Witam. Jak zauważył przedmówca 50A to stanowczo za mało . Sam jestem na etapie budowy takiego prostownika. W takim prostowniku najważniejsza jest automatyka włączająca prąd gdy tylko wykryje spadek napięcia na akumulatorze podczas rozruchu. Po uruchomieniu silnika gdy napięcie na akumulatorze podskoczy automatyka ma wyłączyć prąd rozruchowy. W moim...
Witam Auto Citroen C2 1,6 16V chyba 109KM Sensodrive 2003r , to tyle na temat danych . Nie znam historii auta poza tym że był uszkodzony reflektor i błotnik od strony kierowcy , ale nie wiem czy ma to jakiś związek z tym przypadkiem. Problem polega na tym że auto nie odpalało przez tydzień to znaczy rozrusznik nie dawał znaku życia, wczoraj bez ingerencji...
Z wydruku wynika, że masz duży spadek napięcia na akumulatorze podczas rozruchu No tak, 11,48 V to wartość tragiczna. Czego to się można dowiedzieć na tym forum... Spójrz szerzej na problem, a nie tylko na jedną wartość 11,48V 12,2V to akumulator rozładowany. Z tego też powodu przestał działać start/stop. Pytanie czemu on jest rozładowany można już...
Weźmy dwa skrajne przypadki. 1. nie ma spadku napięcia na akumulatorze 12Vx900A=10.8kW - abstrakcja 2. spadek maksymalny na akumulatorze 0Vx900A=0kW Prawda leży gdzieś pośrodku i moc potrzebna do rozruchu to 0,5 do kilku kW. Oprócz mocy ważny jest czas rozruchu. Jest taka prosta próba akumulatorów. Jeżeli akumulator nie wytrzyma trzech kolejnych rozruchów...
No i co z tego że wsadziłeś akumulator większy i teoretycznie dobry.A może jest gorszy niż ten co wyjąłeś.Albo jest niedoładowany i nie ma mocy rozruchowej. Napisałem Ci jak to sprawdzić. Jak jest dobry, to napicie będzie trzymał pod obciążeniem. Nie sugeruj się teorią. To można sprawdzić w praktyce.Oczywiście możesz to zrobić inaczej, weź ten "nowy...
Zaglądamy do wnętrza testera akumulatorów Konnwei KW600 oraz sprawdzamy jaka metoda pomiaru została wykorzystana do oszacowania rezystancji wewnętrznej akumulatora. Tester poza pomiarem rezystancji wewnętrznej stara się także oszacować poziom zużycia wg. wybranej normy oraz wprowadzonych danych o akumulatorze kwasowo-ołowiowym. W jednym z trybów pracy...
Temat poruszany wielokrotnie, więc postaram się ograniczyć do kilku pytań na które nie znalazłem dotychczas odpowiedzi: 1) Procentowa ocena stanu akumulatora Większość testerów jako wynik testu podaje stan akumulatora w procentach, np. 90%. Rozumiem, że jest to stosunek aktualnego prądu rozruchu do znamionowego podanego na obudowie? 3) Prąd rozruchu...
Witam, czy istnieją jakieś gotowe układy które by przerywały obwód prądowy w samochodzie po spadku napięcia na akumulatorze poniżej np. 9V, aby zabezpieczyć owy akumulator przed głębokim rozładowaniem? Urządzenie powinno mieć takie wymiary, aby się zmieściło pod maską samochodu (Matiz), było odporne na wstrząsy podczas jazdy i pozwalało na przepływ...
Na pewno nie jest to rzecz dla początkujących. Mamy do czynienia z prądami rzędu 100A i więcej i mocą >2kW Poszukaj schematu rosyjskiego prostownika-spawarki chyba Resurs się nazywał czy jakoś tak. Była to mała spawarka z możliwością rozruchu. Sterował tym układ elektroniczny który wykrywał spadek napięcia na akumulatorze poniżej chyba 9V i dopiero...
Witam. Dawno temu, kiedy mój wujek jeździł Trabantem i miał problemy z rozruchem w zimie, zastosował dodatkowy akumulator, ale wpięty poprzez diodę. Ten dodatkowy akumulator zasilał tylko układ zapłonowy, a stary używany był do rozrusznika. Dzięki diodzie spadek napięcia na akumulatorze rozruchowym podczas kręcenia, nie oddziałowywał na obwód zapłonu,...
Nie wydaje mi się aby sprawność rozrusznika wynosiła 50%. Sprawność dobrego silnika elektrycznego przekracza 90%. Natomiast w tym poście co wkleiłem masz na oscyloskopie zmierzoną rzeczywistą moc pobieraną w funkcji czasu. Jeśli jesteś taki dobry w obliczeniach to powiedz mi ile takich superkondensatorów rozwiązało by problem?: Nie potrafię przeliczyć...
Za przejście w tryb wspomagania rozruchu odpowiada tranzystor VT12 - jego zablokowanie po spadku napięcia na akumulatorze poniżej określonego parametrami diody Zenera VD15. Napięcie sterujące tyrystorami pochodzi wówczas z prostownika VD5-8. Sprawdź VD15. PS. Przejście na rozruch następuje przy spadku napięcia akumulatora do 6V. Podobny temat i instrukcja...
Nie przesadziłem akumulator w samochodzie oddaje prąd tylko w czasie rozruchu . Po uruchomieniu silnika akumulator jest już tylko ładowany . Po prostu alternator w samochodzie jest tak policzony żeby pokrywał potrzeby całej elektryki nawet na wolnych obrotach , wyjątek stanowi maluch w którym maksymalne obciążenie instalacji elektrycznej na wolnych...
Weź np. taki kabel do rozruchu samochodów i połacz akumulator minus z obudową alternatora albo minus akumulatora z karoserią i zobacz czy będzia zmiana napięcia
Witam. Koniec ładowania 14,4V , napięcie spoczynkowe powinno się utrzymywać na poziomie 12,6V. Spodek napięcia przy rozruchu nie mniejsze niż 10,5V,w inny przypadku akumulator do wymiany. Pozdrawiam
Witam. Nie jest możliwe rozładowanie naładowanego akumulatora w tak krótkim czasie, jeśli jest on sprawny. Albo akumulator niesprawny, albo coś nie łączy w samochodzie. Naładować akumulator, i mierzyć napięcie bezpośrednio na klemach akumulatora, gdy występuje problem (po podłączeniu akumulatora, po załączeniu stacyjki, w czasie pracy świec żarowych,...
Na tej stronie internetowej podobny prostownik.Woltomierz należy podłaczyć równolegle wyjściowym gniazdom. Mocy transformatora 300w mało dla bezpośredniego puszczenia rozrusznika.Dla puszczenia rozrusznika prostownik powinien być podłaczony równolegle akumulatorowi, żeby kompensować spadek napięcia .Dla użycia reżimu rozruchu należy wyjście prostownika...
Pewnie przetwornica wyłącza się od spadku napięcia na akumulatorze. Przekroje przewodów przy prądach 25A mają znaczenie. Prądy rozruchowe są dużo większe. Podłącz woltomierz i zobacz przy jakim napięciu na aku się wyłącza. Osobiście to zaczynał bym zabawę od kwasowego 180Ah na krótkich, b. grubych przewodach.
Kolego, a może warto spojrzeć na to z innej strony: Może problemem jest nie ciągły pobór prądu przez lodówkę, tylko spory prąd ROZRUCHOWY -> spadek napięcia na akumulatorze -> zadziałanie zabezpieczenia może byłby pomocny układ softstart, w necie znajdziesz najwięcej układów zasilanych napięciem sieciowym (230V), ale Ty szukaj na 12V np: [url=]Regulator...
Witam. O ile nie nastąpiło wylanie elektolitu z akumulatora, dolewa sie tylko samą wodę destylowaną. Ile lat służy Ci ta bateria - może to już jej kres? A spadek napięcia 10 V przy rozruchu to normalka.
Sprawdź masy, prądy czy nie ma spadku napięcia, ewentualnie akumulator a jak jest OK to rozrusznik prześwietlić.
Ostatnie zimniejsze dni utrudniły rozruch pojazdów z wyeksploatowanymi akumulatorami. W materiale zobaczycie wnętrze przenośnego urządzenia rozruchowego, które może uratować nas w sytuacji gdy akumulator nie pozwala na uruchomienie silnika. Urządzenie pomogło kilkukrotnie w pojazdach z silnikiem benzynowym, czy sprawdzi się w dieslu? Tego nie wiem....
Witam co do twojej wypowiedzi Jeśli myślisz o odpalaniu dużych diesli bez akumulatorów to raczej trudno będzie wykonać taku rozruch. A jeżeli twój rozruch ma wspomagać uruchamianie silnika podczas np dużych mrozów z akumulatora to twój rozruch powinien się sprawdzić. Pozostałbym przy wersji jednofazowe i poobserwował. Tak jak pisałem wcześniej: nawet...
Niektóre odpowiedzi są dla mnie abstrakcją. Myślę że nie tylko dla Ciebie. :wink: Sprawdzałeś rozładowanie jedną żarówką pobierającą prąd w okolicy 0,05C (0,05*pojemność nominalna, u Ciebie 0,05*74=3,7A) czyli mniej więcej rozładowaniem 20 godzinnym. Dla akumulatorów rozruchowych (a taki jest Twój) daje to nieco zawyżoną ocenę pojemności bo ich pojemność...
Rezystywność - 5,2Ω/km, dla 2x30cm kawałków - 0,00132Ω, przy prądzie 150A będzie to prawie 0,5V spadku - na samych kablach więc przy podanym prądzie wydzieli się 150x0,5= 75W ciepła - szybko parzyć zaczną. Zaczną się grzać ale 0,5V to nie tragedia, przewody są w grubej izolacji silikonowej, wytrzymującej temperatury do 180*C, przez te kilka...
Nie oczekuję tutaj prostownika o jakichś super parametrach, bo wiem że to niemożliwe biorąc pod uwagę z czego chciałbym go wykonać, ale jeśli powstał by układ ładujący nawet niewielkim prądem i nie przekraczający 14,5V na akumulatorze to byłbym zadowolony. Zasilacz od notebooka się nadaje, ale pod warunkiem że ma 15 V. Wtedy można go wprost podłączyć...
Immobilizer transponderowy. Nie ma żadnych baterii. Model CH-335B, producent YATZELECTRONICS. Załączenie stacyjki i zbliżenie transpondera do cewki skutkuje stuknięciem siłownika pompy (?odprężnika). Samochód staje się zdolny do odpalenia, ale problem jest z kręceniem rozrusznika. Jest ono przypadkowe i jakby sytuacja się pogarszała. Mogę odpalić za...
Jak wcześniej wspomniałem to zapodam dwa tranzystorowe(oba z książki) schemaciki regulatorów z minusem na masie(bo z minusem udało mi sie znaleść tylko te dwa).Pierwszy ma nazwę''uproszczony samochodowy regulator napięcia'' Regulacja sprowadza się do ustawienia potencjometrem P potrzebnego napięcia i dobrania wartości rezystora R dla największego natężenia...
Takie akumulatory są np w koparkach, dużych ciągnikach i w ciężarowych A w których? Bo nawet w czołgach taki niema Zasilacz laboratoryjny, mógłbyś coś o nim więcej powiedzieć? Czy jesteś zadowolony,czy pasuje do moich pojemności? Bardzo szybko ładuje i co ważne bezpiecznie bez odłączania od instalacji akumulatora. Ale trzeba go odpowiednio nastawić!...
Proszę o radę w sprawie obwodu rozruchowego w Lublin 3 TD typ 3405 z 2000 r. Usterka polega na losowym braku pracy rozrusznika z powodu zaniku napięcia na styku 30 przekaźnika rozruchowego. Często zdarza się to przy próbie odpalenia nawet zaraz po jeździe. Słychać tylko stuk dźwigni pompy i stuk przekaźnika rozruchowego na centralce, kontrolki przygasają....
A czy ta ładowarka sprawdza czy ogniwo jest sprawne? Czasem zdarza się, że mamy uszkodzone akumulatorki, ładujemy je długo i niby się naładują i wszystko ok, ale po zamontowaniu w urządzeniu albo działają bardzo krótko albo wręcz wcale. Widzę dwa rodzaje testów: - są samochodowe testery aku z funkcją prądu rozruchowego. Brzmi to strasznie, ale działa...
Prąd rozruchowy dla rozusznika??? Jeśli nie to z miłą chęcią wsadzę większy. Łatwiejszy rozruch. Śmiało Polecam. Używanie jak najmniejszych aku, wiąże się jedynie z pazernością producentów aut. Pazerność producentów- przykład. Skoda Favorit z 1994, po przejęciu przez Vag. Zmieniono i odchudzono wiązkę elektryczną. Pozostawiono rozrusznik "duży"- wolnoobrotowy...
Witam. Nigdzie nie mogę znleźć informacji jakiej poszukuję. Mam akumulator np. Centry 44Ah 400A. Czyli będzie on miał moc rozruchową ok 200A wg. DIN Jeśli będziemy pobierać prąd 200A z takiego akumulatora to jaki będzie spadek napięcia? W unie mam rozrusznik o mocy znamionowej 1,2kW czyli do rozruchu potrzebuje 100A?? (teoretycznie) Teraz w lecie napięcie...
Najlepszym rozwiązaniem dla zachowania bezpieczeństwa oraz dla dobra akumulatora było by uruchamianie rozruchu tylko na czas kręcenia rozrusznikiem. Można by zastosować rozwiązanie ze starych rozruchów Bestera gdzie przekaźnik załącza trafo w momencie spadku napięcia spowodowanego rozrusznikiem i przytrzymuje określony czas lub, łatwiejsze i szybsze...
A więc tak. Opierając się na tym schemacie, Zrobiłem część z tranzystorem i cewkami ale u mnie przez transoptor steruję tranzystor z atmegi. Nawinąłem cewkę 200uH na dwóch rdzeniach żółtych z wyciągniętych zasilacza PC. Drugą 1mH to akurat taką miałem gotowca fabrycznego na rdzeniu szpulowym. Tranzystor z braku chwilowo innego IRF9540 dioda HER303....
Witam. Czy ktoś chce akumulator, który prawdopodobnie przeżyje każde nasze kolejne auto, ba, prawdopodobnie nawet nas samych? Czy ktoś chce wychodząc w zimowy poranek -20 st. C. do auta mieć 100% pewności, że odpali bez mrugnięcia oka za pierwszym razem? Czy ktoś chce podczas postoju bezkarnie korzystać ze świateł, radia i wszystkiego czego mu potrzeba...
Dobrze jest dołączyć równolegle do miernika (przewodów) jakąś żarówkę samochodową / motocyklową . Oporność wewnętrzna na zakresie "V" miernika jest duża, co może przekłamywać pomiar rzeczywistych parametrów. Zła porada. Mierzymy napięcie nieobciążonego akumulatora i spadek tego napięcia (w okresie kilkunastu tygodni) poprzez samorozładowanie a nie...
Odkopię temat aby podzielić się informacjami nt. akumulatorów do C-330. Fabryczne akumulatory nie miały szczególnie wysokich parametrów — deklarowany prąd rozruchowy wynosił 520 A. Parametr ten oznaczał możliwość rozładowania akumulatora do spadku napięcia 9 V (z 12 V) przez czas większy niż 30 sekund. Poza tym akumulatory fabryczne miały dość wygodne...
Wracam do tematu z pomiarami: Tydzień 1: A - Trasa około 250 km - prawidłowe ładowanie B - Postój 4 doby na parkingu lotniskowym - brak spadku napięcia C - Trasa około 250 km - prawidłowe ładowanie D - Postój około 15 godzin - brak spadku napięcia E - Trasa około 4 km. Później samochód odpalony około godzinę celem kontroli napięcia ładowania multimetrem...
Witam! Standardowy prąd ładowania akumulatora to "C/10", czyli dla 85Ah to jest prąd 8,5A, a dla 100Ah - prąd 10A. Taki prąd powinien być dostarczany bez problemu z mniejszego alternatora, ale pod warunkiem, że jeździsz z obrotami silnika powyżej 1/3 obrotów maksymalnych (a więc np. 2000 dla benzyniaka). Jeśli możesz - poszukaj w sieci charakterystyki...
Jeden 12V o pojemności 120, czy 110 Ah spokojnie Ci wystarczy. Jeżeli któryś z tych jest na pewno sprawny- zakładaj jeden i zapomnij o problemach. Przy sprawnym rozruszniku i solidnym połączeniu klem wystarcza - sam mam tylko 120Ah i działa. Druga sprawa, to stan silnika - u mnie igła, w zimie na mrozie rozrusznik kręci słabo, ale chwila wystarcza...
mialem spadek napiecia na klemie minusowej akumulatora. Podczas tej usterki robiac pomiar masy na pracujacym silniku na przyklad na masie zapalniczki mialem 0.6 Ohm. Po wyczyszczeniu klemy jest 0.3 Ohm. Po pierwsze - nie mierzymy nic omomierzem w układzie w którym płyną prądy i wystepują napięcia! Po drugie - nie wiemy co mierzyłeś - zakładając że...
Witam. Posiadam Punto 2 z 2004r. 1.4 w benzynie.Kiedy odpalam silnik następuje chwilowy spadek napięcia który przygasza radio i na moment wyłącza kamerkę . Radiu to specjalnie nie przeszkadza, za to kamerka uruchamia się na nowo i powstaje nowy plik.Czy zna ktoś jakiś sposób ażeby tą niedogodność usunąć. Akumulator jest nowy i sprawny w pełni naładowany....
A ja mam pytanie, czy istnieje jakiś sposób jak sprawdzić wytrzymałość wykonanych przewodów poza ich użytkowaniem w praktyce i ile wykonane przewody są w stanie przenieść amper? Takie rzeczy łatwo obliczyć korzystając z prawa Ohma. W instalacji elektrycznej pojazdów, których silniki są sterowane elektroniką napięcie podczas rozruchu nie powinno spaść...
Tylko co to ma do akumulatora autora tematu? Skoro kolega zaproponował: a potem postawił na 2 dni poza autem i po tych dwóch dniach zmierzył napięcie to autor tematu może porównać wyniki :) Moim zdaniem, szybszy spadek napięcia do poziomu 12,5V może oznaczać większy prąd samorozładowania akumulatora. Na weekendzie tak zrobię, wypnę akumulator podładuje...
rozruch zabierze tyle samo energii niezależnie od pojemności znamionowej akumulatora (czyli do uzupełnienia będzie taki sam ładunek). Biorąc pod uwagę pojemność - to masz rację. Ale zazwyczaj większy akumulator ma wyższy prąd rozruchowy - co przekłada się na mniejszy spadek napięcia przy rozruchu i wyższe obroty rozrusznika > czyli szybsze uruchomienie...
Witam, zakładając, że w pierwszym przekaźniku od lewej (ozn. ">=12V") podajesz na cewkę napięcie z wentylatora (minus cewki łączysz z minusem w samochodzie - najczęściej na karoserii) a na styk tego przekaźnika podajesz +12V i z tego styku zasilasz cewkę przekaźnika "100A", w którym styk wpinasz między +12V z akumulatora a nagrzewnicę - tj. jeżeli dobrze...
Objawy wskazują na problemy z rozruchem. Skora na kable tez nie działa to nie akumulator tylko problemy w zasilaniu rozrusznika. Może zgnił jakiś kabel? Może problem ze stykiem na rozruszniku? Jeżeli gaśnie wszystko przy odpalania to styk - pobór prądu przez rozrusznik jest duży i napięcie spada z powodu dużych spadków napięcia.
Nareszcie sensowne uzasadnienie 8-) Bardziej to widać przy zakładaniu akumulatora, gdzie stosujemy tą samą zasadę: Podłączamy najpierw plus, jeżeli przy zakręcaniu klemy dotkniemy kluczem do masy NIC SIĘ NIE STANIE. Zakładamy teraz minus, przy zwarciu kluczem do masy NIC SIĘ NIE STANIE. Wyobraźmy sobie sytuację odwrotną: zakładamy najpierw minus, zwieramy...
Posiadam prostownik rozruchowy 12V zwykłe trafo tyrystory i trochę elektroniki trochę ciężki i mała moc czy dałoby się coś wykombinować na przetwornicy impulsowej tanią prostą z ogólnie dostępnych elementów, powyżej 1kW Włącza się po podłączeniu do akumulatora ładowanie zwykłe z regulacją prądu Pełna moc przy spadku napięcia rozruch automatycznie wyłącza...
Będę musiał tak zrobić, proszę tylko o informacje jakie powinny być prawidłowe wskazania przy prawidłowo funkcjonującym rozruszniku, oraz jak się mam wpiąć pod + i - akumulatora czy może szeregowo? Przepraszam za głupie pytanie ale słyszałem rożne zdania a chce zastosować najpewniejsze rozwiązanie. Witam. Spadek napięcia w czasie rozruchu nie może...
Rozrusznik jeśli kręci to wcale nie oznacza jeszcze że jest OK. Może mieć duże opory kręcenia (np zatarte tuleje ślizgowe) co powoduje bardzo duży apetyt na prąd i spadek napięcia. Napięcie 9,5V podczas kręcenia jest trochę niskie ale wg mnie w dopuszczalnej normie (powinno być min. 10V). Napięcie spoczynkowe 12,4V jest OK, co wcale nie znaczy że akumulator...
Znając typ i pojemność aku można spróbować oszacować prąd rozruchowy. Generalnie prąd rozruchowy, to maksymalny prąd "ciągły" jaki można pobrać z akumulatora, w danej temperaturze, przez określony czas, i nie spowoduje to spadku napięcia poniżej pewnej granicy. Poszczególne normy różnią się parametrami pomiaru (czas, temp. napięcie).
Jako bezpieczny prąd ładowania przyjmuje się 1/10 pojemności akumulatora. W jakim celu chcesz ładować oddzielnie dwa akumulatory? Akumulatory mają 95 i 80Ah, tak więc 10A spokojnie przyjmą, zwłaszcza w stanie rozładowanym. Mam w samochodzie zewnętrzne gniazdko 12V, przez które doładowuję akumulator rozruchowy, a chciałbym ładować obydwa. Mam nadzieje...
Czytałem. Pisząc posta sugerowałem się tym, że po ładowaniu akumulatora, auto w ogóle nie zapala. Poradziłem jednak sprawdzić napięcie spoczynkowe akumulatora, celem upewnienia się. Jeżeli usterką jest tak ja piszesz, czyli brak masy na silniku (nie twierdzę, że tak nie jest), to dlaczego auto zapalało wcześniej? Wyjaśnię mój tok rozumowania. Auto dziwnie...
Rozrusznik pobiera sporo prądu więc następuje spadek napięcia. Daj mały akumulator na bufor połączony do instalacji przez diodę lub podłączony tak by był odłączany od instalacji na czas rozruchu.
Napięcie, prąd, moc – co to za wielkości i co je wiąże? Mógłbym w tym miejscu zacytować encyklopedię i iść do domu, przecież to sama prawda. Tak, ale zrozumiała tylko dla tych, którzy już wiedzą, o co w tym chodzi. Napięcie – wyrażane jest w woltach, jednostka Prąd – jego natężenie podajemy w amperach, jednostka Prąd i napięcie łączy...
Witam potrzebuje pomocy ale bardziej od prawnej strony odnośnie reklamacji akumulatora. Bardzo bym prosił osoby które miały kiedyś podobną sytuację o wypowiedzenie się. Sytuacja wygląda następująco: 5 miesięcy temu akumulator w moim aucie dość mocno zaczął szwankować raz odpalał dobrze raz trzeba było posiłkować się prostownikiem. Wymieniłem od razu...
Niepokojący jest spadek napięcia akumulatora pod obciążeniem, ale może to być skutkiem niedoładowania, które w dalszym okresie powoduje utratę własności. Ja bym to ujął troszkę inaczej: z pomiarów prądu ładowania wynika, że jest dosyć niski. Niekoniecznie jednak musi to być objaw słabej sprawności alternatora: akumulator może być "padlina" (przykładowo...
Witam wszystkich. Start-m. Rosyjski prostownik ale wydaje mi się on być dosyć solidnym i ciekawym. Ciekawym rozwiązaniem jest fakt załączenia prądu wspomagającego rozruch, nie po podpięciu prostownika do klem akumulatora, lecz dopiero po przekręceniu kluczyka, gdy układ prostownika wychwyci spadek napięcia na akumulatorze, pod wpływem załączonego rozrusznika....
Podepnę się pod temat. Sytuacja u mnie: - samochód VW Golf 1.9 TDI PD 2001, olej 5w30 - akumulator BERGEN mam go miesiąc (tzw Ca-Ca) 74 Ah, 720A-prąd rozruchowy (takie dane katalogowe), poprzedni był Varty i wymieniłem go bo miał parametry troche słabsze i podczas -15st słabo kręcił i padał po pełnym naładowaniu po 4 próbach uruchomienia silnika, każda...
Nie powiem układzik UC3906 całkiem przyjemny, tylko dodać dwa tyrystory do prostownika z początku tematu i przebudować układ multiwibratora zamiast tranzystorów szeregowych na schemacie powyżej , swoją drogą widziałem gdzieś taki gotowy prostownik był chyba z pomocą rozruchu czego ja nie uznaje bo dobry prostownik naładuje akumulator w 10 min, co jest...
Witam w ostatnich dniach Pozostawilem Auto na Zapłonie około 4 godziny rozładował się Akumulator i auto nie Odpalilo. Po naładowaniu autko paliło od tyku. Aż Do Momentu zaparkowania auta, następnie po 8 godzinach Nie odpalilo ponownie. Naładowany ponownie miał wartość 13.20v po czym spadło do 12.50v A po pozostawieniu na godzinkę spadło do 10.50v i...
Witam. Mam problem z samochodem Audi A3 8L 1997. Świeci się kontrolka poduszek a po przeskanowaniu wyskakuje błąd 00532 - Supply Voltage B+ 07-10 - Signal too Low - Intermittent. Czytałem sporo o tym błędzie ale nigdzie nie znalazłem co go praktycznie powoduje. Gdy sam przystąpiłem do diagnostyki to znalazłem taki problem - zasila go szaro-biały kabelek...
Autor nadal nie dostał odpowiedzi jak ma rozwiązać swój problem, a tym czasem napisano 19 postów o niczym. Brawo Wy. A wpis kolego to co wnosi to tematu? Gdzie jest odpowiedź? W pierwszym poście wspomniano, że takie tematy były omawiane ale jest zasada forum - najpierw szukamy a jak nie znajdziemy to dopiero pytamy. Kolega autor, chyba przytłoczony...
No właśnie "ogromne prądy" - a one powodują spadki napięć!!! Radzę trafo wtórne i pierwotne nawiąć tak grubym drutem jakim się da (na ile jest miejsca) i napięcie jak najwyższe ale nie przekraczać about 15 - 16 (max) V, bo lampki typu kontrolka przepalą sie, no i akumulator zagotuje sie (jeżeli będzie). Ostrzegam (rozruch bez akumulatora), że spadek...
każdy akumulator musiałby być podłączony do alternatora osobno z pośrednictwem diody mocy (jak to napisano wyżej).Jest jeden minus takiego połączenia - występujący na diodach spadek napięcia obniża napięcie ładowania, a tym samym i prąd ładowania akumulatora. Należy dodać: napięcie ładowania będzie obniżone NA JEDNYM akumulatorze. To już może bardziej...
Witam, wiec tak muszę cie zmartwić bo za wiele z tego rdzenia nie uzyskasz....a żeby nie była ta odp mało znacząca wyjaśnię ci kilka kwestii dlaczego: 1) aby uzyskać dobry rozruch akumulatora 12 V potrzebne jest trafo o napięciu wyjściowym ok 15 V, po mostku Graetza zostanie zmniejszone do ok 13V oraz potrzebny prąd ok 300A (min 150A dla małych samochodów)...
Rezystancja wewnętrzna sprawnego akumulatora kwasowego jest właśnie bardzo mala kilka mili omów (dlatego stosuje sie akumulatory kwasowe w pojazdach do rozruchu akumulatory zasadowe i baterie mają znacznie wieksza rezystancję wewnetrzną), w kazdym razie jest w stanie stopić ten przewód ktorym ładuje alternator akumulator, dodatkowo rozładowany akumulator...
Prostownik zazwyczaj dołącza się na klemy. Jeżeli połączenie między klemą a akumulatorem jest kiepskie , to wystąpi duży spadek napięcia na połączeniu i brak możliwości rozruchu. Przy podłączonym prostowniku to połączenie nie ma tak wielkiego znaczenia bo prąd rozruch przepłynie przez prostownik , rozrusznik i połączenie klema- Styk "krokodylka" rozrusznika...
Zico63 Przy maksymalnym obciążeniu spadek napięcia może wynosić maks. 0,3V Tak się zastanawiam w jakim serwisie samochodowym pracujesz? Maksymalny prąd, to prąd rozruchu i nie spotkałem żadnego auta na świecie które by miało spadek 0,3V przy rozruchu. Podaj namiar, to może kupię takie cacko :D Ciekawskodociekliwy napisał, że zrobił pomiar trzema areometrami...
Na forum corolli, przy podobnej dyskusji jeden z userów, też się pochwalił, że używa w swojej scarletce aku o pojemności 20 Ah, argument - po rozruchu błyskawicznie jest naładowany. Bredzenie laika, któremu się wydaje że wie o czym mówi. Skoro akumulator błyskawicznie się rozładuje, to i błyskawicznie naładuje. Akumulator większej pojemności na rozruch...
Witam serdecznie grono. Otóż jeżdżę samochodem ciężarowym, spędzam w nim 28 dni w miesiącu, używam więc i laptopa i i radia i parę rzeczy podpiętych do przetwornicy 230V dlatego prądu nieco szybko ubywa na postojach z akumulatorów, a i parę razy niedopilnowanie moje zmuszało mnie do chodzenia z kablami i proszenia się o prąd. O ile ktoś stoi obok i...
Witam Kupiłem właśnie moduł zabezpieczający akumulator samochodowy przed rozładowaniem. Wszystko pięknie tylko obawiam się, że podczas uruchamiania pojazdu napięcie akumulatora będzie spadać dość nisko powodując rozłączenie odbiorników na czas rozruchu. Może ktoś pomoże i podpowie jak można zmodyfikować układ aby osiągnąc opóźnienie czasowe około 10s...
To jeszcze poproszę o napięcie z akumulatora w czasie próby rozruchu. Dodatkowo wartości spadku napięcia na przewodzie zasilającym rozrusznik i słupku dodatnim akumulatora, drugie między słupkiem ujemnym akumulatora a masą rozrusznika. Zwróć uwagę, że piszę o napięciach na słupkach akumulatora a nie na klemach do nich przymocowanych!
Witam, Gdzieś od 3-4 miesięcy mam utrudniony rozruch auta przy wystudzonym silniku (po 6-8 godzinach postoju). Nie za każdym razem, jednak z reguły kręci 4-5 sekund zanim zapali. Przez ostatnie tygodnie wykluczyłem przepływkę, pompę paliwa, wtryskiwacze (jeden wyczyszczony, korekty max +/- 0,3), świece (w marcu kpl nowych swag), czujnik temperatury...
Mam na stałe podłączony woltomierz z możliwością przełączenia na obrotomierz. Jak stoję na światłach z włączonym stopem, dmuchawą i co mi tam jeszcze potrzeba to napięcie często spada poniżej napięcia akumulatora. Akumulator o mniejszej pojemności zwyczajnie padł i musiałem kupić drugi. Nie myślałem , że w przypadku mojego samochodu jest to tak ważne....
To się chyba coś zmieniło, czego nie wiem. Chociażby tu: Tam na samym dole. Z tym spadkiem napięcia na plecionce, można się zgodzić. Nic się nie zmieniło, Przemek dobrze napisał, ogólne zasady. Łącząc przewód minusowy z masa pojazdu (blokiem silnika), a nie słupkiem akumulatora minimalizujesz ryzyko strzału w przypadku zwarcia, pomylenia biegunów,...
Witam kolegów czym może być spowodowane nagły spadek napięcia w manie podczas jazdy ładowanie cały czas 28,5 akumulatory nowe i nagle podczas jazdy zamigają zegary na kokpicie a podświetlenie tablicy po zapaleniu świateł przygasa. Czasami auto pali normalnie a czasami jest problem z rozruchem. Dzieki
Ja nie polecam akumulatorów Power (z pumą) O tej firmy. Wytrzymał rok. Kupiony zeszłej zimy, tej zimy przy ujemnych temperaturach rzędu -10 ma już taki opór wewnętrzny, że kasują się zegary przy rozruchu, nawet, jak był całą noc ładowany. Generalnie samochód pali, tylko trzeba zegar ustawiać. Akumulator przez ten czas nie zaliczył rozładowania, tylko...
Przeglądając artykuły na ten temat odniosłem wrażenie że jest wiele domysłów i teorii. Natomiast za mało standardowych pomiarów za pomocą zwykłego miernika. Większość artykułów poświęcona jest problemom podczas braku właściwego ładowania akumulatora. Więc postanowiłem przewrotnie dokonać pomiarów jak autko -citroen berlingo 1,6 16v -jest jeszcze sprawne...
Gdzie się mylę? Teoria różni się od praktyki. Nie bierzesz pod uwagę systemów pokładowych pojazdu, które na postoju też trochę mocy potrzebują (zwłaszcza w nowych autach). Oraz samego stanu akumulatorów. Przez blisko 15 lat pracy w serwisie, różnych rzeczy się na oglądałem. Zwykła chłodziarka z ogniwem Peltiera ( pobór około 4A przy 12V ), oraz radio...
Sprawdź jaki masz spadek napięcia akumulatora podczas rozruchu.
Pięknie i obrazowo. Dzięki Nikt z kolegów nie wspomniał, że ta różnica (4V) z założonymi klemami wynosi 12,2, a po odłączeniu jest zdecydowanie zbyt duża. W sprawnym akumulatorze, nawet spadek napięcia przy rozruchu, nie jest większy niż 3V. Coś "żre prąd" w dużej ilości zanim pojazd się uśpi albo akumulator jest mocno zasiarczony ale wtedy powinny...
Są dwie możliwości: - akumulator zerka już w stronę krainy wiecznych łowów, nie ma już pojemności, albo ma duży opór wewnętrzny i jest niewydajny prądowo, stąd taki spadek napięcie przy próbie rozruchu, - rozrusznik niesprawny i przy obciążeniu daje opory ponad możliwości akumulatora. Podmiana akumulatora na inny pozwoli określić, o którą z nich chodzi.
Cześć, Kiedy dwa lata temu padł mi akumulator w motocyklu i stanąłem przed koniecznością jego wymiany, postanowiłem kupić akumulator litowy, licząc, że będzie lekki, pewnie działający i trwały. Niestety - chyba jednak kupiłem zbyt tani egzemplarz (mimo że kosztował dwukrotność ceny akumulatora kwasowego), ponieważ od samego początku kręcił rozrusznikiem...
Moim zdaniem odpalanie z takiego prostownika ma sporo wad: 1. doprowadza się akumulator do całkowitego rozładowania - to mu nie służy, 2. duży prostownik swoje waży i kosztuje też nie mało, 3.podłączenie takiego z za wysokim napięciem i dużym prądem nie służy akumulatorowi, Ja się nie męczę z dużym prostownikiem-wspomagaczem rozruchu: jak i tak te...
Jakie to prawo elektrotechniki: dwie różne rezystancje połączone równolegle? Jedno z 3 podstawowych praw elektrotechniki. Dziwią mnie takie pytania bez zastanowienia. Warto czytać cały temat od początku ze zrozumieniem treści każdego zdania a nie wyrwanych słów z niego. Szukam (kupić / zrobić) miernik stanu akumulatora. Mój Przyjaciel - ma taki kombajn...
Sygnał może pokazuje, ale nigdy nie wiesz, czy mieści się w prawidłowych wartościach. No właśnie, jak chcesz zmierzyć masę? Jednym przewodem. Na przykład spadek napięcia na przewodzie masowym między akumulatorem a rozrusznikiem podczas rozruchu. Albo spadki napięcia alternator-akumulator pod dużym obciążeniem.
Rozrusznik nie może zakręcić wałem i przygasają kontrolki, następuje reset komputera godziny. Tym tropem bym szedł. Przewody do sprawdzenia. Od połączenia przewodów z klemami, bo tam we wnątrz, lubi być zielono, poprzez oczka na rozruszniku i masie pojazdu. Ewidentnie jest spadek napięcia, nie musi być on skutkiem awarii mechanicznej. Jaki jest prąd...
Nie wiem, czego co niektórych uczą w szkołach. Alternator dobiera się do konkretnego auta. Jeśli jest w nim więcej elektroniki i elektryki, to producent instaluje alternator o większej wydajności prądowej. Należy zauważyć, że gdy mierzymy napięcie na zaciskach akumulatora bez obciążenia odbiornikami na chodzącym silniku i drugi pomiar napięcia robimy...
sorry, że odgrzewam temat, ale ostatnio miałem okazję skorzystać z kabli (stary akumulator i włączone światła na postoju), więc dodam swoje spostrzeżenia: 1. u mnie zawsze dawca miał włączony silnik, na obrotach jałowych. Zwiększanie obrótów za wiele nie da, bo i tak napięcie nie będzie wyższe. Prąd i tak głównie płynie z akumulatora - na rozruch potrzeba...
wiecie jaki jest prąd rozruchu w aucie ?? :D:D:D:D w byle osobowym jest w okolicach 100A jak nie sporo więcej (zależy od pojemności temperatury silnika itd ) najprostszy prostownik rozruchowy to by był zasilacz niestabilizowany dający 11-12v pod obciązeniem 100A to daje trafo ponad 1Kw ..........owszem transormator i diody można chwilowo przeciązyć...
okolo 12 V mialem wczoraj na akumlatorze dzisiaj tez sprawdzalem i bylo rowniez okol 12 V jak zalozylem klemy i po po dluzszej chwili znowu sprawdzilem napiecie to z 11,8 zrobilo sie juz 11,4 i tak gdybym dluzej zostawil to spadaloby... wczoraj przez okolo 1,5 godziny spadlo mi z okolo 12 V do 8 V...Ale to mnie zastanowilo ze przez cala noc stal odlaczony...
Witam Wczoraj po odpaleniu rano przejechałem 3km i zgasiłem auto. Chwilkę potrzymałem na załączonym zapłonie (aby posłuchać radia) i kiedy chciałem znowu odpalić zabrakło prądu, powoli akumulator "zdechł" Pożyczyłem trochę prądu z innego auta i wróciłem do domu. Podładowałem aku około 1/h i ku mojemu zdziwieniu prostownik pokazywał, że bateria jest...
Witam . Jakieś 20lat wstecz wykonałem prostownik z funkcją rozruchu na tyrystorach, układ oprócz stabilizacji prądu zadanego ładowania posiadał też stabilizację napięcia na poziomie 14,4 V dla 12Vaku oraz 28,8V dla 24Vaku i nie było by w tym nic nadzwyczajnego ale układ wzbogaciłem o moduł ujemnej rezystancji wyjściowej oraz o układ korekcji napięcia...
Przestraszyłem się wczoraj bo wczoraj około 23:00 prostownik zaczął pokazywać około 0.8 A... ale potem poruszałem stykami, odłączyłem, załączyłem i było dalej 2.5 A albo i 2.8 A... teraz pokazuje około 1.8 A. Do kiedy go ładować bo chciałem go dziś wrzucić do auta. Akumulator ma dokładnie 85 Ah. Prostownik teoretycznie 6 A... na obudowie tak pisze....
Poprawić połączenia masowe silnika, akumulatora i karoserii. Pomierzyć później spadki napięć w momencie rozruchu. Sprawdzić prędkość obrotową rozrusznika.
Można sobie dyskutować w nieskończoność a praktyka sobie. Podstawową zasadą musi być sprawność układu zasilania silnika w paliwo i oczywiście niezły stan silnika. Żeby skutecznie dostarczyć do pojazdu zasilanie rzędu 1000 A należałoby budować specjalną instalację a nie rachityczne zaciski lub po prostu złącze dotykowe. Spadki napięcia na kilkumetrowych...
Masz miernik to możesz sprawdzić jaki jest spadek napięcia przy rozruchu , może w ogóle mało jeździsz tymi autami , jeśli rzeczywiście masz popsuty akumulator to go nie ładuj tylko oddaj go na gwarancji.