Poszukałem troche i znalazłem rozwiązanie na PMOS, Dren do +,Bramka do masy - Czy to rozwiązanie miałeś na myśli ? Taki tranzystor spowoduje spadek napiecia przy ładowaniu - Czy w okolicy 11-15V moge liczyć ze będzie w miarę liniowy i nie bedzie przekłamywać mi pomiarów ? Znalazłem taki tranzystor IRF7240 - prąd max 5A potrzebny mi - nada się do zabezpieczenia?
Masz Problem jak sam napisałes z masą lub z ładowaniem. Powinienes miec około 14V ładowania. Sprawdź równierz spadki napiecia. Wepnij voltomierz pomiedzy minus aku i mase silnika, oraz plus aku i plus odbiornika, alternatora itp. Sprawdź równierz polaczenia i bezpieczniki na aku.
najlepiej przewody o średnicy 50-70mm2 (na mniejszych wystepują zbyt duże spadki napiecia podczas ładowania i grania - biorąc pod uwage dużą odległość) przekaźnik 40A jest za mały - nie wytrzyma prądu ładowania + spadki napiecia, potrzebny jest duzy stycznik o możliwościach stałego przepływu ok 150A np coś na wzór elektromagnesu od rozrusznika kińce...
Sprawdz miernikiem napiecie przy alternatorze a potem przy akumulatorze i tak bedziez wiedzial gdzie sa spadki napiecia.
Ale kombinujecie. Skoro to jest stabilizator napiecia na 3V a ty w to wlaczasz 2 baterie 1,5V to spadek napiecia ktory ma sie odlozyc na rezystancji wewnetrznej baterii jest tak maly ze prad ktory ten spadek wywoluje rowniez bedzie mniejszy.
Zanim zaczniesz wymieniac kable - oczysc styki, moze to wystarczy . A pewnego spadku napiecia nie unikniesz - to jednak plyna duze prady.
Pierwsze ten niebieski to też PWM. Mppt 30A do tego panelu kosztuje 500zł. Nie widac instalacji ale jakiej średnicy kable dałeś miedzy regulatorem a akumulatorami ( wyglada to jak spadek napiecia na kablu i regulator odcina wczesniej.
Witam mam problem odnosnie ładowania akumulatora. Posiadam vw golfa 1.3, alternator BOSH, problem polega na tym ze jesli samochod chodzi na wolnych obrotach wszystkie odbiorniki sa wyłaczoneto napiecie na zaciskach aku wynosi 14.2V a przy obrotach 2000-3000 tys. spada na 13.9-14.0. Na wlaczonych swiatłach jest jeszcze nizsze dodam ze ostatnio wymieniłem...
Witaj To moze rozrysuj schemat coby mozna było zobaczyc jaki to układ i okreslic wartość rezystora. Układów ładowania sa krocie więc trudno zgadywać. Podejrzewam ze masz tam tranzystor ograniczajacy prad ładowania (mozliwe ze opornik pomiarowy w obwodzie roboczym tego tranzystora to właśnie Twoj rezystorek - spadek napiecia na nim "ustawia" prąd ładowania...
Czy na starym akumulatorze tez byl taki spadek napiecia?
Co kucharz to przepis .... ja nie martwilbym sie takim malym spadkiem napiecia. 27.3 tez naladuje akumulatory :). 26V zaczalbym sie zastanawiac,a 25 V szukalbym usterki lub duzego poboru pradu .
Minus do masy pojazdu tak(minus)tego układu jak i (minus) aku. Mostek 5A wystarcza, lub mostek z diod schotkiego (różnica taka, że zwykła dioda prostownicza ma spadek napięcia około 06-0,7V a schotkiego 0,3-0-5V)co robi taką różnice , że zamiast 10V wystarczy 9V z hakiem do procesu ładowania. Dodano po 12 W sumie to proces ładowania zacznie się już...
Czy do Exusa V10 mozna załozyc powiadomienie GSM?? Wątpie, ponieważ ma czujnik spadku napiecia a pobór pradu przy ładowaniu tel komórkowego jest duzy.
Możesz mi przybliżyć w jaki sposób ładować przez rezystor? i jaki rezystor dla ładowania akumulatora 12 v a jaki dla 6 V ?? i jaki rezystor? Z prawa Ohma wyliczony rezystor, biorąc pod uwagę spadek napiecia na nim i żądany prad ładowania.
w maluchah to bylo nagminne a w poldku ...?a moze sprawdzic jaki jest spadek napiecia na przewodzie ladujacym.
A i serwis stwierdził wtedy, że ładowarka powinna "wrzucić" tyle mAh, ile wykazało u nich przy rozładowaniu. Sprawność "coulombic efficiency" (nie znam polskiego odpowiednika terminu, nie tłumaczył dosłownie) dla LiIon jest ponad 99%, więc używajac kilka razy tego samego obciążenia i ładowarki uzyskamy identyczne wyniki. Jeśli będziesz zmieniać ładowarkę...
czyli mam rozumiec, ze po tym duzym spadku napiecia ogniwa sa juz w pelni naladowane?
Mysle, ze ponizszy układ musi dzialac. R trzeba by dobrac, zaczalbym od 1k w dół. uP bierze na tyle mały prad, ze nawet na takiej rezystancji nie bedzie spadku napiecia.
Kolego-elektryka to nauka o stykach. Ćwicz! jak kolega napisal... Okazalo sie, ze alternator prz mocowaniu niemial podkladki i niedalo sie go odpowiednio "dociągnąć", pewnie stąd spadki napiecia. Puki co ładowanie jest ok. Dziekuje za pomoc !
Gdzies czytalem że większa pojemnosc a tym samym prąd też, może uszkodzić akumulator.Varta to nowa techologia akumulatorów spadek napiecia zmierz przy rozruchu.
Myślę, że jest to celowe działanie, a nie skutek zintegrowana regulatora w alternatorze, w którym to najbardziej grzeją się diody. To jest skutek zintegrowania regulatora z alternatorem, ale celowo się temu nie przeciw działa, tak jak zauważyeś, żeby nie sfajczyć alternatora. Grzeje się alternator, bo gdyby grzały się diody, to ten spadek napięcia...
Problem tkwił na linii +B. Słabe połaczenie na szegegowym kondensatorze przeciwzakłóceniowym wywoływało spadek napiecia. Dzięki.
To czemu kabel sie przegrzal? Przeciez nie moglo przez niego plynac wiecej jak 120A. A zmieni sie tyle ze rezystancja bedzie mniejsza i mniejszy spadek napiecia.
napiecei ladowania powinno byc zbliozen do napiecia baterii
Chyba nie rozumiesz. Przy rozruchu prad moze przekroczyc 300A, To chyba Ty nie rozumiesz. http://obrazki.elektroda.pl/8663171400_1... Wszystko sie zgadza, tylko w samochodzie to troche nie tak. Tak byloby po przerobkach, o ktorych pisze. I teraz wyobraz sobie w miejscu twojego amperomierza, bocznik, pozwalajacy na pomiar malych pradow....
Trafo 12V i spadek napiecia na diodach, tak? A wiesz że na kondensatorze filtrującym (podłacza sie go za mostkiem zgodnie z polaryzacją) wzrasta napięcie o 1.41 ...? 14.4V można obniżyć podłaczając dodatkowe diody prostownicze, następuje na nich spadek napiecia...
witam, dwa pytania: 1. Czy to prawda, ze takich akumulatorow nie mozna ladowac prostownikiem do ladowania akumulatorow samochodowych? 2. Jak zbudowac tanie urzadzenie ostrzegajace spadkiem napiecia ponizej 10,5v?
Mozna tez sprobowac wkodowac nanowo piloty centralka mogla je zgubic przy spadku napiecia
1V spadku napiecia pod obciążeniem miedzy alternatorem a akumulatorem to nie może tak być. Przewód od akumulatora plusowy do alternatora pewnie idzie po drodze na rozrusznik do sprawdzenia cala droga. Tak samo masa alternatora rozrusznika.
Oczywiście, układ można uprościć, poświęcając niektóre funkcje. 1. LM317 jest stabilizatorem, który na swoich zaciskach WYJŚCIOWYCH (Out i Com) ma ZAWSZE (a przynajmniej bardzo stara się mieć ...) około 1,2V. Jeżeli na wyjściu "powiesimy" opornik R1, np. 120 ohmów, to przez ten opornik "chce" płynąć ok. 10mA. Jeżeli "poniżej" tego opornika damy następny,...
Nieprzesadzam, kupiłem na 14V - dawał 14,3 ale szybkopadł. Oryginalny jest na 14V daje 13,3-13,5V. Teraz kupiony na 14,5 daje 14,1. Przewertowałem kilka rózniastych artykułów na ten temat i wychodzi na to ze te oporniki które zaznaczyłęm , sa odpowiedzialne za spadek napiecia z D+ czyli za napiecia ładowania, podobnie działa to w maluchowskim tak jak...
Gromadzenie energii w kondensatorach rzadko sie opłaca. Przelicz po prostu spadek napiecia na baterii kondensatorow po czasie jaki cie interesuje jako podtrzymanie. Nie zapomnij że kontroler ladowania tez jest wymagany: pusty kondensator to zwarcie, a 10F ładowane pradem 10A po sekundzie bedzie mialo tylko 1V.
Zobacz co z napięciem ładowania, spadki napięć na masie silnika ale po uruchomieniu samochodu. Spadek napięcia na sterowniku. Podglądać zasilania czujników, Zobaczyć oscyloskopem czy coś nie sieje śmiecia do instalacji.
witam!! mam problem z ładowaniem chodzi oto ze jak jest zimny silnik to ładowanie wynosi 14.5 po 5 minutach spada do 12.60/12.00 kontrolki ładowania oczywiście nie gasną regulator napiecia wymieniony i szczotki Proszę o pomoc Dziękuje!!
Tak bedzie,bo przez zarowke przeplywa prad do zasilenia przekaznika powodujac powstanie spadku napiecia,ktory to spadek rozrzaza zarowke :) taki bedzie efekt podlaczania przekaznika do kontroli ladowania.
masz dobre ładowanie, a spadki napiecia mogą byc nawet poniżej 12v nic niezwykłego. Zły trop
Musisz przeczyścić połączenia z akumulatorem i alternatorem. Wszystkie przewody, klemy, złącza, bo zapewne na połączeniach masz spadki napięć.
Witka! Schemat wszystko wyjaśnia,dioda tu jest elementem z którego pobiera się spadek napiecia do czujnika prądu ładowania.Przy dobranym napięciu ładowania(zasilacz) dioda czerwona powinna się wygasić po naładowaniu aku.(moje przypuszczenie). Jedna uwaga !!! Takie zniszczenia(zasilacz i ta dioda)sugerują uszkodzenie akumulatora(zwarcie ogniw w baterii)....
Wymiary 6,5x2 cm Co do paluszkow to mozna laczyc tak Nimh-y/Nicd z Lionami? Mi sie wydaje ze raczej nie... Takie sa napiecia:
Pobierasz "masę" dla przedwzmacniacza z punktu, w którym istnieje różnica napięć w stosunku do "masy" końcówki - i tam występuje napięcie przydźwieku pochodzace od impulsowego ładowania kondensatorów filtrujacych. Aby uniknąć takiego przydźwięku wszystkie wyprowadzenia "masy" fizycznie powinny się zbiegać w tym samym punkcie: może zaistnieć spadek napięcia...
A ta kontrolka słabo świeci po włączeniu zapłonu czy podczas pracy silnika.? Jak podczas pracy silnika podłącz kontrolkę bezpośrednio przy alternatorze,jak będzie ok masz spadek napiecia na instalacji i ta różnica powoduje żarzenie . 2 metody naprawy.
Niestety i tak nie zkumałem za bardzo jak mam to zrobić :( Jak by ktoś mógł narysować i wrzucić schemat już z dopasowanymi parametrami do mojego pakietu to był bym wielce wdzieczny :) A co do tego co tam wyczytałem to mam kilka pytań: :arrow: Jaki mam dać trznsformator?? :arrow: Jakie dać diody prostownicze (ilo amperowe)?? :arrow: Czy trzeba dawać...
Akumulator ładuje sie wtedy jak spadek napiecia jest 9V oczywiscie chodzi o zime , 10h i jest naładowany nie przekraczasz 16,5v chodzi tu o pierwszej zimie na prąd już wtedy nie patrzysz.Tak więc jak prostownik będzie miał regulacje prądową i nie za wielkie napiecie (odpowiednie) ładowania to będzie odpowiednim prostownikiem.
Wymieniłem aku ,nawet alternator i bez zmian ładowanie 11v gasnie jak się nagrzeje .
Witam Jezeli masz ladowanie na poziomie 12.7 V to jest stanowczo za malo. Ładowanie powinno sie wachac w granicach 13,8 V - 14,2 V w zaleznosci od obciazenia (swiatla, dmuchawa, itp.). Jak zachowuje sie kontrolka ladowania, czy rzaży??. Moga to byc diody w alternatorze, regolator, itp. Najprawdopodobniej nie obedzie sie bez wyciagniecia i pomierzenia...
Witam serdecznie. To znowu ja z kolejnym problemem dotyczącym tego poczciwego starego lecz chodzącego clio. Mianowicie problem dotyczy zbyd duzego spadku napiecia na przewodzie prądowym idącym od alternatora do amumulatora. Ale od poczatku... Walczę z piszczacym paskiem osprzetu i dzis majsterkujac troszke postanowilem pomierzyc napiecia ładowania alternatora...
wlacz w bios funkcje smart i przeskanuj na Bad sektory=> (reset kompa) moze lozysko padlo lub sie zaciera zmierz napiecie +5 V i +12 V zasilajace HDD (najlepiej podczas pracy dysku (czy wystepuja spadki napiecia)
Drut dowinąć trzeba na wierzch już istniejącego uzwojenia (i połączyć szeregowo z istniejącym), o średnicy odpowiedniej do pobieranego prądu, dla Ciebie wystarczy drut w emalii o średnicy 1,4mm. Wyższe napięcie jest potrzebne dlatego, że na prostowniku i na układzie regulującym masz spadek napięcia. Prawdę powiedziawszy, doładowania akumulatora 12V/45Ah...
dioda wzbudzenia lub spadki napiec pomierz róznica napiecia pomiedzy akumulatorem a alternatorem
Spadki napięć.
, bo z jednej strony alternator idzie pełna parą z drugiej zaś napięcie (12,65) wskazuje, że nie ma ładowania Alternator potrafi podać około 100 A (nie wiem jaki masz dokładnie model, nieistotne). Do tego akumulator potrafi jeszcze więcej. Co może spowodować, aż taki spadek napiecia? Akumulator masz sprawny? Możesz podmienić na inny? PS: Sorry, doczytałem,...
Nic nie pokazuje :/ albo miernik coś szwankuje, sprawdze jeszcze pozniej na starym dobrym analogu :) Nie mniej zmierzylem sobie napiecie na odpalonym silniku i roznica napiecia miedzy klema odlaczona od aku i podlaczona to ponad 1V to normalny spadek?
Te różnice wynikają z różnicy pomiędzy napięciem szczytowym i skutecznym. W przypadku transformatorów, producenci podają napięcia skuteczne. Multimetr z funkcją RMS mierzy napięcie skuteczne przebiegu sinusoidalnego. Ale napięcie szczytowe tego napięcia jest wyższe o pierwiastek kwadratowy z 2 czyli ok. 1,414 razy. Po wyprostowaniu tego napięcia, kondenasatory...
Witam, Chciał bym odswieżyć temat. Po roku bezawaryjnego użytkowania znowu mam problem z ładowaniem akumulatora( spadek napięcia do 4v pod obciążeniem) . Napiecia na kostce instalacji od iskrownika ok 8,4v, mostek wymieniłem na nowy współczesny, niestety po chwili od odpalenia silnika przez chwile jest fajny prąd , zaraz pada do 0. Czy może mostek co...
No więc tak dziś podładowałem akumulator i wymieniłem wszystkie złaczkiprzy rygulatorze napięcuia , orazprzy przekaźniku. mierzyłem napiecie akumulatora multimetrem oraz jednoczenie natężenie kleszczami dica. napiecie po naładowaniu było 13v, natmiast po włączeniu capka napiecie ładowania było od 15 do 16.5v aprąd ładowania przy średnich obrotach silnika...
Masz spadek napiecia,akumulator, rozrusznik,zasilania,masy. Co z tego że nowy,ładowany,jak masz wiadro dziurawe to wody nie nalejesz. Tyle.
W poprzednim poscie byl maly blad. Ogniwa bez obciazenia mialy oczywiscie 3,7 a nie 7,7. Wlasnie sprawdzilem na ogniwach ze sprawnej baterii i spadek napiecia na ogniwach byl 0,3V wiec duzo mniej. ----------------- 06 Wrz 2005 22:10 Czy naprawde nikt nie ma pomyslu na ta baterię? Post został scalony !
Wymienilem wlasnie mostek prostowniczy. Padla jedna z diod dodatnich. Po pomiarach na calym mostku w jedna strone mam spadek napiecia ok. 1.2V w druga strone nieskonczonosc Ohm. Czy to jest prawidlowa wartosc?? Jezeli tak to jedna dioda ma spadek napiecia ok. 0.6V, tzn. ze pomiar 6 diod jest 1.2V. Nie rozumiem....
Co do diody ze spadkiem napiecia 0,4V to poszukaj jakiejs germanowej albo 2x w szeregu shotkiego. A co do skoku napiecia do 5,45V. W momecie kiedy podpinasz mocne obciazenie tranzystor wyjsciowy w lm2575 daje tyle ile fabryka dala az do mometu osiagniecia napiecia 5V po czym odcina sie calkowicie i tak na zmiane. po przepuszczeniu takiego "prostokata"...
Dzień dobry, Niestety mój "wynalazek" nie nadaje się do Twojego układu. Wydaje mi się, że najprostszym rozwiązaniem będzie Stabilizator napiecia na 6V (LM7806) lub zbudowany na LM317 a do jego wyjścia i "+" baterii akumulatorków dioda prostownicza np. 1N4007. Akumulatorki powinny się ładować maksymalnie do 5,76V, ale dioda prostownicza praktycznie nie...
O ile ładowanie wynosi 13,9 V i przy zimnym silniku masz przez chwile spadek napiecia(czas grzania swiec),tak ma być. Co innego jak silnk gorący?
jarek całkiem ciekawy schemat czyli na wejścia up/down podajemy sygnały z odbornika? Nie tyle z odbiornika co z dekodera - układu który rozróżnia dwa odebrane sygnały. A zasada działania to są dwa lustra prądowe, pracujace jako źródła prądowe o małym spadku napiecia, jedno lustro prądowe ładuje kondensator drugie rozładowuje. Za kondensatorem musi...
I zero nic nie pomaga. Że statora napiecia zmienne względem masy żółty masa 25v Biały masa 25v na jalowych pod obrotami rośnie do ponad 50v. Gdy instalacja cała odłączona od ladowania napięcie wynosi 14.6 za regulatorem ale przy dodaniu gazu rośnie do 40v. Napiecie stałe. Gdy podłącze instalacje ladowanie 6v i koniec. Stator nowy regulator 4 z kolei....
Nawet dają rade te akumulatorki, przypomnę, że one są tylko do postoju i najczęściej na postoju nie mam włączonego halogenu. Staram się zrobić to w miarę tanio :) Co do układu to cofam to co powiedziałem - nie jest cud miód bo jednak sprawdzałem woltomierzem i jest zbyt duży spadek napięcia i akumulatorki się nie ładują tak jak trzeba. Czy mostek z...
No wiec tak, miałem problemy ze zmierzeniem rezystancji tego potencjometru a nie chciałem go wylutowywać wiec kręciłem tylko krokami 90 stopni. Niestety nic to nie dało. Zostawiłem go w pozyji przekreconej o 360 stopni w lewo i spowodowało to anomalie diody sygnalizujacej stan naładowania. Mianowicie po rozłaczeniu sie ładowania przy napieciu ok. 14.4v...
Witam po wymianie alternatora w suzuki swift ładowanie podczas uruchomionego silnika wynosi 12,5v po wlaczeniu swiatel mijania spadek jest do 8 v akumulator jest padnięty nie mam go gdzie podładować auto odpalam na kable od innego samochodu czy tak niskie ladowanie oraz takie spadki napiecia moga byc spowodowane skonczonym akumulatorem? To jakis no...
Jeżeli na tym rezystorze pomiarowym PR100 jest taki sam spadek napiecia jak różnica napięć między nogą 2 a 3 LM, to z prostego rachunku wynika, że w obwodzie ładowania baterii płynie prąd około 7 A.
Dwa uzwojenia 11,7V połączone szeregowo dają 23,4V napiecia skutecznego (zmiennego). To napięcie po wyprostowaniu ładuje kondensator do wartości szczytowej, która jest równa 23,4 * 1,41 = 32,99V (w zaokrągleniu 33V). W rzeczywistości napięcie bedzie nieco niższe, gdyż od tego napięcia szczytowego trzeba odjąć spadki napiecia na diodach w prostowniku...
witam do tego trzeba zdobic tak: podłaczyc 2 akumulatory rownolegle zeby zwiekszyc pojemnosc i wydajnosc pradowa. załozyc wszedzie grobsze kable, pomierz jakie w odpowiednich obwodach sa prądy i daj 4 A na 1 mm kwadrat. i najwazniejsze wstaw na wejscie regulatora szeregowo w stan przewodzenia napiecia diode prostownicza np. 3 A ona spowoduje spadek...
Dzięki za odpowiedź. Masz rację. Sprawdziłem raz jeszcze i jest spadek napiecia... rozlutował mi sie pakiet i stąd nie było zmiany...
Dzięki miałeś rację, ładuje ogniwo, a po zostawię na kilka dni i będę obserwował czy samoczynnie spadnie tak nisko napięcie. w sumie to było naładowane a telefon był wyłączony i spadek napiecia na ogniwie się pokazał.
tzn co myslisz jest spadek napiecia? jakie powinno byc napiecie na wyjsciu ladowarki ?;/
Napięcie 12,2V jest to napięcie skuteczne, gdyż prostownik prawdopodobnie nie posiada żadnej filtracji, ale napięcie szczytowe będzie wyższe, z obliczeń wychodzi ponad 16V, ale może jakieś większe spadki na diodach są. Taka sama sytuacja jak z napięciem w zasilaczach DC-DC zasilanych prosto z sieci, na kondensatorach jest zazwyczaj ok 320V bo jest to...
Długość kabla powinna wynosić od 60-70 cm. Dla długości kabla 1m (zawsze lepiej dać trochę zapasu pry liczeniu) i poborów prądu ładowania w szczycie, powiedzmy do 3.5A, straty napięcia/mocy na kablach o różnych przekrojach wynosiły: 1mm² strata napięcia: 0,16V/1,33% 1,5mm² strata napięcia: 0,1V/0,83% 2,5mm² strata napięcia: 0,06V/0,50% 4mm² strata...
Nie wydaje mi się żeby to był spadek napięcia. A co to moze byc, jesli nie spadek napiecia? Wez woltomierz i mierz napiecie w roznych punktach miedzy alternatorem i aku 2 az znajdziesz, gdzie jest ten spadek. Oczywiscie, pomiary w stosunku do tego samego punktu masy (w tym pomiar napiecia na minusowej klemie aku2).
Stabilizator podlaczylem wg mojej wiedzy dobrze, co przed chwila sprawdzilem w notach katalogowych. Kondensatory dobralem rowniez odpowiednio co potwierdzaja schematy znalezione w necie. Co do zasilania to stabilizator podlaczylem do zasilacza regulowanego od 2 do 17 V i natezeniu pradu 5A. Zwiekszanie napiecia powodowalo wzrost napiecia na wyjsciu...
Nic im nie będzie. Zresztą całkiem prawdopodobne że po włączeniu TV i jednoczesnym ładowaniu akumulatorów ogniwa nie utrzymają 14.5V. Po za tym w samochodzie jest 14.4V (czasem ciut więcej) i tego typu mobilne sprzęty są do tego dostosowane. Jeśli koniecznie chcesz taki regulator to szukaj przetwornic typu buck-boost. Łączą w sobie przetwornice step-up...
Witam, mam wykonać sterowaie gotowym prostownikiem (24V prąd wy 3A max) który bedzie na stałe podłaczony do tych akumulatorów tak aby one zawsze były gotowe do pracy. I tak myślałem żeby elementem wykonawczym był przekażnik i był on właczony miedzy akumulatory a prostownik, bo taki już mam. Natoniast nie wim jak wykonać to sterowanie przekaźnika. Zrobiłem...
Problem rozwiązany. Regulator szlag trafił. Chociaż alternator wyciągałem z pewną nutą niepewności. Zmylił mnie sposób wzbudzenia, tzn tylko maly impuls przy rozruchu, potem spadek napiecia do poziomu 3v. No nic, nauka, nauka, nauka. Dziękuje wszystkim za chęć niesienia pomocy i bezinteresowne dzielenie sie własnym bezcennym doświadczeniem. Tak trzymać...
1. Jeśli jest D2 to R5 nie działa, bo jest zwarty przez D2. D2 wstaw szeregowo z R5. 2. ?? - spróbuj - ileż to roboty odpalić próbnie tak prosty układ. 3. Jak pisałem w pkt.1 - D2 w szereg z R5. 4. Jak pisałem w pkt.1 - R5 nie działa, bo jest zwarty przez D2. Gdy dzielnik R5-R2 zasilisz przez diodę, ta dioda pozwoli na ładowanie C1, ale gdy mamy spadek...
Ten dymek wczoraj moze wzial sie stad ze psiknalem wd40 w bezpieczniki bo byly przysniedziale i moze sie to wypalalo To na pewno, bo tak się składa, że WD40 akurat do tego się zupełnie nie nadaje. Przeczytaj co jest napisane na opakowaniu. Zwróć szczególną uwagę na informacje o własnościach izolujących. Straszny spadek na tym przewodzie. Przecież to...
Zastosowany tranzystor MOSFET ma w swojej strukturze diodę, która jest w normalnym układzie spolaryzowana zaporowo. Czy podczas normalnej pracy układu (podczas zasilania z sieci) ta dioda jest w stanie przejąć prąd ładowania akumulatora, czy należy dodać diodę jak ma moim schemacie? Każdy MOSFET ma pasożytniczą diodę i może przez nia płynąć tyle co...
Zapodaj troche grubszy przewod od alternatora sroba 6mm bezposrednio pod kleme plusowa,jesli nic nie da zrob to samo z masa altka i klema minusowa.Czeso tam robia sie spadki napiecia.
witam zasilacz jest sprawny (ponieważ gdy baterie wyciagne laptop na nim działa poprawnie) 20.5V dało sie wydusić prawie 4A ze spadkiem napiecia 0.5V prąd daje odpowiedni, pomiar napiecia i pradu ładowania na samej baterii gdy ładuje też wszystko w normie ,na starej jak i na nowej baterii. moje pytanie jest takie co daje impuls dla wyłaczenia ładowania...
Tak, przy odłączonym - tylko ładowany akumulator. Poczytaj o rezystancji wewnętrznej (tu - rezystancji wewnętrznej tych ogniw). Przecież one dają te 0,5A przy napieciu zwarcia jakie ustala amperomierz - około 6mV (0,006v) - nie chce mi sie sprawdzać danych tego mulitemtru ale na zakresie 20A przedstawia rezystancję chyba 0,01Ohm. Bez obciążenia (pomiar...
Kolego, sam naprawiasz sprzęt więc wiesz,że bez pomiarów się nie obejdzie, czekamy na wyniki pomiaru napięcia ładowania, zobacz także spadki napięć między alternatorem (grubszy przewód) a (+) akumulatora i miedzy masą silnika a (-) akumulatora oraz między masą karoserii a (-) akumulatora.
Możliwe uszkodzenie jednej z diod lub spadki napięć w obwodzie ładowania akumulatora.
(at)marcin.moczala Mozesz doskonale przetestowac ten prostownik żarówką samochodową np H4 12V/45 W, podłączoną zamiast akumulatora. Wówczas najłatwiej wykryć np. uszkodzenie potencjometru i innych elementów (np. diod) Chwilami to "buczenie" i spadek do 12.5V dzieje się samo, bez dotykanie czegokolwiek Prawdopodobne chwilami spadki napiecia w sieci...
Znalazłem podobny post a w nim taki schemat czy chodzi o coś takiego ? http://obrazki.elektroda.pl/2997631400_1... Tak, równolegle do zacisków panela (by obecne w układzie rezystory nie rozładowały akumulatora). Napięcie ogranicznika policz z uwzględznieniem spadku napiecia na diodzie (azamiast 1N4007 lepiej zastosować diode Schottkyego).
Gratuluję spostrzegawczości. Nawet nie spodziewałbym się, że bezpiecznik na styczniku to nie bezpiecznik główny, tylko bezpiecznik regulatora napięcia. Sprawdź i ewentualnie zalutuj połączenie na konektory rurkowe przewodu masowego przy akumulatorze (punkt masowy G3). W tym modelu służy za masę modułu zapłonowego, przerywacza świateł awaryjnych i licznika....
Witam. Więc naświetlę trochę sprawę. Mianowicie w Skodzie Felicji podstawowym alternatorem w modelach 1,3 były alternatory Magnetona. Silnik w tym autku jest na wielowtrysku sterowany przez ECU i wolne ma ustawione na 750obr. Altrnator ma ustawiony regulator na 13,6-13,8V przy czym włączenie świateł mijania powoduje spadek napięcia na 13V (mowa wolne...
Wejdz do BIOS'a i zobacz czy prawidlowo wykrywa tryb zasilacza 65W lub 90W (ten drugi uzywamy przy stacji dokujacej). Za wykrycie zasilacza odpowiada taki cienki pin na srodku wtyczki od strony niskiego napiecia.
Czy w tej czołówce jest balanser Baterie są podłączone równolegle. To po co balanser miałby tam być? Do czego służy na elektronika? Zapewne do: - ograniczania prądu ładowania - ograniczenia końcowego napiecia ładowania - zasilania diod z baterii Niepotrzebne skreślić. Trzeba ustalić co to za układ i jak jest połączone z diodami, bateriami i gniazdem...
Jak masz ładowanie to kontrolka jest sterowana przez tablicę i zapali się dopiero po znacznym spadku napiecia w instalacji.Podobnie jak w np.Astra H
dzieki wam wszystkim . z braku odpowiedniego zakresu amperomierza jaki posiadam zmerzylem tylko napiecie na aku = 14.5 V jest OK. tylko cały czas interesóje mnie takie cos , gdy włacze wszystkie odbiorniki w aucie to wtedy chciałbym wiedziec czy alternator daje sobie rade i gdy w tym momencie podłaczyl bym woltomierza do aku powinien byc duzy spadek...
Zakładam, że Twój zasilacz ma stabilizowane 5V. Napięcie końcowe ładowania jest 3x1,4V= 4,2V, ew. 3x1,45V=4,35V. Różnica wynosi 0,8V - 065V, to za mało, żeby płynął prąd przez LED, bo podczas świecenia spadek napięcia na niej jest ok. 1,6 - 1,7V dla diod czerwonych (inne kolorty maja wiekszy spadek napiecia). Większość diod dopuszcza prąd 20mA (większe...
Tak ale mialem tu na mysli ze odlaczylem altka i dopiero zapalilem samochod a nie w trakcie pracy. Racja gdyby byly problemy z masa to w tym wypadku byloby zero (nie skojarzylem faktow;)). Wieczorem dam znac co tam wyszlo z moich pomiarow. Up: Nie mialem dzis zbytnio czasu zajac sie pomiarami ale zrobilem inny test: 1 odpalenie 14,5 V (za kazdym razem...
Witam po wycieku płynu chłodzącego zaczęły się problemy z ładowaniem a mianowicie gdy odpalę samochód napięcie na akumulatorze zaczyna spadać gdy dodam gazu napięcie się pojawia na wyższych obrotach zaczyna piszczeć chyba pasek podczas jazdy wszystko jest ok ale tylko stanę w miejscu a napięcie od razu spada i trzeba gazować albo ruszyć żeby nie padł...
Wydajność prądowa złącza USB to 500mA, więc ładowanie jest zawsze dłuższe, niż w przypadku innej ładowarki. Windows nie ma tutaj nic do włączania. Jeśli macie jakieś badziewne kable o oporności 0.7 oma, to łatwo policzyć, że przy prądzie 1 A spadek napięcia na kablu, to 0,7V a to już może być za duży spadek, aby prawidłowo działało ładowanie. Dużo układów...
Dziwne. Pompa wspomagania powinna miec 5 rowkow (pasek K5-881) a alternator 4 (pasek K4-860). Tak jest we wszystkich TU5 (Xsara, 306 itp). Co do przkaznika, jesli masz spadek napiecia juz na wyjsciu z alternatora, to problem jest w samym alternatorze (zly styk, przebita dioda ?). Wyjscie +D jest zasilane z mostka na 3-amperowych diodach. Cewka przekaznika...
napiecia ładowania spadek napiecia samochodzie spadek napiecia akumulatorze
nadajniki tmobile pralka grzałka samsung impedancja sluchawek
ogranicznik przepięć ogranicznik przepięć
Jak podłączyć antenę współosiową do radia? Przegrzewanie bojlera Ariston Pro1 Eco 120V - diagnostyka i naprawa