druga sonda nie ma wplywu na prace silnika. Jest to sonda diagnostyczna i nie odczuwalem spadku na mocy ani tez wiekszego zuzycia paliwa. Jedyne co to palil sie check engin, ktory mnie denerwowal.
chcialbym to rozwiazac za pomoca sondy lambda jako miernika paliwa i chcialbym ta sonde podlaczyc do przetwornika a/c 10 albo 12 bitowego nie weim jak to zrobic Dodano po 5 tam w powyzszej wiadomosci jest blad nie ma byc sonda lambda bo on aznajduje sie przy silnkiu tylko sonda pomiarowa jako czujnik :)
teraz sonda pracuje ale od kilku dni pojawil sie problem nadmiernego zuzycia paliwa, duzo przed wymiana niestety tez zaczal duzo palic. Reszta w normie bo i obroty silnika w normie, i ma jeszcze przyspieszenie, czego nie bylo przed wymiana sondy. Czy nie dzieje sie przypadkiem tak ze jest to jakis poczatkowy etap prowadzacy do ponownej wymiany
Jesli dobrze mysle to tak naprawde nie wiadomo do konca jak to co pokazuje komputerek ma sie do rzeczywistego zuzycia gazu, bo emulator sondy lambda oszukuje ECU podajac mu najlepszy sygnal - pozostaja prawdziwe wskazania z TPS, ilosci zasysanego powietrza w kanale dolotowym i jeszcze sygnaly z paru czujnikow ktore sprawdza ECU, ktore sie nie zmieniaja...
Jezeli sonda uległa uszkodzeniu to każdy sterownik powinien się przełaczyć w tryb awaryjny i używać stałej mapy wtrysku .W ten spsosób mieszanka zostaje wzbogacona a silnik powinien zachowywać sie tak jak dotychczas z wyjątkiem większego spalania i szybszegu zuzycia katalizatora.Należy pamiętac o tym że sonda działając (jeszcze) na PB nie musi działać...
Zuzycia paliwka nie poprawisz, nie tylko ona o tym decyduje. Najpredzej to twoja noga na pedale gazu :))
odnieś sondy lamd dla biegu jałow--0.51v odniesienie sond lamda poza bieg jałow ---0,51 v obie wartosci to poziom napiecia dla progu przelaczania sady lambda pomiedzy bogata a uboga mieszanka dla sady 0-1V poziom 0.5v jest poprawna wartoscia . niektóre egzemplarze sady lambda wymagaja innej wartosci tego progu zalezy od producenta i stopnia zuzycia...
to jest nagrane jadąc, jak mam na luzie i daje wpedał to BC pokazuje normalne wartosci chwilowego zuzycia paliwa. A jak jade tak ok 1100-1200 obr min dzieje się to co na zalaczonym wyzej wideo. Czasem tez przy hamowaniu silnikiem nie pokazuje 0,0 chwilowego zuzycia paliwa , ale to jest tylko czasami.
Niestety jazda z niedogrzanym silnikiem powoduje wzrost zuzycia paliwa a takze silnika, tylko czy az tyle. Do tego czesto dochodzi awaria sondy lambda, stare przewody WN, swiece brudne filtry itd. Po skumulowaniu wszystkiego moze tyle palic. Pozdrawiam.
.A może ktoś wie skąd zassać ustawienia ECU dla tego silnika Omesi żeby elektryk mi to zgrał Kolego ryszard74 to nie jest tak świetnie, że ustawienia z silnika o takim samym oznaczeniu zadziałają na twoim. Można sie jedynie wzorować na nich, uznając to za jakiś kierunek. Niestety każdy z silników ma swój rzekłbym charakter a stopień zuzycia ma tu największe...
Szanowni Panstwo! Chemy skorzystac ze sposobnosci i prezentowac Panstwu system kontroli zuzycia paliwa VEPAMON, ktora produkujemy. Sprzet moze byc zaistalowany na dowolnym typie samochodow, budowlanych i rolniczych maszynach. Obecnosc standardowej sondy poziomu paliwa nie jest wymagane koniecznie, dlatego ze moze byc uzywana sonda wysokiej czestotliwosci...
Chcial bym miec 2 rzeczy: 1) Miernik zuzycia LPG/100km 2) Przełącznik trybu jazdy eco/normal/sport (bo taka opcja jest w oprogramowaniu do mojej instalacji LPG LOVATO z silnikiem krokowym i emulatorem sondy lambda i wtryskow) Reszte bajerow wydaje mi sie ze potrafie zrobic sam.
HC dużo za dużo. Podejrzany EGR. HC jest w normie, to raz Egr nie słuzy do zanizenia HC tylko NO, to dwa. CO jest na granicy normy. Tzn na wolnych jest za duzo, a na podniesionych w normie, ale jest to górna granica. Moze to swiadczyc o starej, leniwej sondzie, która słabo przemiata. Leniwa sonda tez jest do wymiany. A takze kat juz zuzyty. Poza tym...
Jak jestes zawziety to mozesz sprobowac. Wkoncu pracownik w warsztacie to tez czlowiek i tez nie wie wszystkiego. Wskaznik zuzycia paliwa jest polaczony z wtryskiwaczami. Wtryskiwacz podaje do cylindra pewna dawke paliwa co jakis czas w zaleznosci co mu powie przeplywomierz lub sonda lambda. Zaklocenia moga byc spowodowane w rozny sposob np. brudny...
taka sytuacjia moze byc spowodowana tez zawieszaniem sie lambdy co moze swiadczyć o jej zuzyciu (tak miałem w sierze..) po nagrzaniu które jednak długo trwało praca lambdy powracała do normy - proponuje pomyslec o wymianie bo pewnie ma jiuz najiechane kilometrów :)
tak ten czlowiek ktory jezdzi samochodem na wodor , jak twierdzi od 67 roku wystarczy poszukac w necie ma nawet swoja strone Daniel Dingel ale jak wiekszosc ludzi ktorzy zrobili lub byli blisko skonczenia auta na wode skonczyli albo pod ziemia albo w wiezieniu .... poszukajcie sobie o Stan Meyer i jak umarl ... Daniel dingel jest w wiezieniu os pol...
sprawa wygląda następująco: mam passata rocznik 92 przebieg 130 tyś na liczniku (i pewnie tyle ma albo niewiele więcej) silnik jeździ na półsyntetyku i nie bierze zbyt duzo oleju (około 1L na 10 000km czyli wydaje mi się że do zaakceptowania) żecz w tym że raz na jakiś czas zdarzy mu się puścić obłoczek dymu (raz na jakieś 50-100km) więc nie za często...
Witam! Przed emulatorem sygnal jest, do czasu.Jesli jezdze nie dluzej niz jakies pol godziny to sygnal jest ok. Na poczatku stoi w okolicach 0,5 V , po kilku min normalnie smiga i czasem pada do zera gdydluzej pracuje. Dodam tez ze zalozylem sonde uniwersalna. Byla lutowana ale potem zmienilem polaczenia na zaciskane. Zachowuje sie dokladnie tak samo....
witam! Bylem w dwoch zakladach i nic nie stwierdzili. Sonda i komuputer dzialaja dobrze, jedynie co im sie nie podoba to wlasnie znowu wskazania TPSu. Ale tez mierzyli potencjometr i niby jest ok. To juz nie wiem. Parownik takze kazalem im sprawdzic i powiedzieli ze jest dobry, ze jeszcze spokojnie moge jezdzic kikadziesiat tysiecy. Nie ma zadnych objaw...
Kolego, Kazdy ma swoje doswiadczenia i swoje przekonania. Tutaj mowa o zuzyciu paliwa samochodu, ktory ma awarie systemu zasilania, wiec nie porownujmy go do samochodu sprawnego. Moj z tym silnikiem pali ponizej 6 litrow przy malych przebiegach. Fakt, ze Toyota robi niezle i niezawodne silniki. W koncu jest jakas przyczyna, ze jest najwiekszym na swiecie...
Witam!! Czy ktos moze podpowiedziec gdzie szukac przyczyny nieprawidlowych obrotow biegu jalowego silnika 1,4 MPI w Polonezie Caro po 140 tys km przebiegu? Silnik poki zimny zazwyczaj gasnie czemu mozna zapobiec naciskajac lekko pedal gazu. Po nagrzaniu silnika obroty rosna do 1500, czasem 2000 a nawet 3000 obr/min. Trudno wyczuc od czego to zalezy....
Witam, I od razu przepraszam za nieskładny opis. Problem ma mój kolega 'zagraniczny', który walczy z kotłem w wynajętym domu. Kocioł jak w temacie vitodens 333. Działa niepoprawnie, ale nie jest to stan permanentny, potrafi działać dobrze a kiedy indziej zle. Objawy są nastepujące: - czesc CO wydaje sie działać poprawnie, problem dotyczy czesci CWU...
kontrolka zuzycia zuzycia paliwa zmniejszenie zuzycia
wyjscie optyczne technics makro kolor komórki rozgałęźnik multimedia
sterownik chipsetu wyświetlacz samsung rl40egsw
KEEYO - Marka sprzętu do monitoringu wideo Odzyskiwanie usuniętych nagrań z dyktafonu