Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Zmierzyłem ciśnienie sprężania i było jednakowe dla cylindrów. Oddałem samochód na warsztat do znajomego który sprawdził wszystko po mnie i dodatkowo wymienił czujnik temp. pracy silnika oraz czujnik w przepustnicy, odpiął całkowicie wydech i nic. Muł taki jaki był, spalanie na poziomie 11l gaz i 10,5l benzyna. Prędkość max 160km/h. Często jest tak...
Witam Tak jak w temacie problem jest związany z brakiem mocy pomiędzy 2 a 3 tysiące obrotów zdarza się to tylko jak silnik się trochę rozgrzeje i przy pełnym rozgrzaniu. Gdy silnik jest zimny nie ma takiego problemu tak jak i po przejechaniu kilkunastu kilometrów po autostradzie. Citroen C4 1.6 16v 80 tysięcy przebieg Od razu mówię ze filtry wszystkie...
Ktoś wyżej pisał o alarmie, u mnie nie ma alarmu, kabli wysokiego napięcia również nie ma(wersja bezkablowa) silnik krokowy też raczej nie ponieważ wszystkie wyżej wymienione usterki stanowiły by problem odrazu po odpaleniu a nie po przejechaniu paru km i rozgrzaniu. Z kolei uszkodzona cewka zapłonowa może mieć takie obiawy że po rozgrzaniu zaczyna...
Witam. Proszę o kolejną pomoc z fiatem uno. Po rozgrzaniu silnika przejechaniu ok 3- 5 km następuje spadek mocy tzn. silnik nie chce ciągnąć i przerywa. Na chwilę spadają obroty po czym znowu zaskakuje. Jedynie można jechać na pół sprzęgle i ok 30km/h. Jak dodaję gazu to czasami słychać jakby szum od strony silnika. Proszę o wszelkie sugestie.
Właśnie masa odniesienia z Ustawy jest graniczną. Ustawa nie zna określenia "masa graniczna". Chyba się to różni od tego co napisałeś ? Tak? A czym? Znalazł jednak adwokata w formie kolegi (at)robokop i jego autorytetu jako moderatora. Wręcz organicznie nie lubię tzw. "uczonych w piśmie", traktujących innych rozmówców jak przygłupów. Więc nie miej...
Witam panowie mam identyczny problem z moim samochodem Nissan primera p12 1.8 benzyna a mianowicie po przejechaniu 100 km czasem 30 km po rozgrzaniu się silnika auto traci moc tylko na rozgrzanym silniku gdy jest zimny auto śmiga bez zarzutu ,2 tyg temu jadac na prostej drodze poczułem takie przydławienie silnika takie (pstrykniecie ) i spadek mocy...
Witam Proszę bardzo o pilną pomoc. Posiadam Opla Movano Renault Master 2,8 DTI (12.2000r) Spadek ciśnienia oleju przy zimnym silniku, kontrolka gaśnie nawet po 15-20 sekundach. Po rozgrzanym silniku zaświeca się na stałe i mruga, gaśnie przy ujęciu gazu i wrzuceniu na luz. Ciśnienie przy zimnym 1,2 atm- 1 atm przy ciepłym, przy 3000 obrotów spada do...
1,4 powiadasz...no dzieje się tak na rozgrzanych, badzo opornie wtedy kręci się wał, coś tam puchnie, doraźnie pomoże wymiana rozrusznika na rozrusznik z przekładnią planetarną. Sprawdźcie jeszzcze czy nie ma spadku napięcia pomiędzy silnikiem a klemą minus, wypałało tam masowanie silnika na skrzyni.
Witam! Mam paradoksalny problem ze swoją instalacją gazową. Zazwyczaj każdy narzeka że na zimnym silniku gaz słabo działa. U mnie od około 2 miesięcy jest odwrotnie. Samochód działa idealnie gdy silnik jest chłodny a gaz dopiero co się włączył. I działa tak przez jakieś 5-6 przejechanych km. Spadku mocy nie zauważam prawie wcale, silnik pracuje cicho,...
vaku troche słychać ale ssie. Po odpaleniu motoru kierownica w turbo się przestawia, wydaje się że jest ok. Teraz doszedłem do pewnej teori, ale to tylko teoria. Podczas odpalenia zimnego silnika i przegazowaniu gaśnie, przy próbie ponownego uruchomienia, kręci tak jakby nie miał kompresji i dymi na biało, muszę chwię odczekać żeby odpalił. Teraz teoria-ciśnienie...
A inne objawy? Dobra, koniec dywagacji. Pomiar ciśnienia oleju na rozgrzanym silniku, da odpowiedź na nurtujące Ciebie pytania.
Peugeot 407 2.0HDI - filtr DPF wycięty, zawór EGR wymieniony, wtryskiwacze wymienione. Po dłuższej jeździe po mieście, po zatrzymaniu się np. przy sklepie i po powtórnym odpaleniu i nagrzaniu silnika, silnik nagle traci moc i nie może wejśc w obroty, ten stan trwa 5-15 sekund, czasem trzeba wyłączyć na moment silnik, i znowu jest OK. Ta awaria pojawia...
Witam jestem chyba pechowcem co do samochodów... MAN TGA 18.440 rocznik 2006, EURO 3. Samochód pojechał się ładować. Załdowany 24 tony ruszył ujechał z 10 kilometrów, ciśnienie oleju spadło do 0,5 bara. Postanowiłem zatrzymać auto i je z holowałem tym razem już do serwisu MAN. Stwierdzili, że to pompa oleju (może dlatego że mieli akcję serwisową na...
Witam mam problem ze swoją Astrą. Spadki obrotów od 30 do 70. Na biegu jałowym. Zawór EGR został zaślepiony ale nie wyłączony od tam sobie pracuje. Nowe świece zapłonowe, przewody są całe. Nie dostaje lewego powietrza wszystko szczelne. Auto nie posiada przepływomierza także to odpada, Nowy olej z Filtrem, przepustnica oraz silnik krokowy został przeczyszczony,...
Witam. Problem jest następujący: po rozgrzaniu się silnika w Vw Polo 9n 1.2 54 kM z 2002 roku falują obroty, silnik pracuje nierówno, jakby się dławił. Przypomina traktor, a podczas jazdy ma spadki mocy, ledwo przyspiesza po naciśnięciu na gaz. Objawia się to tak, że po kilku kilometrach jazdy przy zatrzymaniu się, np. na światłach silnik zaczyna nierówno...
16556 - Trym paliwa; Bank 1 P0172 - 35-10 - System Too Rich - Przerywany 16705 - Czujnik prędkości obrotowej silnika (G28) P0321 - 35-10 - Nieprawdopodobny sygnał - przerywany Wejdz na tą stronę i poszukaj kodów p172 to wskazanie o nie szczelności ukaldau evap Taka średniej wielkości puszka połączona z listwa zasilania paliwem i linia powrotną do zbiornika....
a byłbym za przerobieniem benzyniaka a to dlatego że w miare łatwiej to zrobić niż kombinować z dieslem, rozruch na benzynie i praca na gazie, przyjmując że silnik miał 100km to na gazie można by wyciągnąć nawet z 15KW prądu max + ciepło do grzania dla przeciętnego domu wystarczy No to nic tylko brać się do roboty i zbudować taki generator z silnikiem....
Posiadam rower z chińskim silnikiem spalinowym 2t, 48 cm³. Zdarzyło mi się raz tankować go bezpośrednio na stacji benzynowej. Najpierw nalałem do baku olej,ale nie zmieściła mi się zamierzona ilość benzyny i wyszła mieszanka ze zbyt dużą ilością oleju. Przejechałem na niej kilkaset metrów, zatkał się filtr paliwa i zmostkowała świeca. Po oczyszczeniu...
Cześć Mam VW Caddy z silnikiem 1.9 TDI 1Z (silnik przełożony) - rok produkcji silnika to koło 1995. Auto protestuje podczas jazdy oraz wyrzuca błąd (migająca kontrolka świecy). Podobne tematy przewijały się na różnych forach, ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Objawy: 1. wysokie obroty na biegu jałowym - około 1200, nawet po rozgrzaniu. 2. spadek...
Witam ! Zacznę od początku. Pewnego razu kiedy jechałem na przejażdżkę skuter nagle mi zgasł i nagle zablokowało sie tylne koło. Po kilku próbach odpalenia odpalił ale chodził jakoś dziwnie i nie miał mocy,ale dojechałem do domu. Okazało sie,że zabrakło oleju w dozowniku więc dolałem olej i odpaliłem skuter. Chodził wtedy normalnie(bez spadku mocy).Od...
Zrobiłem mały test, tzn pojechałem rozgrzać silnik, wróciłem pod dom i nie wyłączałem go, był już tak gorący że załączały się wentylatory chłodnicy. Włączyłem ogrzewanie na max, dmuchawa na max, klimatronic w trybie auto dlatego wentylatory chłodnicy też pracowały, no i wiecie co się zaczęło dziać...?? Wskazówka od temperatury zaczęła dość szybko spadać...
Czy dobrze pamietam, ze cylindry we francuzach liczy sie od skrzyni? Tak, liczy się od koła zamachowego, nie od rozrządu. Czy pamięć mnie nie myli, że cały czas miałeś kłopoty z 4 cylindrem? Mimo więc zamiany wtryskiwaczy 1 i 4 bardzo wysoka korekcja 140% nadal utrzymywała się na 4 cylindrze. Owszem, oznacza to spadek kompresji w cylindrze nr 4, ale...
Witam ,prześledziłem wiele wątków na podobny temat ale nie znalazłem odpowiedzi na problem dotyczący mojego auta.Postaram się moją sprawę naświetlić w miarę dokladnie.Odpalenie auta (np.po nocy) wszystko jest dobrze ale po ok 3-5 sek ,obroty momentalnie spadają do ok.500 na 2-3 sek.po czym wracają do normy i silnik pracuje normalnie.Po rozgrzaniu do...
Witam ponownie. Mój temat został usunięty prawdopodobnie za zły dział. Wklejam ponownie: Samochód Polonez Caro Plus 1.6 GLI +gas 2001r, bosh. Wracając sobie do domku, po jakichś 80km samochód zaczął szarpać i prychać, zjechałem na stację CPN i okazało się, że akumulator jest rozładowany, jako że miałem przy sobie prostownik, podładowałem aku na stacji...
0,45v napięcie odniesienia ze sterownika,a żeby był błąd musisz kawałek przejechać,sprawdz sąde po rozgrzaniu oscyloskopem.
Skoro nikt nie zdecydował się pomóc to sam sobie odpowiem i może pomogę innym. Uznałem, że skoro faktycznie jest uszkodzona sonda lambda to powinny to potwierdzić badania na analizatorze spalin, pojechałem na stację diagnostyczną i za 10zł dostałem listę parametrów spalania: lambda 0,89 norma 0,97-1,03 CO 4,3% norma poniżej 0,3% HC 340 norma poniżej...
Witam, przeszukałem wiele wątków ale nie mogę znaleźć rozwiązania. Zacznę od początku. Mam Tigrę z silnikiem X14XE. Jakoś w listopadzie zaobserwowałem, że samochód zaczął strasznie dużo palić (15l/100). Oprócz tego nic absolkutnie się nie działo. Na początku grudnia podczas mrozów zaczął na zimnym silniku jakoś głośno pracować (tak pierdział jakby coś...
Hmmm ....nie bardzo zrozumiale ....." tylko że osobno" , a za chwile sumujesz wynik z przelewem ..."co razem po zsumowaniu ". Nie wiem do czego moze przydac sie suma tych dwoch ,zupelnie rozniacych sie od siebie testow . Jednakze wydajnosc pompy 770 ml/min jest wynikiem satysfakcjonujacym , przelew wtryskiwaczy 35 ml/min .... wydaje sie byc troche malo...
Fiat Uno 1. 0 wtrysk Bosh mono Jetronic gaśnie w trakcie jazdy bez żadnej przyczyny- nie występują wcześniej żadne szarpania, spadki obrotów itp i nie daje się już uruchomić. Po ok. 2-3 godzinach silnik startuje "jak nowy" co sugeruje związek problemu z nagrzaniem silnika. Wcześniej miałem już problemy (co parę miesięcy) z uruchomieniem silnika po postoju...
Witam jak w temacie samochód do tej pory sprawujący się bez problemu. Dzisiaj rano po odpaleniu czuć było wyraźny spadek mocy, szarpanie na niskich obrotach, po rozgrzaniu zaczął chodzić lepiej, ale i tak wyraźnie inaczej niż normalnie (dotychczas). Później wróciłem do domu (na mieście dwa postoje za każdym razem podobna sytuacja) w tej chwili samochód...
Rozumiem. W czwartek podskocze na komputer i spisze dokładne błędy. Co do występowania 3garów to czasem odpadli po nocy bardzo ładnie na 4 tłoki czasem na 3. W czasie jazdy potrafi przełączyć się z 4 na 3 gary i odwrotnie nie jest to zależne od temperatury nagrzania. Na zimnym i na ciepłym/rozgrzanym silniku dzieje się tak samo. Czasem jest dzień ze...
Zastrzegam się, że nie jestem mechanikiem samochodowym. Jednak Fabię I 1.4 16V użytkowałem przez ponad 14 lat i miałem okazję "obserwować" jej systematyczne zużycie. Poza tym od dwóch dni nikt nie pospieszył Ci z pomocą. Jeśli samodzielnie nie zmieniałeś ustawień sterowników to są bardzo niewielkie szanse na to, że zmieniły się one "same z siebie"....
Witam Mam jeden nierozwiązany problem który ciągnie się od dłuższego czasu, a mianowicie spadek obrotów do 500 rpm (kreska minimum) przy hamowaniu np. przed światłami i wyrównanie do ok 850 rpm, czyli następuje falowanie, czasami jeden raz a czasami potrafi 2 a nawet 3 razy zafalować zanim się ustabilizują, nigdy nie gaśnie. Czasami jak zejdę nisko...
ostatnio zaczęło coś śmierdzieć spalenizną z silnika. Zauważyłem to z okolic alternatora. Odpaliłem bimmertool, patrzę a tu ładowanie 11-12V i powoli rośnie. No to mówię regulator. Ale zaobserwowałem coś dziwnego, po odpaleniu prąd alternatora 180A, prąd akumuatora -40A. No to nie ładuje. Ale po przejechaniu paru km pojawia się ładowanie 14.5-15V i...
Jeżeli w najbliższych dniach czas mi na to pozwoli pierwsze to na pewno wybiorę się na sprawdzenie ciśnienia w cylindrach ;) jednak przez ostatnie dwa dni dokładnie przyjrzałem się na zachowanie mojego samochodu i mogę stwierdzić że na zimnym silniku przy samym odpalaniu wydobywa się z rury delikatny niebieski dym , po rozgrzaniu i przejechaniu kilku...
Witam zamieszczam post z ciekawą przypadłością peugeota 206 1,1 wtrysk wielopunkt benzyna + gaz rok produkcji 2003. Problem jest taki : Silnik zimny - problem z odpaleniem trzeba kilka razy kręcić rozrusznikiem aby zapalił , jak już złapie chodzi jakby miał przerwy w zapłonie , dodanie choćby troszką gazu kończy się zadławieniem silnika. W momęcie gdy...
Cześć. Zakupiłem niekompletnego uaza, w zasadzie to nie posiadał silnika. Dokupiłem silnik, poskładałem uruchomiłem. Motor pracuje poprawnie, wskaźnik ciśnienia i ładowania ok. Problem mam z czujnikiem temperatury i paliwa. Po kolei, ważniejsza jest dla mnie temperatura. Zegar po podłączeniu bezpośrednio do masy wychyla się na max. Zakupiłem czujnik...
Witam Problem z ładowaniem w quadzie Arctic Cat 1000. Maksymalny prąd ładowania w tym modelu 25A. Sprzęt ma problem z utrzymywaniem napięcia pod większym obciążeniem. Jeśli akumulator jest rozładowany np. ma 12.3V odpalam quada kilka godzin jazdy bez używania wyciągarki itp. wracam do domu i następnego dnia napięcie akumulatora jest nadal 12.3 V. Po...
Po zakupie neona, od samego poczatku mam problemy z obrotami. Samochod posiada silnik 2l 16v 96r. Odpalam samochod bez problemow, silnik pracuje rowno do momentu jak sie nie rozgrzeje np. po przejechaniu okolo 10 km. Objawy mam takie: spadek obrotow pomimo deptania na gaz,dusi sie, spada mu moc i ciezko wydusic z niego choc 60 km/h - i zapala mi sie...
Czy na pewno działa normalnie przy wyłączonej klimie? Jak długo czekasz po uruchomieniu aż się rozgrzeje do tych 90 stopni? Jak masz wodę i wymieniasz na płyn to sprawdź za jednym zamachem ten termostat, może być częściowo otwarty i stąd taki spadek przy klimie. Po drugie, wodę łatwiej rozgrzać, ale też i łatwiej wychłodzić. Może to tylko wina wody....
Witam! Przeglądałem podobne wątki ale nigdzie nie mogłem odszukać jednoznacznej odpowiedzi na mój problem, a sprawa wygląda tak... W Poniedziałek po południu (23.I) zaprowadziłem samochód do mechanika - miał wymienić impulsator od prędkościomierza i naprawić zepsuty fotel od pasażera. Nie działał licznik, odczyty spalania na wyświetlaczu i tempomat....
Witam Forumowiczow Posiadam VW Golfa IV Variant 1.9 tdi pd 101 KM przebieg 203 tys. Od pewnego czasu mam problem ze podczas jazdy jest strasznie głośno tzn jest straszne buczenie najbardziej słyszalne w przedziale od 1900-2300 obr/min do tego jest spadek mocy nieznaczny, tzn do 2000 tys. słabo sie rozpędza, pozniej po załączeniu turbiny jakoś jedzie...
Sprawdź układ zasilania paliwem. Zakładam, że sprzęt wyposażony jest już w automatyczne ssanie lub coś na jego wzór. Gdy silnik jest zimny, pracuje na ssaniu (wzbogacona mieszanka). Po rozgrzaniu możliwe, że silnik nadal pracuje na ssaniu lub nadal ma zbyt bogatą mieszankę. W takim przypadku ciężko będzie się wkręcał na obroty lub może się dławić....
Matizy miały to do siebie że potrafiły tak robić, a problem leży po stronie modułu optycznego w aparacie zapłonowym. Jak masz tak że zimny odpala normalnie a po rozgrzaniu gaśnie i potem jak ostygnie to odpala bez problemu to na 99% jest uszkodzony właśnie moduł optyczny. Jak ci zgaśnie to zobacz czy jest iskra jak niema to nie odpali a za iskre odpowiedzialny...
Witam kolegów. Mam problem ze swoim mondeo jak w temacie 2002 rok MK3, silnik TDCI 2,0 litra oczywiście CR. Czytałem dużo o tym problemie tu na forach ale podobnego opisu nie znalazłem. Od początku, jakieś 2 tygodnie temu podczas wyprzedzania zgasł mi silnik, oczywiście mrugała sprężynka. Po ponownym odpaleniu dalsza jazda bez jakichkolwiek kłopotów....
Witam, ,mondeo z 2003 roku, silnik tdci 2.0 130 konny, przebieg orginalny 240 tysiecy. Mój problem jest nastepujący, włączając zapłon wszystko chodzi jak należy , ruszając także nie zauważam problemów jednak gdy silnik się rozgrzeje i moment obrotowy przekracza 3000-4000 obrotów auto traci moc, samochód wolno sie rozpedza, gdy zatrzymam sie i wyłącze...
Autko jak się zgrzeje to nie pali na paliwie z tego co się orientuje to, samoczynnie przełącza się na gaz przy uzyskaniu odpowiednich obrotów. Silnik zimny załapuje po pierwszym zakręceniu ,pracuje równo, Jeżeli chodzi o zachowania na rozgrzanym silniku to pracuje dobrze nie ma spadków mocy, nie faluje na obrotach ( wcześniej był ten problem ale wymieniony...
Witam wszystkich! Na wstępie uprzedzam, że mam poważny niezidentyfikowany problem z autkiem i już dwóch mechaników rozłożyło ręce. Szukam więc porady tutaj... Od kilku miesięcy w mojej Lagunie drży/wibruje silnik. Nie jest to telepanie jakby jeden z cylindrów nie pracował, ale takie mini drgania. Objawy: wibrowanie pedałów wibrowanie gałki zmiany biegów...
Dobry wieczór. Posiadam kosiarkę spalinową z silnikiem Briggs(at)Station 750. Kosiarka odpala bez problemu lecz zaraz po rozgrzaniu silnika słychać nierówną pracę, spadek obrotów i gaśnie. Później po odpaleniu chwilkę pochodzi i wyłączy się. Przed tygodniem zauważyłem pewne zmiany w pracy silnika, kiedy trawa była bardziej ukorzeniona obroty silnika...
Obserwuje od jakiegoś czasu dziwne zjawisko, powiedzmy że już z ponad pół roku. W moim uno na zimnym silniku poziom płynu chłodniczego gdy sprawdzam jest ok. Gdy odpalę silnik, dodaje gazu linką pod maską i obserwuje płyn ciągle jest okej. Kiedy przejadę powiedzmy 10 km aż silnik się rozgrzeje, gaz załączy, pod maską jest już płynu poniżej minimum,...
Witam. Od dłuższego czasu mam problem z moim Sharanem 1.9tdi. Zaczęło się od tego, że kiedy zgasiłem samochód (np. na stacji) na rozgrzanym silniku i ponownym uruchomieniu Sharan traci moc, nie ma czym jechać. Samemu jeszcze jakoś idzie ale w 4 czy 7 osób to jest masakra. Wtedy jeszcze pomagało zgaszenie go i zapalenie na nowo i było ok. Z czasem i...
Witam oto logi z mojego samochodu, A6 C6 silnik 3.0Tdi 2006r., silnik ASB 233KM: Screen z biegu jałowego, bloki 13 i 14, przy temperaturze silnika ok. 68st. C.: Screen z biegu jałowego, bloki 13 i 14, na rozgrzanym silniku: Screen z biegu jałowego, bloki 72, 73, 74, 75, 76, 77: Silnik na ciepłym czasem nie chce zapalić, trzeba kręcić z 30-40 sekund,...
Witajcie! Tym razem kłopot dotyczy szarpania silnikiem i jego nierównej pracy w warunkach takich: 1. Silnik pracuje <2-3 minut (jest zimny) 2. Temperatura otoczenia: -6°C lub niższa. Jak na moje oko, histereza obrotów silnika na biegu jałowym, w funkcji czasu, jest za duża (gruba), tzn. zmiany obrotów są większe, bo rzadziej kontrolowane (podnoszone...
5 sekund po uruchomieniu silnika pojawia się komunikat: "Proszę rozgrzać silnik podczas jazdy" i nie znika po osiągnięciu normalnej temperatury. 🤔 Nie zauważyłem też innych dolegliwości jak np. spadek mocy. Co to może być?
Volvo ta tak wielki wynalazek że nawet sprawdzenie poziomu oleju to wyzwanie. Po pierwsze trzeba wiedzieć że pomiędzy górną a dolną kreską wchodzi aż 2 litry oleju Po drugie na kreski patrzysz po odwróceniu wyciągniętego bagnetu o 180 stopni, na plecach, bo wskazania po obu stronach bagnetu są różne Po trzecie, patrz z rana po nocnym postoju, zaraz...
Właśnie jak chwilę jeździmy to dopiero zaczyna trzymać. Na zimnym oleju, silniku to się dopiero dzieje. Czuć różnicę gdy się włączy żółwia. Coś czuć jak by ślizgało po mocnym rozgrzaniu czyli orka około 3 ha. Jak włączę złowia jedzie, normalnie ciągnie. Wydaje mi się iż twój zapis świadczy że raczej nie trzyma, ale właśnie ślizga i po rozgrzaniu oleju...
I na wolnych obrotach (częste, duże korki) jest nadwyżka prądu. Niektóre stare samochody miały amperomierz dwukierunkowy, Chyba żaden nowy nie ma elektronicznego amperomierza lub choćby woltomierza na desce rozdzielczej. Można zmierzyć napięcie na postoju (przy włączonym silniku) bezpośrednio na klemach, ewentualnie w czasie jazdy poprzez gniazdo zapalniczki....
Witam Od paru dni wyskakuje mi komunikat na czerwono ciśnienia oleju. Jak odpalę i zacznę jechać jest ok, po przejechaniu około 1-1,5 km jak silnik trochę się rozgrzeje i stanę na światłach a obroty silnika spadną wtedy do około 800 pojawia się ten komunikat. Jak już silnik się rozgrzeje nic nie wyskakuje. Nie ma spadku mocy, nie szarpie, nie dymi,...
Moj problem jest taki: Przy zimnym silniku na poczatku jazdy pare razy pali sie pomaranczowa dioda informujaca o usterce elektroniki silnika po czym gasnie. Na rozgrzanym silniku gdy za bardzo dodam gazu szczegolnie na 4 wyczuc mozna spadek mocy i czasem znow sie pali owa dioda ale po przegazowaniu gasnie. Slychac rowniez charakterystyczne cwierkanie...
Nierówna praca silnika i spadek mocy jak sie rozgrzeje ????
Witam. Jeżdże Citroenem Xsara 1.4 2001 rok. Od jakiegoś czasu mam problem. Przy gwałtownym wciśnięcie pedału gazu następuje przydławienie silnika i wkręca sie na obroty dopiero po chwili. Takie same objawy występują zarówno na gazie jak i na benzynie. Do tego dochodzą delikatne wibracje na wolnych obrotach (tak jakby silnik nie pracował do końca równo)....
Witam auto jak w temacie gdy silnik jest zimny wszystko jest ok pali od strzala , nie dymi natomiast jak sie rozgrzeje do 90st to podczas jazdy , przy dodawaniu gazu slychac wtryski ,dymi raz na bialo , raz na czarno i niebiesko , w czasie jazdy z testerem niewykazywalo żadnych usterek , wszystkie wartości poprawne po zgaszeniu rozgrzanego silnika niemożna...
Po pierwsze ustaw zawory. Hanki niestety lubią klekotać na wolnych obrotach, zwłaszcza te starsze. Może byż przyczyną działania jak "diesel" to ze pasek rozrządu przestawił sie o jeden ząbek, ale za tym idzie spadek osiągów samochodu i faktycznie głośno zwłaszcza przy przyśpieszaniu by chodził. Jak kończą się panewki to będziesz słyszał stukanie (nie...
Witam problem jak w temacie, silnik pracuje cichutko i równiutko własciciel nawet twierdzi ze był robiony remont jakies 5 miesiecy temu, jest to wolnossacy dieselek 1.8l z 1991 roku. Kontrolka zaświeca sie u pulsuje dopiero gdy silnik jest mocno rozgrzany po jakichś 10km jazdy, świeci tylko na wolnych obrotach po dodaniu gazu odrazu gaśnie. moje pytanie...
Witam, mam pytanie zwiazane z samochodem renault megane 2.0 benzyna, nie ma gazu. Od okolo dwóch tygodni zauwarzylem spadek mocy silnika i zwiekszenie spalania. Jesli wie ktos jaka moze byc tego przyczyna to prosze odpowiedz. Jesli jest silnik zimny to odpala odrazu a jesli silnik jest rozgrzany to ciezej ma zapalic, a po zapaleniu musze przez okolo...
Witam, Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu nastepujacego problemu. Od pewnego czasu zdarza się zarówno przy zimnym jak rownież rozgrzanym silniku, że obroty spadają poniżej 1000 i silnik zaczyna dziwnie pracować, słychac jak by świst w silniku, przy dodawaniu gazu i zwiekszeniu obrotów świst jest coraz głośniejszy, po chwili silnik wraca do norlmalnej pracy....
Witam Jestem użytkownikiem Renault Laguna II 1.9 dci (2004 rok). Ostatnio zauważyłem niepokojący mnie problem. Podczas dohamowywania najczęściej gdy silnik jest jeszcze nierozgrzany (choć to nie regóła) zaczyna sie jakby dławić, obroty spadają poniżej 600 i po chwili jeżeli silnik nie zgaśnie wracją do normy na 800. Dzieje się to zawsze przy dohamowywaniu...
Witam wszystkich. Jestem posiadaczem Golfa IV TDI 90 KM i mam taki oto problem: po rozgrzaniu silnika do 90 st. niekiedy całkiem brakuje mocy. Odczuwalne jest to na każdym biegu. Na malutkim gazie idzie ale strasznie mułowato, po dodaniu gazu jeszcze większy spadek mocy. To się dzieje nie zawsze tzn. od kupna ok. pół roku temu miałem takie zdarzenie...
wiatam posiadam vw polo z 96 r classic z silnikiem 1.6. od jakiegos czasu mam problemy z obrotami silnika nierowno mi chodzi spadaja do okolo 600 obr. mechanik powiedział mi ze moze to byc winna zabrudzonej przewpustnicy pryskał mi jakims preparatem i na kilka miesiecy działało teraz zima przy zimnym silniku czesto mi jak odpalam gasnie bo tak spadaja...
Witam jak w temacie mianowicie; posiadam astrę G z 98 roku silnik x16xel. problem jest taki że na rozgrzanym silniku często szarpie i faluje obrotami ( szczególnie do 3500 obr) przy większych się to nie zdarza - tak sami czy na benzynie czy na gazie. myślałem ze to wina świec wymieniłem nie pomogło, wyrzuciłem katalizator i wstawiłem strumienice ( tez...
Nie twierdzę,że spadek mocy jest tylko i wyłącznie przez kable. Ale również może to być przez świece - niekonieczne nowe po wbudowaniu do silnika poprawnie pracują. W pracy spotykałem się już z takimi krańcowymi przypadkami, że nieprawidłowo pracujące świece w jednym silniku, w drugim po rozgrzaniu się pracowały prawidłowo. A przypadki te potwierdzam...
Witam Mam podobny problem z silnikiem ASV ale w Seat Ibiza. Nie mam zielonego pojęcia o logach więc jak tylko coś takiego uzyskam to wrzucę na posta. Mam nadzieję, że nie zostanę wyśmiany i opryskliwie potraktowany. Dopiero się uczę. Praktycznie od wymiany rozrządu dzieją się dziwne rzeczy. Najpierw rozerwało mi przewód od cieczy chłodzącej wychodzący...
Witam. Przewertowalem forum w poszukiwaniu rozwiazania mojego problemy, jednak nie znalazlem podobnych objawow. Samochod to Mitsubishi Canter 3C13 na 99% z 2005r - nowa kabina (z tego co pamietam to model jeszcze na zwyklej pompie i wtryskach bo w 2006r to juz chyba pompowtryskiwacze). Auto na nierozgrzanym silniku nie ma mocy, kopci wowczas na bialo,...
podmienili mi alternator na 110A. przygasanie świateł przy działaniu świec minęło. spadek na pełnym obciążeniu do 12,1V też. generalnie mam 14,5V bez obciążenia, a 14,3V przy włączonych światłach mijania, halogenach, przeciwmgielnym, ogrzewaniu tylnej szyby, dmuchawie na maksa i oświetleniu wnętrza (12 żarówek, 65W). przy takim obciążeniu po załączeniu...
Prosze o pomoc! posiadam Audi tt 1.8 225km 2000rok silnik APX .Mam nastepujący problem który zaczoł sie około 2tyg temu po przejechaniu około 10km auto traciło moc tak jak by nie palił na jedna swiece czasami było odczucie jak by 2swiece nie paliły strasznie czesło budą przy dodawaniu gazu i chodził jak traktor .Czujnik połozenia wału podmieniony z...
Od paru dobrych miesięcy zdarzało się, że na chłodnym silniku auto gasło/dusiło się po przełączaniu na gaz. Dopiero po rozgrzaniu silnika załączał się normalnie. Zdarzało się to stosunkowo rzadko (im zimniej - tym częściej). Później pojawiły się też historie, że w trakcie jazdy po prostu przełączał się na benzynę i trzeba było kilka dobrych razy przełączać...
Cześć. Mam forda mondeo mk3. Od jakiegoś czasu mam problem polegający na tym, że gdy auto chodzi z włączoną klimą i radiem zdarzają mu się spadki napięcia??? potrafi sam się wyłączyć, gdy chwilkę stoi na luzie.. wczoraj jadąc na rozgrzanym silniku na 4 podczas jazdy (z radiem i klimą) włączyły mi się na chwilkę kontrola świec żarowych i silnika, po...
Typowy silnik jtd 105 koni, pierwsza generacji common raila. Auto ciężko odpala, kręci 6-7 sekund zanim zaskoczy. Jak się rozgrzeje, pali bez problemu. Oprócz tego czuć szarpanie w zakresie między 1600 - 1900 rpm i spadek mocy między 2600 a 3000 rpm. Błąd od przepływki - po odłączeniu bez zmian. Żadnych innych błędów. Ciśnienie buduje się wystarczająco...
Jaka instalacja LPG? FABRYCZNA FIATOWSKA - coś włoskiego. Tyle co o niej wiem to to, że ma pojedynczy filtr gazu (dopiero co wymieniony - bo myślałem,że się zapchał). Widzę krokowca na węzu, żadnej śruby (a więc instalacja nie-garażowa, gazownik to potwierdził), gaz podawany jest w fazie lotnej w taki pierścień pod dekiel filtra powietrza - moim zdaniem...
Zapomniałem dodać że po uruchomieniu silnika chodzi przez ok 3 sek jak diesel, na gorącym stuka nieregularnie, brak jest odczuwalnego spadku mocy.
Obrotomierz działa . kiedy auto jest rozgrzane podczas jazdy czujnik pokazuje spadek obrotów.
Witam jestem ''szczęśliwym'' posiadaczem mondeo mk3 2,0 tdci 131KM, problem pojawił się podczas normalnej jazdy około 120km/h silnik rozgrzany, po zdjęciu nogi z gazu i ponownym dodaniu czuć było szarpanie silnikiem i brak mocy, jakoś dojechałem do domu no i zacząłem szukać. Po wyłączeniu silnika odpala bez problemu , na desce nie świecą żadne niepotrzebne...
Witam.Miałem podobny problem tylko w audi 1,9 tdi 110 AFN .Przyczyn może być kilka.W silnikach 110 KM turbina jest ze zmienną geometrią łopatek i one lubią czasami się zapiec , w wyniku czego nie otwierają się ,turbina przeładowuje ,a samochód wchodzi w tryb awaryjny .Wynikiem tego jest spadek mocy.Może też być uszkodzony zawór N75,który steruje turbiną...
:arrow: Artur k. Jeszcze nie spotkałem się z przypadkiem by ktoś celowo chciał grzać przewody. :) Przeczytaj #5. ;) Oj, czepiasz się. :) To samo zjawisko które opisano w poście #5 wykorzystywane jest np. przy nawijaniu uzwojeń silników, czy cewek głośnikowych, zwłaszcza gdy używa się drutu tremo spiekalnego. Tyle że jest to proces technologiczny, nikt...
Witam otóż jestem posiadaczem Citroen Xsara 2 1.6 16v Mój problem polega na tym iż , gdy są deszczowe dni jest dużo wilgoci , to ona musi mi się dostawać gdzieś do silnika, ponieważ gdy odpalam jest wszystko okej, ruszę zmienię na 2 bieg i zaczyna się . to znaczy miga kontrolka check engine po chwili znika ale auto robi z rury wydechowej tu tu tu przy...
Na dobry początek to EGR wyczyść, bo on niema czujnika pozycji EGR 0 STEP to wartość, którą zadaje komputer zawór w rzeczywistości może być zacięty no i przepływomierz też warto przepłukać. [youtube][/youtube] A jeśli chodzi o moje doświadczenia z zanikiem mocy tylko na ciepło w tym silniku to miałem dwa podobne przypadki. Pierwszy to był przez złe...
Cześć, witam przy okazji pierwszego postu. Kupiłem samochód 3 miesiące temu (ze znajomych rąk, zadbany przebieg 120 tys.- wszystko było OK. Polo 1.2 benzyna, 3 cylindry Pierwsze 2 miesiące i 600km bez zarzutu, chodził bardzo równo i bez problemów. Następnie w korkach i przy jeździe na biegu bez dodawania gazu czasem samochód nie reagował na dodanie...
Jesli termostat sprawny, ogrzewanie wyłączone, silnik powinien się rozgrzać.
Na początek zalecałbym jednak sprawdzenie przewodów gumowych (w tych wersjach niestety lubią znienacka pękać i przez uciekające powietrze powodują oczywiste wahania obrotów i spadki mocy), do tego polecam sprawdzenie czy pod korkiem wlewu oleju nie zbiera się majonezowatej konsystencji nalot - maź. Jeśli tak to oczywiście należy to wyczyścić - to nic...
Witam, BMW E90 320d 120kW 2006r. Na gorącym silniku przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu w podłogę ciśnienie zadanie różni się od ciśnienia rzeczywistego o ok 100bar a silnik zaczyna szarpać do tego stopnia że zapala się kontrolka trakcji ! Dzieje się to tylko na bardzo rozgrzanym silniku (jazda autostradą). Brak kodów usterek silnik / pompa paliwa...
Witam. Problem jak wyżej w temacie. Samochód na zimnym silniku ma moc, wystarczy lekko wcisnąć pedał gazu to zrywa się momentalnie i przyspiesza bardzo dobrze , czyli tak jak powinno to wyglądać cały czas. Jednak jak już trochę tak pojeździ i silnik sie rozgrzeje to ma problem. Mianowicie, silnik zaczyna klekotać i głośniej pracować, a z kolejnymi kilometrami,...
Odkąd kupiłem auto dwa lata temu zdarzyło mu się okazjonalnie zafalować wolnymi obrotami na ciepłym silniku. Jednak było to tak rzadkie, że nie zaprzątałem sobie głowy. Niestety w ostatnim czasie problem staje się coraz częstszy, czasami faluje tak że ciężko jest wjechać na miejsce parkingowe. Samochód nie posiada LPG. Do tej pory: - wymienione świece...
Witam Posiadam Opla Corse D 1,4benz z 2010 w aucie pojawiła się pomarańczowa kontrolka auta z kluczykiem. Po podpięciu OBDII pokazało błędy P0102 i P0106. Usterka ujawniła się po ostatnich przymrozkach. Na samym początku auto po odpaleniu na zimnym silniku pracowało na 1000 obrotach i nie było żadnej reakcji na pedał gazu, Gdy się rozgrzał problem znikł....
Witam, Otóż mam pewien problem ze swoim autem. Jako, że pomysłu na jego rozwiązanie nie mam, postanowiłem poszukać pomocy na forum elektroda. Chodzi o seata ibizę 6L 2003r. 1.4 16V, kod oznaczenia silnika: BBY. Problem jest następujący: podczas ruszania z 1 biegu auto zaczyna powoli ruszać z miejsca i zamiast ruszyć płynnie, to w pewnym momencie zostaje...
Witam mam problem z Fordem Focusem Mk2 z 2005r. O silniku 2.0 Tdci 136km. Samochód bez ekologii usunięte wszystko nawet dwa razy, ale cierpi na jedną przypadłość, po rozgrzaniu się do 65 stopni , jest gwałtowny spadek ciśnienia paliwa na szynie, powiedzmy z 600 bar na 270 bar. Auto od tego momentu jest już inne, szarpie przy delikatnym przyspieszeniu,...
Witam. Panowie u mnie ten sam problem się pojawił 2.0 MPI AZJ w Octavii I. Objawy na zimnym silniku. Szarpie przy mocniejszym przyspieszaniu z dołu na biegach 1,2,3, miga check przy tym, także na 4 i 5 biegu szarpie przy przyspieszaniu ale im wyższe obroty tym mniej czuć szarpanie. Na rozgrzanym silniku. Objawy nasilone, mocniejsze szarpanie, miga check...
Witam, a jak układ chłodzenia silnika (nie wiem, jaki w nim jest?), może silnik się zbyt mocno przegrzewa pod pełnym obciążeniem i dopiero w miarę jego spadku - "odzyskuje moc"? Jak na początku "dymi na biało", zanim się rozgrzeje - to by wyglądało, że chyba dostaje zbyt dużo paliwa, może mieć trochę zakurzony/przytkany filtr powietrza? Pozdrawiam.
Po mocnym rozgrzaniu silnika na gazie,samochód traci na mocy, i zaczyna szarpać silnikiem pomocy.
Sprawdź spadek napięcia przy rozruchu/rozrusznik. Dobrze by było i poduszki silnika sprawdzić. I co wygrałem piwo?