Powiększ sobie ten obrazek - to jest schemat do silnika ABU T4 - wtyczka, G39 - sonda Na pin T4/1 przychodzą przewody: od strony inst. biało-czerwony a od strony sondy biały Na pin T4/2 przychodzą przewody: od strony inst. brązowo czarny a od strony sondy biały Na pin T4/3 przychodzą przewody: od strony inst. czarny a od strony sondy szary Na pin T4/4...
Witam. Miernik i jeszcze raz pomiary ale wbijając się szpilkami w izolacje przewodów. Przewody sond są stalowe. Jest opcja że podczas manewrowania uszkodziły się miejsca zacisków tulejek przy konektorach. Słyszałem tez o opcji że można miernikiem sondę uszkodzić - mi jeszcze się nie zdarzyło - i czy to prawda nie wiem. Pozdrawiam.
Zmierz miernikiem który przewód jest podpięty pod pin 38 sterownika. Pomiędzy nim a masą powinno być ok 0,45V, ten przewód podłączysz do przewodu sondy. Raczej tam oba przewody będą czarne (w instalacji auta), masa jest oplotem dla sygnałowego.
No to dla Twojej odległości zwiększył bym oba przewody o jeden"rozmiar" , czyli sonda 0,75², a pompa 1². U dobrze by było, gdyby oba przewody nie szły bezpośrednio obok siebie na całej długości,bo nie wiem na ile sterownik jest odporny na zakłócenia.
O ja cie kręcę :D Tak dużo pytań tak mało odpowiedzi. Mam miernik z pomiarem rezystywności ale osobiście nie umiem z tego korzystać. Tani miernik to ci zmierzy .... mam 105 i tam muszę w pomiarze rezystywności wpisać odległość między sondami jaką użyłem. Jedyne co mi wiadomo jeśli chodzi o pomiar rezystywności gruntu to odległość między sondami ma wpływ...
Pewnie tak, jakie masz kolory przewodów sondy? Od sondy do wtyczki?
Czerwony i brązowy http://obrazki.elektroda.pl/9516881900_1...
Potwierdzam. Pierwsza sonda: 1 zielony - biały 2 żółty - biały 3 niebieski - szary 4 biały - czarny Druga sonda 1 niebieski - biały 2 szary - biały 3 zielony - szary 4 żółty - czarny Nr to oznaczenia z wtyczek. Pierwsza sonda to na schemacie B166, druga to B57. https://obrazki.elektroda.pl/2966402600_...
Nie polutujesz Da się polutować bez problemu. Jedynie nie powinno się tego robić bo połączenie nie może być "szczelne", sonda pobiera tlen przez przewody. Najlepiej zacisnąć tulejki.
Tester warystorów, IGBT, diod zener itp, bardzo ciekawe urządzenie, bardzo fajnie mierzy zenerki https://s.click.aliexpress.com/e/_EH3ADB... Miernik cęgowy, HM803D, kopia Kaiweets HT208D w dobrej cenie https://s.click.aliexpress.com/e/_EH6TKo... Odsysacz ręczny, ten czarno zielony, polecam bardzo https://s.click.aliexpress.com/e/_EHhoi6... Przewody do miernika...
jak sprawdzić sondę w renault laguna 2.0 8v sonda do1v trzy przewody??????????
Jak wyżej, BST-50JP jak dla mnie są rewelacyjnymi sondami do elektroniki, zwłaszcza drobnej. Mają ostre "szpilki", bardzo dobry styk, silikonowe przewody o niskiej rezystancji i dobre wtyki bananowe.
Ten sam błąd wraca? Jeżeli tak i dzieje się to jak napisałeś nawet raz na tydzień to nie jest to wina sondy moim zdaniem.
Możesz zrobić to samo na przewodzie do sondy najlepiej wlutowując sztywne przewody typu drut, bo i tak musisz na nie nałożyć luźne koszulki izolacyjne i odpowiednio układając wiązkę aby olej w przewodach sztywnych miał "pod górę". ECU także potrafił pływać w oleju.
Rezystor kalibracyjny. Sonda wideband .
No powstają tak jakby dwie grupy złączek, zawarłeś 1 z 2 to obojętne do której podłączasz kabel - czy do 1 czy do 2. Tak samo drugi przewód można podłączyć do 3 lub do 4. Więc 2 i 3 jest OK.
napewno szary? jest taki typ ale z bialym niebieski - sygnal czarne - ogrzewanie bialy - masa jest to sonda 1v
Też mam tą frezarkę. Po ostrych modyfikacjach także sporo błędów już przeżyłem. Problem wygląda na spowodowany zakłóceniami. Spróbuj do krańcówek używać przewodów ekranowanych, oddziel osobno przewody zasilające silniki i wrzeciono od całej reszty przewodów, by te przenoszące szybkozmienne duże prądy nie wpływały na czułe przewody podpięte wprost do...
Przewody woltomierza nalezy wpiac miedzy przewody czarny i szary - biale sa od podgrzewania sondy. Najlepiej jakbys mial woltomierz analogowy (wskazowkowy), bo tanie cyfrowe maja niską czestotliwosc probkowania i nie sprawdzisz czy sonda reaguje na zmiane skladu mieszanki. Obserwujesz czy wskazowka oscyluje w okolicy 0,5V (powinna wskazywac miedzy 0,3...
Ja wszelkich końcówek czy chwytaków pomiarowych używam HIRSCHMANN-a, może nie jest super tani, ale przeżywa naprawdę dużo. Natomiast do multimetru przewody pomiarowe z sondami TL175 z Fluka. To tak ode mnie ;)
wszystkie sondy hermetyczne a takie są teraz stosowane nie mają połączenia z atmosferą , powietrze referencyjne dopływa do sondy przez przewody i jeżęli ktoś polutował przewody ogranicza dostęp powietrza a co za tym idzie sonda fałszuje wskazania.
Ja tam mam walizkę po wkretarce i idealnie się mieści zestaw miernik przewody z krokodylkami oraz przewody multimetru plus sondy (sondy mam odpinane).
Najtaniej sondy Hanteka 100MHz popularne tanie. Dobre sondy pasywne Staubil chociaż to cena 400zł za 500MHz :) Warto zaopatrzyć się w terminator 50Ω 1W Przewody BNC - BNC Przewody BNC - krokodylki. Trójnik pomiarowy. Im lepsza sonda tym lepiej ale moim zdaniem nie warto szarżować. Pasmo oscyloskopu będzie większe niż deklarowane ze spadkiem amplitudy...
Do mierników zawsze dorabiam przewody i końcówki, nigdy nie korzystam z fabrycznych. No ale do kosztów miernika należy doliczyć co najmniej 50 zł.
Białe przewody to grzanie zasilanie 12V czyli jeden biały musi być przyłączony do masy drugi do plusa bo jak to niby miałoby działać . Mierząc sonde odłączoną od sterownika to pomiędzy białymi jest mały opór kilkanaście ohm, pomiedzy białymi a czarnym czy szarym nie powinnien omomierz nic pokazać ( przerwa). Zapal samochód, daj mu popracować parę minut...
A wytłumaczysz mi czemu 1 faza, jak ten "elektryk" mówił, ze 2 przewody to są fazy , no i wiadomo trzeci uziom. Po prostu dla mojej wiadomości. Zawsze jakaś dodatkowa wiedza się przyda Bo się nie zna, albo chciał Cię oszukać. Dla pewności (żeby nikomu w kompetencje nie włazić) weź próbnik i sprawdź, czy przewód niebieski też jest fazowy (próbnik świeci),...
Witam. Jak najlepiej łączyć przewody. np kilka sond ds18b20. Lutować czy zaciskać przewody na pinach i wtykać w kości? Jeżeli zaciskać to w co? Może szybkozłączki żelowe? dzięki za info pozdrawiam
Żółty i niebieski to przewody od grzałki.
Witam, tu mam cos ciekawego dla kolegi może się przyda, sygnał wpuszczany do kabla o zmiennej częstotliwości, odbiornik na głosniku wykazuje sygnał i nie tylko oraz przewody pod napięciem bez dotykania przewodu. Jest to szukacz kabli nie pod napięciem.
Witam. W tych autach stosowane były sondy 1V. Jeżeli znasz się na mierniku możesz sprawdzić ją sam. Dwa białe przewody sondy to grzałka. Po odpaleniu auta powinno być na nich około +12 do +14v. Szary przewód to stała masa sondy. Możesz ją sprawdzić żarówka 12v5w podpiętą do + akumulatora a drugim końcem do szarego przewodu sondy (sonda musi być podpięta...
Tą nową kupiłeś , jak rozumiem , bez wtyczki , łączyłeś przewody. Sprawdz dobrze , czy masz przejścia na przewodach od sondy do wtyczki , bo wczesniej napisałeś , że na wtyczce masz napięcie referencyjne 0,45V.
We francuzach nie ma za bardzo co patrzeć na kolory. Przewody mają swoje numery i nimi trzeba się sugerować.
Witam mam propozycje zadzwoń do otwocka do firmy tak jest bardzo fajny właściciel p. Marek lewandowski to napewno ci pomoże, a jak nie to zapewne za darmo ci to zrobią tylko koszt wysyłki.
NGK NTK podpowiada żeby sprawdzić szczelność zaworu EGR. Nieszczelność -> zwiększenie poziomu tlenu w wydechu -> wzbogacenie mieszanki przez ECU. Myślę że przepływomierz powinien wykryć zwiększony przepływ powietrza przez silnik. Sondę należałoby wykręcić i obejrzeć czy nie została zatruta osadami z paliwa/oleju/dodatków uszlachetniających. Jeżeli sonda...
Jeśli od strony sterownik silnika do wtyczki sondy to możliwe jest zastosowanie miedzianych przewodów.
A to nie jest przypadkiem zwykła sonda 4 przewodowa z grzałką , czyli przewody to: sygnał sondy masa sygnału i 2 przewody od grzałki zazwyczaj w tym samym kolorze u mnie w NGK to były 2 czarne. Sygnałowy to był chyba zielony a masa sygnału bodajże biały, no ale to wszystko jest w opisie sondy.
Tak, tylko trzeba zastosować odpowiedni system grzania dla sondy z grzałkami, 2 białe przewody, szary na masę auta, i czarny do sterownika.
Masy przekop. Kiedyś miałem Saaba 2.3 turbo po przekładce silnika. Chodził ale palił ze 30 na 100. Okazało się że silnik został wymienione razem z kawałkiem wydechu. W tym "nowym" sonda miala 4 przewody a stary był z 3-przewodową. Musiałem dołożyć masę do sondy.
Sonda pracuje z tego co piszesz. Błąd sondy jest spowodowany instalacją LPG zapewne. Kiedy wymieniałeś świece przewody.
Może byc wina instalacji gazowej,lub po naprawie jakieś przewody podciśnieniowe zamienione, lub nie szczelne ,ewentualnie nie podłączone.
sprawdziłem czujnik temperatury i sonde,są dobre.porawiłem wszystkie przewody od podcisnienia bo były niepewne.po tych sprawdzeniach teraz pracuje w miare normalnie,tylko zastanawia mnie jedna rzecz,jest przewód od sondy przeciety do ktorego sa podłączone przewody( zapewne to sa przewody do emulatora)i od strony sondy pomiar jest prawidłowy a na 2 przewodzie...
Jak się nie zapaliło?! A jak przekręcisz kluczyk to się zapala?! Sama sonda jest za 50zł na alegro więc nie ma bólu. Ale jak nie wyskoczył błąd silnika na desce to masz coś poważniejszego z komputerem i to musi mechanik zobaczyć. Jak "czek" nie działa to najczęściej oznacza, że ktoś wyciągnął żarówkę z deski żeby zamaskować jakiś błąd. Także zbadaj...
jak sonda ma przewody czarny i biały to tak.Jak ma przewody czarny i szary to nie.A tak w ogóle to 2-przerwodowej nie widziałem.Gdzie to cacko siedzi?
Przecież przewody są kolorowe... Poza tym jest tam masa, sygnał i zasilanie grzałki (masa i 12V po stacyjce). Zasilanie grzałki to dwa przewody w tym samym kolorze (grzałka jest odizolowana od masy pomiarowej, nie ma znaczenia na który dasz masę, a na który zasilanie), masę sondy bez problemu ustalisz (połączona z masą nadwozia), ostatni przewód to...
Od siebie mogę polecić przewody pomiarowe producenta Brymen w izolacji silikonowej. Przewody są bardzo elastyczne, natomiast same igły pokryte warstwą złota. W zestawie dołączone są nakładki które umożliwiają podłączenie sond do gniazda bananowego 4mm po ich wcześniejszym nakręceniu. http://obrazki.elektroda.pl/3372657300_1...
witam sonda w focusie jest taka sama jak w innych sam. najprostsza metoda sprawdzenia; - 2 białe przewody to obw.grzałki rezyst.ok 5-10 Ω - zasilanie na nie +12 v po stacji po odpaleniu silnika odczekaj ok. 2 min. wepnij woltomierz na przewody czarny i szary - przełączanie w zakresie 0,15- 0,9 v
Witam. Hyundai Getz 1.3 . Benzyna 2002r . Problem polega na dużym spalaniu jak na ten silnik 12l-15l/100 to chyba trochę za dużo ;). Po odczycie błędów, komputer pokazuje na sondę za katalizatorem. Chciałem wymienić sonde i pojawił się problem ponieważ przewody idące z silnika mają inne kolory . Idą 4 przewody: 1czarny 1niebieski z czarnym paskiem 1zielony...
Zbyt niska temperatura sondy będzie powodowała błąd przetwarzania, za słaby podgrzewanie działa tylko w początkowej fazie pracy silnika i przyspiesza działanie sondy ,niemniej po rozgrzaniu silnika i wzrostu temperatury spalin około 300 stopni praca grzałki niema znaczenia jedyny problem jest gdy dostaje przerwy i generuje błąd .Proponuję rozwiązanie...
Tak chodzi mi o tą końcówkę żółtą i czarną. Nie są to zwykłe przewody. Sonda ma odporność do 1kV a przewody są bardzo giętkie odporne na mróz i ciepło, zapomniałem nazwy.
Też mnie dziwi, że te 13,8 V jest stałe, jednak co steruje wyłączeniem grzałki ? Patrząc na załączony schemat to grzałka sondy będzie się grzała tak samo długo jak na wtryski będzie przyłożone 13 V- czyli cały czas. Czy tu też się mylę ? Mylisz się. Tak by było gdyby grzałka miała podaną "normalną" masę - tak było w starszych rozwiązaniach. Tutaj masz...
sondy boscha 5V mają cztery różnokolorowe przewody: żółty, czerwony, biały i czarny tego ostatniego nie jestem pewien, a sondy 1V dwa białe, szary i czarny to już na 100%, może być też że masz sondę trzyprzewodową to wtedy napewno jest 1V o ile mi wiadomo 5V nie występuje na 3 kablach
0-1v
AL-700 ma 2 przewody które wpina się w obwód sondy. możliwe ze gazownicy podłączyli odwrotnie te przewody. przy pracy na benie nie ma to znaczenia i al-700 spina te przewody przekaźnikiem ale przy przełączeniu na LPG sygnał jest odpinany :)
Przewody zwarte to wskazanie = 0 - jest to prawidłowy objaw.
Z tego co widziałem tam, to pozostałe przewodu są w peczlach i owinięte czarną taśmą izolacyjną. Ale one są z daleka od kolektora wydechowego. Tylko te od sond lambda idą w pobliżu kolektora i bezpośrednio nad osłoną kolektora i są one fabrycznie umieszczone w rurkach sylikonowych z tym włuknem szklanym w środku. Może jednak lepiej jak zdejme te peszle...
Mam jeszcze tylko jedno pytanie Kupię w końcu nowa sondę i jeśli dalej będzie problem będę miał pewność że to nie wina sondy samej w sobie. Wszystkie sondy jakie znalazłem w katalogu mają 4 przewody u mnie była i jest dalej sonda którą ma 4 przewody. Czy to normalne?
do wtyczki dochodzą trzy przewody i na trzy przewody założyli sondy.
Przeważnie białe. A że u ciebie tylko jeden czerwony nie pasuje do standardowego schematu to bym stawiał na czerwony. Do tego jest jeszcze test grzałki multimetrem i przewody od strony auta(nie zawsze) są grubsze od grzałki. Więc multimetr i probówka 12 i sprawdzisz. Mając już taką "wiedze " chyba się nie pomylisz co?
Podobno kabli od sondy nie powinno się lutować dlaczego? Nie wiem. Myślę, że jedyną przyczyną -a z pewnością jedną z istotnych przyczyn- jest to, iż sonda lambda przykręcona jest do wydechu gdzie temperatury dochodzą do kilkuset °C. Jak wiadomo, lutowie popularnie stosowane w pracach serwisowych to stop cynowo-ołowiowych który zaczyna się topić już...
299MHz to już można chyba zapomnieć o 100MΩ To dokładnie tak samo jak z sondami 10 MΩ. Tylko 1:100 mają z definicji większą impedancję. TT-LX 212/312 (1:10) przy 100 MHz ma jakieś 250 Ω. PVP2350 (1:10) przy 100 MHz ma jakieś 500 Ω. TT-HV 200/400 (1:100) przy 100 MHz ma jakieś 4000 Ω. Silglent P510 (1:10) to pewnie koło 150 Ω, bo pojemność większa,...
Najłatwiej postawić diagnozę jeżeli chodzi o błąd P1118(zakładam, że ktoś po wymianie sondy skasował stare błędy) Najpierw omomierzem sprawdzić grzałkę w sondzie (najczęściej dwa białe przewody) Jeżeli jest przerwa w obwodzie grzałki = sonda do wymiany. Jeżeli grzałka jest sprawna ,to należy sprawdzić te dwa przewody od grzałki sondy aż do samego sterownika...
Nagrałem pracę na PB https://youtu.be/4nSFarztr1w Oraz LPG https://youtu.be/BXhOyoPHq7w Od razu ustawcie na prędkość x2 Czy da się coś na tej podstawie powiedzieć? Błąd grzałki sondy oraz ubogiej mieszanki. Kable od ECU dokładnie sprawdzone, samo ECU też podmieniane. Sonda lambda jest nowa Bosch, natomiast dopiero odkryłem że przewody WN miały przebicie...
Są np: siglent tak robił ale to moim zdaniem zdradliwe jest w oscyloskopie bo można wypalić sobie wejście. Nie możesz używać sondy. To 50Ω jest " terminatorem " i tak należy je traktować. Inaczej wszystko idzie w psu w d*** Tylko przewody koncentryczne 50Ω. Jak chcesz używać sondy to wejście na 1MΩ.
Witam Posiadam w pasku sondę jednoprzewodową.Instalacja gazowa jest zrobiona na zwarcie do masy.Podlaczylem miernik i niestety sonda przy nagranym silniku stoi w miejscu na 0,46 V.Wiec jest zapewne uszkodzona.Pytanie dotyczy wtyczki ecu-sonda.Mianowicie jest ona na dwa przewody fioletowy i chyba czarny(najprawdopodobniej masa) i właśnie on jest urwany...
Pierwsza rzecz to wymień bezpieczniki, druga rzecz na foto przewody masz podłączone do pomiary na zakresie tylko 10A jak chcesz mierzyć na mniejszych zakresach to czerwona sonda w pierwsze gniazdo od prawej.
Jest to sonda czteroprzewodowa i prawdopodobnie 5 voltowa. Dwa przewody białe to jest grzałka sondy. Przewód szary to jest masa. Przewód czarny to sygnałowy.
Kupiłem ostatnio identyczne przewody do mojego ponad 25 letniego miernika. Nie nadaje się to niestety do niczego. Jeden z przewodów czasem dostaje przerwę przy niektórych kątach ułożenia sond. Same przewody są dość sztywne. Może jednak trafiłem na wadliwy egzemplarz.
wedlug auto daty to jest sonda 0 . 1v a te wartosci mieszcz sie w normie / wartosci ktore podales w poscie / biale przewody sa do grzalki reszta do sondy.pozdrowienia
druga sonda nie ma wplywu na prace silnika. Jest to sonda diagnostyczna i nie odczuwalem spadku na mocy ani tez wiekszego zuzycia paliwa. Jedyne co to palil sie check engin, ktory mnie denerwowal.
Tyle, że z tego co przekopałem sklepy i hurtownie, przewody typowo pomiarowe o impedancji falowej 50R Link kosztują te 40pln/sztukę ale w specyfikacji nic o ich rezystancji nie napisali. Przewody o których mówiłem wcześniej, czyli takie gdzie w opisie napisano: Cytat: Najczęściej wykorzystywany w instalacjach telewizji przemysłowej, przy krosowaniu...
allegro, lub sklepy z nieorginalnymi czesciami samochodowymi. Wazne jest jakie napiecie daje sonda i do czego sa te 2 przewody. Jeden bedzie sygnalowy a 2gi to pewnie masa.
"w czasie jazdy różnie z tym bywa" -sprawdź przewody od sondy do wtyczki i do ECU , prawdopodobnie przerwa.
Jak masz sondę to jest to 115 kM.P
"przez przewody jest doprowadzony do sondy tlen referencyjny przez wtyczkę wiązki" ciekawa ta technologia doprowadzania tlenu w przewodach. Jak to działa?
Ford Fiesta silnik 1.25 zetect rok 97 Dodano po 6 ta sonda została założona przez mechanika stwierdził że poprzednia sonda jest od silnika forda 1.6 tylko obawiam się tego że jeśli kupię nową teraz sondę czy ona będzie dobrze podłączona Dodano po 6 pierwsze zdjęcie co pokazałem to jest wyjście wpinu do sondy tylko nie wiem tr czy jak on tam przy sondzie...
Tak, do kostki z zmierzchówki normalnie prowadzisz druty, a z drugiej strony kostki podłączasz przewody od sondy (sonda ma wyprowadzone 2 przewody i te 2 wpinasz w kostkę). Dodano po 12 Coś takiego: http://obrazki.elektroda.pl/6618565900_1...
Jak ty ową masę tam sprawdziłeś? To nie jest zwykła masa. Żarówka 2W między te przewody lub oscyloskop bo normalnym miernikiem raczej nic tam nie sprawdzisz. Jedna z sond to pin 63 a druga 65. Co znaczy jak się wszystko porządnie nagrzeje? Katalizator nie zaczyna swojej pracy zaraz po odpaleniu auta. On też się musi nagrzać a ta sonda nie jest tak blisko...
Sprawdz zasilanie grzałki sondy (przewody białe) po odpaleniu ma świecic kontrolka wpięta w te przewody. Miernikiem sprawdz napiecie na czarnym. Ma na rozgrzanym oscylować od 0,1-0,8V. Jeśli ma tylko 0,4V lub niżej mimo obrotów raczej sonda trup. Mierz to na benzynie bez lpg. Kup sondę Bosch ,NTK,Magneti. Żadnego dziadostwa.
tak sonda ma stalowe przewody i nieda rady ich polutowac trzeba je połoczyc tulejkami zaciskowymi ,porostu z acisnoc 2 konce przewodów ,jak kupisz sonde uniwersalna to te tulejki bowiny byc w zestawie . ale uważaj bo są podruby sam sie spotkałem w pracy że wsrodku był układ kluczujocy zamiast ogniwa cyrkonowego i jak podałes na białe przewody od grzałki...
Nie rozumiesz. Musisz fizycznie odłączyć przewody i przywrócić auto do fabryki. Jeśli podłączył sondy za katem to mogą zostać i są napięciowe 0 do 1 V.
A w jakim stanie jest sonda lambda λ? Moze nadszedl juz jej czas, a moze wystarczy tylko sprawdzic przewody i zlaczki... Pozdrawiam
Od sondy lambda. Ciężko spojrzeć dalej do czego idę przewody z kostki? Te urwane idą z ECU - sygnał z sondy i ekran. Dalej z kostki idzie jeden do sondy.
Ty rozumiesz jak działa cewka zapłonowa? Plus jest stały, masa jest kluczowana przez sterownik, w takt sygnałów z czujnika położenia wału. Kiedy silnik nie pracuje (ale zapłon jest włączony), to na jednym zacisku cewki masz mieć +12 V, a na drugim "nic" (czyli efektywnie też będziesz miał 12 V "przez" cewkę). Sonda ma grzałkę o niskiej rezystancji,...
Mogłeś mieć dwa przewody, ele ten jeden może być wyprowadzeniem masy bezpośrednio z sondy. Jeśli tak to na złączce jeden styk będzie masą.Sprawdź.
Pytanie laika, w amatorskim sterowaniu pod ploter, mam m.in. dwa gniazda-dwu pinowe pod czujnik wysokości narzędzia i trzy pinowe, pod sondę 3D /made in china/. Czy można, jeśli tak to w jaki sposób zrobić tak aby jednocześnie /oba urządzenia wpięte w gniazda sterowania/, można było wykorzystywać i czujnik wysokości i sondę 3D? Jeden z kolegów napisał...
A w czym problem podłączyć miernik w obwód silnika i obserwować napięcie gdy stanie? PS. Staraj się to robić przy zakrytej obudowie. Wyprowadź sobie dodatkowe przewody lub może sondami miernika dasz rade.
Na jednym z czterech kabli masz mieć 12v po zapłonie, a na pewno po odpaleniu. To jest plus dla grzałki i to sprawdzasz probówka 12v. Masa dla grzałki jest sterowana "impulsowo" z ECM. Ale tego nie sprawdzisz bo jak będzie złe podłączenie albo błąd ,to ECM nie puśći tej masy. Ogólnie zasilanie i sterowanie grzałki powinno mieć teoretycznie grubsze przewody....
Najpierw sprawdź czy po przekręceniu kluczyka na grzałce pojawia się 12V.Odłącz przewody sygnałowe i zmierz napięcie powinno się wahać przy pracującym silniku między 0 a 1V(cyklicznie) jeżeli brak wahań sonda jest trefna jeżeli jest wahanie podłącz przewody i sprawdź napięcie jak jest to sprawdź na pinach ECU czy dochodzi jak nie dochodzi to przerwa...
Witam ponownie skupiłem się na obwodzie sondy lambda znalazłem schemat podłączenia komputera 37820-P1J-E11 który zamieszczam dla potomnych https://obrazki.elektroda.pl/2158161700_... wg schematu sonda 4 przewodowa zacisk nr 1 kolor przewodu biało-czerwony +ekran leci do komputera na zacisk D14 (sygnał) zacisk nr 2 przewód zielono-niebieski...
Możesz sprawdzić same przewody w ten sposób,że dostajesz się gdzie są umieszczone głośniki odłączasz przewody od głośnika zwierasz przewody i za pomocą multimetru z testem ciągłości i od strony gdzie są dołączone przewody do radia przykładasz sondy od multimetru i jak usłyszysz sygnał dźwiękowy to znaczy ,że przewód jest dobry. . I robisz tak z każdym...
U mnie w omedze są trzy przewody: -szary -biały -biały No więc białe są od grzałki. a szary to masa??? teraz wyobrażam sobie to tak. Sprawdzam który biały od grzałki to masa. Podłączam tam kabelek szary z sondy (tej z allegro!)! Kabelek czarny, który jest jako czwarty w w/w sondzie podłączam na miejsce gdzie u mnie w sondzie jest podłączony szary......
Wypadanie zapłonów - sprawdź świece, przewody WN, czujnik położenia wału. Może masz przebicie w cewce WN i gubi iskrę wtedy niedopalone paliwo idzie na katalizator i zapycha go. Jeśli masz niesprawny układ paliowy to zniszczysz katalizator. Jeśli jeden cylinder nie pali będzie wyczuwalne szapanie silnikiem i brak mocy. Sond lambda może mieć zwarcie...
Uff nie wiedzialem ze to bedzie takie trudne ale rozumiem, ze jestes ostrozny i chcesz miec wszystko na tip top 💁🏻♂️ Jezeli przylozysz sondy miernika do pinow 1A oraz 2A, a miernik wskaze pomiar lub wyda dzwiek - to oznacza ze jest miedzy pinami przejscie. Do tych pinow mozesz podlaczyc przewody fazowe (Brązowe). To samo z pinami 3B i 4B. Tam podlaczysz...
Z tego co wiem i sprawdziłem kiedyś to grzałka jest zasilana cały czas niezależnie rozgrzana sonda czy też nie czy nie.Taka sonda czteroprzewodowa na napięcie 0-1V sama sobie generuje to napięcie na podstawie różnicy jonów tlenu w spalinach i w powietrzu atmosferycznym a dzieje się to dopiero w warunkach przewodzenia tych jonów czyli w temperaturze...
Dla trybu 50R oczekuje się pasma nominalnego w tym trybie. Pojemność jest istotnie mniejsza niż w trybie 1M. Nie piszesz o jakie pasmo chodzi. LeCroy 604Zi ma pasmo 400 MHz do 4 GHz - to robi różnicę, bo na 4 GHz trzeba dobrze dobierać przewody i jakość złącz jest krytyczna. Mówisz o pomiarze krótkich impulsów - jak się do nich przypinasz? Jak są już...
Piszesz że brzęczyk nie piszczał jak przyłożyłeś sondy do siebie to bym zaczął od sprawdzenia ich. Zrób kawałek przewodu i zrób zwarcie zacisków i zobacz czy brzęczyk zapiszczy. Jak zapiszczy to dwa przewody i zmierzyć znane źródło napięcia. Jak by zmierzył OK to znaczy ze wina musi leżeć po stronie przewodów.
Dodatkowo możesz te dwa białe przewody wychodzące z sondy sprawdzić omomierzem(nie pamietam jaki zakres ale gdzieś w porzedziale od 5-14ohm zależnie od temperatury sondy i układu katalitycznego)). Jeżeli będzie miała więcej tj.niż 50 ohm to napewno jest uszkodzony podgrzewacz sondy,tym samym sonda do wymiany.Druga ważna rzecz to jak kolega wspomniał...
Od 3-5 ohmów.Ale może przewody leżą gdzieś na silniku,lub skrzyni b.
Musi się trochę dłużej poładować tak myślę. A w międzyczasie pozostaje sprawdzić spadek napiecia pomiędzy dwoma przewodami przy klemie "+" (sondami woltomierza wbić się w oba przewody przy klemie "+"). Im bliżej 0 V tym lepiej.
Miernik ustawiasz na pomiar oporności zakres 200k No i oczywiście przewody (sondy) podłączone do odpowiednich gniazd multimetru (nie tak jak na poprzednim zdjęciu). :wink: Podczas pomiaru potencjometru, magnetofon odłączony od "prądu".
sonda lambda przewody honda sonda przewody przewody sonda lambda
czujnik zderzenie boczny czujniki wabco schemat złączać mercedes
licznik bloks musisz rozebrać matrycę
Czernienie obrazu w Samsung LE32R51BX - przyczyny i rozwiązania Wymiana przełącznika świateł awaryjnych Honda Goldwing 1800