Napięcie na 4.2V, limit prądu na np. 1A czy 0.1C. Przy dwu przewodowym zasilaniu przewody jak najkrótsze i jak najgrubsze aby wyeliminować spadek napięcia.
Napiecie na ogniwach pod obciazeniem wynosilo 3,1V a bez obciazenia 7,72. Chyba za duży spadek - oznacza, że wzrosła oporność wewnętrzna ogniw. Zrób analogiczny test na akumulatorkach, i sprawdz jaki tam będzie spadek napięcia.
Nie musisz, ale będzie ok gdy go dasz. Ograniczy on prąd udarowy zaraz po włączeniu do układu kondensatora. Wartość dobierz eksperymentalnie w przedziale 100 ohm - 1k ohm. Pamiętaj o odpowiedniej mocy rezystora, prąd niby mały, ale napięcie spore - wytworzy się na nim niezły spadek napięcia
(at)maraspruszczgd Podłącz miernik do akumulatora. Zobacz, czy jak kręcisz kluczykiem to jest spadek napięcia. Ładowałeś wcześniej te akumulatory?
Czy ten model sam rozpoczyna ładowanie po wcześniejszym naładowaniu aku do maxa, p upływie czasu i spadku napięcia?
Końcowe napięcie ładowania. BC700 wyświetla je na zmianę z prądem ładowania, pojemnością i czasem ładowania. Trzeba przypilnować proces ładowania. Akumulatory mają takie foliowe izolatory/koszulki w kolorze białym, czarnym lub niebieskim. Niebieskie wytrzymają najwięcej cykli ładowania, ale mają duży opór wewnętrzny. Białe nadają się do większości zastosowań,...
Akumulator sam w sobie do błędów nie ma nic ,ale spadek napięcia przy rozruchu czy słabe ładowanie już tak. Dlatego zmierz spadek napięcia przy rozruchu i ładowanie w normalny sposób miernikiem, a nie przez fałcedeesy. Na początek to a potem reszt. Błąd mieszanki nie będzie powiazany z czujnikiem wału.
Zasadniczo ladowanie "stałą wartościa prądu" wymaga: 1-potraktowania Waszego żródła jako żródło prądowe -z nastawiana wartośćią prądu 2-wskaznika spadku napięcia na ładowanym akumulatorze . *-w miare ładowania stałą wartością pradu będzie napieci na akumulatorze stałej wartości i dopiero po naładowaniu nastąpi wzrost napięcia . -ten wzrost napięcia...
0,5A to dobry prąd dla akumulatora o pojemności 1.9Ah. Dla mniejszego wystarczy 0,25A. Czy są to akumulatory o niskim prądzie samorozładowania to może kolega zmierzyć sam mierząc napięcie akumulatorów. Jeśli wynosi ono 1,2-1,3V to można przyjąć, że są to takie akumulatory. Dobra ładowarka powinna zakończyć ładowanie po wykryciu spadku napięcia ładowanego...
Poszedłem tym tropem i podłączyłem drugą ładowarkę od nawigacji 1,5A. Miernik nie wykazywał spadku napięcia. Ładowanie sie nie pokazuje.
Teoretycznie wystarczy LED równolegle do rezystora z odpowiednio dobranym rezystorem dla LEDa, prąd spada do zera nie ma spadku napięcia na rezystorze i LED gaśnie, będzie gasł powoli w trakcie ładowania. Jak spadek będzie za mały żeby to chciało działać to układ na jednym tranzystorze.... który ten spadek napięcia wzmocni.
Po pierwsze wymień ten bezpiecznik na taki jaki powinien być a radio Ci się wyłącza ponieważ napięcie spada poniżej progowego dla radia i radio myśli ze jest już za małe napięcie na akumulatorze akumulatorze i wyłącza się przyczyna tego będą zacieknie przewody zasilające radio i na nich może występować zbyt duży spadek napięcia lub masz uszkodzone ładowanie...
Witam po wycieku płynu chłodzącego zaczęły się problemy z ładowaniem a mianowicie gdy odpalę samochód napięcie na akumulatorze zaczyna spadać gdy dodam gazu napięcie się pojawia na wyższych obrotach zaczyna piszczeć chyba pasek podczas jazdy wszystko jest ok ale tylko stanę w miejscu a napięcie od razu spada i trzeba gazować albo ruszyć żeby nie padł...
wynalazca2 Dobrze myślisz tylko ten regulator i grzałka jest niepoprawnie podłączony, reszta schematu jest poprawna. No i i ta dodatkowa dioda, niepotrzebne straty i akumulator będzie niedoładowany, chyba że na regulatorze podwyższysz napięcie ładowanie o spadek napięcia tej diody.
Nigdy nie doprowadzaj do zera, dla akumulatorków NI-MH za rozładowanie uznaje się napięcie 0,9 - 1 V. Więc jeśli możesz zmierzyć napięcie, to rozładowuj do poziomu 0.9V i nie dopuszczaj do dalszego spadku napięcia.
Dobra, napisałem tak dla uproszczenia bo jednak nie każdy w fizyce siedzi. To może objaśnię co wiem. Co do kabla - dobry kabel (i styki w portach telefonu i ładowarki - zasniedziałe i zabrudzone dadzą efekt kiepskiego kabla) oznacza, że skorzystamy z parametrów ładowarki. Kiepski oznacza niższe natężenie, brak ładowania, albo po prostu nie wykorzysta...
Witam To, że na ładowarce jrst napisane 450mA wcale nie znaczy, że ładuje takim prądem. Spróbuj go zmierzyć. By dany akumulator się naładował przyjmuje się ok. 1,4 jego pojemności. Tzn. 1Ah jednym amperem ok. 1,4h / 500mA ok. 2,8h ect. ( łatwo przeliczyć na mniejsze prądy ). Czytelnymi sygnałami naładowania jest wzrost jego temperatury / początek spadku...
jak zmienisz alternator to daj znac:) hehe
Spadek napięcia masz w normie, ładowanie jest dobre, ja bym nic nie grzebał w tym alternatorze, też co jakiś czas doładowuję akumulator, gdyż robię mało kilometrów i po prostu w czasie jazdy się nie doładuje, a i przy jego zakupie spoglądałem raczej na dolne półki.
Te odgłosy to pewnie z transformatora. Skoki napięcia informują że pracuje cyklicznie. Ładuje do progu wyłączenia, potem następuje spadek napięcia do progu włączenia itd.
Na wolnych obrotach bez obciazenia silnik moze pracowac w nieskończoność. Więc ładowanie jakies jest inaczej by sie wyczerpał kompletnie akumulator auto by a hasło. Rok samochodu to 2007
jayo_20 sprawdziłes spadek napięcia na aku?
Opór wewnętrzny nie zmierzysz omomierzem. Mierzysz spadek napięcia na rezystorze i wyliczasz wartość oporu.
Normalne zjawisko, napięcie mierzone na klemach po odłączeniu prostownika zawsze jest niższe niż przy podłączonym prostowniku i powoli spada z upływem czasu aż się ustabilizuje. Naładowany akumulator (mierzony 30 min po po odłączeniu prostownika) ma napięcie w granicach 13,2-13,6 V
Co już sam sprawdziłeś? Jakiej kondycji jest akumulator ? jakie jest ładowanie? jaki jest spadek napięcie przy próbie uruchomienia? na krótko rozrusznik kręci?jaki jest stan klem akumulatorowych?
Tak. Akumulator jednak nie będzie ładowany bezpośrednio tylko przez regulator ładowania. Nie wiem, jakie ma on wymagania. Od jakiego napięcia ładuje ? Czy wprowadza własny spadek napięcia tak jak to jest w stabilizatorach analogowych ? Czy może potrafi podwyższyć dostarczone napięcie i rozpoczyna ładowanie już od kilkunastu woltów ? W każdym bądź razie...
Wybrałeś mostek, więc chcesz izolować dynamo od ramy? Diody w mostku powinny działać dobrze do 400Hz (lepiej to sprawdzić). Nie wiadomo jaką częstotliwość prądu wytworzy przetwornica. Być może potrzebny będzie mostek z szybszych diod i być może lepiej kupić mostek z diod Schottky, które mają niższy spadek napięcia w kierunku przewodzenia.
To ładuj jeden akumulator, przecież masz tam gniazdo USB.
Z praktyki serwisowej rzeczywiście od razu odrzucam radę Kolegi by ładować wprost akumulator z PV, absolutnie nie te parametry, może żel, wapniowy -bo tam napięcie może być wyższe, ale to jazda tyłkiem po brzytwie. Napewno odradzam "ładowanie" nowych akku wprost z PV! Możesz objaśnić? To nie jest takie złe wyjście jak wydajność prądowa PV nie jest...
Ile wynosi spadek napięcia między plusem akumulatora a plusem alternatora po włączeniu pełnego obciążenia? Samo kupno używanego alternatora nie załatwi sprawy, równie ważne jest aby był mały spadek napięcia na kablu ładującym akumulator, w tak wiekowym aucie styk końcówki kabla z drutami kabla ładowania jest tak zaśniedziały, że dla dużych prądów stanowi...
Dwie żarówki świateł krótkich/ około 10A/ włączone na 10 sek i taki spadek napięcia? To ładowanie - 13.9 do14.2 , w czasie spadku mocy silnika? Czy ten model francuza nie ma sterowanie napięciem alternatora przez ECU?
Napięcie akumulatora zaraz po ładowaniu wraz z rezystancją wewnętrzną. https://obrazki.elektroda.pl/1523612800_... Wolne obroty BEZ OBCIĄŻENIA: Zaraz po odpaleniu bez włączonych odbiorników napięcie na aku: 14,31 V / 14,32 V Napięcie mierzone na alternatorze bez obciążenia: 14,42 V / 14,43 V Spadek napięcia: "na alternatorze" z "na...
Akumulatory Ni-Mh nie są przystosowane do pracy buforowej. Ciągłe ładowanie istotnie skróci ich żywotność. Niepełne rozładowywanie będzie z kolei powiększało efekt pamięciowy. Właściwości akumulatorów Ni-Mh predysponują je do pracy cyklicznej, nie mogą więc skutecznie zastąpić akumulatorów AGM, które są najtrwalsze przy pracy buforowej. Prawidłowa eksploatacja...
Jeśli pasek jest prawidłowo napięty (raczej jest- to Mercedes) sprawdź napięcie między zaciskiem plusowym alternatora a jego masą (nie masą silnika ani masą samochodu) przy włączonych światłach drogowych. Jeśli sam alternator daje napięcie rzędu 14÷14,5 Volt to alternator jest sprawny, zmierz wtedy napięcie na akumulatorze- może być niższe o nie więcej...
Testowałem boschem i chyba magnetimarelli oba pokazują ten sam błąd a silnik jest mułowaty nierówno pracuje,jeszcze jest błąd alternatora że spadek napięcia ale ładuje.
Masz może jakies rezystory o małej wartości rezystancji pod ręką? 1-10 Ω? Można zmierzyć prąd metodą pośrednią za pomocą spadku napięcia na rezystorze. Rezystor ląduje zamiast bezpiecznika i mierzysz napięcie między końcami rezystora. Ważne żeby rezystor nie był zbyt małej mocy. Bo spodziewamy się jakiś 20 W całego poboru mocy więc z 100-200 mW...
Może pytanie głupie ale czy pasek napędu alternatora jest prawidłowo napięty? Może łapie poślizg i stąd spadek napięcia pod odciążeniem. I może kilka wiadomości na temat akumulatora - wiek, pojemność, stan wizualny
Wcześniej ja bym zrobił bypass ponieważ w leciwych (ponad 10-letnich) Japończykach to jest często konieczne ze względu na właśnie spadki napięcia, jeżeli ładowanie się nie poprawi to wtedy wymieniłbym dopiero regulator
Zaczołbym od sprawdzenia wartości napięcia (prawidłowe ładowanie).
Spokojnie możesz wlutować czas ładowani się nie wydłuży.
Czyli 2.4 Ah i 13x0.57=7.41V by to było, a ogniwa te mocniejsze (260mA)? Wtedy ma to szansę działać ale lepiej 14 ogniw bo na diodzie zabezpieczającej będzie spadek napięcia. Ładować akumulatory będzie można bezpośrednio a taką kontrolkę o której piszesz to da się wykonać ale chyba nie będzie potrzebna ;) Diody które chcesz wykorzystać do oświetlenia...
Tak, na pewno to Ni-Cd kupiony kilka lat temu za spore pieniądze. Prostownika teraz używam, ale chciałbym jeżeli to możliwe coś co będzie działało automatycznie (podłączone cały czas i żeby w przypadku spadku napięcia automatycznie ładowało).
To, że przetwornica ma napisane, że jest wydajna prądowo to niekoniecznie tak musi być. Wrzuć amperomierz w obwód i będziesz widział jaki prąd płynie. Dodatkowo potrzebny również woltomierz, żeby sprawdzić czy nie ma spadków napięcia.
Tu masz schemat jak działa taki przełącznik; Już dokładnie nie pamiętam który,lecz wydaje się że ten po prawej ,bliżej rozrusznika,gdyż (+ i -)ładowania przechodzi przez styki przełącznika.Znaczny prąd ładowania akumulatora puszczany przez te styki powodował spadki napięcia na stykach ,stąd słabsze ładowanie tego akumulatora.Często podmieniało się akumulatory...
jeśli w instalacji na rozładowanym mamy max 13.6 ...to mamy za słabe ładowanie albo za duże spadki napięcia na połączeniach i wymaga to naprawy.
Nie chcę cię martwić, ale powoli możesz się szykować oddać ten akumulator na złom. Nie to, że go ładowałeś tylko spadek napięcia poniżej 10V to oznacza złomowanie.
Pasek od alternatora dobrze napięty i w dobrym stanie?? Regulatory tak mają że jak się rozgrzeją to napięcie ładowania spada, ale nie powinno spadać do takiego stopnia. Altek na stół...
Marku, taka ładowarka to koszt 10zł. Warto grzebać? (chyba, że w celach edukacyjnych, wtedy warto). Czy jesteś pewien, że Twój telefon zadowoli się 1A prądu? Może problem polega na tym, że przeciążasz ładowarki i dlatego padają jak muchy? Może warto pomyśleć o 5V 2A?
Podmień regulator napięcia.
To już wiem, że rozładowałem zbytnio ogniwa. Pomiaru najlepiej dokonywać pod obciążeniem (minimalnym, im mniej tym lepiej). Szkoda mi wydawać 100 zł na taką ładowarkę jak mogę sobie poradzić bez niej. Inna sprawa, że rozładowuje się akumulatory już częściowo wyczerpane przez silnik repliki, który ma takie pragnienie na prąd, że w pewnym momencie nawet...
Można użyć klasycznego TL494. Odpowiednio podłączyć komparator i sprawa załatwiona. Zamiast używać źródła napięcia odniesienia robi kolega dzielnik z zasilania. W sprzężeniu zwrotnym oprócz dzielnika ląduje dioda o odpowiednim spadku napięcia. Albo można zrobić to dużo szybciej i taniej. Jeżeli sterownik nie zużywa dużo energii to jedno dedykowane ogniwo...
WITAM! Pomóżcie! Mam dwa ogniwa słoneczne. Połączone szeregowo dają razem 1,5V-3V. Jaką przetwornicę mogę do tego podłączyć, aby nie mieć spadku napięcia i ładować, choć częściowo, akumulatorki Ni-Mh.
Witam. Z tego co pamiętam można regulować ładowanie w tym regulatorze śrubką. Spróbuj może pomoże.
Piszesz: "Jeśli napięcie na C1 jest mniejsze od 5,6V to T3 nie przewodzi, nie przewodzi również T4 ponieważ napięcie na jego emiterze wynosi 0,6V (ze złącza BE T5) wiec T4 wymaga conajmniej 1,2V na bazie by przewodzic." Tak nie jest.Jeżeli T3 nie przewodzi to nie przewodzi również T4.Baza T4 jest polaryzowana z kolektora T3,spadkiem napięcia na R9 i...
LM358 to powolny wzmacniacz jak na audio, w liniowym układzie wzmacniającym przy wzmocnieniu 68 osiągnie pasmo 10kHz. A ten układ jest nieliniowy trudniejszy do "obsłużenia". Łatwiej było by gdybyś rozdzielił wzmacniacz i detektor szczytowy, oraz obciażenie detektora. Poszukanie szybszego wzmacniacza miało by też dużo sensu, LM358 jak widać wychodzi...
Witam tak jak wcześniej napisałem 130mA/12h optymalne ładowanie w przerwach morzesz w szereg dać opór 10Ω i doładowywać nie dopuszczać do spadku napięcia ponizej 10,5V przedłuzy to żywotność akumulatorka pozdrawiam
Witam. Dziś zmierzyłem spadki napięcia na kablach i lądowanie na samym alternatorze. Obudowa alternatora - biegun ujemny akumulatora spadek 180 mV. Wyjście z alternatora - biegun dodatni Aku spadek 560 mV. Wiem, że to całkowicie niedopuszczalne, taka wartość. Ale o dziwo nic się nie grzeje. Ewentualnie ja coś źle mierzę. Chociaż w test mode pod V30...
Kable zasilające wzmacniacz nie mają nic do rzeczy jesli chodzi o przygasanie świateł. W pierwszej kolejnosci wymien na grubszy kabel masowy od akumulatora do karoserii. Jeśli to nie pomoże to znaczy ze pobory prądu sa zbyt duze wzgledem układu ładującego
Ten schemat masz "typical" więc może nie być zgodny z twoim modelem. Różnice w napięciu są ze względu na spadki na kolejnych przewodach i połączeniach. Mierzyłeś napięcie między alternatorem a aku jak pisałem?
"To zastosuj zamiast tych ultranowoczesnych akumulatorów co napięcie potrafi na nich spaść poniżej 6V akumulatory normalne (nie nowoczesne) o odpowiedniej pojemności i wtedy regulator ładowania będzie je widział jako 12V. " i jak do tego się ma "PV > najprostszy regulator ładowania > małe aku > mała przetwornica (sinus) lub PV > najprostszy regulator...
Nie da się tama wlepić alternatora z wersji 12V - całkowicie inne silniki. Dorabiać, przerabiać itp - koszty zjedzą. Ustawić prawidłowo regulator napięcia, żeby ładował do tych 7.2V, polikwidować spadki napięcia w instalacji, nowe szczotki prądnicy. Jedynie sensowne wydaje się być przerobienie zapłonu z konwencjonalnego, na bezstykowy - sterowany np....
Kondensatory ferroceramiczne mają pewną upływność, i powinny być przez pewien czas podpięte pod napięcie stałe i wówczas jest pomiar bardziej prawdopodobny, no i proste testery co mierzą pojemność przez czas spadku napięcia po impulsie ładującym - pokazują najczęściej totalne bzdury. Ale do blokowania zakłóceń na zasilaniu ferroceramiki są dużo leprze...
Witam. Prawdopodobnie zbyt duży spadek napięcia. Fiaty 126p mają słabe instalacje, i kiepskie ładowanie. Można by spróbować dać grubsze przewody zasilające radio. Pozdrawiam.
Te mrugajace kontrolki to raczej objaw spadku napięcia. Albo ładowanie straciłeś, albo jakaś masa uciekła. Skoro kręci chwile i staje to prawdopodobnie nie ma siły na obrót sprezonej mieszanki. No chyba ze ten rozrzad ci coś tam się przestawil, ale te kontrolki mi nie pasują
Albo czegoś tu nie rozumiem albo kolega się myli. W końcowej fazie ładowania napięcie na ogniwo dochodzi do nawet 1,6V Jest też taka sytuacja, że po osiągnięciu max napięcia na ładowanym ogniwie (przy ok 90% naładfowaniu) dalsze ładowanie powoduje wzrost temperatury i delikatny SPADEK napięcia na ogniwie i to jest wlaśnie objaw pełnego naładowania...
Jak spuchla, to tym bardziej do wywalenia. Chwile jeszcze na niej mozesz podzialac, ale jak spuchnie jeszcze bardziej, to jak najszybciej bym sie jej pozbyl. PS. A spuchnieta bateria normalna rzecz. Mi kiedys spuchla w Samsungu Galaxy S.
powinna wystarczyć ale dałbym 10A a zmostka można wykożystać 2 końcówki bo po co robić większy spadek napięcia
Nada się, ale czas ładowania to ok. 10 godzin. Ta ładowarka ma jakieś mechanizmy kończące ładowanie jak np. określony czas ładowania, wykrywanie spadku napięcia akumulatora (minus delta v) lub chociażby przekroczenie maksymalnego napięcia akumulatora? Ostrzeżenie jest dla tych, którzy będą próbowali ładować ogniwa cynkowo węglowe lub alkaliczne.
Jdeśli masz możliwość sprawdź napięcie po ładowaniu akumulatorka dłuższy okres nieładowania powoduje spadek sprawności akumulatora.
Witam. Nie jestem elektronikiem, a potrzebuję zrobić układ, aby z prostownika 12V ładować jednocześnie 2 akumulatory 12V w samochodzie (rozruchowy i pokładowy). Prąd ładowania 10A, najchętniej jeszcze więcej. Prąd nie może przepływać pomiędzy akumulatorami. Myślałem aby plusy obu akumulatorów połączyć przewodami z zamontowanymi diodami półprzewodnikowymi,...
Pisałem o pojemności, a kolega nie wiedzieć czemu odczytał to jako prąd. Kolega ładuje akumulator o pojemności 2Ah i pytanie dotyczyło takiego akumulatora. Część ładowarek nie wykrywa poprawnie stanu naładowania (spadek napięcia, wzrost temperatury) i ładuje wakumulator w dalszym ciągu powodując jego niszczenie. Akumulatory kolega ma nowe, czy już kilkuletnie?
Jak to możliwe że przy 20Ah pokazywał jeszcze 600A? Kto pokazywał? Tester czy amperomierz cęgowy założony na przewód zwierający klemy? Teoretycznie, akumulator o Rw = 0,004Ω dając prąd 600A ma na oporności wewnętrznej spadek napięcia = 2.4V
Przy szybkim ładowaniu należy kontrolować napięcie akumulatora, temperaturę i czas ładowania. Jeśli będą kontrolowane chociaż dwa parametry, to już będzie dobrze. Jeśli ładowarka nie ma ograniczenia czasu ładowania, to możesz sam je zrobić stosując wyłącznik zegarowy - urządzenie zostanie odłączone od sieci po upływie 6 godzin. Oczywiście w takich uproszczonych...
W jaki sposób może być 7V ? Jeżeli by alternator nie ładował to powinno być napięcie akumulatora czyli około 12-14V. Może masz zaśniedziałe styki i spadek napięcia przez to.
Lepiej niż instrukcja nie opiszę tego, bo nie mam takiej ładowarki. Wiesz, może ja mam złą instrukcję, jest dość skromna wersja w języku polskim. Doszedłem do tego, że wybieram rodzaj ogniw, ilość 3S i wybór ładowanie rozładowywanie. I tu się zatrzymuję, bo jeżeli wybiorę prawidłowo ogniwa litowo-jonowe, to ładowarka nie naładuje mi zestawu do takich...
Jak ładowałeś te kondensatory? W jaki sposób?
(at)ledowki Zamieszanie z nazwami nie jest przyczyną problemu. Raczej zatracili umiejętność zadawania prostych pytań i szukania odpowiedzi którą mieli w dzieciństwie. Czy wiem jak to działa? Czy wiem jakie warunki ma spełniać? Czy to jest właściwe urządzenie? Jak to sprawdzić? Jak to zmierzyć?
Żarówka jest korzystniejsza gdyż ma nieliniową charakterystykę i w miarę spadku prądu ładowania jej opór maleje co powoduje mniejszy spadek napięcia i szybsze ładowanie.
Witam Nie lepiej wykryć spadek napięcia akumulatora i zakończyć ładowanie ?? Mogę wstawić prosty schemat przykładowy.
czy jednak lepiej jakoś zmniejszyć to napięcie z zasilacza. Wstaw szeregowo diodę prostowniczą, spadek napięcia około 0,7V.
Oryginał wyglądał raczej na 12mm2 ale mniejsza o to - co jest w/g Ciebie głupiego w mojej poradzie? W/g mnie lepiej dać kabel w jednym kawałku między alternatorem, a akumulatorem, niż składany z 2 odcinków. Przełączkę między rozrusznikiem, a alternatorem można usunąć jeśli komuś bardzo przeszkadza. Kabel rozrusznik-klema jest nie do ruszenia, bo jest...
Ładuj dłużej, ogniwa się rozjeżdżają.
Nalezy jeszcze uwzględnić spadek napięcia na diodach prostowniczych (gdy prostownik jednopołówkowy to ok 0,7V dla mostka Graetza ok 1,3-1,4V) Bez obciążenia tego spadku praktycznie nie ma. Kondensatorki się ładują do max. amplitudy (1.41xUsk), później diody nie przewodzą. Oczywiście chociażby minimalne obciążenie spowoduje spadek napięcia na diodach...
Bez kondensatora napięcie będziesz miał 11V. Natomiast dodanie kondensatora spowoduje ładowanie jego do wartości szczytowej pomniejszonej o spadek napięcia na diodach prostownika. Prosty schemat regulacji napięcia na wyjściu bez stabilizacji to np. taki najprostszy. http://obrazki.elektroda.net/78_12154355...
Ładuj z mocą wodospadu... Ładowarka wykrywa spadek napięcia akumulator? Chodzi o tzw. minus delta V. Jeśli tak to ustaw większy prąd ładowania czyli 1A. 100mA to za mało.
Nie ma różnicy, czy wlutuje się jedną diode, czy dwie równolegle, spadek napięcia będzie taki sam.
Diody prostownicze w szereg. Na każdej diodzie masz spadek napięcia o ok 1,2V.
Cześć. Nie jest to trochę sztuka dla sztuki? Nie zrozum mnie źle: Nie wystarczy do pakietu wrzucić BMS 5S i całości ładować napięciem ~~21V (Zależnie od spadków BMS)? Wiadomo, oddzielne ładowanie każdej celi eliminuje ewentualne zabawy z balansowaniem, ale czy gra jest aż tak warta świeczki? Na schemacie nie zauważyłem też żadnego zabezpieczenia pakietu...
Tak więm,że taka róznica jest śmieszna A skąd ,to ogromny spadek napięcia 11%.
Napięcie masz na pewno za niskie, tylko teraz w czym tkwi problem. Jeszcze sprawdź napięcie na alternatorze bezpośrednio. Kiedyś miałem taki przypadek że napięcie na akumulatorze wynosiło 13,4 V a na alternatorze 14,2 V. Śruba B+ na alternatorze była strasznie zaśniedziała i był duży spadek napięcia.
Sprawdź połączenie alternator-rozrusznik-akumulator. Ten gruby kabel,czy nie są zaśniedziałe styki na alternatorze lub na rozruszniku , być może na tym kablu jest za duży spadek napięcia. Zmierz ładowanie na wyjściu z alternatora i na akumulatorze.Jeżeli jest takie same to jest dobrze.A jeżeli się różnią np. 0,5 V to alternator nie naładuje akumulatora...
Napięcie 2х11v na wtórnym uzwojeniu to mało. Należy mieć na myśli że na diodach napięcie jeszcze obniży się na 1 V . Lepiej zastosować diody Schottky na których spadek napięcia jest mniejszy.
Możliwe że to problem gniazda ale raczej stawiał bym że coś za dużo prądu ciągnie stąd taki spadek napięcia.
Koledzy ale tu nie chodzi o spadki napięcia -akumulator alternator ponieważ ładowanie jest dobre chodzi o spadek na instalacji jak już wcześniej wspomniano czyli o zasilanie kontrolki ponieważ z alternatora pojawia się wyższe napięcie gaszące niż jest zasilana kontrolka.P
Z tego trafa nic nie będzie,ma za małe napięcie wyjsciowe,do tego dochodzi spadek napięcia na mostku.Gdy takie "cudo" obciążysz akumulatorem to napięcie spadnie tak mocno ze nie da sie ładować. pozdrawiam
No właśnie, tak włączona dioda nie ma znaczenia dla normalnej pracy układu tylko czeka na coś nienormalnego aby zabezpieczać kondensator. Typowy układ. Z podobnej przyczyny daje sie równolegle z diodami prostowniczymi połączonymi szeregowo oporniki dla wyrównania spadków napięcia na nich.
A czy nie jest tak, że równolegle z panelami jest kondensator który jest ładowany przez panele i rozładowywany przez grzałkę w ściśle określonych wartaściach napięcia aby wydobyć jak najwięcej mocy. Taki przykład: panel który największą moc uzyskuje przy 30 V . Ładuje kondensator do 32 V zostaje załączona grzałka aż do spadku napięcia do 28V i się wyłącza...
Ten HUB ma podłączony zasilacz ? Postaw go przed samym telefonem bo w tym miejscu co jest teraz będzie zbyt duży spadek napięcia na kablach aby ładować telefon. No i oczywiście musi być podłączony zasilacz.
jest szansa jak je osusze i polacze od nowa to wszystko wróci do normy ? Czy raczej wymiana modułu? Szansa jest zawsze ale to tylko zgadywanie.Sprawdź czy w miejscach łączenia kabli jest ok.Są punkty gdzie łączy się wiele kabli.Do tego kontrola zasilania jak i lini CAN bus.Zerowanie licznika i spadki napięcia to dodatkowy problem .Sprawdziłeś grube...
Mostek podmieniony, regulator też, uzwojenie sprawne razem z wirnikiem, wymień jeszcze silnik może zacznie ładować :-)
spadek napiąć ładować akumulator spadek wzrost napiąć ładować spadek napiąć spadek napiec
ekspres krups ea9000 kompresor dźwięk cewka pompa
hisense podświetlenie przewody stacyjki ducato
Komunikat o nadmiernej prędkości w Peugeot - przyczyny i rozwiązania Spawanie profili 8 mm: elektroda czy migomat?