Sprawdź też ciągłość cienkiego żółtego z czerwonym paskiem przewodu, idącego z lewej strony kabiny od gniazda MA do alternatora (odpowiada za wzbudzenie). https://obrazki.elektroda.pl/1381270800_...
Dowiedziałem się, że oryginalnie alternator połączony jest plusem z rozrusznikiem i następnie z akumulatorem. Rzeczywiście głupie połączenie. Czy mogę dołożyć dodatkowy przewód "plus" bezpośrednio między alternatorem i akumulatorem żeby rozwiązać problem? Ja bym tak zrobił jeśli przyczyną bylby rzeczywiście sam kabel. Rozumiem, że wszystkie punkty...
Pasek może dawać tylko chwilowe inne wartości obrotowe. Tu się Pan Grubo myli. Proszę rzetelnie sprawdzić stan paska, kól pasowych i sily naciągu.
https://www.youtube.com/watch?v=KnLzL_7g... - tutaj masz pokazany wpływ temperatury otoczenia na działanie regulatora napięcia, może nie profesjonalne ale fajnie to widać. Miłego oglądania.
Może to nieco rozjaśni sprawę (rysunek raczej poglądowy bo dotyczy FIATa Punto mk.1): http://obrazki.elektroda.net/94_11792229... Czy napięcie się zmienia pod obciążeniem? Jeśli nie to 13,8V na wolnych obrotach jest jak najbardziej w porządku.
Zmierz napięcie na zacisku alternatora i porównawczo na słupku akumulatora. Wartość 70mA na wyłączonym zapłonie jest akceptowalna, pewnie masz niefabryczne radio albo alarm.
Zachowanie samych ogniw nie budzi zastrzeżeń, ale balanser zachowuje się tak, jakby MOSFET podający napięcie na wyjście (-) nie łączył - działa jedynie ten, który podaje prąd ładowania (w przeciwnym kierunku), czyli sugerowałoby to jego uszkodzenie. Spadek 1.4-1.8 V wskazywałby na 2 szeregowe złącza diodowe (rewersyjne).
Na wolnych powinno być ładowanie u kolegi na wolnych jest prawie 14V u mnie dopiero przy 2,5 a zdarza sie ze motocykle sie utknie w korku czy cos to nie bedzie w ogole ladowania dlatego pytam co moze byc powodem.
Zmień mostek na mocniejszy, przy większym obciążeniu on wysiądzie. Czy kondensatory są z wylutu czy nowe i w dobrym stanie? Możesz spróbować raz z jednym, a potem z drugim (pojedyńczo). B6 oryginał czy podróbka (hologram) ? Próbowałeś na innym zasilaczu, np od routera 12V 1-2A lub jakimś laptopowym? Jakim napięciem i co ładujesz? Może gniazdo DC w ładowarce...
Sprawdź skrzynkę bezpieczników na akumulatorze - najprawdopodobniej masz tam wypalone i spadki napięcia.
https://obrazki.elektroda.pl/4119344400_... M. In taki Bosch, valeo. https://obrazki.elektroda.pl/5072156800_...
Do sprawdzenia regulatora wystarczy woltomierz:przy w pełni naładowanym akumulatorze napięcie na jego zaciskach podczas pracy silnika powinno mieć wartość 14 do 14,5V niezależnie od obrotów silnika i mocy obciązenia (światła). Możliwy jest spadek napięcia ładowania na wolnych obrotach przy włączonych światłach (lekko przygasają).
Po odpaleniu na wolnych obrotach 10 do 11V. W czasie jazdy ok 12 do 12,5V. Po rozgrzaniu podczas jazdy 13,5 do 14V, ale na wolnych ok 12,5V.
Nowy akumlator żelowy. I tutaj może być pies pogrzebany :-) Kiedyś miałem podobny przypadek w Quadzie chińczyku po0 zamontowaniu właśnie akumulatora żelowego. Wiem z doświadczenia, że akumulatory żelowe nie są przystosowane w pojazdach takich jak samochody osobowe, quady, skutery ze względu na to iż wymagają one innego specialnego prostownika a więc...
Po paru kilometrach nie zawsze ale czasami spada ładowanie. Zaczyna się przygasanie fisa na liczniku w rytm kierunków lub działania wycieraczek. Z aku dochodzi za mało prądu, bo przecież w 5 minut aku ci się nie rozładuje aż tak że wszystko przygasa. Jak nie klemy to masy a jak nie to to być może w samym aku być wada np na połączeniu szeregowym cel.
W Punto 2 nie ma diod wzbudzenia i zasadniczo rzadko są straty na instalacji a głównie w nich siadają mostki i regulatory. Napięcie 13.8V jest napięciem niskim. Dla mnie napięciem właściwym jest 14.2 V a po włączeniu świateł spadek 0.1V. I oczywiście wiemy że alternator nie jest pęknięty.P
Witam problem rozwiązany Założyłem regulator że starego alternatora( jakiś zamiennik kupiony rok temu ) oraz element do którego jest przykrecany cienki przewód wzbudzenia ( ukreciłem śrubę) Teraz napiecie po odpaleniu 14.44- stabilne z włączonym wentylatorem na 3/4 prędkości Po włączeniu świateł + radio i subwoofer 14.39 Dziękuję wszystkim za odpowiedzi...
W ramach wróżenia zgaduję, że pompa Lucas. Czujnik elektroniczny w pompie.
luźny pasek klinowy
Po to samo co elektrycze wspomaganie-- oszczędności nie wiadomo czego.
Przegapiłem 12v/1A. Choć to ogromnie dużo! Tablety mniej "ciągną", a ile większa moc obliczeniowa. To że wymaga, hmm, przydało by się wiedzieć przy ilu się zresetuje. Bez pomiarów, na oko, nie wykonalne... Przekaźnik w sumie i tak nie potrzebny jeśli chodzi o schemat, mały akumulator zamiast niego wpięty do katody D1, zrobi to samo. A do tego podładuje...
Kolego niemożliwe żeby napięcie mierzone na akumulatorze spadało tak nisko do 2-3 V nawet jakbyś miał problem z alternatorem to nie spadało by tak nisko najwyżej do max 11V może zacznij sprawdzanie od sprawdzenia miernika
czy jakies urzadzenie lub kosc w instalacji robiac zwarcie miałoby wplyw na odczyt w tym miejscu? Nie wiem. Przydałby się schemat. Ew. zwarcie czy nadmierny pobór prądu można zlokalizować ... mierząc prąd. :D Najlepiej by było zamontować szeregowy rezystor o małej ale znanej rezystancji np. 0.047 oma i mierzyć spadek napięcia na nim. Pomiaru dokonywałem...
Problem rozwiązany. Wymontowałem alternator, wyczyściłem, wymieniłem komutator, łożyska i jak na razie balanga. Jest 14.4 bez obciążenia a jak włączę wszystko co tylko jest w aucie to spada do 13.8(ale to tylko w celu spr.) Dziękuję.
Witam. Przygód z alternatorem ciąg dalszy. Po niedawnych problemach zmieniłem regulator na jezpol i było w miarę uzyskałem coś około 14.3 - 14.4v (specjalnie zamontowałem dzienne żeby utrzymać taki stan ładowania)oczywiście przy wyłączonych światłach nawiewie i.t.d. Ostatnio zauważyłem spadek przy tych samych wyłączonych odbiornikach napięcie ładowania...
3ah Daruj sobie nawet przy sprawnym -chyba, że jakieś LEDy. ampery na wskaźniku w prostowniku od zera zaczęły rosnąć Ampery? Ładowanie takiego aku. to 0,3A. Przy amperach szlag go trafił. Pozdrawiam.
To co mierzysz to napięcie szczątkowe. Gdybyś miał na sondach rezystor np 1k zobaczyłbyś na mierniku same zera. Bateria do naprawy, jednak zalecam wymianę całej baterii na porządną np używkę od xiaomi. Jeśli będziesz jeździł na pompowanych oponach bateria przeżyje ten sprzęt aż do całkowitego wyeksploatowania mechanicznego.
Did you check the charge current while revving the engine?
panowie mam dylemat : ładowanie w 126 p mam obecnie przy wygaszonych światłach i iinnych urzadzeniach 13,7v/wolne obroty a przy załączonych 12v i spada do 11v/ wolne obroty czy to normalne a jak dodam gazu to widać jak się światła rozjaśniaja
A to wszystko na biegu jałowym?
Dwie diody prostownicze szeregowo, każda daje 0.7V spadku.
Witam. Z takim problemem spotykałem się kilka razy. Jeżeli masz padnięty akumulator to ładowanie w wielu przypadkach też nie będzie prawidłowe. Wymień akumulator a na 90% problemy z ładowaniem znikną.
Przy wyłączonym silniku zmierz napięcie na klemach akumulaora i zapamiętaj - niech się nazywa U1. Uruchom silnik. Zmierz napięcie ponownie. Może być mniejsze niż U1 ale po ok 1 min POWINNO być już większe niż U1 i podczas pracy silnika powinno nadal rosnąć. Jeśli nie rośnie to JEST problem z ładowaniem - akumulator się rozładowuje = wtedy nie ma co...
jak wbudowany do cholery, nie opowiadajcie pierdół, ok?
witam mam problem z alternatorem a ze to v6 to alternator jest mało dostepny.mierze napiecie ładowania bez właczonych odbiorników jest 14.5v a jak włacze odborniki (swiatła , dmuchawe, grzanie szyby itp )to ładowanie spada do 13.5v . i do tego zarzy mi sie kontrolka od ladowania i im wiecej odbiorników tym mocniej .co moze być uszkodzone?? moze ktos...
Napinacz paska, jak zwalnia silnik to nie wyrabia. Nie piszczy pasek lub coś podobnego?
Po zapaleniu włączają się świece żarowe i może występować spadek napięcia na jakiś czas ale potem wraca wszystko do normy.
Witam. Problem może być z alternatorem, albo na wolnych obrotach ślizga się pasek.
Napisałeś że zdjąłeś przewód od alternatora do akumulatora i ładował 15V
Napięcie na 4.2V, limit prądu na np. 1A czy 0.1C. Przy dwu przewodowym zasilaniu przewody jak najkrótsze i jak najgrubsze aby wyeliminować spadek napięcia.
Witam Problem z ładowaniem w quadzie Arctic Cat 1000. Maksymalny prąd ładowania w tym modelu 25A. Sprzęt ma problem z utrzymywaniem napięcia pod większym obciążeniem. Jeśli akumulator jest rozładowany np. ma 12.3V odpalam quada kilka godzin jazdy bez używania wyciągarki itp. wracam do domu i następnego dnia napięcie akumulatora jest nadal 12.3 V. Po...
Jak długo napięcie na PV jest wieksze od napięcia ładowania + spadek napięcia na regulatorze wszystko będzie działało. Dlatego nie martw się napięciem Umpp niższym o ułamek wolta, a 2V mniejsze napiecie obwodu otwartego nie ma żadnego znaczenia dla ładowania. Jak wiadomo P=U*I czyli dla tej samej mocy PV przy niższym napięciu Umpp mamy większy prąd...
To raczej jest spowodowane stanem akumulatora. Zostaw na 10 h i zobacz czy dojdzie do 100%.
witam!! mam problem z ładowaniem chodzi oto ze jak jest zimny silnik to ładowanie wynosi 14.5 po 5 minutach spada do 12.60/12.00 kontrolki ładowania oczywiście nie gasną regulator napiecia wymieniony i szczotki Proszę o pomoc Dziękuje!!
Zobacz co z napięciem ładowania, spadki napięć na masie silnika ale po uruchomieniu samochodu. Spadek napięcia na sterowniku. Podglądać zasilania czujników, Zobaczyć oscyloskopem czy coś nie sieje śmiecia do instalacji.
Witam wszystkich fachowców . Problem tkwi iż przy wyższych obrotach silnika napięcie spada . wymieniłem alternator na inny i dalej ten sam problem . Napięcie ładowania bez aku w normie . golf II 1,6 d altek Bosh 65Ah
Nie wiem dokladnie jak ten UPS wyglada , ale w coniektorych bardziej skomplikowanych po wymianie baterii nalezalo zresetowac elektronike. Z regoly zwieranie czegos wewnatrz, lub jakis zwykly juper... chodzilo o to zeby zwykly smiertelnik nie byl w stanie tego sam zrobic i musial isc zrobic to do servisu... oczywiscie za drobna oplata!
A niby w jaki sposób? Prąd z zasilacza do obciążenia płynie przez diode D2 - Schottky o niewielkim spadku napięcia.
Oczywiście, przejęzyczenie.
Witam. Zadziała pod warunkiem, że zastosowana dioda prostownicza wytrzyma prąd ładowania a spadek napięcia na tejże diodzie (około 0,7V) pozwoli naładować akumulator.
zastanawia mnie co wspólnego ma wzrost obrotów ze spadkiem ładowania? Przy niskim napięciu ładowania sterownik silnika podnosi jego obroty żeby np. zwiększyć wydajność alternatora która zależy od obrotów.
Teoretycznie wystarczy LED równolegle do rezystora z odpowiednio dobranym rezystorem dla LEDa, prąd spada do zera nie ma spadku napięcia na rezystorze i LED gaśnie, będzie gasł powoli w trakcie ładowania. Jak spadek będzie za mały żeby to chciało działać to układ na jednym tranzystorze.... który ten spadek napięcia wzmocni.
Witam.Tak jak w temacie chodzi o urządzenie Volt Sinus pro 500e.Nie ładuje akumulatora.Pomiar napięcia ładowania wynosi około 7,5v.Podobnie pomiar napięcia na akumulatorze około 7 v.Co może powodować takie spadek napięcia ładowania?
"Szeregowe włączenie żarówki spowoduje ze odłoży się na niej napięcie proporcjonalne do przepływającego prądu co spowoduje spadek napięcia ładowania akumulatora." "spadek napięcia ładowania akumulatora", dalej nie kumam, kojarzy mi się to z tym jakbym mógł ładować akumulator 12 V, 1 A prostownikiem który podaje 6 V 2 A.
Zupełnie naturalne zachowanie. Na obrotach biegu jałowego nigdy nie będzie ładowania.
Co do ładowania tym prostownikiem i przy efektach jakie uzyskałeś (15.8 V i 2A), jeżeli nie ma możliwości zmiany parametrów ładowania (nie znam prostownika), to nie ładowałbym nim akumulatora bez dostępu do cel akumulatora, w celu uzupełnienia ubytków wody z elektrolitu w wyniku jej elektrolizy - bulgotanie świadczyło, że coś takiego zachodziło i to...
-> cloudpol7 http://obrazki.elektroda.pl/3402000600_1... -> Lelobass Mylisz się - będzie w stanie przewodzenia. Na dokładkę jej spadek napięcia zakłóci proces ładowania poprawnie podłączonego akumulatora.
Sprawdź ładowanie na samym alternatorze,typową usterką jest mostek łączący alternator z rozrusznikiem./za duży spadek napięcia/P
Myślę, że jest to celowe działanie, a nie skutek zintegrowana regulatora w alternatorze, w którym to najbardziej grzeją się diody. To jest skutek zintegrowania regulatora z alternatorem, ale celowo się temu nie przeciw działa, tak jak zauważyeś, żeby nie sfajczyć alternatora. Grzeje się alternator, bo gdyby grzały się diody, to ten spadek napięcia...
...ich "pobudzenia" stosuję chwilowo większy prąd ładowania. Jest to metoda ryzykowna i stosuję ją tylko w ostateczności... Jak " nie przedobrzysz" to nic nie padnie.Też tą metodą uratowałem kilkanaście szt. i się sprawdza.Sprawdź najpierw samą ładowarkę (pod obciążeniem) czy daje dostateczny prąd i napięcie .
Drugi komparator? Poza tym, spojrzałbym do datasheeta LM350: https://www.onsemi.com/pub/Collateral/LM... i ograniczył prąd ładowania. Są tam różne układy ładowarek, a najprostszy na rysunku 38. A jak już w scieżkę ładowania wtrącisz rezystancję szeregową, możesz sprawdzać napięcie na niej. Kiedy zmaleje prąd ładowania, zmaleje i spadek napięcia.
Dzien dobry po podłączeniu do ładowarki pokazuje ładowanie,bateria miała 3,58V po pół godziny spadło do 3,38V. Zdania zaczynamy wielką literą i kończymy kropką. Przed wysłaniem wiadomości użyj przycisku "Pisownia" i popraw błędy. Proszę niezwłocznie poprawić swoją wiadomość. Nie kasujemy wpisów moderacyjnych! jever 23
korozja na zaciskach (nie na oczkach tylko tam gdzie oczko ściska przewód Bardzo częsty przypadek w Oplach, zaciśnięte kable nie kontaktują w klemach akumulatora. Efektem jest własnie spadek napięcia ładowania o 0,3 - 0,5V i grzanie się klem (czasem aż można się oparzyć) W grupie VW, w samochodach które mają skrzynkę bezpieczników blaszkowych na akumulatorze...
Kolega chciał napisać 4,1V na akumulator. Masz 4 akumulatory połączone szeregowo, więc napięcie przetwornicy ustawiasz na 4x4,1V=16,4V. Prąd 0,75A jak najbardziej jest prawidłowy, gdyż w szeregowym połączeniu akumulatorów prąd jest jednakowy dla każdego akumulatora. Więcej informacji w danych katalogowych akumulatorów - prąd ładowania, napięcie końcowe,...
Posiadam kilka akumlatorów żelowych z tym problemem , że nie trzymają napięcia.Po odłączeniu ładowarki napięcie szybko spada i zatrzymuje się na poziomie około 1V 8)
stare są juz zwarte (ok. 06V). mierząc napiecie na samej bazie (bez polozenia sluchawki) napiecie jest ok. 13.5V. po polozeniu sluchawki (bez akum.) na bazie napiecie spada do 6.5V a po zalozeniu sprawnych akumulatorow napiecie od 4,4V dosc szybko rosnie w gore. prad ladowania wynosi wtedy 150mA. tranzystor Q352 - 2SD136 wyglada na sprawny. wylutowując...
Witajcie i proszę pomóżcie. Ładowarka nie ładuje baterii :) Trafo jest sprawne, na wtónym daje ok 17VAC za mostkiem prostowniczym jest jakieś 23VDC, na wyjściu ma 21,3VDC. Tylko że jak włożę baterię do ładowania to napięcie spada do 4V i tyle. Ładowarka ma 3 diody LED pomarańczowa się świeci jak włożę baterię, a reszta się jeszcze nie zaświeciła. Zdjęcia...
Witam. Samochód Toyota Avensis T25 1,8 benzyna 2008 r. Problem z ładowaniem na niskich obrotach. Alternator to DENSO 27060-OD170, został zregenerowany prawie od podstaw, trochę hałasował i słabo ładował. Wymieniłem łożyska, mostek prostowniczy, regulator napięcia, szczotki, komutator. Alternator prawie nowy. Dzisiaj podczas jazdy przy dużych opadach...
Ten prostownik (urządzenie podładowujące) nie ma automatycznego odcięcia ładowania lecz sygnalizację stanu naładowania akumulatora. Lampka powinna zapalić się po osiągnięciu założonego przez konstruktora napięcia na akumulatorze (prawdopodobnie około 14,5 V). Ładowanie trwa dalej aż do wystąpienia gazowania akumulatora. Występujący na rezystorze R1...
Te odgłosy to pewnie z transformatora. Skoki napięcia informują że pracuje cyklicznie. Ładuje do progu wyłączenia, potem następuje spadek napięcia do progu włączenia itd.
Nada się, ale czas ładowania to ok. 10 godzin. Ta ładowarka ma jakieś mechanizmy kończące ładowanie jak np. określony czas ładowania, wykrywanie spadku napięcia akumulatora (minus delta v) lub chociażby przekroczenie maksymalnego napięcia akumulatora? Ostrzeżenie jest dla tych, którzy będą próbowali ładować ogniwa cynkowo węglowe lub alkaliczne.
Witam serdecznie, Mam problem z ładowaniem akumulatora w motocyklu. Na wolnych obrotach jest normalnie 14.5V, książkowo(tak jak pisze w manualu motocykla), lecz na wyższych obrotach napięcie spada do 13.1V co jest paradoksem. Ze wzrostem obrotów silnika napięcie spada. (ladowanie spadak) Czy ktos ma jakies pomysly? Bezpieczniki sprawdzilem, oraz przeczyscilem...
Akumulatory Ni-Mh nie są przystosowane do pracy buforowej. Ciągłe ładowanie istotnie skróci ich żywotność. Niepełne rozładowywanie będzie z kolei powiększało efekt pamięciowy. Właściwości akumulatorów Ni-Mh predysponują je do pracy cyklicznej, nie mogą więc skutecznie zastąpić akumulatorów AGM, które są najtrwalsze przy pracy buforowej. Prawidłowa eksploatacja...
Dzięki za szybką odpowiedz, w Service Guide nie ma zbyt wiele konkretnych informacji. http://obrazki.elektroda.net/52_12357234... Na zdjęciu zaznaczony jest element (4411 8D514X) na którym jest zwarcie na każdym pinie (sąsiedni element jest identyczny bez zwarcia) nie miałem identycznego wlutowałem (4411 8D4V1A) i spadło napięcie baterii z...
Ok. Podłączę rower jutro pod ładowarkę na jak najdłuższy czas. Ale i tak mi się wydaje, że któreś z ogniw szlak trafił bo ten spadek napięcia ładowania, do wartości 40,5 V, nastąpił nagle. Tzn w bardzo krótkim czasie. Wcześniej przez długi czas ładowanie kończyło się na etapie 41,8. Nie wydaje mi się żeby w tak krótkim czasie rozjechały się aż tak ogniwa....
A może na początek pomiar spadku napięć na przewodach? A potem kwestia sterowania LIN czy "inteligentnych " ładowań ?
Witam wszystkich. Mam sagem myx3-2 i mam problemy z ladowaniem. Po naladowaniu baterii w innym telefonie sagem dziala normalnie. Natomiast po podpieciu ladowarki do tego egzemplarza dzieje sie cos dziwnego. Na wyjsciu na stykach do baterii jest napiecia 4.7V bez obciazenia - czyli ok. Mija 10s i napiecia spada do 0.85V. Po ponownym podlaczeniu ladowarki...
Sprawdź czy nie ma zbyt dużego spadku napięcia na złączu ładowania. A tak na marginesie, czas ładowania baterii w tabletach i telefonach Lenovo to porażka.
Pierwszy mosfet sprawny na przebicie i spadek napięcia?
Czyli rozumiem, że wystarczy "obserwować" napięcie akumulatora, czasem ładowania zupełnie się nie przejmując? Jeżeli posiadamy prostownik z ograniczeniem napięcia to czasem ładowania możemy się nie przejmować. Ze względu jednak na fakt, że akumulator posiada oporność wewnętrzną, która wymusza pewien spadek napięcia podczas przepływu przez niego prądu...
Witam! Też nie wiem, ale tak mi się wydaje, że chodzi tu o spadek napięcia ładowania, przy tak dużym prądzie, na pewno będzie spory i miałoby to znaczny wpływ na stabilizacje tego prądu i napięcia. Pozdrawiam
Nie pamiętam już jak wyglądała prądnica w maluchu, musiałem popatrzeć na zdjęcia. Wygląda na to, że posiada tylko dwa zaciski, natomiast masę łapie poprzez obudowę, wspornik do bloku silnika, montowana opaską. Jeśli silnik malowałeś porządnie np. lakierem proszkowym, to bardzo możliwe że nie masz połączenia z masą. Prądnica C-330 miała zacisk masowy...
Końcowe napięcie ładowania. BC700 wyświetla je na zmianę z prądem ładowania, pojemnością i czasem ładowania. Trzeba przypilnować proces ładowania. Akumulatory mają takie foliowe izolatory/koszulki w kolorze białym, czarnym lub niebieskim. Niebieskie wytrzymają najwięcej cykli ładowania, ale mają duży opór wewnętrzny. Białe nadają się do większości zastosowań,...
Musisz przeczyścić połączenia z akumulatorem i alternatorem. Wszystkie przewody, klemy, złącza, bo zapewne na połączeniach masz spadki napięć.
Napiecie na ogniwach pod obciazeniem wynosilo 3,1V a bez obciazenia 7,72. Chyba za duży spadek - oznacza, że wzrosła oporność wewnętrzna ogniw. Zrób analogiczny test na akumulatorkach, i sprawdz jaki tam będzie spadek napięcia.
Oprócz spadku napięcia na przewodach jest jeszcze spadek napięcia na samym boczniku miernika. W urządzeniach "wysokiej klasy" potrafi on sięgać 0,5V już przy niedużych prądach. A spadek napięcia ładowania nawet o tak małą wartość skutkuje gwałtownym spadkiem prądu ładowania.
Zapewne prostownik do używania na kolei zrobiono tak, by był bardziej odporny - tam za drogo kosztują awarie. Powodem dużego spadku napięcia przy ładowaniu mógłby być stos selenowy (ale to by oznaczało jego przegrzewanie), albo taka konstrukcja transformatora, że ma on dużą indukcyjność rozproszenia (jak transformatory w spawarkach).
Nie można. Refresh to odświeżanie - ładowanie uzupełniające, czasem rozładowanie i naładowanie. Delta V - to funkcja przydatna do akumulatorów NiMH - w okolicach pełnego naładowania wykazują spadek napięcia - po tym zachowaniu ładowarka rozpoznaje koniec ładowania.
Witam Mam problem w BMW E39,Alternator Bosch 140A. Objaw wygada tak Podczas schodzenia z obrotów 2,5 tyś do jałowych napięcie spada do 13 V a po chwili na jałowych sie normuje 14.3- 14.4 Pasek ok nie ślizga się podczas dodawania gazu jest napięcie stabilne. Czyżby to regulator ??? pozdr
Sprawdzałeś mostek prostowniczy może któraś dioda padła. Miałem podobny problem, ładowanie 13,5 - 13,8V ale nie miałem problemów z niedoładowaniem akumulatora, niestety padło sprzęgiełko i ze względu na stan łożysk i pierścieni ślizgowych zmieniłem alternator na 8 lat młodszy ładowanie 14,2 - 14,4V, niestety nie zagłębiałem się co było przyczyną niskiego...
80uA to może być prąd rozładowania. Jaki prąd był ustawiony w ładowarce? Akumulatory NiMH bardzo nie lubią wysokiej temperatury. Jeśli zepsuły się po pierwszym ładowaniu i przy tym się grzały to przyczyny mogły być następujące: 1. zbyt duży prąd ładowania i przez to nadmierna temperatura. Ładowarka powinna zatrzymać ładowanie. Tutaj zmniejszyć prąd...
Dawniej nie było stosowanych żadnych elektronicznych separatorów i akumulatory były łączone bezpośrednio, jedynie zabezpieczone bezpiecznikiem 20-30 A. Tak jak np. w przełączniku rozruchu 12/24 V. W starszych kamperach do łączenia akumulatorów stosowano przekaźnik z cewką zasilają z zacisku D+ alternatora, więc po odpaleniu silnika. Długi przewód łączący...
W falowniku ustaw napięcie maksymalne 58,4V To BMS będzie zarządzać ładowaniem. W BMS ustaw napięcie maksymalne zgodne z Twoimi preferencjami na ogniwo; np max ogniwo 3,6V x 16 = 57,6V BMS przestanie ładować aku jeśli, którekolwiek ogniwo będzie mieć napięcie powyżej 3,6V lub napięcie szeregu przekroczy 57,6V. Po spadku ww napięć BMS dalej będzie ładować.
Wymień mostek na nowy, najlepiej 35A - cena zbliżona do mostka 10 A a mniej zawodne. Objawy wskazują na uszkodzenie części mostka - prostuje jednopołówkowo, stąd przy pomiarze bez obciążenia - połowa napięcia, a po podłączeniu akumulatora - jest prąd ładowania.
Boś xxxxxxx, nie mierzysz na alternatorze tylko gdzies w instalacji , gdzie są bo muszą byc spadki napuęcia od odbiorników.
Pasek ok. Napięcie ładowania też ok. Te chwilowe spadki napięcia to albo kiepski miernik i to po prostu zakłócenia, albo wirnik alternatora ociera o obudowę z powodu rozwalonych łożysk. Chyba nic nie poradzimy, trzeba oddać alternator do zakładu, albo kupić używany. Osobiście rozebrałbym go, wymienił łożyska, szczotki i regulator, sprawdził diody i...
Kolego, sam naprawiasz sprzęt więc wiesz,że bez pomiarów się nie obejdzie, czekamy na wyniki pomiaru napięcia ładowania, zobacz także spadki napięć między alternatorem (grubszy przewód) a (+) akumulatora i miedzy masą silnika a (-) akumulatora oraz między masą karoserii a (-) akumulatora.
Tu masz schemat jak działa taki przełącznik; Już dokładnie nie pamiętam który,lecz wydaje się że ten po prawej ,bliżej rozrusznika,gdyż (+ i -)ładowania przechodzi przez styki przełącznika.Znaczny prąd ładowania akumulatora puszczany przez te styki powodował spadki napięcia na stykach ,stąd słabsze ładowanie tego akumulatora.Często podmieniało się akumulatory...
Tu masz schemat. https://obrazki.elektroda.pl/3856424800_... Czerwony led sygnalizuje podłączenie ładowarki. Zielony - prąd ładowania. R1 zapewnia spadek napięcia potrzebny do zasilenia leda zielonego. Moim zdaniem projektował to ktoś, komu nie zależało na dobrym działaniu. Z jednej strony D1 ogranicza prąd do 1A. Z drugiej zielony...
Daj diodę 1A w szereg z zasilanie reglera z D+ Nie rozumiem, wyjaśnisz mi to bardziej szczegółowo? I czy to podniesie napięcie ładowania w całym zakresie czy tylko kiedy jest rozgrzany? Ta dioda wprowadzi spadek napięcia w układzie napięcia odniesienia dla regulatora który zareaguje na to podbijając napięcie ładowania.
ładowarka spadek napięcia ładowania spadek napięcia ładowania akumulatora spadek wzrost napięcia ładowania
paliwo vectra zbiornik kocio vaillant sterowa pralka mastercook moduł schemat
momenty dokrecania programator paneli
Jak zresetować ekspres Saeco Minuto HD 8763 - krok po kroku Problem z przełączaniem z Bluetooth na radio