wymiany oraz zly sklad mieszanki paliwowo powietrznej.Jedz na analize spalin. Ale to jest sonda diagnostyczna i nie ma wpływu na dawkowanie paliwowo powietrzne... Ona tylko diagnozuje czy kat jest sprawny. Dodano po 2 "działanie katalizatora niedostatecznie" czyli zbyt mała pojemnośc tlenowa katalizatora. Wymiana...
27 lipca napisałem że Oryginalny EGR załatwił problem z kontrolką silnika, od tamtego czasu mineło 2 miesiące i problem powrócił dzisiaj wracają z urlopu, jadąc autostradą nagle zapaliła się kontrolka i ten nieszczęsny komunikat abgas werkstatt!... przez te 2 miesiące nie zrobiłem autem nawet tysiąca kilometrów. Już chyba wszystkie części powodujące...
Za takie zachowanie często odpowiada uszkodzona/zużyta sonda lambda. Podjedź do kogoś, kto potrafi interpretować wskazania VAGComa. Można też na stacji diagnostycznej uzupełnić rozkminkę o odczyty z analizatora spalin (choć przekroczenie wartości może mieć i inne przyczyny. Ale czyste spaliny to sprawna sonda). Od tego bym zaczął.
Skoro opowiedzi brak to w między czasie ustaliłem pare rzeczy. 1.Tak jest to sonda za kat., tzw. sonda diagnostyczna. 2. Moc grzałki 18W 3.Napięcie pojawia się po zapaleniu silnia w sposób modulowany. 4.Tu dalej nie wiem co kupic, ale chyba pokusze sie o tania uniwersalke. 5.Służy tylko do kontroli pracy katalizatora U mnie grzałka ma opór 300ohm więc...
Najłatwiej postawić diagnozę jeżeli chodzi o błąd P1118(zakładam, że ktoś po wymianie sondy skasował stare błędy) Najpierw omomierzem sprawdzić grzałkę w sondzie (najczęściej dwa białe przewody) Jeżeli jest przerwa w obwodzie grzałki = sonda do wymiany. Jeżeli grzałka jest sprawna ,to należy sprawdzić te dwa przewody od grzałki sondy aż do samego sterownika...
Nie musisz odłączać, bo i tak nie pracuje ta sonda! Brak masz w zasilaniu (lub uszkodzona sonda) i właśnie tak silnik pracuje. Do sprawdzenia zasilanie sondy manualnie, reszta tylko testerem diagnostycznym! P.S.: A i następnym razem zapoznaj się z tematyką zagadnienia o jakie pytasz, bo to forum techniczne i takie posty jak ten, lądują już z reguły...
Witam Druga sonda służy jako diagnostyczna np. do sprawdzania sprawności katalizatora. Ważna jest pierwsza sonda. W twoim przypadku zaczął bym od sprawdzenia w jakim stanie jest filtr benzyny i czy jest drożny.
Proponuję podłączyć komputer diagnostyczny i sprawdzić parametry pracy sondy lambda. Po rozgrzaniu silnika komputer wylicza dawkę paliwa na podstawie parametrów z sondy lambda. Bardzo możliwe, że sonda zawiesiła się w pozycji mieszanki ubogiej i nie można uruchomić silnika ponieważ silnik otrzymuje za mało paliwa.
Białe tak,czarny to sygnał(+) ,szary masa. Prawdopodobnie dlatego że to sonda za katalizatorem (diagnostyczna)
Czyli ty masz złącze diagnostyczne 30-pinowe. Linia K to w wtyczce diagnostycznej pin C1 Linia L to w wtyczce diagnostycznej pin C2 Mozesz to podłaczyć na piny tak jak Ci napisałm lub poszukac kogos kto ma stara wtyczke diagnostyczną.
Druga sonda jest diagnostyczna , sprawdza jak pracuje katalizator - sprawny lub nie. Na tej sondzie nie bedzie podobnego napiecia odniesienia jak na pierwszej. Ma pracować w granicach o,4 do 0,55 , ale napewno to wiesz.
A sonda lambda ? Przy wtrysku mechanicznym to wątpię że będzie .
Witam wszystkich zainteresowanych! Od kilku miesięcy jestem właścicielem Opla Corsy C Cosmo z silnikiem Z12XEP 1229 ccm twinport. Jak do tej pory moje działania naprawcze polegały na wymianie obu sond lambda (regulacyjnej i diagnostycznej). Najpierw padła pierwsza sonda - regulacyjna: http://obrazki.elektroda.pl/3082744000_1... Zamontowałem...
Sprawa wygląda na rozwiązana. Uszkodzona jednak sonda, tym razem oporności na grzałce już całkiem brak. Także musiało już coś sie z nią dziać. W celach diagnostycznych nowa sonda bosch-a pokazała mi 2.8-3ohm oponości a tamta wtedy 4-5 ( kiedyś miały w oplach nawet 6-8 i były sprawne). Może komuś się przyda jak z tymi kolorami kabli bo niby proste a...
A po co ryjesz ecu jak wystarczy kolanko drugiej sondy. Jak nie nowy to kup używany katalizator. Nie widze problemu. Kolego oczywiście tak jak piszesz, można zastosować kolanko itd. lub kupić używany katalizator (pewnie w stanie podobnym do tego który mam aktualnie), ale oba te rozwiązania są rozwiązaniami chwilowymi. Problem po pewnym czasie na pewno...
frontera diagnostyczne honda diagnostyczne mondeo diagnostyczne
moduł generic najlepszy centrala domowy zyxel porty ustawienia
fritz ustawienia fritz ustawienia
Zasilanie i bezpiecznik anteny aktywnej: co warto wiedzieć? Laptop wydaje dźwięki strzelania - co robić?