Sonda 2 za to wykres książkowy Zbyt wysokie napięcie. Jak jest zbyt bogata mieszanka to nie ma opcji by za katalizatorem było książkowo. Na drugim wykresie jest już lepiej - nie wiem czy widzisz niższe napięcie. Trzeba było sprawdzić adaptacje mieszanki krótko i długoterminowe przed skasowaniem błędów. Jak sytuacja się powtórzy to raczej sonda do wymiany....
sygnał przedniej to oscylacja 02-08V Jeżeli mieszanka paliwowa jest nieprawidłowa, to sonda również będzie oscylować pomiędzy 0,2 V a 0,8 V, czy raczej będzie pokazywać napięcie dla np. zbyt bogatej mieszanki?
Jak szybka ta oscylacja?Masz wykres?
Na stole tylko grzałka i tylko rezystancja ok 15 ohm bosch Na aucie oscylacja od 0 do 1 V, chyba ze sonda 5V to od 0 do 5V i oscylacja nie sygnał kwadratowy jak ktoś pisał. Sonda szerokopasmowa, czyli pompa tlenu, czyli 5 kabelkowa. teoretycznie nieda sie jej sprawdzić miernikiem, praktycznie (choć nigdy nie stosowałem tego bo to bez sensu) mozna zmiezyć...
Oscylacje świadczą że ECU pracuje w sprzężeniu z sondą,jeżeli sonda kaput-oscylacji nie ma.
8850 sonda lambda po odpaleniu zimnego silnika (po nocy) bedzie miała wartośc zero volt. Po odpaleniu wraz z nagrzewaniem się silnika jej napięcie będzie rosło do stanu aż sterownik silnika bedzie pobierał ten sygnał . Bedzie to na pewno ponad 0.5 volta i temperatura silnika ( u mnie w SC SPI jest to granica 61 stopni C) Wtedy następuje sprzężenie...
W takim przypadku sterownik powinien wygenerować inny błąd. ale zawsze możesz podpiąć woltomierz pod czarny kabel drugiej sondy (bez rozpinania wtyczki) i podejrzeć jak "bangla" się napięcie powinno oscylować w zakresie 04-06v gdy oscylacja jest większa istnieje podejrzenie utraty sprawności katalizatora. Zapchany katalizator skutkuje utratą mocy na...
Tak przy 2k też mam otwartą pętle tylko na biegu jałowym jest zamknięta pętla ale mierzyłem miernikiem i sonda cały czas oscyluje od 0,1 do 0,7 ta oscylacja jest mierzona tanim miernikiem ale chyba mogę napisać że oscyluje
Cały problem polega na dawkowaniu paliwa i bez znaczenia jest czy to lpg czy benzyna. II generacja gazu to nic innego jak silniczek krokowy, który upuszcza lub dodaje paliwo (lpg). To tak jak bys miał silnik na gazniku plus sonda lambda. Kazdy doswiadczony wie jaki to wrzód na 4 literach. Sonda na lpg nie pracuje prawidłowo, bo sterowanie mieszanka...
To oscylacja książkowa , ale grzałka walnieta , sprawdz dobrze jeszcze raz , może znowu pomyłka?
jest to 2.0 16 V, to w czym tu jest taki problem, próby były z połowicznym sukcesem jak się włączała grzałka to silnik się dławił, a bez grzałki oscylacja wręcz wzorcowo tylko ta grzałka
momentami i ja mam wrażenie ze tej elektryki w tych autach jest za duzo i nie ma to jak gaźnikowiec ... jesli chodzi o korektor oktanowy tez pomyślałem ze gaźnikowcy przełożyli ze moze tak ma byc. mapsensora i czujników temp nie zdarzyłem dzis sprawdzić bo sie ciemno zrobiło a niestety pracuje pod chmurką. zakładając swiece nic w nich nie kombinowałem...
Oscylacja sygnału sondy wynika z ciągłej korekty składu mieszanki przez ECU. W przypadku sondy sondy która nie jest sprzężona z ECU sygnał będzie stały (jeśli będą oscylacje to tylko w wąskim zakresie obrotów i wynikające z cyklu pracy silnika), a taka 1V sonda pracuje w zasadzie 2-punktowo - albo wskazuje mieszankę za bogatą albo za ubogą, mierząc...
Witam. Przeczytałem już bardzo wiele wątków, znalazłem wiele możliwości, ale nie potrafię ocenić pracy mojej sondy. Posiadam a3 1997r AKL. Sonda jest jedna, przed katalizatorem. W vagu pokazywało mi tylko dwa błędy. Pierwszy to 537 upper limit, drugi był związany z czujnikiem ciśnienia układu wspomagania. Czujnik wymieniony, błędu nie ma. Błąd 537 zawsze...
no wiec sprawa czujnika zalatwiona tak jak mowilem na poczatku izolacja.kwestia pracy sondy to wyzsza szkola jazdy i zalezy np.od zakresu pracy krokowego,ustawien szybkosci pracy krokowego,punktu neutralnego sondy.podkrec szybkosc pracy krokowego na max i ogranicz zakres krokowego do wymaganego min(±15-20)a oscylacja sondy przyspieszy.co sie dzieje...
Jeżeli na wysokich obrotach sygnał sondy jest ok ,to zabrudzona przepustnica,lub uszkodzona sonda.(1V to za bogata mieszanka). sondę najlepiej sprawdzać oscyloskopem,linijką diodową lub woltomierzem wskazówkowym. Powinna być oscylacja w zakresie 0,3-0,8v na wolnych obrotach częstotliwość 1 hz na wysokich częstotliwość kilku herców. Tanie multimetry...
Sprawa wyglada tak - zrobilem zrzut ekranu w kilku miejsach. Po zapaleniu zimnego silnika - Open loop - korekty 0. Po ok 30 sek pracy na luzie - CL - using oxygen sensor - normal. Sonda sobie 0.16 trzyma czasami cos tam oscyluje - i im dlużej sie rozgrzewa to do 0.48 - 0.5 dochodzi bez oscylacji (chyba). Po ok 10min postanowilem ją troche rozgrzać -...
Witam, dziękuje za odpowiedzi. Samochód chodzi ok zapłony nie wypadają nie ma tez dziury w wydechu w ogóle jest utrzymany bdb. Sprawdzałem go na Vag-u nie pokazał mi żadnych błędów. Palec kopułka, świecie wymienione czujniki kable i cewka sprawdzone wszystko jest ok Z objawów niepokojących to: rano po zapaleniu chodzi ok potem dusi go z 3-4 sekundy...
Jak mierzyłem 2 pina to mierzyłem również 1, 3 i 4. I z tego co pamiętam to na 1 pinie było tak do 50mV, potem drugi oscylował, trzeci to były skoki napięcia np. 500, 1500, 800 - generalnie na trzecim było powyżej 1500 mV. Czwartego na chwilę obecną nie pamiętam Niedawno wykasowałem błędy z ecu komputera auta, dzisiejszą trasę jechałem na zapisanym...
Ok wyregulowałem gaz, i sonda na nim już ładnie i szybko oscyluje. W sumie nie wiem czemu sonda stała na początku na ubogim, po którymś odpaleniu i rozgrzaniu wskoczyła na bogato, wtedy zubożyłem mieszankę gazową i zaczęła oscylować. Tez sprawdzałem wtyczki i bezpieczniki od bingo może tam coś nie stykało. Ale na benzynie nic, dziś tak jak mówisz zrobie...
Sory że się wtrące, ale może ktoś mi wyjaśnić co to jest i za co jest odpowiedzialny punkt neutralny sondy lambda ? Dodam że u mnie w aucie sonda jest jakieś pół metra dalej niż kolektor wydechowy-wkręcana w puszkę katalizatora. Punkt neutralny sondy lambda jest to napięcie sondy, które sterownik odczytuje jako napięcie mieszanki stechiometrycznej...
zasilanie na wtyczce sond to około 1v Zasilanie z przekaźnika wielofunkcyjnego. Brakuje Ci plus 12V. Pewnie upalony styk lub uszkodzona wiązka. Sprawdzaj żarówką minimum 21W, miernik wyprowadzi Ciebie na manowce.
Sonda ma oscylować.Na wykresie ma być sinusoida.Jak stoi na 0.45 to raczej padnięta.A napięcie miałeś sprawdzić na wtyczce przy odpiętej sondzie bo sonda może być np ok a padnięte będzie połączenie lub ecu.Przecież błąd dotyczy obwodu sondy nie sygnału.Patrząc na ten śmieszny wykres gdy błąd nie występuje pojawia się jakaś oscylacja.
Określmy może na początek, czy kolega milejow ma rację z tą sondą szerokopasmową ( a raczej ma). Krótko, ile przewodów ma sonda przed katalizatorem?
Wymień sondę
Prościej nie da się wytłumaczyć
Nie jest to właściwa praca sondy lambda - nie ta oscylacja. Znajdź szukajką , jak powinna pracować sonda lambda ale nie diagnostyczna!
Emulator szybko i fajnie pod siebie można na Arduino zbudować ;) Opornik dużej mocy do emulacji grzałki, a z wyjścia ADC nadawać sygnał PWM przez filtr RC by było te 0.6-0.7V i lekka oscylacja ;) Dłubałem taki dla mojej Cytryny C5 i działał bezbłędnie ;)
Dięki za informacje teraz wiem jak ma być.
Odczytasz prawidłowo oprócz tego, że "zamienia" sondy miejscami.
domyślam się, że łączysz się przez interfejs ze sterownikiem lpg a nie przez OBD?? pewnie masz ją nie podłączoną w ogóle, jaki sterownik gazu posiadasz? wrzuć zdjęcia najlepiej z pod maski fejsu całego
A hamulce nie blokuja ? cisnienie powietrza w kolach?Czujnik najlepiej zaloz oryginal bo inne tansze przeklamuja temp. na desce.Co do "ssania", a bardziej podwyzszonych obrotow to w Skodach dziala dziwnie bo gdy jest mroz to odpali i chodzi na 900obr/min, a czasem jest cieplo i silnika wchodzi na 1100obr/min - gen u siebie przekopalem wsio i tak jest,...
Czy wypróbował już ktoś ten tester, jak interpretować wskazania led po podłączeniu sondy? Od ponad roku używam podobnego testera w swoim aucie. Jest to przydatna choć nie niezbędna wizualizacja oscylacji sondy lambda i zakresu, w jakim oscyluje. Pozdrawiam
Pewno masz emulator sondy i na gazie sprawdzasz jego oscylacje.
Po podłączeniu do Lexii - żadnych błędów, ECU dostaje sygnał o włączeniu klimatyzacji. Ostatnio także zauważyłem falowanie obrotów nawet bez włączonej klimatyzacji na benzynie, jednak jest ono niewielkie. Zastanawia mnie również praca sondy lambda, na benzynie oscylacje pojawiają się dopiero od około 1500-1800 obrotów, poniżej tego wskazuje cały czas...
Spod obd będzie podany przepływ w gramach na sekundę lub kg/h. Napięcie niewiele mówi. Ja afr wyliczylem z analizy spalin. Skoro lambda jest większa niż 1 to mieszanka jest uboga. Na filmie wyglada ze masz sonde odwrócona lub rozwalona mapę adaptacji pb. Ja w takich sytuacjach wrzucam sondę afr w wydech i w trase. Daje mi to pewność ze oscylacja sondy...
To by się mogło nawet zgadzać: ciągle uboga mieszanka na wyższych obrotach=brak oscylacji sygnału z sondy lambda. Jeśli chodzi o reduktor to też ma to sens: zużyte membrany są sztywne a wszystkie dźwigienki są wręcz "zalepione" osadami z gazu, że czułość tego reduktora jest praktycznie zerowa i gdy silnik wchodzi na wysokie obroty i potrzebuje więcej...
Logi wykonam jak dostanę kabel do ręki. Błędy dotyczą głownie -błąd braku oscylacji sondy lambda, -brak napięcia sondy (16518) -błąd długookresowej regulacji dawki -błąd ubogiej dawki. Błędy łapie zazwyczaj przed rozgrzaniem albo po zatrzymaniu z dłuższej trasy. Wtedy na wolnych napięcie spada do zera, a korekcja idzie na +25
Masz rację ale "z wiekiem" maleje jej szybkość reakcji (narastania/opadania napięcia), co prowadzi do obniżenia częstotliwości oscylacji.
Więc szukaj przyczyny , sonda sprawna ? więc ECU reaguje na sygnał z niej prawidłowo , szukaj przyczyny braku oscylacji
zdradź mi proszę sposób na odczyt oscylacji sondy lambda bez cięcia jej przewodów, "Interfejs" z 4 kawalkow przewodu. Kazdy ma trzy koncowki: plaskie meska i zenska na koncach i zenska okragla fi 4 na srodku (dla miernika).
no na nowej sondzie jej oscylacja jest około od 0,2V do 0,8 V na starej oscylacji nie ma
Prawda o tym nie mówiłem bo to już dalsze instrukcje być może sterownik jest w trybie awaryjnym z powodu zasilania paliwem i oscylacja sondy spora.
Masz mieć po odpaleniu po 30 sek 0,8V na sondzie i potem oscylacje. I wszystko w temacie. Jeśli tam siedzi Bosch 4 kab. 2 białe czarny i szary.
Witam, może ktoś spotkał się z usterką i jest w stanie pomóc. Silnik 1.6 K4M, sterownik Sagem S3000. Mianowicie po uszkodzeniu przewodów od sond lambda (co poskutkowało uszkodzeniem samych sond) naprawiłem instalację i wymieniłem czujniki, auto pojeździło kilka kilometrów i straciło moc, lambda na pierwszym sensorze cały czas wzrasta (od 500 mV przy...
A żeby sprawdzić czy mieszanka za uboga to bym musiał zapewne podpiąć się pod kompa PB i pod kompa LPG, obserwować podczas jazdy oscylacje sondy lambda w ecu pb? Poczytałem instrukcje do mojego ustrojstwa, wiem jak podłączyć linie diagnostyczną K z ECU PB do ECU LPG, warto podłączać? Dużo lepiej wyjdzie autokalibracja? Jakie są korzyści z takiego połączenia?
Witam szanownych Forumowiczów. Jakiś czas temu pojawił się następujący objaw: lekkie przydławienie w okolicach 2000-2300 obr/min. Po przejściu przez ten zakres problem znika. Przy pełnym wciśnięciu pedału przyspieszenia objaw nie występuje lub jest niewyczuwalny (ze względu na szybkie przejście przez felerny zakres). Autem dojeżdżam do pracy około 30...
Więc tak: Sonda lambda: silnik zimny-0.82V, silnik ciepły-oscylacja 0.37-0.87V, wolne obroty-oscylacja 0.37-0.53V. Czujnik temperatury niebieski: silnik zimny:3.47kΩ silnik ciepły(moment włączenia wentylatora chłodnicy)-190Ω Ciśnienie na listwie paliwa: 2.5bar-3.0bar
No i właśnie chodzi mi o ta pierwszą sondę wg. mnie powinna ładnie oscylować od 0.1 do 0.9 V a jej oscylacja jest raczej chaotyczna powinna przypominać ładną sinusoidę
Jeżeli masz program/urządzenia do podglądu parametrów nawet od lpg. Mógłbyś odłączyć rurę przed przeplywomierze M i lekko ja przyslonic doswiadczalbie 1/3 lub polowe i zobaczyć czy zmienia się oscylacja sondy lambda np. Teraz pracuje 0.2 -0.4 -0.7 itp po przyslonieciu dolotu jeżeli zmieni się N prawidłowa znaczy że twoja przeplywka po woli ma już dość....
Pamiętać, że druga sonda przy poprawnie działającym silniku i katalizatorze będzie miała bardzo niewielką oscylację. Nieporównywalnie mniejszą niż pierwsza. Przy nieszczelnym układzie wydechowym, może prawie tej oscylacji nie być.
Podlacze sie do pytania,a jak wyglada prawidlowa oscylacja sondy przed a jak za katalizatorem?
Jak syczy to korpus po monowtryskiem może być popękana guma,termostat do wymiany jak nie trzyma temp.Sonda lambda miernikiem czarny przewód i masa oscylacja 0,1-0,8V na 3000obr min.1-2 zmiany /sek.
Teraz reszta : instalacja sekwencyjna spokojnie może być ustawiona na bogato. A jak ? ano wystarczy wziasc zalozyc sonde w dupke tlumika i wtedy widzisz jaki jest AFR w OL i CL i ustawiasz. W jaki sposób to zrobić w CL? Nie zajmuję się tym zawodowo, a amatorsko to mam tyko obserwacje z moich eksperymentów w corolli oraz wycinkowe z meganki i bez sondy...
Diagnostyczna za katalizatorem , będzie właśnie oscylować właśnie w granicach 0,40 - 0,50. Przy sprawnym katalizatorze , uszkodzonym podobnie jak pierwsze / szerszy zakres oscylacji/.
Proszę zwrócić uwagę na to, co napisałem. 3a - 0,45V jest napięciem wykazywanym przez sterownik silnika przy odpiętej sondzie lambda, wszelkie uwagi o mierzeniu sondy w tym kontekście są nie na miejscu. Podobnie, jak uwagi o chodzeniu i uczeniu się. Piszę na formum po to, aby spotkać tutaj życzliwego, który pomoże, podzieli się wiedzą, I tak na marginesie....
Ostatnie pytanie: - jak ze zdrowiem silnika i zbyt ubogą mieszanką? Jeśli oscylacje sygnału mimo wszystko będą, to mieszanka nie będzie na tyle zubożona, żeby silnikowi z tego powodu stało się coś złego, ale z drugiej strony w takiej sytuacji nie ma co liczyć na jakieś wymierne oszczędności. Z tego względu trzymałbym się raczej jednak tych około 2,5V....
Pokaż te twoje pomiary bo coś nie chce mi się wierzyć żeby było 16.5V z sondy. Skąd takie napięcie w instalacji auta? Błąd tyczy się napięcia z sondy a nie grzałki. Gazownik znów twierdzi że jest błąd grzałki - kto mówi prawdę? Pokaż te twoje pomiary i jak chodzi ta sonda. Zazwyczaj taki błąd pojawia się jak jest uboga mieszanka. Auto ma LPG więc w...
Temat połączenia poniekąd się rozwiązał. Zakupiłem na allegro gotowy interfejs i połączył się za pierwszym razem. Ale tylko ze starym oprogramowaniem. Z nowym nie chciał zadziałać. Jest za to inny problem. Jeden z wtrysków nie pracował w ogóle na benzynie i gazie. Dopiero po restarcie silnika zadziałało poprawnie. Nie wiem czy po załączeniu silnika...
Witam ponownie, jeszcze jedno pytanie związane z powyższym schematem. Jedna i druga sonda lambda jest podłączona do 28 oraz 47 pinu wtyki . Chcąc zmierzyć oscylacje każdej z sond wpiąłem sie multimetrem w 28 przewod wtyczki i tam sonda oscylowała jak należy (czyli w przedziale od 0,15 -0,85 V) ale gdy podpiąłem sie pod przewód z pinu 47 wskazania były...
Czyli on w końcu jakieś syfy wyłapuje czy jest po prostu bo jest? I dlaczego ile razy samochody bez kata nie przechodzą? Na samo wejście że widać brak puchy czy analiza nie tą? Sprawny katalizator umożliwia dopalenie niespalonych węglowodorów i tlenku węgla, oraz redukcję tlenków azotu w spalinach. Dodatkowym niezbędnym warunkiem jest sprawna i funkcjonująca...
Sonda powinna oscylować cały czas. Jednak te oscylacje bywają dość szybkie, więc miernik po przekroczeniu jakiejś częstotliwości oscylacji pokazuje ci w pewnym momencie wartość średnią. Spróbuj innym miernikiem, a najlepiej oscyloskopem....
Witam. Mam pytanie do fachowców-gazowników: Czy w reduktorze LPG REG OMVL II generacji reguluje się też śrubą obiegu jałowego (jest to dodatkowa mniejsza śrubka, na klucz 8, umiejscowiona nad śrubą regulacyjną czułości membrany)? U mnie jest ona zakręcona. Pytam, bo nie mogę wyregulować (śrubą czułości) prawidłowej oscylacji sondy lambda na biegu jałowym....
Zrobiłem dziś rano kolejny test po nocy. Odpiąłem pierwszą sondę, temperatura cieczy 18 stopni. Odpaliłem silnik i pozwoliłem się rozgrzewać na biegu jałowym. Silnik cały czas w open loop, korekta krótkoterminowa paliwa na sztywno zadana 0,78%. Rozgrzałem silnik do 80 stopni, motor pracował cały czas równo, nie było szarpań czy nierównej pracy silnika....
Witam. Na tablicy wskażników zaświeciła się pomarańczowa kontrolka. Po odczytaniu błedu wykazalo uszkodzenie drugiej sondy. Po skasowaniu bledu i przejechaniu 500 km zaświeciła sie spowrotem. Mam pytanie czy sonda lambda za katalizatorem w scenicu z silnikem 1.6 16V. jest podgrzewana caly czas. Po uruchomieniu silnika nie ma 12V na bialych przewodach...
Znaczy oscylacje mają się z grubsza pokrywać, Tam druga sona nie oscyluje, waruje w okolicy 410mV i tyle.
Masz żle wyregulowany reduktor i nastawy sterownika. Należy w programie ustawić pozycję "stała" aktuatora (z założenia optymalna 90kroków, jeśli reduktor lovato) i po ustawieniu w "opcji 2" wartości 90,90. W zależności od typu auta ustawić obroty przepustnicą na zakres ekonomiczny 2500-3500, doprowadzić śrubą na reduktorze do oscylacji przebiegu sondy...
Jeśli dobrze znasz angielski, to chyba źle rozumiesz przesłanie! O JAKIEJ ODPOWIEDZI TU PISZĄ? Chodzi tu o pojedyńczy impuls sondy, który to impuls JUŻ jest opóźniony w stosunku do spalonej mieszanki, niemówiąc o tym, że ten ZBIÓR impulsów (a nie pojedyńczy) musi być obrobiony i dopiero po czasie na AKTUALNY stan zareaguje attuator komputera gazu!!...
Interesuje mnie kilka pojec: emulator sondy lambda - czy ten termin oznacza to samo w przypadku instalacji samochodowej co i w elektronice - chodzi o "nasladowanie" pracy sondy podczas pracy na gazie? czy to zonacza ze sonda jest odlaczana podczas pracy samochodu na gazie? emulator wtryskow - tak jak wyzej - czy to rowniez oznacza ze wtryskiwacz nie...
Przy dobrej sondzie lambda i prawidłowej mieszance napiecie mierzone na jej zaciskach nie jest stałe, ale zmienia się okresowo (czestotl. ok. 1-2Hz). Wynika to z charakterystyki sondy, w obszarze λ=1 (napięcie ok. 0,45V) jest tak stroma, że nawet najmniejsza zmiana zawartości telnu w spalinach powoduje, że zmienia się albo do wartości bliskiej...
Wepnij się w przewód sygnałowy sondy plusem miernika najlepiej wskazówkowym-analogowym i po odpaleniu silnika sprawdż oscylację napięć.Jeżeli napięcie nie zmienia się mimo zmiany obrotów: nagłe dodawanie gazu i jego zamykanie to podmień sondę.
Chyba masz najnormalniej źle wyregulowaną instalację LPG. Po regeneracji parownika trzeba na nowo wszystko wyregulować. Na dodatek masz niesprawny elektrozawór przy parowniku (prawdopodobnie się nie domyka i leje gazem po zgaszeniu silnika). Zły skład mieszanki powoduje brak oscylacji wskazań sondy lambda a co za tym idzie nieprecyzyjne dawkowanie gazu...
Witam, Wygląda mi to na "konflikt masy".... Określenie owe można wytłumaczyc faktem, ze masa sondy lambda idzie tylko po przewodzie do sterownika silnika i nie ma nic wspólnego z masą nadwozia, na której masz oscylację 0,8 - 1,6V. Wepnij linie sondy sterownika gazu w szereg tak jak to fabryka przewidziała i zmasuj na czas pomiaru i konfiguracji sterownika...
Dobrze jest czytać ze zrozumieniem. Są z tym widać problemy to powtórzę: Poradziłeś odpiąć sondę i szukać oscylacji, podczas gdy oscylacje biorą się ze zmian w dawkowaniu paliwa w reakcji komputera na sygnały z sondy. Po odpięciu sondy nie będzie oscylacji, bo nie będzie zamkniętej pętli sterowania. Trzeba pdpiąć miernik do istniejącego połączenia sondy...
Najpierw to sprawdz dokładnie wyprzedzenie zapłonu, kondycję silnika i stan układu wydechowego. A co do składu mieszanki to jeżeli sonda lambda jest sprawna to można podłączyć do niej woltomierz analogowy i sprawdzić czy zachodzi regulacja (charakterystyczne oscylacje napięcia) jeżeli tak to nie ma co regulować bo skład mieszanki jest w normie. Jeżeli...
Kolego zyzak pomyśl troszeczkę. Jeżeli pali dużo to sonda powinna to pokazać (oscylacja do zakresu powyżej 0,8 i więcej). Jednym ze sposobów uszkodzenia sondy jest utrata czułości, aby to zrekompensować sterownik silnika wydłuża czas wtrysku. Efekt jak u ciebie. Na analizatorze spalin wyszło by jak nic. Przy zakupie możesz sobie odpuścić orginały z...
Witam, Czy sonda lambda po sporym przebiegu (160kkm) może oscylować prawidłowo, ale dawać nieprawidłowe odczyty?? Chodzi mi o możliwość przesunięcia ch-ki w lewo lub prawo i oscylacji wokół wartości lambda innej niż 1 - konkretnie w kierunku wzbogacenia. Wydaje mi się, że moje auto trochę przydużo pali (porównując ze spalaniem innych użytkowników) i...
Sonda tak samo oscyluje na benzynie i gazie ? Jak masz ustawioną emulacje sondy ? Nie robi błędów silnika ? Filtr powietrza czysty ? Silnik się nagrzewa ? Wycieków gazu nie masz ? Lanos dużo spala, oszukali się ci z niby oszczędniejszymi silnikami 8V, dużych różnic w spalaniu do 16V nie ma, ale z mocą krótko, i trzeba więcej dociskać pedał gazu... Gdzie...
Ważne jest nie tylko napięcie ale i jego oscylacje w zakresie 0,1 do 0,8V i w normalnie pracującym układzie jest ich conajmiej 3 na ok 1min
Problem leży moim zdaniem w zastosowaniu emulatora sondy lambda, który przy pracy na gazie podaje sterownikowi silnika napięcie o oscylacji 0v-1v zakres od0,8v do 1v powoduje iż sterownik silnika stosuje adaptację , której skutkiem są problemy z rozruchem silnika. usunięcie danych adaptacyjnych w takim wypadku pomaga. Rozwiązaniem problemu jest rzygnacja...
REASUMUJAC Czy jestem w stanie zmierzyc sonde lambda ktora jest w mojej omedze zwyklym miernikiem czy pownienem miec normalnna oscylacje widoczna na wyswietlaczu. Czy jest możliwe ze sonda ktora mam zalozona moze sie roznic jakimis parametrami tzn wiem ze mam sonde przeznaczona do tego wlasnie silnika ale o innym numerze seryjnym niz poprzednia orginalna,...
Kolego to dobrze myslałeś. Bo wąskopasoma wykrywa moment przejścia z ubogiej na bogatą mieszankę, czyli lambda 1. A szerokopasmowa jak sama nazwa mówi wskazuje w zakresie 0,6-10 Lambda czyli mierzy w ''przybliżeniu dużym'' liniowo zawartość tlenu w spalinach. A wąskopasmowa nie mierzy a oscyluje i ta oscylacja jest poprawną praca wąskopasmowej. Ps czego...
To są oscylacje sondy 5V. Objaw z grubsza poprawny, ale takie mierzenie i tak niewiele da. Odślep tego EGRa, on jest potrzebny. Krokowego tam nie ma ;)
Witam podzielę się moją historią, może komuś się przyda. Samochód Lancia Lybra 1.6 16V 103KM. Remont głowicy po zerwaniu paska. Mechanik pospinał rozrząd na blokady za 100zł z allegro. Silnik telepawka i spalanie pb 16L i LPG 20L (było przed awarią 8-9L pb, 7-8LPG). Oczywiście mechanik mówi, że on wszystko dobrze zrobił i trzeba do gazownika jechać....
Na pewno nie daje dwóch paliw na raz, sprawdzone.. Dodam jeszcze, ze bieg jałowy ok. Dodano po 19 A jeszcze zapytam.. Możliwe, jest by Bingo M z jakiejś przyczyny emulowało sondę lambda także na benzynie? Sonda jest sprawna, reaguje na ręczna regulacje lpg, ale po przełączeniu na benzynę, nie ma prawidłowej oscylacji (sonda oczywiście podpięta w układ)...
Cześć, mam problem z Toyotą Auris 1,33 Dual VVti. Raz na jakiś czas pojawia się błąd P0138 - sonda lambda rz.1.cz.2 za wysoki sygnał. Sondę podmieniłem nie rozwiązało to problemu. Co zauważyłem: - tylna sonda pracuje praktycznie bez typowych oscylacji dla sond. Sygnał na ok 2tys obrotów to zakres 0,6-0,5V. Okres sygnału jest dość duży, ok 3-5sek - jeśli...
Okres próbkowania "żółtka" to ok 1/3s... więc niby coś tam migać powinno, przesadziłem, oscylacje sondy regulacyjnej na wolnych obrotach są wolniejsze. Tak czy owak to nie jest dobra metoda na sprawdzanie sondy.
Reasumując, jeśli tak, to taka sonda będzie źle działała na gazie w sensie nie będzie pokazywać lambdy =1 dla gazu (AFR=15,5) i tym samym nie nadaje się dla gazu. Aby ją przysposobić dla LPG/CNG, trzeba byłoby zmienić napięcie polaryzujące. Czy tak? Nadal podtrzymuję opinię, że napięcie przeskoku nie zależy lub zależy tylko w minimalnym stopniu od...
Jak wejdziesz w "wizualizacje"> oprzyrzadowanie masz pozycje silniczka krokowego i on wlasnie caly czas pracuje o kilka krokow tzn przy poprawnej regulacji tak powinien.Na czystym filtrze powietrza i rozgrzanym silniku podepnij sie wejdz w te zakladke oprzyrzadowanie.Wkrec silnik na ok 3000 i zaobserwuj wokol jakiej wartosci krokow bedzie oscylowal...
Z uwagi na zamulenie auta na gazie postanowiłem sam wyregulować sobie instalację. Zrobiłem tak, jak zalecane było w znanym artykule "Krótki poemat na gazu temat" i zauważyłem poprawę. Chciałbym jednak wykorzystać do precyzyjnego dostrojenia sondę lambda. Podłączyłem pod nią popularny multimetr UT70B jednak nie widzę oscylacji o których wszyscy mówią...
Dzięki za plik. Temat zamulania rozwiązałem za pomocą "Czasu opóźnienia odczytu sondy" ustawiony na 35s. Ostatecznie ustawiłem gaz na analizatorze spalin, przy pomocy przycisku "Nauka" PWA ustawiane było na około 75, z analizatora wychodziło, że musi być ponad 85. Ważnym parametrem jest też "Punkt neutralny Lambdy", ale bez analizatora na oko ciężko...
Wymieniona lambda. Dziekuje szacownemu gremium za laskawosc i mase przydatnych wskazowek, dzieki ktorym moglem SAM zdiagnozowac problem i wyciagnac wnioski o utraconych cennych minutach zycia na formulowanie zapytan i odswiezania strony na tym absolutnie bezuzytecznym forum.
Dzień dobry, Opel Corsa C rocznik 2002, silnik 1.2 benzyna Z12XE. Corsa robi 17 km do pracy i 17 km z powrotem w mieście, ale bez stania w korku. Noc spędza w ogrzewanym garażu. Spalanie z 3 ostatnich tankowań wyniosło 8,5 litra na 100 km. Przed zimą spalanie wynosiło 7,5 litra na 100 km. Auto jeździ dobrze i ma moc. Błędów w sterowniku brak. Temperatura...
Druga sonda (ta za katalizatorem) jest padnięta. Po odpaleniu samochodu na "zimno" sygnał z niej powinien się w miarę pokrywać z pierwszą (przed katalizatorem), po rozgrzaniu jej sygnał powinien się utrzymać w przedziale 0,5-0,8 V z lekką oscylacją. W.czesci samochodów druga sonda nie odpowiada jedynie za badanie stanu katalizatora ale też bierze udział...
Momencik, czyli ECU daje napięcie na sondę do pracy czy nie? Bo są różne odpowiedzi. Sonda jest w stanie pracować bez podłączenia do ECU? Miernik powinien wykazywać oscylację ok 0-1V? Rozumiem że emulator LPG może symulować przebieg sondy dla ECU jako odłączona, przebieg lub masa. Ale mierzę od strony sondy faktyczną podawaną wartość.
sproboj sprawdzic oscylacje sondy na srednich obrotach ~2500rpm sprawdzalem opla ktsem na biegu jalowym sonda jest nie aktywna i ma napiecie 0.5v przy obrotach zaczyna pracowac cos kolo 5cykli/sek powodzenia :D [/list]
Skoro sonda jest wypięta to jak ECU ma regulować skład mieszanki? Oscylacje wynikają z regulacji dokonywanych przez ECU i występują tylko "w okolicy" mieszanki stechiometrycznej. Dla bezpieczeństwa, bez sondy, jest utrzymywana bogata mieszanka (uboga jest groźna dla silnika), co potwierdza odczyt z sondy. Na LPG masz ubogą mieszankę (co przy podłączonej...
Witam! W zasadzie wszystko jest OK, odpalanie, moc .... Wyskakuje ten błąd, pierwsza sonda pracuje prawidłowo, dobre szybkie oscylacje, ale druga na wolnych obrotach stoi na ok. 0,3V a na wyższych nawet schodzi do 0.2V nie oscyluje Co jest przyczyną, czy sama sonda, czy coś innego, skąd takie niskie napięcie? Pozdrawiam!
Dokonałem drobnej modyfikacji w obwodzie sondy lambda poprzez zastosowanie filtra pasywnego dolnoprzepustowego (C=1uohm R=1Mohm) Jest pomyłka, powinno być chyba 1µF. Mnie też prześladował check. Tez zastosowałem filtr dolnoprzepustowy (kupiony), z tym, że kondensator jest chyba mniejszy (brak opisu). Filtr ten początkowo nie załatwił sprawy. Teraz,...
Mini Countryman, który przyjechał z USA miał założoną tam uniwersalną sondę lambda Denso za katalizatorem. Dawała zupełne poprawne odczyty i na trasie, nawet jadąc tysiąc km. komp. nie wyrzucał błędów. Jednak na mieście już po kilku km. sygnalizował przerwę w obwodzie sondy. Raz udało mi się zaobserwować chaotyczne wyniki na postoju, na wolnych obrotach....
sonda lambda sonda regulacyjna sonda lambda sonda diagnostyczny sonda lambda sonda diagnostyczna
sygnał sinusoidalny apache htaccess rozbieranie silnika elektrycznego
mikrokomputer cobra1 tester wirnikow
Antygrawitacja: Teoria i Zastosowania w Elektronice Brak migacza i światła dziennego w prawej lampie BMW F10 po wymianie