Na 90% przewody. Jeszcze mogą być świece (też warto byłoby je sprawdzić)
jakie maż ciśnienie na cylindrach, nie bierze czasem oleju
Nie wiem gdzie tankujesz, więc nic mi to nie mówi, że weszło za 21zł... czego - benzyny czy gazu? Napisz ile weszło litrów, a nie za ile złotych. Na jakim zasilaniu występują te spadki obrotów?
nie mam obrotomierza, więc ci nie powiem A po przełączeniu z benzyny czujesz mocny spadek obrotów? Mój Punto miał za bardzo przykręconą śrubę na parowniku i objawy dokładnie takie jak Twoje. Lubił gasnąć na zakrętach. Delikatnie sam troszkę ją podkręciłem i chodził idealnie.
Witam, Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu nastepujacego problemu. Od pewnego czasu zdarza się zarówno przy zimnym jak rownież rozgrzanym silniku, że obroty spadają poniżej 1000 i silnik zaczyna dziwnie pracować, słychac jak by świst w silniku, przy dodawaniu gazu i zwiekszeniu obrotów świst jest coraz głośniejszy, po chwili silnik wraca do norlmalnej pracy....
Przeskoczył pasek rozrządu
Zmień typ przełączania na obroty na spadku próg 2000 - 2200.
Podobne objawy (gaśnięcie auta po puszczeniu gazu np. przy dojeżdżaniu do świateł - podobnie jak u ciebie obroty spadały do momentu, gdy silnik gasił się) miałem, gdy akumulator dożywał swoich dni. Doładuj AKU zewnętrzną ładowarką, a jeśli to nie pomoże - zmień aku na nowy. Na nowym akumulatorze silny spadek obrotów po puszczeniu gazu nie powodował...
Moim zdaniem źle wyregulował na małych obrotach
map sensor do sprawdzenia, lub jego połączenie z podciśnieniem
Juz została skierowana w druga strone tak aby powietrze sie nie dostawało , pojechałem do jednego gazownika to stwierdził ze w tych samochodach tak musi to chodzic gdzy silniczek krokowy sobie dopiera obroty aby pozniej nie było za duzego spadku czy jest to mozliwe??
witam ponownie!! panowie wymienili mi parownik w serwisie nibby było OK a potrafi na skrzyzowaniu spaść mi z obrotów jak hamuje i zgasnąć nie wiem czyja tow ina i to jak jest zimny a jak jest ciepły silnik to jest wszystko wpozadku raczej no i co dziwne pali mi 10 l na 100 km przy silniku 1.1 55KM!! pozdrawiam
Błąd komunikacji NCM - NBC czyli na linii sterownik silnika-sterownik nadwozia (body komputer). Nie szarp wiązkami - polej je wodą... zwłaszcza tą w podszybiu. To samo mi się czasem robi w Grande Punto po deszczu, tyle że są tylko błędy CAN i auto jeździ normalnie, tylko zegary i radio "umierają".
Wymieniony regulator altka. Po włączeniu dmuchawy na 4 + światła spadek napięcia na wolnych obrotach z 13.5V do 12.1 V. Na wyższych obrotach max 13.4. Gdzie szukać przyczyny?
cisnienie paliwa?
Na jałowym za wysokie obroty i za małe podciśnienie = lewe powietrze. Jakiś problem z zaworem EVAP - może być źródłem "lewego" powietrza (choć głowy sobie nie dam uciąć czy tam EVAP jest wprowadzony przed czy za przepustnicą).
Może to nieco rozjaśni sprawę (rysunek raczej poglądowy bo dotyczy FIATa Punto mk.1): http://obrazki.elektroda.net/94_11792229... Czy napięcie się zmienia pod obciążeniem? Jeśli nie to 13,8V na wolnych obrotach jest jak najbardziej w porządku.
Ale czy rozrusznik kręci silnikiem czy może nie zazębia się właściwie i silnik nie osiąga właściwych obrotów? Albo spadek napięcia na akumulatora powoduje jakieś zakłócenia w pracy elektroniki?
Szast, powiedz mi co ma silniczek krokowy, do spadku obrotów przy obciążeniu silnika? Tym bardziej jeśli obroty nie skaczą, nie falują, samochód nie gaśnie?
Nie, auto sie zadusi to juz przerabialem bo myslalem ze szarpie przez sprzeglo czy cos... Nie chodzi o sprzęgło tylko test silnika krokowego. Odpal, niech chodzi na biegu jałowym, włącz światła, dmuchawę, szybę elektryczną - powinien utrzymać te same obroty cały czas z ew. chwilowym spadkiem.
Pokaż ciśnienie, jakie turbo podaje podczas jazdy od "dołu", bo to, co zamieściłeś, to chyba jakaś przygazówka na postoju. https://obrazki.elektroda.pl/9310927200_... to jest pomiar zrobiony podczas jazdy, ale jest bardzo wąski, dlatego tak wygląda. Po lewej są obroty i ciśnienie w kPa, można sobie porównać Dodano po 2 Pokaż ciśnienie,...
Laguna IIphI 1,8 16V - spadek obrotów na postoju przy naciskaniu hamulca - na postoju silnik rozgrzany, obroty około 800-set, wcisnę mocniej hamulec, obroty delikatnie idą w górę, a później jest spadek do około 600-set i z powrotem obroty wyrównują się do około 800-set. https://www.youtube.com/watch?v=SCGsab4z...
Miałem podobnie w Uno i nie palił gdy się trochę zagrzał, zimny zapalał za każdym razem. Do tego na ciepłym był taki spadek napięcia, że mi kontrolki gasły itp. No i wykonywał max pół obrotu i koniec.
Sam widzisz, że coraz bardziej rośnie próg wyłączenia kontrolki, to nie oznacza tylko spadku ciśnienia na głowicy, ale w całym silniku. Więc do wymiany nie będzie tylko głowica, ale cały silnik lub remont.
Witam! Mam następujący problem: W moim fiacie punto mkI z silnikiem 1.2 75km na wielopunktowym wtrysku dałem do splanowania głowice przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą. Po tym zabiegu dosyć znacznie podniosło się ciśnienie sprężanią do ok. 15atm na każdym cylindrze. Wszystko było by dobrze gdyby nie to że silnik na wolnych obrotach zaczął lekko...
Ja mam ten silnik 16v 90 km i szarpie u mnie ale tylko na gazie (na benz jest ok..) jak jest jeszcze zimny silnik i tak sie zastanawiam czy przyczyna tkwi w tym co u Ciebie czy może to jest kwestia złej jakości gazu itp... poobserwuję jeszcze troche i cos będę musiał z tym zrobić bo to szarpanie i spadki mocy wkurzają..
1. Grande Punto 2006 1.3 JTD 90km 2. 1.3 JTD 3. Obroty falują 900-1100 po odpaleniu na zimnym silniku np. po nocy, trwa to około minuty i obroty się stabilizują. Chyba że ruszę dynamicznie zaraz po odpaleniu, przeciągnę jeszcze na dwójce i zatrzymam pojazd - wtedy obroty od razu się stabilizują, nie trzeba czekać tej minuty /-. Czasami zdarzy się problem...
Nie wiem jak to wygląda w Twojej centralce, ale przełącznik od STAGa jak miga wolno to chodzi na benzynie i czeka na przełączenie na gaz (aż się silnik zagrzeje), jak świeci to chodzi na gazie, jak szybko miga to znaczy, że awaryjnie przełączył się na benzynę z powodu spadku ciśnienia/braku gazu.
witam mam problem z moim punto z 1996 roku silnik 1.1 benzyna bez LPG podczas jazdy z kontrolką wtrysku zapala się przy spadku obrotów poniżej 900 obrotów (cofanie , ruszanie) zapala się przy skręcaniu lub gdy zwalniam zapala się przy ponownym rozruchu po przejechaniu około 7 km (silnik ciepły temp w porządku) po zapaleniu i przytrzymaniu obrotów około...
Czy ja twierdzę, że to jest normalny objaw? Wyrażam tylko swoje spostrzeżenie, że wszystko wymieniłem, a ładowanie jakie było takie jest i akumulator padł po 2 latach, co więcej w/g procedury testowej opisanej w książce wszystko z ładowaniem jest ok. http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/lado... <- sprawdź to łączenie przewodu "+" przy elektrowłączniku...
Cześć. Mam problem z punto 1 1.1 Monowtrysk .pb + lpg Czasami auto podczas jazdy nagle wkręca się na maksymalne obroty tak jakbym dodawał gazu. Po zgaszeniu i przekręceniu kluczyka auto odpala i odrazu wkręca się na maksymalne obroty po paru lub parunastu próbach auto odpala i znów normalnie jedzie . Widzę też nierówną pracę silnika na jałowych obrotach...
Od pewnego czasu pojawił mi się problem z kropkiem, Otóż na biegu jałowym na wolnych obrotach zaobserwowałem przyduszanie rozgrzanego silnika, ale takie że normalnie chodzi jak zegareczek tylko są momenty że w pewnej chwili go przydlawi i czuć szarpnięcie silnikiem. Stojąc z tyłu auta z rury słychać też taki jakby parsknięcie powietrzem. Nie jest to...
Witam serdecznie. Posiadam Fiata Punto II 1.2 16V 80 koni z 2002 r. Proszę o pomoc w następujących problemach: 1. Szarpanie podczas mocniejszego wciśnięcia pedału gazu od najmniejszych obrotów do 2500 obrotów/min. Powyżej ciągnie bardzo dobrze. Dzieje się tak zawsze i na każdym biegu. 2. Kolejnym problemem jest spadek obrotów przy zrzucaniu z biegu...
Chodzi o PUNTO II FL 1.2 V8. Jeśli jest jeżdżone tylko na benzynie nie ma problemu jednak wystarczy pojechać na gazie, zgasić auto i próba uruchomienia szybciej niż 30 min. po zgaszeniu jest problematyczna - trzeba kilka s pokręcić aby zapalił. Często po zapaleniu jest jakby zdławiony i dopiero po chwili obroty itd. są właściwe. Wygląda jak by dostawał...
Witam Mam następujący problem z gazem w Punto jedynce (silnik 1,1, wtrysk jednopunktowy): Autko było niedawno kupione z 2-letnią instalacją gazową. Na gazie jeździł bez problemów, na benzynie na niskich obrotach go "dusiło" - mechanik który wymieniał mi sprzęgło powiedział że to niby normalne... Problemy zaczęły się jakiś półtora miesiąca temu gdy spalanie...
witam! od zakupu punto mam z nim mały problem. obroty falują na postoju ale tylko gdy daje gazu powyżej 2tyś obrotów oraz podczas przyspieszania w szczególności gdy silnik jest jeszcze zimny. wygląda to tak jak by były nagłe spadki mocy około 1s co 2s normalnego przyspieszania. poniższy wykres obrazuje sposób przyspieszania :) .............../ ..........__/...
Prędkość przekłamuje ale nie więcej jak 10% zawyża. Faluje tylko na wolnych i zamiast ciągłych 750RPM jest w granicach 650-900. Zanim zacznę "psuć" przepustnicę ktoś może wie czemu po włączniu wentylatora silnik zaczyna inaczej pracować? Właściwie nie sprawdzałem jakie wtedy leci napięcie z alternatora oraz na wolnych jakie jest przy włączonym ogrzewaniu...
Zostawiłem oba kable, ładowanie nie schodziło poniżej 14V nawet na wolnych obrotach, przy włączonych światłach i ogrzewaniu szyby (ale miałem nowy alternator), poza tym było bardzo stabilne, wahania nie przekraczały +/-0,1V. Co do granicy napięcia, to przyjmuje się że 13,9V jest minimalnym napięciem zapewniającym optymalne naładowanie akumulatora. Współczesne...
Serwa nie podejrzewałem gdyż hamulce hamują perfekcyjnie, nawet nie zwracałem uwagi na to, że, obroty spadają podczas hamowania. Raz na postoju nawet udusiłem silnik, obroty było 850obr, i mocno nacisnąłem kilka razy i silnik zgasł. Ale jak nacisnę raz i trzymam to obroty spadną ale zaraz się podniosą do 850. Natomiast jak silnik jest zimny ma obroty...
W golfie mogą być innej średnicy koła pasowe, przez co alternator ma wyższe obroty przy tych samych obrotach silnika. Włączenie klimy obciąża silnik mechanicznie co jest korygowane przez komputer podbiciem obrotów, nie obciąża za to alternatora, bo klima to sprężarka czynnika napędzana mechanicznie a nie elektrycznie. Dziś właśnie grzebałem w elektryce...
witam, Jak w temacie. w czasie jazdy odczułem momentalny spadek mocy przy ok 1500-2000 obr/min. na wolnych obrotach słychać nierównomierną prace silnika i czuć swąd paliwa. miesiąc temu wymieniałem świece, przewody, na kablach nie widać aby było przbicie do masy, iskra jest na każdej świecy. sprawdzałem świece i są strasznie okopcone- po przeczyszczeniu...
auto zaczelo spalac 2 razy wiecej bezyny trzesie sie niesamowicie jest duzo slabszy i przy malych obrotach na wyzszych biegach sie dusi wymienilem swiece i kable bezyna 100procent dobra duzo pisza o sondzie lambda czy to moze byc to i co mi sprawdza po podlaczeniu do komputera bo nie wiem czy sie oplaca bo ta usluga kosztuje 100 zl
Punto 1 (98) 1.1 przebieg 89tyś. Od pewnego czasu mam kłopot z ładowaniem. Alternator zaczyna "mruczeć" (nie znajduję lepszego określenia) i szybko się robi gorący. Mam w samochodzie wpięty pod zapalniczkę wskaźnik napięcia (urządzenie mało wiarygodne ale odczyty z miernika potem) , i tak - przy sprawnie działającym układzie na wolnych obrotach , włączone...
Co znaczy wyrzuciłem " czarną skrzynkę"? Chodzi Ci o wymianę przekaźnika na nowy, lub wykluczenie w znaczeniu "wyeliminowałem" go, jako przyczynę randomowego czyli sporadycznego gaśnięcia swiateł mijania? Przyczyną może było to, że przy większym obciążeniu systemu poprzez włączenie tylnej szyby podgrzewanej, włączeniu wentylatora nawiewu powietrza na...
Witam Pacjent Punto II 1,2 8V 2003r z elektrycznym wspomaganiem bez klimy Mam pytanie odnośnie wartości napięcia ładowania wyglądają one następująco: Napięcia mierzone na biegu jałowym (ok. 1000rpm) silnik zgaszony kluczyk w pozycji zapłon 12,0V silnik zapalony bez świateł, radia itp. 14,2V-14,3V postojowe 14,2V-14,3V mijania 13,8V-14,1V światła max...
Witam. Mam problem z punto I (r. 94, benzyna + LPG, silnik 1.2 8v). A właściwie kilka... Gdy odpalam samochód (nawet gdy silnik jest ciepły) i próbuję jechać auto ma spadki mocy. Cisne mu gaz, a obroty same maleją i nie ciągnie samochodu do przodu, ale gdy puszcze gaz i wcisne go jeszcze raz to znowu go ciągnie i znowu spada, trwa to może koło 200-300m...
Witam, Mój GP to 1,4/ 8 zaworów/ 2007 r.manual. Odkupiłem go z przebiegiem 60 K, teraz ma 90 K. Zaczęły się problemy z silnikiem. Osłabł, wpada w rezonans przy obrotach 2300-2400 obr/min., więcej spala, przytyka przy ruszaniu. Zmieniłem świece i przewody.Nadal nic nie pomogło. Pojechałem na sprawdzenie komputerem. Okazuje się, że wszystko jest OK. Elektronik,...
Problem jest taki: Jeżdżąc po mieście z włączonymi światłami, radiem, po pewnym czasie zauważam spory spadek 'wydajności' akumulatora (po chwilowym postoju przy odpalaniu silnika np. radio powraca do ustawień fabrycznych), natomiast po trasach (przykładowo 30km, przy 2500-3000 obrotów na silniku) problem 'znika' do czasu, aż znów nie wyjeżdżę trochę...
Dzisiaj może wpadłem na jakiś trop... Nie wiem co o tym myślicie ale odpaliłem punto i da się słyszeć że gdy mu dogazuję to w momencie jak puszczam gwałtownie gaz to schodzi z obrotów tak że przy samym końcu silnik słabnie jakby miał zgasnąć ale "odżywa i pracuje dalej. Znalazłem jakiś przewód nie mam pojęcia do czego to jest ale jak go odłączyłem to...
Witam. Kiedyś stałem w dość długim korku i w pewnym momencie zauważyłem, że zapaliła się kontrolka od temperatury silnika, czyli wskazówka od temperatury wychylona na maksa. Od razu wyłączyłem silnik i sprawdziłem co się stało. Okazało się, że z silnikiem od wentylatora chłodnicy coś jest nie tak i na wysokich obrotach lubi się zatrzymywać. Poczekałem...
Mam problem z regulacją ciśnienia doładowania w dolnym zakresie obrotów. Zauważyłem, że na biegu jałowym elektrozawór sterujący VNT nie jest w pełni otwarty (ok -0,5 bara przy ciśnieniu z pompy -0,9 bara), zawór jest sterowny przebiegiem PWM z wypełnieniem ok 60%. Nigdy też całkowicie się nie zamyka. Działa w zakresie 10-60%. Czy to jest prawidłowe...
mam problem a mianowicie nie wiem co sie stalo z autem jednego razu pojechalem na stacje zatankowalem i po przejechaniu odcinka 5km auto zaczelo dziwnie sie zachowywac. silnik nie wzbija sie na wieksze obroty niz 3.5 tys gora do 4 tys obr. jest mulasty o wyprzedzaniu nie ma mowy nie wiem co mu dolega wymienuilem filtr beznyny i to samo benzyne wyjezdzilem...
Witam, mam problem z odpalaniem swojego auta. Akumulator jest nowy, wiec go wykluczam. Początkowo myślałem, że problem tkwi w rozruszniku. Rozrusznik przeszedł pełną renowację ( wymieniłem tulejki, szczotki). Przez pewien czas wszystko było dobrze, auto normalnie odpalało i myślałem, ze problem mam już z głowy, jednak ostatnio podczas obfitych opadów...
Jak to posprawdzac kolejno ? Jak wymontuje mapsensor i dmuchne pistoletem z kompresora do przedmuchiwania to chwilę działa :D Dodano po 2 Ogólnie udało się kawałek na gazie przejechać po przeprowadzonej autokalibracja. Jednak podczas próby przyspieszenia komputer pokazywał duży spadek ciśnienia gazu i aut przechodzilo na benzynę. Później już cały czas...
od pewnego czasu-może wczesniej tego nie zauważyłem- przy łagodnym przyspieszaniu np, na 3 biegu i obrotach ok 2600-2800 na chwilkę zawiesza się jakby moc,ale auto zaraz odbija i jedzie dalej,jak wcisnę wtedy pedał gazu mocniej to to zaniknięcie ulega skróceniu,nie ma tego ,gdy ostro przyspieszam autem,wtedy od 2000 obr do końca prawidłowo,jest tylko...
mylisz się pisząc że zawsze będzie słabsze!!! ta różnica przy dobrze założonej instalacji nie będzie aż tak odczuwalna jedynie na wolnych obrotach będzie widać że wskazówka pokazuje mniejsze obroty a to dlatego że gaz jest zasysany przez silnik jak w gaźniku a benzyna jest wtryskiwana pod ciśnieniem!!(nie mówię tu o wtrysku gazu) miałem kiedyś PUNTO...
Nie zgadzam się z opinią Marian B. ponieważ posiadam Punto 1.6 MPI 8v 130koni Masz jednostkę 8 zaworowa i przez to ZGADZASZ się z opinią Marian B. Jednostki 8V mają płaski przebieg momentu obrotowego w szerokim zakresie prędkości obrotowych (spadek zaczyna się gdzieś za 4000) - jednostki 16V maja bardziej stromy przebieg momentu i najwyższy dostępny...
Witam, mam problem z Fiatem Punto I, 1,2 benz + gaz. 95r. Wygląda to tak, auto na początku chodzi bez problemu, odpala od sztycha, po przy gazowaniu przełącza się na gaz i jest ok. Wydaje mi się, że za szybko się grzeje. Po 10 minutach jazdy temperatura rośnie w oczach i nie słychać aby włączał się wentylator. Włącza się on dopiero po minucie jak już...
W moim GP 1.3 JTD 90km 2006 pojawił się problem. Podczas przyspieszania, zazwyczaj na 4/5 biegu przy 3000 obrotach wyskakuje check engine i błąd "P0237 - obwód czujnika doładowania turbosprężarki A jest niski". Jak jest trochę bardziej rozgrzany kontrolka wyskakuje przy jakichś 3500 obrotów. Jeśli chodzi o czujnik w kolektorze to wymieniłem na nowy...
panowie, ta "wspaniala" metoda tuningu jaka jest stozek, im tanszy tym wiecej dodaje mocy ;) sprzedawcy podaja przyrosty rzedu 10% :) moim zdaniem, czego sam sie przekonalem, nie ma wiekszego sensu ingerowac w uklad dolotowy, jakby nie patrzec, to budujac kazdy model samochodu, konstruktorzy nie robili tego ot tak, na oko, wszystko bylo dobrze przemyslane,...
Witam. Pisze w imieniu kolegi. Dostal on "w spadku" :) od ojca Punciaka 1.1, rok 1998, jednopunktowy wtrysk, przebieg 230 tys i od mniej wiecej 200 tys jest przejechane na gazie. Postanowil go doprowadzic do stanu pelnej sprawnosci bo wczesniej za bardzo o niego nie dbano:(. Sprawa dotyczy instalacji LPG. W instalacji wymieniono reduktor tydzien temu...
Witam mam problem sprawa wygląda tak : odpaliłem auto otworzyłem brame i po 50m zgasł silnik był zimny ale daliktnie traktowałem zimny silnik na lekkim gazie. odrazu chciałem zaplić nie udało sie dopiero po 30/60sek. pojechalem dalej sytuacja sie powtorzyła po przejchaniu 1km. i tak jeszcze z 10 razy. na drugi dzień to samo. nie ma znaczenia czy silnik...
W czasie jazdy po zdjęciu nogi z gazu silnik nagle zaczął się dławić i zacząła migotać kontrolka silnika.Wyrażne szarpania na niskich obrotach i mniej wyczuwalne na wyższych.Wyrażny spadek mocy i dynamiki (do tej pory silnik spisywał się rewelacyjnie-wspaniała dynamika).Początkowo kontrolka gasła na niskich obrotrach ,potem na niskich paliła się stale...
Podepnę się pod temat. Sytuacja u mnie: - samochód VW Golf 1.9 TDI PD 2001, olej 5w30 - akumulator BERGEN mam go miesiąc (tzw Ca-Ca) 74 Ah, 720A-prąd rozruchowy (takie dane katalogowe), poprzedni był Varty i wymieniłem go bo miał parametry troche słabsze i podczas -15st słabo kręcił i padał po pełnym naładowaniu po 4 próbach uruchomienia silnika, każda...
Witam serdecznie grono. Otóż jeżdżę samochodem ciężarowym, spędzam w nim 28 dni w miesiącu, używam więc i laptopa i i radia i parę rzeczy podpiętych do przetwornicy 230V dlatego prądu nieco szybko ubywa na postojach z akumulatorów, a i parę razy niedopilnowanie moje zmuszało mnie do chodzenia z kablami i proszenia się o prąd. O ile ktoś stoi obok i...
Witam serdecznie forumowiczów. Pacjent: Fiat Grande Punto 1.2 8V 2007r. Diagnoza: Adaptacja koła fonicznego - błąd P1300 Leczenie: Zgodnie z opisem w programie Fiat Ecu Scan, zeskanowałem błędy ( wyskoczył P1300 jak w opisie), wykasowałem. Następnie wyzerowałem ustawienia koła fonicznego ( w sumie też te wszystkie zakładki w opcji "Regulacja" oprócz...
Mam następujący problem z obrotami: podczas stania na światłach obroty wynoszą 800 (tak jest fabrycznie ustawione w tym silniku), lecz gdy podjeżdża się delikatnie o parę metrów (normalnie z jedynki z 800 obrotów), obroty na chwilę spadają do 500, nawet światła przygasają. Silnik nie gaśnie, ale jest to denerwujące zjawisko. Nie zawsze się to zdarza....
Witam. Od pewnego czasu auto traci mi temperaturę nawet jeżeli jadę trasą, w momencie gdy włączę ogrzewanie to już totalna porażka bo potrafi z 90 stopni stracić temperaturę do 45 w mgnieniu oka(nawet względnie w ciepły dzień). Może miał ktoś taki problem i może podzielić się jakimiś informacjami. Dzięki z góry. Ps: termostat jest dobry - wnioskuję...
obrót punto spadek obrotów punto nagły spadek obrót
dźwięki biosu award motogodzina zetor reset czipa epson
lodówka szron tylnej ścianie lodówka szron tylnej ścianie
Rygiel drzwiczek pralki Samsung, Electrolux, Bosch – samoczynne odskakiwanie, diagnostyka, typowe usterki Mercedes W204 dekodowanie kluczyka FBS3 – CGDI MB, VVDI MB, programowanie, EIS, ESL