to przekaźnik do pompy paliwa a stukot spowodowany jest spadkiem napięcia spróbuj posmarować styki kontakt sprajem lub go wymienić
Zrobić światło stop z bezpiecznika od sygnału. Odnaleźć spadek napięcia na kierunkowskazach ( sprawdzić styki na przełączniku od awaryjnych, skrzyka bezpiecznikowa, kostka stacyjki oraz połączenie przy cienkim kablu akumulator - zasilenie instalacji. Pozdrawiam.
Np. sterując bazą tranzystora wykonawczego z cewką przekaźnika w kolektorze?
Gdybyś tą informację podał na początku, problem miałbyś już dawno rozwiązany; https://obrazki.elektroda.pl/2264286700_... Producent najwyraźniej sam nie zna parametrów podając 15A ale maks obciążenie to 10A :D Jeśli zadziała jeden, to prąd ~14A powoduje spadek napięcia na stykach wewnętrznego przekaźnika a zatem i spadek na LED,...
Tu masz schemat jak działa taki przełącznik; Już dokładnie nie pamiętam który,lecz wydaje się że ten po prawej ,bliżej rozrusznika,gdyż (+ i -)ładowania przechodzi przez styki przełącznika.Znaczny prąd ładowania akumulatora puszczany przez te styki powodował spadki napięcia na stykach ,stąd słabsze ładowanie tego akumulatora.Często podmieniało się akumulatory...
Spadek napięcia raczej nie. bardziej prawdopodobne zaśniedziałe lub zardzewiałe styki.
No to jak napisałem. Dodatkowo w zaworze jest czujnik położenia i to pewnie sterownik sapie o napięcie z czujnika. Ma być 5v ,masa i trzeci to "zwrot " do sterownika.Trzpień może i się wysuwa ale ważne jest to co widzi sterownik. Masz tester by to sprawdzić?
Takie zachowanie jest spowodowane za dużym spadkiem napięcia. Zastosuj grubsze przewody i/lub wyczyść styki złącza sprawdź połączenie masy
Wróć może jednak do przekaźnika. Skoro klika, to jest zasilany przez tranzystor MOSFET. Tego nie trzeba sprawdzać. Pozostają styki przekaźnika. Zadanie rozwiązywalne przez przeciętnego nastolatka. Do sprawdzenia napięcie przed przekaźnikiem i za przekaźnikiem. Jeżeli na stykach jest spadek, to do wymiany przekaźnik. Można wyczyścić styki żeby zobaczyć...
Post był raportowany. Przeniosłem z: Zasilanie układów elektronicznych
A może zamiast tej sprzeczki przydałoby się ustalenie, na czym powstaje ten spadek napięcia, gdzie jest jaki? zasilacz - styki - przewody - styki - zaczep.
Liczymy: 12V*0,5A+10W=6W+10W=16W ... Definitywnie szedłbym w tym kierunku. Podawanie napięcia 5V na odległość nastu metrów skończyło się u mnie po dwóch latach. W tym czasie zaiste styki zaśniedziały i doszło do innych powodów spadków napięcia (np. pogorszenie parametrów zasilacza). Tylko poprzez spliter rozwiążesz problem stabilności napięcia w dłuższej...
Ma jakieś braki lub spadki napięcia. Powinna być kostka bezpośrednio przy zmieniarce. Sprawdź jej styki i ewentualnie wyczyść.
Żarówki mają duży pobór, i wszelkie problemy na instalacji: długość, za cienkie kable, zaśniedziałe styki, duża ilość wyłączników, to daje spadek napięcia. Jedyne profesjonalne rozwiązanie, to krótki mocny kabel i NIE IDĄCY przez wyłączniki, a sterowanie przez przekaźnik w tym krótkim obwodzie. włącznik celowo obniża napięcie Nie, tego nie da się zrobić...
Skoro kolega się upiera to właśnie na rysunku jest rozwiązanie!!! A więc zasilanie +12V podłączasz przez cewkę przekaźnika do wyjścia z S2, dla pewności równolegle z przekaźnikiem połącz diodę zaporowo dla wygaszenia impulsu po spadku napięcia. Wyjście, czyli styki przekaźnika traktujesz jak zwykłą czujkę, zależnie jak wybierzesz NO lub NC i tak podłączasz...
Ten pilot, ma dynamicznie zmienny kod, więc wymaga dobrej baterii - z małym oporem wewnętrznym. Przy większym, napięcie szybko spada i nie starcza czasu na wygenerowanie i zapis nowego kodu. Może się zdarzyć, że brud, lub złe styki, powodują spadek napięcia. Wyczyść dokładnie płytkę szczoteczką, lub szorstkim pędzelkiem. Sprawdź jakość styków - może...
Cewkę antenową fal długich i jej połączenia sprawdziłeś? Styki przełącznika.
Może warto zrzucić boczki spojrzeć na te mechanizmy? Silnik nie ma tendencji do słabnięcia, jeśli jest sprawny. Wystarczy, że ktoś radośnie nasmarował mechanizm smarem, który gęstnieje na mrozie.. Do tego samo zużycie mechanizmów. Sprawdź też, jak pracuje mechanizm zasilając silnik na krótko, bezpośredni z akumulatora. Możliwe, ze masz już duże spadki...
Co było u mnie przyczyną. Oczywiście napięciowe klimaty. Pogrzebałem jeszcze w forum elektroda i znalazłem gdzieś posta z info o tym że to moduł padł, ale też może... i tu uwaga moduł może mieć złe umasowienie - więc postanowiłem to sprawdzić. I faktycznie zdjąłem moduł przeczyściłem wszystkie miejsca... założyłem - odpalił! To jest właśnie to o czym...
Spadek napięcia by ochronić styki przez szybkim zniszczeniem.
W energetyce mierzy się w taki sam sposób spadki napięć na stykach wyłączników średniego napięcia, czyli np. 15 kV. Zrobione jest to w bardzo prosty sposób: Jest transformator, którym ustawia się prąd, regulując płynnie na 100 A. Prąd ten płynie przez zamknięty styk wyłącznika (zwarcie). Jednocześnie podpina się cienkimi przewodami cyfrowy miliwoltomierz...
Miałem właśnie to napisać ale mnie ubiegłeś. Tak jak napisałeś, ilość złącz najlepiej ograniczyć do niezbędnego minimum bo każde złącze to spadek napięcia.
Z tego co widzę chodzi o spadki napięcia na płytce stykowej. Musisz zapewnić lepsze połączenia/styki. Chyba że jest jakiś specjalny sposób na wyrównywanie tych potencjałów. Pamiętaj że płytka stykowa to tylko taka zabawka do prowizorycznych połączeń. Jak chcesz mieć niezawodny układ to trzeba go zlutować.
Czasem styki przekaźnika się nadpalają i choć klikają to mały prąd przenoszą bo pojawia się rezystancja i spadek napięcia. Nie wykluczam uszkodzenia pompy stąd moje pytania o diagnostykę.
Oczyść dokładnie styki termopary ,przy tak małym napięciu zaśniedziałe styki mogą powodować duży spadek napięcia,i brak podtrzymania elektormagnesu.
Wiec jeszcze raz powtórzę kabek (styki) ma/ją dobre łączyć inaczej mogą być "cyrki"
W Toyocie każdy styk czy to w przełączniku czy nawet kostce w kostce żarówki H4 jest użyty smar. Dzięki temu nawet po 17 latach nie ma spadków napięć, a styki są w idealnym stanie. Moje pytanie: czy w instalacji 12V można używać do zakonserwowania styków zwykłego smaru, czy jest to jakiś specjalny produkt zawierający miedź? Czy można również smarować...
Sprawdzić kabel łączący alternator z rozrusznikiem i kabel łączący rozrusznik z akumulatorem. Ten pierwszy może mieć zaśniedziałe styki bądź być przełamany. Jeśli napięcia są różne, to napewno jest spadek napięcia na drodze alternator - akumulator. Domyślam się, że napięcie mierzone na alternatorze jest właściwe (13,8-14,3 V) To tyle.
W jaki sposób może być 7V ? Jeżeli by alternator nie ładował to powinno być napięcie akumulatora czyli około 12-14V. Może masz zaśniedziałe styki i spadek napięcia przez to.
Spadek napięcia na gnieżdzie bezpiecznikowym(styki).
Elektromagnes przyciąga kotwicę. Trwa to jakiś czas (miliekundy) i jest to określane mianem opóźnienia załączenia przekaźnika. W telekomunikacji wykorzystywało się tą właściwość na centralach pentaconta owalna miedziana nakładka regulowała ten czas. Styki zwierają się i prąd płynący w silniku powoduje spadek napięcia na uzwojeniu cewki elektromagnesu...
Witam Zmiana obrotów jest pewnie przez przekaźnik(nie widziałem fizycznie tego napędu) sprawdź czy nie ma na nim spadku napięcia,przez przypalone styki, lub zaśniedziałe.
czytaj EB3: za niskie napięcie zasilania lub masz uszkodzony moduł sterowania. sprawdź jakie napięcie pojawia się na stykach modułu: J8 styki 1 oraz 2 . pralki electr/aeg są dosyć wrażliwe na spadki napięć
Czyli rozłącza, ale z opóźnieniem i wtedy jest huk, i to dosyć głośny. To jest układ zabezpieczenia mający za zadanie jak sama nazwa mówi, coś zabezpieczyć - w takim urządzeniu kolumny i trochę wzmacniacz przed większymi uszkodzeniami. Jeżeli po uruchomieniu wzmacniacza wszystko jest jak należy np brak napięcia stałego na wyjściu wzmacniacza, to układ...
Dokładnie. Chodzi o spadki napięcia. Wszystkie styki zarobione i zakończone konektorami (niby pozłacanymi), myślę że wykończenia są ok. Tam gdzie była potrzeba końcówki są zalutowale cyną. Masa jest pociągnięta z akumulatora. Bezpiecznik na plusie taki sam jak na wzmaku. No niby oki. Chyba że jest mowa o czym innym.
Sprawdź styki w automacie rozrusznika są wymienne i czasami się wypalają. Zanim weźmiesz się za automat pomierz napięcie na akumulatorze w chwili gdy "stuka" jeżeli to styki to nie będzie zauważalnego spadku..
Nie napisałeś dokładnie o jakie krańcówki PILZa chodzi. No ale przyjmując, że będziesz je łączył szeregowo to należałoby oczekiwać podobnego spadku napięcia. Ale w takim wypadku możesz dać wtedy dwa przekaźniki bezpieczeństwa, rozdzielić krańcówki po tych dwóch a sygnał do PLC puścić szeregowo przez styki obu przekaźników.
Zwykły o ile pytasz o te 3 śruby od automatu. Może zanim za to się weźmiesz to sprawdź co będzie jak naładujesz aku i odłączysz kleme na noc. Moze coś Ci prąd kradnie ale jeżeli pomiary były robione po nocy to raczej wina rozrusznika. Moim zdaniem nie ma sensu pytać o długość szczotek tylko wstawić nowy szczotkotrzymacz - nie jest to majątek. Wyczyść...
Na lewym błotniku koło lampy jest opornik wtryskiwacza i tam następuje spadek napięcia. Należy oczyścić styki na złączach tego opornika i problemy znikną. Pozdrawiam.
Oprócz napięcia akumulatora jest spadek napięcia na przewodach, stykach... gdyby na prostowniku było niższe napięcie, niż na akumulatorze, to by to oznaczało (przy założeniu dodatniej oporności przewodów) przepływ prądu od akumulatora do prostownika. Ale pewnie mierniki są różnie skalibrowane i dlatego tak wyszło. Podczas ładowania do SEM akumulatora...
Mógł być tylko spadek napięcia w centralce wspomagania. Styki do czyszczenia i błąd do skasowania komputerem. Co dalej to się okaże z czasem.
Napięcie zależy bezpośrednio od temperatury/energii/ płomienia . Im wyższa temperatura tym wyższe napięcie . Podejrzewam styki na czujnikach , jeżeli spadek napięcia jest tak duży.
Podpinasz pod styki baterii, obserwujesz woltomierz i włączasz wędkę. Obserwuj czy spadek napięcia jakiś się pojawia.
Czy to oznacza że z wadliwym kondensatorem szerogowym zapłonnik nigdy nie 'odpala', czyli prąd jest za mały aby zwarł styki zapłonnika ? Nie, po próbie odpalenia świetlówki spadek napięcia na tym kondensatorze pływa. Jak widziałeś w opisie zapłonnik przestaje działać, jeśli na świetlówce ustabilizuje się napięcie około 90V. To napięcie może być przekroczone...
Włącznik elektromagnetyczny rozrusznika potrzebuje trochę prądu więc przewód zasilający go nie powinien być cienki ani uszkodzony, tak samo styki bo powstają niepotrzebne spadki napięcia. Włącznik elektromagnetyczny nie będzie pracował na zaniżonym napięciu. Gdzieś w instalacji masz spore spadki napięcia, Sprawdź wszystkie przewody głównoprądowe poczynając...
Na włączniku napięcia nie sprawdzisz bo tam jest tylko faza. Czy ruszałeś coś w nim prócz otwarcia go? Ale włącznik ma 2 styki, i można zmierzyć spadek napięcia na nim.
Kolego jeśli napięcie spadało do 10 V na akumulatorze to powinieneś zauważyć trudności z odpaleniem silnika. Chyba że ten pomiar robiłeś na kostce zasilającej to bardziej stawiał bym na utlenione styki w kostce lub spadek napięcia na wiązce zasilającej. Pozdrawiam.
ale pomimo to jest dość niska, a więc chyba ok? Najlepiej po prostu zewrzyj na krótko dwa najgrubsze przewody, które do niego wchodzą. Bez podania rezystencji to możemy tylko gdybać. A jak masz kiepskie przewody do multimetru to musisz je zewrzeć, odczytać wynik i potem odjąć go od wyniku pomiaru. Oczywiście pomiar przy zamkniętych stykach przez cewkę,...
["T5"]Super porada. [/quote] Wiem, dziękuję Ty jakoś żadnej nie wystękałeś ale krytykować innych pierwszy Może przypomnę ci że utlenione styki powodują spadek napięcia
Witam Należy sprawdzić przy zamkniętych drzwiach mikrofali ciągłość gałęzi oznaczonych na zielono i niebiesko - od wtyczki sieciowej do transformatora WN i jednego z konektorów przekaźnika Micro i Grill . Napięcie należy mierzyć przy zamkniętych drzwiach woltomierzem 1 w oznaczonych punktach - powinno ono występować na jednym z konektorów przekaźnika...
dla przekaźnika pracującego przy obciążeniu 100A 100A to stycznik nie przekaźnik. I tu ciekawostka - stycznik trójfazowy przy trzech kolejnych włączeniach nie podaje jednej fazy. Przy czwartym startuje normalnie. Spadek napięcia na podejrzanej fazie to 7VAC. Po rozebraniu okazuje się, że styki są tak upalone, że fizycznie blaszki się nie dotykają!...
Jeżeli przygasają, to musi to być spadek napięcia (regulacja, zimne luty, słabe styki na konektorach...). Nic się nie dzieje bez przyczyny, najlepiej pomierzyć-jak już wcześniej pisałem-od lamp w stronę akku.
Witam. Potrzebny będzie pomiar napięcia na żarówkach,a potem trzeba ustalić w którym miejscu następuje spadek napięcia. Prawdopodobnie będą nadpalone styki w skrzynce bezpiecznikowej albo w przekaźniku świateł mijania.Pozdrawiam.
Tylko to nie hal ale elektromagnetyczny. Jeżeli pali na zaciąg a nie na kluczuk to może zbyt duży spadek napięcia (słabe ako lub styki) albo kostka zapłonowa nie łączy dobrze.
Zanim zaczniesz wymieniac kable - oczysc styki, moze to wystarczy . A pewnego spadku napiecia nie unikniesz - to jednak plyna duze prady.
To tak, jakby gdzieś był słaby styk, zaśniedziały w zasilaniu silniczka. Ciekawe, czy masa jest dobra? Dobrze byłoby podnieść pióra i uruchomić a potem odłączyć cięgna, by zrobić próbę bez uruchamiania cięgien. Wtedy wyeliminowałbyś zacieranie na osiach ramion. Może padać sam silniczek z wyeksploatowania, zjechane szczotki. A na dzień dobry sprawdziłbym...
Skoro podłączone na krótko działa, a nie działa z instalacji pojazdu, to masz problem gdzieś w niej. Pewnie stacyjka się skończyła. Wypalone styki i spadek napięcia. Spróbuj w kostce stacyjki zmostkować przewody.
Ze zdjęć wydaje się, że elektronika jest zasilana beztransformatorowo. Zasilanie silniczka często jest pełnookresowo przez diody z odczepów grzałki. Może sprawdzić napięcie wyprostowane, czy któraś nie traci kontaktu? Co ze szczotkami silniczka? Jeżeli ma przebłyski sprawności podejrzewam jakieś styki. Jednak tam wszędzie jest napięcie sieciowe!
Sprawdzić należałoby też koniecznie rezystor "bezpiecznikowy" R830 i napięcie przed nim w chwili załączenia silnika. Istnieje też możliwość, że styki przełącznika są utlenione.
(at)rexman Hasło: Przekaźnik. Zasilanie po stacyjce na cewkę, styki robocze załączają stałe zasilanie na gniazdo. Lodówek i zasilaczy do laptopów nie podłącza się przez rozgałęziacze.
Ciśnienie ustawione na 2 bary. Przy nagrzewaniu i chłodzeniu kotła wskazówka nic się nie zmienia(lub jest to zmiana wręcz niezauważalna). Cały czas utrzymuje jednakowe ciśnienie. Nie ma też konieczności dopuszczania wody do układu. Jak sprawdzić naczynie przeponowe Jeśli ciśnienie tak się zachowuje, to nie ma co zaczepiać naczynia przeponowego, bo...
Ale zauważ, że przy 1L/min woda poleci cienkim (nawet bardzo) strumieniem. Jeśli spadek napięcia występuje już w TG, to sprawa jest poważniejsza...Jeśli nie, to wymiana przewodu na 3x 2.5 Cu (jeśli przekrój przewodu powoduje spadek napięcia, może luźny styk) powinna trochę poprawić ten stan.
Witam, właśnie czegoś takiego szukam, ale jest wiele chińskich, które raczej zmieniają źródło po zaniku napięcia z sieci, proszę o jakiegoś gotowca lub schemat do własnoręcznego montażu, za wszelką pomoc bardzo dziękuję. Znalazłem jeszcze coś takiego i chyba to mi wystarczy. https://obrazki.elektroda.pl/6924167000_... Dodano po 28 Proszę...
Przekaźniki nie będą potrzebne, wyjście PC817 (piny 3 i 4) robi za styki przekaźnika - te piny "zwierają" się ze sobą gdy obracasz gałką enkodera. Możesz je podłączyć wprost do wejścia sterującego radia, do odpowiednich gałęzi w drabince rezystorowej. Oczywiście to nie jest styk idealny, pojawi się tam spadek napięcia zależnie od wartości prądu ale...
Stacyjka? Sprawdź spadek napięcia na styku stacyjki.
Witam. Do gniazdka 1,5 mm2, 15 m - to raczej nie dzieło elektryka... Przewód zasilający gniazdko o przekroju 1,5 mm2? Konieczne zbadanie stanu instalacji, styki na połączeniach, impedancja pętli zwarcia, i inne. Pozdrawiam. Andrzej
Nie wiem czy dobrze zrozumialem Twoj opis, jakbym sie mylil to prosze popraw. Mam podniesc uklad DIALOG, wyczyscic pola lutownicze pod nim na plycie i sprawdzac przejscie miedzy tymi polami a tranzystorami i 3 stykiem baterii? A jaki prad pobiera to musze pomierzyc, tylko tu nastepne moje pytanie mam mierzyc pobor pradu miedzy + a - czy miedzy 3 stykiem...
Masz spadek napięcia podczas nadawania. Przeczyść styki, szczególnie przy bezpieczniku. Sprawdź masę, jak możesz zmierz napięcie na wejściu do radia - wtyczce przy podłączonej antenie i naciśniętym PTT. Nie powinno spaść poniżej 10 V.
Masz za słaby transformator lub ma miękką charakterystykę pod obciążeniem . Radia pracują nie wiem czy wszystkie w zakresie 11-15.9 V. Poza tym zakresem się wyłączy. Bliżej górnej granicy nastąpi szybsze zużycie się elektroniki o czym napisane jest wyżej. Porównaj spadki napięcia na samym transformatorze i przy samym radiu. Kiedyś miałem podobną konstrukcję...
Przy samej manetce te styki nie są najlepszej jakości.
MOSFETa bez wątpienia trzeba wymienić, na jakiś o niższym Vgs(th) ale układ zrobiony bezmyślnie, na płytce stykowej też nie będzie działał. Można użyć płytki stykowej tak aby prąd obciążenia nie płynął przez jej styki, a spadki napięcia na masie nie zakłócały pracy regulatora, no ale to już nie jest użycie bezmyślne, więc nie każdy potrafi.
Czym wytłumaczyć wysoki spadek napięcia przy spawaniu przy zwiniętym przedłużaczu? Producenci "markowych" przedłużaczy podają że zwinięty można obciążyć 1/3 prądu znamionowego (temperatura). Niestety nie wiem jak wyjaśnić różnicę spadku napięcia przy przedłużaczu zwiniętym i rozwiniętym. Miałem styczność z paroma takimi przedłużaczami, chyba można...
Może masz za cienkie przewody do silnika albo regulatora prędkości i robią Ci się spadki napięcia, może styki nie są dobrze dokręcone albo są zaśniedziałe - skorodowane. Dlatego napięcie spada. Inna przyczyna to niedoładowane lub uszkodzone aku. Co do BMS to temat rzeka, generalnie dobry BMS powinien być dobrany do prądu MAX ogniw jaki z nich ciągniesz...
Jeżeli pali na śruby,to wina automatu,który był wymieniany.Lecz jeszcze sprawdź tak Podaj napięcie z grubej śruby na zacisk sterujący automatem (może być oznaczony 50) Jeżeli rozrusznik zadziała ,to oznacza że jest niskie napięcie gdy startujesz z kluczyka(spadki napięcia na instalacji,sprawdź miernikiem) Jeżeli automat tylko stuka ,tak w przypadku...
Przede wszystkim zmienić firmę konserwującą dźwig skoro trzeba na forach szukać rozwiązania i im podawać na tacy, co i gdzie sprawdzić. Z drugiej strony ci ludzie są też bezradni na chińską nieznaną technologię, którą narzuca koniunktura. Zasłaniają się jak mogą czymkolwiek aby tylko nie zrzucić winy na zastosowane i wymuszone technologie, których do...
Sprawdź masę dochodzącą do silniczka, a jeśli nie to styki czy nie wypalone.
Wystarczą dwa przekaźniki ze stykiem przełączanym. Styki bazowe podłączasz do silnika a przełączane do masy i +12V tylko tak by styk normalnie zwarty był podłączony do masy. Wtedy załączenie 1 albo drugiego przekaźnika spowoduje start silnika i albo w lewo albo w prawo zależnie który przekaźnik wyzwolisz. Układ jest w miarę bezpieczny bo nawet załączenie...
To zmierz pod obciążeniem napięcie sieciowe w tych dwóch gniazdach na tylnej ściance amplitunera. Te gniazda są załączane niezależnym przekaźnikiem, możliwe że jego styki są tak zanieczyszczone że powodują spadek napięcia. Pomiar musi być koniecznie z włączonym obciążeniem, np. gramofonem w jednym z tych gniazdek. W drugim gniazdku można wówczas zmierzyć...
myśle że masz problem z zasilaniem w momencie wibry i audio zwiększony pobór prądu co powoduje spadek napięcia na jakimś styku lub elemencie w torze zasilania i telefon się wyłącza sprawdziłeśtor zasilania telefonu podmieniłeś akumulator Dodano po 7 myśle że masz problem z zasilaniem w momencie wibry i audio zwiększony pobór prądu co powoduje spadek...
Sprawdź styki w kluczyku (czystość), przez które bateria łączy z resztą elektroniki, bo na nich może odkładać się spadek napięcia, który może powodować, że bateria traktowana jest jak zużyta.
Witam, mam ten sam problem tylko z jednymi drzwiami, przednie drzwi pasażera, jak np. słucham radia na postoju i lekko osłabi akumulator to czasem potrafią się nie zamknąć i muszę właczyć silinik na 10s i wtedy zamkną się :) tak jak by tam coś nie stykało i robiło większy spadek napięcia. Gdzie zlokalizować te styki. Tylnia wkładka drzwi kierowcy, gdzie...
Można taki zrobić. Kontaktron w roli czujnika. Uzwijenie prądowe zewrze styki i te coś załączą. Można szredowo z kuchnią włączyć mostek prostowniczy, opornik i mierzyć na nim spadek napięcia. To już jest niebezpieczne dla amatora.
Sprawdź dokładnie kostkę połączeniową pedału regulatora obrotów, piny mogły zaśniedzieć i stąd przyczyna, nisko przy dywaniku gromadzi się wilgoć i styki mogły zaśniedzieć i zwyczajnie nie łączą, częsta przypadłość przy wiekowych autach.
To jest dioda gasząca szpilki generowane przez cewkę przekaźnika. Wszystko tutaj jest w porządku, mierzysz oporność cewki :). Usterki szukaj gdzie indziej. Zacząłbym od samego przekaźnika, bo pewnie ma wypalone styki.
Jakieś pomysły co mogę jeszcze zrobić? Przede wszystkim sprawdź bramę pod kątem mechanicznym, przesmaruj to co trzeba, sprawdź naciąg sprężyn i działanie ręczne. Sprawdź rolkę napinacza łańcucha w szynie i naprężenie łańcucha. Jak wszystko będzie lekko chodziło i efekt pozostanie zmierz napięcia na mostku prostowniczym w bezruchu jak i podczas pracy....
Przy czyszczeniu, ale bez rozebrania silnika zasyfionego komutatora nie zobaczysz, a sam silnik najprawdopodobniej zanitowany i jego demontaż niemożliwy w amatorskich warunkach - dlatego pisałem o pomiarze prądu - mogła by to być wskazówka i ew. potwierdzenie hipotezy zabrudzonego komutatora. Sam wtyczka (cienkie styki i sprężynka) może wpływać co najwyżej...
Zgadzam się z kolegą Grzegorz_madera że można założyć iż alternator jest sprawny,a wina leży po stronie instalacji ciągnika. Być może podczas mycia skorodowały połączenia pod wpływem wody i powstają spadki napięć. Niech kolega sprawdzi czy któreś styki nie robią się ciepłe, a dla pewności wszystkie przeczyści. Następnie należy sprawdzić napięcie w poszczególnych...
Masz na myśli lampkę sygnalizacyjną oznaczoną jako h101? Ona zasilana jest po przez rezystor R4 i styki przekaźnika d2. Sprawdź stan styków przekaźników i ewentualnie wyczyść je. Tak samo sprawdź stan wszystkich przewodów i złącz. Styki przekaźnika d2 zaznaczyłem na czerwono a d6 na zielono. Przekaźnik d6 załączany jest w chwili gdy przez rezystory...
...co właściwie robi ten kondensator 6-mikrofaradowy? Jest niezbędny do zasilania drugiego uzwojenia wentylatora i jego prawidłowej pracy. Można wymienić kondensatory, można do uzwojenia wentylatora dołożyć żarówkę i obserwować czy przygasa przy zmianach prędkości, można mierzyć prądy obu uzwojeń silnika, można mierzyć spadki napięcia na kondensatorze...
Przekaźnik ze stykami NO (normalnie otwarte) cewka zasilona napięciem, które ma obserwować, - do styków, które się zewrą po spadku/zaniku napięcia podłączyć zwykły brzęczyk/piszczyk/alarm np. na 5 V (3xR6 AA)
Może problemem jest spadek napięcia na fototranzystorze. Musisz pamiętać, że na styku mechanicznym nie ma spadku napięcia, na rezystorze przy bardzo małym prądzie też praktycznie nie ma. A na fototranzystorze jest spadek około 0.7V. Dziwne byłoby jednak, gdyby to było przyczyną niedziałania.
Problem rozwiązany. Problem leżał w 4 przekaźnikach. Po kilkunatu latach miały one powypalane styki. Rozebranie ich oraz wyczyszcenie przywróciło działanie centrali a w szczególności fotokomórek.
Tak. Znajdź styki prądowe najpierw abyś bezpiecznika nie spalił.
Zaśniedziałe styki mogą tłumaczyć dziwne spadki napięcia. To układ prądu zmiennego nie stałego Zapomniałem :( Oporność cewki przekaźnika rzędu 50 Ω i prąd rzędu 300 mA. Ale nawet dla takiego prądu na przewodach o oporności 2Ω spadek napięcia poniżej 1V.
Temat mi uciekł więc odświeżam i przepraszam, ze tak późno (gdyby ktoś jeszcze potrzebował). Odpowiadając na Twoje pytanie, jeśli zastosowałbyś prawdziwe przekaźniki bistabilne, to po wyłączeniu zasilania (spadku napięcia na cewkach) ich styki pozostałyby w pierwotnym stanie i cały układ "pamięta" ostatni kierunek. Także wymień przekaźniki i problem...
Zasilanie dmuchawy brane jest z bezpiecznika 50A pod BSM może zaśniedziały styki. Później napięcie jest podawane poprzez przekaźnik do dmuchawy . Wystarczy sprawdzić w którym miejscu powstaje spadek napięcia . Po 2008 bezpiecznik może być 80A
Przejrzałem schemat. Do rezystora R575 prowadzi połączenie wprost z mostka Graetza (za uzwojeniem wtórnym transformatora), na którego wyjściu jest kondensator elektrolityczny 470 µF/16 V. Tu nie ma skąd przyjść długotrwałe wyższe napięcie - chyba że wzrośnie w sieci energetycznej. Stabilizator +5 V na tranzystorze Q558 zasila praktycznie cały układ...
witam - zgadza się - spadek napięcia na stykach w lampach + masa - im wyższy prąd tym większy spadek napięcia .... a niestety lampy są łączone są z jednej do drugiej (stop + pozycja) - zrób to co pisałem ja i Paw_el - naprawde skutkuje, pod warunkiem, że oczyści się dardzo dobrze styki - przekaźmiki też pomagają - ale w przypadku dużej rezystancji masy...
Nie wiem jak to jest w tym silniku. U mnie w corolli, napięcie na pompie paliwa pojawia się dopiero podczas kręcenia rozrusznikiem. Z tego co autor w pierwszym poście jest podobnie, z tym, że tam pojawiało się napięcie 0.5V. Ja w takiej sutuacji, jeżeli pompa załączana jest przez przekaźnik, to sprawdziłbym styki robocze tego przekaźnika, bo mogą być...
W materiale o Co myślicie o takiej próbie, czy warto ją wykonać, jakie warunki łączeniowe dobrać? Dla testu obciążenia rezystancyjnego pomyślałem o układzie jak poniżej. Przekaźniki kolejno załączane na 100ms, prąd DC zbliżony do znamionowego ograniczony rezystorem R1, pomiar spadku napięcia, cykl powtarzamy co 1s. Przekaźnik RY4 - zabezpieczenie przed...
styki wysokiego napięcia spadek napięcia rozruchu spadek napięcia agregat
światła mijania panda astra szarpanie piła odpala
drukarka canon epson brother mikrokomputer cobra1
Schemat instalacji elektrycznej Benzer 50 - gdzie znaleźć? Koszt modułów zasilania i wyświetlacza Electrolux KOAAS31WX