tak jak kolega napisał Sonda za katalizatorem to sonda diagnostyczna sonda przed to sonda regulacyjna. Znam przypadki że np Honda acord nie chce działać na zamienniku bosch natomiast na NGK jest ok
Obie sondy dają błędy, a po wykresie widać że jedna jest martwa. P0141 dotyczy drugiej sondy. Czy czasem zielony wykres to nie jest druga sonda jak wskazuje legenda w wykresie?
Jak nie działa grzałka sondy regulacyjnej to nie oczekuj że będzie dobrze.Wymień sondę,usuń błąd i to powinno pomóc.
Sonda pierwsza - regulacyjna - 036906262J Sonda druga - diagnostyczna - 036906262F
Sonda przed katalizatorem musi zostać. Nie ma znaczenia czy jest katalizator czy nie. To jest sonda regulacyjna i jej usunięcie spowoduje świecenie checka, wyższe spalanie, może skutkować uszkodzeniem silnika na skutek nieprawidłowej mieszanki. Tylnej sondy (za katalizatorem) chyba nie masz.
Robert >>>Poza tym, obojętnie co by to nie było to chyba zbyt stary sztrucel na sondę regulacyjną +diagnostyczną? <<< A gdzie Ty tu widzisz takie rozwiązanie?
Miałem ten sam przypadek, klient przyjechał z nową sondą diagnostyczną i starym problemem tj. P0420, po organoleptycznym sprawdzeniu kat okazał się wydmuszką. W tym przypadku winna była pierwsza sonda regulacyjna zacięta na ubogiej mieszance i czas wtrysku ok. 8ms.
Pierwsza sonda jest sondą regulacyjną, druga - kontrolną. Jeśli pierwsza sygnalizuje błąd składu mieszanki to sterownik przechodzi w tryb awaryjny i w ogóle nie bierze pod uwagę wskazań drugiej sondy - stąd status nieaktywna (to nie jest błąd, sam sterownik ją wyłączył). Co to za instalacja LPG? W silnikach z ręczną regulacją luzów zaworowych, podczas...
Sondy uniwersalna jak najbardziej mają zastosowanie, ale jako sondy REGULACYJNE. Z diagnostycznymi już tak łatwo nie jest. Czołowy producent sond lambda czyli NGK-NTK do Twojego auta sondy nie robi, więc wnioskuję że siedzi tam najprawdopodobniej DENSO. Moim zdaniem, w tym wypadku zostaje Ci ASO :(
Ma 4 przewody.Ale,Wystąpił mały błąd w opisie działania pierwszej sondy,za co przepraszam.... Otóż,wskazania pierwszej sondy: RATIO 0.980-1.005/ 2.222-3.5V te 3.5V pojawia się w momencie przegazowania.Wszystko na silniku rozgrzanym,gdzie płyn miał 83 st.
O ile tylną możesz w ostateczności sobie darować, o tyle pierwszej bym nie wywalał, więcej będzie problemów, niż z jej zamontowaniem. Zbyt luźny wydech w Hondach powoduje spadek momentu obrotowego, sprawdzone.
P0170 wg mnie jest związany z sondą lambda regulacyjną (przed katalizatorem)
pierwsza sonda (regulacyjna) to tzw. sonda z pompą jonową... regulacja za pomocą tej sondy odbywa się na podstawie prądu a nie napięcia... diagnostykę tego silnika zostaw Komuś kto się na tym zna, bo poprawna interpretacja jej odczytów to nie taka prosta sprawa... ile autko ma przebiegu?..
Musiał byś zrobić log na trzecim biegu od 1000 ob do 5000 obr. I jeszcze jedna sprawa, to że sonda chodzi w pełnym zakresie nie oznacza że mieści się w algorytmach założonych przez sterownik. Jeśli jesteś pewny szczelności dolotu, ciśnienia paliwa, oraz układu zapłonowego, sprawdź jeszcze jak wyglądają korekcje addatywne i multiplikacyjne podczas pracy...
Na temat wykresów nie wypowiadam się, z takimi się nie spotkałem. Nie wiem co to są za parametry APP 1 i APP 2 Volts. Wymieniłeś wszystko, ale nie to od czego ja bym zaczął, gdyby mnie coś takiego spotkało - w pierwszej kolejności sprawdziłbym jak działa pierwsza sonda lambda (regulacyjna). W Twoim samochodzie może być szerokopasmowa.
Moja rada - zmień mechanika jeżeli uważa na "swoje oko" że coś działa lub nie. W Vag'u masz wszystko co będzie Ci potrzebne aby określić poprawność działania sondy lambda regulacyjnej lub diagnostycznej(zależy ile ich masz czyli jaki silnik bo nie napisałeś). Sonda regulacyjna odpowiada za informację do sterownika silnika o składzie mieszanki(uboga...
W wydech, mam opcje montażu jako sondy regulacyjnej ale to za dużo roboty. Mam dwie rurki ze zwezka venturiego i jedną przelotowa i tym sobie mierze.
Nie miałem styczności z tą instalacją gazową, nic chyba konkretnego nie napiszę. W moich instalacjach gazowych, przy strojeniu, nie trzeba bawić się w aptekę, bo przy pracy silnika w cyklu CL, wszelkie niedokładności w dobraniu mnożnika, na podstawie wskazań sondy regulacyjnej (przed katalizatorem), skoryguje sterownik bezynowy - silnik dostanie optymalną...
https://obrazki.elektroda.pl/2915255200_... Wycięte katy i odłączone sondy regulacyjne, a zostawione diagnostyczne.
Witam! Tu masz wykres z 4 sond lambda pracujących na wolnych obrotach silnika zamontowanych w Fordzie. W Sonacie powinien wyglądać podobnie. Dwa pierwsze wskazania (czerwony i zielony) są z sond przed podwójnym katalizatorem (sondy regulacyjne czyli bank 1, sonda 1 i bank 2, sonda 1) a trzecie i czwarte wskazanie (niebieski i różowy) z sond za katalizatorami...
Ok 15 min.
Należy podłączyć auto pod analizator spalin i sprawdzić czy parametry sondy regulacyjnej odpowiadają wartością które zostaną odczytane z analizatora. Do tego podgląd korekt paliwowych.
Mamy rozumieć ,że wymieniłeś sondę REGULACYJNĄ , czy tak? Wskazania sondy DIAGNOSTYCZNEJ katalizatora są w normie.
Witam. Czy ktoś może mi pomóc w wyborze sondy lambdy REGULACYJNEJ do Peugeota 1,4 benzyna 73 KM z 2009 roku? Najlepiej jakiś dobry sprawdzony zamiennik za rozsądne pieniądze.
Sonda regulacyjna pracuje w zakresie 0-1v lub nieraz 0-5v i napięcie oscyluje w tych granicach a diagnostyczna w zakresie przeważnie ok 0.5 volta i jej wahania napięciowe są niewielkie. Tyle mi wiadomo. Posprawdzaj przewody przy tej sondzie - obwód podgrzewacza . Możliwe że gdzieś robi zwarcie.
Witam Dziękuje za odpowiedz. Pojęcie reakcji sondy zawsze przypisywałem tej pierwszej, czyli to jak szybko zmienia się oscylacja. Sonda diagnostyczna katalizatora nie powinna chyba oscylować? Sonda regulacyjna owszem i tam zakres skacze od 0,2 do 0,85V
Odnalazłem usterkę w grzałce sondy regulacyjnej .
Auto kilka dni jeździło po wymianie sondy regulacyjnej , sprawdziłem ponownie testerem co pokazuje sonda regulacyjna, i ku mojemu zdziwieniu sonda zaczęła pracować (próbkować) ale dziwne jest to sonda pracuje tylko podczas jazdy, gdy auto chodzi na wolnych obrotach to sonda znowu pokazuje cały czas ok 0.8 v. minimalnie zmieniając wartość. Nawet jak...
Informacja serwisowa mówi wprost, że błąd P2096 oznacza zużycie katalizatora. Błąd ten jest określany na podstawie czasu reakcji sondy pierwszej (regulacyjnej) względem sondy drugiej (kontrolnej), przy określonych warunkach pracy silnika, co ważne kontrolka MIL zaświeca się po dwóch cyklach jazdy. Ramka zamrożona u autora tematu wskazuje dużą korektę...
Sądząc po zakresie napięć to chcesz emulować pierwszą sondę, regulacyjną. To praktycznie niewykonalne. Następnym problemem jest kupno działającego zamiennika Nie ma żadnego problemu. Choćby w sieci intercars
Ile razy będę pisał? najprościej zacząć od sondy regulacyjnej - trzeba popatrzeć w szybkość i zakres zmian napięcia na niej
Witam. Czy udało się rozwiązać problem? Wymieniona została pierwsza sonda regulacyjna na nową - z tego to mi powiedziano w warsztacie to padła w niej grzałka. Do tego okazało się, że sporadycznie na jednym z cylindrów wypadał zapłon, na drugiej sondzie ktoś kiedyś założył emulator więc samodiagnostyka silnika była zaburzona - wymieniono cewkę na nową...
Przepustnica nic do tego nie ma.Dasz więcej powietrza,to ECU doleje więcej paliwa-efekt to większe obroty, analogicznie w drugą stronę. Nie zmienia to spalania. sondy też wydają się być w porządku. Druga nic do spalania nie ma,bo kontroluje jedynie sprawność kata,natomiast sprawność pierwszej jest pod znakiem zapytania.Po czym wnosisz ze jest dobra?...
Przed katalizatorem jest sonda REGULACYJNA (skład mieszanki), za katalizatorem DIAGNOSTYCZNA - sprawdza sprawność katalizatora i nic więcej! Przywołany opis to poplątanie z pomieszaniem.
Skoro byla pełna diagnostyka to jaki był współczynnik lambda i jak zachowywały sie korekty paliwowe? Na tej podstawie można cos powiedzieć o stanie sondy regulacyjnej.
Witam. podepnę się pod temat. mam problem z 320i. wielokrotnie podpinałem kompa i za każdym razem wychodziły błedy sondy regulacyjnej i monitorującej B1 i B2. zamieniłem kolejnością sondy i dalej jest ten sam błąd. Ktoś miał może do czynienia z czymś takim?
Bo druga sona nie ma prawa zejść niżej. O to właśnie chodzi. Sonda regulacyjna przed katalizatorem ma pracować ubogo bogato czyli 0V - 1V a sonda diagnostyczna ma sprawdzać stan katalizatora. Słaba jakość zdjęcia ale widać o co chodzi, więć temat do lektury, katalizator i zasada działania.
W przypadku instalacji IV generacji podłączenie pod sondę jest opcjonalne, podłączenie oczywiście pod sondę regulacyjną (pierwszą), bez jej odcinania.
A tam czasem sonda regulacyjna nie jest szerokopasmowa? Co do falowania obrotami na zimnym silniku to należałoby przyjrzeć się jak wyglądają korekty paliwowe. Ale napisze z własnego doświadczenia że falowanie uleczone zostało aktualizacją oprogramowania sterownika silnika.
Cześć wszystkim. Mam mały problem, mianowicie zamontowałem elektroniczny emulator drugiej sondy (za katalizatorem), wszystko działa sprawnie błąd katalizatora zniknął, ale pojawił się błąd pierwszej sondy 16514 - P0130, sonda pracuje normalnie jak pracowała nic jej nie dolega oprócz tego błędu. Dziwna to sprawa, bo nie ingerowałem w ogóle w pierwsza...
fuelinyourblood ma rację ;) I sonda zwaqna regulacyjna II jest informacyjna,
Najpierw spróbuj podregulować ostrość. Niestety musisz rozkręcić telewizor. W środku jest transformator wysokiego napięcia ( to taki element który połączony jest z kineskopem sondą). Posiada on dwa elementy regulacyjne. Spróbuj podregulować tym górnym.
Więc wymień sondę ma spaloną grzałkę. Sonda (regulacyjna ) ze spaloną grzałką też działa, tylko chwilę później . Co ma niesprawność sondy do braku mocy? Helmut 4 , nie przechodzi w stan awaryjny z takiego powodu. Swoją drogą, sondę należy wymienić.
Okres próbkowania "żółtka" to ok 1/3s... więc niby coś tam migać powinno, przesadziłem, oscylacje sondy regulacyjnej na wolnych obrotach są wolniejsze. Tak czy owak to nie jest dobra metoda na sprawdzanie sondy.
Wtryski wymienione i problem z szarpaniem ustał, co do sondy regulacyjnej kupiona nowa okazała się zepsuta, kupuje teraz z nty i zobaczymy ten zamiennik, oryginał co jest teraz założony raz działa a raz nie. Jak wymienię napisze czy wszystko gra
Wykresy której sondy widzimy na screenach? Do błędu P0420 największe znaczenie ma sonda za katalizatorem, diagnostyczna, do składu mieszanki znaczenie ma sonda przed katalizatorem, regulacyjna. Emulator zakładamy na tylną sondę, instalacja gazowa korzysta z przedniej sondy, chyba, że jest jakaś emulacja. Sprawdź, co pokazuje OBD, bo tu możemy mieć przekłamanie...
Zamiennik BOSCHa do obu silników (1.3 12V i 1.3 16V) sondy regulacyjnej (przed kat.) jest ten sam... diagnostyczna (za kat.) w 12V też jest LSH-25C ale o innym numerze (0 258 005 729).
Już wszystko gra. wtryski wymienione na Barracuda i sonda Lambda regulacyjna. Teraz aż chce się jeździć.
Odczyt z 2 sondy zmieniał się czasami po mocniejszym przygazowaniu. Ostatnie zdjęcie przedstawia ten moment. Wyczytałem właśnie na rosyjskich forach, że były przypadki wpływu 2 sondy na pracę 1. Odpięcie 2 sondy powodowało powrót odczytów z regulacyjnej. U pewnej osoby wymiana 2 sondy rozwiązała podobny problem, gdzie sonda regulacyjna zawieszała się...
Druga sonda Lambda (ta wyzsza) byla odpieta jak kupilem auto. Podpiąć ją? Ta bliżej kolektora wydechowego? To sonda regulacyjna . Ważniejsza od kontrolnej za katalizatorem. Powinna być podpięta. Sterownik żelowy IAW5F? Był demontowany?
Przecież jak byk napisane sonda pierwsza regulacyjna obwód otwarty i brak aktywności. Odpięta wtyczka lub uszkodzony kabel lub sonda.
27 lipca napisałem że Oryginalny EGR załatwił problem z kontrolką silnika, od tamtego czasu mineło 2 miesiące i problem powrócił dzisiaj wracają z urlopu, jadąc autostradą nagle zapaliła się kontrolka i ten nieszczęsny komunikat abgas werkstatt!... przez te 2 miesiące nie zrobiłem autem nawet tysiąca kilometrów. Już chyba wszystkie części powodujące...
Mechanicznie może , elektrycznie może nie pasować. Która to sonda , porobiercza czy regulacyjna i jaki silnik?
Często brak katalizatora powoduje złą pracę sondy regulacyjnej i wówczas jedyne rozwiązanie wstawić kat. Analizator spalin pokazuje wyniki dla silnika nieobciążonego i nie wiadomo jak jest podczas jazdy. Pomocnym byłby jednoczesny odczyt wskazań sondy lambda silnika i analizatora..
Będzie bolało cenowo, Potrafisz pocieszyc człowieka z początkiem tygodnia ;) Odżałuj, kup coś markowego Możesz podać azymut na jakie firmy zwrócić uwagę, zapewne będzie Bosch ale twoja już sypie błedem pompy jonowej, więc umarła. Na jutro miałem ustawiony kanał i VCDS-a , więc mogę już sobie odpuścić ;) Na marginesie, ostatnio przejechałem 60 km i...
Sonda 1 to regulacyjna, przed katalizatorem. Masz przerwaną wiązkę lub uszkodzony sterownik.
Jesli masz się czym podpiąć to odczytaj korekty długoterminowe przy jeżdzie na gazie,a potem przełącz na benę i zrób dokładnie taki sam przejazd.Dobrze zestrojona instalka nie zmieni korekt. To nie jest tak, jak kolega pisze. Ja na początku, tym się kierując tą zasadą, goniłem w piętkę, bo korekty raz były takie same, a następnym razem już były rozjechane....
Jaki na prawdę jest skład na analizie spalin zrobionej na stacji diagnostycznej - jeśli pokrywa się ze wskazaniami sondy to szukaj nieszczelności w dolocie, jeśli jednak w rzeczywistości mieszanka jest bogata, szukaj nieszczelności w układzie wydechowym przed sondą regulacyjną (przed katalizatorem), np. wydmuchana uszczelka lub niedokręcony kolektor...
Byłem w warsztacie. Na komputerze dignostycznym wyrzuciło 2 błędy: termostat i sonda lambda regulacyjna. W pierwszej kolejności wymieniłem termostat bo było szybciej i taniej. Mechanik usunął oba błędy. Pojeździłem trochę i znów wskaźnik ESS zaświecił się. Pojechałem do warsztatu i znów 2 błędy: termostat i sonda lambda regulacyjna. Tym razem mechanik...
Jakby to komuś pomogło to chciałem teraz po wymianie potwierdzić, że mój silnik pracuje lepiej niż wcześniej. Oczywiście muszę go teraz przetestować na trasie itp, ale wydaje się że teraz efekt będzie już stały. Dla przypomnienia dodam - wymieniłem sondę regulacyjną (przed katalizatorem), silnik zyskał odrobinę mocy a spalanie poszło około 3 litry w...
Skończ bredzić. Katalizator grzeje zbyt uboga mieszanka - gdy cylinder przestaje spalać. Bo pomimo że nie dostaje paliwa, to powietrze cały czas pompuje - i sonda regulacyjna może mieć problem wtedy. W dodatku pozostałe pracujące cylindry mają ciężej - bo nie dośc że ubył jeden koń pociągowy, to jeszcze trzeba go dźwigać - juz samo to, powoduje zwiększenie...
Statystycznie częściej pada regulacyjna (przed katalizatorem), ale zamiast wymieniać sondę to należało ją sprawdzić z analizatorem spalin, bo jak silnik nierówno pracuje (wypadają zapłony, zalewa świece) to nie dziwota, że sonda nie pracuje. Więc być może mylisz przyczynę ze skutkiem...
Kochany , źle wybrałeś dział , trzeba było dla początkujących. Masz miernik , to pomierz grzałkę - jeżeli czteroprzewodowa , to dwa białe. A na drugie: zwarcie do masy(brak napięcia) lub przerwa(otwarty obwód). Na trzecie: pracę sondy mierzymy na rozgrzanym silniku przynajmniej 80*C. Wiesz w ogóle jak wygląda prawidłowa sinusoida pracy sondy ? jak nie...
Jakieś bzdury pokazuje ten program. Jeżeli masz silnik z18xe i sterownik Simtec 71 , to masz dwie sondy lambdy ; regulacyjna i diagnostyczną , obydwie 1V. Resztę już wiesz!
Kupiłem sondę regulacyjną Boscha z ori wtyczką. Poprawiło się przyspieszanie ponieważ szybciej reaguje ale martwi mnie cały czas adaptacja additiv 0,50 . Gdzieś ewidentnie na wolnych obrotach łapie powietrze... podczas dodania gazu spada do 0!! Zatykałem odmę nic... nie mam pojęcia a czuję że w tym tkwi cały problem przyspieszania... Będę też testował...
Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1 Adaptacja składu mieszanki: Mieszanka zbyt uboga: Bank 1 (masz tylko jeden bank - jedną sondę regulacyjną). Short to Plus - Intermittent Zwarcie do zasilania - nieciągłe (ale może to oznaczać zbyt długie pozostawanie sondy w stanie wysokim, bez oscylacji). Możliwości jest kilka- albo rzeczywiście w czasie jazdy coś...
Witam, mam problem z usterkę w moim samochodzie. Skoda Octavia II 2 2007r. Silnik 1,6 MPI 102KM kod silnika BSE Po włączeniu silnika, czasem nie od razu falują obroty z przedziału 600 do 1400 więc dość mocno oraz po chwilowej jeździe zapala się kontrolka ESP (chyba jakiś tryb awaryjny ale aż tak się nie znam) i dodatkowo często jak się zatrzymam potrafi...
Przeszukałem fora i sklepy internetowe - Są dwie sondy ta regulacyjna i diagnostyczna. Diagnostyczna (wnioskuję że to ona) nie daje znaku życia. Niestety Colt sondy ma pod spodem a ja nie mam za bardzo możliwości wjechania na kanał, a tak to nic nie zobaczę. No ale na 100% są dwie a mi działa tylko ta jedna jak widać.
Trop sondy Lambda był dobry . Ogólnie to diagnostyka komputerowa swoje a multimetr swoje . Spalona grzałka miała 150 kilo omów . Nowa ma 8 omów . O dziwo sterownik silnika uznawał ją za sprawną . To by pasowało wszystko i powodowało że clio było autem "na minuty" . Po złapaniu muła wyłączyć silnik i włączyć i jedziemy do następnego muła . W sterowniku...
Tak myślę o sondzie, ale raczej diagnostycznej czyli tej za katalizatorem, skoro auto normalnie jedzie. Żadna Corsa B nie miała systemu z dwiema sondami. Praca w trybie otwartej pętli - czyli przy braku sygnału sondy regulacyjnej, również nie powoduje żadnych anomalii - oprócz możliwego podwyższonego zużycia paliwa. Dziwne jest zapalenie lampki MIL...
Oczywiście pomiary były wykonane na gorącym silniku. To że pierwsza sonda regulacyjna pracuje nieprawidlowo to już wiem i kupuje nową. Sterownik przestawił się w tryb serwisowy, więc mieszanka nie jest optymalna i w tym momencie trudno domniemać na temat katalizatora i drugiej sondy kontrolnej. Wiem tylko że pracuje w pełnym zakresie napięcia a pierwsza...
Ty masz ten nowszy komputer jak w m52, komputer m54 zalecane jest diagnozowanie jakimś innym programem jak inpa, nazwy nie pamiętam, ale chyba DIS czy GT1. inpa może ma inaczej opisany ten błąd i kilka pozycji może być zapisane pod jednym błędem,. Ja osobiście to bym zaczął od sprawdzenia sondy lambda na 4-cyl. Na zimnym silniku podłącz komputer, w...
Przypominam temat Wizyta we wspomnianym serwisie niczego nie zmieniła - usterka nadal występuje. Zostały wykasowane mapy. Poprawiło się na tyle że po wejściu w tryb serwis, nie ma już aż tak uciążliwego "nieschodzenia z obrotów" P0170 nadal się pojawia po przejechaniu ok 25km. Mechanik coś wspomniał że jest długi czas reakcji sondy za katalizatorem...
Problem polega na tym że jak rano po nocy (chłodnej) odpalę to obroty silnika są w granicach 1100rpm. Gdy tylko ruszysz z miejsca i obroty wzrosną do np 2000rpm to gdy auto wysprzęglisz albo zrzucisz na luz to obroty zostają na 2000 i tak jest jakiś czas potem za uwarzyłem że jak się przełączy na LPG to wszystko wraca do normy. W aucie było: Czyszczona...
Druga sonda jest oczami komputera który patrzy jaka dawkę dać do silnika wiec drugiego emulatora niema,wymieniłem drugą sondę tą sterującą na oryginalną(mało nie kosztowała),dalej to samo .... Instalacja LPG wzorowo z mapowana , jakieś jeszcze inne pomysły macie ? Tak oddaj auto do warsztatu bo nie wiesz o czym piszesz. Pierwsza sonda przed katem to...
Witam, mam taki problem: gdy silnik jest zimny zaraz po odpaleniu obroty są wysokie, jak trochę przygazuje to zatrzymują się i dopiero po jakimś czasie spadają. Po nagrzaniu problem powiedzmy ustępuje. Najlepiej będzie widać na filmie. Przepustnica była czyszczona i adaptowana. Natomiast gdy jest ciepły to obroty potrafią się zawieszać w okolicy 1500...
Prawdopodobnie zła emulacja sondy. Zdejmij na chwilę ujemną klemę aku i sprawdż wtedy jak silnik odpala i pracuje na benzynie.Jeżeli jest mulowaty i dużo pali gazu to prawdopodobnie gazownik ustawiając ręcznie wartość silnika krokowego dał za dużo kroków silnik jest zalewany gazem i taki efekt. Jeżeli potwierdzą się zle wskazania sondy to do czasu jej...
Witam, auto jak w temacie. Zapisuje po 20-30minutach te 2 błędy. Cewki w 2016 roku wymienione wszystkie NGK, teraz na tym 3 cylindrze wymieniona też na NGK ponownie jakieś pół roku temu i było ok. Obecnie błąd wraca, swiece sprawne też NGK. W parametrach widzę kosmiczne wręcz wskazanie sondy regulacyjnej przed katalizatorem po odpaleniu auta okolice...
A którą sondę masz na myśli, bo jak regulacyjne (przed katalizatorem), to jak będzie wyglądała kontrola jakości spalin na przeglądach rejestracyjnych. Spalanie na pewno wzrośnie, ale o ile nie jestem w stanie powiedzieć, ale na pewno rura wydechowa będzie czarna.
Witam mój problem dotyczy Peugeota 307 1.4 16v, na zimnym silniku szapie nim. Najbardziej widoczne jest to gdy dodam gazu na 2 czy 3 biegu i nagle puszcze wtedy szarpie całym samochodem(dławi go) . Gdy silnik sie zagrzeje, przejade powiedzmy 10 km szarpanie ustepuje choć czasem potrafi bujać obrotami na jałowym biegu ale nie gaśnie. Nowe świece, wymieniona...
Zdecydowałem się na sondy uniwersalne z uwagi na niższy koszt ich zakupu (w tym przypadku 250 zł/szt.) Konieczne jest jednak dopasowanie długości przewodu wraz z zamontowaniem wtyku ze starej (uszkodzonej) sondy. No to zarobiłeś , a teraz trzeba będzie dołożyć trochę kaski do naprawy Najpierw padła pierwsza sonda - regulacyjna: Opel Corsa C 1229 ccm...
Witam. To chyba mój pierwszy post bo zawsze czytałem tylko różnej maści temat. Do sedna sprawy. Auto ma dość ciekawy problem polegający na tym że dwie sondy zatrzymują się na 0,9 po czym auto przechodzi w tryb awaryjny. Z tym przejściem jest dość ciekawie ponieważ po uruchomieniu silnika na zimnym może być taka sytuacja ze np do 70 stopni na silniku...
Emulator 2-giej, kontrolnej, sondy to jest w autach z EOBD, w których wycięto katalizator... przy LPG I/II generacji w samochodzie z elektronicznym wtryskiem paliwa musi być i sprawna sonda i emulator sondy (ale 1-szej, regulacyjnej). Sprawna sonda jest potrzebna do pracy na benzynie i do sterowania dawką LPG w instalacji LPG II generacji, natomiast...
W takim razie na podstawie waszej dyskusji rozumie już, że zakładają sondę z grzałką o większej mocy nie uszkodzę systemu. W temacie na temat sondy lambda w Oplu Corsa C użytkownik elektrit napisał: „do samochodzów z dwiema sondami zakłada się dedykowane im sondy, dlatego że w funkcji pomiaru prądu grzałki sterownik silnika mierzy sobie temperaturę...
Emulatora "poprawionego" jeszcze nie zastosowałem, jednak dziś postanowiłem chwilę po raz kolejny poobserować sondy itp. W trakcie obserwacji zauważyłem, że sonda 1(regulacyjna) ma praktycznie stałe napięcie 1.5V wahające się o 0,1 w jedną bądź drugą stronę jednak następuje to bardzo rzadko...obojętne jaka ilość obrotów, natomiast 2 sonda(diagnostyczna)...
Witam, Mam podejrzenia co do mojej sondy lambda (regulacyjnej ). Na biegu jałowym napięcia są w okolicach 30-850mV .Jednak mieszanka jest cały czas uboga.Z tego co pamiętam powinna się zmieniać z uboga na bogata i odwrotnie? W czasie jazdy bardzo rzadko zmienia się z uboga na bogata. Po odłączeniu sondy silnik pracował tak samo tylko wywaliło błąd ,że...
Witam,Panowie kupiłem zdekompletowanego peugeota 206 1.1 i (TU1JP) z 2003r. Prawie ze wszystkim sobie poradziłem tylko nie wiem i nikt z moich znajomych tez jaką sondę lambda(regulacyjną)założyć.Diagnostyczna jest.Mam możliwość kupna za nie wielkie pieniądze sondy OZA 608-U2. Ale wszędzie podają ,że ona jest do silnika 1,4 i do peugeota 207.Jak myślicie...
Witam szukałem na forum ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Może ktoś tutaj mi pomoże. Posiadam bmw e46 318i z instalacją sekwencją Landi renzo omegas.samochód na LPG chodzi bez zarzutów ale mam problem z benzyną gdyż na benzynie samochód faluje i gaśnie nie potrafi utrzymać właściwego biegu jałowego byłem na komputerze wykazało błąd 141 (sonda...
Witam. Mam w swoim samochodzie od jakiegoś czasu problem z regulacyjną sonda lambda lub jej wiązką elektryczną. Problem polega na tym że zapala mi się kontrolka Check Engine i diagnozowany jest błąd o kodzie P0133 Sensor Circuit Slow Response Bank Sensor nr 1. Sondę (Powolna odpowiedź obwodu czujnika czujnik nr. 1) Sondę lambda już wymieniłem na nową...
A jaka powinna być prawidłowa wartość przepływu może ktoś się orientuję? Dodano po 4 Czy orientuje się ktoś czy sondy za katalizatorem (diagnostyczne) są takie same jak przed (regulacyjne)
Jeśli słyszysz zamykające się elektrozawory tzn ,że nie dochodzi gaz lub go jest brak. A może jest zbyd skręcony na śrubie regulacyjnej i go brakuje (mieszanka za uboga).
mam odbII- usb v1.5, kiedyś kupiłem u chińczyka ale nie mam programu. Muszę coś poszukać pod Xp bo tylko taki mam na starym laptopie. Niestety, ale wg mnie trzeba zacząć od sprawdzenia jak działa sonda regulacyjna, a konkretnie jak ją widzi sterownik benzynowy. Tych programów jest kilka. Ja posługuję się PCMScan, bo na nim można oglądać wykresy oraz...
Najpierw sprawdź czy ci ten silnik dobrze działa na BP bo jeśli nie to na LPG będą dziać się czary i nie dojdziesz do ładu jak rozgrzebiesz wszystko. To, że najpierw masz duże obroty a potem spadają to normalne. Sonda działa i na zimnym silniku "załącza ci ssanie" a tak naprawdę daje większą dawkę paliwa jako iż tam są wtryskiwacze. Po rozgrzaniu obroty...
Blok 33 w VAGu to wyniki sondy 1 - czyli wg opisu przed katalizatorem Blok 35 w VAGu to wyniki sondy 2 - czyli wg opisu za kata Dla mnie podejrzana jest ta pierwsza sonda czyli regulacyjna. Ona powinna mocniej reagować na obciążenia silnika a ona ledwo drga. I tu mam dylemat czy sonda 1 czy kat. Ale wg serwisu diagnostycznego, auto miesci sie w normie...
Bank to jest która strona. Masz 4 cylindry a nie układ V wiec masz jeden wydech czyli tylko bank 1. Sensor to która sonda. 1 jest regulacyjna i jest przed katalizatorem a druga o ile jest to jest za katalizatorem do badania jego skuteczności. Błąd dotyczy sondy przed katalizatorem. Może być uszkodzona sonda, przerwany przewód lub np uboga mieszanka...
Cześć. W moim fiacie pojawiły się ostatnio takie błędy: P0141 P1141 P0139 Sonda lambda regulacyjna wymieniona na dedykowaną BOSCH'a. Po wymianie błędy ponownie wystąpiły (ok 30 km po wymianie) doszedł też U1700 Skasuję wszystkie błędy ale dwa P0141 oraz P1141 od razu powracają (nie dają się skasować) Co może być przyczyną tego stanu rzeczy? Auto jeździ...
Sonda lambda, przepływomierz, zawór regulacyjny powietrza biegu jałowego, guma od przepływomierza. Te rzeczy musisz sprawdzic.
W tym starociu nie ma sondy za katalizatorem jak mi się zdaje, jest tylko jedna, regulacyjna. Multimetrem nie sprawdzisz nic.
możesz mieć dwie sondy, pierwsza w kolektorze, regulacyjna, druga za KATEM kontrolna, ważna jest pierwsza, kończąca sie sonda nie zgłasza błędu, a mapki masz ładnie pokryte, jak na takie ustawienia i dlatego napisałem odnośnie lambady.
Kat czysty bo był wyjęty , przelot idealny . pierwsza sonda chodzi tak jak trzeba . tylna tylko czasami pracuje . W takim razie kiedy tylna sonda nie działa to regulacyjna nie pokazuje często bogatej mieszanki? Korekty paliwa są w normie?
sonda lambda sonda regulacyjna śruba regulacyjna rolka regulacyjna
wykrywacz metal monet lodówka bosch rozszczelnienie router multimedia cisco ustawić
zestaw głośno mówiący bluetooth laptop
Mercedes W204 - przepalający się bezpiecznik nr 12 po podłączeniu kostki do panelu klimatyzacji Piaggio X8 125 - Iskra pojawia się tylko raz, rozrusznik kręci