Silnik krokowy gazu bez sondy spalin jest niepotrzebny. Za pewne register reguluje teraz dawkę gazu.
Inna sonda jest przed katalizatorem, a inna za. Przed katalizatorem sonda sprawdza spaliny - regulując skład mieszanki. Sonda za katalizatorem jest tylko po to by sprawdzać czy działa nam katalizator.
Co do wydechu to wykręć tylko sondę, spaliny tam ujdą. W te mrozy ogólnie był problem z zamarzniętymi katalizatorami, zwłaszcza w pojazdach które większość tras robią na krótkich odcinkach i katalizator nie rozgrzał się na tyle aby skroplona woda odparowała.
Sondę spalin to nie ma problemu, chodziło mi o bezpiecznik termiczny wymiennika, który jest w szeregu z termostatem bezpieczeństwa.
oprucz kata masz jeszcze tłumik, który tez stawia pełen opór. Sprawdz prace sondy i skład spalin.
Że sonda jest czarna to od spalin. Ile przewodowa jest ta sonda?Wczep się miernikiem i zobacz jakie wartości podaje.A czy jak ja odłączysz jest różnica jakaś? gibbiceps no tak
Problem będzie, bo właśnie sonda sprawdza skład spalin i w przypadku gdy nie będzie katalizatora będzie wysyłała informacje o nie własciwym składzie i w efekcie końcowym komputer bedzie źle dozował paliwo.
Na dwóch paliwach raczej chyba nie chodzi... bo mogę wyłączyć lpg i włączyć... na jednym i drugim paliwie chodzi tak samo... Bład sondy wyskakuje nawet jak silnik zimny...gdzie jak wyczytałem w sieci to sonda zaczyna " pracować " przy wyższych temperaturach... wczoraj jak auto po logach było rozgrzane to błędu sondy brak, z kolei w inne dni przy jezdzie...
W tym Roverze czujnik włączania wentylatora jest montowany/wtykany w chłodnicy. Piszesz o wymianie chłodnicy więc coś, ktoś skopał. Idąc dalej nie wiadomo co jeszcze jest wadliwe. Może warto zbadać sondę składu spalin. Aha. Czujnik położenia wału korbowego potrafi dać ciała.
Gwarantuje ci że sonda dostanie spaliny z pominięciem katalizatora i nawet czyste powietrze nie pomoże.
Mało prawdopodobne, że to sonda, z zrób test analizatorem spalin na stacji diagnostycznej, a wszystkiego się dowiesz.
W pełnym obciążeniu ten sterownik nie używa sondy lambda. Jeśli jest już komunikacja w standardzie OBD, powinno być widoczne w parametrach „otwarta pętla sondy lambda ze względu na warunki jazdy”. Trzeba zrobić pomiar z zewnętrzną sondą szerokopasmową, ale nie wiem jakie wartości przewidział producent. Pewnie Afr powinien mieścić się między...
Stoi u mechanika trzeci dzień, codziennie odpala. Podobno nie mogą sprawdzić kostki stacyjki, jak auto odpala prawidłowo. Akumulator w porządku, pozostałe kwestie jak wyżej również. Kontrolka silnika pali się na żółto od sondy (spaliny). Po wyłączeniu jej komputerowo zapala się ponownie. Mechanik mówi, że nie wie, co może być przyczyną, że zdarza się,...
Obie sondy ze sobą współpracują. Sprawność katalizatora określa się na podstawie danych z pierwszej i drugiej sondy. Ogólnie stosunek sygnału lambdy za katalizatorem do sygnału lambdy przed katalizatorem jest miarą sprawności katalizatora. Pierwsza sonda określa skład mieszanki paliwowo-powietrznej, a druga sonda po sprawdzeniu spalin podaje sygnał...
Grzałka jest na PWM, ale dodatkowo jest pomiar rezystancji skorelowany z temperaturą spalin.
Masz błąd obwodu grzałki sondy lambda, a nie składu mieszanki (tlenu w spalinach) przez nią mierzoną
Gms ma rację... Temperatura rury wylotowej na czopuchu znacznie różni się od temperatury gazów spalinowych. Najlepiej wpuścic sondę w przekroj spalin Dodano po 59 Gms ma rację... Temperatura rury wylotowej na czopuchu znacznie różni się od temperatury gazów spalinowych. Najlepiej wpuścic sondę w przekroj spalin
Miałem przypadek z peugeotem 208 1,2. Błąd identyczny, praca sondy za katalizatorem niemal identyczna jak tej przed, czyli albo druga świruje albo katalizator jest uszkodzony. Po zdjęciu osłony okazało się że obudowa katalizatora pękła od temperatury i do spalin dostawało się świeże powietrze(a sonda lambada jest odpowiedzialna za pomiar tlenu w spalinach)...
Ma poprawne napiecia. Sprawdz spaliny w stacji
luk1980 poprostu strumienica "wyciaga" spaliny wiec normalne ze sonda przysypia;) jaka masz instalacje??
A ja dalej bym ci proponował sprawdzić czy katalizator nie jest czasami zapchany, odkręć sondę przed katalizatorem i się przejedź , jak katalizator jest zapchany to spaliny będą uciekać przez tą dziurę po sondzie i wróci moc tak sprawdzisz kat. Albo masz nieszczelności w dolocie
napięcie na sondzie 4880mV Im więcej tlenu w spalinach tym wyższe napięcie na tej tytanowej sondzie, także ona wskazuje ubogo a nie jak prawdopodobnie Ci się wydaje bogato.
Witam. Co do gazowania starych aut i ich regulacji. Piszecie ze gazownicy się nie znali. Może i nie ale chyba nie wszyscy. Miałem 125p i poloneza 1,6 oba gazowane u tego samego gazownika oba regularnie serwisowane u niego co 15 tyś albo co rok. Nawet po okresie gwarancyjnym. Koszt był nie wiele większy niż sam filtr. I za każdym razem podczas kręcenia...
Oczywiście masz rację, wyłącznie chodzi o stabilizacją temperatury spalin zanim dostana się do układu pomiarowego opartego najczęściej na mostku Wheatstone'a
na benzynie go czasem nie przylewa?? co do sondy to lepiej jakby byl kat bo wtedy jest wieksze cisnienie spalin i sie nie wystudza, wiec znajdz jakis i zaloz go chyba ze ominiesz elektronike i puscisz go na registrze ustawionym na analizator spalin
Witam, mam problem z sondą lambdą. Kody błędów 18683 - usterka, przerwa w obwodzie sondy i 16414 grzałka sondy, bank 1 sonda 1. Przepatrzyłem wtyk/gniazdo pod maską, wymieniłem sondę (bo elektryk powiedział, że na bank uszkodzona), po wykasowaniu po 20-30 km błąd wyskakuje ponownie. Sonda 5-przewodowa 2 grubsze + 3 cienkie przewody. Do tego przekroczone...
kolego zastanów się na drugi raz zanim napiszesz takie bzdury o powietrzu!!!!!!!!!!!!!!!! sonda lambda na podstawie zawartości tlenu w spalinach wytwarza napięcie do 1V (w zależności od sondy bo są 5V) a jak do sondy może iść powietrze przewodem elektrycznym i po co?????
Za takie zachowanie często odpowiada uszkodzona/zużyta sonda lambda. Podjedź do kogoś, kto potrafi interpretować wskazania VAGComa. Można też na stacji diagnostycznej uzupełnić rozkminkę o odczyty z analizatora spalin (choć przekroczenie wartości może mieć i inne przyczyny. Ale czyste spaliny to sprawna sonda). Od tego bym zaczął.
panam w Londynie mieszkasz a takie "byki" gramatyczne sadzisz. Błedy sa sporadyczne. Wymienic czujnik temp, wyczyscic lub wymienic EGR, sprawdź obydwie sondy, zrób analize spalin. Podaj kod silnika.
Sprawa wygląda prawdopodobnie tak że sygnał na drugiej sądzie przekracza 0,6V i wywala błąd kat. W takim wypadku zastosowanie tulejki dystansowej która wycofa delikatnie drugą sondę ze strumienia spalin zaowocuje spadkiem sygnału do stałego poziomu np: 0,4V i po bulu. Kat ok!!!! niby - zero błędów i kasa w kieszeni.
Witam , katalizator sprawdzony wszystkie sondy , emisje spalin itp idealnie , pojeździłem 8-10 min trochę żwawiej i taki efekt. Jakiś pomysł ??? Może tak ma być?
"Poprawne " wskazania sondy na gazie biorą się z emulatora. Właściwa procedura naprawcza w twoim przypadku powinna wyglądać następująco:Reset wartości wyuczonych sterownika silnika. Sprawdzenie ciśnienia benzyny na szynie paliwowej , sprawdzenie sprawności wtryskiwaczy (mogą być zapieczone) sprawdzenie sprawności 1 sondy (bank 1 sensor 1 ) przy użyciu...
Witam Na temat sondy lambda dużo jest na stronach motoryzacyjnych np. " Sonda lambda mierzy zawartość tlenu w spalinach. Ta informacja jest niezbędna dla mikroprocesora ustalającego skład mieszanki paliwowo-powietrznej kierowanej do silnika. Skład tej mieszanki, a więc stosunek paliwa do powietrza, jest ściśle określony i musi być zawsze taki sam. W...
https://obrazki.elektroda.pl/8104405600_... Jeżeli Twój silnik to EW12J4 to (założenie ogólne, bo podstawiłem parametry, których nie znam jak np emisja spalin): 1350 sonda przed katalizatorem 4VE: gniazdo 4 pinowe koloru zielonego 1351B - zasilanie ogrzewania sond lambda 122 - sterowanie ogrzewaniem sondy lambda A przed katalizatorem...
Dokładnie tak wygląda to u mnie i nie ma sondy lambda koło czujnika temperatury spalin.
. Czy mimo wszystko winny jest gaźnik? Tego nikt nie wie? Trzeba wdrożyć, jakąś procedurę diagnostyczną! Jeżeli sonda składu spalin, nie wykaże zbyt bogatego, lub za ubogiego składu mieszanki, trzeba zająć się układem zapłonowym. Pomocny może okazać serwis pił, lub serwis motocyklowy.
analiza spalin wykazuje, ze jest ok, analiza tlenowa tez pokazuje ze jest ok. Jedynie na sondzie moze cos sie dziac, ale to jest pewnie tajemnica mechanika bo nie wiadomo co to za wartosci sa podane, czy srednie czy chwilowe..... tak jak pisalem wiecej mowil by wykres z oscyloskopu co z sonda sie dzieje
Im więcej tlenu w spalinach, tym niższe napięcie generowane jest na sondzie, i na odwrót, niewielka ilość jonów tlenu powoduje wysokie napięcie czyli pomiar napiecia na elektrodach pomiarowych sondy,oczywiście dopiero powyżej odpowiedniej temperatury, spiek ceramiczny dwutlenku cyrkonu, z którego wykonana jest część pomiarowa sondy, staje się przepuszczalny...
Błąd P2173 jest błędem związanym z niesprawnym zaworem EGR. P2173 Peugeot 308 znaczenie: PKodeks układu napędowego - Problem jest związany z silnikami, skrzynią biegów i systemami emisji spalin. 2MFG - Specyficzne dla producenta 1Pomiar paliwa i powietrza 7Zawór układu recyrkulacji spalin 1 3Napęd położenia zaworu TFP bez przełożenia napędu W konsekwencji...
Tego trzpienia się nie wciska na siłę. Tam jest gwint i plastikowe części. Jeśli masz KME to zapewne instalację BINGO i to sterownik BINGO realizuje skok tego trzpienia w zależności od sygnału sondy lambda i składu spalin.
odczytac błedy silnika, sprawdzic sonde(y), zrobic analize spalin
Nie to miałem na myśli. Czysta rurka w przypadku benzyniaka mówi nam dwie rzeczy: silnik nie pracuje na zbyt bogatej mieszance, oraz silnik nie bierze oleju. Katalizator nie ma tu wiele do rzeczy, jednak dopóki będzie sprawnie dopalał resztki spalonego oleju to rurka też będzie czysta, a auto nie będzie dymić (słynne "panie bierze pół litra na tysiąc...
czym powinienem się kierować aby zmienić na starą lub zostawić tą co jest? ...chyba zostało to już napisane - należy się kierować zgodnością wskazań obecnej sondy (nie sądy), czytanymi ze sterownika silnika przez interfejs/komputer diagnostyczny, ze wskazaniami analizatora spalin.
Folia aluminiowa raczej wytrzyma 500 stopni Celsiusza. I jeszcze takie pytanie przy okazji- Ja mam tą sondę spalin na kolektorze a ta rura jest właśnie przy nim. Słyszałem że jak będą mi uciekały spaliny to sonda będzie dawała błędne wyniki i silnik może więcej palić. To prawda?
Tylna sonda nie ma nic do spalania. Jeśli pierwsza oscyluje i skład spalin sprawdzony analizą w stacji jest w normie to szukaj innej przyczyny.
Masz dwa wyjścia kolego zamontować katalizator lub zastosować emulator 2 sondy lambda. Znajdziesz na allegro jest to metalowa tulejka która odsuwa drugą sondę od spalin i sugeruje dla komputera że katalizator działa...
Ma. Zmniejszenie ciśnienia powoduje zafałszowanie odczytów. Np, gdyby ktoś odsunął sondę od strumienia spalin. Ponadto może to spowodować powolniejsze nagrzewanie się sondy.
Byłem po wymianie trzeciej sondy na spalinach i to samo. Tak czy siak sonda jest sprawna tylko coś innego daje popalić,ale co??
Standardowy pomiar sondy, analiza spalin, lewe powietrze.
Na schemacie elementów kotła jest termostat spalin a na schemacie elektr jest sonda spalin B10. Jeżeli to to samo, to sonda na schemacie ma rezystancję zmienną, czyli normalnie nie jest zwarta. Serwisant sprawdzał chyba ten czujnik bo zdjął z niego wtyczkę, ale nie stoję nigdy nad fachowcem w trakcie jego pracy.
Statystycznie częściej pada regulacyjna (przed katalizatorem), ale zamiast wymieniać sondę to należało ją sprawdzić z analizatorem spalin, bo jak silnik nierówno pracuje (wypadają zapłony, zalewa świece) to nie dziwota, że sonda nie pracuje. Więc być może mylisz przyczynę ze skutkiem...
Problem rozwiązany peknięta chłodniczka spalin lub jak kto woli egr płyn szedł w uklad wydechowya przez awarie z ukladem chłodzenia spalin doszła niestety jeszcze wymiana sondy i i czujnika temperatury spalin. Pozdrawiam
Diagnosta powinien wkładać sondę temperatury w olej silnikowy i robić analizę spalin dopiero jak ten osiągnie 80°C. Jak na zimny silnik to i tak dobrze wypadł.
radzę poszukać na tym forum o sondach lambda. napewno "skapujesz" jak ja zbadać
Co konkretnie potrzebujesz kolego? Co masz na myśli "sondy"??? Czy myślisz może o analizatorze spalin???
Czy ten analizator TESTO 327-1 i Modułowa sonda spalin ze stożkiem ograniczającym, termoparą NiCr-Ni i filtrem cząstek stałych. Wystarczy mi do pierwszych rozruchów pieców kondensacyjnych? Czy to bedzie dobry zestaw?
Tego typu błąd w tym aucie nie objawia się w ten sposób. Kontrolka o której pisze autor odpowiada za kontrolę spalin. A skład mieszanki ma wpływ na odpalanie. Chociaż moim zdaniem odpalanie jest związane z czymś zupełnie innym. Warto zwrócić uwagę, że oprócz checka jest inna kontrolka, hmm. A zupełnie inną rzeczą jest to, że zdarzyło się to podczas...
ok. dzieki za odpowiedzi. niedługo będę miał okazję porównać wartości z sondy z analizatorem spalin
Na zimnym silniku to normalne że sonda bedzie źle pracować. Musi się rozgrzać od spalin. Po rozgrzaniu z tego co piszesz jest OK. Jest to sonda z jednym przewodem, bez grzałki więc potrzebuje czasu na rozgrzanie się więc wg. mnie jest wszystko OK. Co innego sonda z grzałką, wtedy zaczyna pracować dużo szybciej.
Może sonda lambda jest dobra a spaliny są tak złej jakości że sonda wykazuje błędy ? Na zdjęciach widać że sonda testy i adaptacje przeszedła pozytywnie to może na innych częściach pojazdu trzeba się skupić i oczywiście na przewodach
Sprawdź obydwie sondy i zrób analize spalin. Sonda pierwsza ma oscylowac około 0 V do 1 V. Druga ma byc na bogato. Analiza spalin λ = 1, CO = 0,001. CO2 14 %. O2 1 % HC ponizej 100
Wszystko sprawne, spaliny w normie, sondy w normie, tylko "widełki" normy spalin są zbyt ciasne i czasami wywala błędy. Emulator wyjaśnił usterkę, będę badał spaliny co jakiś czas i tyle, zamykam.
aktualnie nadal temat nie jest rozwikłany, pewnego dnia zaczął pracować poprawnie, ale po wymianie filtra powietrza i oleju w silniku powróciło.... Dziwne, nie ma w tym powiązania.... Bo został odczepiony tylko przepływomierz, mija się teoria z praktyką, wychodzi na to, że dawka paliwa jest źle sterowana, muszę zrobić temperaturę zewnętrzną, bo przekłamuje...
Nie ma dwu katalizatorów. Jest albo jeden, albo drugi. Zużycie - analiza spalin, połączona z wykresem działania obydwu sond.
robertbA4 Masz racje z tym spalaniem, kiedy sie ludzie nauczą ze silniki benzynowe i ich spalanie jest uzależnione od pojemności skokowej. Bo sonda spalin tak każe.
to sprawdź sonde i zrób emisje spalin
To nie DPF że go wypali, powłoka czynna katalizatora zakończyła swój żywot i nie powoduje redukcji ,związków czynnych. Tylna sonda w spalinach wykrywa tlenki azotu, węglowodory, tlenek węgla których za katalizatorem nie ma prawa być i wali błędem.
było o tym juz wiele razy !!więc jeszcze raz! róznica miedzy tymi sondami jest zasadnicza, sonda 3 lub 4 przewodowa posiada grzałkę która szybciej rozgrzewa sondę co pozwala osiągnąć jej szybciej pełna sprawność i odpowiednie pwrametry pracy!!! grzałka to najczęściej dwa białe lub szare przewody!! każda sonda odpowiada za to samo czyli za podanie dla...
Teoretycznie sonda potrzebuje określonego czasu na sprawdzenie składu spalin. Katalizator tłumi wylot spalin i pozwala sondzie na [zbadanie] spalin. Jeśli poprzez szybki przelot spalin sonda ma złe dane to układ wtryskowy może zle dawkować paliwo. Tak samo zbyt [lużny] wydech nie sprzyja dobrej pracy silnika.
Czujnik temperatury możesz wykręcić i przebadać na stole, całą pracę temperatura/rezystancja - znajdziesz dane bez problemu, jeżeli sonda jedno-przewodowa to pracuje w zakresach 0-1V tak mniej więcej, nie powinna schodzić na jakieś ujemne wartości - najlepiej podłącz drugą używkę. Sprawdź drożność wydechu!!! bo często przytyka katalizator lub jeden...
Na biegu jałowym pracuje równo , co widzi sonda w spalinach ?
Gdyby sonda nie działała to miałbyś błąd o tym, Wtedy jest błąd- B1S2 nie wykazuje aktywności. Sprawa bezdyskusyjna, druga sonda nie wygenerowała napięcia większego, niż 0,4V. Natomiast błąd P0420 to zupełnie inna sprawa- po prostu druga sonda wykryła, że spaliny nie idą oczyszczone. Jest na to jeszcze inny sposób, bardzo tani i sam go stosuję, ale...
Mam również AUDI 80 ale 1.9 benzyna z ke-jetronic. Problem z gazem wynika z tego że sonda lambda zamontowana w katalizatorze analizuje spaliny, a spaliny z gazu są suche i sonda daje informację do wtrysku że jest za mało mieszanki lub ze jest za bogata i wtrysk wariuje tzn albo ładuje więcej paliwa lub zmiejsza jego ilosc tak krytycznie ze obroty spadają...
Zrób analize spalin, sprawdz prace sondy, umyj przepływke.
Błąd E68 to wypływ spalin lub uszkodzona sonda spalin. Jeśli wyświetlacz pokazuje ci niepełne cyfry lub jakieś znaki nigdzie nie opisane to niech ci serwisant wymieni na module głównym klucz EEPROM. To najczęściej pomaga. Pozdrawiam
Podgrzewanie sondy (12V) jest po to by zaczęła pracować jak najszybciej po uruchomieniu silnika. Wiele samochodów nie ma elektrycznego podgrzewania sondy. U Ciebie nie ma kontroli jakości spalin a na gaz przełączasz po nagrzaniu silnika wtedy gdy kolektor i sonda są już gorące więc możesz nawet darować sobie podgrzewanie. Pracę sondy podejrzysz w programie...
Zmierz mu ciśnienie paliwa, oraz sprawdź dokładnie odczyty przepływomierza i sondy. Uboga mieszanka powoduje wzrost temperatury spalin. Chyba że w aucie masz LPG wtedy świecąca turbina to normalka.
Co za problem sprawdzić miernikiem , co jest na wyprowadzeniu kostki łączącej z sondą. Grzałka 12V , masa - masa na ECU , sygnał / bez pracy silnika na właczonym zapłonie/ - 0,45V.
Ja mialem padla sonde w Safrane 3.0 24V, lambda 0,85, CO 9,81%, HC 400 ppm, CO2 w normie. Po wymianie wrocilo do normy katalogowej.
Widzi temperaturę spalin w katalizatorze NOx i ciśnienie spalin więc zakładam, że sonda funkcjonuje
Witam. Od strony technicznej, dla samego kotła, jest to kocioł z zamkniętą komorą spalania, i jeśli ma np. koncentryczny przewód powietrzno-spalinowy, to będzie działał prawidłowo, nawet zamknięty w szczelnej szafce. Ale mamy jeszcze warunki techniczne prawa budowlanego. I tu, jeśli zostaje zabudowany w szafce, muszą zostać zachowane odpowiednie otwory...
Pod wtyczką od cewki zapłonowej jest plastikowy zaworek (EVAP), tam powinna być ta rurka podłączona. Katalizator sprawdzić nie przez wymianę, tylko np wykręcić sondę i tam sprawdzić ciśnienie spalin. Wymienianie części na takie tandety jak Hart (przewody WN) to tylko proszenie się o problemy.
to jest sonda pradowa . w niej jest zbiorniczek z tlenem wedlog ktorego centrala porownuje zawartosc tlenu w spalinach . zwykla sonda tu sie nie sprawdzi poniewaz silnik pracuje na zubozonej mieszance i zwykla sonda by pokazywala caly czas mieszanke ubogą. ....a swoja droga ciekawy jestem jak to badanie wygladalo ..... dawno temu gdy bylem z wojkiem...
Tester o który pytasz działa na 3 molowym roztworze wodnym błękitu bromotymolowego, który daje reakcję barwną na obecność CO2. Zmienia się kolor indykatora w zbiorniczku z niebieskiego na zielony w diesli i z niebieskiego na żółty w silniku benzynowym (jeżeli są przedmuchy) taki sam test można przeprowadzić analizatorem spalin zbliżając sondę do zbiorniczka...
witam zaślep zawór recyrkulacji spalin, i sparwdź czy napewno tłumiki są drożne! mozesz odkręcić sonde i jak bedą tłumiki zatkane to przez ostwór sondy spaliny beda wylatywac i poczujesz poprawe wtedy... jeżeli zaś nic to nie pomoze to najprawdopodobniej zawór recyrkulacji do zaslepienia.... Pozdrawiam
Kolego, żenujący to jesteś ty. Nic konkretnego nie napiszesz jaki stan jest w samochodzie, jak ktoś wychodzi z sugestiami to go ośmieszasz wtedy pisząc jak jest. Z okręceniem sondy to nie bzdura, bo jak jest zatkany katalizator ( częste w fiatach) to po odkręceniu sondy spaliny będą miały którędy ujść na czas próby. Proste, nie?
Sonda lambda jest elementem, który należy co jakiś czas wymienić. Ma określoną "żywotność", jak np. świeca zapłonowa. Może po prostu już się zużyła. Znając życie, nikt jej nie wymieniał, albo założył tani zamiennik, lub przyglutował tą uwielbianą przez niektórych "uniwersalną" i przewody nie łączą.
Nie aż tak stary ten Mercedes, z tego co sprawdziłem to co najmniej 93 rok. Tylko dziwi mnie że nie ma sondy i katalizatora, jakaś "usportowiona" wersja?
Sonda trup raczej . MIerzyłeś na gazie i lpg? Ma po przegazowaniu na wysokich obrotach wskoczyć na 0,8-0,9V. Zrób jeszcze pomiar spalin na stacji przeglądów jak będzie źle to podmień sondę.
sprawdz sondy zrób analize spalin sprawdz szczelnosc wydechu i ssacego
To Ci piszę odłącz którykolwiek po kolei i zobacz jakie błędy wyskoczą. Zidentyfikujesz element. Metoda radzieckiego uczonego Macajewa.
Brawo postepu, a wpadlo komu do glowy zrobic analize spalin i sprawdzic czy sie pokrywa z odczytem z sond.
Może mieć wpływ na spalanie. Najlepiej podjechać do kumatego mechanika lub gazownika z analizatorem i porównać co pokazuje sonda i korekty krótko i długoterminowe ze składem spalin.
Zdecydowanie nie pomoże. Twój samochód ma jedną sondę lambda przed katalizatorem i żadną miarą stam katalizatora nie może wpływać na pracę sondy. Jego stan ma wpływ na czystość spalin jakie wydostają się z rury wydechowej ale nie na pracę sondy. Wymiana katalizatora miała by sens gdyby samochód miał je dwie. Jedną przed a drugą za. Taki układ pozawala...
masz pojecie o diagnostyce chlopie.........:!: masz wypadajace zaplony i dlatego brak mocy i błąd sondy zrob analize spalin zmierz sondy sprawdz moduł i cewki
tak, te błędy wskazują na usterkę która ma wpływ na skład mieszanki i co za tym idzie skład spalin. Przecież pisze że defekt sondy i katalizatora, samochód pewnie pali troszkę więcej paliwa.
Temat przećwiczony kilka razy pracuje poprawnie.Grzanie jest potrzebne jak jest niska temp. spalin czyli sonda oddalona od wylotu spalin z cylindrów.Sonda 1 przewod. jest zawsze w kolektorze wydechowym czyli wysoka temp. gazów spalinowych.
Sondę najlepiej się sprawdza analizatorem spalin...
bledy sondy analiza spalin?
Podjedź na stację diagnostyczną z prawdziwego zdarzenia zagrzanym do normalnej temperatury silnikiem i niech zrobią analizę spalin przy wolnych obrotach i przy 3000obr i najlepiej niech porównają analizę z pracą sond. Sonda pokaże bogato i analizator spalin bogato - problem masz z czym innym. Sonda ubogo a analizator bogato - problem raczej ze sondą....
sonda analizatora spalin analizator spalin sonda analiza spalin sonda
falownik fabryczny szczęk punto zapiec zacisk
krzyżak pralki miele krzyżak pralki miele
Moduł alarmu i syrena w Mercedesie W211: lokalizacja i typowe usterki Stabilizator napięcia SVEN 320W - czas włączenia