<Czy piszczący pasek na starcie samochodu to duży problem? Wymieniać go?> Jeśli przy stałych obrotach silnika wzrośnie prąd pobierany przez instalację z alternatora, to wzrasta moment obrotowy jakim jest napędzany alternator (w dużym uproszczeniu siła z jaką pasek obraca kółko pasowe alternatora). Gdy dzieje się to na wolnych obrotach i pasek...
Nieliniowo pracował. Masz szczęście że nie uszkodziłeś silnika na cacy.
Ja mogę napisać to co wiem na temat zakładania nie fabrycznego alternatora w A klasie. Odpuść bo ostatnio przerabiałem temat w VIANO to to samo co A klasa i ktoś tam założył alternator od benzyny do ropniaka. Ile tam było w...nia żeby to ustawić. Co jakiś czas nie wiadomo z jakiej przyczyny pasek spada wpada w kolo pasowe i jest do wyrzucenia. Założenie...
Sam starter, a obwod ma sie wylaczyc po zapaleniu silnika. Moim zdaniem wlasnie pomysl z przekaznikiem jest wlasnie odpowiedni, zwlaszcza ze przy alternatorze kontrolka podczas normalnej pracy silnika sie zapala chyba tylko wtedy jak spadnie pasek albo kleknie sam alternator. Ehhh młody jesteś :P i fiaciki oglądasz tylko na zdjęciach z wakacji rodziców...
Co z tego że firmy robią coś na pierwszy montaż jak to co masz w sklepie to nie jest często to samo co idzie na pierwszy montaż. A jakoś części w ciągu ostatnich dwóch lat bardzo mocno spada i ma jeszcze tendencję spadającą.
A nie zaciera się koło jednokierunkowe na alternatorze?
Obroty spadają, bo wzrasta obciążenie alternatora po uruchomieniu świateł, który pobiera większą moc z silnika. To normalne, ale sterownik silnika powinien podnieść obroty. Problem w tym przypadku dotyczy prawdopodobnie układu regulacji prędkości biegu jałowego. W tym aucie obroty są regulowane silnikiem krokowym. Zacząć należy od odczytania błędów...
Naciąg paska dobry?
Etyka zawodowa. Czyli mieli nie sprawdzić, czy przy 5000 obr/min nie spada przypadkiem wymieniony pasek z alternatora, bo jest możliwość, że silnik już zdycha i można go dobić? czyli temat dla zgrywy Czasem mam wrażenie, że te tematy, nazywane trollowymi, to nie piszą ludzie z nudy, tylko jest w tym większy sens. Może to jakaś metoda poznania przez...
A alternator nie posiada sprzęgła jednokierunkowego?
Ludziska! Mam problem. Na postoju, przy włączonej klimatyzacji, światłach, po załączeniu dmuchawy silnika (tutaj problem staje się najbardziej widoczny), ew. z lub bez grzania tyłka napięcie ładowania spada z 14.2 do 13-12,5V. Wymieniany był kabel główny ładowania, napinacz paska osprzętu (alternator na osprzęcie), pasek klinowy, a sam akumulator również...
Sprawdziłem skrzynkę na akumulatorze wszystko jest ok są czyste przewody miernikiem zmierzyłem alternator wyjście pokazuje mi 12.02V i na akumulatorze tyle samo. Jak uruchamiam silnik dalej pokazuje 12.02V .Jak dodam gazu od razu mi wzrasta do 14.54V i spada. Czyli wychodzi ze nowy alternator jest zepsuty? Czy regulator? Czy Pasek cos ma do rzeczy ?
Witam Sprawdź ładowanie na wysokich obrotach przy właczonych światłach ,jak sugeruje kolega.Jeżeli spada ,to powodem może być nawet pasek klinowy.
Obroty spadają bo silnik zapewne ma ciężko.Ten dziwny zapach to prawdopodobnie od palącego się paska,czyli coś stawia opór,możliwe że łożyska w alternatorze się zacierają. Trzeba zdjąć pasek i posprawdzać(ręką)czy wszystkie rolki kręcą się bez oporów.
Witam ponownie. Więc tak. Pasek od alternatora naciągnięty prawidłowo, wiatraczkiem od alternatora można zakręcić ale z w miarę dużym oporem. Obudowa od alternatora bynajmniej od góry nie jest nigdzie pęknięta. Przewody są ok bo mierzone napięcie bezpośrednio na alternatorze jest takie samo jak opisywane w pierwszym poście. Co zauważyłem to to, że podczas...
A nie wydaje Ci się że taki samochód ma jakąś kontrolkę ładowania lub co lepsze ma komunikator o uszkodzeniu alternatora. W niektórych nowszych autach (dla polski to nowsze to te po 2000 roku produkcji) nie ma klasycznej żaróweczki dla alternatora i nawet jak spadnie pasek to dopiero przy 11.5V zapala sie na zegarach informacja o uszkodzonym akumulatorze....
Wymieniles wszystko oprocz...samego napinacza. W srodku jest sprezyna a pod nia platikowa tulej ktora peka i nie zapewnia odpowiedniego tlumienia drgan. Drgania napinacza powoduja drganie kola pasoweo walu ktore po jakims czasie odkreca sie od walu, luzuje, uszkadza stozek i spada pasek, a wtedy jeszcze pojedziemy ale nie daleko. Rolka na alternatorze...
Napięcie akumulatora zaraz po ładowaniu wraz z rezystancją wewnętrzną. https://obrazki.elektroda.pl/1523612800_... Wolne obroty BEZ OBCIĄŻENIA: Zaraz po odpaleniu bez włączonych odbiorników napięcie na aku: 14,31 V / 14,32 V Napięcie mierzone na alternatorze bez obciążenia: 14,42 V / 14,43 V Spadek napięcia: "na alternatorze" z "na...
Pasek od alternatora dobrze napięty i w dobrym stanie?? Regulatory tak mają że jak się rozgrzeją to napięcie ładowania spada, ale nie powinno spadać do takiego stopnia. Altek na stół...
Jaki Masz alternator? Jeśli to możliwe zrób foto. Wszystko wskazuje na dość dziwny ale dość typowy objaw. Przyczyną takich objawów jest korozja na alternatorze. Nie dysponuję w tej chwili żadnym zdjęciem alternatora i jest dość trudno to wytłumaczyć, ale spróbuję. Stojan alternatora składa się z 3 podstawowych elementów pakiet blach z uzwojeniami włożony...
A mierzone bezpośrednio na alternatorze? Zrobiłem pomiar na alternatorze i na akumulatorze, jest to samo. Zmieniłem pasek, zmieniłem również regulator napięcia, niewiele to zmieniło. Aku 12,4 V Po uruchmieniu silnika 14,5 V przez około 10 sek pózniej spada ładowanie do 13,4 V wraz z rozgrzewaniem silnika spadają obroty i ładowanie do 12,8V dodając...
Pasek poprawię. Musiał być już tak założony przez poprzedniego właściciela, bo ja zakładałem tak jak był gdy ściągałem. A co do podskakiwania, koledze mówiąc o dużym kole chodzi prawdopodobnie o koło wspomagania na którym tak strzela ? A więc pasek tam nie jest podnoszony przez ciało tylko z jakiegoś powodu wyjeżdza na krawędzie pomiędzy rowkami i następnie...
4,5kW, problem to to że coś hamuje wirnik nawet wtedy kiedy się nie obraca do chwili odłączenia zasilania alternatora..potem podłączam znowu, opór na wirniku zanika.Silnik chwile pokręci i znowu jest ten opór aż pasek klinowy czasami spadnie. Odpowiedniego napięcia też brak.
Cześć, uwierz mi ze można założyć ten pasek inaczej widziałem kilka razy jak auto przyjechało na przegląd, i ten pasek musiał jeździć tak kilka tys km i nie było problemu - i kierowca nic nie zgłaszał - a założony był normalnie przez wszystkie koła oprócz górnej rolki czyli zęby paska dotykały rolki od góry, co do twojego napinacza sprawdź czy na połączeniu...
Na poczatek zmierz napiecie na aku. Ktos niech doda gazu, az sie pojawi kontrolka, a Ty zobacz czy napiecie spada. A jesli cos piszczy w alternatorze, to niezaleznie od wszystkiego i tak warto go rozebrac. Dodano po 3 Sprawdz tez paski klinowe - moze przy wyzszych obrotach zaczynaja sie slizgac. Oraz dokrecenie kola pasowego - niedawno mialem z tym...
Ok rozumiem ze coś tam poszło tylko co? no i czy mogę tak pojechać 50 km bez tego lądowania? żeby dojechać do warsztatu ,po dniu stania akumulator ma jak przekręcę stacyjkę 12,24 tak pokazuje mi na vcds .jak zapale to spada do 11 z hakiem już nie pamiętam, jechałbym bez świateł najwyżej tylko pytanie czy można czy nic się tam nie powali w silniku albo...
Ok, sprawdze go i dam znać :) Dodano po 5 A więc.. Pasek i napinacz są sprawne i dobre. Sprawdziłem akumulator, 12.25 w spoczynku 14.07 z włączonym silnikiem. Podczas dodawania gazu spada do 13.97.. Tak więc albo alternator albo regulator napięcia :/
Problem rozwiązany, zatarte było sprzęgło na alternatorze. Zorientowałem się w momencie kiedy podczas pracy poza piskami pasek zaczął "strzelać " wychodził na ranty rowków i spadał. Po wymianie cisza, nic nie łapie nie szarpie.
Dzień dobry, Do C-330 założyłem alternator do Golfa III (wcześniej miałem od poloneza). Podłączyłem gruby kabel do styku przy rozruszniku a drugi cienki kabel do kontrolki. Po odpaleniu świeci się kontrolka i ładuje prądem od 12 do 13 V. Dopiero po zwiększeniu obrotów (przegazowaniu) gaśnie kontrolka i ładuje prądem nieco powyżej 14 V (czyli tyle ile...
Trzeba sie wziasc za to ladowanie, to jest alternator do kontroli, KOLO PASOWE, aku do ladowania i naciag paska klinowego. Po odpaleniu klimy spada napiecie i zapala kontrolke.
Dzięki ja za wszystkie odpowiedzi. Jutro sprawdzę napięcie na alternatorze miernikiem. A ten regulator napięcia gdzie się znajduje i ja go sprawdzić ? A co do piszczącego paska to jest tak: na biegu jałowym z włączonymi światłami są bardzo małe obroty silnika i bardzo powoli się kręci pasek od alternatora jak ruszam i dodam więcej gazu pasek zaczyna...
Witam Po nocy odpalam auto i ładowanie 14,2V przy włączonych światłach. Po rozgrzaniui silnika (w tym alternatora) ładowanie systematycznie spada i osiąga wartość 13,6 V z włączonymi światłami i tak sie utrzymuje niezależnie od prędkośći obrotowejk silnika. Czy ktoś wie dlaczego tak się dzieje ?? Pasek?? Auto to Escort 89 1.3 benzyna Pozdrawiam
Mogło dobić coś do koła pasowego i przygnieść rowki. O ! Ta koncepcja mi się podoba i jest bardzo realna. W poniedziałek będę obświrowywał każde kółeczko. Gra warta świeczki, klient dobry płatnik. :D Opiszę tę usterkę bardziej obrazowo. Silnik pracuje, wyłączone wszystkie odbiorniki - ładowanie jest i jest cicho. Włączamy światła mijania - na wolnych...
Coś tu trochę nie tak. Fakt, że zanim nie sprawdziłem linka, miałem Kolege, hmm...za fantastę. Dawno nie interesowałem się superkondensatorami oraz ich dostępnością. Ale wracając do meritum, czegoś nie rozumiem. Zakladając, ze zostanie dokonany rozruch silnika z tej baterii, w pelni naladowanej, to napiecie na niej nie spadnie do zera, czyli czyli ESR...
jeżeli 2.0 benzyna jo zajebisty samochód a jak to 2.0 diesel to powinien palić do 6.5 L w mieście i około 5 L poza turbina zdycha średnio po 180 000 kilometrów silnik lubi ciec ale to standart i trzeba wymieniać rozrząd max po 80 000 kilometrów bo jak zerwie się pasek to boli około 5 tyś PLN i nakoniec wywodu zwróc uwage na napinacz paska alternatora...
Witam. Ostatnimi czasy alternator przestał ładować, ciągle pali się kontrolka ładowania i nie gaśnie nawet przy wysokich obrotach... Pasek chodzi ok nie śliska się, jak mierze miernikiem napięcie i włączam kolejno odbiorniki to napięcie spada ku dołowi... Czy to wina regulatora napięcia? Może szczotki? Ewentualnie mostek prostowniczy? Jutro wyjmę alternator...
Cześć, Mam problem ze swoim autem. Peugeot 206 1.4 75km benzyna 2000r. Otóż po włączeniu świateł ładowanie spada z 14.2v na 13.0-12.8v W aucie zostało zrobione: - Kompletna regeneracja alternatora (szczotki,łożysko itp) - Na stole pod obciążeniem pokazywał 14.1- 14.3v - Pasek osprzętu (dobrze naciągnięty) - Nowe klemy - Nowy akumulator - Dodatkowa masa...
Nie, tam aż tak żarłoczny ten pasek rozrządu nie jest. Jak sę pęka PK, to sę spada na dół. Raczej się nie wkręca w rozrząd, po drugie co ma kontrolka immo do wyżej zaistniałej usterki? Nie ma się co produkować, już dawno zaprowadzone do serwisu, taki tam zbieg okoliczności przecież. Pasek PK i nagle immo :D Nawet gdyby, Smartra musi zgasnąć, jeszcze...
Witam. Alternator marki denso. Wymieniłem przewód masowy oczywiście zasilający sprawdziłem i jest drożny, ale ostatnio alternator zaczoł się dziwnie zachowywać . Na biegu jałowym napięcie wynosi 12,45V podczas wchodzenia na obroty napięcie wzrasta po 3 min do wartości 14,9V i spada do wartości 12,4V ,czyli regulator pracuje. i tak w kółko co za tym...
Witam. Jestem posiadaczem Skody Felicji 2000r. silnik 1.6 LX wolkswagena, benzyna+gaz sekwencja. Zauważyłem ostatnio dwie usterki. Pierwsza to napięcie na akumulatorze (wymienionym ok. 1 miesiąc temu, zaznaczam że jeździłem też w dalsze trasy także powinien się doładowywać). Po uruchomieniu silnika i spadku obrotów do standardowych 900 obr./min. napięcie...
Witam posiadam hyundaia getza 1.1 z 2003 roku w gazie. Auto przez 8 lat sprawowało się bez zarzutu dopiero jakieś 3-4 tygodnie temu samochód zaczął poszarpywać na gazie i gasnąć na zimnym np. podczas wyjeżdżania z garażu. Pojechałem do gazownika, bo myślałem, że jest z tym problem, coś wyregulował, wymienił filtr i powiedział, że może być do wymiany...
Witam, problem dotyczy ciągłego poluźniania się paska wielorowkowego, gdyż śruba która reguluje wysokość alternatora w wyniku czego napina pasek nie ma solidnego oparcia. Podejrzewam że wcześniej było tam dla tej śruby specjalne wgłębienie ale teraz to miejsce jest "wyślizgane" do samej krawędzi że pod wpływem drgań śruba ciągle się ześlizguje i spada...
Kolego. Dostałeś już bardzo dobrą radę od mistrza elektrita. Jak dodasz gazu to ślizga się pasek i napięcie spada. Jak nie wierzysz to włącz do oporu odbiorników i po odpaleniu przez jakiś czas będziesz go słyszał. Jak wyłączysz to sobie reką pomacasz co jest gorące.Jak doładujesz akumulator to opór bedzie mniejszy i odzyskasz napięcie ładowania. W...
Witam posiadam VW golfa 2 1.8 benzyna, mam z nim problem, mianowicie chodzi o to ,ze gdy włączam światła drogowe(długie) obroty silnika spadają do 400obr zaczyna piszczeć pasek od alternatora, wymieniałem szczotki w regulatorze napięcia i nic nie pomogło, kupiłem nowy akumulator i również nic czasami jest tak ze nie musze włączać świateł drogowych i...
Witam, w Fiacie Stilo 1.9 mam Alternator Denso o numerze katalogowym 46782213 mam wrażenie że akumulator jest niedoładowany, przy pomiarze napięcia ładowania z wyłączonymi odbiornikami jest 14.2 ale chwilowo spada do 13.7 a nawet 12.9 światła nie mrugają, czyli: szczotki, koło sprzęgłowe alternatora lub pasek, wypadałoby z "delikwentem" na stół pojechać....
A jak trzymasz gaz, ciśnienie rośnie to przepustnica się otwiera? Wygląda to jakby podlewał więcej paliwa bo widzi rosnące ciśnienie w kolektorze, co jest normalne, ale bez otwarcia przepustnicy co prowadzi do zalania silnika paliwem. Niestety ja tu widzę dwie przyczyny: postrzelony sterownik silnika; wariacje z rozrządem. Wczoraj patrzyłem w swoim...
Witam. Mam problem z ładowaniem akumulatora. Auto to Seat Ibiza 3 z silnikiem 1.4 benzyna. Wcześniej wszystko było ok, żadnych objawów. Pewnego dnia w drodze do pracy nagle zapaliła się czerwona kontrolka akumulatora a po przejechaniu 3 km kolejno kontrolki ABS i wspomagania kierownicy (wspomaganie padło bo było za niskie napięcie). Auto stanęło. Akumulator...
Serwus, w poprzednim alternatorze poszły łożyska, więc zamiast wymieniać je (warsztat wycenił mi to na 160zl, a nie miałem siły tego rozkręcić), kupiłem na szrocie inny altek 55A. Pierwsze zdziwienie to oznaczenie 12V na regulatorze (poprzedni - tez Bosch) miał 14.4V. Akumulator pod prostownik (rozładował się na poprzednim altku), założyłem, naciągnąłem...
połowę obrotu zrobiłem i koniec .nie mam czasu bo mam małe dziecko dlatego tak się to ciągnie ,zamknę sam temat jak naprawię ,czyli pół obrotu zrobiłem i widzę kropkę na kolę a jutro wyjmę pasek od alternatora i zobaczę drugi znak na dole . Już ciemno ,jeszcze klucz mi spad i nie widzę przy latarce gdzie jest . proszę o poradę dlaczego całego obrotu...
Kupiłem drugi używany Alternator i teraz jak po włączam wszystko. Co się tylko da to ładowanie przy 2 tysiącach obrotów wynosi 14.21 volt i ten w porównaniu z tamtym nie stawia takiego oporu żeby się pasek popiskiwał.A jak mam tylko włączone światła i dmuchawę to ładowanie wynosi 14.41-14.51 volt.
Mam problem ok kilku dni zapala mi się i miga kontrolka od ładowania . wykluczam alternator gdyż zmieniałem 3 różne i na każdym są te same objawy pasek jest nowy klemy wyczyszczone nawet dokonałem zmiany akumulatora i dalej to już nie wiem co może być proszę o rady za miesiąc wybieram się z powrotem do polski a z taką usterką mam możliwość nie dojechania...
Dokładnie na elektryce samochodowej się nie znam ale jestem elektronikiem i umiem obsługiwać miernik. Dokładnie myślałem o tym tylko jakieś dwa miesiące temu miałem wymieniany pasek ale sprawdzę to bardzo dokładnie myślałem nawet żeby kupić sprey do pasków co o tym sądzicie, na moje oko jest napięty i nie piszczy ale w chwili gdy spada ładowanie do...
Witam mam problem z alternatorem w samochodzie :Lublin 2 ,alternator A124-55D z regulatorem napięcia RNC-12 , regulator wymieniłem na nowy gdyż podejrzewałem w nim winę . W tej chwili napięcie na wolnych obrotach (mierzone na klemach )jest tylko ok 13,2V, akumulator nowy Centry, po włączeniu świateł napięcie spada , w żadnym przypadku nie osiąga książkowego...
Koło zostało zamówione bo na miejscu nie można było dostać, masę jutro zrobię ale zastanawia mnie jeszcze czy aby na pewno to nic elektrycznego nie jest w tym altku - wolę sie upewnić, aby jak to często bywa przed świętami nie zostać bez auta. Ale o co chodzi, dziś znów mierzyłem ładowanie i oto efekt- gdy włączę światła i ogrzewanie szyby tylnej ładowanie...
Witam, szukałem na forum, ale nie mogłem znaleźć podobnej usterki. Problem w samochodzie: Toyota Corolla e11, a wygląda następująco, zanim odpalę samochód wszystkie kontrolki się palą tak od akumulatora też, po przekręceniu kluczyka gasną, natomiast podczas jazdy wyłącza się radio na parę sekund po czym się włącza. W tym samym momencie światła zaczynają...
Witam Panowie, Mogą mnie Panowie znać z innego tematu o Astrze G gdzie męczyłem was swoimi pytaniami i chciałem wszystkim podziękować za udzielone rady i ofiarowaną wiedzę. Otóż kupiłem kolejnego gruza tym razem jest to Honda CR-V 2.0 benzyna, automat, 4x4 rocznik 2000. Oczywiście jest robota do zrobienia i chciałbym zadać kilka pytań. 1. Termostat....
Witam. Od jakiegoś czasu słyszałem lekkie chrobotanie w silniku od strony rozrządu. Moje podejrzenie padało na pompę wody , ponieważ pół roku temu wymieniłem rozrząd bez pompy. Do wczoraj jeździłem tak aż się chrobotanie nasiliło i zaczęły się zgrzyty aż czułem na pedałach oraz zapaliły się lampki na desce, więc auto przyholowałem. Okazało się że ściął...
Witajcie. Wymieniam instalacje jak na rysunku. Maszyna to Ditch Witch. No i jest tam dioda, opisana jako 3, na wyjsciu z regulatora napięcia. No i brakuje mi wiedzy żeby rozkminić w którą stronę dioda... Bezpośrednia odpowiedź 1. Dioda oznaczona na schemacie liczbą 3 powinna przewodzić z regulatora w stronę instalacji / akumulatora , a blokować prąd...
Jak do diesla to pojemność jest odpowiednia, problemem może być nieodpowiednie ładowanie. Sprawdź napięcie na biegunach aku, na pracującym silniku powinno być ok. 14-14.5V po dodaniu "gazu". Jeżeli nie to sprawdź naciąg i stan paska napędzającego alternator. Jeśli tu ok. to przyczyny należy szukać w alternatorze lub w instalacji. Równie dobrze oba akumulatory...
Witajcie ja rowniez mam problem z alternatorem ,na odpalonym silniku na wolnych obrotach (okolo 850 obrotow) ladowanie na klemach aku 13.9V ,wlaczam swiatla mijania, radio,ogrzewanie tylnej szyby pokazuje 13.8V minimalnie spadnie ale trzyma. Nastepnie po zalaczeniu dodatkowych urzadzen( np. el. szyby,wentylatorow chlodzenia silnika,dlugich,przeciwmgielnych)...
Witam szanownych forumowiczów, Mam problem z moim Fiatem Brava 1.2 16v z klimatyzacją. Na początku opisze problem: Podczas stania w korku zauważyłem że czasie dodawania gazu światła świecą jaśniej, tak samo deska rozdzielcza. Samochód zaczął się dusić na wolnych obrotach. Wyłączyłem wszystkie odbiorniki, jakimś cudem dojechałem do mieszkania. Niestety...
Witam ponownie. Okazało się że dziwne odgłosy nie dochodziły z pompy. Na początek mechanik obstawił koło pasowe (amortyzator drgań), ale po zdjęciu paska okazało się że jest luz w alternatorze, "wysypało" się łożysko no i koło też miało już spory luz. Po wymianie alternatora, koła pasowego i paska hałasy ustały. Pompa też przestała cieknąć jak temperatura...
Witajcie ja rowniez mam problem z alternatorem ,na odpalonym silniku na wolnych obrotach (okolo 850 obrotow) ladowanie na klemach aku 13.9V ,wlaczam swiatla mijania, radio,ogrzewanie tylnej szyby pokazuje 13.8V minimalnie spadnie ale trzyma. Nastepnie po zalaczeniu dodatkowych urzadzen( np. el. szyby,wentylatorow chlodzenia silnika,dlugich,przeciwmgielnych)...
Witam! Mam problem z ładowaniem w astrze f. Problem pojawił się po wymianie paska klinowego. Nie świeci się kontrolka ładowania. Pomiar alternatora na wyłączonym silniku jak i zapalonym wskazuje tyle samo co akumulator czyli ok 12,46. Dodatkowo na uruchomionym silniku stopniowo spada. Wymieniłem w alternatorze szczotki, diody, regulator napięcia mimo...
Może zbyt mocno naciągnięty jest pasek alternatora albo zapieczone (zatarte) łożysko alternatora?? Stawiałbym jednak na zbyt osczędną mieszankę lub regulację przerwy na świecach.
Witam koledzy otóż mam taki problem wykonałem samemu regeneracje alternatora dodam iż przed działał poprawnie ładowanie 14.3V prace wykonałem raczej dobrze wymieniłem komutator,szczotki wlutowałem w regulator napięcia nowe + łożyska nowe wyczyściłem wszystkie styki w alternatorze z szadzi itp. Jedynie czytałem iż komutator niezależnie jak podłączymy...
Przy wlaczonym ogrzewaniu napiecie spada ponizej 13V. Tak jak napisalem, inne odbiorniki nie powoduja takich spadkow, wiec do 12V nie dochodzi. Z tego co pamietam, to napiecie na alternatorze, akumulatorze i wzmacniaczu w bagazniku, przy wylaczonych wszystkich odbiornikach to 14.2-14.3V niezaleznie od obrotow silnika. Ale zamotałes teraz nic już zupełnie...
Witam Kilka dni temu zaczął mi piszczeć pasek alternatora, zignorowałem to do czasu aż wczoraj zdechł mi akumulator, jakoś odpaliłem "od kolegi" i dotarłem do domu. Dziś miałem czas to sprawdziłem alternator - fachowcem w samochodach nie jestem, ale udało mi sie sprawdzić że: - alternator jest mocno obciążony, pasek jest już lekko zużyty, grzeje się...
Sprawdżiłem dzisaj ładowanie bez obciążenia jest w granicach 14V bez żadnego obciążenia, gdy dodam gazy w granicach 2000rpm ładowanie wzrasta do 14.3V. Gdy włącze obciążenia takie jak światła, ogrzewanie tylnej szyby i wentylator nagrzewnicy, to na wolnych obrotach w granicach 900 rpm ładowanie spada do 12.5V, ale gdy tylko obroty zwieksze do 2000 rpm...
Kolego sprawdź alternator. Obstawiał bym że to wina alternatora. Jeśli udało by Ci się ściągnąć pasek z alternatora to weź ściągnij odpal samochód i sprawdź czy po włączeniu świateł jest wszystko ok.
Akumulator posiadam taki czy jest dobry czy warto go wymienić?Pozdrawiam Akumulator jak akumulator choć firmy takiej jeszcze na oczy nie widziałem. Podładuj go na noc do 13,8V, odłącz od ładowania i zostaw na 2 dni w takim stanie, nie podłączając nic do niego. Jeśli przez ten czas napięcie na nim spadnie poniżej 12,6V to będzie to oznaczać, że akumulator...
Mam problem dotyczy ładowania, wydaje mio się że alternator nie daje wszystkiego z siebie, i tak jak auto pracuje na wolnych obrotach łądowanie jest 100% jak podkręcę mu obtoty jest dalej OK problem się zaczyna jak coś się włączy np. nawiew, światła czy wycieraczki albo kierunkowskazy łądowanie spada o połowę czyli do 50% pojechałem to sprawdzić i okazało...
Witam, Post będzie trochę długi, ale chce opisać problem dokładnie bo jest dość dziwny. Szukałem podobnych tematów, ale nigdzie nie był opisany identyczny problem jaki mam. Samochód Golf 4 1.4 16V 2001 rok. Problem z ładowaniem występuje tylko na biegu jałowym przy bardzo dużym obciążeniu odbiornikami. Napięcie mierzone zawsze na alternatorze. W porównaniu...
Witam, Proszę się nie wkurzać, nie mam czasu na elaboraty. Podpinam się pod temat gdyż dotyczy tego samego modelu i pośrednio (lub bezpośrednio) łączy się z rozrządem... Rok temu zgasiłem autko i po godzinie miałem problem z odpaleniem. Zrobiłem ok. 2000 tysi i oddałem do mechanika ( przy gaszeniu pasek rozrządu przeskoczył o jeden ząbek ). Wszysko...
Nie było wcześniej wymieniane łożysko wiskozy? Wygląda, że za płytko weszło w obudowę. Seger na miejscu? Zobacz na współliniowość pracy kół pasowych, czy nie bije na którymś. Spadający pasek, to prawdopodobnie wina napinacza (do wymiany w komplecie rolka ze sprężyną - 1,6; 1,8)).
Witam, rozsypał mi się alternator, z konieczności wrzuciłem z Golfa, ten sam, ale o mniejszej wydajności prądowej, 70A, oryginalnie był 90A - czy na takim alternatorze może jeździć, czy jednak konieczny jest 90A? Napięcie ładowania nieco spada po włączeniu odbiorników, ale utrzymuje się w granicach 13,5V Dodatkowo, w tym alternatorze z golfa jest wpięty...
Witam kolegę mam podobny problem z Mondeo 2.0 TDCi. Już od dłuższego czasu takie szarpanie miało miejsce, wygląda to dokładnie tka jak napisałeś. Na wolnych obrotach silnik co jakiś czasz spada z obrotów i troch trzęsie kabiną. Myślałem początkowo że to wina paska wieloklinowego, więc wymieniłem na nowy razem z wszystkimi rolkami, trochę to uciszyło...
Witam problem z wyżej wymienionym samochodem, alternator był regenerowany dwa razy: - za pierwszym razem mostek prostowniczy -za drugim sam regulator napięcia Problem wygląda tak, że alternator nie potrafi się wzbudzić na wolnych obrotach po odpaleniu samochodu. Warto dodać że wymieniona została rolka prowadząca i pasek klinowy ponieważ piszczał. Po...
Mam trochę dziwny problem z alternatorem Boscha 0124525063 150A. Mianowicie altek trzyma 14.5V +/- 0,02V niezależnie od obciążenia i temperatury ale w momencie zarówno jazdy jak i na postoju gdy silnik schodzi z obrotów np z 3000 do jałowych napięcie spada do 13.00V i wraca do 14.5V. Wymieniałem już w życiu kilka regulatorów ale takiego dziwnego objawu...
Mam ten sam problem co autor Astra 2.0 101kM y20dth walczę z nim od roku co najmniej zrobiłem: *wymiana regulatora napięcia wraz ze szczotkami 140zł (ogrom pracy by wyciągnąć alternator) *nowy pasek alternatora *świece wymienione na nowe ngk 5A -150zł potem pomyślałem ze to może one wymieniłem na oryginalne nowe beru15A- 200zł<--auto lepiej odpala...
Witam szanowne grono. Zacznę szczegółowo od początku moich problemów. Pacjent: Laguna 2 Grandtour 1,6 16v 107km, 2001r. Około miesiąc temu zaczęły się problemy z alternatorem. Na zimnym silniku po odpaleniu ładowanie wynosiło 14,4v, jednakże gdy tylko stawałem gdzieś na chwilę (przykładowo do sklepu) i ponownie odpalałem na ciepłym silniku, alternator...
Witam. Od kilku dni siedzę i czytam posty na forum i zrobiłem wiele rzeczy które radziliście innym w tych postach ale nadal nic. Więc zacznę od początku: Posiadam autko Cinquecento 700 z 96 roku. Autko nie jest idealne gdyż ma straszne drgania jak się jedzie. Ale nie o tym mowa. Ostatnio jadąc fiacikiem stwierdziłem że nie działają światła. Zgasiłem...
Kontrola paska w sposób opisany przez kolegę ANDREW751 była stosowana w grupie VW . W innych markach inne pomiary i kontrole. Nie ma zunifikowanych metod. Kolega LOS_SANDALOS kupił miernik jaki co do zasady jest stosowany w RENAULT do kontroli naciągu pasków rozrządu i pasków agregatów (alternator,kompresor klimy, wspomaganie kierownicy). Do każdego...
Witam, wracałem z uczelni po zmroku, światła drogowe ładnie się rozbłysły jak bym miał xeony i "ciemność" zmiana na światła mijania i jest ok. Ale wycieraczka zaczęła też latać jak szalona i kontrolki na desce rozdzielczej też się zaświeciły jaśniej. Zauważyłem że jak światła stały się jaśniejsze to uno traci moc i jakby napęd był na jedno koło w tym...
Witam Mam problem w BMW E39,Alternator Bosch 140A. Objaw wygada tak Podczas schodzenia z obrotów 2,5 tyś do jałowych napięcie spada do 13 V a po chwili na jałowych sie normuje 14.3- 14.4 Pasek ok nie ślizga się podczas dodawania gazu jest napięcie stabilne. Czyżby to regulator ??? pozdr
Witam. Problem wystepuje w aucie jak w temacie,na zimnym silniku jak i na ciepłym wystepuje hałas wibracje z napedów pomocniczych,alternator,klima,pompa wspom,napinacze.Hałas nasila sie przy załączeniu świateł mijania.Zdemontowałem pasek klimatyzacji,wszystkie koła napedów nie wykazują luzów i hałasów podczas kręcenia,duże koło pasowe również jest nie...
Bunny, wiem, że nie powinno się odpinać, ale zacząłem chwytać się wszystkich pomysłów, bo wszystkie mechaniczne podzespoły były sprawdzane i są sprawne. Ładowanie na aku jest około 14v, natomiast kiedy miernik podłączam do alternatora, z minusem do masy są spore spadki napięcia, spada ono czasem nawet do 7v. Obroty wahają się od 600-1100 coś takiego...
Witam. Problem następujący: ogólnie po rozgrzaniu silnika-ok 5 minut pracy, widać ewidentne zapady napięcia. alternator robiony- wywalony regulator, sprawdzany na stole(grzaliśmy go nawet palnikiem żeby powtórzyć warunki nagrzania komory) i jest w 100% sprawny. okablowanie sprawdzone. Miernik normalnie pokazuje 14.2-14.3 V ale w chwili zapadu spada...
jak narazie błędów nie ma teraz na zimnym silniku ładowanie jest 14V gdy obroty są wyższe a po rozgrzaniu ładowanie spada do około 13,82 a po właczeniu świateł i innych spada do około 13,6 teraz mam pytanie czy także jest dobrze oraz zaobserwowałem że ten kabel od alternatora co przedtem przypalił mi obudowe dalej po dłuższej trasie jest gorący ale...
Witam! potrzebuję pomocy w ustaleniu diagnozy. w samochodzie rozładowuje się akumulator. mrozy, etc. moze akumulator padł, ale zamieniłam z drugim samochodem, akumulator działa ok. natomiast drugi akumulator niestety tez się rozładowuje. wygląda to tak. odpalam samochód bez problemu kilkanaście razy za pierwszym razem, podjeżdżam pod sklep lub stację...
Kolega pisze jak by się z gwiezdnych wojen urwał :) co drugi w miarę kumaty człowiek lubiący boom boom ma lepszy sprzęt w samochodzie ,nie pisze o domu ,taka prawda i na forach i na zlotach itp.widziałem i słyszałem wiele jednak nikt nic nie przerabiał.Wracając do tematu mój alternator to 14v 70-120ah auto bez klimy,ładowanie 12,6 na kondensatorze jak...
Witam Nadeszły chłodniejsze dni i zdarzyło się że auto nie chciało odpalić i padł akumulator. Po naładowaniu odpalał przez ok 2 tygodnie po czym znowu padł (codziennie auto przemierza ok. 100km). Ponowne ładowanie-samochód postał 2 dni bez odpalania i akumulator wytrzymał ok 7 sekund kręcenia rozrusznikiem. Jasna sprawa-akumulator szmelc (napięcie akumulatora...
Witam! Mam następujący problem: Mam Seicento 899cm i miesiąc temu padł w nim akumulator.Kupiłem nowy 43Ah i przez mniej więcej trzy tygodnie był święty spokój.Potem zauważyłem,że zaczynają mi przygasać wskażniki na tablicy rozdzielczej, wolniej poruszają się wycieraczki, nie ogrzewa się tylna szyba itd.Wszystkie te "objawy"pojawiają się przy "ciepłym"...
Witam ponownie. Mój temat został usunięty prawdopodobnie za zły dział. Wklejam ponownie: Samochód Polonez Caro Plus 1.6 GLI +gas 2001r, bosh. Wracając sobie do domku, po jakichś 80km samochód zaczął szarpać i prychać, zjechałem na stację CPN i okazało się, że akumulator jest rozładowany, jako że miałem przy sobie prostownik, podładowałem aku na stacji...
http://obrazki.elektroda.pl/6641829000_1... We wszelkiego rodzaju rowerach treningowych energia, jaką człowiek uwalnia podczas treningu jest zamieniana w ciepło za pomocą regulowanego hamulca i niestety całkowicie tracona. Oczywiście zyskujemy kondycję, ale czy nie można by zyskać coś jeszcze? Np. zamienić naszą pracę w prąd elektryczny...
Witam, mam pytanie - posiadam opla astrę 1.7 101km z 2007r. - ostatnio padł mi całkowicie alternator (w środku się spalił) - kupiłem nowy. Po załozeniu go okazało się, że coś "piszczy" podczas zapalania silnika - mechanik wymienił pasek klinowy. nie pomogło. Mechanik zaczął sprawdzać kiedy i w jakim momencie piszczy - okazało się, że gdy włączy silnik...
W moim autku padło ładowanie ,zacznę od tego że siostrze nie odpalało cinqę podłączyłem mojego seicza na kablach przy włączonym silniku do jej akumulatora klemy dobrze+ i - cinqe odpalił ,ale na drugi dzień seicz kaput . Raz ładuje raz nie sprawdziłem napięcie ładowania na wolnych obrotach 12.9 -13,05 ,zwiększając obroty napięcie spada do 12,6. Czy...
Witam, problem wygląda nastepujaco, po odpaleniu zimnego auta ładowanie ksiażkowe 14,2V mierzone na slupkach akumulatora. Po przejechaniu 200 - 300 km spada do 12V (mierzone na slupkach akumulatora i na samym alternatorze) i niżej. Aż do rozladoania akumulatora. Pobór pradu nie jest zwiększony. Co bylo robione: Wymiana akumulatora na nowy, potem na...
Nieco mało fachowo pytasz. Wygląda na pierwszy rzut, że masz słabiutki akumulator. W rezultacie po uruchomieniu silnika alternator bez przerwy podaje np 20 A a to już jest obciązenie spore. Dodanie kolejnego odbiornika to dodatkowe ampery i silnik to czuje. Nie napisałeś szczegułów o samochodzie i silniku. Trochę dziwne, że tak się poddaje tzn spadają...
Dodatkowa zauważyłem, że gdy silnik nierówno pracuje i dodamy gazu a następnie puścimy to gdy obroty spadają między 1000 a 1200 następuje szarpnięcie Pasek napędzający alternator i sprężarkę klimatyzacji był ściągany i efekt taki sam.
spada pasek pasek spada whirlpool spada pasek
uszkodzony głośnik domofonu unifon elektromagnes furtka amica piany
magazyn energii obudowa magazyn energii
Schemat spawarki PRESTOTIG 220 AC/DC - dostępność i alternatywy Prawidłowe ciśnienie w oponach Mercedes Actros 2545