ecu<->sonda żółty - szary (masa sondy) biały - czarny (sygnał sondy) brązowo-czarny - biały (grzałka) czerwono-biały - biały (grzałka)
zielony-szary żółty-czarny niebieski-biały biały(szary)-biały
Bosch ma takie kolory: czarny, szary, biały, czerwony, żółty. Grzałka: szary (+), biały (-).
Zestawienie połączeń wg koloru przewodów: czarny - niebieski - fioletowy - fioletowy - biały - sygnał biały - czarny - brązowy - czerwony - czarny - grzałka biały - czarny - brązowy - czarny - czarny - grzałka szary - biały - kremowy - kremowy - zielony - masa Pozdrawiam. :D
sonda 0-5v.Zeby nie skłamać z tego co pamiętam to czarny - sygnał,żółty - masa,biały i czerwony - grzałka
1. niebiesko-biały >> czarny (sygnał) 2. brązowo-czarny >> szary (minus sondy) 3. brązowy >> biały (- zasilania grzałki) 4. czarno-czerwony >> biały (+ zasilania grzałki)
Białe przewody to grzanie zasilanie 12V czyli jeden biały musi być przyłączony do masy drugi do plusa bo jak to niby miałoby działać . Mierząc sonde odłączoną od sterownika to pomiędzy białymi jest mały opór kilkanaście ohm, pomiedzy białymi a czarnym czy szarym nie powinnien omomierz nic pokazać ( przerwa). Zapal samochód, daj mu popracować parę minut...
Panowie sonda jest ta co była lecz stopiła sie wtyczka od wydechu i moje zapiski zagineły :( sonda 4 przewodówka Biały Biały Szary Czarny
1. Biały - > brązowy 2. Biały - > zielony 3. Szary - > czerwono - biały 4. Czarny - > czarno - brązowy To jest prawidłowa kolejność. Szary i czarny to podgrzewanie, natomiast dwa białe to sygnał.
sondy boscha 5V mają cztery różnokolorowe przewody: żółty, czerwony, biały i czarny tego ostatniego nie jestem pewien, a sondy 1V dwa białe, szary i czarny to już na 100%, może być też że masz sondę trzyprzewodową to wtedy napewno jest 1V o ile mi wiadomo 5V nie występuje na 3 kablach
Sonda dwustanowa "zwykła" ma przeważnie cztery kabelki, np. dwa białe czarny i szary. Te sondy tak kosztują około 3 stówy. Szerokopasmowe mają więcej kabelków np. 6 i są dużo droższe.
Powiększ sobie ten obrazek - to jest schemat do silnika ABU T4 - wtyczka, G39 - sonda Na pin T4/1 przychodzą przewody: od strony inst. biało-czerwony a od strony sondy biały Na pin T4/2 przychodzą przewody: od strony inst. brązowo czarny a od strony sondy biały Na pin T4/3 przychodzą przewody: od strony inst. czarny a od strony sondy szary Na pin T4/4...
Czyli tak jak napisałm biały do białego ,biały do białego i czarny do czarnego a siwy zaizolować i będzie git?
Jak 2 białe, czarny i szary, to sonda 0-1V, jak czerwony, żółty, biały, czarny, to 0-5V
Polecam interfejs OBD2 na bazie ELM327 , pełno tego na każdym portalu aukcyjnym, obejrzysz nim pracę sondy czy korekty zasilania . Oznaczenia przewodów w Twojej sondzie typowe : Czarny- sygnał wyjście (0-5V) Czerwony- (+) grzałka Biały- (-) grzałka Żółty- sygnał wejście Na biegu jałowym sonda może nie oscylować, najlepiej jej działanie sprawdzać na...
Smród paliwa nie ma nic do grzałki sondy. Na filmie napięcie na grzałce oscyluje więc nie powinno być smrodu o którym napisałeś. Niebiesko-żółty łączy się jeszcze z niebiesko-czerwonym i to jest plus dla zasilania grzałki. On idzie do 4 pionowej wtyczki sondy - pin pierwszy i łączy się z biały przewodem sondy. Drugi biały sondy podpięty jest pod pin...
Mam problem z sondą. Moja prośba jest mianowicie taka czy ktoś czasami niewie jak można sprawdzic sonde?? Jest to sonda 4 przewodowa w omedze b kolory przewodów : czarny, czerwony , żułty, i biały. bardzo proszę o pomoc.
Znajomy ma podobny problem, z tym że urwany jest tylko biały (w tej samej wiązce z izolacją aluminiową jest jeszcze czarny ucięty/niewykorzystany nie wiem do czego). Trzy pozostałe są podłączane następująco: ecu <> sonda żółty - czarny (sygnał 0-1V) biały -(prawdopodobnie)- szary (dodatkowa masa) biało-czarny - biały (grzałka) brązowy - biały...
Ok ale mowia w dwoch sklepach ze ta ENGITECH ENT600024 jest zamiennikiem i bedzie ok tylko ze te kable sa innego koloru niz ja mam.ja mam czarny szary żółty biały a w tej nowej jest biały biały szary czarny
Może najpierw ogarnij wtyczkę sondy lambda https://obrazki.elektroda.pl/7985803400_... https://obrazki.elektroda.pl/9297505700_... BNRD- brąz czerwony BNWH - brąz biały BNBK brąz czarny RDWH -czerwony biały - 12v po zapłonie wspólne z 2 gą sondą Zmierz sobie oporność każdej z sond na pinach 1-3 (grzałka) i sobie porównaj.
No to sprzeczne info... Orginalna to 06A906262Q, długosc 975mm, 4przewodowa. 2 białe, czarny, siwy..
są sondy 1V i 5V ta na zdjęciu jest 5V Czarny- sygnał wyjście (0-5V) Czerwony- (+) grzałka Biały- (-) grzałka Żółty- sygnał wejście
Witam, temat wałkowany wiele razy ale nie znalazłem opisu przewodów na sondzie jakie są u mnie: 1. czarny, to wiem sygnał do kompa 2. czerwony ? 3. biały ? Z tego co wiem to sonda jest z grzałką. dziękuję
Dwa białe to grzałka, zmierz omomierzem, ma mieć kilka omów. Czarny to sygnał sondy, szary to masa sygnału. Dawniej sondy nie były regulowane przez sterownik (oczywiście obwód grzałki).
witam mam problem dotyczący podłączenia sondy lambda bez kostki zamierzam kupić sonde z allegro boscha 4 przewodową gdzie przewody sondy są : 2 białe-grzałki 1 szary-masa 1czarny-sygnał a przewody od strony sterownika to: czarny- ? biały-? biało-czerwony-? brązowo-czarny-? bede wdzieczny za pomoc. dziekuje
Od sondy: dwa białe - grzałka , szary - masa , czarny - sygnał. Od wiązki poszukasz multimetrem.
Może być uniwersalna wtyczkę należy przelutować/kwas/.
Białe kable to grzałka, podłączasz je do masy i +12V, natomiast czarny to wyjście sygnału z sondy do ECU Pzd
Masz trzy białe? Chyba dwa białe i szary oraz ten czarny - sygnałowy. Mówimy o przewodach od sondy , a nie od ECU. Nastawiamy multimetr na 2V prądu stałego , plus podpinamy do czarnego przewodu minus przyrządu do SZAREGO lub masy . W czasie pracy rozgrzanego silnika na wolnych obrotach sonda oscyluje z częstotliwością 1 Hz napięciem od 0,2 do 0,8V.
To jest tak jak Ci napisałem wyżej. 2 białe to grzałka, czarny sygnał i szary masa.
Tak sondę pierwszą widać po otwarciu pokrywy. Poznasz ją po kolorowych 5 przewodach, te za 100zł mają tylko szare biały i czarny.
Jak podłączysz kontrolkę 2W na białe to ma ona po rozruchu świecić. Czarnym leci sygnał , szary masa sygnału.
Tam jest: czerwony - "test" czarny - sygnał lambda niebieski - +12 gaz biały - masa Zewrzeć czerwony czyli z rzystora pull-up wejścia procesora do masy - to jego funcja "test". Czarny podaje bezposrednio sygnal od sondy. Ja powlaczam pod czarny tester sondy lambda i reguloje to "cos", jedynie mozna regulowac reduktorem.
Witam Jak zamontować wskaźnik Afr z (3 kablami) czerwony + ,czarny - ,biały sygnał, do sondy lambda (4 kablowej) 2 czarne grzałka oraz biały sygnał +?,niebieski sygnał-? Podłączając wskaźnik standardowo plus i minus oraz biały do białego nic nie wskazuje Myślę że niema obwodu z czujnikiem sondy ponieważ niebieski nie jest standardowa masą tylko idzie...
Z tego co ja mam to brązowy masa sondy z kompa pin 46 biały sygnałowy do kompa pin 44 czarny masa grzałki fioletowo-żółty +12 grzałki po bezp.
Pozerkam jeszcze, bo wtyczka sondy lambda ma oznaczenie 4NR - fakt ma 4 piny ale u mnie jest biała ;) Może ktoś zmieniał? Albo jest druga sonda? Kolory to: czarny NR czerwony RG żółty JN biały BA brązowy MR zielony VE niebieski BE pomarańczowy OR szary GR wielobarwny MC zielono-żółty VJ
Witam. W Volvo V40 1999 z silnikiem B418S2 (1.8 122km) mam uszkodzoną grzałkę sondy lambda (błędy P0135 i P0141). Po sprawdzeniu miernikiem grzałka nie ma ciągłości obwodu. W samochodzie jest czteroprzewodowa sonda NTK KBA 16693 OTA 4F-5F1 o kolorach kabli czerwonym, białym, czarnym i żółtym. Z racji tego, że nowa jest dość droga znalazłem używaną sprawną...
Dobra teraz tak Masa na cewkach jest wtedy gdy mam wpięta sondę lambda, po odłączeniu przy próbie uruchomienia dalej nie mam zasilania na tym zielono czarnym, zmostkowałem ten czerwony przekaźnik i już mam zasilanie na cewkach w tym zielono czarnym (zielono czarnym i masa z karoserii), teraz przy odłączonej sondzie dalej nie mam zasilania (teraz minusa)...
witam.. a czy nie było by prościej wpiąć sie woltomierzem na wtyczkę i sprawdzić napięcie . u mnie są 4 przewody dwa białe 12v podgrzewanie i jeden czarny i jeden szary (sygnałowy) lambda 1V zapinasz miernik dodajesz gazu i patrzysz czy działa pozdrawiam
Który kabel się wpioles bo są 4 biały, biały, czarny, szary, którym mierzymy sygnał?
Jeżeli jest to sonda starego typu z 4 przewodami a nie szerokopasmowa to Niemiec ma rację. Ma oscylować gdy silnik jest ciepły i masz stale obroty - nie ważne czy to bieg jałowy czy 2000 czy 4000 obr/min. Przy pedale w podłogę w czasie jazdy ma pokazywać ok 0.8V a przy hamowaniu silnikiem tak do 2tys obr/min powinna pokazać 0V. Mowa tu o starym typie...
Witam :) W samochodzie jest wiązka 5 przewodowa dla sondy (czarny z białym paskiem, biały, brązowy, fioletowy z białym paskiem, biały). Do tej wiązki 5 przewodowej podpięta była sonda 4 przewodowa (biały, biały, szary, czarny). Stara sonda była podpięta w następujący sposób: -- czarny sondy do białego w wiązce, -- biały sondy do czarnego z białym paskiem...
witam sonda w focusie jest taka sama jak w innych sam. najprostsza metoda sprawdzenia; - 2 białe przewody to obw.grzałki rezyst.ok 5-10 Ω - zasilanie na nie +12 v po stacji po odpaleniu silnika odczekaj ok. 2 min. wepnij woltomierz na przewody czarny i szary - przełączanie w zakresie 0,15- 0,9 v
Z tego co wiem i sprawdziłem kiedyś to grzałka jest zasilana cały czas niezależnie rozgrzana sonda czy też nie czy nie.Taka sonda czteroprzewodowa na napięcie 0-1V sama sobie generuje to napięcie na podstawie różnicy jonów tlenu w spalinach i w powietrzu atmosferycznym a dzieje się to dopiero w warunkach przewodzenia tych jonów czyli w temperaturze...
zmierz pomiedzy; szarym i masa czarnym i masa białym i białym odłacz wtyczke i zmierz rezystancje na grzałce sondy
Cześć. Proszę o pomoc w następującym problemie, w moim aucie jakim jest Renault Laguna II 1.8 B+G mam problem z podłączeniem drugiej sondy lambda. Otóż na komputerze wyskakiwał mi błąd ogrzewania sondy lambda - przerwa w obwodzie. Po podniesieniu samochodu okazało się, że mam wyrwaną wtyczkę w całości. Zakupiłem nową sondę i mam problem z podłączeniem,...
Nie firmowe sondy nie działają tak długo jak jakies markowe np bosch. 2 sprawa to lepiej kupic dedykowaną do twojego auta. 3 sprawa dało by sie zaadoptowac tylko mase trzeba tej 4 przewodowej sondzie skąś podac. Jakie masz kolory przewodow w nowej sondzie? Pewnie 2 białe to jest grzałka 1 czarny to jest sygnał i podajże szary to masa, ktorą musisz podać...
Witam ! Kolega kupił zamiennik lambdy o oznaczeniu MGK-NKT do Opla Vectry 1.8 16 V 125 KM i oryginalne kolory przewodów od lambdy w samochodzie to : czarny żółty biały szary Natomiast w zamienniku są dwa białe , szary i czarny !!! Jak to podłączyć ? Pozdrawiam !
Nie musisz szukać przy sterowniku. ECU <-> sonda, czerwony <-> biały - plus grzałka, żółto czarny <-> biały - masa grzałka, czarny <-> szary - masa sondy, biały <-> czarny - sygnał sondy. Tak to powinno być podłączone, tylko że po tych kombinacjach mogło coś paść.
Witam , wyskakuje mi co jakiś czas błąd P0134 . Postanowiłem przyjrzeć się sondzie lambda . I tak to u mnie wygląda mianowicie sonda 4 żyłowa 2 białe kable do grzałki , 1 czarny , 1 szary. Zmierzyłem oporność samej grzałki i wyszlo mi w granicach 5 om wiec jest ok. nie ma z niej przejścia do masy . Wziłem na zapalonym silniku zmierzyłem napięcie miegzy...
Od strony samochodu wygląda to tak, że przeważnie zasilanie grzałki to kable grubsze a masa i sygnał cieńsze. Od strony sondy przeważnie dwa białe to grzałka,szary masa, a czarny sygnał. Zasilanie grzałki (+)na jednym przewodzie jest zawsze .Albo po odpaleniu albo na zapłonie to zależy od instalacji. A na drugim masowym sterownik załącza masę (PWM)...
Witam Posiadam bmw e36, 1.8 benzyna, padła mi sonda lambda. W aucie oryginalnie jest 4-przewodowa ( 2x biały, czarny, szary , a od kolegi dostałem 3-przewodową (2x biały, czarny). Z tego co wiem szary przewód jest od masy. Czy da się jakoś ją przerobić? Czy wystarczy dorobić kabel do masy?
Mamy dwa białe, szary i czarny. Jeśli mam się podpiąć pod biały to pod który?
Standardowa sonda, skoro masz podczas mierzenia 0V to daje ubogo bardzo, kolorami sie nie przejmuj jeśli kupisz sonde orginalną do tego auta i będzie z wtyczką to tylko podłączasz i gotowe, jeśli kupisz zamiennik to będzie bez kostki i będziesz musiał podłączyć kostke ze starej sondy do nowej białe kable to grzałka obojętnie jak mają być podłączone...
Witam drodzy forumowicze. Szukam opisu przewodów sondy lambda wg. kolorów. Jest tego mnóstwo w internecie i tutaj na forum, jednak nie udało mi się znaleźć rozpiski sondy, którą mam ja. Jest to sonda za kątem Renault Megane 4 i ma przewody: czarny, szary, biały i czerwony. Czy ktoś wie, które zasilają grzałkę?
Coś mi się zdaje że nie pomoże diagnostyka ale kody migowe można czytać. Poniżej kilka moich pomysłów z życia wziętych. 1. wymiana sondy lambda - steruje ona kontem wyprzedzenia zapłonu i dla tego auto nie równo pracuje 2. dymienie może być przyczyną właśnie uszkodzenia sondy ale może również sygnalizować uszkodzenie uszczelki pod głowicą (szary dym...
Wtyczka sondy, pin C do stera pin 17, szaro biały. pin A do przekaznika głównego, pin 5, biały. pin B masa czarny. Sprawdź mase, zasilanie, przejscie do stera.
witam, czujnik przed katalizatorem daje info do kalkulatora proporcjonalnie do zawartosci tlenu w spalinach , bogata mieszanka sygnał wysoki, uboga sygnał niski, opór na białych przewodach 3-15 om, czarny sygnał, a szary masa, i zmienia dość szerokim stopniu od 0,9Vdo 0,1 V, zamieszcze info na dowlandzie to sobie ogladnij,pozdrawiam
Dlaczego nie diagnostyka sondy lambda, nieszczelności dolotu/wydechu? To nie powoduje dymienia na biało. Sonda ponadto jest czujnikiem nadzorowanym,jej usterki niemal natychmiast mają swoje inne następstwa. Kiedy masz nadmiar paliwa to dym jest czarny,kiedy jest za ubogo ,to po korektach długich auto nie jedzie,ma problemy z temperaturami i odpalaniem.Nawet...
Witam, Mam problem z sondą lambdą, a głównie z jej działaniem i umiejętnością czytania schematu. VAG COM pokazuje błąd: 00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation: Upper Limit Wszystko byłoby fajnie gdyby nie to, że dzieje się to na nowej uniwersalnej sondzie, nie jestem w stanie powiedzieć czy kiedykolwiek działało na starej sondzie, gdyż na starej...
Kupiłem nową sonde lambde i ma cztery przewody czarny, siwy, i dwa białe A stara sonda ma kolory czerwony czarny żółty biały Jak podłączyć zeby działała nowa sonda??:?::?:
Źle piszesz - podłacz tak szary razem z białym obojętnie którym na masę(do kostki z białym na którym jest minus ) czarny z czarnym pozostały biały z białym - na którym jest plus. Pozdrawiam.
Podłączyłem już wszystkie czujniki oprócz sondy lambda. Mam w związku z tym pytanie - co się stanie jeśli nie podłączę rezystora wstępnego ogrzewania sondy lambda? Wiem, że wtedy sonda dłużej będzie uzyskiwała temperaturę pracy, ale czy będzie to miało jakieś negatywne skutki na pracę silnika po rozgrzaniu? Na razie podłączam tylko czujnik sondy lambda,...
Dwa białe to podgrzewanie sondy (grzałka), szary to masa a czarny sygnałowy. Tak jak napisał kolega łączysz "po kolorach" (starych z oryginalnej sondy). Kolejność białych nie odgrywa roli.
Który kolor to masa? 2 czarne to grzałka, niebieski i biały, jeden z nich sygnał i masa.
no tak czarny-czarny, białe-białe a szary?
Dziekuje wszystkim za pomoc. Zgadza się, sonda ta pracuje do 1 v . Dwa czarne to grzałka, niebieski sygnał, biały masa. Mozna ja zastąpić sondą o kolorach : dwa białe , czarny i siwy . Pozdrawiam
Ruszałem przewodami przy podłączonym komputerze i nic się nie zmieniało. Białe przewody od grzałek raczej sprawne, bo rezystancja jest na wtyczce. Ale dobrze piszesz, że by sprawdzić przewody. Jutro sprawdzę ciągłość pary (szary, czarny) od sondy do wtyczki.
Witam. W tych autach stosowane były sondy 1V. Jeżeli znasz się na mierniku możesz sprawdzić ją sam. Dwa białe przewody sondy to grzałka. Po odpaleniu auta powinno być na nich około +12 do +14v. Szary przewód to stała masa sondy. Możesz ją sprawdzić żarówka 12v5w podpiętą do + akumulatora a drugim końcem do szarego przewodu sondy (sonda musi być podpięta...
Przecięte mam kable sondy lambda. Pytanie moje jest. Czy jak połączę dwa białe kable od grzałki obojętnie jak będzie miało to wpływ na grzanie i pracę silnika?? Tam są 4 piny czarny, siwy i dwa białe. Chodzi mi tylko o te białe. To są kable od grzałki
na pinach 9V na grzałce 0.43V Na jakich pinach? Przy sondzie jakie masz kolory przewodów? Dwa białe, czarny i szary? Jeśli tak, białe to grzałka, czarny to sygnał sondy, a szary to masa.
Czarny to masa. Szary to sygnałowy do wskaźnika. Przechodzi w biały do wskaźnika. Białych nie podłączasz. Wszystko na schemacie.
Witam Chciałbym wymienić sondę lambda w hondzie accord z 94' załączam zdjęcia.... jakie kolory kabelków mam a jakie mam w nowej sondzie... i nie za bardzo się orientuje który z którym podłączyć... jak ktoś się orientuje, robił takie coś, bądź wie jak to zrobić proszę o pomoc. Dodam jeszcze że sonda jest zamiennikiem firmy BOSAL http://obrazki.elektroda.pl/3288916200_1...
podejrzewam że pin 80 "Massa" upper oxygen sensor z czarnym przewodem sondy. Akurat sondy lambda mają szary przewód masy sygnałowej, czarny to jej sygnał, a białe zasilają grzałkę
Kupiłem nową sondę, ale są inne kolory kabli. W oryginale jest 2 czarne, biały i niebieski. W nowej 2 białe, szary i czarny. Może wiecie jak podłączyć. Nie znalazłem żadnych opisów.
Wklejam moje posty z forum mondeo ("Mini Lambda - obwód sondy lambda. Mondeo mk1 1.8 PB + LPG"), gdzie na bieżąco opisywałem co i jak. W każdym razie okazało się, że kable od TPSa i Sondy lambda są poucinane, emulacji lambdy w ogóle nie było w aucie. Dodatkowo uszczelniłem kolektor ssący gdzie silnik łapał lewe powietrze. Post 1: "Witam ponownie. Mam...
Dodatkowo możesz te dwa białe przewody wychodzące z sondy sprawdzić omomierzem(nie pamietam jaki zakres ale gdzieś w porzedziale od 5-14ohm zależnie od temperatury sondy i układu katalitycznego)). Jeżeli będzie miała więcej tj.niż 50 ohm to napewno jest uszkodzony podgrzewacz sondy,tym samym sonda do wymiany.Druga ważna rzecz to jak kolega wspomniał...
jak wykręcisz świece i bedzie czarna to napewno dostaje za dużą dawke paliwa i bedzie dużo palił a jal bedzie elegancko opalona brązowa lub biała to wszystko jest ok apropo tych komputerów które pokazują że wszystko jest ok otuż sonda lambda jeśli jest niesprawna i napięcie na niej np jest stałe nie zmienia sie w zależności od spalin i wynosi ok 05v...
Schemat jest chyba prawidłowy i faktycznie wygląda na to, że kabel czarny 13V jest zamieniony miejscami z jednym z kabli białych. Doszedłem do tego odkręcając komputer i mierząc zwarcie pomiędzy pinami i poszczególnymi kablami. Wyszło na to, że kable dochodzące do sondy to: szary- ZE3- może ok biały- ZD3 !!! (błąd, biały teraz jest podłąszony jako grzałka...
Odświeżam temat. Volvo S60 2,4 benzyna. Sonda 4 kable - 2 czarne, niebieski, biały. po podpięciu pod komputer pokazuje błąd sondy przez katalizatorem. Błąd usunięty. Pomiar napięcia na wolnych obrotach 0,3 - 0,5 V na kablach niebieskim i białym. Na grzałce napięcie to samo. Gdy grzałka się załącza napięcie na białym i niebieskim 3,8 volta. Na grzałce...
Poczytałem na innych forach ,zamieniłem kolory czyli podłączyłem czarny z czarnym ,biały z białym, biały z czerwonym ,szary z żółtym . Błąd wykasowałem i jak na razie jest ok. Dzięki. Dodano po 13 A co do tej sondy to kupiłem ja w sklepie , i to sprzedawca mi ją dobrał z katalogu więc chyba powinna być dobra.
Witam - mam pytanie jak podpiąć uniwersalną sondę lambda do Laguny 1.8 benzyna zagazowana. Oryginalna jest 4 przewodowa i uniwersalna również - 2 białe , 1 szary , 1 czarny. Kolory są takie same czy nie ma różnicy co do białych przewodów i czy to prawda jak mi w sklepie powiedziano że końcówek nie powinno się lutować tylko na szybkozłączkach? Witam....
Białe przewody to grzałka i nie powinno mieć znaczenia jak sa podpięte.
witam mam problem z nissan Murano 3.5 v6 problem dotyczy podpięcia sondy lambda ktoś wcześniej uciął wtyczkę oryginalną przy wiązce wychodzącej od kompa/auta i przylutował kable do sondy uniwersalnej wymieniłem nowa sondę boscha uniwersalna z wtyczka uniwersalna i wywala cały czas ten sam błąd p0037 nowa sondę podpoiłem tak samo jaka była po kablach...
Dziś znalazłem sondy ! są dwie w tej drugiej za katalizatorem mam przerwane dwa kable biały i czarny a drugi biały i szary są podłączone na desce rozdzielczej nić się nie świeci !!!
czarna wsuwke z zielono czarnym przewodem Zasilanie grzałki sondy lambda - pin 87a zielona wsuwke z przewodem czerwono czarnym Nie przypominam sobie do czego ale to -pin M75s żółtą wsuwke z przewodem niebiesko czarnym Zasilanie wtyczki OBD - M30ag przewód na oczko ø8 żółto brązowy Masa głowicy dla ECU nie napisałeś jaki silnik wiec strzelam że...
Zgadza się, czarne grzałka, niebieski sygnał, biały masa sygnału.
Sondy lambda tytanowe działaja na odmiennej zasadzie niz cyrkonowe. Sonda lambda cyrkonowa wytwarza napięcie w zalezności od zawartosci tlenu w spalinach. Dla mieszanek ubogich napiecie sondy wynosi ok 0,1V dla mieszanek bogatych ok 0,9V. Sonda tytanowa zmienia rezystencje w zalezności od zawartości tlenu w spalinach od ok 20 kohmów dla mieszanki ubogiej...
szary, czarny, biały, biały z tego co pamiętam poczytam trochę teorii o tych wtórnikach i spróbuje coś dobrać.. dam znać jak efekty, dzięki za pomysł
mam spaloną sonde lambda, kupiłem już nową uniwersalną i chciałbym się zapytać jak ją podłączyć są tam trzy kable dwa białe i jeden czarny, czy podłączenie białych kabli jest bez różnicy?
nie rozumiem sprysiu , Stanisław Chwalisz to po chińsku pisze czy jak :?: , bo w/g mnie to po polsku. Biały to biały, szary to szary a czarny to czarny, więc nie wiem w czym problem.
To jest sonda z dwoma białymi czarnym i szarym przewodem?
Witam, W ostatnim czasie padła mi sonda lambda, samochód brał mi nawet 12l/100km Mój znajomy dał mi nowiutką sondę 55560916 do Z16XE Z16YNG Opla. Z tego co sprawdzałem to ona pasuje, lecz mam problem z podłączeniem. Mianowicie: Z sondy wychodzą 4 kable : czarny,szary,fioletowy oraz biały. A stara sonda posiadała: czarny,szary, 2xbiały. Zastanawiam się...
Witam. Xsara Picassa 2002 r , 1.8, LPG. Sonda lambda ma 4 wyprowadzenia. 2 białe, szary i czarny. Białe to grzałka- jak się doszukałem. Czy powinna mieć rezystancję? Na moje tak, około 5 Ohm lub około 8 Ohm. Szary i czarny powinny po załączeniu auta dawać napięcie do 1V. Czyli mogę wypiąć końcówkę, zostawić ją w powietrzu. Podpiąć się woltomierzem (...
witam mam sondę pięcioprzewodową o kolorach: czerwony, biały,żółty, czarny i szary - pytanie brzmi który kolor do czego, muszę ją zaadoptować do czteroprzewodowej obydwie są 5 voltowe
Biały masa , szary grzanie 12V. Oporność grzałki 6 Omów. Czarny masa sygnału, żółty sygnał 5V. Gdy sonda się rozgrzeje i zaczyna pracować napięcie sygnału zmienia się od 4,8 do 1 V.
jesli masz sonde 4-przewodowa (biały, bialy, siwy, czarny) to wstawiasz obojetnie jaka o takich kolorach przewodów.
1-sw - czarny przewód do czarnego od sondy, 2-ge - żółty do siwego od sondy, do 3-br - brązowy do jednego białego, a 4-gl bl - zielono niebieski do drugiego białego. Mówiąc krótko czarny to przewód sterujący, siwy to masa sondy, a dwa białe to grzanie sondy + i -.
Załączam resztę wskazań i dodatkowo wskazania na mierniku cyfrowym. Rozszerzenie pliku trzeba zamienić na " avi " Dodam że mierzyłem opór pomiędzy przewodami sondy i wyszło. 1 . 120 Ohm między białym a czarnym 2. 85 Ohm między drugim białym a czarnym 3. 34,1 Ohm między dwoma białymi Skala na mierniku analogowym jest od 0 do 1 V więc da się zobaczyć...
Jeżeli jest wyciągnięta to możesz jedynie sprawdzić rezystancję grzałki(dwa białe),oraz to czy nie ma przebicia pomiędzy grzałką a warstwą czynną(białe->czarny) .Nie dowiesz się nic o jej sprawności.
sonda lambda biały biały szary czarny sonda lambda biały fioletowy czarny żółty czarny biały lambda
slaby sygnal tworzyć instalka baterie rowerowe połączenie
Dławik jako regulowany opornik dla prądu stałego: możliwości i ograniczenia Nieszczelny układ ssący w Opel Astra H 1.9 Diesel - przyczyny i diagnostyka