sprawdziłbym jeszcze przewody podciśnienia. w mojej poprzedniej omedze MV6 miałem coś takiego, że jak ostro przyspieszałem, to spadało podciśnienie i nawiew przełączał się w ustawienie początkowe. po zdjęciu nogi z gazu wszystko wracało do normy. Sterowanie kierunkiem nawiewu (szyba/nogi i tak dalej) odbywa się właśnie za pomocą podciśnienia.
O ma gaz, i nie wozi wiele w zbiorniku. Ne wiem czy widziałeś w parametrach, ECU widzi poziom paliwa w baku.Więc wydaje mi się, że chwilą gdy ECU stwierdzi wypadanie zapłonów, a stwierdzi też to, że w baku jest posucha, to konkluduje że owo wypadanie jest właśnie kwestią tego. Mnie się wydaje, ze nie domyka się któryś zawór, bo z chwilą jak silnik traktorował,...
Co może generować ciśnienie w układzie? Nic nie generuje ciśnienia w układzie, tylko spada podciśnienie w serwie
Jak masz możliwość podmień sondę lambda z innego auta. Miałem kilka przypadków ale co prawda z Renault że sonda mimo że "chodziła" nie wywalała błędu było takie odchylenie składu mieszanki że spadało podciśnienie w kolektorze (ecu próbowało korygować obroty uchyleniem przepustnicy). Taka luźna sugestia.
Jak się okazuje układ jest bardzo zbliżony do układu fabrycznej prądnicy A355LU4 prod. czechosłowackiej. W tym układzie agregat ktróry wykonałem pracuje chyba najbardziej stabilnie. Schemat pradnicy A355LU4 w załączniku do postu. A głupoty piszesz niestety, świadczące o tym, że wcale się nie orientujesz w zagadnieniu. W tej "czeskiej" prądnicy, kondensatory...
Od pielem wszystkie węże od pompy podpiąłem tylko wąż bezpośrednio pod manometr i takie było podciśnienie . natomiast gdy podpiąłem dodatkowo serwo Po wciśnięciu pedału hamulca kilka kilkakrotnie podciśnienie spadało do zera .
Witam. Miałem podobny problem w audi A4 B6 ale disel. Po podpięciu wakuometru okazało się że co jakiś czas spada podciśnienie do 0. Spadało co 0,5-2min. Wadliwe okazało się kolanko podciśnienia które podczas pracy silnika i jego lekkiego "bujania" rozszczelniało się z przewodem gumowym prowadzącym do serva.
Wyjmij ją. Rozbierz (nie jest to jakaś wiedza tajemna prosta pompa) i zwróć uwagę czy nie ma rys na aluminiowej gładzi i na plastikowych łopatkach). Cały koszt to ewentualnie komplet uszczelek i oringów). Jak jest przytarta to gubi podciśnienie. Po wałku robiłem już parę. Albo częścią tłoczącą się zapowietrzał albo vacum na obrotach spadało do 0. I...
Jak jest dziurawa membrana to to w chwili wysterowania zaworu spada podciśnienie w układzie sterowania....i wtedy.....
Na pewno nie sekwencyjna bo to auto jest na gaźniku (takie miałem). Więc to I/II generacja. Nie ma podciśnienia w kolektorze bo jest nie szczelny i auto nie jedzie. Albo filtr zapchany. Sam zainteresowany pisze, że po wysprzęgleniu obroty mu spadają lub gaśnie. Spada podciśnienie kolektora i stąd pewnie problem. A temat tak czy siak powinien pójść w...
Dla potomnych w razie błędu p0401 (ograniczony przepływ spalin ) zignorować działanie klapy gaszącej nawet jeśli zdławia silnik i obroty spadają (pojawia się podciśnienie w kolektorze dolotowym). Po prostu próbuje wymusić określony przepływ świeżego powietrza. U mnie np sztywny przewód podciśnienia (zasilanie na zaworek sterowania EGR) połączony był...
Serwo zmienia podciśnienie.
Podłącz manometr pomiędzy elektrozawór a gruszkę turbo i w drogę sprawdź czy będzie podciśnienie spadać jeśli tak to gruszka za mocno w robotę idzie czasem przy vw po regeneracji musieliśmy we własnym zakresie regulować turbinę bo było przeładowanie i wydłużenie sztangi pomagało. Dla czego się tak działo nie mam pojęcie. Jeśli ustami będziesz w stanie...
Ten czarny siłownik to jest podciśnieniowy regulator wolnych obrotów , gdy nie działa podciśnienie to obroty są powyżej 1000,gdy sie silnik nagrzeje to zawór przy termostacie (wspólny z EGR ) otwiera sie i obroty spadają . Na siłowniku powinien być nr.katologowy BOSCHA
To raczej był problem z oddawaniem ciepła, pomiędzy chłodnicami pewnie się syfu nazbierało Nie, klima nie chłodziła nawet odrobinę, ciśnienie HP rosło momentalnie po włączeniu sprężarki, LP wskazówka manometru spadała do 0 lub nawet robiło się podciśnienie (nie pamiętam). Wymiana zaworu TZR rozwiązała problem, klimatyzacja zaczęła pracować normalnie....
Jak nie będzie zmiany wskazań manometru, to spóść POWOLI argon do ok 1 Bar przez belkę i króciec przy czerwonym zaworze. Zakrę' zawór niebieski. Potem włącz sprężarkę i obserwuj wskazania manometru LP. Ciśnienie ma spadać. Może wejść w podciśnienie. Rurka tłoczna powinna stać się mocno ciepła. Po ok minucie/dwóch jak nie będzie widać zmian ciśnienia,...
sprawdz podciśnienie na gażnik i kranik wężyki lubią spadać i murszeć... rozrząd też jest ważny
Bo to działa tak. Jedziesz to nie używasz hamulców więc wszystko jest ok a gdyby nawet to masz wyższe obroty i wyższe ciśnienie oleju dlatego pompa jest doszczelniona i wszystko jest ok. Jak zwalniasz obroty spadają i spada ciśnienie oleju i wydajność pompy vacum przez niedoszczelnienie dlatego ginie podciśnienie i tym samym wspomaganie hamulców. Nie...
Podciśnienie sprawdzałeś?
monk76 napisał: W studni umieszczona jest rura ssąca z koszem i zaworem zwrotnym. Rura następnie wychodzi pionowo z wody na około 1 - 1,5 metra nad lustro, tutaj znajduje się trojak zaślepiony od góry korkiem. Rura skręca w poziom, Jeśli np. koło korka zaślepiającego jest niewielka nieszczelność i tam będzie powoli zasysać powietrze to stopniowo z...
Takie ciśnienie to powinno być przy niepracującym silniku lub przy pedale w podłodze. Wężyk od czujnika jest podłączony? Podłącz na wyjściu czujnika woltomierz i mierz do masy. Przy ciśnieniu otoczenia powinno byc ok 5V a gdy będzie podciśnienie to napięcie powinno spadać - podlacz strzykawkę pod wężyk.
Sprawdz węże i dysze wchodzące do kolektora ( podciśnienie) miałem zapchany i jak się nagrzewał spadały mu obroty.
Istotą działania tego ssania jest zamknięta przepustnica , paliwo wypływa pod wpływem podciśnienia jak dotykasz gazu podciśnienie spada i wypływ paliwa też . Trzeba rozgrzać silnik , stopniowo opuszczać ssanie i próbować dodać gazu , jak gaśnie to podciągać ssanie , tak to się kiedyś jezdziło .
witaj dlaczego ci ciśnienie spadało przecież jak przyspieszasz ciśnienie powinno rosnąć masz podciśnienie podłączone do parownika?
Podciśnienie powinno być jak wszystko ok to -1 bar bodajże, ale -0,8 też będzie ok. Ważne żeby i zaworek był szczelny i żeby przy hamowaniu nie spadało za bardzo i szybko wracało do prawidłowego.
Jak spada podciśnień to silnik jest bardziej obciążony - to jest lepsza metoda pomiaru ekonomiczności pracy silnika. Wolał bym z góry wiedzieć jakich wartości podciśnienia mam się spodziewać.
Jak na wolnych spada podciśnienie w kolektorze ssącym, to albo jest to nieszczelność ("lewe powietrze") albo zawory niedomknięte / nieszczelne. Inaczej być nie chce ;)
Cześć, mam problem z Clio III, 2006 r, silnik 1,4 16V K4J. Auto po wymianie silnika, odpala, przez chwilę pracuje równo, a potem spadają obroty, trzęsie, ale nie gaśnie. Podczas jazdy dusi się, ma problem z wejściem na obroty, czasami strzela w wydech, a powyżej 3000 jedzie normalnie. Spaliny pachną benzyną, świece czarne. Sprawdziłem: -cewki, sprawdzałem...
Podciśnienie mierzę na wyjściu z pompy, aby wyeliminować jakąś nieszczelność przewodów. Po nagrzaniu silnika wystarczy, że wcisnę hamulec 2 razy i już pedał jest twardy. Kiedy silnik już tak konkretnie się rozgrzeje to po napompowaniu hamulca i trzymaniu nie spada w dół. Dopiero przy trzymaniu silnika na ok 3000 obrotów zaczyna powoli spadać. Co do...
Witam wszystkich potrzebuje pomocy mam problem z golfem 3 GTI 2.0 benzyna+gaz ma dziwne objawy po odpaleniu silnika pracuje równo trzyma 950 - 1000 obrotów a po dodaniu delikatnie gazu obroty wzrastają do 3000 i nie spadają może ktoś mi podpowie o co może z tym chodzić Wymieniłem świece regulator ciśnienia paliwa,kable , kopułkę,całe podciśnienie sprawdzone...
myślę że warto by sprawdzić podłączenie przełącznika od regulacji świateł może to wydaje się być głupie To wcale nie jest głupie i zdarza się bardzo często, ale wtedy spada podciśnienie w układzie i EGR pozostaje zamknięty.
teoretycznie czyszczenie powinno pomóc, podczas hamowania zabiera nam serwo podciśnienie i brakuje mu powietrza, brudna przepustnica zmniejsza przepływ co za tym idzie obroty spadają, sprawdz wszystkie przewody czy nie są zapchane lub pozaginane
Nieszczelność kolektora ssącego w okolicach drugiego cylindra. Do 1500 obr podciąga tyle powietrza, że zakłóca proces spalania. Powyżej 1500 ilość fałszywego do ogólnej ilości zassanego powietrza nie ma większego znaczenia (zwłaszcza, że podciśnienie spada. Z racji dobrego Mapa szukałbym przy samej głowicy. Jak adaptacja sondy na wolnych i powyżej 2000obr?
Sprawdź czujnik położenia wałka rozrządu. Ale najpierw upewnij się że żadne podciśnienie się nie wypięło _zasysanie lewego powietrza_
tak, podciśnienie na ssaniu spadało od -0,65bar na jesieni do -0,95 w lutym (wakuometr wiekowy więc pewnie trochę oszukuje), 1 stycznia założyłem WZ-750, 1 lutego (w akcie desperacji) szergowo WZ-750 + WZ-250 15 lutego, systematyczne wyłączenia awaryjne od zab. przepływowego (nast. 700l/h), lub zab. od niskiej temp. zrzutu (nast. +2^C), ew. przekroczenie...
Gdyby tak było dlaczego po wyłączeniu silnika tłok serwa sam wraca na pozycje wyjściową (pozycja : hamulec zwolniony) - z podłączonym pedałem lub z odłączonym. Czemu wówczas nic mu w tym nie przeszkadza i nic go nie blokuje w powrocie na pozycje wyjściową? Może to wygląda że wraca na pozycję wyjściową, ale zaworek pozostaje niedomknięty i po uruchomieniu...
Wolff to jest silnik TDI tu podciśnienie robi pompa, która nie ma wpływu na prace silnika chyba ze sie zaciera i wtedy wpływa na prace silnika. Może zacząć od początku jak bardzo wahają się obroty, (w jakim zakresie) teraz sobie przypomniałem maiłem audi b4, w którym dawka była zbyt wysoka i wolne obroty raz były równe raz spadały, wystarczyło podać...
Na zrzucie opisanym "dobrze" masz obroty wyższe niż oczekiwane, na tym opisanym "źle" obroty są ok, ale jest bardzo małe podciśnienie w kolektorze, długi czas wtrysku i mocno otwarty kanał powietrza wolnych obrotów (silnik krokowy) - co sugeruje, że działa (jak się otwiera to spada podciśnienie).
Dziś doszedł do mnie wakuometr, a wiec mogłem sprawdzić jakie są wartości podciśnienia. Okazało sie że przy podłączeniu wakuometru za zaworkiem mam prawie -1 bar (czyli OK), a na podłączeniu gruszki -0,2 bar. Po sprawdzeniu wszystkich podłączeń i zaworów okazało sie ze winny jest zwór nagrzewnicy sterowany podciśnieniem. http://obrazki.elektroda.pl/5869054600_1...
Podciśnienia. Sprawdź stan wszystkich wężyków podciśnieniowych na możliwość pęknięć i innych nieszczelności. Sprawdź vacupompę i akumulator podciśnienia. To - że wymieniony został zawór sterujący turbiną nie oznacza jeszcze - że w układzie ustalone zostaje właściwe podciśnienie sterujące gruchą. Sprawdź stan złącza i przewodów do zaworu sterowania gruchą....
Samochód jest już po wycięciu dpf-a, ale pozostały 3 błędy na silniku i od czasu do czasu traci moc zaś maksymalna prędkość do 160km/h (ponoć jeździł szybciej). Kody błędów: P2141 P0488 P0234 Dwa pierwsze tyczą się przepustnicy EGR. Czy ktoś z szanownych kolegów przerabiał podobny problem ? W tym modelu jest bypass i przepustnica EGR (obydwie obok siebie)....
To jest podstawowa wersja układu regulacji obrotów przy pomocy podciśnienia. Działa następująco: W momencie gdy silnik jest zimny, zaworek na głowicy jest otwarty. Po uruchomieniu silnika podciśnienie przechodzi przez zaworek, dochodzi do siłowniczka na pompie, i poprzez membranę pociąga dźwignię w pompie podnosząc obroty. Tu można się spodziewać pytania:...
Jeśli nie masz żadnej automatycznej regulacji gazu ( silniczka krokowego) tylko ręcznie regulowany register to masz I generację gazu , ale i w tej instalacji po puszczeniu pedała gazu zamknięta jest przepustnica , spada podciśnienie i przecież oczywiste ,że i lpg nie pobiera z parownika ( tyle co na biegu jałowym), bo to działa podciśnieniowo. Nie ma...
Jeżeli podwyższone obroty utrzymują się w czasie gdy samochód się jeszcze toczy,a zaczynają spadać po całkowitym zatrzymaniu, to jesze jeden eksperyment może coś wyjaśnić. Powinien tam być czujnik prędkości pojazdu. Taki łącznik na lince szybkościomierza przy skrzyni biegów. Zdejmujemy wtyczkę z niego i jazda próbna. Tylko uwaga ,sterownik zapisze kod...
Nie wiem gdzie zadać pytanie moje....-więc tutaj. Chodzi o pompę próżniową od...dojarki.Typ pompy VP-74 (alfa laval) Dokładniej.W pompie złamała się jedna z łopatek(na skutek nadmiernego zużycia)Po wymianie wszystkich na nowe ,co prawda nieoryginalne i wymagające dopasowania pompa przestała wytwarzać dostateczną wielkość podciśnienia.Wymagane -0,5 bar,a...
Że co?? Servo?? Człowieku, po kilkukrotnym pompowaniu hamulcem na zgaszonym silniku skutkuje brakiem podciśnienia w zasobniku. Po starcie silnika zaczyna działać vacumpompa, podciśnienie rośnie zaczynając wspomagać hamulec. Stąd spadek hamulca. Problemem jest niski i słaby hamulec, a nie spadanie pedału po rozruchu.
Mam Renault Scenik 1,6 , 16v benzyna z 2000r.Czasami,kiedy wskaźnik paliwa pokazuje jedną kreskę powyżej rezerwy, auto potrafi gasnąć na małych obrotach. Po odpaleniu trzeba trzymać wysokie obroty aby móc jechać. Powód gaśnięcia? Prawdopodobnie brak odpowietrzenia zbiornika. Powstające podciśnienie powoduje "zatkanie" pompy paliwa . Przy otwieraniu...
Ale jak dziurawa to podciśnienie spada i wali błędem egr.
Nie wiem jakie mogę mieć podciśnienie, bo nie mam jak sprawdzić. A czy jak bym miał jaką nieszczelność na rurze ssącej lub zaworze zwrotnym w studni to by woda ciśnienie wody w zbiorniku nie spadało?
Witam, oraz kolejny wracam do tematu . Podciśnienie sprawdzone , odma czysta, alternator po regeneracji bo już ładowanie było dość niskie i nadal spadają te obroty przy hamowaniu . Został też domeny olej do skrzyni i zero reakcji więc to chyba nie skrzynia .
Pojazd 5 lat w eksploatacji bez problemów silnikowych .Silnik 1,2 8V Obecnie jest powtarzalny scenariusz : uruchomienie zimnego silnika jak zawsze bez problemów . Pracuje normalnie . Po 2-3 minutach , zaczyna się dusić . Wyczuwalna jest benzyna lekko przy dolocie . Obroty na poziomie 500-600 . Przemęczy się tak 2 minuty i wszystko przechodzi . Po tym...
Nie wiem o co kaman, ale przycisk "Dodaj zdjęcie mi nie działa" To gumowa rurka z kolankiem o średnicy wewnętrznej ok. 10mm, jest to średnica otworu wlotowego powietrza do puszki filtra powietrza. Umiejscowiona jest po lewej stronie od wyprowadzenia powietrza na gaźnik. Ale wyjmując ją trzeba też dać większą dyszę bo wówczas spada podciśnienie w gaźniku...
Cześć, U mnie zmierzone miernikiem uniwersalnym ok 6 ochm na elektrozaworze od turbiny. Co prawda to silnik 2.0 DTH ale elektrozawory są chyba takie same, dwa pozostałe elektrozawory nie mierzyłem bo jest trudny dostęp, ale powinny być takie same. Ja mam dodatkowe pytanie dot. tych elektrozaworów, są niedostępne żadne zamienniki, tylko oryginał po 500...
Zrobiłem testy modulacji map sensora i tak jak myślałem, wyszły kolejne problemy. Oszukując go, że ma większe podciśnienie niż w rzeczywistości powoduje to, że kompensacją zaczyna się zajmować silnik krokowy. Obroty zaczynają falować, spadać i ogólnie totalny nie wypał. Po odłączeniu silnika krokowego i sondy lambda, silnik od razu wchodzi na wyższe...
Witam ja też walczyłem ze swoją ale mam polo 09' 1.6 tdi cr 75 Wymieniłem gruszkę było ok ale po pół roku z poluzowała się kontra i się wszystko rozregulowało. Chciałem ustawić samemu przez vcds ale nie mogłem znaleźć w vcds nic co by mi mogło pomóc w sprawdzeniu natężenia gruszki na podciśnieniu. Wiem ze ma byc 4.3 V bez podciśnienia a na od 0.65-0.85...
Aktualizacja z placu boju... Dwa wtryski nie trzymały/na komputerze spadało ciśnienie w listwie/ - wymienione... Jednak dalej pozostaje... został jeszcze trop że przez podciśnienie gaz przesącza się do kolektora... Teraz poczekam parę godzin na potwierdzenie ... Co dokładnie oznacza LPG: L epszy P ower G amoniu :)
NO, jeśli masz mozliwość podłączenia testera pokazującego położenie attuatora, to nie musisz się męczyć! Ogólnie w regulacji reduktora chodzi o to, aby uzyskać jak najbardziej liniową charakterystykę pracy attuatora w stosunku do podciśnienia na kolektorze ssącym. Jeśli attuator musi za każdą zmianą podciśnienia zmieniać położenie, to będą straty gazu...
Naciśnij hamulec z podłączonym wakuometrem do cienkiego króćca na wężu podciśnieniowym, zobacz o ile spada i jak szybko pompa "robi" z powrotem podciśnienie
To normalna rzecz ze podcisnienie spada przy dodawaniu gazu. Co do spalania przyczyny szukac gdzie indziej. Najpierw sprawdzic na analizatorze spali co wychodzi z rury wydechowej.
Witam masz układ zasilania gaźnik jednopunkt czy wielopunkt. Jeśli gaźnik to łapie ci lewe powietrze sprawdź przewody. Co do wielo i jednopunktu winy może być silniczek krokowy. Spróbuj go wyczyścić. Jeśli masz przyjeżdrzony silnik (małe podciśnienie w kolektorze ssącym) to komp też będzie wariował spotkałem się z taką usterką. Musisz mieć czysty filtr...
Dodano po 7 MAN 14.224 gaśnie jak się zagrzeje po okołu 100-200 km zaczyna spadać z obrotów po upływie 1-5min gaśnie i tak ciągle po ponownym zapaleniu od razu spada z obrotów i gaśnie.W trakcie jazdy ciągnie normalnie ta sytuacjia ma miejsce tylko na wolnych obrotach. Ta sama sytuacja ma miejsce gdy jedzie załadowany i wysprzęgli na skrzyżowaniu.Proszę...
na wolnych obr było coś w okolicy 3bar, jak gwałtownie dodawałem gazu spadało do 2 Czyli pompa (lub regulator)do wymiany. Ciśnienie paliwa po dodaniu gazu ma WZROSNĄĆ (mniejsze podciśnienie w kolektorze ssącym, które oddziały-wuje na membranę regulatora)
Mylisz pojęcia. Akurat DV jest podciśnieniowy. N75 ma cykać. To jest zaworek elektromagnetyczny. Z niego idzie wężyk do tej gruszki przy turbinie, czyli Waste Gate (WG). Natomiast Dump Valve (DV) to jest taki zawór, którego zadaniem jest utrzymywanie turbiny na wysokich obrotach. Z kolektora dolotowego idzie wężyk z przodu silnika do DV. Kiedy przepustnica...
Coś mi nie pasuje.Jak do dolnego króćca na pompce vac podłączę wakuometr to mam -9.5bar.Naciskam pedał hamulca i nic.Jak pedał hamulca nacisnę spokojnie to podciśnienie spada do -0.3,jak naciskam pedał szybciej to podcisnienie spada do 0.Jak trzymam wciśnięty hamulec to podciśnienie powoli rośnie do -9.5bar.To serwo które mam teraz założone trochę syczy...
Na postoju jak lekko trzymasz na gazie po lekkim początkowym wzroście spada napięcie ponieważ podciśnienie rośnie w kolektorze,obroty masz wyższe silnik mocno ssie powietrze a przepustnica przymknięta prawie całkiem.
Koledzy IACV działa bo jak odłączę to obroty wskakują na 2500. podłączyłem dzisiaj silnik krokowy za blosa i wolne obr juz sa ale strasznie na wolnych faluje. Układ dolotowy szczelny bo skręcałem na metalowe opaski. Sruba duża na bloie wykręcona 2,5 obr a mała 0 obr. Jak zaczynam mała krecic to obroty zaczynają spadać i auto gaśnie. Problem lekko usteuje...
Jak przeslona (kryza) przyslania dolot to jest wtedy ssanie czyli rosnie podcisnienie w gazniku i silnik zasysa wtedy wiecej paliwa a jak przeslona jest z boku czyli dolot otwarty na ful to podcisnienie w gazniku spada i wtedy silnik ma juz normalna mieszanke czyli ssanie wylaczone
Wymień też świece zapłonowe, sprawdź szczelność dolotu (podciśnienia) i sprawdź, czy pomoże odkręcenie korka paliwa.
Z logów wynika że masz przeładowanie :) Możliwości są dwie: - uszkodzony N75 - geometria turbiny Widać po wysterowaniu N75 że sterownik chce ograniczyć doładowanie ale nie potrafi go zbić, turbina cały czas ładuje co widać też po wartościach z przepływki co mogło by być spowodowane uszkodzonym N75 który cały czas podaje podciśnienie (w co raczej wątpię)...
Wszystko zależy jak patrzy się na to ciśnienie. Ja pisałem o 0,3 czyli o 0,7 wedle tabelki. Sprawdź ciśnienie w cylindrach robiąc próbę olejową. Może ciśnienie w kolektorze rośnie (podciśnienie spada) bo są przedmuchy na pierścieniach.
Niskie napięcie na sondzie wskazuje na ubogą mieszankę (a dokładniej dużą zawartość tlenu w spalinach). Sonda stoi na 0,2V, spełnione zostają warunki wejścia w pętlę zamkniętą (czas od uruchomienia silnika, temperatury i ciśnienie w kolektorze). Sterownik uznaje, że mieszanka jest zbyt uboga i ją wzbogaca - co widać. Rośnie korekta sondy (czyli mnożnik...
Dziasiaj posprawdzałem to podciśnienie o który pisałeś i wygląda że jest OK.W linku jaki podkleiłeś ktoś pisze żeby przesunąć ten potencjometr na pompie,ale nie mam pewności...Może ktoś ma jeszcze wiedze jak to powinno działać i gdzie może leżeć przyczyna? P.s Dodam jeszcze że po włączeniu klimatyzacji obroty również lecą w dół do 800rpm(nominalne to...
Dzięki za wskazówkę o to chodziło. Myśl przewodnia i ogarnę temat. Właśnie znalazłem usterkę i być może przyczynę problemu. Po podpięciu vakum pompki do gruchy trzyma pociśnienie, natomiast w EGR nawet nie nadążam pompować bo natychmiast podciśnienie spada. Tak chyba nie może być, trafiona membrama, powinno trzymać jak na gruszce. Jeśli się mylę prosze...
To co robił Twój mechanik a usterki, które opisujesz (w moim mniemaniu) do siebie nie pasują. Posprawdzaj, czy wszystkie wtyczki są pozapinane, podciśnienie przy aparacie zapłonowym. Tak przez neta ciężko sprawdzić co jest nie tak. Te 4-5 tys. obr. trzyma cały czas, czy one spadają z upływem czasu (nagrzewaniem silnika) ? Czy tak jest na zimnym/ciepłym...
Na zimno pali na strzał problem z ponownym odpaleniem jest już po kilku sekundach pracy (czyli pewnie jak podciśnienie jest już w układzie) i jest już przez cały dzień, po kilku godzinach ustępuje (podciśnienie spada)
Kolega kkknc ma rację-podciśnienie w tym starym aparacie zapłonowym z kadetta z puszką podciśnieniową, zwiększało wyprzedzenie-wystarczyło odłączyć powietrze a zaraz obroty spadały a i stroboskop pokazywał mniejszą wartość. Dziś stare dobre czasy minęły, tych rozwiązań już nie ma trza jakoś sobie poradzić, stąd mój pomysł z emulatorem mapsensora i ew...
No to co trudnego? Jeżeli dokładnie to przetwornik mostkowy ciśnienia - DRAL, MPX czy co tam jeszcze (np. stare VIGOTORy). Do zasilania mostka stabilizator napięcia lub prądu, a z drugiej przekątnej sygnał na wzmacniacz i co kto lubi - jakaś forma komparatora i triak, albo regulator od P do PID i na końcu sterowanie silnikiem (można nawet wstawić falownik)....
MAP-sensor jest bardzo istotny . Normalnie w kolektorze masz podcisnienie , im więcej wciska się pedał gazu i otwiera przepustnica to te podciśnienie spada . To informacja że paliwa trzeba podać więcej . Dziura w wężyku to raz że sugeruje dużą dawkę , dwa dostaje się lewe powietrze które może zakłócać pracę na wolnych obrotach .
co miał na myśli mówiąc ,że wymienił całe wnętrze ? ,kręcąc śrubką na środku reduktora zmienia się ciśnienie reduktora od przodu reduktora na 2 stopniu , a śrubką z drugiej strony ustawia się ciśnienie na 1 stopniu ,z ustawianiem obrotów to nie ma nic wspólnego nie proponował bym ci nią kręcic ,aby ustawic ciśnienia na obu stopniach potrzebny jest manometr...
Mam podobny problem ale zabiorę się za diagnozę może w sobotę ale do rzeczy. Ja aby coś wiedzieć o układzie podciśnienia zakupiłem wskaźniki zegarowe ciśnienia i vacum i opiszę ci jak to zrobiłem w Peugeocie choć obawiam się krytycznych wpisów. Sprawdzam po kolei w miejscach dostępnych szczelność układu podnosząc ciśnienie czekałem kilka minut obserwując...
Dziękuję za sugestię. Niestety nadal jestem w lesie z tematem. Proponowany materiał pod powyższym linkiem nie pomógł . A nadal skłaniam się ku temu, że winne jest podciśnienie. Kolejną prawidłowością jest to, że gdy jadę i stopniowo przyspieszając naciskam coraz głębiej pedał gazu samochód traci moc liniowo, aż do momentu, gdy zaczyna się "dusić" i...
Zacznę od tego na przewodzie zwrotnym nie było paliwa mam corollę i akurat w tym grzebałem, bo miałem podobny problem i w corolli nie ma powrotu paliwa do baku. Ten drugi przewód idzie do pochłaniacza oparów paliwa i in jest zawsze pusty. U mnie powodem, że silnik nie chciał odpalać na benzynie (też mam gaz), był pęknięty wężyk karbowany w zespole pompowym....
Witam Samochod nissan patrol y60 2.8TD W moim moim posiadaniu od 12 lat przeszedł sporo modyfikacji między innymi dołożony IC z nowszego modelu z chłodzeniem (wentylator), pompa mechaniczna bez elektroniki również przerobiona na bardziej wydajna. Pierwsze turbo jeździło około 3lat zostało zregenerowane i przerobione na hybrydę, aktualnie mam założone...
Czy działa dobrze to nie wiadomo, dostaje tylko poprawne sygnały od sterownika. Nieraz jest tak, że zawór zacina się w pozycji otwartej, albo zamyka się, ale nie otwiera gruszki do atmosfery. Można podpiąć trójnik do przewodu i zegar, i sprawdzać czy rzeczywiście gdy jest 90% to podciśnienie spada. Ale chyba prościej zamienić ten zawór zaworem sterującym...
przy gwałtownym dodaniu od razu go dusi i chce zgasnąć... Zapewne następuje zubożenie mieszanki. Możliwych przyczyn jest wiele (nieszczelność kolektora, usterka pompki przyspieszacza w gaźniku, podparte zawory), sporo może powiedzieć obserwacja podciśnienia w kolektorze dolotowym.
Czy też Wam zawsze z tych prymitywnych odsysaczy do cyny , zawsze w końcu wystrzeliwuje ta czarna końcówka do wciskania tłoczka ? Tego typu odsysaczy ( mówię o typie, ponieważ mimo podobieństw bywają różne) używam od prawie pół wieku - pierwszy taki miałem w latach 80;tych i dopóki końcówka z teflonu nie przekształciła się w pędzel - używałem. Owszem...
Po podpięciu podciśnienia ciśnienie reduktora spada z 1,2 bar do 0,5bar . Ale jaja odpiąłem podciśnienie i fura śmiga aż miło. Nie obyło śię też bez czyszczenia listwy.
Wg mnie zmienna geometria słabo reguluje pracę tego turbo (pracuje nie płynnie a skokowo lub z opóźnieniem). Popatrz na wykres wysterowania n75. Wysterowanie rośnie (tu jest odwrotnie 0% = max doładowani ,99%= nie ma doładowania). Wysterowanie rośnie a doładowanie zamiast spadać rośnie dochodzi do 94-95% (tyle max wystawia sterownik silnika i dopiero...
Sprawdź czy to aby na pewno jest szczelne. Był taki sposób na szczelność, z ... , ale chyba banują za niego :cry: Zresztą są niby lipne przewody, to może lepiej nie... No, ale co do tej szczelności, pierwszy post z marca od jakiegoś czasu zatankowałem gazu, i przy obrotach rzędu 1500-2200 po wciśnięciu gazu silnik się dławi, słychać strzał i jedziemy...
Witam, zmieniłem poduszkę przednią podciśnieniową 1 kwietnia i drgania zniknęły. Po miesiącu zaczęły się drgania przy obrotach od 800 do 1500, jak spadały było jeszcze gorzej. Zauważyłem że poduszka przy skrzyni nie zawsze trzyma podciśnienie więc ją wymieniłem a drgania są jeszcze głośniejsze.Poduszka pod rozrządem nie ma żadnych pęknięć.Proszę o podpowiedzi....
Bez instalacji gazowej. Jak sprawdzić podciśnienia?
Co do zapłonu czy wiesz że "podcisnieniowy przyspieszacz zapłonu" działa tak że kiedy zamknieta przepustnica to zapłon jest przyspieszany bo jest podciśnienie w kolektorze a kiedy wciskasz "pełny gaz" to podciśnienie spada i zapłon jest cofany(przydałby się czujnik podciśnienia)? Bynajmniej. Zależność jest odwrotna - im większe obroty tym większe wyprzedzenie...
nie wiem co chcesz uleczyć bo to zbiorniczek nadmiarowy połączony od góry przewodem do chłodnicy , nie ma spustu , tak ma być. Jego rolą jest przejmowanie nadmiaru płynu jak się układ nagrzeje , jak stygnie to robi się podciśnienie i płyn jest zasysany. Zbiorniczek ma być szczelny a wężyk łaczący go z korkiem chłodnicy drożny i szczelny. Płynu Ci ubywało...
Poczytalem troche o prozni i faktycznie, próznia to nie proznia tak jak myslalem. Ale problem pojawil sie z fabrycznym czynnikiem po 7 latach eksploatacji i jest taki sam z nowym czynnikiem jak i starym. Dokladnie przestaje przepychac czynnik przy podcisnieniu 0,9bar a nie jak wczesniej pisalem 0,8bar. Im dluzej pracuje kompresor tym podcisnienie spada...
Sprawdź czy nic nie dzieje się z przewodami czujnika wewnątrz aparatu- po uruchomieniu silnika rośnie podciśnienie w kolektorze i obraca się podstawa, gdy dodajesz gazu podciśnienie spada i podstawa wraca, aż wzrosną obroty- to tylko hipoteza, ale coś takiego miałem w borewiczu z elektronicznym zapłonem: wymieniłem cały aparat.
Witam A więc tak mojego asterixa coś boli i nie mogę dojść co, ma problem z odpalaniem trzeba go długo kręcić na rozruszniku i gazu dodawać gdy odpali na benzynie trzyma 1100 obrotów niezależnie czy ciepły czy zimny silnik na gazie równo 900 wcześniej na benzynie falował na obrotach z 1000 na 900 i tak w kółko czasami gdy odpali wkręci się na 1500 obrotów...
Drodzy Panowie czy udało się komuś ustalić co zrobić z tym fantem?? Krokowy przepływomierz podciśnienie styki wyczyszczone Problem niestety nadal występuje Bardzo proszę o pomoc może być również na maila kkfc(at)poczta.onet.pl ewentualnie o podanie w Krakowie namiar ow na mechanika kt ory juz przerobił w/w problem
Hm, wypięcie przepustnicy wolnych obrotów ustawia wyprzedzenie na - 6. Czy to tutaj szukać przyczyny, czy też soft został zmodyfikowany.? Mechanicznie nie można nic tu zmienić z wyprzedzaniem, to jest regulacja elektroniczna. Dzisiaj wyeliminowałem- przepływomierz, sondę,krokowiec wolnych obr, czujnik ustawienia przepustnicy- wszystko jest sprawne....
Witam, Silnik szarpie tylko jak jest nierozgrzany, przy jego dużym obciążeniu, tzn. jak jadę sam problemu w ogóle nie ma. Szarpanie występuje wówczas kiedy wiozę ze sobą pasażerów, na 3,4 i 5 biegu (im wyższy bieg tym jest bardziej odczuwalne). Ostatnio włączył się tryb serwisowy (migająca lampka od świec żarowych). Po podłączeniu pod VCDS pokazało...
Chodziło mi raczej o coś o czym pisałeś w poprzednim poście, coś w rodzaju gulika, aby po wypompowaniu wody z pralki wąż nie był pusty. To do czego jest wpięty wąż spustowy (w środku jest kulka) powinno być w pionie, inaczej podciśnienie spadającej wody ze zlewu może uwalniać przepływ brzydkiego zapachu w kierunku pralki, jeżeli wąż byłby pusty (teoretycznie)....
obrotomierz spadać spadać wskazówka spadać ciśnienie
instrukcja serwisowa ariston wyciek prądu pralka whirlpool bęben ociera
cadillac escalade philips senseo
Skoda Octavia II 1.6 TDI - Pękające przewody paliwowe Jak zdemontować zabierak w sokowirówce Julita?