Jak szybka ta oscylacja?Masz wykres?
zasilanie na wtyczce sond to około 1v Zasilanie z przekaźnika wielofunkcyjnego. Brakuje Ci plus 12V. Pewnie upalony styk lub uszkodzona wiązka. Sprawdzaj żarówką minimum 21W, miernik wyprowadzi Ciebie na manowce.
Określmy może na początek, czy kolega milejow ma rację z tą sondą szerokopasmową ( a raczej ma). Krótko, ile przewodów ma sonda przed katalizatorem?
Wymień sondę
Sonda ma oscylować.Na wykresie ma być sinusoida.Jak stoi na 0.45 to raczej padnięta.A napięcie miałeś sprawdzić na wtyczce przy odpiętej sondzie bo sonda może być np ok a padnięte będzie połączenie lub ecu.Przecież błąd dotyczy obwodu sondy nie sygnału.Patrząc na ten śmieszny wykres gdy błąd nie występuje pojawia się jakaś oscylacja.
Prościej nie da się wytłumaczyć
Oscylacje świadczą że ECU pracuje w sprzężeniu z sondą,jeżeli sonda kaput-oscylacji nie ma.
Nie jest to właściwa praca sondy lambda - nie ta oscylacja. Znajdź szukajką , jak powinna pracować sonda lambda ale nie diagnostyczna!
Dięki za informacje teraz wiem jak ma być.
Odczytasz prawidłowo oprócz tego, że "zamienia" sondy miejscami.
Grzałka sondy lambda jest zasilana napięciem wartości akumulatora czyli 12V do 14,4V. Typowe wartości sondy lambda są to oscylacje (zmiany wartości) z zakresu od 0V do 0,8V po około 2-ch minutach pracy, i można mierzyć pomiędzy pinami 12 i 19 sterownika ECU.
domyślam się, że łączysz się przez interfejs ze sterownikiem lpg a nie przez OBD?? pewnie masz ją nie podłączoną w ogóle, jaki sterownik gazu posiadasz? wrzuć zdjęcia najlepiej z pod maski fejsu całego
A hamulce nie blokuja ? cisnienie powietrza w kolach?Czujnik najlepiej zaloz oryginal bo inne tansze przeklamuja temp. na desce.Co do "ssania", a bardziej podwyzszonych obrotow to w Skodach dziala dziwnie bo gdy jest mroz to odpali i chodzi na 900obr/min, a czasem jest cieplo i silnika wchodzi na 1100obr/min - gen u siebie przekopalem wsio i tak jest,...
Między sondą a komputerem są przewody, złącza - może być zły styk, pękniety przewód itp... Często spotykany jest też dodatkowy przewód wyrównawczy masy silnik - komputer, właśnie dla sondy lambda. No bo jeśli na samej gołej sondzie widać oscylacje, to raczej działa - chyba że działa ale napięcia niewłaściwe.
Czy wypróbował już ktoś ten tester, jak interpretować wskazania led po podłączeniu sondy? Od ponad roku używam podobnego testera w swoim aucie. Jest to przydatna choć nie niezbędna wizualizacja oscylacji sondy lambda i zakresu, w jakim oscyluje. Pozdrawiam
Po podłączeniu do Lexii - żadnych błędów, ECU dostaje sygnał o włączeniu klimatyzacji. Ostatnio także zauważyłem falowanie obrotów nawet bez włączonej klimatyzacji na benzynie, jednak jest ono niewielkie. Zastanawia mnie również praca sondy lambda, na benzynie oscylacje pojawiają się dopiero od około 1500-1800 obrotów, poniżej tego wskazuje cały czas...
Pewno masz emulator sondy i na gazie sprawdzasz jego oscylacje.
Sonda na 100% do wymiany. Jednak chciałbym wiedzieć jak w takim przypadku z zakresem napięcia (czy przy walniętej grzałce napięcie na sondzie będzie oscylować czy nie). Bo gdy się silnik nagrzeje troszkę to chodzi idealnie pomimo braku oscylacji napięcia na sondzie.
To by się mogło nawet zgadzać: ciągle uboga mieszanka na wyższych obrotach=brak oscylacji sygnału z sondy lambda. Jeśli chodzi o reduktor to też ma to sens: zużyte membrany są sztywne a wszystkie dźwigienki są wręcz "zalepione" osadami z gazu, że czułość tego reduktora jest praktycznie zerowa i gdy silnik wchodzi na wysokie obroty i potrzebuje więcej...
zdradź mi proszę sposób na odczyt oscylacji sondy lambda bez cięcia jej przewodów, "Interfejs" z 4 kawalkow przewodu. Kazdy ma trzy koncowki: plaskie meska i zenska na koncach i zenska okragla fi 4 na srodku (dla miernika).
Logi wykonam jak dostanę kabel do ręki. Błędy dotyczą głownie -błąd braku oscylacji sondy lambda, -brak napięcia sondy (16518) -błąd długookresowej regulacji dawki -błąd ubogiej dawki. Błędy łapie zazwyczaj przed rozgrzaniem albo po zatrzymaniu z dłuższej trasy. Wtedy na wolnych napięcie spada do zera, a korekcja idzie na +25
Masz rację ale "z wiekiem" maleje jej szybkość reakcji (narastania/opadania napięcia), co prowadzi do obniżenia częstotliwości oscylacji.
no na nowej sondzie jej oscylacja jest około od 0,2V do 0,8 V na starej oscylacji nie ma
Jeżeli masz program/urządzenia do podglądu parametrów nawet od lpg. Mógłbyś odłączyć rurę przed przeplywomierze M i lekko ja przyslonic doswiadczalbie 1/3 lub polowe i zobaczyć czy zmienia się oscylacja sondy lambda np. Teraz pracuje 0.2 -0.4 -0.7 itp po przyslonieciu dolotu jeżeli zmieni się N prawidłowa znaczy że twoja przeplywka po woli ma już dość....
A żeby sprawdzić czy mieszanka za uboga to bym musiał zapewne podpiąć się pod kompa PB i pod kompa LPG, obserwować podczas jazdy oscylacje sondy lambda w ecu pb? Poczytałem instrukcje do mojego ustrojstwa, wiem jak podłączyć linie diagnostyczną K z ECU PB do ECU LPG, warto podłączać? Dużo lepiej wyjdzie autokalibracja? Jakie są korzyści z takiego połączenia?
Prawda o tym nie mówiłem bo to już dalsze instrukcje być może sterownik jest w trybie awaryjnym z powodu zasilania paliwem i oscylacja sondy spora.
Witam szanownych Forumowiczów. Jakiś czas temu pojawił się następujący objaw: lekkie przydławienie w okolicach 2000-2300 obr/min. Po przejściu przez ten zakres problem znika. Przy pełnym wciśnięciu pedału przyspieszenia objaw nie występuje lub jest niewyczuwalny (ze względu na szybkie przejście przez felerny zakres). Autem dojeżdżam do pracy około 30...
jest to 2.0 16 V, to w czym tu jest taki problem, próby były z połowicznym sukcesem jak się włączała grzałka to silnik się dławił, a bez grzałki oscylacja wręcz wzorcowo tylko ta grzałka
Witam. Oscylacje są efektem regulacji składu mieszanki. Sonda lambda stanowi ujemne sprzężenie zwrotne dla "regulatora" jakim jest ECU. Bez ECU (lub otwartej pętli sprzężenia zwrotnego) oscylacji nie ma. Jeżeli są to tylko wynikające z niedoskonałości pozostałych układów (paliwowych). A w omawianym przypadku sygnał z sondy będzie przybierał jedna z...
Temat połączenia poniekąd się rozwiązał. Zakupiłem na allegro gotowy interfejs i połączył się za pierwszym razem. Ale tylko ze starym oprogramowaniem. Z nowym nie chciał zadziałać. Jest za to inny problem. Jeden z wtrysków nie pracował w ogóle na benzynie i gazie. Dopiero po restarcie silnika zadziałało poprawnie. Nie wiem czy po załączeniu silnika...
Tak przy 2k też mam otwartą pętle tylko na biegu jałowym jest zamknięta pętla ale mierzyłem miernikiem i sonda cały czas oscyluje od 0,1 do 0,7 ta oscylacja jest mierzona tanim miernikiem ale chyba mogę napisać że oscyluje
momentami i ja mam wrażenie ze tej elektryki w tych autach jest za duzo i nie ma to jak gaźnikowiec ... jesli chodzi o korektor oktanowy tez pomyślałem ze gaźnikowcy przełożyli ze moze tak ma byc. mapsensora i czujników temp nie zdarzyłem dzis sprawdzić bo sie ciemno zrobiło a niestety pracuje pod chmurką. zakładając swiece nic w nich nie kombinowałem...
Więc tak: Sonda lambda: silnik zimny-0.82V, silnik ciepły-oscylacja 0.37-0.87V, wolne obroty-oscylacja 0.37-0.53V. Czujnik temperatury niebieski: silnik zimny:3.47kΩ silnik ciepły(moment włączenia wentylatora chłodnicy)-190Ω Ciśnienie na listwie paliwa: 2.5bar-3.0bar
Grzałki napięcie akumulatora(napięcie załącza ECM), sygnał przedniej to oscylacja 02-08V, tylnej niewielkie wahania w okolicy 450-470mV o ile kat zdrowy
Masz mieć po odpaleniu po 30 sek 0,8V na sondzie i potem oscylacje. I wszystko w temacie. Jeśli tam siedzi Bosch 4 kab. 2 białe czarny i szary.
Teraz reszta : instalacja sekwencyjna spokojnie może być ustawiona na bogato. A jak ? ano wystarczy wziasc zalozyc sonde w dupke tlumika i wtedy widzisz jaki jest AFR w OL i CL i ustawiasz. W jaki sposób to zrobić w CL? Nie zajmuję się tym zawodowo, a amatorsko to mam tyko obserwacje z moich eksperymentów w corolli oraz wycinkowe z meganki i bez sondy...
No i właśnie chodzi mi o ta pierwszą sondę wg. mnie powinna ładnie oscylować od 0.1 do 0.9 V a jej oscylacja jest raczej chaotyczna powinna przypominać ładną sinusoidę
Więc szukaj przyczyny , sonda sprawna ? więc ECU reaguje na sygnał z niej prawidłowo , szukaj przyczyny braku oscylacji
Pamiętać, że druga sonda przy poprawnie działającym silniku i katalizatorze będzie miała bardzo niewielką oscylację. Nieporównywalnie mniejszą niż pierwsza. Przy nieszczelnym układzie wydechowym, może prawie tej oscylacji nie być.
Podlacze sie do pytania,a jak wyglada prawidlowa oscylacja sondy przed a jak za katalizatorem?
Diagnostyczna za katalizatorem , będzie właśnie oscylować właśnie w granicach 0,40 - 0,50. Przy sprawnym katalizatorze , uszkodzonym podobnie jak pierwsze / szerszy zakres oscylacji/.
Witam. Mam pytanie do fachowców-gazowników: Czy w reduktorze LPG REG OMVL II generacji reguluje się też śrubą obiegu jałowego (jest to dodatkowa mniejsza śrubka, na klucz 8, umiejscowiona nad śrubą regulacyjną czułości membrany)? U mnie jest ona zakręcona. Pytam, bo nie mogę wyregulować (śrubą czułości) prawidłowej oscylacji sondy lambda na biegu jałowym....
Czyli on w końcu jakieś syfy wyłapuje czy jest po prostu bo jest? I dlaczego ile razy samochody bez kata nie przechodzą? Na samo wejście że widać brak puchy czy analiza nie tą? Sprawny katalizator umożliwia dopalenie niespalonych węglowodorów i tlenku węgla, oraz redukcję tlenków azotu w spalinach. Dodatkowym niezbędnym warunkiem jest sprawna i funkcjonująca...
Witam ponownie, jeszcze jedno pytanie związane z powyższym schematem. Jedna i druga sonda lambda jest podłączona do 28 oraz 47 pinu wtyki . Chcąc zmierzyć oscylacje każdej z sond wpiąłem sie multimetrem w 28 przewod wtyczki i tam sonda oscylowała jak należy (czyli w przedziale od 0,15 -0,85 V) ale gdy podpiąłem sie pod przewód z pinu 47 wskazania były...
Spod obd będzie podany przepływ w gramach na sekundę lub kg/h. Napięcie niewiele mówi. Ja afr wyliczylem z analizy spalin. Skoro lambda jest większa niż 1 to mieszanka jest uboga. Na filmie wyglada ze masz sonde odwrócona lub rozwalona mapę adaptacji pb. Ja w takich sytuacjach wrzucam sondę afr w wydech i w trase. Daje mi to pewność ze oscylacja sondy...
Podlaczylem sie pod Amon 1.6 Tak wyglądają parametry sterownika: https://plus.google.com/u/0/photos/10754... Na pb widziałem w Amonie oscylacje sondy lambda, na LPG praktycznie w ogole nie oscylowała, dopiero jak dodawalem gazu np na 2000 obrotow to lambda pokazywala bogato, ale wystarczylo że puściłem gaz i praktycznie...
Witam, może ktoś spotkał się z usterką i jest w stanie pomóc. Silnik 1.6 K4M, sterownik Sagem S3000. Mianowicie po uszkodzeniu przewodów od sond lambda (co poskutkowało uszkodzeniem samych sond) naprawiłem instalację i wymieniłem czujniki, auto pojeździło kilka kilometrów i straciło moc, lambda na pierwszym sensorze cały czas wzrasta (od 500 mV przy...
Pokaż te twoje pomiary bo coś nie chce mi się wierzyć żeby było 16.5V z sondy. Skąd takie napięcie w instalacji auta? Błąd tyczy się napięcia z sondy a nie grzałki. Gazownik znów twierdzi że jest błąd grzałki - kto mówi prawdę? Pokaż te twoje pomiary i jak chodzi ta sonda. Zazwyczaj taki błąd pojawia się jak jest uboga mieszanka. Auto ma LPG więc w...
W takim przypadku sterownik powinien wygenerować inny błąd. ale zawsze możesz podpiąć woltomierz pod czarny kabel drugiej sondy (bez rozpinania wtyczki) i podejrzeć jak "bangla" się napięcie powinno oscylować w zakresie 04-06v gdy oscylacja jest większa istnieje podejrzenie utraty sprawności katalizatora. Zapchany katalizator skutkuje utratą mocy na...
Proszę zwrócić uwagę na to, co napisałem. 3a - 0,45V jest napięciem wykazywanym przez sterownik silnika przy odpiętej sondzie lambda, wszelkie uwagi o mierzeniu sondy w tym kontekście są nie na miejscu. Podobnie, jak uwagi o chodzeniu i uczeniu się. Piszę na formum po to, aby spotkać tutaj życzliwego, który pomoże, podzieli się wiedzą, I tak na marginesie....
Witam. Na tablicy wskażników zaświeciła się pomarańczowa kontrolka. Po odczytaniu błedu wykazalo uszkodzenie drugiej sondy. Po skasowaniu bledu i przejechaniu 500 km zaświeciła sie spowrotem. Mam pytanie czy sonda lambda za katalizatorem w scenicu z silnikem 1.6 16V. jest podgrzewana caly czas. Po uruchomieniu silnika nie ma 12V na bialych przewodach...
Masz żle wyregulowany reduktor i nastawy sterownika. Należy w programie ustawić pozycję "stała" aktuatora (z założenia optymalna 90kroków, jeśli reduktor lovato) i po ustawieniu w "opcji 2" wartości 90,90. W zależności od typu auta ustawić obroty przepustnicą na zakres ekonomiczny 2500-3500, doprowadzić śrubą na reduktorze do oscylacji przebiegu sondy...
Na stole tylko grzałka i tylko rezystancja ok 15 ohm bosch Na aucie oscylacja od 0 do 1 V, chyba ze sonda 5V to od 0 do 5V i oscylacja nie sygnał kwadratowy jak ktoś pisał. Sonda szerokopasmowa, czyli pompa tlenu, czyli 5 kabelkowa. teoretycznie nieda sie jej sprawdzić miernikiem, praktycznie (choć nigdy nie stosowałem tego bo to bez sensu) mozna zmiezyć...
Interesuje mnie kilka pojec: emulator sondy lambda - czy ten termin oznacza to samo w przypadku instalacji samochodowej co i w elektronice - chodzi o "nasladowanie" pracy sondy podczas pracy na gazie? czy to zonacza ze sonda jest odlaczana podczas pracy samochodu na gazie? emulator wtryskow - tak jak wyzej - czy to rowniez oznacza ze wtryskiwacz nie...
no wiec sprawa czujnika zalatwiona tak jak mowilem na poczatku izolacja.kwestia pracy sondy to wyzsza szkola jazdy i zalezy np.od zakresu pracy krokowego,ustawien szybkosci pracy krokowego,punktu neutralnego sondy.podkrec szybkosc pracy krokowego na max i ogranicz zakres krokowego do wymaganego min(±15-20)a oscylacja sondy przyspieszy.co sie dzieje...
Znaczy oscylacje mają się z grubsza pokrywać, Tam druga sona nie oscyluje, waruje w okolicy 410mV i tyle.
Sonda powinna oscylować cały czas. Jednak te oscylacje bywają dość szybkie, więc miernik po przekroczeniu jakiejś częstotliwości oscylacji pokazuje ci w pewnym momencie wartość średnią. Spróbuj innym miernikiem, a najlepiej oscyloskopem....
Chyba masz najnormalniej źle wyregulowaną instalację LPG. Po regeneracji parownika trzeba na nowo wszystko wyregulować. Na dodatek masz niesprawny elektrozawór przy parowniku (prawdopodobnie się nie domyka i leje gazem po zgaszeniu silnika). Zły skład mieszanki powoduje brak oscylacji wskazań sondy lambda a co za tym idzie nieprecyzyjne dawkowanie gazu...
Przy dobrej sondzie lambda i prawidłowej mieszance napiecie mierzone na jej zaciskach nie jest stałe, ale zmienia się okresowo (czestotl. ok. 1-2Hz). Wynika to z charakterystyki sondy, w obszarze λ=1 (napięcie ok. 0,45V) jest tak stroma, że nawet najmniejsza zmiana zawartości telnu w spalinach powoduje, że zmienia się albo do wartości bliskiej...
Ważne jest nie tylko napięcie ale i jego oscylacje w zakresie 0,1 do 0,8V i w normalnie pracującym układzie jest ich conajmiej 3 na ok 1min
Problem leży moim zdaniem w zastosowaniu emulatora sondy lambda, który przy pracy na gazie podaje sterownikowi silnika napięcie o oscylacji 0v-1v zakres od0,8v do 1v powoduje iż sterownik silnika stosuje adaptację , której skutkiem są problemy z rozruchem silnika. usunięcie danych adaptacyjnych w takim wypadku pomaga. Rozwiązaniem problemu jest rzygnacja...
Najpierw to sprawdz dokładnie wyprzedzenie zapłonu, kondycję silnika i stan układu wydechowego. A co do składu mieszanki to jeżeli sonda lambda jest sprawna to można podłączyć do niej woltomierz analogowy i sprawdzić czy zachodzi regulacja (charakterystyczne oscylacje napięcia) jeżeli tak to nie ma co regulować bo skład mieszanki jest w normie. Jeżeli...
Cały problem polega na dawkowaniu paliwa i bez znaczenia jest czy to lpg czy benzyna. II generacja gazu to nic innego jak silniczek krokowy, który upuszcza lub dodaje paliwo (lpg). To tak jak bys miał silnik na gazniku plus sonda lambda. Kazdy doswiadczony wie jaki to wrzód na 4 literach. Sonda na lpg nie pracuje prawidłowo, bo sterowanie mieszanka...
Witam, Wygląda mi to na "konflikt masy".... Określenie owe można wytłumaczyc faktem, ze masa sondy lambda idzie tylko po przewodzie do sterownika silnika i nie ma nic wspólnego z masą nadwozia, na której masz oscylację 0,8 - 1,6V. Wepnij linie sondy sterownika gazu w szereg tak jak to fabryka przewidziała i zmasuj na czas pomiaru i konfiguracji sterownika...
Witam podzielę się moją historią, może komuś się przyda. Samochód Lancia Lybra 1.6 16V 103KM. Remont głowicy po zerwaniu paska. Mechanik pospinał rozrząd na blokady za 100zł z allegro. Silnik telepawka i spalanie pb 16L i LPG 20L (było przed awarią 8-9L pb, 7-8LPG). Oczywiście mechanik mówi, że on wszystko dobrze zrobił i trzeba do gazownika jechać....
Na pewno nie daje dwóch paliw na raz, sprawdzone.. Dodam jeszcze, ze bieg jałowy ok. Dodano po 19 A jeszcze zapytam.. Możliwe, jest by Bingo M z jakiejś przyczyny emulowało sondę lambda także na benzynie? Sonda jest sprawna, reaguje na ręczna regulacje lpg, ale po przełączeniu na benzynę, nie ma prawidłowej oscylacji (sonda oczywiście podpięta w układ)...
Zrobiłem dziś rano kolejny test po nocy. Odpiąłem pierwszą sondę, temperatura cieczy 18 stopni. Odpaliłem silnik i pozwoliłem się rozgrzewać na biegu jałowym. Silnik cały czas w open loop, korekta krótkoterminowa paliwa na sztywno zadana 0,78%. Rozgrzałem silnik do 80 stopni, motor pracował cały czas równo, nie było szarpań czy nierównej pracy silnika....
Wepnij się w przewód sygnałowy sondy plusem miernika najlepiej wskazówkowym-analogowym i po odpaleniu silnika sprawdż oscylację napięć.Jeżeli napięcie nie zmienia się mimo zmiany obrotów: nagłe dodawanie gazu i jego zamykanie to podmień sondę.
Z uwagi na zamulenie auta na gazie postanowiłem sam wyregulować sobie instalację. Zrobiłem tak, jak zalecane było w znanym artykule "Krótki poemat na gazu temat" i zauważyłem poprawę. Chciałbym jednak wykorzystać do precyzyjnego dostrojenia sondę lambda. Podłączyłem pod nią popularny multimetr UT70B jednak nie widzę oscylacji o których wszyscy mówią...
A to wiem, że mam teraz na sztywno, ale regulowałem na podstawie napięcia z sody. Starałem się ustawić 0,4V na jałowych i 0,75V na gazowaniu. Zresztą to jeden czort, bo sonda 1V pracuje właściwie zero-jedynkowo. Nie wywaliłem korkowca, tylko mam centralkę w trybie strojenia parownika - mostek pomiędzy białym i czerwonym przewodem na złączu diagnostycznym....
Kolego to dobrze myslałeś. Bo wąskopasoma wykrywa moment przejścia z ubogiej na bogatą mieszankę, czyli lambda 1. A szerokopasmowa jak sama nazwa mówi wskazuje w zakresie 0,6-10 Lambda czyli mierzy w ''przybliżeniu dużym'' liniowo zawartość tlenu w spalinach. A wąskopasmowa nie mierzy a oscyluje i ta oscylacja jest poprawną praca wąskopasmowej. Ps czego...
Zrob tak zakrec bypass czyli srube mosiezna ,zDejmij waz do aktuatora , podlacz na krotko elektrozawory tak zeby gaz zaczal leciec z reduktora(oczywiscie nagrzany ) i zacznij skrecac sruba naprezenia (szara z boku reduktora- naprezenie membran)tak zeby gaz przestal syczec.Oczywscie rob to najlepiej na otwartym powietrzu .Potem lekko odkrec te srube...
Wartości parametrów sterownika Bingo-M mam w miarę dobre. Można byłoby jeszcze poeksperymentować ze zubożaniem mieszanki w czasie hamowania silnikiem (cut-off) - tylko ostrożnie i w granicach rozsądku, bo w przeciwnym razie będzie szarpać po puszczeniu gazu i ponownym jego dodaniu. Ewentualnie można jeszcze przestawić typ jazdy na oszczędny bądź też...
Odcięcie pompy zrobiłem rok temu ponieważ przez okres 5 lat od zagazowania wymieniłem już 3 pompy paliwa mając paliwo w baku a do tej pory z wtryskami nic się nie dzieje z tym że ja jeżdżę na krótkich odcinkach i często zapalam auto. Mam jeszcze pytanie - jakieś 6 miesięcy temu auto szarpało na gazie , w serwisie gdzie gaz mi montowali zdemontowali...
Cześć, mam problem z Toyotą Auris 1,33 Dual VVti. Raz na jakiś czas pojawia się błąd P0138 - sonda lambda rz.1.cz.2 za wysoki sygnał. Sondę podmieniłem nie rozwiązało to problemu. Co zauważyłem: - tylna sonda pracuje praktycznie bez typowych oscylacji dla sond. Sygnał na ok 2tys obrotów to zakres 0,6-0,5V. Okres sygnału jest dość duży, ok 3-5sek - jeśli...
Sprawa wyglada tak - zrobilem zrzut ekranu w kilku miejsach. Po zapaleniu zimnego silnika - Open loop - korekty 0. Po ok 30 sek pracy na luzie - CL - using oxygen sensor - normal. Sonda sobie 0.16 trzyma czasami cos tam oscyluje - i im dlużej sie rozgrzewa to do 0.48 - 0.5 dochodzi bez oscylacji (chyba). Po ok 10min postanowilem ją troche rozgrzać -...
Panowie odgrzewam temat, bo znowu są jaja. Zimą wymieniłem sobie mikser na Rybackiego, wyregulowałem instalację i było wszystko OK. Nadeszła wiosna i pojawiły się problemy. Najpierw w czasie jazdy podczas roztopów i padającego deszczu wystąpił potężny "strzał" i silnik zgasł. Okazało się, że stzrał był tak silny, że zsunęła się ze swojego miejsca gumowa...
Ostatnie pytanie: - jak ze zdrowiem silnika i zbyt ubogą mieszanką? Jeśli oscylacje sygnału mimo wszystko będą, to mieszanka nie będzie na tyle zubożona, żeby silnikowi z tego powodu stało się coś złego, ale z drugiej strony w takiej sytuacji nie ma co liczyć na jakieś wymierne oszczędności. Z tego względu trzymałbym się raczej jednak tych około 2,5V....
Reasumując, jeśli tak, to taka sonda będzie źle działała na gazie w sensie nie będzie pokazywać lambdy =1 dla gazu (AFR=15,5) i tym samym nie nadaje się dla gazu. Aby ją przysposobić dla LPG/CNG, trzeba byłoby zmienić napięcie polaryzujące. Czy tak? Nadal podtrzymuję opinię, że napięcie przeskoku nie zależy lub zależy tylko w minimalnym stopniu od...
Czesc, Moj problem z samochodem Skoda Felicia 1.3 Mpi (benzyna) 97r., przebieg 414.000km wystepuje juz od ponad roku. Sa to wibracje, ktore przenosza sie z silnika na karoserie podczas postoju. Dodam ze gdy odpale zimny silnik i chodzi na ssaniu to nie odczuwam tych wibracji. Zauwazylem jeszcze ze w te upalne dni gdy silnik juz mocno sie rozgrzeje wibracje...
Witam, Czy sonda lambda po sporym przebiegu (160kkm) może oscylować prawidłowo, ale dawać nieprawidłowe odczyty?? Chodzi mi o możliwość przesunięcia ch-ki w lewo lub prawo i oscylacji wokół wartości lambda innej niż 1 - konkretnie w kierunku wzbogacenia. Wydaje mi się, że moje auto trochę przydużo pali (porównując ze spalaniem innych użytkowników) i...
Jak wejdziesz w "wizualizacje"> oprzyrzadowanie masz pozycje silniczka krokowego i on wlasnie caly czas pracuje o kilka krokow tzn przy poprawnej regulacji tak powinien.Na czystym filtrze powietrza i rozgrzanym silniku podepnij sie wejdz w te zakladke oprzyrzadowanie.Wkrec silnik na ok 3000 i zaobserwuj wokol jakiej wartosci krokow bedzie oscylowal...
Jeśli dobrze znasz angielski, to chyba źle rozumiesz przesłanie! O JAKIEJ ODPOWIEDZI TU PISZĄ? Chodzi tu o pojedyńczy impuls sondy, który to impuls JUŻ jest opóźniony w stosunku do spalonej mieszanki, niemówiąc o tym, że ten ZBIÓR impulsów (a nie pojedyńczy) musi być obrobiony i dopiero po czasie na AKTUALNY stan zareaguje attuator komputera gazu!!...
REASUMUJAC Czy jestem w stanie zmierzyc sonde lambda ktora jest w mojej omedze zwyklym miernikiem czy pownienem miec normalnna oscylacje widoczna na wyswietlaczu. Czy jest możliwe ze sonda ktora mam zalozona moze sie roznic jakimis parametrami tzn wiem ze mam sonde przeznaczona do tego wlasnie silnika ale o innym numerze seryjnym niz poprzednia orginalna,...
Dobrze jest czytać ze zrozumieniem. Są z tym widać problemy to powtórzę: Poradziłeś odpiąć sondę i szukać oscylacji, podczas gdy oscylacje biorą się ze zmian w dawkowaniu paliwa w reakcji komputera na sygnały z sondy. Po odpięciu sondy nie będzie oscylacji, bo nie będzie zamkniętej pętli sterowania. Trzeba pdpiąć miernik do istniejącego połączenia sondy...
Warunkiem otrzymania wiarygodnych wyników pomiaru jest rozgrzanie silnika oraz utrzymanie obrotów silnika na poziomie 2000 obr./min. Przy tych warunkach , teoretycznie napięcie powinno oscylować w przedziale 0,2 do 1 V . Na Twoim wykresie napięcia, oscylacje mieszczą się w zakresie 0,12 do ok. 0,8 V. Nie powinno mieć to jednak wpływu na pojawianie się...
Kolego zyzak pomyśl troszeczkę. Jeżeli pali dużo to sonda powinna to pokazać (oscylacja do zakresu powyżej 0,8 i więcej). Jednym ze sposobów uszkodzenia sondy jest utrata czułości, aby to zrekompensować sterownik silnika wydłuża czas wtrysku. Efekt jak u ciebie. Na analizatorze spalin wyszło by jak nic. Przy zakupie możesz sobie odpuścić orginały z...
To są oscylacje sondy 5V. Objaw z grubsza poprawny, ale takie mierzenie i tak niewiele da. Odślep tego EGRa, on jest potrzebny. Krokowego tam nie ma ;)
Witam to mój pierwszy post w tym dziale. Mianowicie mam problem z instalacją LPG, a konkretniej z sondą lambda w samochodzie marki CITROEN XM. Przeczytałem masę postów, ale nie znalazłem odpowiedzi ani podobnego problemu zależy mi na konkretnej odpowiedzi, bo problem jest raczej nie typowy pogubiłem się w analizie, co jest nie tak w tym aucie. Czy to...
Mam corollę 1.4 vvti i też od jakiegoś czasu prześladował mnie check (P0420) związany z katalizatorem i wyskakiwał mi przy jeździe na gazie. Skasowanie pomagało na 700-800 km. Analiza spalin wzorcowa (według diagnosty) na benzynie i na gazie. Zacząłem obserwować działanie sond lambda. Obie chodzą, pierwsza oscyluje 0.1-0.8V, a druga 0.3-0.9V i około...
Dokonałem drobnej modyfikacji w obwodzie sondy lambda poprzez zastosowanie filtra pasywnego dolnoprzepustowego (C=1uohm R=1Mohm) Jest pomyłka, powinno być chyba 1µF. Mnie też prześladował check. Tez zastosowałem filtr dolnoprzepustowy (kupiony), z tym, że kondensator jest chyba mniejszy (brak opisu). Filtr ten początkowo nie załatwił sprawy. Teraz,...
Witam. Przeczytałem już bardzo wiele wątków, znalazłem wiele możliwości, ale nie potrafię ocenić pracy mojej sondy. Posiadam a3 1997r AKL. Sonda jest jedna, przed katalizatorem. W vagu pokazywało mi tylko dwa błędy. Pierwszy to 537 upper limit, drugi był związany z czujnikiem ciśnienia układu wspomagania. Czujnik wymieniony, błędu nie ma. Błąd 537 zawsze...
Druga sonda (ta za katalizatorem) jest padnięta. Po odpaleniu samochodu na "zimno" sygnał z niej powinien się w miarę pokrywać z pierwszą (przed katalizatorem), po rozgrzaniu jej sygnał powinien się utrzymać w przedziale 0,5-0,8 V z lekką oscylacją. W.czesci samochodów druga sonda nie odpowiada jedynie za badanie stanu katalizatora ale też bierze udział...
Dzięki za plik. Temat zamulania rozwiązałem za pomocą "Czasu opóźnienia odczytu sondy" ustawiony na 35s. Ostatecznie ustawiłem gaz na analizatorze spalin, przy pomocy przycisku "Nauka" PWA ustawiane było na około 75, z analizatora wychodziło, że musi być ponad 85. Ważnym parametrem jest też "Punkt neutralny Lambdy", ale bez analizatora na oko ciężko...
Zanim kupiłeś mogłeś po prostu odpiąć złączkę starej i sprawdzić czy coś się zmieni, pisałem przecież, że ten silnik BEZ sondy chodzi idealnie. A poza tym sonda lambda nie ma takiego wpływu na skład mieszanki, żeby przerywał i szarpał na wysokich obrotach, może co najwyżej powodować falowanie wolnych obrotów na skutek zwłoki reakcji i dochodzi do przeregulowań...
Okres próbkowania "żółtka" to ok 1/3s... więc niby coś tam migać powinno, przesadziłem, oscylacje sondy regulacyjnej na wolnych obrotach są wolniejsze. Tak czy owak to nie jest dobra metoda na sprawdzanie sondy.
Dzień dobry, Opel Corsa C rocznik 2002, silnik 1.2 benzyna Z12XE. Corsa robi 17 km do pracy i 17 km z powrotem w mieście, ale bez stania w korku. Noc spędza w ogrzewanym garażu. Spalanie z 3 ostatnich tankowań wyniosło 8,5 litra na 100 km. Przed zimą spalanie wynosiło 7,5 litra na 100 km. Auto jeździ dobrze i ma moc. Błędów w sterowniku brak. Temperatura...
Momencik, czyli ECU daje napięcie na sondę do pracy czy nie? Bo są różne odpowiedzi. Sonda jest w stanie pracować bez podłączenia do ECU? Miernik powinien wykazywać oscylację ok 0-1V? Rozumiem że emulator LPG może symulować przebieg sondy dla ECU jako odłączona, przebieg lub masa. Ale mierzę od strony sondy faktyczną podawaną wartość.
Układ został znaleziony w internecie, miał za zadanie podnieś napięcie z sondy lambda o około 0,3V przy czym zachować oscylację sondy (spadki napięcia itd.), potencjometr miał za zadanie ustawić o ile układ miał podnieś napięcie z sondy. Też mi się wydaje że wykorzystanie jednego wzmacniacza z układu LM324 powinno wystarczyć, jednak z racji tego że...
Skoro sonda jest wypięta to jak ECU ma regulować skład mieszanki? Oscylacje wynikają z regulacji dokonywanych przez ECU i występują tylko "w okolicy" mieszanki stechiometrycznej. Dla bezpieczeństwa, bez sondy, jest utrzymywana bogata mieszanka (uboga jest groźna dla silnika), co potwierdza odczyt z sondy. Na LPG masz ubogą mieszankę (co przy podłączonej...
sonda lambda sonda regulacyjna sonda lambda sonda diagnostyczny sonda lambda sonda diagnostyczna
elektron dodatni ujemny wymiana turbo próżnia temperatura
Uszkodzona taśma Flex a mikrofon w Nokia 3.1 Elektronika B3-38: Radziecki klon Casio FX-48 z 1977 roku