Nie zgasną.
Tak sterownik podaje takie napiecie,sonda leży.
Powinny szybciej przemiatać.Licznikowy czyli jeszcze ze stówkę dodać trzeba?☺To i sondy zmęczone już życiem.
zmienne. pod warunkiem ze wiesz jekie to przemienne
Jeżeli jest to sonda starego typu z 4 przewodami a nie szerokopasmowa to Niemiec ma rację. Ma oscylować gdy silnik jest ciepły i masz stale obroty - nie ważne czy to bieg jałowy czy 2000 czy 4000 obr/min. Przy pedale w podłogę w czasie jazdy ma pokazywać ok 0.8V a przy hamowaniu silnikiem tak do 2tys obr/min powinna pokazać 0V. Mowa tu o starym typie...
Wszystko ok.grzałką steruje ECU silnika. Sprawdź rezystancję samej grzałki. Czy tam jest tylko jedna sonda? Najlepiej podaj kod silnika Pozdrawiam
Tu mozesz poczytac,0-1V jest oki.Pozdro... http://www.ngkntk.pl/Sonda_lambda.1306.0... http://www.zss.pl/~moto/www_publikacje/p...
Nowa sonda załatwi sprawę.
Czy na zimnym silniku jest tak samo? Bo jeśli tak, to prawdopodobnie masz zapadnięty katalizator i zatyka ci wylot.
cisnienie paliwa jest ok bo sprawdzalem wtryskiwacze wszystkie dzialaja tez sprawdzilem ....
Tam masz wideband i ma być między 0,3-0,6V ,tam nic nie oscyluje.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18... Szukaj u Helmuta oryginalnej sprawnej używki!
zasilanie na wtyczce sond to około 1v Zasilanie z przekaźnika wielofunkcyjnego. Brakuje Ci plus 12V. Pewnie upalony styk lub uszkodzona wiązka. Sprawdzaj żarówką minimum 21W, miernik wyprowadzi Ciebie na manowce.
Przy całkowitym odłączeniu kostki sondy lambda od napięcia dalej to samo.Odlaczenie klemy akumulatora też nie zmienia sprawy.Hmm.... Może przyjdą takie czasy że odłączenie klemy będzie lekarstwem na wszystko. Czego się spodziewałeś że grzałka samoczynnie się naprawi ? Po pierwsze robi się to co widać, więc WYMIENIA się sondę, a potem szuka się dalej.
Sundę lambda wymieniłeś ? Ona się po czasie wypala . Odłącz aktuator i zastąp go regulowanym dławikiem , ustaw reduktor żeby silnik pracował na wolnych i doreguluj dławik żeby się silnik wykręcał na obroty .
raczej masz problem z przekaznikiem głównym lub jego zasilaniem
błąd 014100 Musisz ten błąd przeczytać jakimś innym sprzętem
wracając do zwykłej sondy i jej dokładności, czy jest ona na tyle dokładna żeby uzyskać powtarzalność pomiarów na poziomie setnych części wolta? Czy ktoś ma pomysł gdzie wpompować powietrze odniesienia (domyślnie 21 % tlenu) wg mojego wcześniejszego pomysłu? I ostatecznie czy znacie jakieś sklepy gdzie można kupić tanio same sondy szerokopasmowe. Pozdrawiam
sonda szerokopasmowa wskazanie prawidłowe
Witam. Mam problem z Peugeotem 206 1.4 benzyna. Przekładałem kostkę od pierwszej sondy lambda i niechcący zrobiłem zwarcie. Kabel który dochodzi do sondy 12V, zwarł się z kablem od sondy masowym i auto przestało palić. Nie ma napięcia na cewce, na wtryskach i na pompie. Jeżeli nawet podam napięcie w skrzynce BSM z bezpiecznika obok, na bezpiecznik od...
Prawidlowa praca sondy to Lambda=1.Tak jak piszesz,wczesniej pracowala ci prawidlowo.Jezeli nie masz emulatora sondy(a z tego tak wynika),to muszisz pojechac ustawic prawidlowy sklad mieszanki i gazowej i benzynowej(miej nadzieje,ze to tylko rozregulowany ECM,a nie siada sonda.Mogla padnac w czasie,jak miales zamiast katalizatora wspawana rurke - spaliny...
Tak sonda była nagrzana, LPG nie mam
tak moze
Zrób proste doświadczenie podłącz wol. do sondy lambda i sprawdz napięcie w funkcji obrotów.Ciekawy jestem czy schodzi w jakiś obrotach poniżej 09V. Pozdrawiam
Jak dobrze liczyłeś impulsy , to błędy związane z sondą lambda. Sprawdz czy jest napięcie 12V na dwóch białych przewodach sondy , ale żarówką. Jak masz , to podmień inna sondę.
na obydwu sondach napięcie powinno sie zmieniać.
Tfuj, odwrotnie- to w fordowskiej, w przeciwieństwie do innych szary idzie do korpusu. Jak założysz inną, np od WV, która szary ma odizolowany to EEC IV nie wykrywa masy i idzie w trybie bez sprzężenia z sondą. Jak założysz trzyprzewodówkę, to ten kabel co oryginalnie szedł na szary ( bodaj brązowy z żółtym pasmem) umasuj!
Witam ! No spalanie niewiele spadlo, tj auto dalej palilo jakies 11,5-13 litrow w miescie. Na trasie za to udalo mi sie zejsc ze spalaniem do 6 litrow benzyny, przy 4 osobach i jezdzie w gorach. Doszedlem do wniosku ze winne za to sa krotkie odcinki (max 3,5 km), na ktorych auto nie zdazy sie nawet dobrze rozgrzac oraz moze pagorkowaty teren mojego...
Póki sonda się nie nagrzeje to pokazuje takie napięcie.
Witam. Posiadam carismę 1.8 gdi z 98r. Auto zaczęło dużo spalać. Za dużo.. Komputer pokazuje minimum 20l. Poczytałem o sondzie i zacząłem pomiary. Sonda 40 przewodowa. Choć to dosyć dziwne wychodziły ujemne, ok. -80mv do 0, czasem niewiele coś ponad 0. Czy sonda jest uszkodzona? 2. Jak jest z tymi uniwersalnymi sondami? Niby każda pasuje do każdego...
http://forum.vectraklub.pl/index.php/top...
Witam! mam golfa3 1.4 AEX i podobny broblem a raczej wiekszy. Początkowo silnik wrecz siezalewał jak był zimny nie wiem jaki byl wtedy czas wtrysku ale nie mały. Wywalił wtedy Vag błąd czujnika Map (wydaje sie że byla o nim mowa ten z czterema pinami) Czujnik byl zmieniany błedu nie ma ale problem jest caly czas jak zimny teraz ma czas wtrysku ponad...
Daj masę sygnału sondy do masy auta.
To niech podłączą masę do tej sondy. I niech się jeszcze uczą.
Jak by dłużej pochodził w wszedł by w tryb awaryjny ,zwłaszcza po odpięciu drugiej sondy za kat.
Problem z grzałką lub z obsługującym miernik. Sonda powinna falować przy stałych obrotach, przy schodzeniu z obrotów gdy sterownik odcina wtryski powinno pokazać 0V a prz gwałtownym dodaniu gazu powinno pokazywać ok 0,8-1V
Taki jak dla sondy cyrkonowej. Czy też Motorola jakąś zasadzkę tam zrobiła?
Normalne.Te fluktuacje swiadczą o tym że sonda próbkuje. Po co wam te vagcomy,jak nic z tego nie kumacie?
witam Mam fiata uno 1.4. Zużywa za dużo benzyny, jest problem z uruchomieniem go na zimnym silniku. Podejrzewam uszkodzoną sondę lambda. Zrobiłem mały pomiar na rozgrzanym silniku. Ponieważ moja sonda jest 3 przewodowa (dwie wtyczki - jedna dwuprzewodowa, druga jedno) postanowiłem wpiąć się miernikiem w tą wtyczkę dwuprzewodową i sprawdzić jakie jest...
Błędów podobno jest cała masa na benzynie ale co dziwne to że te czujniki były wymieniane na nowe i co by nie działały. Polutowałem dwie kostki w podszybiu i zmiany nie ma. Oczyściłem punkty masowe i też bez zmiany. Sonda była sprawdzana na komputerze u gazownika
Witam .. Wałkowałem ten problem kilka razy w ASO .. To wszystko zależy .. Raz to było paliwo ... podniana na inne i ok ... Często przepływka ... Masz silnik z10xe czy z12xe lub z12xep ????
Należy dołączyć kondensator filtrujący między plus a masę zasilania i jeszcze jeden tantalowy (elektrolityczny) a także transil na 16V. Jesteś pewny, że sonda ma odpowiednią temperaturę a układ sterowania grzałką i ona sama jest sprawna?
Dobrze , lecz sygnał sondy zmienia się z częstotliwością 1 Hz , tak że sobie poradzisz. Gorzej z dokładnością wskazań , bo domyślam się , że dobroć tego miernika jest niska.
witam mam paska 1.8 lpg i mam problem z obrotami przy kazdym chamowaniu obroty spadaja prawie do 0 a nawet gasnie tak samo dzieje sie na benzynie,czasami tz sie dusi i szarpie czy przyczyna noze byc sonda lambda ????????????????????????? czekam na jakiekolwiek info :cry: Dodano po 3 help me please
Odświeżam temat. Volvo S60 2,4 benzyna. Sonda 4 kable - 2 czarne, niebieski, biały. po podpięciu pod komputer pokazuje błąd sondy przez katalizatorem. Błąd usunięty. Pomiar napięcia na wolnych obrotach 0,3 - 0,5 V na kablach niebieskim i białym. Na grzałce napięcie to samo. Gdy grzałka się załącza napięcie na białym i niebieskim 3,8 volta. Na grzałce...
Z tego, co napisałeś to sonda nie pracuje na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach, wymiana sondy powinna pomóc.
Ludzie ,ludzie , nie twórzcie nowych teorii! Ociz ma rację.Sama sonda lambda nie generuje żadnego napięcia , musi być podpięta do sterownika i stąd dostaje napięcie referencyjne. Carot , jeżeli masz 12 v na drucie sygnałowym po włączeniu grzałki , to sondę można wyrzucić przez okno , tylko je otwórz , bo wybijesz szybę!!!
..miernik cyfrowy do sprawdzania pracy sondy akurat najmniej się nadaje ale z tego co piszesz pracuje..Lambda w dobrej kondycji powinna generować 2 przebiegi na sekunde od 0,2V do 0,8V..chaotyczność bedzie spowodowana właśnie przez miernik cyfrowy dlatego idealnym przyrządem do obserwacji przebiegu Lambdy jest oscyloskop lub ewentualnie linijka diodowa...
Masz dwie sondy, na prawy i lewy bank cylindrów, zobacz na takie rzeczy jak: -przepływ powietrza ( na wolnych około 16 kilo na h) -czy odczytana temp. pokrywa się z grubsza z rzeczywistą -pozycję integratora pola pracy O2 (około 128 krok) Jest gazownia w aucie?
Napięcie na wejściu sondy na ECU jest około 0,47 V , napięcie referencyjne , wejście komparatora.
Cześć. Moja Skoda z silnikiem 1.2 HTP zaczęła ostatnio wyrzucać błąd P0420. Jak sprawdziłem interfejsem, to na sondzie lambda jest prawidłowe napięcie (0.1-0.9V), natomiast na drugiej niezależnie od obrotów i obciążenia silnika jest 1.42-1.43V. Czy błąd jest winą sondy, czy raczej walniętego katalizatora?
Brak możliwości obydwie były takie same.
Czym dokonywałes pomiaru sond?
Witam Ja używam do takich badań cyfrowy tester sondy lambda. Kupiłem na Allegro jeszcze mnie nie zawiódł. Jest tam opcja testu która symuluje napięcie sondy lambda o wartości 0,2V a także 0,9V po wciśnięciu klawisza testu silnik zaczyna pracować inaczej, czyli potwierdza to ze opisany wyżej artykuł ma sens.
Błędne załozenie, nic z tego nie bedzie. Zrób emulator sondy na 555. Pozdrawiam
Nie czytałeś dokładnie:– temperatura silnika wyższa niż 200C – napięcie sondy lambda musi przynajmniej raz wyjść poza zakres 0,3..0,6V - warunek przejścia silnika do pracy w pętli otwartej, 13 – SONDA LAMBDA OBWÓD OTWARY Błąd występuje gdy: silnik pracuje nie mniej niż 1 min temperatura silnika powyżej 850C napięcie sondy lambda przez...
Sonda lambda generuje napięcie, potrzebujesz zasilacza regulowanego z niskim zakresem. Jaki masz budżet na projekt ? Podpowiem - jeśli widziałeś takie emulatory za stówę, dwie, pięć - to nie zawracaj głowy "zleceniem" tylko kup, wyjdzie Ci taniej.
Kolego nie wydaje mi się że te błędy normalnie znikają. jeżeli usterka znikła lub występowała tylko w pewnych sytuacjach to będzie to błąd sporadyczny, ale sam nie powinien zniknąć. A na sondę lambda nie przychodzi napięcie zmienne bo gdyby nie grzałka przyspieszająca jej prace w ogóle by nie było potrzebne napięcie. Sąda lambda działa jak ogniwo elektryczne...
Witam. Chcę zrobić sobie taki tester jak poniżej: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... Układ ma pracować w samochodzie czyli napięcie pracy będzie około 14V. Moje pytanie jest na jakie napięcia zamontować diody oraz jakiej mocy rezystor? Czy te potencjometry mogą być małej mocy np. takie ? http://obrazki.elektroda.pl/7362621800_1...
Masa drugiej sondy OK? Sprawdził bym jeszcze MAF/IAT. w/g toyoty P0170- fuel trim malfunction - bank 1
sonda nie jest zasilana, sonda porównuje zawartośc tlenu w powietrzu atmosferycznym z zawartościa tlenu w spalinach, przy dużej rożnicy w wyniku działania ciśnienia cząstkowego następuje przepływ jonów tlenkowych powodujacy powstanie potencjału do 1V wiele szczegółów dot.budowy idziałania sondy lambda znajdziesz w necie sonda w pewnych okolicznościach...
a moze pozmieniac cos w ustawieniach emulacji sondy lambda (np.czasy)?
Brak ifo jaki to silnik ? Błąd P0400 oznacza, że ilość gazów spalinowych wchodzących do cylindra jest niewystarczająca 1. niesprawne układy sterujące otwieraniem zaworu EGR stare poprzecierane wężyki podciśnieniowe. 2. niesprawny sam zawór EGR np. zapieczony, pracujący nieprecyzyjnie. 3. błędny pomiar ilości powietrza przez przepływomierz (podobno objawia...
Nie ma sensu płacenie 50 zł za kawałek kabla z mini jackiem. Program zmieniający kartę dźwiękową w oscyloskop jest w dziale download tego forum i można go sobie ściągnąć za darmo
+ spod bezpiecznika pompy paliwa, masa sterownik pin 20. Od 0-12 wartość taktowana.
Czy jest możliwe takie uszkodzenie sondy, że daje fałszywie duże napięcie ? Jest możliwe ....
Wskaż mi w temacie informację która by dawała odpowiedź na moje ostatnie pytanie. Jakoś "googluję" i nie mogę znaleźć strony z rozszyfrowaniem numeru sondy ani jaka powinna być rezystancja w danym modelu sondy. Niemniej jednak dzięki za odpowiedz choć nie takiej oczekiwałem.
Witam ostatnio pojawił mi się błąd sondy lambda kod błędu P0135-Ogrzewanie sondy lambda napięcie za niskie. Stwierdziłem że uszkodzona sonda więc wymieniłem na nową ale błąd pozostał. Proszę o szybką pomoc co może być nie tak.
Masz uszkodzony MAP sensor lub przerwany gumowy przewód (wężyk) który go łączy z kolektorem dolotowym.
Witam, udało Ci się ustalić co było przyczyną usterki? I dlaczego jest not comlited? Mam teraz identyczna sytuację i nie wiem gdzie szukać rozwiązania.
Problem polega na tym iż, gdy podłączyłem go do programu diagnostycznego AB-COM mieszanka paliwowa skacze raz bogata, raz uboga a napięcie na sondzie lambda (O2 sensor o ile sie nie myle) skacze raz 200, 400 albo i 1000mV. Witam serdecznie. Sam mam corsę z silnikiem 1.0 oznaczenie X10XE i u mnie mieszanka też skacze z ubogiej na bogatą i odwrotnie...
może te rysuneczki dopomogą :)
Napięcie 0.43V to napięcie zastępcze. Sterownik przyjmuje taką wartość kiedy sonda się uszkadza. Zamiana napięcia na sondzie będzie dopiero wtedy kiedy sterownik silnika zacznie zubażać i wzbogacać mieszankę paliwa (0-1V). Czasem z sondą wszystko jest ok a sterownik nie zmienia składu mieszanki z uwagi na problemów jakimś innym układzie. Trzeba sprawdzić...
wymieniłem sondę na nową boscha i błąd znikł musiało być zwarcie jakieś albo uszkodzony kabelek
kolego zastanów się na drugi raz zanim napiszesz takie bzdury o powietrzu!!!!!!!!!!!!!!!! sonda lambda na podstawie zawartości tlenu w spalinach wytwarza napięcie do 1V (w zależności od sondy bo są 5V) a jak do sondy może iść powietrze przewodem elektrycznym i po co?????
A błędy są takie: 668 525 639 chyba bo nie wyraźnie napisał 588 532
Na początek sprawdź napięcie sondy lambda. Zerowe napięcie oznacza dla komputera ubogą mieszankę, stąd wzbogacenie mieszanki fizycznej. Ewentualnie uszkodzenie czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym. Jaki system wtrysku?
Jeszcze chcę zapytać, co może oznaczać komunikat błędu sondy (napięcie poza zakresem).
To są kody z Multeca, 38- sonda lambda- niskie napięcie, 42- coś z zapłonem, bodajże nieprawidłowe napięcie na sterowaniu cewką. Z tego co pamiętam, skrzyni kodami błyskowymi nie zdiagnozujesz.
Ale jak wyskoczył błąd sonda lambda to czemu nie mogli dojść ? Wymieniali ją ? Wystarczy sprawdzić komputerowo jakie jest napięcie na sondzie i już wiadomo. W więkoszości przypadku jak były objawy szarpania to zaczynało się : sonda przeowdy świece cewka
Prawdopodobnie sonda okopcona i przewodzi. Panowie, jest tak-z odpięta sondą albo do czasu aż silnik nie uzyska temperatury pracy ( 68st) jest podawane napięcie 450mV. Po tych warunkach napęcie to wynosi 1096mV . Sonda poprzez zmianę rezystancji to napięcie tłumi.
w EdW 3/2000 był artykuł z Elektora o sondach lambda, podobno napięcie w diałającej sondzie powinno oscylować wokół 0,5V, jak stoi, to sonda wadliwa, jak zbyt duze lub zbyt male to mieszanka jest nieodpowiednia - nic więcej nie wiem
Dziś podpiąłem pod VAG-a i mam następujące błędy 561 - regulacja składu mieszanki,kontrola dodawania mieszanki 537 -regulacja z sondą lambda,kontrola czujnika tlenu 525-sonda lambda niskie napięcie Co mam zrobić?
skasuj parametry wyuczone ( funkcja 10->kanał 00) Wiesz o tym że tam sonda pracuje z offsetem? Może być powód brak katalizatora.
Witam wymieniłem dziś sondę lambdę w swojej bravie i po diagnozie programem fiatecuscan wszystko jest dobrze, nie ma już błędów sonda oscyluje normalnie na benzynie a na gazie tak samo jak na tej niedobrej sondzie czyli skacze między 800mV a -200mV ;/ czy sonda na gazie jest emulowana czy jak? co zrobić by oscylowała tak samo jak na benzynie? dorzucam...
Iskra jest. Pompa też raczej sprawna. Zresztą gdyby była niesprawna to pewnie po podłączeniu pod komputer by to wyszło. A jedyne błędy pod podłączeniu pod komputer to słabe napięcie i sonda lambda. Gdzieś te napięcie gubi się po drodze. Stąd moje pytanie o przewody masowe, moze coś zaśniedziałe, jakiś przewód i nie przewodzi jak powinien
Prawidłowe, jakby były takie same jak na pierwszej to by świadczyło o niesprawnym katalizatorze.
Nie ma jest tylko Korekta sondy lambda i jej napięcie. Takie rzeczy są w FiatEcuScan ale niestety nie bierze takich sterowników.
Nie, to tylko odczyt. 5V podaje ECU. Tam siedzi nietypowa sonda tytanowa, rezystancyjna, im bardziej obogo tym wyższe napięcie. Chyba tylko ten jeden silnik z Oplowskich taką miał.
Tą nową kupiłeś , jak rozumiem , bez wtyczki , łączyłeś przewody. Sprawdz dobrze , czy masz przejścia na przewodach od sondy do wtyczki , bo wczesniej napisałeś , że na wtyczce masz napięcie referencyjne 0,45V.
Witam Posiadam audi a4 b7 3.2 FSI Na Vagu wyskakuje błąd nr. 16414 - Wadliwe działanie obwodu (Zablokowany lub brak napięcia). Jest to sonda 5 przewodowa i moje pytanie brzmi które kolory przewodów podają napięcie na grzałkę. Po przekręceniu zapłonu powinno się na nich pojawić 12 V ? Gdzieś wyczytałem że jest to przewód niebieski i żółty podpinając...
Trzeba solidnie zubożyć mieszankę LPG żeby odczuć spadek mocy. W miarę zubażania moc spada wolniej niż przy zasilaniu benzyną. Gaz ma większy zakres palności mieszanek. Największa oszczędność paliwa wychodzi dla lambdy bliskiej 1,2 gdzie wąskopasmowa sonda lambda już prawie nic nie pokazuje. Poniżej ciekawe wykresy z jakiejś pracy doktorskiej, podkradłem...
Cześć, Sonda lambda przed katalizatorem nie wysyła napięcia. Zmieniłem na nową bo myślałem, że jest martwa. Po wymianie problem cały czas jest. Czy ktoś z was miał podobny problem albo ma pomysł od czego można zacząć sprawdzanie?
Taki sygnał jest ok. Czasy przełączania takie same jak w cyrkonowej.
Logi wykonam jak dostanę kabel do ręki. Błędy dotyczą głownie -błąd braku oscylacji sondy lambda, -brak napięcia sondy (16518) -błąd długookresowej regulacji dawki -błąd ubogiej dawki. Błędy łapie zazwyczaj przed rozgrzaniem albo po zatrzymaniu z dłuższej trasy. Wtedy na wolnych napięcie spada do zera, a korekcja idzie na +25
Kontrolka przed uruchomieniem silnika po wlaczeniu stacyjki świeci po odpaleniu silnika gaśnie. Wiec kontrolka check dziala poprawnie zapomnialem dodać że został wymieniony dpf na jakiś zastępczy
A sterownik silnika przeszedł do pętli zamkniętej?
Zmierzyłem napięcie na sondzie lambda na rozgrzanym silniku - ok. 150mV na biegu jałowym. Czyli jednak sygnał z sondy jest. Mam pytanie: błąd 13 to "Brak sygnału sondy lambda" czy "Niewłaściwy poziom napięcia sondy lambda"? Bo wygląda na to, że jednak (nawet, jeżeli niepoprawnie) to sonda działa.
Przepraszam, oczywiście ma Pan rację. W sumie już prawie wszystko Pan opisał ale podam jeszcze to co wyszukałem: 17978 - moduł sterujący zablokowany 00561 - regulacja mieszanki 16515 - Sonda lambda niskie napięcie Czy ktoś mógłby poradzić od czego zacząć? Nie znam się na samochodach
jeżeli masz multimetr ( DC oraz pomiar woltów) to możesz sprawdzić, jeżeli są 4 przewody to 2 są od grzałki + 12V oraz - no i kolejne dwa + oraz - sygnał z sondy lambda jeżeli odepniesz wtyczkę i sprawdzisz napięcie przy ciepłym odpalonym silniku napięcie powinno oscylować w granicach od 0-1V lub też od 0-5V, zapewne masz tą pierwszą, powiedz kto ci...
sonda lambda jakie parametry sonda lambda jakie oznaczenie jakie parametr sonda lambda
czujnik wentylatora vectra honda biegi podłączenie komputer honda accord
briggs stratton ustawić zapłon mikrokomputer cobra1
Prowadzenie masy we wzmacniaczu lampowym na pająka Wegoboard Suprem3 - Silnik nie reaguje po wymianie sterownika