Tak, zaznacz obszar który chcesz sortować, a następnie wybierz opcje sortuj. Najlepiej jednak przekonwertuj cały obszar na tablę. (Zaznaczasz obszar -> wstaw -> tabela) Wtedy opcje sortowania będziesz mieć od razu w nagłówkach. Lub ewentualnie zaznaczyć obszar i włączyć funkcje autofiltra.
posortował całość (wraz z danymi w tabeli) alfabetycznie Włącz nagrywanie makr zaznacz obszar do sortowania - posortuj alfabetycznie i masz makro.
Czy posiada ktoś logiczne wytłumaczenie, w jaki sposób działa sortowanie tabelek w Excelu? Mam taką tabelkę - chciałbym ją posortować po róznych kolumnach zachowując oczywiście powiązania wierszy między sobą: //tab.png https://obrazki.elektroda.pl/1341637700_... Zaznaczam którąś z kolumn, klikam przycisk "sortuj", inteligentny excel zauważa,...
Zaznacz cały obszar od A2 do B18, następnie Dane->Sortuj.
Mama problem z posortowaniem zawartości excela. Chodzi o to że mam listę filmów. W pierwszej kolumnie tytuł, w drugiej rok, w trzeciej ocena. Chodzi mi o możliwość zabezpieczenia wierszy w taki sposób aby nie rozpadły się przy sortowaniu po danej kolumnie. Wiem że jak zaznaczę kolumnę i kliknę sortuj to zapyta czy rozszerzyć obszar i jak dam ok to będzie...
Jak to "tak już jest"? Tzn że "ten typ tak ma" i nie można nic na to poradzić? Nie za bardzo będzie mi się chciało przeciągać formuły po każdym sortowaniu.... Przekopiowałem zawartość arkusza "Plantacje", zmieniłem formuły i narazie sortowanie działa bez zastrzeżeń. MAm jeszcze pytanie odnośnie "automatycznego" zaznaczania przez excel obszaru do sortowania...
nalezy zaznaczyc cały sortowany obszar od lewej do prawej i kliknac sortowanie. wiersze ustawią sie według kolejności w pierwszej kolumnie, wystarczy troche poprobować
nalezy zaznaczyc obszar ktory chcesz sortowac np: zaznaczasz 100 wierszy i kilkanascie kolumn i sortujesz wg. ktorej kolumny chcesz. zrobilem test i to dziala
Trzeba przyjąć jakieś założenia, lub działać na zaznaczonym obszarze (jak w kodzie, który wkleiłeś). Zmieniłem zakres dla tablic. Przypisywana jest 4-kolumnowa, lewy-górny narożnik to A1, pierwszy wiersz jest nagłówkiem (nie jest brany pod uwagę przy sortowaniu). Porównaj sobie procedury w obu plikach, a "złapiesz" o co chodzi. Najlepiej byłoby, gdyby...
Witam wszystkich. Nie mam pojęcia o VBA, a mam problem do rozwiązania. Mam arkusz, w którym mam zaznaczony obszar wydruku Z69: ag 112 z podziałem na strony drukowania. W tym obszarze dane są wyświetlane zmienne zależnie od wypełnienia tabeli. Chodzi mi o to, by nie drukować pustych stron bez danych. Stosowanie sortuj i filtruj nie rozwiązuje tego problemu,...
Zauważ, że arkusz niue nazywa się "mm.dd.yyyy" tylko ma konkretną datę jako nazwę więc lepiej w ten sposób: select.end ale tak też można. I druga rzecz. Ta funkcja też ma pewien błąd. Trzeba podać datę początku i datę końca. Nie wiem co chciałeś osiągnąć chyba że jakimś kodem którego akurat ja nie stosuje/nie znam. [syntax=vb] Range("H2").FormulaR1C1...
Witam Drukarka lexmark e120 podczas drukowania wielu stron nagle zatrzymała się po czym zaświeciła się czerwona kontrolka.Podstawowa sekwencja kontrolek ciągle się świeci natomiast dodatkowa miga trzy razy. Po sprawdzeniu w instrukcji kontroli wskazują następujące błędy: -brak kasety, wykryto uszkodzoną kasetę - złożona strona -za mały obszar sortowania...
Dobry wieczór, Czy koniecznie musi być makro? Nie wystarczy filtr zaawansowany Excela? Moim zdaniem dobrze się do tego nadaje, chyba że fraz do wyszukania jest bardzo dużo. Procedura postępowania: 1. Nad kolumną z danymi umieścić nagłówek np. Lista. 2. Określić szukaną frazę i umieścić ją w wybranej komórce. 3. Utworzyć kryterium, które w przypadku...
1). Sortujesz dane wg. pierwszej kolumny. 2). W kolumnie CZWARTEJ (jeżeli masz 3 zajęte) korzystasz z instrukcji JEŻELI, przykładowo: =JEŻELI(A1=A2;;A1) czyli: jeżeli komórki a1 i a2 są RÓZNE, to wpisz do kolumny wartość komórki A1 3). W kolumnie piątej postępujesz PRAWIE tak samo, tzn =JEŻELI(A1=A2;;B1) 4). W kolumnie szóstej postępujesz analogicznie...
Próba odpowiedzi na problem Pana okondy. Ponieważ napisał Pan, że słabo zna Excela starałem się opisać wszystko dość dokładnie. Niestety, nie napisał Pan, której wersji Excela Pan używa, ale ponieważ załączony przykład jest w formacie .xls , więc przyjąłem, że jest to wersja 2003 i moje wyjaśnienia odnoszą się do tej wersji. W innych wersjach szczegóły...
Praktycznie robisz tak:1. Otwierasz oba pliki. 2. W pliku " Dane" przerzucasz kolumnę C na początek czyli robisz z niej A. 3. "W pliku "Zestawienie" klikasz B1, wpisujesz =, idziesz do funkcji, wybierasz VLOOKUP ( czy wyszukaj.pionowo w polskiej wersji) otwiera Ci się okno dialogowe, przesuwasz go aby nie zasłaniało.4. W tym samym pliku klikasz A1 i...
Cały kod jest dość obszerny (8 większych modułów i kilka miejszych) i wolałbym go nie upubliczniać ale dla przykładu: procedure TPictSearchObjCustom.PrzygotowanieBitmap... _BmpOrgiL: TBitmap); begin // _BmpOrgiL.PixelFormat:= pf24bit; FBmpPrev.Assign(_BmpOrgiL); FZoomR:= _BmpOrgiL.Width / FBmpSkalaWidth; FZoomI:= _BmpOrgiL.Width...
Dzień dobry, Nie bardzo wiem w czym problem, to jest normalne sortowanie, górny wiersz będzie wierszem nagłówkowym (tabela ma nagłówki), a pierwszej kolumny nie należy zaznaczać jako obszar do sortowania. Gdyby z tym były jakieś problemy (bo Excel ma tendencję do zaznaczania do sortowania wszystkich przylegających komórek), to można dodać pustą kolumnę,...
Jeżeli nie zależy ci na numerach wierszy i nr kolumn w którym jest najwięcej jedynek a jedynie na posortowaniu tego to chyba najprościej zsumować każdy wiersz i każdą kolumnę. Następnie dajesz sortuj malejąco sumę przy wierszach a potem zaznaczasz sumy kolumn i dajesz dane --> sortuj --> zapyta czy rozszerzyc obszar dajesz tak --> opcje --> sortuj od...
Witam. Dane wyjciowe znajduja sie w zakladce "Exports". Dokladnym obrazem sa kolejne zakadki (od imion) tyle ze dane sa przesortowane tak by zawieraly istotne informacje dotyczace poszczegolnych pracownikow. Problem polega na tym by w zakladce "Vs" zamiecic wlasnie te posortowane dane (niektóre kolumny ale dokladnie wg kolejnosci) ze wszystkich 'imiennych'...
PRL czy ostatni twój plik jaki przesłałeś czyli z postu 36 wymaga jeszcze jakiś zmian? Ale naprawdę, dlaczego nie po prostu kliknij myszką często sortuje dane i jak już pisałem wyskakuje okienko czy rozszerzyć obszar i kiedyś przyszło mi do głowy żeby fajnie było aby enter był pod ręką w tym przypadku pod kółkiem, aby nie trzeba było wykonywać dodatkowego...
Maćku, Dzięki za głos, dostałem już odpowiedź z innego źródła ale przeklejam tutaj dla potomnych CYTAT: Przekopiuj kategorie do usunięcia do nowego arkusza w pliku z klientami (powiedzmy, że jest to Arkusz2 zakres A1:A300) W kolejnej wolnej kolumnie w bazie klientów powiedzmy, że jest to D w D1 wpisz "do usunięcia" Zakładam, że kolumna z kategorią to...
Czy wie ktoś jakie polecenia w VBA odpowiadają za kolejne etapy wbudowanej w Autocada funkcji EATTEXT (ratrwyc) Wyodrębnianie danych ? Potrzebuję napisać makro w VBA działające w Autocadzie, które przeprowadziłoby Wyodrębnianie danych w sposób automatyczny. Po uruchomieniu makra wybierałbym jedynie obiekty na bieżącym rys. poprzez zaznaczenie obszaru...
formatowanie zaznaczonego obszaru zmiana obszaru monitora kopiowanie zaznaczonego zakresu
wtórnik katodowy ecc83 akumulator tesco kabel monitor 120hz
skrzynka narzędziowa uszkodzony driver telewizor samsung
Suzuki Jimny DDiS – mrugająca kontrolka świec żarowych podczas jazdy, jazda awaryjna, usterki EGR/wtrysk iRobot Roomba 880: zwalnianie zacisków latarni 81002-Lighthouse – instrukcja demontażu