według mnie alternator do sprawdzenia na stole
Jeśli Kolega Autor , dołoży przewody po byku zarówno (+) , jak ,i solidną glebę między alternatorem i akumulatorem, to zapomni o spadku napięcia i doładowywaniu akumulatora . Pozdrawiam
Sprawdź skrzynkę bezpieczników na akumulatorze - najprawdopodobniej masz tam wypalone i spadki napięcia.
Pasek może dawać tylko chwilowe inne wartości obrotowe. Tu się Pan Grubo myli. Proszę rzetelnie sprawdzić stan paska, kól pasowych i sily naciągu.
"Szeregowe włączenie żarówki spowoduje ze odłoży się na niej napięcie proporcjonalne do przepływającego prądu co spowoduje spadek napięcia ładowania akumulatora." "spadek napięcia ładowania akumulatora", dalej nie kumam, kojarzy mi się to z tym jakbym mógł ładować akumulator 12 V, 1 A prostownikiem który podaje 6 V 2 A.
...ich "pobudzenia" stosuję chwilowo większy prąd ładowania. Jest to metoda ryzykowna i stosuję ją tylko w ostateczności... Jak " nie przedobrzysz" to nic nie padnie.Też tą metodą uratowałem kilkanaście szt. i się sprawdza.Sprawdź najpierw samą ładowarkę (pod obciążeniem) czy daje dostateczny prąd i napięcie .
80uA to może być prąd rozładowania. Jaki prąd był ustawiony w ładowarce? Akumulatory NiMH bardzo nie lubią wysokiej temperatury. Jeśli zepsuły się po pierwszym ładowaniu i przy tym się grzały to przyczyny mogły być następujące: 1. zbyt duży prąd ładowania i przez to nadmierna temperatura. Ładowarka powinna zatrzymać ładowanie. Tutaj zmniejszyć prąd...
Musisz przeczyścić połączenia z akumulatorem i alternatorem. Wszystkie przewody, klemy, złącza, bo zapewne na połączeniach masz spadki napięć.
Końcowe napięcie ładowania. BC700 wyświetla je na zmianę z prądem ładowania, pojemnością i czasem ładowania. Trzeba przypilnować proces ładowania. Akumulatory mają takie foliowe izolatory/koszulki w kolorze białym, czarnym lub niebieskim. Niebieskie wytrzymają najwięcej cykli ładowania, ale mają duży opór wewnętrzny. Białe nadają się do większości zastosowań,...
Cele akumulatora są już uszkodzone, był rozładowany poniżej bezpiecznej wartości więc dokonał żywota, podłączenie nawet niepodłączonym do sieci prostowniku powoduje obciążenie akumulatora i spadek napięcia.
Witam. Zadziała pod warunkiem, że zastosowana dioda prostownicza wytrzyma prąd ładowania a spadek napięcia na tejże diodzie (około 0,7V) pozwoli naładować akumulator.
Nada się, ale czas ładowania to ok. 10 godzin. Ta ładowarka ma jakieś mechanizmy kończące ładowanie jak np. określony czas ładowania, wykrywanie spadku napięcia akumulatora (minus delta v) lub chociażby przekroczenie maksymalnego napięcia akumulatora? Ostrzeżenie jest dla tych, którzy będą próbowali ładować ogniwa cynkowo węglowe lub alkaliczne.
stare są juz zwarte (ok. 06V). mierząc napiecie na samej bazie (bez polozenia sluchawki) napiecie jest ok. 13.5V. po polozeniu sluchawki (bez akum.) na bazie napiecie spada do 6.5V a po zalozeniu sprawnych akumulatorow napiecie od 4,4V dosc szybko rosnie w gore. prad ladowania wynosi wtedy 150mA. tranzystor Q352 - 2SD136 wyglada na sprawny. wylutowując...
Układ z tymi dwoma mostkami ciekawy, i może być skuteczny do regulacji prądu ładowania, ale raczej nie bardzo do regulacji napięcia ładowania do jakiego ma być naładowany akumulator. A to dlatego, że spadek napięcia na diodach mostka będzie dążył do zera, gdy prąd ładowania będzie dążył do zera w wyniku naładowania akumulatora. Można przyjąć, że ten...
Drugi komparator? Poza tym, spojrzałbym do datasheeta LM350: https://www.onsemi.com/pub/Collateral/LM... i ograniczył prąd ładowania. Są tam różne układy ładowarek, a najprostszy na rysunku 38. A jak już w scieżkę ładowania wtrącisz rezystancję szeregową, możesz sprawdzać napięcie na niej. Kiedy zmaleje prąd ładowania, zmaleje i spadek napięcia.
Kolega chciał napisać 4,1V na akumulator. Masz 4 akumulatory połączone szeregowo, więc napięcie przetwornicy ustawiasz na 4x4,1V=16,4V. Prąd 0,75A jak najbardziej jest prawidłowy, gdyż w szeregowym połączeniu akumulatorów prąd jest jednakowy dla każdego akumulatora. Więcej informacji w danych katalogowych akumulatorów - prąd ładowania, napięcie końcowe,...
Do liczenia mocy R1 zamieściłem program. Ona jest dużo większa, niż iloczyn średniego prądu i średniego spadku napięcia.
Nie można. Refresh to odświeżanie - ładowanie uzupełniające, czasem rozładowanie i naładowanie. Delta V - to funkcja przydatna do akumulatorów NiMH - w okolicach pełnego naładowania wykazują spadek napięcia - po tym zachowaniu ładowarka rozpoznaje koniec ładowania.
Sklepy często posiadają testery akumulatorów, które pokazują nie tylko aktualną kondycję akumulatora ale też czy nie ma problemów z ładowaniem co jest ważne dla kondycji akumulatora.
Wylej tą wodę i zalej elektrolitem, następnie naładuj. Jest szansa, że trochę podziała. https://www.google.com/search?rlz=1C1GCE...
Ładuj z mocą wodospadu... Ładowarka wykrywa spadek napięcia akumulator? Chodzi o tzw. minus delta V. Jeśli tak to ustaw większy prąd ładowania czyli 1A. 100mA to za mało.
Te odgłosy to pewnie z transformatora. Skoki napięcia informują że pracuje cyklicznie. Ładuje do progu wyłączenia, potem następuje spadek napięcia do progu włączenia itd.
-> cloudpol7 http://obrazki.elektroda.pl/3402000600_1... -> Lelobass Mylisz się - będzie w stanie przewodzenia. Na dokładkę jej spadek napięcia zakłóci proces ładowania poprawnie podłączonego akumulatora.
Czyli rozumiem, że wystarczy "obserwować" napięcie akumulatora, czasem ładowania zupełnie się nie przejmując? Jeżeli posiadamy prostownik z ograniczeniem napięcia to czasem ładowania możemy się nie przejmować. Ze względu jednak na fakt, że akumulator posiada oporność wewnętrzną, która wymusza pewien spadek napięcia podczas przepływu przez niego prądu...
Tu masz schemat jak działa taki przełącznik; Już dokładnie nie pamiętam który,lecz wydaje się że ten po prawej ,bliżej rozrusznika,gdyż (+ i -)ładowania przechodzi przez styki przełącznika.Znaczny prąd ładowania akumulatora puszczany przez te styki powodował spadki napięcia na stykach ,stąd słabsze ładowanie tego akumulatora.Często podmieniało się akumulatory...
co mogę zrobić by uzyskać ok. 14V Możesz podłączyć diody prostownicze w szereg, rozwiązanie tanie skuteczne i można regulować napięcie mostkując diody. Na każdej diodzie spadek napięcia około 1V2
Cos ostatnio sie zadzialo z centralką i teraz nie ma ladowania akumulatora. Zasilanie z trafo idzie 16,8V na centralke. Po podłączeniu naładowanego aku do centralki na początku jest dobrze. Po jakims czasie klawiatura alarmu piszczy. Aku spada do 10,3V. Co odpowiada w tej centralce za ladowanie akumulatora? Ponizej zdjecie centralki do wgladu. pozdr.
Alternator daje na aku 13,5-14V. Podładuje aku żelowy. Nie poprzez tę ładowarkę z AVT2309 - tam się traci 1.4V na diodach + prawie 3V na LM317. Żeby ładować akumulator żelowy w samochodzie, można by podłączyć go przez diodę Schottky 5A, albo 8A, która da spadek napięcia około 0.4V (SR840 przy 1.2A) i jeśli alternator daje 14V, to napięcie będzie w...
Zasadniczo ladowanie "stałą wartościa prądu" wymaga: 1-potraktowania Waszego żródła jako żródło prądowe -z nastawiana wartośćią prądu 2-wskaznika spadku napięcia na ładowanym akumulatorze . *-w miare ładowania stałą wartością pradu będzie napieci na akumulatorze stałej wartości i dopiero po naładowaniu nastąpi wzrost napięcia . -ten wzrost napięcia...
Wszystko w normie, jedyny problem to spadek napięcia na drodze alternator-akumulator
Jaki to samochód i czy akumulator był odłączony od instalacji podczas ładowania?
Zobacz [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t... do ładowania akumulatorów (auto) i poszukaj tam mojego programu na wyliczanie prostownika do ładowania akumulatorów. Do spadku napięcia na półprzewodnikach (mostek prostujący, stabilizator) dolicz jeszcze tętnienia na kondensatorze filtrującym (prąd/(pojemność*100/sek), dla pojemności...
Witam. Problem może być z alternatorem, albo na wolnych obrotach ślizga się pasek.
Teoretycznie wystarczy LED równolegle do rezystora z odpowiednio dobranym rezystorem dla LEDa, prąd spada do zera nie ma spadku napięcia na rezystorze i LED gaśnie, będzie gasł powoli w trakcie ładowania. Jak spadek będzie za mały żeby to chciało działać to układ na jednym tranzystorze.... który ten spadek napięcia wzmocni.
Wymień mostek na nowy, najlepiej 35A - cena zbliżona do mostka 10 A a mniej zawodne. Objawy wskazują na uszkodzenie części mostka - prostuje jednopołówkowo, stąd przy pomiarze bez obciążenia - połowa napięcia, a po podłączeniu akumulatora - jest prąd ładowania.
Ten prostownik (urządzenie podładowujące) nie ma automatycznego odcięcia ładowania lecz sygnalizację stanu naładowania akumulatora. Lampka powinna zapalić się po osiągnięciu założonego przez konstruktora napięcia na akumulatorze (prawdopodobnie około 14,5 V). Ładowanie trwa dalej aż do wystąpienia gazowania akumulatora. Występujący na rezystorze R1...
Dawniej nie było stosowanych żadnych elektronicznych separatorów i akumulatory były łączone bezpośrednio, jedynie zabezpieczone bezpiecznikiem 20-30 A. Tak jak np. w przełączniku rozruchu 12/24 V. W starszych kamperach do łączenia akumulatorów stosowano przekaźnik z cewką zasilają z zacisku D+ alternatora, więc po odpaleniu silnika. Długi przewód łączący...
Jdeśli masz możliwość sprawdź napięcie po ładowaniu akumulatorka dłuższy okres nieładowania powoduje spadek sprawności akumulatora.
Układ bazowy to jest zasilanie UPS'a przez niestandardowy akumulator, niestety UPS ma niewystarczająco wydajny układ ładowania i potrzebny jest układ wykrywający spadek napięcia. Po niżej zadanej wartości napięcia ma załączyć układ prostowniczy do ładowania akumulatora.
Zmierz napięcie na zacisku alternatora i porównawczo na słupku akumulatora. Wartość 70mA na wyłączonym zapłonie jest akceptowalna, pewnie masz niefabryczne radio albo alarm.
Tak, problem ten sam - ograniczenie prądu - ale inny projekt. Prąd ograniczenia na poziomie 150 mA przy R = 0,7 om. https://obrazki.elektroda.pl/9981339800_... [/quote]Nie ten sam i nie wolno tak zrobić jak na powyższym rysunku, bo to nie będzie działać poprawnie. Spadek napięcia na LM317 jest duży i nie jest dokładnie znany, więc...
4) Ostatni wniosek, który mi się nasunął, to że podczas wczorajszego ładowania, mimo że kreska amperomierza weszła już na czarne pole po lewej stronie, być może lekko za wcześnie odłączyłem ten prostownik. Dlatego pokazał mi 12,5V, a nie te 14-14,5V. Kolego mylisz napięcie akumulatora 12.5V, z napięciem ładowania akumulatora 14-14.5V, to dwa różne...
Nie, to nie końcowe napięcie a wykrycie -ΔV oznacza, że akumulator się naładował. Oznaczać to też może, że jeden będzie w pełni naładowany przy 1,47V a drugi np przy 1,55V. Chodzi o to, że w końcowej fazie ładowania taki akumulator zaczyna się nagrzewać przez rekombinację tlenu i wodoru. Objawia się to spadkiem napięcia wykrywanym przez ładowarki...
Dzięki za wskazówkę, ale po odłączeniu czujnika zużycia energii dzieją się następujące rzeczy. Napięcie ładowania przez pierwsze 3-4 dni wynosi około 14,9-15,1 V. Następnie spada do 13,9 V w zimowe dni, a gdy temperatura otoczenia wzrośnie powyżej 30 C, napięcie ładowania spada do 13,5. Z wyjątkiem sytuacji, gdy ECU wykryje spadek napięcia akumulatora...
A ten Twój regulator ładowania to jest MPPT ?
Po pierwsze wymień ten bezpiecznik na taki jaki powinien być a radio Ci się wyłącza ponieważ napięcie spada poniżej progowego dla radia i radio myśli ze jest już za małe napięcie na akumulatorze akumulatorze i wyłącza się przyczyna tego będą zacieknie przewody zasilające radio i na nich może występować zbyt duży spadek napięcia lub masz uszkodzone ładowanie...
Czy ten model sam rozpoczyna ładowanie po wcześniejszym naładowaniu aku do maxa, p upływie czasu i spadku napięcia?
Kolego, sam naprawiasz sprzęt więc wiesz,że bez pomiarów się nie obejdzie, czekamy na wyniki pomiaru napięcia ładowania, zobacz także spadki napięć między alternatorem (grubszy przewód) a (+) akumulatora i miedzy masą silnika a (-) akumulatora oraz między masą karoserii a (-) akumulatora.
Możesz zrobić z nich baterię, ale musisz znać zasady łączenia ogniw w baterie. Trzeba też znać cechy szczególne łączonych akumulatorów lub ogniw pierwotnych. Dodano po 1 Z zasady należy łączyć ze sobą tylko jednakowe ogniwa. Twoje odzyski nie są jednakowe, więc będą się niejednakowo ładować. Ma to ogromne znaczenie przy połączeniu szeregowym - stąd...
Uszkodzenie nie grozi, gdyż same panele to złącza jak w diodzie .Mają wprawdzie większy prąd zwrotny niż diody prostownicze i mniejsze napięcia przebicia. Ale przy takich małych różnicach między napięciami jedynym problemem jest samorozładowywanie się akumulatora w ciągu nocy i dni pochmurnych, oraz częściowo prądy wyrównawcze między panelami. Ponieważ...
W takim razie zalecany byłby mocniejszy mostek wraz z odpowiednim chłodzeniem. Na początku ładowania takiego akumulatora kontroluj temperaturę transformatora, nie "wzmacniaj" bezpieczników.
Czy dobrze rozumiem, że chodzi o diodę prostowniczą o Imax>5A tak by nastąpił na niej spadek napięcia około 0,7V ?
A co daje zmiana na zasileniu transformatora obniży mi prąd który ładuje akumulator ? Dopasowuje zasilanie do spadków napięcia w instalacji. W pewnym minimalnym stopniu wpłynie na prąd ładowania.
Jak dla mnie to w dzisiejszych czasach stare prostowniki bez automatyki to porażka. 1. W sieci jest wyższe napięcie o 10V, to jest o ok 5%, również o podobną wartość będziesz miał wyższe napięcie na wyjściu prostownika a więc o kilka dziesiątych V. To będzie tylko jeśli będziemy brali wartości znamionowe napięcia. 2. Akumulatory obecnie są przeważnie...
Witam tak jak wcześniej napisałem 130mA/12h optymalne ładowanie w przerwach morzesz w szereg dać opór 10Ω i doładowywać nie dopuszczać do spadku napięcia ponizej 10,5V przedłuzy to żywotność akumulatorka pozdrawiam
Ta LED będzie świecić kiedy przez rezystor podłączony równolegle do niej będzie płynął prąd ładowania akumulatora. Spadek napięcia na tym rezystorze pozwoli LED zaświecić.
Zaraz, chwila... ten schemat nie jest dobry, ponieważ grozi szybkim zniszczeniem LED'ów. Akumulator ma napięcie nominalne 7,4 V, ale maksymalne wynosi około 8,4 V. Diody można łączyć szeregowo, aby zmniejszyć straty energetyczne oraz ilość rezystorów, ale odbije się to na silniejszej zależności jasności od napięcia akumulatora. Weźmy pierwszą linię...
Czyli GND trzeba połączyć z CHARGE-, a nie z minusem zasilacza...
W falowniku ustaw napięcie maksymalne 58,4V To BMS będzie zarządzać ładowaniem. W BMS ustaw napięcie maksymalne zgodne z Twoimi preferencjami na ogniwo; np max ogniwo 3,6V x 16 = 57,6V BMS przestanie ładować aku jeśli, którekolwiek ogniwo będzie mieć napięcie powyżej 3,6V lub napięcie szeregu przekroczy 57,6V. Po spadku ww napięć BMS dalej będzie ładować.
Kolego, xdiax! Zadowalam twój interes! Na zdjęciu post#3 fragment schematu przemysłowego prostownika БА- 2 . Przy napięciu АC 19V napięcie po mostku będzie składało (19х0, 9) -1.5V=15.6V. Po podłaczaniu akumulatora wezbierze spadek napięcia na diodach mostku i oporze wtórnego uzwojenia transformatora. Przy maksymalnie rozładowanym...
A jeżeli dałbym rezystor mocy(załóżmy 1ohm, 30watt) na kabel ładowania akumulatora, to prąd by się odlozyl, a spadek napięcia by był odpowiedni żeby ładować akumulator, to by działało? Zastanawia mnie nadal to, że z tyłu żarówki się nie palą, a jak już się palą to po dłuższym czasie, a nie po pół godzinie jazdy.
Do takich mocy powinno się stosować dwa niezależne układy zasilające jeden na CA drugi na samochód. Jeśli chcesz zastosować żelówkę : 1) Zamiast standardowego akumulatora to nie pozbędziesz się spadków napięcia ( możesz je częściowo ograniczyć do około 12V (tylko na początku). Akumulator żelowy oprócz zalet ma także wady -> niższą ilość cykli ładowań...
Czemu kiepski ? Wprowadzenie w obwodzie ładowania (dość dużym prądem) spadku napięcia w granicach około 1,5 V może wywołać nienormalne warunki ładowania i rozładowania akumulatora. Skutki mogą być różne: np: przeładowanie akumulatora i popularne "wybulenie". Układ może także powodować zdecydowanie krótszy czas podtrzymania tak przygotowanego UPS,a....
Sprawdzić kabel łączący alternator z rozrusznikiem i kabel łączący rozrusznik z akumulatorem. Ten pierwszy może mieć zaśniedziałe styki bądź być przełamany. Jeśli napięcia są różne, to napewno jest spadek napięcia na drodze alternator - akumulator. Domyślam się, że napięcie mierzone na alternatorze jest właściwe (13,8-14,3 V) To tyle.
Witam. Napięcie ładowania 13,8V to troszkę za mało , prawidłowe napięcie zawiera się w przedziale 13,9 - 14,4V. Proponuję na początek sprawdzić stan połączeń przewodu prowadzącego od alternatora do akumulatora.
Co do ładowania tym prostownikiem i przy efektach jakie uzyskałeś (15.8 V i 2A), jeżeli nie ma możliwości zmiany parametrów ładowania (nie znam prostownika), to nie ładowałbym nim akumulatora bez dostępu do cel akumulatora, w celu uzupełnienia ubytków wody z elektrolitu w wyniku jej elektrolizy - bulgotanie świadczyło, że coś takiego zachodziło i to...
0,5A to dobry prąd dla akumulatora o pojemności 1.9Ah. Dla mniejszego wystarczy 0,25A. Czy są to akumulatory o niskim prądzie samorozładowania to może kolega zmierzyć sam mierząc napięcie akumulatorów. Jeśli wynosi ono 1,2-1,3V to można przyjąć, że są to takie akumulatory. Dobra ładowarka powinna zakończyć ładowanie po wykryciu spadku napięcia ładowanego...
Długi proces ładowania akumulatora bardzo dobrym prostownikiem. Nagły spadek napięcia być może był spowodowany jakimś spięciem, zwarciem.
No ale co te urządzenie testuje? Ono tylko mierzy napięcie akumulatora - nic więcej. Gdyby choć mierzyło spadek napięcia po zakończeniu ładowania w funkcji czasu. Dobry akumulator trzyma napięcie dłużej.
Akumulatory R03 1,5 V litowo-jonowe, to nie inaczej jak akumulatory litowo-jonwe 3,6 V z przetwornicą obniżającą napięcie. Były tutaj opisywane i ich prąd wyjściowy był mały, zbyt mały do ciśnieniomierza. Może te polecone będą w porządku. Akumulatory - z tańszych to GP, z dwa razy droższych - Eneloop. Napięcie rozładowania ogniw alkalicznych to 1 V...
Sprawdzić jak zawsze napięcie na akumulatorze i na alternatorze i porównać oraz napięcie na kontrolce z alternatora. Spadek będzie powodował taki objaw.P
Miałem kiedyś podobny problem. Okazało się, że połączenia między ogniwami miały różne rezystancje i przy dużych prądach występował spadek kilka miliwoltów. Winna jest warstwa pasywacyjna aluminium na terminalach (biegunach). Potraktuj połączenia drobnym papierem i zastosuj większy przekrój kabla. Przy prądach, które możesz pobierać z baterii 7 mm to...
Spadek napięcia na rezystancji wewnętrznej transformatora i prostowniku. Nie podałeś mocy (typu) transformatora. Zakładając że transformator ma min. 50VA, "toto" będzie ładować, ale czas ładowania może być wydłużony - jeśli moc (wydajność prądowa) transformatora jest niska. Napięcie ładowania w chwili włączenia wiele nie mówi, gdyż to akumulator je...
1. Mierzyłeś wartość skuteczną wyprostowanego napięcia pulsującego. 6,8V Gdybyś dołączył kondensator na wyjście prostownika to naładuje się on do wartości szczytowej napięcia, czyli 6,8V*1.41=9,56V Miej więc świadomość, że ładujesz akumulator napięciem szczytowym 9,56V pomniejszonym o spadki napięcia na diodach prostowniczych (spadek napięcia zależny...
Akumulatory Ni-Mh nie są przystosowane do pracy buforowej. Ciągłe ładowanie istotnie skróci ich żywotność. Niepełne rozładowywanie będzie z kolei powiększało efekt pamięciowy. Właściwości akumulatorów Ni-Mh predysponują je do pracy cyklicznej, nie mogą więc skutecznie zastąpić akumulatorów AGM, które są najtrwalsze przy pracy buforowej. Prawidłowa eksploatacja...
Przy szybkim ładowaniu należy kontrolować napięcie akumulatora, temperaturę i czas ładowania. Jeśli będą kontrolowane chociaż dwa parametry, to już będzie dobrze. Jeśli ładowarka nie ma ograniczenia czasu ładowania, to możesz sam je zrobić stosując wyłącznik zegarowy - urządzenie zostanie odłączone od sieci po upływie 6 godzin. Oczywiście w takich uproszczonych...
Witam :) Zrobiłem prototyp prostownika do ładowania akumulatorów samochodowych sterowanego mikrokontrolerem ATmega8. Mikrokontroler włącza ładowanie poprzez tranzystor zasilający cewkę przekaźnika. Mój problem polega na tym, że nie wiem jak zrobić prawidłowy pomiar napięcia. Pomiar odbywa się za pomocą przetwornika ADC. Normalne jest, że na przewodach...
Można ładować tak i tak. Oczywiście można ale nie można jednocześnie prądem o stałym napięciu i stałym natężeniu jak sugerują słowa autora filmu. Ta pierwsza ma większe wymagania co do zastosowanego urządzenia - wszak 25 A to już kawał solidnej ładowarki. Dlatego ładowanie stałym napięciem jest typowe dla ładowania alternatorem a ładowanie stałym prądem...
Ile lat ma auto? Może spadki napięcia są pomiędzy alternatorem a akumulatorem zbyt duże? Zmierz napięcie na przewodzie "+" pomiędzy akumulatorem i alternatorem, napięcie na zaciskach akumulatora i alternatora. Szukać trzeba gdzie są spadki napięcia. Także test nieobciążony alternator i załączać stopniowo światła, wiatraki, grzanie szyby. Jeżeli są spadki...
Czyli kondensator potrzebny jeśli ma to ładować akumulatory. Kolega raczy żartować ;) kondensator nic nie da. Prostownik samochodowy ładuje akumulator "fragmentami sinusoidy" 13 V x √2 = 18,4 V (napięcie szczytowe) - ok. 1,4V (spadek napięcia na mostku Graetza) = ok. 17 V Przy napięciu większym od SEM akumulatora, diody prostownika pracują w...
Witam.Tak jak w temacie chodzi o urządzenie Volt Sinus pro 500e.Nie ładuje akumulatora.Pomiar napięcia ładowania wynosi około 7,5v.Podobnie pomiar napięcia na akumulatorze około 7 v.Co może powodować takie spadek napięcia ładowania?
Może masz niedokręcone klemy, sprawdź przewód masowy akumulatora i połączenie z masą samochodu. Jakie dokładnie jest napięcie ładowania na zaciskach akumulatora?
Diody prostownicze w szereg. Na każdej diodzie masz spadek napięcia o ok 1,2V.
Tak możesz sprawdzić pobór prądu wirnika, podłączonego do akumulatora.
Prozaiczne sprawy sprawdzone? Spadki napięcia pomiędzy słupkiem akumulatora a zaciskiem plusowym alternatora, oraz masa, tak samo, słupek - alternator.
Kol. Rycho T, rzeczywiście zapłon nie potrzebuje akumulatora, nie zauważyłem zacisku "ground" na schemacie. Niemniej czy spadek napięcia do 12V na obrotach biegu jałowego nie wydaje się podejrzany? Jedyne odbiorniki to sprzęgło elektromagnetyczne, światła i kontrolki. Czy te odbiorniki były wyłączone, czy coś innego w instalacji stwarzało duże obciążenie?...
Kolega (at)znaczny robi ekwilibrystykę słowną i miesza pojęcia, wyrzucając po drodze fragmenty urządzeń elektronicznych. Ładowarka ma za zadanie naładować akumulator lub baterię akumulatorów. Dlatego ładowarka może ograniczać prąd ładowania (zasilacz może ograniczać prąd lub wyłączać się w razie przeciążenia), ładowarka może kontrolować napięcie ładowanego...
Jak prąd będzie się zmniejszał to i na boczniku pomiarowym będzie się zmniejszał spadek napięcia
Do samego ładowania akumulatora mogłoby być coś takiego. Czerwony LED ma spadek napięcia 1.6-1.8V, więc to powinno dawać na wyjściu napięcie 13.6-13.8V (zakładając, że te LM7812 dają równo 12 - trzeba to sprawdzić, i na dodatek użyć takich, które dają takie samo napięcie - jak będą razem kupione, to powinny się nadawać, napięcie można skorygować: żółty...
Żarówka jest korzystniejsza gdyż ma nieliniową charakterystykę i w miarę spadku prądu ładowania jej opór maleje co powoduje mniejszy spadek napięcia i szybsze ładowanie.
Z tego trafa nic nie będzie,ma za małe napięcie wyjsciowe,do tego dochodzi spadek napięcia na mostku.Gdy takie "cudo" obciążysz akumulatorem to napięcie spadnie tak mocno ze nie da sie ładować. pozdrawiam
Kurcze czy w szkole już nie uczą że napięcie końcowe ładowania ogniwa kwasowo ołowiowego to 2,4 V co przy 6 celach daje 14,4V i nic więcej.
Żeby poznać faktyczne napięcie na ładowanym akumulatorze, trzeba od zmierzonego napięcia odjąć "spadek" napięcia na oporności wewnętrznej akumulatora, a on z kolei zależy od aktualnego prądu ładowania. Nieprawda. Podłącza się tylko woltomierz DC.
Witam po wycieku płynu chłodzącego zaczęły się problemy z ładowaniem a mianowicie gdy odpalę samochód napięcie na akumulatorze zaczyna spadać gdy dodam gazu napięcie się pojawia na wyższych obrotach zaczyna piszczeć chyba pasek podczas jazdy wszystko jest ok ale tylko stanę w miejscu a napięcie od razu spada i trzeba gazować albo ruszyć żeby nie padł...
A temu, że rozwaliła go niesprawna instalacja elektryczna. Wybierz sobie - brak ładowania, przeładowanie, zwarcie, zasilanie prądem zmiennym, inne...
A to by należało określić, co chcesz zasilać - czy odbiornik można zasilać napięciem np. 4.5V? Jeśli to jest dla niego za dużo, to masz dodatkową komplikację. Poza tym układ ładujący może nie wykryć naładowania akumulatora, jeśli odbiornik będzie połączony wprost do akumulatora i układ ładowania liczy prąd pobierany przez odbiornik jako prąd ładowania...
W 95% chińskich 50 cm światła są zasilane prądem przemiennym z magneta, gdzie regulator dba tylko o obcięcie wszystkiego, co powyżej 12V. Prąd stały dociera do akumulatora, klaksonu, kierunkowskazów i stopu. Więc na pewno będzie zapłon, światła, a obwody stałoprądowe działać będą do czasu spadku napięcia.
Dokładnie, a oznaką zakończenia ładowania jest początek gazowania akumulatora. Niektórzy przyjmują jako koniec ładowania spadek prądu do wartości C/100 w fazie ładowania stałym napięciem.
Przecież te napięcia są dobre, tam nie ma czego szukać. Co najwyżej sprawdź spadek napięcia między + alternatora a + akumulatora. Przyjmuje się max spadek 0,2 V.
(at)maraspruszczgd Podłącz miernik do akumulatora. Zobacz, czy jak kręcisz kluczykiem to jest spadek napięcia. Ładowałeś wcześniej te akumulatory?
spadek napięcia ładowania ładowarka spadek napięcia ładowania spadek wzrost napięcia ładowania
kondensator szeroko tworzyć instalka podświetlenie łącznika
okragon tuner łucznik naprężacz
SAS 23 KW Sparks: Jak wyłączyć zwarty termik? RLN1015B: Smart RIB Motorola czy element SMD?